A sütik általunk történő használatának kezelése átmenetileg offline. Ezért lehet, hogy bizonyos sütihasználat engedélyezését igénylő funkciók hiányozni fognak.
A BMW i MODELLEK ÁTTEKINTÉSE.
A BMW i modellek a jövő mobilitásának előfutárai. A 2010-ben alapított BMW i tisztán vagy részben elektromos meghajtású járműveket fejleszt. Mindezen túlmutatóan azonban e modellek általánosságban nyújtanak jelentős inspirációt az autó és a fenntarthatóság közötti kapcsolatrendszer újragondolásához. Fedezzük hát fel közösen a BMW i modelleket.








BMW i5

A BMW I MODELLEK RÖVID TÖRTÉNETE.
Pillantson be velünk a BMW i elektromos járművek történetébe, megismerkedve a sokoldalú BMW i modellekkel. Egy olyan világ tárul Ön elé, ahol új ötletek és technológiák születnek és ahová a jövő már most megérkezett.
A BMW I MODELLEK RÖVID TÖRTÉNETE.
Pillantson be velünk a BMW i elektromos járművek történetébe, megismerkedve a sokoldalú BMW i modellekkel. Egy olyan világ tárul Ön elé, ahol új ötletek és technológiák születnek és ahová a jövő már most megérkezett.

BMW i3.
Egy kivételesen dinamikus, a legmodernebb technológiákkal felvértezett elektromos autó. A BMW i3, amely olyan embereknek készült, akik tudják mit akarnak, a jövőbe mutató életstílus megtestesülése. E jármű érzelmekkel telíti a fenntarthatóságot és intelligens módon megvalósított hatékonysággal fűszerezi a sportos menettulajdonságokat. Valahogy így fest a színtiszta vezetési élmény.
BMW i4.
A BMW 4-sorozatba tartozó első tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé új mércét állít. A rendkívüli teljesítmény kimagasló kényelemmel és zéró helyi károsanyag-kibocsátás melletti vezetési élménnyel párosul.
AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (G26 BEV).

Látványos megjelenés és kimagasló tulajdonságok: e tényezők jellemzik leginkább a két tisztán elektromos meghajtású Gran Coupét, a BMW i4 eDrive40, illetve a BMW i4 M50 modelleket. A dinamizmust sugárzó, ferdevágású fényszórók hűen tükrözik a négyajtós autó expresszív karakterét, csakúgy, mint a hátsó kerékjárati ívek és a far felé emelkedő alsó peremű oldalablakok. Az elektromos hajtáslánc által rendelkezésre bocsájtott akár 544 LE** (400 kW**) teljesítmény és a bármilyen sebességnél azonnal rendelkezésre álló maximális nyomaték páratlan dinamizmust ígérnek. A BMW i4 finoman siklik az úton, a fenséges kényelmet pedig szinte bármilyen külső hanghatás nélkül élvezhetik a bent ülők. Az aprólékos pontossággal hangolt futómű és kormányszerkezet pedig mindenkor gondoskodik az autó kézben tarthatóságáról. A patikamérlegen kialakított tömegelosztás, valamint a felfüggesztés és a hajtáslánc elemeinek tökéletes összjátéka ugyancsak központi szerepet játszanak az autó remek viselkedésében. Az akár 590 kilométert* (BMW i4 eDrive40, WLTP*) is elérő hatótávja rendkívül sokoldalúvá és a mindennapos használatra ideálisan alkalmassá teszik a járművet.
Gyártási periódus: 2021-től
Motorok**: Elektromos motor (340–544 LE/250–400 kW)
Hatótáv: 416–590 kilométer (WLTP*)
*Önkéntesen publikált információk. További információk a WLTP mérési eljárásról a www.bmw.de/wltp weboldalon találhatók.
**Becsült, hivatalosan egyelőre meg nem erősített adatok.
BMW i8.
Az először a 2009-es frankfurti International Motor Show (IAA) autókiállításon, BMW Vision EfficientDynamics nevű koncepcióautóként bemutatott BMW i8 a világ első sorozatban gyártott plug-in hibrid sportkocsija. A jármű a formabontóan különleges, magabiztosságot sugárzó dizájnt egyedülálló menetteljesítményekkel ötvözi.
AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (i12, i15).

