A sütik általunk történő használatának kezelése átmenetileg offline. Ezért lehet, hogy bizonyos sütihasználat engedélyezését igénylő funkciók hiányozni fognak.

A BMW M MODELLEK ÁTTEKINTÉSE.
A műszaki tökély és az érzelmeket felkorbácsoló, sportos dinamizmus mesteri kombinációja garantáltan felgyorsítja majd az Ön szívverését. A BMW M modellek valódi sportautók. Legyen szó limuzinokról, kupékról vagy SUV-okról, az M Sport futóműhöz hasonló versenytechnológiák, a motorok és az M modellekre jellemző hangolás a luxus és a teljesítmény legmagasabb szintű megtestesítőivé teszi e járműveket.


























BMW M550d xDrive Touring
BMW 4 Gran Coupé M modellek
BMW 3 Limousine M modellek
BMW M235i xDrive Gran Coupé
BMW M2 Coupé
BMW i5 M60 xDrive.

A BMW M MODELLEK TÖRTÉNETE DIÓHÉJBAN.
Az autóversenyzés iránti szenvedély, exkluzivitás és tökéletesség – tartson velünk a BMW M modellek csaknem 50 évet felölelő történetét bemutató utazásunkon, amelynek során a legendás BMW M1-től és M3-tól kezdődően egészen a jelenlegi kínálat részét képező BMW M8-ig minden modellt bemutatunk Önnek. Fedezze fel a kivételes teljesítmény élményét, illetve ismerkedjen meg azzal, hogy miként teheti autóját még egyedibbé a BMW Individual felszereltségek és a BMW M Performance Parts tartozékok segítségével.
A BMW M MODELLEK TÖRTÉNETE DIÓHÉJBAN.
Az autóversenyzés iránti szenvedély, exkluzivitás és tökéletesség – tartson velünk a BMW M modellek csaknem 50 évet felölelő történetét bemutató utazásunkon, amelynek során a legendás BMW M1-től és M3-tól kezdődően egészen a jelenlegi kínálat részét képező BMW M8-ig minden modellt bemutatunk Önnek. Fedezze fel a kivételes teljesítmény élményét, illetve ismerkedjen meg azzal, hogy miként teheti autóját még egyedibbé a BMW Individual felszereltségek és a BMW M Performance Parts tartozékok segítségével.
BMW M1 (E26).

A BMW Motorsport GmbH első saját fejlesztésű, kortalan ék formájú járműve igen lelkes fogadtatásban részesült a hetvenes évek végén. A dizájnlegenda Giorgio Giugiaro által megálmodott formatervű autó ihletője a BMW Turbo, az 1972-es tanulmány volt, amely a BMW-nél nagy ívű pályát befutott Paul Bracq munkája volt. A karcsú vesék, a bukólámpák és a tiszta rajzolatú vonalak jóvoltából az autó egyszerre volt esztétikus és dinamizmust sugárzó. A modell a teljesítményét illetően is kvalifikálta magát a legendák közé: egészen 1983-ig a leggyorsabb német sorozatgyártású autónak számított. E középmotoros szupersportkocsival – amelynek végsebessége jóval meghaladta a 260 km/órát – indult tehát el az országúti M modellek sikertörténete.
1979-től 1981-ig csak 460 példány készült a járműből – teljes egészében kézi munkával. Azok, akiknek volt szerencséjük vezetni a BMW M1-t, az autó kivételes menetstílusát, pompás kanyarvételi tulajdonságait, valamint a gázadásra rendkívül élénken reagáló, 3,5 literes motorját dícsérik.
Gyártási periódus: 1978–1981
Motor: 3,5 liter (277 LE/204 kW), 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4359 mm/1824 mm/1138 mm
BMW 1 M COUPÉ (E82).

Igaz ugyan, hogy a kompakt járművekben a sportosságot és az egyedülálló menettulajdonságokat nagyra értékelő vezetők már 2004-ben beülhettek a BMW 1 volánja mögé, a BMW 1 M Coupé érkezésére egészen 2011-ig kellett várni. Az autó soros 6 hengeres motorja a két turbófeltöltő segítségével 340 lóerőt (250 kW) képes előállítani. Az alap BMW 1-nél rövidebb tengelytáv és szélesebb nyomtáv által még tovább fokozott dinamizmusával a modell páratlan vezetési élményt nyújt. Az autóból 2012-ig több mint 6300 példány készült. Három évvel később csatlakozott a mezőnyhöz a BMW M2, amely méltó módon vitte tovább a sportautók menettulajdonságaival felvértezett kompakt járművek koncepcióját.
Gyártási periódus: 2011–2012
Motor: 3,0 liter (277 LE/250 kW), 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4380 mm/1803 mm/1420 mm
BMW M2 (F87, G87).

