BMW i modellek, homokon álló BMW elektromos autók felső rézsútos oldalnézetből

A BMW I MODELLEK RÖVID TÖRTÉNETE.

Pillantson be velünk a BMW i elektromos járművek történetébe, megismerkedve a sokoldalú BMW i modellekkel. Egy olyan világ tárul Ön elé, ahol új ötletek és technológiák születnek és ahová a jövő már most megérkezett.

Bővebben

A BMW I MODELLEK RÖVID TÖRTÉNETE.

BMW i

BMW i3.

Egy kivételesen dinamikus, a legmodernebb technológiákkal felvértezett elektromos autó. A BMW i3, amely olyan embereknek készült, akik tudják mit akarnak, a jövőbe mutató életstílus megtestesülése. E jármű érzelmekkel telíti a fenntarthatóságot és intelligens módon megvalósított hatékonysággal fűszerezi a sportos menettulajdonságokat. Valahogy így fest a színtiszta vezetési élmény.

Bővebben

AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (i01).

BMW i modellek, BMW i3, egy forgalmi sávban haladó, első generációs modell rézsútos elölnézetből

A BMW i3 2013-ban érkezett meg a márkakereskedésekbe. A jármű nem csupán az első elektromos motorral ellátott BMW, hanem az első olyan sorozatgyártású jármű is, amelynek utascellája karbonszál-erősítésű műanyagból (CFRP) van. A megoldásnak köszönhetően az autó nem nehezebb, mint egy átlagos kompakt jármű – még az akkumulátor ellenére sem. A BMW i3 számos komponense megújuló nyersanyagok felhasználásával készült. Az autót mozgató motor 170 lóerőt (125 kW), valamint tekintélyes, azonnal rendelkezésre álló nyomatékot állít elő. A 2017-ben debütált i3S változatot 184 lóerője (135 kW) 10 km/órával nagyobb végsebességhez segíti. 2016-tól az akkumulátor kapacitása 94 Ah-ra nőtt. A 120 Ah-s akkumulátorral ellátott BMW i3 bevezetésével együtt az opcionális hatótávnövelő (amely egy, az akkumulátort tölteni hivatott benzinmotor) 2018-ban kikerült a német piacra gyártott járművekből. A modell hatótávja eléri a 307 kilométert (WLTP*). Az akkumulátor mindössze 42 perc alatt 80%-os szintre tölthető fel a gyorstöltő állomásokon. Mind ez idáig több mint 200 000 példány kelt el a modellből.

Gyártási periódus: 2013-tól napjainkig

Motorok: elektromos motor (170–184 LE/125–134 kW), az opcionális hatótávnövelő (egy 0,65 liter hengerűrtartalmú, 38 LE/28 kW teljesítményű benzinmotor) 2018-ig volt elérhető

Hosszúság/szélesség/magasság: 3999–4011/1775 mm/1578 mm)

Hatótáv (elektromos): 307 km (WLTP*)

*Önkéntesen közreadott információk. További információkat a WLTP vizsgálati eljárásról www.bmw.de/wltp weboldalon talál.

BMW i4.

A BMW 4-sorozatba tartozó első tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé új mércét állít. A rendkívüli teljesítmény kimagasló kényelemmel és zéró helyi károsanyag-kibocsátás melletti vezetési élménnyel párosul.

Bővebben

AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (G26 BEV).

BMW i modellek, BMW i4, G26, egy mozgó, első generációs autó rézsútos elölnézetből

Látványos megjelenés és kimagasló tulajdonságok: e tényezők jellemzik leginkább a két tisztán elektromos meghajtású Gran Coupét, a BMW i4 eDrive40, illetve a BMW i4 M50 modelleket. A dinamizmust sugárzó, ferdevágású fényszórók hűen tükrözik a négyajtós autó expresszív karakterét, csakúgy, mint a hátsó kerékjárati ívek és a far felé emelkedő alsó peremű oldalablakok. Az elektromos hajtáslánc által rendelkezésre bocsájtott akár 544 LE** (400 kW**) teljesítmény és a bármilyen sebességnél azonnal rendelkezésre álló maximális nyomaték páratlan dinamizmust ígérnek. A BMW i4 finoman siklik az úton, a fenséges kényelmet pedig szinte bármilyen külső hanghatás nélkül élvezhetik a bent ülők. Az aprólékos pontossággal hangolt futómű és kormányszerkezet pedig mindenkor gondoskodik az autó kézben tarthatóságáról. A patikamérlegen kialakított tömegelosztás, valamint a felfüggesztés és a hajtáslánc elemeinek tökéletes összjátéka ugyancsak központi szerepet játszanak az autó remek viselkedésében. Az akár 590 kilométert* (BMW i4 eDrive40, WLTP*) is elérő hatótávja rendkívül sokoldalúvá és a mindennapos használatra ideálisan alkalmassá teszik a járművet.