Egy kisautó fogyasztása egy sportautó menetteljesítményeivel párosítva – hibrid hajtásláncának jóvoltából ezt képes nyújtani a BMW i8. Tisztán az elektromos elsőkerék-meghajtására támaszkodva a kupé akár 120 km/órával is haladhat. A háromhengeres TwinPower Turbo motor a hátsó kerekeket mozgatja. A kezdetben 362 LE (266 kW), majd 2018-ban 374 lóerőre (275 kW) növelt teljesítményű rendszer a két világ legjavát ötvöző dinamizmust nyújt. Az autó abban a tekintetben is úttörő jelentőségű, hogy szériagyártású járműként hozzá lehetett először elérni a lézeres első fényszórókat. 2018 óta a BMW i8 roadster változatban is kapható, amelyből debütálása óta több mint 20 500 példányt gyártottak.
Gyártási periódus: 2013–2020
Motorok: egy 1,5 literes (231 LE/170 kW) benzinmotorból, plusz egy elektromos motorból (131–143 LE/96–105 kW) hibrid hajtáslánc, amelynek
rendszerteljesítménye 362–374 LE/266–275 kW)
Hosszúság/szélesség/magasság: 4689 mm/1942 mm/1289 – 1291 mm
Hatótáv (elektromos): 37–55 kilométer (NEDC*)
*Önkéntesen közreadott információk. A WLTP mérési eljárásról további információkat a www.bmw.de/wltp weboldalon talál.
BMW iX3.
Első tisztán elektromos meghajtású SAV-jával a BMW a jövőbe mutató technológiát egy jól bevált, mai járműkoncepcióba ülteti át. A modell esetében az intelligens töltési megoldásokhoz a legmagasabb szintű menetdinamikai tulajdonságok, valamint letisztult, erős kontúrokból építkező dizájn társulnak.
AZ ELSŐ TISZTÁN ELEKTROMOS GENERÁCIÓ (G08 BEV).

Az elektromos hajtáslánccal ellátott BMW X3 2021-ben érkezett meg a márkakereskedésekbe. Az elektromos meghajtású jármű különleges BMW i veséinek jóvoltából már első pillantásra megkülönböztethető társaitól. A belső térben ugyancsak jelen vannak a sajátos dizájnjegyek – ezek közé tartozik például a kék Start/Stop gomb, valamint az alapbeállításként BMW i kék, az alapfelszereltség részét képező Hangulatvilágítás.
A jármű műszaki tartalma ugyanilyen innovatív és modern. A 286 LE (210 kW) teljesítményű motor a BMW-kre jellemző dinamizmussal ruházza fel az autót.
A jármű fenntartható jellegét tovább erősíti az a tény, hogy a hajtáslánchoz egyáltalán nem használtak fel ritkaföldfémeket. A rekuperációs szint négy fokozatban állítható az igényelt kényelmi szintnek megfelelően. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy az autó akár 461 kilométert (WLTP*) is képes megtenni egy feltöltéssel. Út közben, a villámtöltő állomásokon az akkumulátor nagyjából 34 perc alatt tölthető fel 80%-os szintre.
Gyártási periódus: 2020–
Motor: Elektromos motor (286 LE/210 kW) kW)
Hosszúság/szélesség/magasság: 4734 mm/1891 mm/1668 mm
Hatótáv: 461 kilométer (WLTP*)
*Önkéntesen publikált információk. További információk a WLTP mérési eljárásról a www.bmw.de/wltp weboldalon találhatók.
BMW iX.
Íme, az első tisztán elektromos, összkerék-meghajtású BMW SAV, a BMW iX, amelyet luxus és kifinomult minimalizmus jellemez. Ezen értékekhez pedig a legkorszerűbb motortechnológia társul. A maximális szintű kényelem monolitikus dizájnnal és különlegesen nagyvonalú térérzettel találkozik a járműben, amely az új generációs BMW-k előfutára.
AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (i20).

