A sütik általunk történő használatának kezelése átmenetileg offline. Ezért lehet, hogy bizonyos sütihasználat engedélyezését igénylő funkciók hiányozni fognak.

A BMW M MODELLEK ÁTTEKINTÉSE.
A műszaki tökély és az érzelmeket felkorbácsoló, sportos dinamizmus mesteri kombinációja garantáltan felgyorsítja majd az Ön szívverését. A BMW M modellek valódi sportautók. Legyen szó limuzinokról, kupékról vagy SUV-okról, az M Sport futóműhöz hasonló versenytechnológiák, a motorok és az M modellekre jellemző hangolás a luxus és a teljesítmény legmagasabb szintű megtestesítőivé teszi e járműveket.
























BMW M550d xDrive Touring
BMW 4 Gran Coupé M modellek
BMW 3 Limousine M modellek
BMW M235i xDrive Gran Coupé
BMW M2 Coupé

A BMW M MODELLEK TÖRTÉNETE DIÓHÉJBAN.
Az autóversenyzés iránti szenvedély, exkluzivitás és tökéletesség – tartson velünk a BMW M modellek csaknem 50 évet felölelő történetét bemutató utazásunkon, amelynek során a legendás BMW M1-től és M3-tól kezdődően egészen a jelenlegi kínálat részét képező BMW M8-ig minden modellt bemutatunk Önnek. Fedezze fel a kivételes teljesítmény élményét, illetve ismerkedjen meg azzal, hogy miként teheti autóját még egyedibbé a BMW Individual felszereltségek és a BMW M Performance Parts tartozékok segítségével.
A BMW M MODELLEK TÖRTÉNETE DIÓHÉJBAN.
Az autóversenyzés iránti szenvedély, exkluzivitás és tökéletesség – tartson velünk a BMW M modellek csaknem 50 évet felölelő történetét bemutató utazásunkon, amelynek során a legendás BMW M1-től és M3-tól kezdődően egészen a jelenlegi kínálat részét képező BMW M8-ig minden modellt bemutatunk Önnek. Fedezze fel a kivételes teljesítmény élményét, illetve ismerkedjen meg azzal, hogy miként teheti autóját még egyedibbé a BMW Individual felszereltségek és a BMW M Performance Parts tartozékok segítségével.
BMW M1 (E26).

A BMW Motorsport GmbH első saját fejlesztésű, kortalan ék formájú járműve igen lelkes fogadtatásban részesült a hetvenes évek végén. A dizájnlegenda Giorgio Giugiaro által megálmodott formatervű autó ihletője a BMW Turbo, az 1972-es tanulmány volt, amely a BMW-nél nagy ívű pályát befutott Paul Bracq munkája volt. A karcsú vesék, a bukólámpák és a tiszta rajzolatú vonalak jóvoltából az autó egyszerre volt esztétikus és dinamizmust sugárzó. A modell a teljesítményét illetően is kvalifikálta magát a legendák közé: egészen 1983-ig a leggyorsabb német sorozatgyártású autónak számított. E középmotoros szupersportkocsival – amelynek végsebessége jóval meghaladta a 260 km/órát – indult tehát el az országúti M modellek sikertörténete.
1979-től 1981-ig csak 460 példány készült a járműből – teljes egészében kézi munkával. Azok, akiknek volt szerencséjük vezetni a BMW M1-t, az autó kivételes menetstílusát, pompás kanyarvételi tulajdonságait, valamint a gázadásra rendkívül élénken reagáló, 3,5 literes motorját dícsérik.
Gyártási periódus: 1978–1981
Motor: 3,5 liter (277 LE/204 kW), 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4359 mm/1824 mm/1138 mm
BMW 1 M COUPÉ (E82).