A BMW M2, amely 2015-ben lépett a BMW M1 Coupé örökébe, a BMW 2002 Turbo és a BMW M3 (E30) által megkezdett, dinamikus, erős, kompakt méretű modellekből álló sorozat folytatója.
Erről tanúskodik a jármű jellegzetes, az izmosan domborodó kerékjárati ívek, valamint az első lökhárítóba vágott nagyméretű légbeömlő nyílások által meghatározott látványa is. A 6 hengeres, turbófeltöltéses benzinmotor lenyűgöző nyomatéka és ereje az opcionális duplakuplungos sebességváltón keresztül jut el az útfelületre. A 40 lóerővel (30 kW) megnövelt teljesítményű, 2018-ban bemutatott BMW M2 Competition változatot pedig már csak a BMW M2 CS (Club Sport) múlja felül. Ez utóbbi, mindössze 2200 példányban készült jármű motorja 450 lóerőt (331 kW) állít elő. Az összes verzióba M futómű kerül, amely pedáns és pontos kezelhetőséget, valamint első rangú vezetési élményt szavatol.
A BMW M2 második generációjáról – amely semmi máshoz nem fogható M-es karakterével az autóversenyzés eufóriája előtt tiszteleg – 2022-ben, a BMW M GmbH 50. jubileumi évében rántották le a leplet. A kifejező megjelenésű, klasszikus „háromdobozos” karosszériájú, kompakt arányokkal rendelkező, magabiztos kiállású autó maximális uralhatósággal elegyített színtiszta vezetési élményt ígér. A tökéletesen hangolt, a BMW M-től származó futóműkomponensekkel ellátott, lenyűgöző 460 LE (338 kW) teljesítményű BMW M TwinPower Turbo 6 hengeres benzinmotor jóvoltából a járműnek csak 4,2 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 0-ról 100 km/órás sebességre gyorsuljon fel.
Gyártási periódus: BMW M2: 2015-től napjainkig; BMW M2 Competition: 2018–2020; BMW M2 CS: 2020
Motorok: 3,0 literes, 6 hengeres (460 LE/338 kW)
Hosszúság/szélesség/magasság: 4580 mm/1887 mm/1403 mm
BMW M3 (E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80).

