A BMW 6-SOROZAT ÁTTEKINTÉSE.

Amióta az 1970-es évek közepén megjelent, a BMW 6 a dizájn, a luxus és a technológiai haladás megtestesítőjének számít – akárcsak elődjei, a felső kategóriás kupék. A luxus kupé új, a 2000-es években debütált kiadása az új évezredbe ültette át a nemes tradíciót. Mindez nemcsak az utódjára igaz, hanem a BMW 6 Gran Turismóra is.

Bővebben

BMW 6 GRAN TURISMO: 5 FŐBB TULAJDONSÁGA.

  • 01 Esztétikus, erőt sugárzó megjelenés
  • 02 Egyedülálló dinamizmus
  • 03 Kivételes kényelem
  • 04 Innovatív műszaki tartalom
  • 05 A BMW ConnectedDrive révén kitűnő összekapcsolódás a minden szolgáltatással
A BMW 6-sorozat modelljei rézsútos hátulnézetből, tengerparti stranddal a háttérben

A BMW 6-SOROZAT RÖVID TÖRTÉNETE.

Ismerkedjen meg részletesebben a BMW felső kategóriás kupéjának történetével és evolúciójával. Az alábbiakban felfedezheti az esztétikus és sportos, a teljesítményt, a kényelmet és az exkluzivitást virtuóz módon ötvöző jármű pályafutásának legfőbb mérföldköveit.

Bővebben

A BMW 6-SOROZAT RÖVID TÖRTÉNETE.

A BMW 6 ELSŐ GENERÁCIÓJA.

BMW 635CSi (E24), egy álló autó rézsútos oldalnézetből

(BMW E24)

A márkakereskedésekbe 1976-ban megérkezett BMW 6 korának leggyorsabb négyajtós kupéi közé tartozott. Gyártásának 13 éve alatt az autó mindvégig a műszaki progresszió élvonalában volt például szívócső-befecskendezésével, modern elektronikai rendszerével, valamint a kipufogógázokat tisztító katalizátoraival.

A kupé formatervét Paul Bracq dizájnfőnök alkotta meg – a BMW 6 ezért is rendelkezik alacsony, nagyméretű oldalablakok alkalmazását lehetővé tevő övvonallal. A dinamikus oldalvonal kiemeli a tiszta rajzolatból és a precízen kidolgozott arányokból fakadó eleganciát, egyszersmind rendkívül dinamikussá teszi az összhatást. Ezt az érzést erősíti fel a hegyes orr-rész, rajta a jellegzetes, a síkból kiemelkedő vesékkel.

Az 1978-ban színre lépett, megerősített stabilizátorokkal és erősebb lengéscsillapítókkal ellátott BMW 635CSi még inkább felszínre hozta a jármű sportos karakterét. 1982-ben a BMW 6 modellfrissítésen esett át. A német utakon 1984-ben felbukkant BMW M635CSi verzió a négyüléses kupé addigi fejlődésének csúcspontját jelentette. A BMW M1-ből is ismert, BMW M88 kódszámú motorjával, megerősített, 5 fokozatú sport sebességváltójával, átdolgozott futóművével és megnövelt teljesítményű fékrendszerével az autó maradéktalanul hozta azt a vezetési élményt, amely mindig is jellemezte az M modelleket.

Az 1987-ben végrehajtott második modellfrissítéskor korszerű fényszórókkal és motorokkal gazdagodott az autó.

Gyártási periódus: 1976–1989
Motorok: 2,8–3,5 liter (135–210 kW/186–286 LE), 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4755–4815 mm/1725–1740 mm/1355–1365 mm

A BMW 6 MÁSODIK GENERÁCIÓJA.

BMW 6 Coupé (E63), egy álló autó rézsútos oldalnézetből

(BMW E63, E64)

Az új, 2003-ban megjelent BMW 6 az akkori vezető dizájner, Chris Bangle keze nyomát viseli magán. A BMW-nek ismételten sikerült megvalósítania a sportosság és a kényelem szintézisét – amit az áramlást idéző vonalvezetés első látásra egyértelművé is tesz. A nyújtott arányok, az alacsony, hosszúkás és széles sziluett, illetve a hátratolt utascella dinamikussá és magabiztosságot sugárzóvá teszik az autó megjelenését. A kifinomult, ugyanakkor acélos erejű motorokkal felvértezett, szisztematikus könnyűépítési koncepció szerint megépített jármű meglepően agilis. E tulajdonság egyik fő eredője a majdnem tökéletesen 50:50 százalékos súlyelosztás.

A 2004 elején színre lépett BMW 6 Cabrio élsportolói erényekkel fűszerezte a nyitott tetős vezetési élményt. Még ugyanebben az évben megjelent a V10-es, 507 lóerős (373 kW) motorral rendelkező BMW M6 is. Az autóban dolgozó motor literteljesítménye a versenyautókéhoz volt fogható.

A 2007-ben megejtett modellfrissítés finom, ám a kupé megjelenését mégis markánsan sportosabbá varázsoló változásokat hozott. A frissítés a belső teret is érintette – például a jelentősen átdolgozott kezelőszervek formájában. A motorok hatékonyságát is fokozták. A BMW 650i Coupé és a BMW 650i Cabrio motorháztetője alá egy 8 hengeres, 4,8 literes, 367 lóerős (270 k) egység került.

Gyártási periódus: 2003–2010
Motorok: 3,0–5,0 liter (190–373 kW/258–507 LE), 6, 8 és 10 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4820 mm/1855 mm/1374 mm

A BMW 6 HARMADIK GENERÁCIÓJA.

