Skip to main content

A webhely jelenleg nem érhető el teljesen.

A sütik általunk történő használatának kezelése átmenetileg offline. Ezért lehet, hogy bizonyos sütihasználat engedélyezését igénylő funkciók hiányozni fognak.

BMW i sorozat csoportfelvétele az i sorozatba tartozó SUV, Coupé és Limousine modellekkel

BMW i.

BMW i

BMW ELEKTROMOBILITÁS.

A BMW i MODELLEK AKTUÁLIS VÁLASZTÉKA.

Csatlakozzon hozzánk a BMW elektromos autók történetébe tett utazásunkon. 2010 óta a BMW i részleg dolgozik a tisztán, illetve a részben elektromos hajtásláncú járműveken. Ezzel egyidejűleg újszerű, holisztikus megközelítést alkalmaz a járműtervezés és a fenntarthatóság területén. Fedezze hát fel a BMW i modellek kínálatát.

    Tulajdonságok
    Sort by: Price low to high
    Sort by: Price high to low
    Lóerő
    i7 M70 xDrive Limousine
    i7 M70 xDrive Limousine
    • 485 (659) kW (LE)
    • 0–100 km/h 3.7 mp-től
    BMW M

    BMW i7 M70 xDrive Limousine.

    i7 xDrive60 Limousine
    • akár 400 (544) kW (LE)
    • 0–100 km/h 4.7 mp-től
    i5 M60 xDrive Limousine
    i5 M60 xDrive Limousine
    • 442 (601) kW (LE)
    • 0–100 km/h 3.8 mp-től
    BMW M

    BMW i5 M60 xDrive Limousine.

    i5 eDrive40 Limousine
    • akár 250 (340) kW (LE)
    • 0–100 km/h 6.0 mp-től
    i4 eDrive40 Gran Coupé
    i4 eDrive40 Gran Coupé
    • 250 (340) kW (LE)
    • 0–100 km/h 5.6 mp-től
    iX M60
    iX M60
    • 455 (619) kW (LE)
    • 0–100 km/h 3.8 mp-től
    iX xDrive50
    • akár 385 (523) kW (LE))[3]
    • 0–100 km/h 4.6 mp-től
    iX1 xDrive30
    • akár 230 (313) kW (LE)[3]
    • 0–100 km/h 5.6 mp-től

    TOVÁBBI TÉMÁK.

    BMW i7, egy irodaépület előtt álló töltőállomáshoz csatlakoztatott autó

    BMW ELEKTROMOBILITÁS.

    ÁTTEKINTÉS: A BMW i MODELLEK TÖRTÉNETE.

    Fedezze fel most a mobilitás jövőjét. Sportos vagy robusztusan erőteljes, luxuslimuzin vagy kényelmes SUV: minden szituációra ott van a megfelelői BMW i modell.

    BMW i5.

    A BMW i5 a prémium felső középkategóriás limuzin tisztán elektromos meghajtású változata. A jármű a sportos dizájnt és az intelligens vezetőt segítő rendszereket dinamizmussal ötvözi.

    BMW i5 Limousine, egy Frozen Pure szürke metálfényezésű autó egy mediterrán tengerparti úton

    AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (G60).

    A 2023-ban debütált BMW i5 Limousine egy új korszak nyitányát jelzi. Ez ugyanis a BMW 5-ös sorozat első olyan modellje, amely tisztán elektromos hajtásláncot kapott. A 250 kW ( 340 LE) teljesítményű BMW i5 eDrive40 Limousine izgalmas, sportos stílusú autózást tesz lehetővé. A 499–579 kilométeres[1] hatótáv a mindennapokban kiváló használhatóságot, hosszú távokon pedig stresszmentességet szavatol. A vezetőt segítő rendszerek sokasága, köztük a Driving Assistant Professional, valamint a BMW Live Cockpit Professional pedig fokozzák a biztonságot és növelik a kényelmet.

