A sütik általunk történő használatának kezelése átmenetileg offline. Ezért lehet, hogy bizonyos sütihasználat engedélyezését igénylő funkciók hiányozni fognak.

A JÖVŐ ELEKTROMOS, DIGITÁLIS ÉS KÖRFORGÁSOS.
A BMW Group számára a fenntarthatóság a vállalati stratégia szerves része.Ugyanakkor nagy hagyományokra tekinthet vissza azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehet további előrelépést tenni a fenntartható gazdálkodásban.A deklarált célunk egy átfogó megközelítés, amelynek három pillére – ökológiai, társadalmi, gazdasági – kiterjed a teljes hozzáadottérték-láncra, és a körkörös gazdaságra fókuszál.Ezen a koncepción belül az elektromos járművek fejlesztése kulcsfontosságú tényező – de nem az egyetlen: a BMW Group számára a fenntarthatóság az ellátási lánctól a fejlesztésen és a gyártáson keresztül, és azon túl az összes jármű hasznos élettartamának végéig terjed.
BMW JÁRMŰLÁBNYOM.

A változás kulcsa az átláthatóság.
Vajon a leendő járművemnek mekkora a környezeti lábnyoma? A BMW Járműlábnyom tudja a választ. A négy kulcsfontosságú fenntarthatósági tényező – azaz a KLÍMÁRA GYAKOROLT HATÁS, a HATÉKONYSÁG, a KÖRFORGÁSOSSÁG és az ELLÁTÁSI LÁNC –, valamint a minden lehetséges szempontra kiterjedő, a Német Műszaki Vizsga Intézet (TÜV) által hitelesített életcikluselemzés (LCA) átfogó képet ad Önnek.
KÖTELEZETTSÉGÜNK.
- 01 A BMW Group elkötelezte magát a Párizsi Megállapodás betartása, valamint a párizsi klímaegyezményben foglalt azon hosszú távú célkitűzés mellett, hogy a globális éves átlaghőmérséklet emelkedése az iparosodás előtti szinthez képest mindössze 1,5 Celsius-fok legyen.
- 02 A BMW Group valamennyi rövidtávú CO₂-kibocsátási célját tudományosan validáltatta (Science-Based-Target initiative, SBTi), emellett – az autógyártók körében továbbra is egyedüliként (a 2023. februári állás szerint) – külön CO₂-kibocsátási célszámot határozott meg az ellátási lánca számára.
- 03 A fentieken túl a BMW Group elkötelezte magát a klímasemlegesség (SBTI „nettó zéró”) megvalósítása mellett is.
ISMERKEDJEN MEG HOLISZTIKUS FENNTARTHATÓSÁGI MEGKÖZELÍTÉSÜNKKEL ÉS A BMW i5 JÁRMŰVEL.
A FENNTARTHATÓSÁG A BMW GROUP STRATÉGIÁJÁNAK SZERVES RÉSZE.
ÁTFOGÓ, HÁROM PILLÉREN NYUGÓ MEGKÖZELÍTÉSÜNK.

Ökológia.
A BMW Group elkötelezett a Párizsi Klímaegyezmény mellett, és amellett, hogy legkésőbb 2050-re elérje a nettó zéró kibocsátást. Ez az elkötelezettség szerves részét képezi a vállalati stratégiánkban rögzített holisztikus, 360°-os fenntarthatósági megközelítésünknek.
A nettó zéró kibocsátás felé vezető úton ambiciózus és tudományosan megalapozott, rövid távú CO₂-célokat tűztünk ki magunk elé. Célunk, hogy 2030-ra 40%-kal csökkentsük a járművenkénti CO₂-lábnyomunkat a teljes életciklus során (a 2019-es szinthez képest).

Társadalom.
A BMW Group olyan vállalkozásként és munkaadóként tekint magára, amely felelősséget vállal alkalmazottjaiért és a társadalomért. Éppen ezért a vállalat nagy jelentőséget tulajdonít annak, hogy munkatársi állománya megőrizze egészségét és sokszínűségét, valamint, hogy munkavállalói kiaknázzák a kínálkozó fejlődési lehetőségeket. Globális szereplőként a BMW Group tudatában van annak, hogy mekkora felelősséggel tartozik a társadalomnak.

Gazdaság.
A BMW Group tisztában van gazdasági jelentőségével, ezért vállalatirányítása olyan felelősségteljes elvek köré csoportosul, amelyek szavatolják üzleti tevékenysége értékének fenntartható növelését. Kulcsfontosságú szerepet tulajdonítunk azon, a vállalati kultúránkba szilárdan beépült alapelvek betartásának, amelyeket hosszú távú sikereink sarokköveit jelentik. Már a kezdetektől e megközelítéssel igyekszünk elkerülni a pénzügyi károkat, valamint a bizalomvesztést. Mindebből következően a kockázatkezelés során soha nem tévesztjük szem elől a jövőnket, valamint a cselekedeteink vállalatra gyakorolt következményeit.
BMW GROUP REPORT.
A JELENLEGI HELYZETRŐL KÉSZÍTETT INTEGRÁLT JELENTÉS.