Az első elképzelések szerint a BMW M3 (E30/2S, E30/2SC) eredetileg egy versenyautó utcai változata lett volna. Olyan óriási érdeklődés mutatkozott azonban autó iránt, hogy a Group A minősítéshez szükséges 5000 példánynál jóval többet adtak el belőle. A jármű extrém dinamizmusa már első pillantásra teljesen nyilvánvalóvá válik – elég megemlíteni csak a széles első és az ikonikus hátsó sárhányókat vagy az új tervezésű C-oszlopot. A lemezek mögött is csupa olyasmi található, ami a versenyeken már bizonyított, legyen szó a belső hűtésű féktárcsákról, a balra lent lévő első fokozattal rendelkező sport sebességváltóról, vagy éppen a 2,3 literes, 4 hengeres, 200 lóerős (143 kW) benzinmotorról.
Miközben a versenyváltozat egyik győzelmet aratta a másik után, a BMW M3 értékesítési számai a legmerészebb várakozásokat is felülmúlták: a kabrió verzióval együtt több mint 18 000 példány talált gazdára. Igen kapósnak bizonyult az átdolgozott, 220 LE (154 kW) Evolution, valamint a 2,5 literes, 238 lóerős (166 kW) BMW M3 Sport Evolution verzió is.
A sikertörténet továbbvivője, a BMW M3 második generációja (E36) 1992-ben lépett porondra. Ami azonnal feltűnt a szemlélőknek: az autó jóval érettebbé, felnőttebbé vált. Ez többek között abban nyilvánul meg, hogy a normál BMW 3-tól csak néhány részletében – köztük az aerodinamikailag optimalizált M külső tükrökben – tér el a modell. A motorháztető alatt azonban annál nagyobbak a különbségek, hiszen ide a soros 6 hengeres, 286 lóerős (210 kW), változó felső szelepvezérléssel (VANOS rendszer) ellátott motort építették be, amely lélegzetelállító teljesítményhez segítette az autót. Az 1995-ben végrehajtott modellfrissítés során 200 cm3-rel megnövelték a motor hengerűrtartalmát, amelynek a teljesítménye 321 lóerőre (236 kW) nőtt.
A BMW M3 harmadik generációja (E46) az ezredfordulón indult hódító útjára, hogy azután egy évvel később a BMW M3 Cabrio eredjen a nyomába. Mindkét modell a BMW M3 eredeti alapkoncepcióját vitte tovább, nevezetesen: a lehető legkisebb tömeg a lehető legnagyobb dinamizmus mellett. Az M gének jelenléte egyértelműen érezhető a vezetési élmény mögött, amelyet a 343 lóerős (252 kW) autók nyújtanak. A Coupét és a Cabriót külsőleg mindenekelőtt az erősen domborított, elöl kopoltyúkkal ellátott sárhányók, valamint a motorháztetőn lévő „powerdome” különböztetik meg az alapmodellektől.
A 2007 és 2013 között készült BMW M3 modellek számos újdonsággal indultak harcba a vásárlók kegyeiért. Az alapmodellekhez hasonlóan itt is háromféle karosszériaváltozatból – Limousine (E90), Coupé (E92) és Cabrio (E93) – állt a kínálat. Először fordult elő, hogy egy V8-as motorra bízták a BMW M3 mozgatását. A 4 literes egység 420 LE (309 kW) teljesítményt állít elő, a fordulatszáma pedig akár 8300 is lehet percenként – mely utóbbi értéket eladdig egyetlen sorozatgyártású BMW motor sem érte el. Az opcionális M Vezetői csomag megléte esetén az autó akár 280 km/órával is száguldhat.
A 2014-ben bemutatott ötödik generációs BMW M3 (F80) esetében újra visszatértek a soros 6 hengeres benzinmotorhoz, amelyet – a BMW M3 modellek esetében először – turbófeltöltőkkel láttak el. Az aggregát már 1850-es percenkénti fordulatszámon rendelkezésre bocsájtja maximális nyomatékát, aminek köszönhetően az autó bármilyen körülmények között elemi erővel lódul meg. A 432 lóerős (317 kW) BMW M3 csak limuzin karosszériaváltozatban készült, ugyanis a kupé és a kabrió verzió immár a BMW M4 nevet kapta. A sárhányótoldatok, az M külső tükrök, valamint a sötét tónusú M karbontető félreérthetetlenül jelezték a külső szemlélők számára, hogy egy kivételes menettulajdonságokkal rendelkező, kirobbanóan dinamikus járművet látnak. A kínálat 2013-ban a BMW M3 Competition variánssal egészült ki, amelynek motorja 450 LE (331 kW) teljesítményű és amely alapfelszereltségként kapta meg az M futóművet.
A 2018-ban, mindössze három hónapig gyártott BMW M3 CS motorjának teljesítményét további 10 lóerővel toldották meg, amely így 460 lóerősre (338 kW) izmosodott.
A 2021 óta a piacon lévő BMW M3-at (G80) radikálisan különbözteti meg a 3-sorozatbeli limuzintól a függőleges dupla vese. A modell következetesen jár az előző BMW M3 nyomdokaiban azzal, hogy mesterien ötvözi egymással a sportosságot, a dinamizmust és a mindennapi használhatóságot. A sportlimuzin alapfelszereltségként 6 fokozatú manuális sebességváltót és 480 lóerős (353 kW) motort kap. A kínálatban ott van továbbá az 510 LE (375 kW) teljesítményű BMW M3 Competition is. A motor mellett a fokozatokat villámgyorsan kapcsoló, Drivelogic funkcióval ellátott Steptronic sebességváltó, valamint precízen hangolt M futómű segítik maximális dinamizmushoz az autót.
Gyártási periódus: BMW M3: 1986-tól napjainkig
Motorok: 2,3–3,0 liter (200–510 LE/143–375 kW), 4, 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4346–4794 mm/1680–1887 mm/1370–1431 mm
BMW M4 (F82, F83, G82).