Gyártási periódus: 2021-től

Motorok**: Elektromos motor (340–544 LE/250–400 kW)

Hatótáv: 416–590 kilométer (WLTP*)

*Önkéntesen publikált információk. További információk a WLTP mérési eljárásról a www.bmw.de/wltp weboldalon találhatók.

**Becsült, hivatalosan egyelőre meg nem erősített adatok.

BMW i8.

Az először a 2009-es frankfurti International Motor Show (IAA) autókiállításon, BMW Vision EfficientDynamics nevű koncepcióautóként bemutatott BMW i8 a világ első sorozatban gyártott plug-in hibrid sportkocsija. A jármű a formabontóan különleges, magabiztosságot sugárzó dizájnt egyedülálló menetteljesítményekkel ötvözi.

Bővebben

AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (i12, i15).

BMW i modellek, BMW i8, I12, I15, egy első generációs, utcán látható autó rézsútos oldalnézetből

Egy kisautó fogyasztása egy sportautó menetteljesítményeivel párosítva – hibrid hajtásláncának jóvoltából ezt képes nyújtani a BMW i8. Tisztán az elektromos elsőkerék-meghajtására támaszkodva a kupé akár 120 km/órával is haladhat. A háromhengeres TwinPower Turbo motor a hátsó kerekeket mozgatja. A kezdetben 362 LE (266 kW), majd 2018-ban 374 lóerőre (275 kW) növelt teljesítményű rendszer a két világ legjavát ötvöző dinamizmust nyújt. Az autó abban a tekintetben is úttörő jelentőségű, hogy szériagyártású járműként hozzá lehetett először elérni a lézeres első fényszórókat. 2018 óta a BMW i8 roadster változatban is kapható, amelyből debütálása óta több mint 20 500 példányt gyártottak.

Gyártási periódus: 2013–2020

Motorok: egy 1,5 literes (231 LE/170 kW) benzinmotorból, plusz egy elektromos motorból (131–143 LE/96–105 kW) hibrid hajtáslánc, amelynek rendszerteljesítménye 362–374 LE/266–275 kW)

Hosszúság/szélesség/magasság: 4689 mm/1942 mm/1289 – 1291 mm

Hatótáv (elektromos): 37–55 kilométer (NEDC*)

*Önkéntesen közreadott információk. A WLTP mérési eljárásról további információkat a www.bmw.de/wltp weboldalon talál.

BMW iX3.

Első tisztán elektromos meghajtású SAV-jával a BMW a jövőbe mutató technológiát egy jól bevált, mai járműkoncepcióba ülteti át. A modell esetében az intelligens töltési megoldásokhoz a legmagasabb szintű menetdinamikai tulajdonságok, valamint letisztult, erős kontúrokból építkező dizájn társulnak.

Bővebben

AZ ELSŐ TISZTÁN ELEKTROMOS GENERÁCIÓ (G08 BEV).

BMW i modellek, BMW iX3, G08, egy mozgó, első generációs autó rézsútos oldalnézetből

Az elektromos hajtáslánccal ellátott BMW X3 2021-ben érkezett meg a márkakereskedésekbe. Az elektromos meghajtású jármű különleges BMW i veséinek jóvoltából már első pillantásra megkülönböztethető társaitól. A belső térben ugyancsak jelen vannak a sajátos dizájnjegyek – ezek közé tartozik például a kék Start/Stop gomb, valamint az alapbeállításként BMW i kék, az alapfelszereltség részét képező Hangulatvilágítás.

A jármű műszaki tartalma ugyanilyen innovatív és modern. A 286 LE (210 kW) teljesítményű motor a BMW-kre jellemző dinamizmussal ruházza fel az autót.

A jármű fenntartható jellegét tovább erősíti az a tény, hogy a hajtáslánchoz egyáltalán nem használtak fel ritkaföldfémeket. A rekuperációs szint négy fokozatban állítható az igényelt kényelmi szintnek megfelelően. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy az autó akár 461 kilométert (WLTP*) is képes megtenni egy feltöltéssel. Út közben, a villámtöltő állomásokon az akkumulátor nagyjából 34 perc alatt tölthető fel 80%-os szintre.

Gyártási periódus: 2020–

Motor: Elektromos motor (286 LE/210 kW) kW)

Hosszúság/szélesség/magasság: 4734 mm/1891 mm/1668 mm

Hatótáv: 461 kilométer (WLTP*)

*Önkéntesen publikált információk. További információk a WLTP mérési eljárásról a www.bmw.de/wltp weboldalon találhatók.