Igaz ugyan, hogy a kompakt járművekben a sportosságot és az egyedülálló menettulajdonságokat nagyra értékelő vezetők már 2004-ben beülhettek a BMW 1 volánja mögé, a BMW 1 M Coupé érkezésére egészen 2011-ig kellett várni. Az autó soros 6 hengeres motorja a két turbófeltöltő segítségével 340 lóerőt (250 kW) képes előállítani. Az alap BMW 1-nél rövidebb tengelytáv és szélesebb nyomtáv által még tovább fokozott dinamizmusával a modell páratlan vezetési élményt nyújt. Az autóból 2012-ig több mint 6300 példány készült. Három évvel később csatlakozott a mezőnyhöz a BMW M2, amely méltó módon vitte tovább a sportautók menettulajdonságaival felvértezett kompakt járművek koncepcióját.
Gyártási periódus: 2011–2012
Motor: 3,0 liter (277 LE/250 kW), 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4380 mm/1803 mm/1420 mm
BMW M2 (F87, G87).

A BMW M2, amely 2015-ben lépett a BMW M1 Coupé örökébe, a BMW 2002 Turbo és a BMW M3 (E30) által megkezdett, dinamikus, erős, kompakt méretű modellekből álló sorozat folytatója.
Erről tanúskodik a jármű jellegzetes, az izmosan domborodó kerékjárati ívek, valamint az első lökhárítóba vágott nagyméretű légbeömlő nyílások által meghatározott látványa is. A 6 hengeres, turbófeltöltéses benzinmotor lenyűgöző nyomatéka és ereje az opcionális duplakuplungos sebességváltón keresztül jut el az útfelületre. A 40 lóerővel (30 kW) megnövelt teljesítményű, 2018-ban bemutatott BMW M2 Competition változatot pedig már csak a BMW M2 CS (Club Sport) múlja felül. Ez utóbbi, mindössze 2200 példányban készült jármű motorja 450 lóerőt (331 kW) állít elő. Az összes verzióba M futómű kerül, amely pedáns és pontos kezelhetőséget, valamint első rangú vezetési élményt szavatol.
A BMW M2 második generációjáról – amely semmi máshoz nem fogható M-es karakterével az autóversenyzés eufóriája előtt tiszteleg – 2022-ben, a BMW M GmbH 50. jubileumi évében rántották le a leplet. A kifejező megjelenésű, klasszikus „háromdobozos” karosszériájú, kompakt arányokkal rendelkező, magabiztos kiállású autó maximális uralhatósággal elegyített színtiszta vezetési élményt ígér. A tökéletesen hangolt, a BMW M-től származó futóműkomponensekkel ellátott, lenyűgöző 460 LE (338 kW) teljesítményű BMW M TwinPower Turbo 6 hengeres benzinmotor jóvoltából a járműnek csak 4,2 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 0-ról 100 km/órás sebességre gyorsuljon fel.
Gyártási periódus: BMW M2: 2015-től napjainkig; BMW M2 Competition: 2018–2020; BMW M2 CS: 2020
Motorok: 3,0 literes, 6 hengeres (460 LE/338 kW)
Hosszúság/szélesség/magasság: 4580 mm/1887 mm/1403 mm
BMW M3 (E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80).