BMW 6 Series Coupé (F13) three-quarter front view in front of beach

(BMW F06, F12, F13)

A BMW 6 következő generációjának ismételten sikerült megvalósítania kivételes menetkényelem, az esztétikum és az egyedülálló teljesítmény harmonikus összhangját. A letisztult vonalak összjátékának köszönhetően szinte hallani, ahogy a hullámok a motorcsónak orrának csapódnak. Ennek, valamint a széles, alacsony és nyúlánk karosszériának köszönhetően a stílusos elegancia és a dinamizmus ellenállhatatlan elegye jön létre. A belső tér sem kevésbé lenyűgöző a maga luxus szintű megjelenésével, valamint olyan részleteivel, mint a szabadon álló központi kijelző.

A BMW 6 Cabrio vászontetőt kapott, amelynek szárnyai kiemelik az autó hosszúkás alakját. A 6 és 8 hengeres motorok pedig biztosítják azt a lenyűgöző hajtóerőt, amelyre szükség van a pihentető vezetési élményhez.

A BMW 6 Gran Coupé 2012-ben csatlakozott a kínálathoz. A társainál jóval hosszabb jármű még nagyobb és kényelmesebb belső térrel rendelkezik, amely rokonszenvesen kapcsolja össze az első üléseket a hátsókkal.
A járművek M változatokban is elérhetők voltak. E csúcsfelszereltségű sportautókat letaglózó teljesítmény jellemzi 4,4 literes, V8-as, M TwinPower Turbo technológiájú motorjuknak köszönhetően. A 2015-ös facelift részeként az autók új veséket, valamint első és hátsó kötényeket kaptak, amely részletek még jobban kidomborították a szélességüket. 2017-től további színekkel és felszereltségekkel bővült a kínálat, illetve alapfelszereltséggé váltak a BMW ConnectedDrive szolgáltatások, a LED-es fényszórók, valamint a HiFi hangsugárzó rendszer.

Gyártási periódus: 2011–2018
Motorok: 3,0–4,4 liter (235–441 kW/320–600 LE), 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4894–5007 mm/1894 mm/1365–1392 mm

BMW 6 GRAN TURISMO.

BMW 6 Gran Turismo (G32), egy álló autó rézsútos elölnézetből

(BMW G32)

Felsőfokú utazási kényelem, kimagasló dinamizmus és luxus szintű térkínálat – a BMW 5 Gran Turismo utódja rendelkezik mindezen erényekkel. A 2017-ben, a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon (IAA) bemutatott jármű még ugyanazon év novemberében megérkezett a márkakereskedésekbe.

A BMW 6 Gran Turismót rendkívüli agilitás jellemzi alumíniumot és nagyszilárdságú acélokat alkalmazó intelligens könnyűépítésének köszönhetően. Hatékony motorjaival, finomhangolt futóműelemeivel és opcionális Integrált aktív kormányzásával a BMW sportossággal, határozottsággal és kényelemmel jellemezhető vezetési élményt nyújt, amelyet az alapfelszereltség részét képező hátsó légrugózás, valamint az opcionális Adaptív futómű is megtámogat.

Az áramlást idéző vonalak és a kupészerű tetőprofil sportosan elegánssá teszik az autó megjelenését. E benyomást csak még jobban felerősíti a hosszú motorháztető és a hátratolt utakabin. A látványos, erőtől duzzadó orr-rész és a széles far markánsan magabiztossá varázsolják a jármű fellépését.

Odabent a vezetőt és utasait luxus kategóriájú, tágas tér veszi körül, amelynek rangját egyebek mellett az opcionális Panoráma üvegtető és a kezelőszerveket övező kerámiadíszítések emelik tovább. A 2020-ban megejtett modellfrissítés keretében megújult az autó orr- és farrésze. Az alapfelszereltség ezzel párhuzamosan dinamikus belső világítással gazdagodott, az opcionális tételek listájára pedig felkerült a 4 zónás automatikus klímaberendezés. Nőtt a motorok hatékonysága, a felár ellenében rendelhető Driving Assistant Professional kínálata pedig a keresztirányú forgalomra való figyelmeztetéssel, valamint a mentésifolyosó-asszisztenssel bővült.

Gyártási periódus: 2017-től napjainkig
Motorok: 2,0–3,0 liter (140–245 kW/190–333 LE), 4 és 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 5091 mm/1902 mm/1538 mm

BMW használt autók egy BMW márkakereskedés előtt

BMW HASZNÁLT AUTÓK.

BMW 6 Gran Turismo (G32), egy modell társaságában látható, álló autó rézsútos elölnézetből

BMW 6 GRAN TURISMO.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás

  • Az üzemanyag-felhasználási, CO2-kibocsátási és villamosenergia-fogyasztási adatok a Könnyűgépjárművekre Vonatkozó Világszinten Harmonizált Vizsgálati Eljáráson (WLTP) alapulnak és a 715/2007/EK rendelet jelenleg hatályban lévő változatában előírt mérési eljárás szerint kerültek meghatározásra. A feltüntetett értékek a magyarországi piacra szállított alapfelszereltségű gépjárműre vonatkoznak. Az értéktartományon – amelynek megállapítása során figyelembe vették a különböző kerék- és gumiabroncsméreteket, valamint a választható kiegészítő felszereltségeket – belül az adatok az egyedi konfigurációnak megfelelően változhatnak.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption and CO2 Emission Guidelines” című, a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Németország postacímen megrendelhető brosúrából vagy a https://www.dat.de/co2 weboldalon kaphat.

    Az itt szereplő gépjárművek vonatkozásában az olyan gépjárművet terhelő adók vagy egyéb illetékek tekintetében, amelyek (legalább részben) a széndioxid-kibocsátáson alapulnak, a széndioxid-kibocsátási adatok eltérhetnek az itt megadott értékektől.

    Kérjük, hogy a WLTP mérési eljárással kapcsolatos további információkért keresse fel a www.bmw.de/wltp weboldalt.