A szerény töltőállomás-hálózat mellett van egy másik oka is a hidrogén üzemanyagcellás autók iránti egyelőre alacsony keresletnek: viszonylag drága a beszerzésük. A piacon már kapható néhány üzemanyagcellás járműmodell ára egy közép- vagy felső-középkategóriás jármű esetében 80 000 USD körül van. Ez majdnem kétszerese a hasonló, teljesen elektromos vagy hibrid járművek árának.
Számos oka van annak, hogy a hidrogén üzemanyagcellás autók még mindig drágák. A kis darabszám mellett, ami azt jelenti, hogy a gyártás volumenének még nőnie kell, ott van a nemesfém, a platina szükségessége is, amely katalizátorként működik az energiatermelés során. A járművek üzemanyagcelláihoz szükséges platina mennyisége már most is jelentősen csökkent. „Az általános cél az, hogy a hidrogénüzemű autók ára a többi elektromos autóéhoz hasonló szintre csökkenjen” – magyarázza Rücker.
A magas vételár másik oka, hogy a hidrogén üzemanyagcellás autók általában elég nagyok, mivel a hidrogéntartály(ok) sok helyet foglalnak el. Ezzel szemben a tisztán akkumulátoros elektromos járművek meghajtóegysége kis autókban is elfér. Ezért a klasszikus elektromos autók jelenleg minden járműosztályban megtalálhatók.
Egy meghajtási technológia költséghatékonyságában és elfogadottságában a beszerzési költségen kívül az üzemeltetési költségek is fontos szerepet játszanak. A hidrogén üzemanyagcellás autók esetében ezek a költségek nem utolsósorban az üzemanyag árától függnek. Jelenleg 1 font (0,45 kg) hidrogén ára az Egyesült Államokban 14 USD körül van, míg Németországban 4,80 USD (ez az az ár, amelyben a H2 Mobility partnerei megállapodtak). Egy FCEV körülbelül 28 mérföldet (45 km) tud megtenni 1 font (0,45 kg) hidrogénnel.
A hidrogénüzemű autók kilométerenkénti üzemeltetési költségei tehát jelenleg majdnem kétszer olyan magasak, mint az otthon feltöltött akkumulátoros járműveké. Rücker arra számít, hogy ezek az üzemeltetési költségek közeledni fognak egymáshoz: „Ha a hidrogén iránti kereslet növekszik, az ár 2030-ra 2,50 USD/lb (5,60 USD/kg) körüli szintre csökkenhet.”