Az elektromos modellek előnyei.

Költségtervezés. Mindennapi használat. Környezeti hatás.

Az elektromos járművek előnyei a költségek oldaláról.

Az elektromos jármű választása már régóta nem pusztán a jövőbe tett befektetés. E járművek ugyanis generációról-generációra egyre több és meggyőzőbb előnyt kínálnak. Tény, hogy az elektromos járművek drágábbak, mint hasonló méretű, belső égésű motoros társaik. Viszont az is igaz, hogy alacsonyabb a teljes élettartamukra vetített, a tulajdonos által viselendő költségeik.

Az elektromos járművek előnyei a hétköznapokban.

A BMW elektromos járműveivel – különösen a nagyobb településeken – egyre egyszerűbb közlekedni. Egyes önkormányzatok ingyenes vagy kedvezményes árú parkolást biztosítanak számukra.

Az elektromos járművek előnyei Akkumulátor élettartam

Lenyűgöző élettartamú akkumulátorok.

Az elektromos járművek akkumulátorait a legnagyobb körültekintéssel fejlesztik. Az élettartamukat pozitívan befolyásolhatja az Ön személyes vezetési szokásainak megváltoztatása. Például azzal, hogy a töltöttséget az ajánlott 10 és 80% között tartja. Az intelligens hőmenedzsment optimális értékre állítja az akkumulátor üzemi hőmérsékletét és megelőzi a túlmelegedést.

Az elektromos járművek környezetre gyakorolt hatása.

A regeneratív fékezés előnyei.

A regeneratív fékezés rekuperáció vagy energiavisszanyerés néven is ismert. A folyamat lényege, hogy fékezés során a jármű mozgási energiája villamosenergiává alakul át. A regeneratív fékezés növeli az elektromos jármű hatótávját, amely egyebek mellett az egyéni vezetési stílustól és az útvonal jellegétől függ. Járulékos előny, a regeneratív fékezés jóvoltából ritkábban lép működésbe az üzemi fék, így kevesebb szennyező fékpor jut a környezetbe. 

Jobb hatásfok.

Az elektromos járművek előnyei Hatásfok

Egy jármű hatásfoka alatt azt értjük, hogy a betáplált energiának mekkora hányada fordítódik a haladásra. Az Európiai Unióban alkalmazott mérési ciklust (WLTP), valamint az akkumulátor töltése és kisülése során keletkező veszteségeket figyelembe véve a BMW elektromos hajtásláncainak hatásfoka jelenleg nagyjából 75%.

Az elektromos járművek előnyei Hatásfok

Ez annyit jelent, hogy egy elektromos BMW esetében a töltés során felvett energiának körülbelül 75% fordítódik az autó mozgatására. A belső égésű motorral ellátott járművek esetében, hasonló körülmények között a hatásfok csupán nagyjából 33%. A belső égésű motorok alacsonyabb hatásfokát a hulladékhő okozza.

A BMW elektromos modelljeinek széles választéka.

i4 eDrive40 Gran Coupé
i4 M50 xDrive Gran Coupé
i5 eDrive40 Limousine
i5 M60 xDrive Limousine
BMW i5 eDrive40 Touring
BMW i5 M60 xDrive Touring
i7 xDrive60 Limousine
i7 M70 xDrive Limousine
    • i4 eDrive40 Gran Coupé

    • 25 375 001,19 Ft-tól

    • E-hatótávolság (WLTP)[2]

      491–600 km

    • DC töltési idő (10-ről 80%-ra)[3]

      0:30 perc

    • Plusz hatótávolság km-ben, 10 perces nagy teljesítményű töltés (HPC) után [4]

      154 - 197 km

    • BMW M

      i4 M50 xDrive Gran Coupé

    • 29 869 998,43 Ft-tól

    • E-hatótávolság (WLTP)[2]

      416–515 km

    • DC töltési idő (10-ről 80%-ra)[3]

      0:30 perc

    • Plusz hatótávolság km-ben, 10 perces nagy teljesítményű töltés (HPC) után [4]

      135 - 173 km

    • i5 eDrive40 Limousine

    • 28 599 999,7 Ft-tól

    • E-hatótávolság (WLTP)[2]

      499–579 km

    • DC töltési idő (10-ről 80%-ra)[3]

      0:30 perc

    • Plusz hatótávolság km-ben, 10 perces nagy teljesítményű töltés (HPC) után [4]

      156 - 196 km

    • BMW M

      i5 M60 xDrive Limousine

    • 40 500 001,3 Ft-tól

    • E-hatótávolság (WLTP)[2]

      457–516 km

    • DC töltési idő (10-ről 80%-ra)[3]

      0:30 perc

    • Plusz hatótávolság km-ben, 10 perces nagy teljesítményű töltés (HPC) után [4]

      146 - 174 km

    • BMW i5 eDrive40 Touring

    • 29 455 000,27 Ft-tól

    • E-hatótávolság (WLTP)[2]

      483–560 km

    • DC töltési idő (10-ről 80%-ra)[3]

      0:30 perc

    • Plusz hatótávolság km-ben, 10 perces nagy teljesítményű töltés (HPC) után [4]

