A sütik általunk történő használatának kezelése átmenetileg offline. Ezért lehet, hogy bizonyos sütihasználat engedélyezését igénylő funkciók hiányozni fognak.

A JÖVŐ ELEKTROMOS, DIGITÁLIS ÉS KÖRFORGÁSOS.
A BMW Group egyik legfőbb célkitűzése a fenntarthatóság, amely a vállalati stratégia szerves részét képezi. Nagy hagyományra tekintenek vissza azok a törekvések, amelyek a fenntartható gazdálkodás előmozdítására irányulnak. Deklarált célunk egy olyan átfogó, három pilléren alapuló, a teljes értékláncra kiterjedő megközelítés gyakorlati alkalmazása, amely az ökológiai, társadalmi és gazdasági kérdéseken túl a körforgásos gazdaságnak is alapvető jelentőséget tulajdonít. E rendszerben az elektromos járművek fejlesztése kulcsszerephez jut – igaz, nem pusztán erről van szó: a BMW Group szerint a fenntarthatóság követelményének ugyanúgy teljesülnie szükséges az ellátási láncban, a fejlesztéstől egészen a gyártásig tartó folyamatban, mint azután, hogy a járművek az életciklusuk végéhez értek.
BMW JÁRMŰLÁBNYOM.

A változás kulcsa az átláthatóság.
Vajon a leendő járművemnek mekkora a környezeti lábnyoma? A BMW Járműlábnyom tudja a választ. A négy kulcsfontosságú fenntarthatósági tényező – azaz a KLÍMÁRA GYAKOROLT HATÁS, a HATÉKONYSÁG, a KÖRFORGÁSOSSÁG és az ELLÁTÁSI LÁNC –, valamint a minden lehetséges szempontra kiterjedő, a Német Műszaki Vizsga Intézet (TÜV) által hitelesített életcikluselemzés (LCA) átfogó képet ad Önnek.
MI KÖTELEZETTSÉGEK.
- 01 A BMW Group elkötelezte magát a Párizsi Megállapodás betartása, valamint a párizsi klímaegyezményben foglalt azon hosszú távú célkitűzés mellett, hogy a globális éves átlaghőmérséklet emelkedése az iparosodás előtti szinthez képest mindössze 1,5 Celsius-fok legyen.
- 02 A BMW Group valamennyi rövidtávú CO₂-kibocsátási célját tudományosan validáltatta (Science-Based-Target initiative, SBTi), emellett – az autógyártók körében továbbra is egyedüliként (a 2023. februári állás szerint) – külön CO₂-kibocsátási célszámot határozott meg az ellátási lánca számára.
- 03 A fentieken túl a BMW Group elkötelezte magát a klímasemlegesség (SBTI „nettó zéró”) megvalósítása mellett is.
ISMERKEDJEN MEG HOLISZTIKUS FENNTARTHATÓSÁGI MEGKÖZELÍTÉSÜNKKEL ÉS A BMW i5 JÁRMŰVEL.
EGYÉRTELMŰ CÉLOKAT TŰZTÜNK KI MAGUNK ELÉ.

2025.
Az Új Kategória mérföldköveket állít majd a fenntarthatóság terén.
A gyártás a magyarországi, debreceni BMW iFactory üzemben zajlik majd:
- az üzem működéséhez egyáltalán nem lesz szükség fosszilis energiahordozókra
- a körkörösség folyamatos bővítése mind az alapanyagok, mind a felhasznált energia tekintetében
- tisztán elektromos modellekből álló termékpaletta

2030.
A jármű teljes életciklusára vetített 40%-os CO₂-megtakarítás az alábbiakból tevődik össze:
- 20% az ellátási láncban
- 80% a gyártás során
- 50% a felhasználási fázisban
- A tervek szerint 2030-ra a tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI járművek adják majd a teljes értékesítési darabszám legalább 50%-át.

Hosszú távon
A BMW Group egyértelmű célja, hogy elérje az SBTi szerinti klímasemlegességet. Ennek megvalósítása érdekében a vállalat a 2030-ig terjedő időszakra világos célokat fogalmazott meg a maga számára és meghatározta az addig leteendő mérföldköveket.
A FENNTARTHATÓSÁG A BMW GROUP STRATÉGIÁJÁNAK SZERVES RÉSZE.
ÁTFOGÓ, HÁROM PILLÉREN NYUGÓ MEGKÖZELÍTÉSÜNK.