Az első elképzelések szerint a BMW M3 (E30/2S, E30/2SC) eredetileg egy versenyautó utcai változata lett volna. Olyan óriási érdeklődés mutatkozott azonban autó iránt, hogy a Group A minősítéshez szükséges 5000 példánynál jóval többet adtak el belőle. A jármű extrém dinamizmusa már első pillantásra teljesen nyilvánvalóvá válik – elég megemlíteni csak a széles első és az ikonikus hátsó sárhányókat vagy az új tervezésű C-oszlopot. A lemezek mögött is csupa olyasmi található, ami a versenyeken már bizonyított, legyen szó a belső hűtésű féktárcsákról, a balra lent lévő első fokozattal rendelkező sport sebességváltóról, vagy éppen a 2,3 literes, 4 hengeres, 200 lóerős (143 kW) benzinmotorról.
Miközben a versenyváltozat egyik győzelmet aratta a másik után, a BMW M3 értékesítési számai a legmerészebb várakozásokat is felülmúlták: a kabrió verzióval együtt több mint 18 000 példány talált gazdára. Igen kapósnak bizonyult az átdolgozott, 220 LE (154 kW) Evolution, valamint a 2,5 literes, 238 lóerős (166 kW) BMW M3 Sport Evolution verzió is.
A sikertörténet továbbvivője, a BMW M3 második generációja (E36) 1992-ben lépett porondra. Ami azonnal feltűnt a szemlélőknek: az autó jóval érettebbé, felnőttebbé vált. Ez többek között abban nyilvánul meg, hogy a normál BMW 3-tól csak néhány részletében – köztük az aerodinamikailag optimalizált M külső tükrökben – tér el a modell. A motorháztető alatt azonban annál nagyobbak a különbségek, hiszen ide a soros 6 hengeres, 286 lóerős (210 kW), változó felső szelepvezérléssel (VANOS rendszer) ellátott motort építették be, amely lélegzetelállító teljesítményhez segítette az autót. Az 1995-ben végrehajtott modellfrissítés során 200 cm3-rel megnövelték a motor hengerűrtartalmát, amelynek a teljesítménye 321 lóerőre (236 kW) nőtt.
A BMW M3 harmadik generációja (E46) az ezredfordulón indult hódító útjára, hogy azután egy évvel később a BMW M3 Cabrio eredjen a nyomába. Mindkét modell a BMW M3 eredeti alapkoncepcióját vitte tovább, nevezetesen: a lehető legkisebb tömeg a lehető legnagyobb dinamizmus mellett. Az M gének jelenléte egyértelműen érezhető a vezetési élmény mögött, amelyet a 343 lóerős (252 kW) autók nyújtanak. A Coupét és a Cabriót külsőleg mindenekelőtt az erősen domborított, elöl kopoltyúkkal ellátott sárhányók, valamint a motorháztetőn lévő „powerdome” különböztetik meg az alapmodellektől.
A 2007 és 2013 között készült BMW M3 modellek számos újdonsággal indultak harcba a vásárlók kegyeiért. Az alapmodellekhez hasonlóan itt is háromféle karosszériaváltozatból – Limousine (E90), Coupé (E92) és Cabrio (E93) – állt a kínálat. Először fordult elő, hogy egy V8-as motorra bízták a BMW M3 mozgatását. A 4 literes egység 420 LE (309 kW) teljesítményt állít elő, a fordulatszáma pedig akár 8300 is lehet percenként – mely utóbbi értéket eladdig egyetlen sorozatgyártású BMW motor sem érte el. Az opcionális M Vezetői csomag megléte esetén az autó akár 280 km/órával is száguldhat.
A 2014-ben bemutatott ötödik generációs BMW M3 (F80) esetében újra visszatértek a soros 6 hengeres benzinmotorhoz, amelyet – a BMW M3 modellek esetében először – turbófeltöltőkkel láttak el. Az aggregát már 1850-es percenkénti fordulatszámon rendelkezésre bocsájtja maximális nyomatékát, aminek köszönhetően az autó bármilyen körülmények között elemi erővel lódul meg. A 432 lóerős (317 kW) BMW M3 csak limuzin karosszériaváltozatban készült, ugyanis a kupé és a kabrió verzió immár a BMW M4 nevet kapta. A sárhányótoldatok, az M külső tükrök, valamint a sötét tónusú M karbontető félreérthetetlenül jelezték a külső szemlélők számára, hogy egy kivételes menettulajdonságokkal rendelkező, kirobbanóan dinamikus járművet látnak. A kínálat 2013-ban a BMW M3 Competition variánssal egészült ki, amelynek motorja 450 LE (331 kW) teljesítményű és amely alapfelszereltségként kapta meg az M futóművet.
A 2018-ban, mindössze három hónapig gyártott BMW M3 CS motorjának teljesítményét további 10 lóerővel toldották meg, amely így 460 lóerősre (338 kW) izmosodott.
A 2021 óta a piacon lévő BMW M3-at (G80) radikálisan különbözteti meg a 3-sorozatbeli limuzintól a függőleges dupla vese. A modell következetesen jár az előző BMW M3 nyomdokaiban azzal, hogy mesterien ötvözi egymással a sportosságot, a dinamizmust és a mindennapi használhatóságot. A sportlimuzin alapfelszereltségként 6 fokozatú manuális sebességváltót és 480 lóerős (353 kW) motort kap. A kínálatban ott van továbbá az 510 LE (375 kW) teljesítményű BMW M3 Competition is. A motor mellett a fokozatokat villámgyorsan kapcsoló, Drivelogic funkcióval ellátott Steptronic sebességváltó, valamint precízen hangolt M futómű segítik maximális dinamizmushoz az autót.
Gyártási periódus: BMW M3: 1986-tól napjainkig
Motorok: 2,3–3,0 liter (200–510 LE/143–375 kW), 4, 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4346–4794 mm/1680–1887 mm/1370–1431 mm
BMW M4 (F82, F83, G82).