    Látványvilágát tekintve a BMW i5 Limousine a sikeres BMW 5 nyomdokain jár, ugyanakkor dizájnjában felbukkannak sajátos, funkcionális elemek. A jármű a BMW-kre jellemző arányokkal rendelkezik, azaz nagy a tengelytávja, hosszú a motorháztetője és lágyan ívelő a tetővonala. Az autó luxus jellegére olyan részletek hívják fel a figyelmet, mint a világító körvonalú BMW „Iconic Glow” vesék, a nagyméretű panoráma üvegtető és a kristályszerű interakciós sáv.

     Egy színesre festett parkolóház tetején álló, Tűzpiros metálfényezésű BMW i5 M60 xDrive Limousine

    BMW i5 M60 xDRIVE LIMOUSINE (G60).

    A BMW i5 M60 xDrive Limousine a BMW M modellek erejével rendelkezik. A tüzes 442 kW (601 LE) teljesítmény 230 végsebességet tesz lehetővé. Az autó mindössze 3.8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órás sebességre. A BMW M Sport fékrendszernek köszönhetően pedig a megállás is ugyanilyen gyors. Az intelligens BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszer a másodperc törtrésze alatt alkalmazkodik a megváltozott körülményekhez. Az eredmény: az optimális vonóerő-átadásnak köszönhető kiváló tapadás és stabilitás. Az Integrált aktív kormányzás hasonlóan rugalmas, vagyis parkoláskor mozgékonyságot, nagy sebességnél pedig stabilitást biztosít. 457–516 kilométeres[1] tisztán elektromos hatótávjával az autó ugyanúgy ideális a mindennapi jövés-menéshez, mint a hosszú utakhoz.

    A BMW i5 M60 xDrive Limousine külső megjelenése tükrözi az alant lakozó teljesítményt. Az egyik beszédes részlet a világító körvonalú BMW Iconic Glow vese, amely különösen sötétedés után vonzza magára a tekinteteket. Amennyiben a tulajdonos úgy kívánja, az autó külseje karbon elemekkel, például a gondos kézi munkával készített tükörburkolatokkal gazdagítható. Vagy éppen az M hátsó légterelővel, amely még nagy sebességnél fokozza a jármű stabilitását.

    A belső tér sem kevésbé sportos. A lélegző kárpittal bevont sportülések optimálisan tartják a testet. Az ikonikus M-es stílusú grafikával megjelenített tartalmak izgalmassá és dinamizmust sugárzóvá teszik a kijelzőt. Ha pedig a vezető úgy akarja, koncertteremmé varázsolhatja a fedélzetet az opcionális Bowers & Wilkins Surround hifirendszer segítségével. A 17 hangszóró és a 655 wattos teljesítmény jóvoltából kedvenc dalaival az érzelmek teljes skáláját járhatja be.

    BMW i7.

    A BMW i7 az első tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzin. A jármű az elektromos autókra jellemző teljesítményt és a bizsergetően izgalmas fedélzeti szórakoztatást ötvözve nyújt felejthetetlen vezetési élményt.

    BMW i7 Limousine, egy futurisztikus épület teteje alatt álló, Frozen sötétszürke metálfényezésű autó

    AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (G70).

    A BMW i7 az első tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzin. A 2022-ben színre lépett jármű ékesen bizonyítja, hogy az elegancia, az egyedülálló menettulajdonságok, valamint a fenntarthatóság mesteri elegye jóval több, mint az említett résztulajdonságok összessége.

    Az autó külső megjelenését monolitikus dizájn jellemzi, az ikonikus orr-rész pedig azonnal magára vonja a figyelmet. A világító körvonalú vesék mély benyomást gyakorolnak a szemlélőre. Az áramvonalas, két részből álló, LED-es első fényszórók csak úgy sugározzák magukból az eleganciát. Utóbbiakból kívánságra prémium kivitel is elérhető: Ez nem más, mint a háttérmegvilágítással rendelkező Swarovski kristályos BMW Iconic Glow változat. Mindez a lenyűgöző „Great Entrance Moments” fényeffektusokkal együtt felejthetetlen pillanatokkal ajándékozza meg Önt, amint közel ér autójához.