A minimalista, ugyanakkor nagyon is karakteres vonalak által határolt, harmonikusan az összképbe illesztett részletekkel rendelkező, hamisítatlanul purista jelenségnek számító BMW iX egy úttörő szellemiséggel átjárt autó. A modell egyik jellegzetessége a BMW által valaha is gyártott legkeskenyebb első fényszórók, valamint az expresszív függőleges dupla vese által alkotott, T-alakú kompozíció. A süllyesztett kilincsek, a keret nélküli ajtók, valamint a nagyméretű, szögletes kerékjárati ívek magabiztos, modern aurát vonnak a jármű köré.
A BMW iX műszaki értelemben véve sem kevésbé lenyűgöző a maga két, acélos erejű elektromos motorjával és elektromos BMW xDrive összkerék-meghajtásával. A BMW iX xDrive40 változat 326 LE (240 kW) teljesítményű, hatótávja pedig 372–425 km (WLTP*). Még többet ad vezetési élményből a BMW iX xDrive50, amely 523 lóerőt (385 kW) állít elő, tervezett hatótávja pedig elérheti akár a 630 kilométert (WLTP*) is. A villámtöltő-állomásokon (amelyek az IONITY hálózatához tartoznak) kevesebb mint 40 perc alatt az akkumulátorba táplálható a teljes hatótávra elegendő energia. Az új iDrive, a legkülönbözőbb területeket felölelő vezetőt segítő rendszerek, valamint a futómű és a hajtáslánc együttesen rendkívüli, a jövőt idéző vezetési élményt nyújtanak, amelynek sarokkövei, azaz a technikai fejlődés, a precizitás és a luxus harmonikusan találkoznak e prémium kategóriás SUV-ban.
Gyártási periódus: 2021 végétől
Motorok: Elektromos motor (326–523 LE/240–385 kW)
Hatótáv: 372–630 kilométer (WLTP*)
*Önkéntesen közreadott információk. A WLTP mérési eljárásról további információkat a www.bmw.de/wltp weboldalon talál.
BMW i7.
Az első, tisztán elektromos meghajtású BMW i7 az elektromos autókra jellemző teljesítményt és a multiszenzoros szórakoztatást ötvözi a felejthetetlen autózási élmény megteremtése érdekében.
AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (G70).

A 2022-ben debütált BMW 7 (G70) merőben új színt hoz a luxuskategóriába azzal, hogy a hamisítatlan, letisztult eleganciát egyedülálló menetdinamikai tulajdonságokkal és multiszenzoros szórakoztatással ötvözi.
Kívülről az ikonikus orr-rész és a monolitikus dizájnnyelv vonja azonnal magára a figyelmet. A megvilágított kontúrokkal rendelkező vesék, valamint a kétrészes, felül csíkszerűen vékony LED-es fényszórók – amelyek kérésre rendkívül nemes, háttérmegvilágítással rendelkező Swarovski kristály elemeket felvonultató BMW 'Iconic Glow' kivitelűek is lehetnek – ellenállhatatlan eleganciát visznek az összképbe. Mindez a lenyűgöző Great Entrance Moments üdvözlő szcenárióval együtt semmi máshoz nem fogható, exkluzív karakterrel ruházza fel az autót.
A belső tér előkelő jellegét a Merino bőrhöz és a kasmírgyapjúhoz hasonló csúcsminőségű anyagok, valamint a Swarovski kristályok fokozzák. Mindez a modern, ergonomikus módon a vezetőt a középpontba helyező modern technológiákkal együtt az elegancia, a kényelem és az innováció lenyűgöző összjátékát valósítja meg. A BMW Interaction Bar nevű, a kristályokra emlékeztető megjelenésű, a vizuális és a haptikus visszajelzéseket kombináló multifunkciós elem például egyszerűen rabul ejtő. A műszerfal által nyújtott különleges multimédiás élményt a 14,9'' méretű BMW Curved Display kijelző teszi teljessé.
Az új BMW i7 esetében azonban a vezetési élmény nem kizárólag a vezető kiváltsága, ugyanis a többi utas is teljes kényelemben részesül. Az opcionális, 31,3'' méretű BMW Theatre Screen képernyő például szélesvásznú moziélményt nyújt. Ehhez jön még a szintén opcionálisan rendelhető, kristálytiszta, 4D-s hangzású Bowers & Wilkins Diamond surround hangsugárzó rendszer, így a hátul helyet foglalók látó- és hallószervei is különleges utazásban vehetnek részt.
A luxuskategóriás BMW 7 Limousine 2022 óta, a BMW i7 formájában immár tisztán elektromos meghajtású változatban is elérhető. Az 544 LE (400 kW) teljesítmény és a 600 kilométert is meghaladó hatótáv jóvoltából Ön a maximálisan dinamikus, fenntartható, zéró helyi károsanyag-kibocsátás melletti, rugalmas mobilitás előnyeit élvezheti. Arról, hogy a vezetési élmény még magával ragadóbb és lenyűgözőbb legyen, a BMW IconicSounds Electric gondoskodik a mindegyik menetmódban más és más, Hans Zimmer által komponált hangzásvilágaival.
Gyártási periódus: 2022–
Motorok: 2 elektromos motor (544 LE/400 kW)
Hatótáv: akár 625 kilométer (WLTP*)
BMW iX1.
Íme, a BMW iX1, a BMW első tisztán elektromos meghajtású kompakt SUV-ja. A modern és magabiztosságot sugárzó dizájnnal rendelkező autó a BMW X1 erőteljességét és dinamizmusát a BMW eDrive rendszer által biztosított hatékonysággal elegyíti.
AZ ELSŐ GENERÁCIÓ.

