Az elektromos járművek előnyei a költségek oldaláról.
Az elektromos jármű választása már régóta nem pusztán a jövőbe tett befektetés. E járművek ugyanis generációról-generációra egyre több és meggyőzőbb előnyt kínálnak. Tény, hogy az elektromos járművek drágábbak, mint hasonló méretű, belső égésű motoros társaik. Viszont az is igaz, hogy alacsonyabb a teljes élettartamukra vetített, a tulajdonos által viselendő költségeik.
Az elektromos járművek előnyei a hétköznapokban.
A BMW elektromos járműveivel – különösen a nagyobb településeken – egyre egyszerűbb közlekedni. Egyes önkormányzatok ingyenes vagy kedvezményes árú parkolást biztosítanak számukra.
Lenyűgöző élettartamú akkumulátorok.
Az elektromos járművek akkumulátorait a legnagyobb körültekintéssel fejlesztik. Az élettartamukat pozitívan befolyásolhatja az Ön személyes vezetési szokásainak megváltoztatása. Például azzal, hogy a töltöttséget az ajánlott 10 és 80% között tartja. Az intelligens hőmenedzsment optimális értékre állítja az akkumulátor üzemi hőmérsékletét és megelőzi a túlmelegedést.
Az elektromos járművek környezetre gyakorolt hatása.
A regeneratív fékezés előnyei.
A regeneratív fékezés rekuperáció vagy energiavisszanyerés néven is ismert. A folyamat lényege, hogy fékezés során a jármű mozgási energiája villamosenergiává alakul át. A regeneratív fékezés növeli az elektromos jármű hatótávját, amely egyebek mellett az egyéni vezetési stílustól és az útvonal jellegétől függ. Járulékos előny, a regeneratív fékezés jóvoltából ritkábban lép működésbe az üzemi fék, így kevesebb szennyező fékpor jut a környezetbe.
Jobb hatásfok.
Egy jármű hatásfoka alatt azt értjük, hogy a betáplált energiának mekkora hányada fordítódik a haladásra. Az Európiai Unióban alkalmazott mérési ciklust (WLTP), valamint az akkumulátor töltése és kisülése során keletkező veszteségeket figyelembe véve a BMW elektromos hajtásláncainak hatásfoka jelenleg nagyjából 75%.
Ez annyit jelent, hogy egy elektromos BMW esetében a töltés során felvett energiának körülbelül 75% fordítódik az autó mozgatására. A belső égésű motorral ellátott járművek esetében, hasonló körülmények között a hatásfok csupán nagyjából 33%. A belső égésű motorok alacsonyabb hatásfokát a hulladékhő okozza.
A BMW elektromos modelljeinek széles választéka.
Kérdések és válaszok az elektromos járművek előnyeiről.
Mindent az elektromobilitásról.
Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.
[1] Az üzemanyag-fogyasztási, CO₂-kibocsátási, villamosenergia-fogyasztási és e-hatótávolsággal kapcsolatos adatok meghatározása a 715/2007/EK rendelet jelenleg hatályban lévő változatában előírt mérési eljárás szerint történt, és megfelel az (EC) 715/2007 európai szabályozásnak. A hatótávolságok esetében a WLTP szerint meghatározott adatok figyelembe veszik a (jelen esetben a német piacon elérhető) extra felszereltségeket. A 2021. január 1. óta újonnan jóváhagyott járművek esetében csak a WLTP szerinti hivatalos adatok állnak rendelkezésre. Ezenkívül a 2022/195/EK rendelet 2023. január 1-jétől törli az NEDC-értékeket a megfelelőségi tanúsítványokból. Az NEDC és WLTP mérési eljárásokkal kapcsolatos további információkért látogasson el a www.bmw.com/wltp weboldalra.
Az új személyautók üzemanyag-fogyasztásáról és hivatalos modellspecifikus CO₂-kibocsátásáról további információk az „Útmutató az új személyautók üzemanyag-fogyasztásához, CO₂-kibocsátásához és elektromos energiafogyasztásához” című kiadványban találhatók, amely minden értékesítési ponton ingyenesen hozzáférhető a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Németország, és a https://www.dat.de/co2/ címen.
[2] A hatótávolság több tényezőtől függ, amelyek közül kiemelkedő jelentőségűek a következők: egyedi vezetési stílus, az útvonal jellegzetességei, külső hőmérséklet, a fűtés/klimatizálás használata, előkondicionálás.
[3] A töltési teljesítmény az akkumulátor töltöttségi szintjétől, a környezeti hőmérséklettől, az egyéni vezetési profiltól és a kiegészítő fogyasztók használatától függ. A feltüntetett hatótávok a legoptimálisabb WLTP mérési szituációt tükrözik. A töltési idők a 23 Celsius-fokos környezeti hőmérséklet melletti, előzetes vezetést követő töltésre vonatkoznak. A töltési idő a felhasználói szokásoktól függően változhat.
[4] A 10 perccel a nagy teljesítményű töltés után mérhető feltöltött hatótávolságot (km) a DIN70080 szabvány szerint, WLTP ciklusban határozták meg. Értéke a jármű felszereltségétől, az egyéni vezetési profiltól, a környezeti hőmérséklettől, a töltöttségi állapottól és a kiegészítő fogyasztók használatától függ.