Ökológia.
A BMW Group magára nézve kötelezőnek tartja a Párizsi Megállapodásban foglalt célok megvalósítását, valamint a CO₂-kibocsátás teljes értékláncra vetített, az ökológiai irányelvek betartása melletti csökkentését. E törekvések leglényegesebb alkotóelemeit a környezetvédelem, a rendelkezésre álló erőforrásokkal való hatékony gazdálkodás, valamint a körforgásos gazdaság továbbfejlesztése képezik.

Társadalom.
A BMW Group olyan vállalkozásként és munkaadóként tekint magára, amely felelősséget vállal alkalmazottjaiért és a társadalomért. Éppen ezért a vállalat nagy jelentőséget tulajdonít annak, hogy munkatársi állománya megőrizze egészségét és sokszínűségét, valamint, hogy munkavállalói kiaknázzák a kínálkozó fejlődési lehetőségeket. Globális szereplőként a BMW Group tudatában van annak, hogy mekkora felelősséggel tartozik a társadalomnak.

Gazdaság.
A BMW Group tisztában van gazdasági jelentőségével, ezért vállalatirányítása olyan felelősségteljes elvek köré csoportosul, amelyek szavatolják üzleti tevékenysége értékének fenntartható növelését. Kulcsfontosságú szerepet tulajdonítunk azon, a vállalati kultúránkba szilárdan beépült alapelvek betartásának, amelyeket hosszú távú sikereink sarokköveit jelentik. Már a kezdetektől e megközelítéssel igyekszünk elkerülni a pénzügyi károkat, valamint a bizalomvesztést. Mindebből következően a kockázatkezelés során soha nem tévesztjük szem elől a jövőnket, valamint a cselekedeteink vállalatra gyakorolt következményeit.
BMW GROUP REPORT.
A JELENLEGI HELYZETRŐL KÉSZÍTETT INTEGRÁLT JELENTÉS.

BMW Group úgy tekinti, hogy felelőssége a fenntarthatóságban, a mérhetőségben és az átláthatóságban rejlik.
- 2020-tól kezdődően egyetlen dokumentumban egyesítjük éves, valamint fenntarthatósági jelentésünket.
- A DAX 40 vállalata közül 2022-ben a BMW Group nyerte el a legjobb fenntarthatósági jelentésért járó Building Public Trust Award 2022 díjat.
- Az egyesített jelentés pontos áttekintést ad a fenntarthatóságot érintő célkitűzéseinkről, emellett világosan megmutatja azt is, hogy mit sikerült teljesíteni a tárgyévre vonatkozó tervekből.
A BMW HELYEZÉSE A FENNTARTHATÓSÁGI RANGLISTÁN.
A BMW GROUP OLYAN SZERVEZETEK SZEMÉVEL, MINT AZ ECOVADIS.

A BMW Group a külső jelentésekre olyan eszközökként tekint, amelyek kulcsszerepet töltenek be az üzleti partnereiben és az ügyfeleiben róla megjelenő objektív kép kialakításában. Éppen ezért ragaszkodunk ahhoz, hogy e külső állásfoglalások mindenféle változtatás nélkül jussanak el a BMW Group sajtóosztályához és kiemelt ügyfélkapcsolati vezetőihez – az érdeklődők így meggyőző és hiteles képet kaphatnak bizonyos témákról vagy problémákról.
SZOLGÁLTATÁSOK.
A BMW Group sokféle eszközzel és szolgáltatással támogatja B2B ügyfeleit fenntarthatósági céljaik elérésében. Mindezeknek köszönhetően a vállalati ügyfelek még hatékonyabban és fenntarthatóbb módon alakíthatják ki járműflottájukat. A Tool Fleet Data egy kiváló példa az említett megoldásokra: Az eszköz bőséges mennyiségű szolgáltatással és járműadattal látja el a BMW vagy MINI járműflották tulajdonosait. Az öt modulba rendezett flottaadatok tíznél is több alkalmazási szcenáriót tárnak a flottamenedzsment elé. Ez utóbbiak a futásteljesítmény- és szerződéskezeléstől a járműállapoton át egészen a GPS-pozíciók rendelkezésre bocsátásáig terjednek. Az adatok között ott vannak a szervizre, a karbantartásra, valamint a fogyasztásra vonatkozó információk is. 2023-tól az ajánlatok köre új, a fenntarthatóságot célzó szolgáltatásokkal bővül. A szóban forgó adatok közvetlenül a weboldalon, illetve tetszőleges helyen, interfészen (API) keresztül érhetők el.
FLOTTAADATOK – ÚJ, A FENNTARTHATÓSÁGOT CÉLZÓ SZOLGÁLTATÁSOK.