A BMW 3 Coupét felváltó BMW 4 egyértelműen jelezte egy új korszak határát. A nyilvánvalóan teljesen új tervezésű jármű markánsan eltért a BMW 3-sorozatbeli márkatársától hátratolt utascellájával, nyúlánkabb motorháztetőjével és kisebb túlnyúlásaival – amely részleteknek köszönhetően még kifejezőbb és még erőt sugárzóbb külső megjelenést öltött magára. Mindez egyformán igaz a BMW M4 Coupéra és a 450 lóerős (331 kW) BMW M4 Competition Coupéra (2016–2020), mint a 2017-ben és 2018-ban gyártott, 460 LE (338 kW) teljesítményű BMW M4 CS Coupéra. Időközben (2017-ben és 2018-ban) az M4-ből GTS Coupé variáns is készült, amelyet 500 lóerő (368 kW) repít előre. A hatalmas, friss lélegzetről pedig az M4 Cabrio és az M4 Competition gondoskodtak. Az említett járművek mindegyikét 3,0 literes, 6 hengeres, twin-scroll turbófeltöltővel ellátott motorok mozgatják.
Az elődjénél számottevően hosszabb és szélesebb második generáció markánsan különbözik az elődjétől a maga nagyméretű, függőleges, enyhén előredőlő dupla veséjével. A BMW M4 orrába 3,0 literes, 6 hengeres, 480 (manuális sebességváltó), illetve 510 lóerős (8 fokozatú automata sebességváltó) motor kerül. Az opcionális M Vezetői csomag megrendelése esetén a végsebesség 290 km/órára nő. A dinamizmushoz és az agilitáshoz aprólékos részletességgel kidolgozott, a kompromisszummentességet hűen kifejező dizájn társul.
Gyártási periódus: BMW M4: 2014-től napjainkig
Motorok: 3,0 liter (431–510 LE/317–375 kW), 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4671– 4794 mm/1870–1887 mm/1383–1394 mm
BMW M5 (E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90).

Az első, 1985-ben bemutatott BMW M5 (E28S) külsőre alig volt megkülönböztethető normál kivitelű testvérétől – viszont a kézi munkával gyártott autó orrába a BMW M1 továbbfejlesztett motorját szerelték be, aminek köszönhetően a jármű végsebessége a 250 km/órát is meghaladta. A több mint 2200 példányban gyártott modell indította tehát útjára az egyik legsikeresebb sportos limuzin csúcsverziójának sikertörténetét.
Az 1988-ban debütált új BMW 5-sorozatból is készült M5 variáns (E34S), amely egészen 1992-ig 315 LE (232 kW) teljesítménnyel rendelkezett, amikor is modellt átdolgozták. 3,8 literes hengerűrtartalmú motor teljesítménye ekkortól 340 lóerőre (250 kW) nőtt. A frissítés hozta el a korlátozott példányszámú BMW M5 Touringot is, amelyből kevesebb, mint 900 gördült ki a gyárkapun. A makulátlan vezetési élményt nyújtó, rendkívül precíz kormányzású M5 nagy hírnevet vívott ki magának azzal, hogy bármilyen helyzetet magabiztosan és mesterien volt képes megoldani.
Az 1998-tól 2003-ig készült BMW M5 (E39S) már 8 hengeres, 5 literes hengerűrtartalmú, 400 LE (294 kW) teljesítményű motorral hajtotta uralma alá az utakat. A modell egyszersmind a sportlimuzinok etalonjává vált, hiszen ideális volt a mindennapokra, ugyanakkor teljesítményével és dinamizmusával állta az összehasonlítást úgyszólván bármelyik sportautóval.
Az utód (E60) 2005-ben tűnt fel a színen, 2007-ben pedig megjelent a Touring verzió (E61) is, amely az utolsó M5 volt ilyen karosszériával. A 10 hengeres, 507 lóerős motor akár 305 km/órás sebességre is gyorsíthatja az autót, amennyiben az rendelkezik az opcionális M Vezetői csomaggal. 2011-ben azután a BMW M GmbH ikerturbó-feltöltésű motorra bízta az M5 (F10) mozgatását. A maga 560 LE (412 kW) teljesítményű motorjával akkoriban az M5 volt a BMW legerősebb modellje. Ez egészen addig így volt ez, ameddig két évvel később meg nem jelent az első, 575 lóerős (423 kW) motorral ellátott M5 Competition. A tétet még tovább emelte a 2014-ben színre lépett „30 years of M5” különleges kiadás, amelynek átdolgozott 8 hengeres motorjából 600 lóerőt (441 kW) hoztak ki a mérnökök. Merőben szokatlan módon a maximális nyomaték az 1500-as és az 5750-es percenkénti fordulatszámok közötti tartományban végig rendelkezésre áll – így a gyorsítási potenciál bármikor kiaknázható.
A jelenleg is kapható, 2017 óta gyártásban lévő BMW M5 (F90) az M modellekre jellemző sportosságot a BMW 5 Limousine kényelmével és eleganciájával ötvözi. Az előző M5-ből származó motor, az új M xDrive összkerék-meghajtás, valamint a 8 fokozatú M Steptronic sebességváltó gondoskodnak arról a kirobbanó gyorsulásról, valamint azokról a kimagasló menetdinamikai tulajdonságokról, amelyek olyannyira jellemzők a BMW M GmbH eme termékére. Ezt a produkciót csak a 2018-ban bemutatott BMW M5 Competition képes felülszárnyalni 25 lóerővel 625 lóerőre (460 kW) növelt teljesítményével. A mindössze egy évig készült, 635 lóerős (467 kW) BMW M5 CS (Competition Sport) 3,0 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órás sebességre. Karbon komponensek alkalmazásával csökkentették az extrém módon sportos modell tömegét, amelynek esetében a száguldásnak – amennyiben a vásárló így kívánja – csak 305 km/órás sebességnél vet véget az elektronika.
Gyártási periódus: BMW M5: 1985–1995, 1998–2003, 2005-től napjainkig
Motorok: 3,5–5,0 liter (410 LE/302 kW), 6, 8 és 10 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4620 – 4966 mm/1700–1903 mm/1400–1512 mm
BMW M8 COMPETITION (F91, F92, F93).