A BMW 3 Coupét felváltó BMW 4 egyértelműen jelezte egy új korszak határát. A nyilvánvalóan teljesen új tervezésű jármű markánsan eltért a BMW 3-sorozatbeli márkatársától hátratolt utascellájával, nyúlánkabb motorháztetőjével és kisebb túlnyúlásaival – amely részleteknek köszönhetően még kifejezőbb és még erőt sugárzóbb külső megjelenést öltött magára. Mindez egyformán igaz a BMW M4 Coupéra és a 450 lóerős (331 kW) BMW M4 Competition Coupéra (2016–2020), mint a 2017-ben és 2018-ban gyártott, 460 LE (338 kW) teljesítményű BMW M4 CS Coupéra. Időközben (2017-ben és 2018-ban) az M4-ből GTS Coupé variáns is készült, amelyet 500 lóerő (368 kW) repít előre. A hatalmas, friss lélegzetről pedig az M4 Cabrio és az M4 Competition gondoskodtak. Az említett járművek mindegyikét 3,0 literes, 6 hengeres, twin-scroll turbófeltöltővel ellátott motorok mozgatják.
Az elődjénél számottevően hosszabb és szélesebb második generáció markánsan különbözik az elődjétől a maga nagyméretű, függőleges, enyhén előredőlő dupla veséjével. A BMW M4 orrába 3,0 literes, 6 hengeres, 480 (manuális sebességváltó), illetve 510 lóerős (8 fokozatú automata sebességváltó) motor kerül. Az opcionális M Vezetői csomag megrendelése esetén a végsebesség 290 km/órára nő. A dinamizmushoz és az agilitáshoz aprólékos részletességgel kidolgozott, a kompromisszummentességet hűen kifejező dizájn társul.
Gyártási periódus: BMW M4: 2014-től napjainkig
Motorok: 3,0 liter (431–510 LE/317–375 kW), 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4671– 4794 mm/1870–1887 mm/1383–1394 mm
BMW M5 (E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90).