    A belső tér rangját a kitűnő minőségű anyagok adják meg. A Merino bőr, a kasmírgyapjú és a Swarovski kristályok a luxus auráját teremtik meg. A kristályborítással ellátott BMW Interakciós Sáv nemcsak látványelem, hanem érintésérzékeny kezelési felület is egyben. A 14,9" méretű BMW Curved Display kijelzővel együtt mindez egy párját ritkítóan különleges multimédiás műszerfallá áll össze.

    Az új BMW i7 fedélzetén tartózkodóknak az esztétikai élményen túl fejedelmi kényelemben lehet részük. A hatalmas, 31,3" átmérőjű BMW Theatre Screen képernyő szélesvásznú moziélményt nyújt. A kristálytiszta hangzású, 4D-s hangzású Bowers & Wilkins Diamond Surround hangsugárzó rendszer jóvoltából a hátul ülők elmerülhetnek a szemet-fület gyönyörködtető élményben.

    A tekintélyt parancsoló, 400 kW (544 LE) teljesítményű BMW i7 xDrive60 egy feltöltéssel akár 624 kilométert[1] is megtehet teljesen emissziómentesen és lényegében hangtalanul. A néma csendet csak a BMW IconicSounds Electric teremtette akusztikai aláfestés töri meg. Az egyes menetmódokhoz más és más különleges, Hans Zimmer alkotta hangkompozíció tartozik.

    Gyártási periódus: 2022–
    A hajtáslánc fajtája és összteljesítménye, kW (LE): elektromos motor, 335–485 kW (455–659 LE)
    Hosszúság/szélesség/magasság: 5391 / 1950 / 1544

    Egy hegyvidéki panorámás, modern épületben álló, kéttónusú BMW Individual fényezéssel ellátott BMW i7 M70 xDrive Limousine

    BMW i7 M70 xDRIVE (G70).

    2023-ban az új, elektromos meghajtású, a luxus kategóriába tartozó BMW i7 a BMW M erejével töltekezett fel. Az eredmény a BMW i7 M70. Az erős BMW M eDrive motor a maga 485 kW  (659 hp) teljesítményével álló helyzetből mindössze 3.7 másodperc alatt gyorsítja fel a járművet 100 km/órás sebességre. Az alapfelszereltségként járó Executive Drive Pro felszereltség a részét képező Integrált aktív kormányzással és az Adaptív 2 tengelyes légrugózással járul hozzá a menetdinamikai tulajdonságok még kiválóbbá tételéhez. A hatékonyságot a könnyűépítésű járműfelépítmény, valamint az aerodinamikailag ideális kialakítás növeli – olyannyira sikeresen, hogy a BMW i7 M70 hatótávja akár 488–559[1] is lehet. Ez annyit jelent, hogy Ön tisztán elektromos meghajtással, vagyis zéró helyi károsanyag-kibocsátás mellett, szinte nesztelenül juthat el bármely, a mindennapokban előforduló úti céljához. 

    A külsőn is tükröződnek mindezek az erények. A kibővített tartalmú M magasfényű Shadowline külső csomag a részét képező magasfényű fekete elemekkel az exkluzivitás auráját vonja a jármű köré. Az aerodinamikailag optimalizált M hátsó légterelő és a fekete féknyergekkel ellátott M Sport fékrendszer világosan jelzik, hogy ez az autó mindig ugrásra kész. Az elöl található látványos vesék érzékletesen fejezik ki az autó erőteljes személyiségét, ami fokozottan igaz, amennyiben megrendelik hozzá a világító körvonalú, különösen sötétedés után magnetikus vonzerővel bíró BMW Iconic Glow veséket. Nappal az opcionális, különleges BMW Individual kéttónusú fényezés gondoskodik arról, hogy az autó senki számára ne maradjon észrevétlen.