A BMW M8 Coupé történetének kezdetei csaknem harminc évre nyúlnak vissza. Minden azzal kezdődött, hogy az 1990-es évek elején a BMW mérnökei kifejlesztettek egy BMW M8 prototípust, amelybe az E31 V12-es motorján alapuló erőforrást építettek be.
Egészen 2019-ig kellett várni azonban arra, hogy az első, a hivatalos modellnomenklatúrába illeszkedő elnevezésű BMW M8 Competition Coupé (F92), Cabrio (F91) és Gran Coupé (F93) felbukkanjon a márkakereskedésekben. Az említett járművekbe bekerülő, két darab, párhuzamosan kapcsolt turbófeltöltővel lélegeztetett, 8 hengeres motor 625 lóerővel (460 kW) dicsekedhet, amely bőven elég ahhoz, hogy az M Vezetői csomag megléte esetén az autó jelentősen átlépje a 300 km/órás sebességet.
A BMW M8-ról már álló helyzetében is egyértelműen kiderül, hogy a sportosság és a luxus eszményi elegyét valósítja meg. A merészen megrajzolt vonalak egyszerre teszik dinamizmust sugárzóvá és roppant elegánssá az összképet. Az autó sportos karakterét a fekete króm borítású hűtőrács, valamint a magasfényű fekete tükörburkolatok domborítják ki, amely részletekre nagyszerűen rímel az alapfelszereltséghez tartozó karbontető. Ami pedig a műszaki tartalmat illeti: az aktuális vezetési stílushoz alkalmazkodó Adaptív M futómű hathatós támogatásban részesíti a BMW M xDrive rendszert, aminek eredményeként a járművet verhetetlenül kiváló menetdinamikai tulajdonságok jellemzik. Legyen szó akár a Coupéról, akár a Cabrióról, akár a négyajtós Gran Coupéról: e modellek csak szuperlatívuszokkal jellemezhetők.
Gyártási periódus: BMW M8 Competition: 2019-től napjainkig
Motor: 4,4 liter (625 LE/460 kW), 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4867–5098 mm/1907–1948 mm/1353–1420 mm
BMW X3 M COMPETITION (F97).