BMW Group úgy tekinti, hogy felelőssége a fenntarthatóságban, a mérhetőségben és az átláthatóságban rejlik.
- 2020-tól kezdődően egyetlen dokumentumban egyesítjük éves, valamint fenntarthatósági jelentésünket.
- A DAX 40 vállalata közül 2022-ben a BMW Group nyerte el a legjobb fenntarthatósági jelentésért járó Building Public Trust Award 2022 díjat.
- Az egyesített jelentés pontos áttekintést ad a fenntarthatóságot érintő célkitűzéseinkről, emellett világosan megmutatja azt is, hogy mit sikerült teljesíteni a tárgyévre vonatkozó tervekből.
A BMW HELYEZÉSE A FENNTARTHATÓSÁGI RANGLISTÁN.
A BMW GROUP OLYAN SZERVEZETEK SZEMÉVEL, MINT AZ ECOVADIS.

A BMW Group a külső jelentésekre olyan eszközökként tekint, amelyek kulcsszerepet töltenek be az üzleti partnereiben és az ügyfeleiben róla megjelenő objektív kép kialakításában. Éppen ezért ragaszkodunk ahhoz, hogy e külső állásfoglalások mindenféle változtatás nélkül jussanak el a BMW Group sajtóosztályához és kiemelt ügyfélkapcsolati vezetőihez – az érdeklődők így meggyőző és hiteles képet kaphatnak bizonyos témákról vagy problémákról.
SZOLGÁLTATÁSOK.
A BMW Group sokféle eszközzel és szolgáltatással támogatja B2B ügyfeleit fenntarthatósági céljaik elérésében. Mindezeknek köszönhetően a vállalati ügyfelek még hatékonyabban és fenntarthatóbb módon alakíthatják ki járműflottájukat. A Tool Fleet Data egy kiváló példa az említett megoldásokra: Az eszköz bőséges mennyiségű szolgáltatással és járműadattal látja el a BMW vagy MINI járműflották tulajdonosait. Az öt modulba rendezett flottaadatok tíznél is több alkalmazási szcenáriót tárnak a flottamenedzsment elé. Ez utóbbiak a futásteljesítmény- és szerződéskezeléstől a járműállapoton át egészen a GPS-pozíciók rendelkezésre bocsátásáig terjednek. Az adatok között ott vannak a szervizre, a karbantartásra, valamint a fogyasztásra vonatkozó információk is. 2023-tól az ajánlatok köre új, a fenntarthatóságot célzó szolgáltatásokkal bővül. A szóban forgó adatok közvetlenül a weboldalon, illetve tetszőleges helyen, interfészen (API) keresztül érhetők el.
FLOTTAADATOK – ÚJ, A FENNTARTHATÓSÁGOT CÉLZÓ SZOLGÁLTATÁSOK.

GY. I. K.
A fenntarthatóság miként érvényesül a BMW Groupnál?
A BMW Group határozott célkitűzésként fogalmazta meg a maga számára a CO₂-kibocsátás csökkentését, az egyre hatékonyabb erőforrásgazdálkodást, valamint azt, hogy még magasabb szinten óvja a társadalmi és a természeti környezetet. Ennek jegyében a vállalat 2020-ban világosan megfogalmazta céljait, amelyeknek megvalósulását 2030-ra irányozta elő. A spektrum a CO₂-kibocsátás és a körforgásos gazdaság jegyében kiterjesztett elektromobilitás témájától egészen a társadalmi felelősségvállaláson keresztül fejlesztendő környezetvédelmi és társadalmi normákig terjed.
Erőfeszítéseink arra irányulnak, hogy a személyi mobilitás legsikeresebb és legfenntarthatóbb szereplőjévé váljunk a prémium szintű gyártók körében. Célunkat oly módon kívánjuk elérni, hogy egyre több, a fenntarthatóság legkülönfélébb kérdéseire választ adó megoldással állunk elő. Mindezzel párhuzamosan igyekszünk eleget tenni mindazoknak a követelményeknek, amelyeket a társadalmi és etikai normák állítanak velünk szemben.A fenntarthatóság tekintetében a BMW Group miben tér el versenytársaitól?
A BMW Group nagyon komolyan veszi a fenntarthatóság átfogó megközelítését. Híven igazolja mindezt, hogy a fenntarthatóság mindhárom (azaz a környezeti, a társadalmi, valamint a felelős vállalatirányítást érintő) vetülete kulcsfontosságú tényező a projekteket érintő döntéshozatalnál. A fenntarthatóságra irányuló intézkedéseket tehát a teljes vállalati vertikumban alkalmazzuk a tervezéstől és a fejlesztéstől a gyártáson át egészen az értékesítésig. Mindezen túlmenően célzott intézkedésekkel igyekezzük motiválni értékesítéssel foglalkozó részlegeinket, hogy tevékenységeik közül egyre több váljon fenntarthatóvá.
A BMW Group tagja az EcoVadis kezdeményezésnek? Nemzetközi összehasonlításban hogyan áll a vállalat?
A EcoVadis kezdeményezéshez csatlakozott BMW Group a szektor legfelső 2%-ába tartozik: az EcoVadisnál 100-ból 75 pontot értünk el (2022. november). Csak összehasonlításként: az iparági átlag 45/100.