    A sportos és elegáns külső kényelmes, luxus színvonalú belső teret rejt. A hangulatot olyan kitűnő minőségű anyagok emelik tovább, mint a kasmírgyapjú és a Swarovski kristályok. Mindezekhez olyan innovatív technikai elemek társulnak, mint a BMW Interakciós Sáv és a BMW Curved Display kijelző. Hátul a nagyméretű 31,3" méretű BMW Theatre Screen képernyő nyújt hamisítatlan moziélményt, amelyet a Bowers & Wilkins Diamond Surround hangsugárzó rendszer teremtette 4D-s hangzás fest alá.

     

    Gyártási periódus: 2023–

    A hajtáslánc fajtája és összteljesítménye, kW (LE): elektromos motor, 485 kW (659 hp)

    Hosszúság/szélesség/magasság: 5391/1950/1544

    BMW iX.

    Egy új generáció járműve. A tisztán elektromos meghajtású BMW iX maga a fenntartható luxus. Az elegáns minimalizmus. A legmodernebb hajtástechnika. A felsőfokú kényelem találkozik itt a monolitikus dizájnnal, valamint a különlegesen nagyvonalú térérzettel.

    BMW iX elektromos SUV, egy városi környezetben haladó, Liliom vörös színű autó.

    AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (i20).

    A BMW iX modellben lakozó úttörő szellem kívülről is látszik. Az autó minimalista látványát mindössze néhány, de annál karakteresebb vonal határozza meg. A nagy egészbe harmonikusan belesimuló részletek csak még tovább erősítik ezt a benyomást. Az első ikerfényszórók a legkarcsúbbak, amelyeket a BMW valaha is alkalmazott a járművein. Az orr-rész „T” betűre emlékeztető elrendezését a kifejező, függőleges BMW vesék teljesítik ki. A süllyesztett ajtókilincsek, a keret nélküli ajtók, valamint a szögletes vonalú kerékjárati ívek oldalról is extravagáns jelenséggé teszik a járművet.

    A BMW iX technológiai értelemben sem kevésbé lenyűgöző. A két, nagy teljesítményű elektromos motor, valamint az elektromos BMW xDrive összkerék-meghajtás találkozásából egy, a BMW X modellek génjeit hordozó, tisztán elektromos jármű született meg. A BMW iX xDrive40 240 kW (326 LE) teljesítményt nyújt és akár 435 kilométert[1] is megtehet egy feltöltéssel. Az akár 633 kilométeres[1] hatótávú BMW iX xDrive50 még nála is erősebb a maga 385 kW (523 LE) teljesítményével. A gyorstöltő állomásokon mindkét autó kevesebb mint 40 perc[2] alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékos szintre. Mindkét járműbe olyan innovatív technológiák kerültek, mint a BMW iDrive, illetve a minden lehetséges területet felölelő vezetőt segítő és szórakoztató rendszerek.

     

    Gyártási periódus: 2021–
    A hajtáslánc fajtája és összteljesítménye, kW (LE): elektromos motor, 240–455 kW (326–619 LE)[3]
    Hosszúság/szélesség/magasság: 4953 / 1967 / 1695– 1696

    BMW iX M60, elektromos SUV, egy, a természet szívében, földúton haladó, Storm Bay metálfényezésű autó

    BMW iX M60 (i20).

    A BMW iX M60 az első elektromos modell az M SUV szegmensben. A modell a mindennapokba hozza el a zéró helyi károsanyag-kibocsátással párosuló, átütő erejű teljesítményt.

    A két tisztán elektromos BMW eDrive motor letaglózó 455 kW (619 LE)(3) teljesítményt állít elő. Az 1 015 Nm nyomaték[3] mindig ugrásra készen várakozik. A BMW IconicSounds Electric jóvoltából még az autó keltette hanghatás is valódi élményt jelent. Az akár 500–565 kilométert(1) is elérő hatótáv jóvoltából pedig Ön bárhová gond nélkül eljuthat a mindennapok során.