A BMW X3 először 2019-ben vált elérhetővé M változatban. A nagy teljesítményű, extrém módon erős 6 hengeres twin-turbo feltöltésű motor jóvoltából az autó előbb 4 másodperc alatt volt képes elérni álló helyzetből indulva a 100 km/órás sebességet, ám az átdolgozás után a sprintidő 3,8 másodpercre rövidült. Az Aktív M differenciálművel kiegészített M xDrive összkerék-meghajtási rendszer pedig arról gondoskodik, hogy a 480 lóerő (353 kW) bármikor maradéktalanul érvényesülhessen az aszfalton – vagyis az X és az M gének izgalmasan vonzó módon találkoznak egymással. Ez természetesen vonatkozik az 510 LE (375 kW) teljesítményű BMW X3 M Competition variánsra is.
A BMW X3 M a külvilág számára is megmutatja, hogy micsoda erő lakozik benne. A magabiztos orr-részt vízszintes vállvonalak kötik össze a látványos farral. A magasfényű fekete vesék, valamint az oldalt elhelyezett, háromdimenziós struktúrájú M légkivezető nyílások egyértelműen utalnak arra a magas szintű műszaki tartalomra, amely odabent várja a beülőket. A testet rendkívül biztosan tartó M Sport ülések, valamint a karbon M belső díszítőelemek csak kiragadott példák a kiválóságra. E jármű tehát folyamatosan készen áll arra, hogy bárhol megcsillantsa képességeit.
Gyártási periódus: BMW X3 M: 2019-től napjainkig
Motorok: 3,0 liter (480–510 LE/353–375 kW), 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4726 mm/1897 mm/1669 mm
BMW X4 M (F98).

A BMW X4 M variánst a 2019-ben debütált második generáció hozta el. Az alapmodell sportos eleganciája itt még tisztább és precízebb módon érvényesül: a SUV/Coupé crossover atletikus karakterét érzékletesen hangsúlyozzák ki az olyan exkluzív dizájnelemek, mint az M Karbon külső csomag (a modellfrissítést követően a csomag elemei egyben nem, csak külön-külön vásárolhatók meg), a lökhárítókon látható, M-specifikus légbeömlők vagy a szintén M-specifikus tükörburkolatok. Műszaki tartalmát és motorjait illetően a modell a BMW X3 M-mel osztozik. A BMW X4 M 480 lóerővel (353 kW), a BMW X4 M Competition pedig 510 lóerővel (375 kW) és letaglózó, 650 Nm nyomatékkal dicsekedhet. Az opcionális M Vezetői csomag megléte esetén a két jármű végsebessége 280, illetve 285 km/órára nő. A BMW X4 M a párját ritkító teljesítményt és az exkluzivitást expresszív temperamentummal fűszerezi.
Gyártási periódus: BMW X4 M: 2019-től napjainkig
Motorok: 3,0 liter (480–510 LE/353–375 kW), 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4758 mm/1927 mm/1618 mm
BMW X5 M (E70, F85, F95).

Annak nyomán, hogy a BMW első sportos SUV-jának második generációját kezelésbe vette a BMW M GmbH, megszületett az első BMW X5 M (E70). Az autó két turbófeltöltővel ellátott, 4,4 literes V8-as benzinmotorja – amely az egyik leggyakrabban alkalmazott M aggregát – 555 lóerőt (408 kW) állít elő. A BMW X6 M-mel együtt a BMW X5 M volt az első xDrive összkerék-meghajtással ellátott BMW M jármű. A modell vonzerejét egyebek mellett a túlzásokat kerülő megjelenés és a klasszikusan M-es menetdinamikai tulajdonságok jelentik.
Mindezen jó tulajdonságokat vitte tovább az utód (F85) is, amelynek esetében a 4,4 literes twin-turbo feltöltéses motor 575 lóerőnyi teljesítményt állít elő, amelynek továbbítását az új 8 fokozatú M sebességváltóra bízták. A többit pedig elvégzik a harmadik generációs BMW X5 aerodinamikailag optimalizált részletei, amelyeknek hatását a speciális légbeömlőkhöz hasonló részletek erősítik tovább.
A BMW X5 M soron következő generációja (F95) mesterien hozza össze egymással az M és az X géneket, aminek eredményeként a teljesítmény és a dinamizmus luxus szintű belső térrel és pedáns kényelemmel találkozik. A twin-turbo feltöltésű 8 hengeres benzinmotor a BMW X5 M esetében 600 lóerőt (441 kW), a BMW X5 M Competition modellbe építve pedig 625 lóerőt (460 kW) állít elő. Az opcionális M Vezetői csomag megrendelése esetén a SUV maximális sebessége 290 km/órára nő.
Gyártási periódus: BMW X5 M: 2009–2013, 2015-től napjainkig
Motorok: 4,4 liter (555–625 LE/408–460 kW), 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4854–4938 mm/1933–2013 mm/1739–1747 mm
BMW X6 M (E71, F86, F96).