(BMW U11 BEV)
A BMW iX1 2022-ben lépett piacra. Amellett, hogy a BMW első tisztán elektromos meghajtású kompakt SUV-ja, a jármű egyúttal a BMW X sorozat elektromos belépőmodellje is.
A BMW iX1 a klasszikus kompakt SUV-okra jellemző élénkséget és dinamizmust a BMW eDrive technológia által biztosított, a kor követelményeinek megfelelő hatékonysággal ötvözi. A helytakarékos, a jármű alvázába beépített nagyfeszültségű akkumulátoroknak, valamint a rekuperációs rendszernek köszönhetően a 313 lóerős* (230 kW*) BMW iX1 xDrive30 könnyedén megtesz akár 440 kilométert* (WLTP) is egyetlen feltöltéssel.
Az elszántságot sugárzó orr-rész és a függőleges felületek kivételesen modern és dinamikus külsőt kölcsönöznek a járműnek. A kiegészítő, kék színű kiemelések érzékletesen hívják fel a figyelmet az erőtől duzzadó autó elektromos meghajtására. Nagyon mai a belső tér is: az oszcilláló ülőlappal rendelkező, kényelmes ülések semmi kívánnivalót nem hagynak maguk után. Ott van továbbá az elegáns, keret nélküli, érintéssel és hanggal egyaránt vezérelhető BMW Curved Display kijelző, amely a villámgyors működésű BMW iDrive rendszer központi felhasználói felületéül szolgál.
Gyártási periódus: 2022–
Motorok: elektromos motor (230 kW/313 LE felett*)
Hosszúság/szélesség/magasság: 4500 mm/1845 mm/1616 mm
*A teljesítmény az akkumulátor töltöttségi szintjétől függ.
Az üzemanyag-felhasználási, széndioxid-kibocsátási és villamosenergia-fogyasztási adatok a Könnyűgépjárművekre Vonatkozó Világszinten Harmonizált Vizsgálati Eljáráson (WLTP) alapulnak és a 715/2007/EK rendelet jelenleg hatályban lévő változatában előírt mérési eljárás szerint kerültek meghatározásra. A feltüntetett értékek a magyarországi piacra szállított alapfelszereltségű gépjárműre vonatkoznak. Az értéktartományon – amelynek megállapítása során figyelembe vették a különböző kerék- és gumiabroncsméreteket, valamint a választható kiegészítő felszereltségeket – belül az adatok az egyedi konfigurációnak megfelelően változhatnak.
Az itt szereplő gépjárművek vonatkozásában az olyan gépjárművet terhelő adók vagy egyéb illetékek tekintetében, amelyek (legalább részben) a széndioxid-kibocsátáson alapulnak, a széndioxid-kibocsátási adatok eltérhetnek az itt megadott értékektől.
Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption and CO2 Emission Guidelines” című, a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Németország postacímen megrendelhető brosúrából vagy a https://www.dat.de/co2 weboldalon kaphat.
A WLTP mérési eljárásról további információkat a következő weboldalon talál: www.bmw.de/wltp.