    Kívülről a progresszív dizájnnyelv uralja a látványt, amely monolitikus, sportos és modern jelenséggé teszi a járművet. A dinamikus orr-rész pedig a függőleges dupla vesével, a karcsú ikerfényszórókkal, valamint a háromrészes első köténnyel mágnesként vonzza a tekinteteket. Oldalról a Titánbronz fényezésű, 22" méretű M aerodinamikai keréktárcsák bűvölnek el. Nem kevésbé izgalmas a far sem a Shadowline lámpákkal. Felülről pedig ott az opcionális Sky Lounge panoráma üvegtető, amely fénnyel árasztja el a belső teret.

    A belső tér letisztult és minimalista. A minden jelenlévő technológia intelligensen rejtve van. A kulcsszó itt a „shy tech”, amely fogalom annyit jelent, hogy a modern technológia elegáns módon belesimul a dizájnba. Többek között a hangsugárzók is láthatatlanok. Gombokból csak annyi van, amennyi tényleg szükséges. A fedélzeti technológia ennek folytán egyszerre stílusos és innovatív. A BMW Live Cockpit Professional intelligens, intuitív érintés- és hangvezérlés útján működtethető funkciói, amelyeknek felülete a keret nélküli BMW Curved Display kijelzőn jelenik meg, kényelmesen és elegánsan juttatják el Önt úti céljához.

    BMW i4.

    A BMW i4 az első tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé. A jármű új tartalommal ruházza fel az elektromos járművekre jellemző dinamizmus, a kényelem és a mindennapi használhatóság fogalmait. Az izmos BMW i4 M50 pedig BMW M-es géneket hordoz.

    Egy tó közelében, naplementekor látható, Tanzanit kék metálfényezésű BMW i4 Gran Coupé

    AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (G26).

    A tisztán elektromos meghajtású, lenyűgöző kisugárzású BMW i4 Gran Coupét a magabiztosság aurája lengi körül. A dizájn hűen mutatja meg a külvilágnak az autó innovatív jellegét. A vesék függőlegesek, az első fényszórók dinamizmust sugárzóan döntöttek, a hátsó kerékjárati ívek pedig érzékletesen emelik ki az autó széles mivoltát.

    A BMW i4 eDrive40 Gran Coupé előállította 250 kW (340 LE) teljesítmény, valamint az azonnal rendelkezésre álló maximális nyomaték sportos vezetési élményt ígér. Az innovatív hajtáskoncepciót pedig mindenkor kimagasló hatékonyság jellemzi. A kényelem is felsőfokú, hiszen a BMW i4 Gran Coupé szinte némán siklik az utakon.


    Mindehhez jönnek még az optimális tömegelosztás, valamint a nagy körültekintéssel egymáshoz csiszolt futómű- és hajtásláncelemek, amelyeknek előnye a kivételesen kényelmes és pontos kormányzásban csúcsosodik ki. Az akár 590 kilométert[1] is elérő hatótáv jóvoltából pedig Ön bárhová gond nélkül eljuthat a mindennapok során.


    Gyártási periódus: 2021–
    A hajtáslánc fajtája és összteljesítménye, kW (LE): elektromos motor, 210– 400 (286–544 LE)
    Hosszúság/szélesség/magasság: 4783 / 1852 / 1448

    BMW i4 Gran Coupé M50, alkonyatkor, egy tó közelében futó hegyi úton látható, Tanzanit kék metálfényezésű autó,

    BMW i4 M50 (G26).

    A BMW i4 M50 a BMW M modellek sportos teljesítményét nyújtja – tisztán elektromosságra alapozva. Az autó mozgatásáról két ötödik generációs BMW M eDrive motor gondoskodik. Sport Boost módban az acélos {model.power} kW ({model.horsePower} LE) teljesítményű autó a legkisebb megtorpanás nélkül, a BMW M IconicSounds Electric kifejező hanghatásaival aláfestve, mindössze {model.acceleration} másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órás sebességre. A nagy teljesítményű M Sport fékrendszer jóvoltából a megállás is ugyanilyen határozott. Az alapfelszereltségként járó adaptív M futómű maximálisan precíz futást szavatol – ami már csak azért sem mellékes, mert az 520 kilométert[1] is elérő hatótáv jóvoltából a hosszú utak megtétele sem okoz semmiféle problémát.