Az első, 1985-ben bemutatott BMW M5 (E28S) külsőre alig volt megkülönböztethető normál kivitelű testvérétől – viszont a kézi munkával gyártott autó orrába a BMW M1 továbbfejlesztett motorját szerelték be, aminek köszönhetően a jármű végsebessége a 250 km/órát is meghaladta. A több mint 2200 példányban gyártott modell indította tehát útjára az egyik legsikeresebb sportos limuzin csúcsverziójának sikertörténetét.
Az 1988-ban debütált új BMW 5-sorozatból is készült M5 variáns (E34S), amely egészen 1992-ig 315 LE (232 kW) teljesítménnyel rendelkezett, amikor is modellt átdolgozták. 3,8 literes hengerűrtartalmú motor teljesítménye ekkortól 340 lóerőre (250 kW) nőtt. A frissítés hozta el a korlátozott példányszámú BMW M5 Touringot is, amelyből kevesebb, mint 900 gördült ki a gyárkapun. A makulátlan vezetési élményt nyújtó, rendkívül precíz kormányzású M5 nagy hírnevet vívott ki magának azzal, hogy bármilyen helyzetet magabiztosan és mesterien volt képes megoldani.
Az 1998-tól 2003-ig készült BMW M5 (E39S) már 8 hengeres, 5 literes hengerűrtartalmú, 400 LE (294 kW) teljesítményű motorral hajtotta uralma alá az utakat. A modell egyszersmind a sportlimuzinok etalonjává vált, hiszen ideális volt a mindennapokra, ugyanakkor teljesítményével és dinamizmusával állta az összehasonlítást úgyszólván bármelyik sportautóval.
Az utód (E60) 2005-ben tűnt fel a színen, 2007-ben pedig megjelent a Touring verzió (E61) is, amely az utolsó M5 volt ilyen karosszériával. A 10 hengeres, 507 lóerős motor akár 305 km/órás sebességre is gyorsíthatja az autót, amennyiben az rendelkezik az opcionális M Vezetői csomaggal. 2011-ben azután a BMW M GmbH ikerturbó-feltöltésű motorra bízta az M5 (F10) mozgatását. A maga 560 LE (412 kW) teljesítményű motorjával akkoriban az M5 volt a BMW legerősebb modellje. Ez egészen addig így volt ez, ameddig két évvel később meg nem jelent az első, 575 lóerős (423 kW) motorral ellátott M5 Competition. A tétet még tovább emelte a 2014-ben színre lépett „30 years of M5” különleges kiadás, amelynek átdolgozott 8 hengeres motorjából 600 lóerőt (441 kW) hoztak ki a mérnökök. Merőben szokatlan módon a maximális nyomaték az 1500-as és az 5750-es percenkénti fordulatszámok közötti tartományban végig rendelkezésre áll – így a gyorsítási potenciál bármikor kiaknázható.
A jelenleg is kapható, 2017 óta gyártásban lévő BMW M5 (F90) az M modellekre jellemző sportosságot a BMW 5 Limousine kényelmével és eleganciájával ötvözi. Az előző M5-ből származó motor, az új M xDrive összkerék-meghajtás, valamint a 8 fokozatú M Steptronic sebességváltó gondoskodnak arról a kirobbanó gyorsulásról, valamint azokról a kimagasló menetdinamikai tulajdonságokról, amelyek olyannyira jellemzők a BMW M GmbH eme termékére. Ezt a produkciót csak a 2018-ban bemutatott BMW M5 Competition képes felülszárnyalni 25 lóerővel 625 lóerőre (460 kW) növelt teljesítményével. A mindössze egy évig készült, 635 lóerős (467 kW) BMW M5 CS (Competition Sport) 3,0 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órás sebességre. Karbon komponensek alkalmazásával csökkentették az extrém módon sportos modell tömegét, amelynek esetében a száguldásnak – amennyiben a vásárló így kívánja – csak 305 km/órás sebességnél vet véget az elektronika.
Gyártási periódus: BMW M5: 1985–1995, 1998–2003, 2005-től napjainkig
Motorok: 3,5–5,0 liter (410 LE/302 kW), 6, 8 és 10 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4620 – 4966 mm/1700–1903 mm/1400–1512 mm
BMW M8 COMPETITION (F91, F92, F93).