FENNTARTHATÓSÁGI MÉRFÖLDKÖVEK.
A FENNTARTHATÓSÁGRA TÖREKVÉS NEM TEGNAP KEZDŐDÖTT A BMW GROUPNÁL.
- 1970-es évek
- 2000
- 2010-es évek
- 2020-as évek

1972
A Müncheni Nyári Olimpiai Játékokon bemutatkozik a nagyközönségnek a BMW 1602 Elektro, a BMW első elektromos hajtáslánccal ellátott járműve.

1973
A BMW Group a világ autógyártói közül elsőként külön a környezetvédelemért felelős tisztségviselőt nevez ki.

2000
A fenntarthatóság a BMW Group vállalati stratégiájának alapelvévé válik.

2001-től
A BMW Group az ENSZ Globális Megállapodás egyik aláírója. Közreadásra kerül az első BMW Fenntarthatósági Jelentés.

2007
A BMW EfficientDynamics üzemanyag-hatékonyságot célzó műszaki fejlesztései kijelölik a jövőbe vezető utat.

2009
A fenntarthatóság a BMW Group állandósult vállalati célkitűzésévé válik.

2011
A fenntarthatóság alapvető fontosságú szempont a beszerzéseknél.

2012
Tíz, 2022-re elérendő fenntarthatósági cél kitűzése.

2013
Az elektromobilitás úttörője, a BMW i3 bemutatkozik a nyilvánosságnak.

2014-től
A BMW Group rangsorolása az EcoVadis platformon.

2020
Nagyra törő célok megfogalmazása a teljes értékláncra vonatkozó CO₂-kibocsátás csökkentésére vonatkozóan.

2020-tól.
A BMW Group stratégiájának kialakításkor a fenntarthatóság kerül a középpontba.

2021
Színre lép a BMW i Vision Circular, mint a körforgásos gazdaság egyik előhírnöke. Közreadják az első integrált, a 2020-as évre vonatkozó jelentést.
GY. I. K.
A fenntarthatóság miként érvényesül a BMW Groupnál?
A BMW Group határozott célkitűzésként fogalmazta meg a maga számára a CO₂-kibocsátás csökkentését, az egyre hatékonyabb erőforrásgazdálkodást, valamint azt, hogy még magasabb szinten óvja a társadalmi és a természeti környezetet. Ennek jegyében a vállalat 2020-ban világosan megfogalmazta céljait, amelyeknek megvalósulását 2030-ra irányozta elő. A spektrum a CO₂-kibocsátás és a körforgásos gazdaság jegyében kiterjesztett elektromobilitás témájától egészen a társadalmi felelősségvállaláson keresztül fejlesztendő környezetvédelmi és társadalmi normákig terjed.
Erőfeszítéseink arra irányulnak, hogy a személyi mobilitás legsikeresebb és legfenntarthatóbb szereplőjévé váljunk a prémium szintű gyártók körében. Célunkat oly módon kívánjuk elérni, hogy egyre több, a fenntarthatóság legkülönfélébb kérdéseire választ adó megoldással állunk elő. Mindezzel párhuzamosan igyekszünk eleget tenni mindazoknak a követelményeknek, amelyeket a társadalmi és etikai normák állítanak velünk szemben.A fenntarthatóság tekintetében a BMW Group miben tér el vetélytársaitól?
A BMW Group nagyon komolyan veszi a fenntarthatóság átfogó megközelítését. Híven igazolja mindezt, hogy a fenntarthatóság mindhárom (azaz a környezeti, a társadalmi, valamint a felelős vállalatirányítást érintő) vetülete kulcsfontosságú tényező a projekteket érintő döntéshozatalnál. A fenntarthatóságra irányuló intézkedéseket tehát a teljes vállalati vertikumban alkalmazzuk a tervezéstől és a fejlesztéstől a gyártáson át egészen az értékesítésig. Mindezen túlmenően célzott intézkedésekkel igyekezzük motiválni értékesítéssel foglalkozó részlegeinket, hogy tevékenységeik közül egyre több váljon fenntarthatóvá.
A BMW Group tagja az EcoVadis kezdeményezésnek? Nemzetközi összehasonlításban hogyan áll a vállalat?
A EcoVadis kezdeményezéshez csatlakozott BMW Group a szektor legfelső 2%-ába tartozik: az EcoVadisnál 100-ból 75 pontot értünk el (2022. november). Csak összehasonlításként: az iparági átlag 45/100.