    A BMW M és a BMW i gének jelenléte kívülről is nyilvánvaló az olyan részleteknek köszönhetően, mint a vesén elhelyezett M logó vagy éppen a BMW logót keretező, ikonikus BMW i kék gyűrű. A jármű kialakítása aerodinamikailag optimizált az M veséktől egészen a kifejező hátsó diffúzorelemekig és az M hátsó légterelőig.

    A belső térbe pillantva először a vezetőorientált műszerfal tűnik szembe. A BMW Curved Display kijelző fókuszában a vezető áll. A kijelző és az áramvonalas kialakítású műszerfal együttesen letisztult, modern kompozíciót alkot. Az M színű kontrasztvarrással ellátott M kormány egyszerre sportos megjelenésű és kellemes fogású. A lélegző M Sport ülések mindegyik utas számára szavatolják a kényelmet. Még akkor is, amikor a pulzus vágtába fog.

    Gyártási periódus: 2021–
    A hajtáslánc fajtája és összteljesítménye, kW (LE): 400 (544)
    Hosszúság/szélesség/magasság: 4783 / 1852 / 1448

    BMW iX3.

    Az első elektromos SUV modell, a BMW iX3 a fenntartható technológiákat és a jól bevált SUV jellegzetességeket ötvözve maga a kényelem, a robusztusság és az erő. Az intelligens töltési megoldások felsőfokú dinamizmussal találkoznak. Az összképet a letisztult, erőt sugárzó kontúrok teszik teljessé.

    BMW iX3, elektromos SUV, egy mediterrán úton haladó, Kasmírezüst metálfényezésű autó

    AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (G08).

    Az elektromos meghajtású BMW iX3 2021-ben lépett színre. Az ikonikus BMW i vesék már messziről magabiztosan hirdetik, hogy egy elektromos meghajtású autó közeledik. Belül az alapértelmezetten BMW i kék hangulatvilágítás teremti meg a fenntarthatóság légkörét. Az innovatív hajtáslánc a kék Start/Stop gomb megnyomására kel életre. A felelős szemlélet azonban messze nem csak ebben jut kifejezésre: a BMW iX3 motorja teljes egészében mentes a ritkaföldfémektől, ugyanakkor 210 kW (286 LE) teljesítményével erejét tekintve sem mindennapi. A fékerő-visszanyerés, vagyis a rekuperáció intenzitása négy fokozatban állítható a megvalósítani kívánt vezetési stílussal összhangban. A BMW iX3 akár 471 kilométert[1] is megtehet egy feltöltéssel. Az autó út közben nagyjából 31 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékos szintre[2] a gyorstöltő állomásokon.

    Gyártási periódus: 2020–
    A hajtáslánc fajtája és összteljesítménye, kW (LE): elektromos motor, 210 (286 LE)
    Hosszúság/szélesség/magasság: 4734 / 1891 / 1668

    BMW iX1.

    A BMW iX1 a BMW első kompakt SUV modellje. Az autó dizájnja egyszerre modern és magabiztos. A látványos arányok monolitikus dizájnnyelvvel találkoznak. A járművet kiemelkedő, hatékonysággal párosuló dinamizmus jellemzi a BMW eDrive jóvoltából.

    BMW iX1, elektromos SUV, egy sziklás hegyi tájon lefelé ereszkedő, Alpesi fehér fényezésű autó

    AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (U11).

    A BMW iX1 2022-ben érkezett meg a piacra. Az első prémium kompakt kategóriájú SAV jelenti a belépőt a BMW X járművek családjába.

    Az autó egyfelől – a BMW X modellekre jellemzően – mindig ugrásra kész. Másfelől pedig a BMW eDrive technológia biztosította hatékonyság jellemzi azt. Az alvázba beépített nagyfeszültségű akkumulátor kifejezetten lapos. Mindehhez igen hatékony rekuperációs rendszer csatlakozik, amely visszanyeri a fékezés közben felszabaduló energiát.