A 2008-ban debütált BMW X6 (E71) mint a BMW első Coupé/SUV crossoverje aratott zajos sikert. Egy évvel később érkezett meg az M modell, a BMW X6 M, amelyek azoknak készült, akik a SUV-ok és a sportautók világának legjavából szeretnének részesülni – vagyis nagyra értékelik a dominanciát és a rendkívüli dinamizmust. Az M xDrive és a 4,4 literes M TwinPower Turbo 8 hengeres benzinmotor (555 LE/408 kW) verhetetlen agilitással ruházzák fel a SUV-ot – járjon az bárhol.
A második generációs X6 M 2015-ben indult el hódító útjára, motorháztetője alatt az M5-ből és az X5 M-ből ismert twin-turbo feltöltésű, 575 lóerős (423 kW) egységgel. Az opcionális M Vezetői csomag megléte esetén a kupészerű profillal és nagyméretű légbeömlőkkel rendelkező jármű akár 280 km/órás sebességgel is száguldhat.
A modellváltást a 2019-es esztendő hozta el az X6 M Competition (F96) formájában. Az autó letaglózó, 625 lóerőnyi (460 kW) teljesítményét az Aktív M differenciálművel kiegészített, a hátsó- és az összkerék-meghajtás előnyeit ötvöző M xDrive érvényesíti az aszfalton. Az autó eleve látványos megjelenését az olyan exkluzív, M-specifikus részletek teszik még markánsabbá, mint a fekete hűtőrács és az M logóval ellátott oldalkopoltyúk. A BMW X6 M a luxust fölényes megjelenéssel és extrém sportossággal fejeli meg – ami valami egészen rendkívüli kombinációt eredményez.
Gyártási periódus: BMW X6 M: 2009-től napjainkig
Motorok: 4,4 liter (555–615 LE/408–460 kW), 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4876–4948 mm/1983–2019 mm/1684–1697 mm
BMW XM - AZ ELSŐ GENERÁCIÓ.

(BMW G09)
A modern plug-in hibrid technológiával ellátott BMW XM sportos 653 lóerővel (480 kW) indul az utak meghódítására újonnan kifejlesztett V8-as, valamint elektromos, akár 88 kilométer (WLTP) tisztán elektromos energiával, szinte néma csendben és emissziómentesen való megtételét lehetővé tevő motorjának köszönhetően.
A tekintélyt parancsoló méretekkel és erőt sugárzó arányokkal rendelkező autó rendkívül egyedi jelenség. Az összetéveszthetetlen orrdizájnnal pedig a BMW M még magasabbra pozícionálta magát a luxus szegmensben.
A BMW M és a BMW X elemek nyerő párosítása, illetve a mindenféle kompromisszum nélküli luxus valami teljesen újszerűt hozott létre, amelynek szellemisége következetesen érvényesül a BMW XM belső terében is. Elöl minden a teljesítményről szól és a BMW stílusának megfelelően egyértelműen a vezető van a központban. A fedélzeti kijelzőket egyetlen egységbe összefogó BMW Curved Display pedig összekapcsolja egymással a hagyományos vezetőorientáltságot és a modern digitális világot.
Az extrém módon a vezetőt a középpontba helyező első szekcióval éles kontrasztot alkot a kényelmes, luxus lounge-atmoszférát árasztó hátsó rész. A csúcsszintű anyagokkal berendezett, izgalmas felületekkel és expresszív részletekkel teli térben helyet foglalók úgy érezhetik, mintha a külvilág elöl menedékre lelt hírességek lennének. A tétet még tovább emeli a háromdimenziós prizmastruktúrájú tető. Ez utóbbi a hangulatvilágítással együtt a progresszív luxus és kényelem ámulatba ejtő összjátékát valósítja meg.
Gyártási periódus: 2022 végétől
Motorok: 4,4 literes (489 LE/360 kW), 8 hengeres belső égésű motor + elektromos motor (197 LE/145 kW), 653 LE/480 kW rendszerteljesítmény
BMW i7 M70 (G70).