      149 - 189 km

    • BMW M

      BMW i5 M60 xDrive Touring

    • 41 354 998,44 Ft-tól

    • E-hatótávolság (WLTP)[2]

      445–506 km

    • DC töltési idő (10-ről 80%-ra)[3]

      0:30 perc

    • Plusz hatótávolság km-ben, 10 perces nagy teljesítményű töltés (HPC) után [4]

      142 - 170 km

    • i7 xDrive60 Limousine

    • 52 123 999,26 Ft-tól

    • E-hatótávolság (WLTP)[2]

      569–624 km

    • DC töltési idő (10-ről 80%-ra)[3]

      0:34 perc

    • Plusz hatótávolság km-ben, 10 perces nagy teljesítményű töltés (HPC) után [4]

      151 - 186 km

    • BMW M

      i7 M70 xDrive Limousine

    • 65 999 999,83 Ft-tól

    • E-hatótávolság (WLTP)[2]

      488–559 km

    • DC töltési idő (10-ről 80%-ra)[3]

      0:34 perc

    • Plusz hatótávolság km-ben, 10 perces nagy teljesítményű töltés (HPC) után [4]

      144 - 170 km

iX1 eDrive20
iX2 xDrive30
iX xDrive40
iX M60
    • iX1 eDrive20

    • 18 539 999,5 Ft-tól

    • E-hatótávolság (WLTP)[2]

      430–474 km

    • DC töltési idő (10-ről 80%-ra)[3]

      0:29 perc

    • Plusz hatótávolság km-ben, 10 perces nagy teljesítményű töltés (HPC) után [4]

      132 - 152 km

    • iX2 xDrive30

    • 23 736 998,75 Ft-tól

    • E-hatótávolság (WLTP)[2]

      417–449 km

    • DC töltési idő (10-ről 80%-ra)[3]

      0:29 perc

    • Plusz hatótávolság km-ben, 10 perces nagy teljesítményű töltés (HPC) után [4]

      125 - 140 km

    • iX xDrive40

    • 29 899 998,75 Ft-tól

    • E-hatótávolság (WLTP)[2]

      403–435 km

    • DC töltési idő (10-ről 80%-ra)[3]

      0:31 perc

    • Plusz hatótávolság km-ben, 10 perces nagy teljesítményű töltés (HPC) után [4]

      102 - 133 km

    • BMW M

      iX M60

    • 46 960 000,7 Ft-tól

    • E-hatótávolság (WLTP)[2]

      500–565 km

    • DC töltési idő (10-ről 80%-ra)[3]

      0:35 perc

    • Plusz hatótávolság km-ben, 10 perces nagy teljesítményű töltés (HPC) után [4]

      145 - 175 km

Kérdések és válaszok az elektromos járművek előnyeiről.

Mindent az elektromobilitásról.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

[1] Az üzemanyag-fogyasztási, CO₂-kibocsátási, villamosenergia-fogyasztási és e-hatótávolsággal kapcsolatos adatok meghatározása a 715/2007/EK rendelet jelenleg hatályban lévő változatában előírt mérési eljárás szerint történt, és megfelel az (EC) 715/2007 európai szabályozásnak. A hatótávolságok esetében a WLTP szerint meghatározott adatok figyelembe veszik a (jelen esetben a német piacon elérhető) extra felszereltségeket. A 2021. január 1. óta újonnan jóváhagyott járművek esetében csak a WLTP szerinti hivatalos adatok állnak rendelkezésre. Ezenkívül a 2022/195/EK rendelet 2023. január 1-jétől törli az NEDC-értékeket a megfelelőségi tanúsítványokból. Az NEDC és WLTP mérési eljárásokkal kapcsolatos további információkért látogasson el a www.bmw.com/wltp weboldalra.

Az új személyautók üzemanyag-fogyasztásáról és hivatalos modellspecifikus CO₂-kibocsátásáról további információk az „Útmutató az új személyautók üzemanyag-fogyasztásához, CO₂-kibocsátásához és elektromos energiafogyasztásához” című kiadványban találhatók, amely minden értékesítési ponton ingyenesen hozzáférhető a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Németország, és a https://www.dat.de/co2/ címen.

[2] A hatótávolság több tényezőtől függ, amelyek közül kiemelkedő jelentőségűek a következők: egyedi vezetési stílus, az útvonal jellegzetességei, külső hőmérséklet, a fűtés/klimatizálás használata, előkondicionálás.

[3] A töltési teljesítmény az akkumulátor töltöttségi szintjétől, a környezeti hőmérséklettől, az egyéni vezetési profiltól és a kiegészítő fogyasztók használatától függ. A feltüntetett hatótávok a legoptimálisabb WLTP mérési szituációt tükrözik. A töltési idők a 23 Celsius-fokos környezeti hőmérséklet melletti, előzetes vezetést követő töltésre vonatkoznak. A töltési idő a felhasználói szokásoktól függően változhat.

[4] A 10 perccel a nagy teljesítményű töltés után mérhető feltöltött hatótávolságot (km) a DIN70080 szabvány szerint, WLTP ciklusban határozták meg. Értéke a jármű felszereltségétől, az egyéni vezetési profiltól, a környezeti hőmérséklettől, a töltöttségi állapottól és a kiegészítő fogyasztók használatától függ.