    A BMW iX1 kívülről csak úgy árasztja magából a sportosságot erőt sugárzó, függőleges arányaival, valamint tekintélyt parancsoló orr-részével. A kék kiemelések egyértelmű utalást tesznek arra, hogy micsoda innovatív hajtástechnológia húzódik meg a motorháztető alatt. A modern utastérben még a hosszabb utazások is élményszámba mennek. Az utasok az elektromosan állítható aktív ülések kényelmét élvezhetik. Az elegáns, keret nélküli BMW Curved Display kijelző intuitív, hangutasításos és érintéses vezérlésre ad módot. A kijelző egyúttal a BMW iDrive felhasználói felülete.


    Gyártási periódus: 2022–
    A hajtáslánc fajtája és összteljesítménye, kW (LE): elektromos motor, 230 kW (313 LE)[3]
    Hosszúság/szélesség/magasság: 4500 / 1845 / 1616

    BMW i3.

    A BMW i3 egy igazi úttörő. Amióta megjelent, az autó jövőbe mutató technológiával fűszerezett kivételes dinamizmus megtestesítője. Az újrahasznosított anyagok intelligens alkalmazása révén a fenntarthatóság van a fókuszban.

    Egy római kori épületi előtt elhaladó, fehér BMW i3 elektromos kisautó

    AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (i01).

    A BMW i3 2013-ban érkezett meg a piacra. E modell jelentősége nemcsak abban áll, hogy az első sorozatban gyártott elektromos BMW, hanem abban is, hogy az első olyan szériagyártású jármű, amelynek utascellája karbonszál-erősítésű műanyagból, illetve alumíniumból készült. Mindezek jóvoltából a jármű még az akkumulátorával együtt sem nehezebb, mint hagyományos belső égésű motorral szerelt társai. Mindemellett az autó számos alkatrésze megújuló forrásból származó anyagból van.

    Az elektromos motor teljesítménye 125 kW (170 LE). A gázpedál legenyhébb lenyomására azonnal rendelkezésre áll a teljes nyomaték. 2017-ben pedig megérkezett a 10 kW-tal (14 LE) erősebb BMW i3s. A teljesítménynövelés jóvoltából az autó 6,9 másodperc alatt, vagyis a BMW i3-nál 0,4 másodperccel hamarabb gyorsul fel 0-ról 100 km/órára.


    A BMW i3 2016-ban 33,2 kWh-s akkumulátort kapott. 2018-ban az akkumulátor energiatároló képességét 42,2 kWh-ra növelték. Ezzel pedig a BMW i3 hatótávja elérte a 307 kilométert (WLTP)[1]. Az 50 kW-nál nagyobb teljesítményű gyorstöltő állomásokon tehát az energiavételezés mindössze 1,4 órát vesz igénybe. Összesen 250 000 BMW i3 és BMW i3s gördült le a gyártósorról és fut a nagyvilág útjain.


    Gyártási periódus: 2013 – 2022
    A hajtáslánc fajtája és összteljesítménye, kW (LE): elektromos motor, 125–135 (170–184 LE), 2018-ig opcionálisan rendelhető Range Extender (650 köbcentiméter hengerűrtartalmú benzinmotor 28 kW/38 LE teljesítménnyel)
    Hosszúság/szélesség/magasság: 3999– 4011 / 1775 / 1578

    BMW i8.

    A BMW i8 az első plug-in hibrid hajtáslánccal ellátott sorozatgyártású sportautó. A 2009-es frankfurti autókiállításon bemutatott modellben találkozott először a következetes fenntarthatósági megközelítés és az egyedülálló teljesítmény – futurisztikus és magabiztosságot sugárzó köntösben.

    Egy ezüst színű, fővárosi luxusszálloda előtt parkoló, plug-in hibrid BMW i8

    AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (i12, i15).