A BMW M8 Coupé történetének kezdetei csaknem harminc évre nyúlnak vissza. Minden azzal kezdődött, hogy az 1990-es évek elején a BMW mérnökei kifejlesztettek egy BMW M8 prototípust, amelybe az E31 V12-es motorján alapuló erőforrást építettek be.
Egészen 2019-ig kellett várni azonban arra, hogy az első, a hivatalos modellnomenklatúrába illeszkedő elnevezésű BMW M8 Competition Coupé (F92), Cabrio (F91) és Gran Coupé (F93) felbukkanjon a márkakereskedésekben. Az említett járművekbe bekerülő, két darab, párhuzamosan kapcsolt turbófeltöltővel lélegeztetett, 8 hengeres motor 625 lóerővel (460 kW) dicsekedhet, amely bőven elég ahhoz, hogy az M Vezetői csomag megléte esetén az autó jelentősen átlépje a 300 km/órás sebességet.
A BMW M8-ról már álló helyzetében is egyértelműen kiderül, hogy a sportosság és a luxus eszményi elegyét valósítja meg. A merészen megrajzolt vonalak egyszerre teszik dinamizmust sugárzóvá és roppant elegánssá az összképet. Az autó sportos karakterét a fekete króm borítású hűtőrács, valamint a magasfényű fekete tükörburkolatok domborítják ki, amely részletekre nagyszerűen rímel az alapfelszereltséghez tartozó karbontető. Ami pedig a műszaki tartalmat illeti: az aktuális vezetési stílushoz alkalmazkodó Adaptív M futómű hathatós támogatásban részesíti a BMW M xDrive rendszert, aminek eredményeként a járművet verhetetlenül kiváló menetdinamikai tulajdonságok jellemzik. Legyen szó akár a Coupéról, akár a Cabrióról, akár a négyajtós Gran Coupéról: e modellek csak szuperlatívuszokkal jellemezhetők.
Gyártási periódus: BMW M8 Competition: 2019-től napjainkig
Motor: 4,4 liter (625 LE/460 kW), 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4867–5098 mm/1907–1948 mm/1353–1420 mm
BMW X3 M COMPETITION (F97).

A BMW X3 először 2019-ben vált elérhetővé M változatban. A nagy teljesítményű, extrém módon erős 6 hengeres twin-turbo feltöltésű motor jóvoltából az autó előbb 4 másodperc alatt volt képes elérni álló helyzetből indulva a 100 km/órás sebességet, ám az átdolgozás után a sprintidő 3,8 másodpercre rövidült. Az Aktív M differenciálművel kiegészített M xDrive összkerék-meghajtási rendszer pedig arról gondoskodik, hogy a 480 lóerő (353 kW) bármikor maradéktalanul érvényesülhessen az aszfalton – vagyis az X és az M gének izgalmasan vonzó módon találkoznak egymással. Ez természetesen vonatkozik az 510 LE (375 kW) teljesítményű BMW X3 M Competition variánsra is.
A BMW X3 M a külvilág számára is megmutatja, hogy micsoda erő lakozik benne. A magabiztos orr-részt vízszintes vállvonalak kötik össze a látványos farral. A magasfényű fekete vesék, valamint az oldalt elhelyezett, háromdimenziós struktúrájú M légkivezető nyílások egyértelműen utalnak arra a magas szintű műszaki tartalomra, amely odabent várja a beülőket. A testet rendkívül biztosan tartó M Sport ülések, valamint a karbon M belső díszítőelemek csak kiragadott példák a kiválóságra. E jármű tehát folyamatosan készen áll arra, hogy bárhol megcsillantsa képességeit.
Gyártási periódus: BMW X3 M: 2019-től napjainkig
Motorok: 3,0 liter (480–510 LE/353–375 kW), 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4726 mm/1897 mm/1669 mm
BMW X4 M (F98).

A BMW X4 M variánst a 2019-ben debütált második generáció hozta el. Az alapmodell sportos eleganciája itt még tisztább és precízebb módon érvényesül: a SUV/Coupé crossover atletikus karakterét érzékletesen hangsúlyozzák ki az olyan exkluzív dizájnelemek, mint az M Karbon külső csomag (a modellfrissítést követően a csomag elemei egyben nem, csak külön-külön vásárolhatók meg), a lökhárítókon látható, M-specifikus légbeömlők vagy a szintén M-specifikus tükörburkolatok. Műszaki tartalmát és motorjait illetően a modell a BMW X3 M-mel osztozik. A BMW X4 M 480 lóerővel (353 kW), a BMW X4 M Competition pedig 510 lóerővel (375 kW) és letaglózó, 650 Nm nyomatékkal dicsekedhet. Az opcionális M Vezetői csomag megléte esetén a két jármű végsebessége 280, illetve 285 km/órára nő. A BMW X4 M a párját ritkító teljesítményt és az exkluzivitást expresszív temperamentummal fűszerezi.
Gyártási periódus: BMW X4 M: 2019-től napjainkig
Motorok: 3,0 liter (480–510 LE/353–375 kW), 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4758 mm/1927 mm/1618 mm
BMW X5 M (E70, F85, F95).