BMW iX.

Íme, az első tisztán elektromos, összkerék-meghajtású BMW SAV, a BMW iX, amelyet luxus és kifinomult minimalizmus jellemez. Ezen értékekhez pedig a legkorszerűbb motortechnológia társul. A maximális szintű kényelem monolitikus dizájnnal és különlegesen nagyvonalú térérzettel találkozik a járműben, amely az új generációs BMW-k előfutára.

Bővebben

AZ ELSŐ GENERÁCIÓ (i20).

BMW i modellek, BMW iX, I20, egy mozgó, első generációs autó rézsútos elölnézetből

A minimalista, ugyanakkor nagyon is karakteres vonalak által határolt, harmonikusan az összképbe illesztett részletekkel rendelkező, hamisítatlanul purista jelenségnek számító BMW iX egy úttörő szellemiséggel átjárt autó. A modell egyik jellegzetessége a BMW által valaha is gyártott legkeskenyebb első fényszórók, valamint az expresszív függőleges dupla vese által alkotott, T-alakú kompozíció. A süllyesztett kilincsek, a keret nélküli ajtók, valamint a nagyméretű, szögletes kerékjárati ívek magabiztos, modern aurát vonnak a jármű köré.

A BMW iX műszaki értelemben véve sem kevésbé lenyűgöző a maga két, acélos erejű elektromos motorjával és elektromos BMW xDrive összkerék-meghajtásával. A BMW iX xDrive40 változat 326 LE (240 kW) teljesítményű, hatótávja pedig 372–425 km (WLTP*). Még többet ad vezetési élményből a BMW iX xDrive50, amely 523 lóerőt (385 kW) állít elő, tervezett hatótávja pedig elérheti akár a 630 kilométert (WLTP*) is. A villámtöltő-állomásokon (amelyek az IONITY hálózatához tartoznak) kevesebb mint 40 perc alatt az akkumulátorba táplálható a teljes hatótávra elegendő energia. Az új iDrive, a legkülönbözőbb területeket felölelő vezetőt segítő rendszerek, valamint a futómű és a hajtáslánc együttesen rendkívüli, a jövőt idéző vezetési élményt nyújtanak, amelynek sarokkövei, azaz a technikai fejlődés, a precizitás és a luxus harmonikusan találkoznak e prémium kategóriás SUV-ban.

Gyártási periódus: 2021 végétől

Motorok: Elektromos motor (326–523 LE/240–385 kW)

Hatótáv: 372–630 kilométer (WLTP*)

*Önkéntesen közreadott információk. A WLTP mérési eljárásról további információkat a www.bmw.de/wltp weboldalon talál.

BMW i modellek, BMW járművek állnak egy BMW márkakereskedés előtt

IGAZOLT EREDETŰ BMW HASZNÁLTAUTÓK.

BMW i modellek, BMW iX3, egy rézsútos oldalnézetből látható autó hegyvidéki tájjal a háttérben

BMW iX3.

BMW i modellek, BMW i3, egy álló autó rézsútos oldalnézetből

BMW i3.

BMW i modellek, egy töltőállomáson álló BMW iX elölnézetből

BMW iX.

BMW i modellek, BMW i4, egy utcán haladó autó rézsútos elölnézetből

BMW i4.

BMW i modellek, BMW i4 M50, egy utcán haladó autó rézsútos elölnézetből

BMW i4 M50.

  • Az üzemanyag-felhasználási, széndioxid-kibocsátási és villamosenergia-fogyasztási adatok a Könnyűgépjárművekre Vonatkozó Világszinten Harmonizált Vizsgálati Eljáráson (WLTP) alapulnak és a 715/2007/EK rendelet jelenleg hatályban lévő változatában előírt mérési eljárás szerint kerültek meghatározásra. A feltüntetett értékek a magyarországi piacra szállított alapfelszereltségű gépjárműre vonatkoznak. Az értéktartományon – amelynek megállapítása során figyelembe vették a különböző kerék- és gumiabroncsméreteket, valamint a választható kiegészítő felszereltségeket – belül az adatok az egyedi konfigurációnak megfelelően változhatnak.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO₂-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption and CO₂ Emission Guidelines” című, a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Németország postacímen megrendelhető brosúrából vagy a https://www.dat.de/co2 weboldalon kaphat.

    Az itt szereplő gépjárművek vonatkozásában az olyan gépjárművet terhelő adók vagy egyéb illetékek tekintetében, amelyek (legalább részben) a széndioxid-kibocsátáson alapulnak, a széndioxid-kibocsátási adatok eltérhetnek az itt megadott értékektől.