    A BMW i8 mozgatásáról egy innovatív elektromos motor, elsőkerék-meghajtás, valamint egy 3 hengeres, a hátsó kerekeket meghajtó BMW TwinPower Turbo benzinmotor gondoskodik. A különleges hajtáslánc jóvoltából az autó egy kisautó fogyasztásával nyújtja egy sportautó teljesítményét. A coupé akár 120 km/óra sebességgel is haladhat tisztán elektromos meghajtással. 2019-ig a kombinált teljesítmény 266 kW (362 LE) volt, utána azonban azt 275 kW-ra (374 LE) tornázták fel.

    A BMW i8 a látványát tekintve is magasra emelte a lécet. Az első olyan sorozatban gyártott jármű volt, amely lézeres fényszórókat kapott. Az autó 2018-tól Roadster verzióban is elérhető volt. Az autógyártási mérföldkőből összesen 20 500 példány készült.


    Gyártási periódus: 2013 – 2020
    A hajtáslánc fajtája és összteljesítménye, kW (LE): benzinmotoros plug-in hibrid hajtáslánc 266–275 kW (362–374 LE) teljesítménnyel
    Hosszúság/szélesség/magasság: 4689 / 1942 / 1 289–1291
    Elektromos hatótávolság (NEDC), km: akár 55 kilométer[1][4]

    GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK.

    Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.


    [1]
    A hatótáv több tényezőtől függ, amelyek közül kiemelkedő jelentőségűek a következők: egyedi vezetési stílus, az útvonal jellegzetességei, külső hőmérséklet, a fűtés/klimatizálás használata, előkondicionálás.

    [2] A töltési teljesítmény az akkumulátor töltöttségi szintjétől, a környezeti hőmérséklettől, az egyéni vezetési profiltól és a kiegészítő fogyasztók használatától függ. A feltüntetett hatótávok a legoptimálisabb WLTP mérési szituációt tükrözik. A töltési idők a 23 Celsius-fokos környezeti hőmérséklet melletti, előzetes vezetést követő töltésre vonatkoznak. A töltési idő a felhasználói szokásoktól függően változhat.

    [3] Ideiglenes, legfeljebb 10 másodpercig tartó, a névleges értéken felüli teljesítménynövelés

    [4] A modell újonnan már nem rendelhető.

    Az üzemanyag-felhasználási, széndioxid-kibocsátási és villamosenergia-fogyasztási adatok a Könnyűgépjárművekre Vonatkozó Világszinten Harmonizált Vizsgálati Eljáráson (WLTP) alapulnak és a 715/2007/EK rendelet jelenleg hatályban lévő változatában előírt mérési eljárás szerint kerültek meghatározásra. A feltüntetett értékek a magyarországi piacra szállított alapfelszereltségű gépjárműre vonatkoznak. Az értéktartományon – amelynek megállapítása során figyelembe vették a különböző kerék- és gumiabroncsméreteket, valamint a választható kiegészítő felszereltségeket – belül az adatok az egyedi konfigurációnak megfelelően változhatnak.

    Az itt szereplő gépjárművek vonatkozásában az olyan gépjárművet terhelő adók vagy egyéb illetékek tekintetében, amelyek (legalább részben) a széndioxid-kibocsátáson alapulnak, a széndioxid-kibocsátási adatok eltérhetnek az itt megadott értékektől.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO₂-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption and CO₂ Emission Guidelines” című, a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Németország postacímen megrendelhető brosúrából vagy a https://www.dat.de/co2 weboldalon kaphat.

    A WLTP mérési eljárásról további információkat a következő weboldalon talál: www.bmw.de/wltp

    A benzinmotorokra vonatkozó teljesítményadat RON 98 benzin használata esetén érvényes. Az üzemanyag-fogyasztási adatok a 715/2007/EK rendelet szerinti referenciaüzemanyaggal hajtott járművekre vonatkoznak. Ólmozatlan RON 91, illetve magasabb oktánszámú, legfeljebb 10% etanoltartalmú (E10) üzemanyag is használható. A BMW a RON 95 üzemanyag használatát javasolja. A nagy teljesítményű járművek esetében a BMW a RON 98 üzemanyagot ajánlja.