Annak nyomán, hogy a BMW első sportos SUV-jának második generációját kezelésbe vette a BMW M GmbH, megszületett az első BMW X5 M (E70). Az autó két turbófeltöltővel ellátott, 4,4 literes V8-as benzinmotorja – amely az egyik leggyakrabban alkalmazott M aggregát – 555 lóerőt (408 kW) állít elő. A BMW X6 M-mel együtt a BMW X5 M volt az első xDrive összkerék-meghajtással ellátott BMW M jármű. A modell vonzerejét egyebek mellett a túlzásokat kerülő megjelenés és a klasszikusan M-es menetdinamikai tulajdonságok jelentik.
Mindezen jó tulajdonságokat vitte tovább az utód (F85) is, amelynek esetében a 4,4 literes twin-turbo feltöltéses motor 575 lóerőnyi teljesítményt állít elő, amelynek továbbítását az új 8 fokozatú M sebességváltóra bízták. A többit pedig elvégzik a harmadik generációs BMW X5 aerodinamikailag optimalizált részletei, amelyeknek hatását a speciális légbeömlőkhöz hasonló részletek erősítik tovább.
A BMW X5 M soron következő generációja (F95) mesterien hozza össze egymással az M és az X géneket, aminek eredményeként a teljesítmény és a dinamizmus luxus szintű belső térrel és pedáns kényelemmel találkozik. A twin-turbo feltöltésű 8 hengeres benzinmotor a BMW X5 M esetében 600 lóerőt (441 kW), a BMW X5 M Competition modellbe építve pedig 625 lóerőt (460 kW) állít elő. Az opcionális M Vezetői csomag megrendelése esetén a SUV maximális sebessége 290 km/órára nő.
Gyártási periódus: BMW X5 M: 2009–2013, 2015-től napjainkig
Motorok: 4,4 liter (555–625 LE/408–460 kW), 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4854–4938 mm/1933–2013 mm/1739–1747 mm
BMW X6 M (E71, F86, F96).

A 2008-ban debütált BMW X6 (E71) mint a BMW első Coupé/SUV crossoverje aratott zajos sikert. Egy évvel később érkezett meg az M modell, a BMW X6 M, amelyek azoknak készült, akik a SUV-ok és a sportautók világának legjavából szeretnének részesülni – vagyis nagyra értékelik a dominanciát és a rendkívüli dinamizmust. Az M xDrive és a 4,4 literes M TwinPower Turbo 8 hengeres benzinmotor (555 LE/408 kW) verhetetlen agilitással ruházzák fel a SUV-ot – járjon az bárhol.
A második generációs X6 M 2015-ben indult el hódító útjára, motorháztetője alatt az M5-ből és az X5 M-ből ismert twin-turbo feltöltésű, 575 lóerős (423 kW) egységgel. Az opcionális M Vezetői csomag megléte esetén a kupészerű profillal és nagyméretű légbeömlőkkel rendelkező jármű akár 280 km/órás sebességgel is száguldhat.
A modellváltást a 2019-es esztendő hozta el az X6 M Competition (F96) formájában. Az autó letaglózó, 625 lóerőnyi (460 kW) teljesítményét az Aktív M differenciálművel kiegészített, a hátsó- és az összkerék-meghajtás előnyeit ötvöző M xDrive érvényesíti az aszfalton. Az autó eleve látványos megjelenését az olyan exkluzív, M-specifikus részletek teszik még markánsabbá, mint a fekete hűtőrács és az M logóval ellátott oldalkopoltyúk. A BMW X6 M a luxust fölényes megjelenéssel és extrém sportossággal fejeli meg – ami valami egészen rendkívüli kombinációt eredményez.
Gyártási periódus: BMW X6 M: 2009-től napjainkig
Motorok: 4,4 liter (555–615 LE/408–460 kW), 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4876–4948 mm/1983–2019 mm/1684–1697 mm
BMW XM - AZ ELSŐ GENERÁCIÓ.