A BMW 2022-ben, a BMW i7 formájában tárta a világ elé a Luxus Kategória új arcát. Most, egy évvel később megérkezett a BMW i7 M70, amely az új luxus kategória filozófiáját követve megvalósított e-mobilitást az M modellekre jellemző nagy teljesítménnyel ötvözi: a maguk letaglózó, 485 kW (660 LE) teljesítményével az acélos erejű motorok mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsítják fel az autót 0-ról 100 km/órás sebességre. Az Integrált aktív kormányzással kiegészített Executive Drive Pro, valamint az alapfelszereltséghez tartozó adaptív 2 tengelyes légrugózás pedig gondoskodnak arról, hogy a menetdinamikai jellemzők is szintet lépjenek. Mindeközben pedig Önnek az innovatív BMW eDrive technológia jóvoltából gyakorlatilag hangtalan, emissziómentes suhanásban lehet része. Az intelligens könnyűépítési eljárások, valamint az aerodinamikai szempontból ideális kialakítás maximális hatékonyságot szavatolnak. Ez utóbbi eredménye a 488–560 kilométeres (WLTP) tisztán elektromos hatótáv, amely kényelmesen elegendő az Ön mindennapi utazásaihoz.
A külső dizájn lenyűgözően mutatja meg a külvilágnak, hogy micsoda teljesítménypotenciál lakozik a BMW i7 M70 lemezei alatt. Mindennek, valamint a kibővített tartalmú M magasfényű Shadowline felszereltségnek, a magasfényű fekete kiemeléseknek, valamint az aerodinamikailag optimalizált M hátsó légterelőnek és az M Sport fékrendszer feketére fényezett nyergeinek köszönhetően az autó csak úgy sugározza magából a sportosságot.
Elölről a megvilágított – és távolról sem csak sötétben látványos – BMW Iconic Glow vesék fejezik ki igen hatásosan az autó karakterét. Exkluzivitás és elegancia tekintetében a modell vonzerejét az opcionálisan rendelhető BMW Individual kéttónusú fényezések emelik még tovább.
A BMW i7 M70 külsejét jellemző atletikus karakter és választékos elegancia a luxus kialakítású, a legmagasabb szintű kényelmet nyújtó belső térben is maradéktalanul jelen van. Az utaskabin a Kasmírgyapjúhoz és a Swarovski-kristályokhoz hasonló, kitűnő minőségű anyagok mellett olyan innovatív technológiáival kápráztat el, mint a BMW Interakciós Sáv és a BMW Curved Display kijelző. Hátul a 31,3'' méretű BMW Theatre Screen csábítja vizuális utazásra a mozirajongókat – amennyiben pedig ahhoz csatlakozik a 4D-s hangzást előállító Bowers & Wilkins Diamond surround hangsugárzó rendszer is, az akusztikai élmény sem lesz mindennapi.
Gyártási periódus: 2023–
Motorok: 2 elektromos motor (660 LE/485 kW)
Hosszúság/szélesség/magasság: 5391mm/1950 mm/1544 mm
Fogyasztás és CO2 kibocsátás.
Az üzemanyag-felhasználási, széndioxid-kibocsátási és villamosenergia-fogyasztási adatok a Könnyűgépjárművekre Vonatkozó Világszinten Harmonizált Vizsgálati Eljáráson (WLTP) alapulnak és a 715/2007/EK rendelet jelenleg hatályban lévő változatában előírt mérési eljárás szerint kerültek meghatározásra. A feltüntetett értékek a magyarországi piacra szállított alapfelszereltségű gépjárműre vonatkoznak. Az értéktartományon – amelynek megállapítása során figyelembe vették a különböző kerék- és gumiabroncsméreteket, valamint a választható kiegészítő felszereltségeket – belül az adatok az egyedi konfigurációnak megfelelően változhatnak.
Az itt szereplő gépjárművek vonatkozásában az olyan gépjárművet terhelő adók vagy egyéb illetékek tekintetében, amelyek (legalább részben) a széndioxid-kibocsátáson alapulnak, a széndioxid-kibocsátási adatok eltérhetnek az itt megadott értékektől.
Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption and CO2 Emission Guidelines” című, a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Németország postacímen megrendelhető brosúrából vagy a https://www.dat.de/co2 weboldalon kaphat.
A WLTP mérési eljárásról további információkat a következő weboldalon talál: www.bmw.de/wltp.