(BMW G09)
A modern plug-in hibrid technológiával ellátott BMW XM sportos 653 lóerővel (480 kW) indul az utak meghódítására újonnan kifejlesztett V8-as, valamint elektromos, akár 88 kilométer (WLTP) tisztán elektromos energiával, szinte néma csendben és emissziómentesen való megtételét lehetővé tevő motorjának köszönhetően.
A tekintélyt parancsoló méretekkel és erőt sugárzó arányokkal rendelkező autó rendkívül egyedi jelenség. Az összetéveszthetetlen orrdizájnnal pedig a BMW M még magasabbra pozícionálta magát a luxus szegmensben.
A BMW M és a BMW X elemek nyerő párosítása, illetve a mindenféle kompromisszum nélküli luxus valami teljesen újszerűt hozott létre, amelynek szellemisége következetesen érvényesül a BMW XM belső terében is. Elöl minden a teljesítményről szól és a BMW stílusának megfelelően egyértelműen a vezető van a központban. A fedélzeti kijelzőket egyetlen egységbe összefogó BMW Curved Display pedig összekapcsolja egymással a hagyományos vezetőorientáltságot és a modern digitális világot.
Az extrém módon a vezetőt a középpontba helyező első szekcióval éles kontrasztot alkot a kényelmes, luxus lounge-atmoszférát árasztó hátsó rész. A csúcsszintű anyagokkal berendezett, izgalmas felületekkel és expresszív részletekkel teli térben helyet foglalók úgy érezhetik, mintha a külvilág elöl menedékre lelt hírességek lennének. A tétet még tovább emeli a háromdimenziós prizmastruktúrájú tető. Ez utóbbi a hangulatvilágítással együtt a progresszív luxus és kényelem ámulatba ejtő összjátékát valósítja meg.
Gyártási periódus: 2022 végétől
Motorok: 4,4 literes (489 LE/360 kW), 8 hengeres belső égésű motor + elektromos motor (197 LE/145 kW), 653 LE/480 kW rendszerteljesítmény
Fogyasztás és CO2 kibocsátás.
Az üzemanyag-felhasználási, széndioxid-kibocsátási és villamosenergia-fogyasztási adatok a Könnyűgépjárművekre Vonatkozó Világszinten Harmonizált Vizsgálati Eljáráson (WLTP) alapulnak és a 715/2007/EK rendelet jelenleg hatályban lévő változatában előírt mérési eljárás szerint kerültek meghatározásra. A feltüntetett értékek a magyarországi piacra szállított alapfelszereltségű gépjárműre vonatkoznak. Az értéktartományon – amelynek megállapítása során figyelembe vették a különböző kerék- és gumiabroncsméreteket, valamint a választható kiegészítő felszereltségeket – belül az adatok az egyedi konfigurációnak megfelelően változhatnak.
Az itt szereplő gépjárművek vonatkozásában az olyan gépjárművet terhelő adók vagy egyéb illetékek tekintetében, amelyek (legalább részben) a széndioxid-kibocsátáson alapulnak, a széndioxid-kibocsátási adatok eltérhetnek az itt megadott értékektől.
Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption and CO2 Emission Guidelines” című, a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Németország postacímen megrendelhető brosúrából vagy a https://www.dat.de/co2 weboldalon kaphat.
A WLTP mérési eljárásról további információkat a következő weboldalon talál: www.bmw.de/wltp.