Skip to main content

A webhely jelenleg nem érhető el teljesen.

A sütik általunk történő használatának kezelése átmenetileg offline. Ezért lehet, hogy bizonyos sütihasználat engedélyezését igénylő funkciók hiányozni fognak.

A BMW 5 MODELLEK AKTUÁLIS VÁLASZTÉKA.

A BMW 5 a dinamizmus és a sportos menettulajdonságok megtestesítője, legyen szó a sorozatba tartozó prémium felső középkategóriás üzleti limuzinról, az SUV-ről, vagy éppen a Touring változatról. Az említett járművek kívülről elegánsak. Belülről pedig luxus színvonalúak. Biztonsági és kényelmi felszereltségeik a legmodernebbek. Futóművük precízen hangolt, a hozzájuk elérhető motorok pedig erősek.

Tulajdonságok
Sort by: Price low to high
Sort by: Price high to low
Lóerő
i5 M60 xDrive Limousine
i5 M60 xDrive Limousine
  • 442 (601) kW (LE)
  • 0-ról 100 km/órára 3,8 másodperc alatt
BMW M

BMW i5 M60 xDrive Limousine.

BMW i5 eDrive40
  • akár 250 (340) kW (LE)
  • 0-ról 100 km/órára 6 másodperc alatt
BMW 520i sDrive Limousine
  • akár 153 (208) kW (LE)
  • 0-ról 100 km/órára 7,5 másodperc alatt
BMW 530e Limousine
  • akár 220 (299) kW (LE)
  • 0-ról 100 km/órára 6,4 másodperc alatt

BMW 5 plug-in hibrid Limousine.

BMW 520d Touring
  • akár 145 (197) kW (LE)
  • 0-ról 100 km/órára 7,5 másodperc alatt
BMW 530e Touring
  • akár 220 (299) kW (LE)
  • 0-ról 100 km/órára 6,4 másodperc alatt

BMW 5 plug-in hibrid Touring.

TOVÁBBI TÉMÁK.

iSeries Hub Sustainability – egy tiszta, a tengerparti erdős területet átszelő, emelkedő szerpentin

BMW FENNTARTHATÓSÁG.

BMW i7, egy irodaépület előtt álló töltőállomáshoz csatlakoztatott autó

BMW ELEKTROMOBILITÁS.

A BMW 5-ÖS SOROZAT ÁTTEKINTÉSE.

A BMW 5 az egykori „Neue Klasse” koncepció nyomdokain halad. A műszaki innovációk, az erős motorok, valamint a luxus kategóriából ismert kényelmi funkciók találkoznak itt.

Az elmúlt fél évszázad alatt a sorozat védjegyeivé váltak az olyan ikonikus stíluselemek, mint a dupla vesék, vagy éppen a C-oszlopon látható Hofmeister-könyök. Mindemellett a BMW 5-ös sorozattal debütált a márka máig használatos nómenklatúrája. Eszerint az első karakter a modellsorozatot jelöli. A másik két karakter pedig a motorizáltságról tájékoztat. A BMW 5-ös sorozattal kezdődően az összes későbbi jármű eszerint kapott típusjelölést.

A már kezdettől a kategória úttörőjének számító BMW 5 világszerte az üzleti limuzinok csúcsát képviseli. Ismerkedjen hát meg a BMW 5 elmúlt fél évszázadával.

BMW 520 (E12), egy álló autó rézsútos elölnézetből

A BMW 5 LIMOUSINE ELSŐ GENERÁCIÓJA.

(BMW E12)

 

A BMW 1972-ben bocsátotta útjára prémium felső középkategóriás limuzinját. Az autó formaterve a legendás dizájner, Paul Bracq keze alól került ki. Ez volt az első BMW 5. E jármű már magán viselte az összes olyan jellegzetes vonást, amelyek később a sorozat védjegyeivé váltak. Ez utóbbiak közé tartozik a dupla fényfényszórók közé ékelt, látványos hűtőrács, a nyúlánk sziluett, valamint a BMW-kre jellemző hátsókerék-meghajtás. A futóművet egyszerre jellemzi sportosság, biztonságra törekvés és kényelem. A műszerfal esetében egyértelműen a funkcionalitás van a középpontban. A belső tér kitűnő minőségű anyagaival, valamint kényelmi funkcióival nyűgöz le.

 

A következő években sorra érkeztek az erősebb motorváltozatok. Elsőként a 107 kW (145 LE) teljesítményű BMW 525 debütált, majd azt követte a 121 kW-os (165 LE) motorral ellátott BMW 528.

 

1977-től magasabb motorháztető került mindegyik modellre. A hátsó lámpák mérete pedig megnőtt. A 6 hengeres modellek, a BMW 525 és a BMW 528 dupla karburátort kaptak. Az eredmény a még nagyobb teljesítményben mutatkozott meg. Az utód megjelenéséig csaknem 700 000 példány gördült le a gyártósorokról.

 

Gyártási periódus: 1972 – 1981
Motorok: 1,8–3,5 liter (66–160 kW, 90–218 LE), 4 és 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4620 mm/1690 mm/1425 mm

BMW 5 (E28), egy álló autó rézsútos elölnézetből

A BMW 5-ÖS SOROZAT MÁSODIK GENERÁCIÓJA.

(BMW E28)

 

Az újdonság műszaki szempontból jelentős előrelépést jelentett. Mindemellett a dizájn még összpontosítottabbá vált az aerodinamikai megfontolások miatt megemelt far jóvoltából. A dupla fényszórókkal és a dupla vesével ellátott orr-rész maradt. Az autóhoz olyan technikai innovációk voltak elérhetők felár ellenében, mint az ABS, a légzsákok, az elektronikus motorvezérlés, a katalizátor, valamint a fedélzeti számítógép. Majdnem az összes motor szívócsőbefecskendezéssel volt ellátva.

 

1983-ban jelent meg az első dízelmotoros BMW 5. A szóban forgó modell, a 85 kW (115 LE) teljesítményű BMW 524td korának leggyorsabb dízel limuzinja volt.

 

Az első BMW M5 1985-ben, a BMW M535i-vel együtt mutatkozott be. E jármű kövezte ki az utat a sportos limuzinok hosszú sora számára. Utóbbiak egyértelműen megmutatták, hogy a kivételes menettulajdonságok nem kizárólag az egzotikus sportautók kiváltságai. A BMW M5 teljes egészében kézi munkával készült. A 3,5 literes, soros 6 hengeres motor – amely a BMW M635CSi-be is bekerült – lenyűgöző 210 kW (286 LE) teljesítményt állított elő. A benne lakozó erő ellenére az autó külsőre visszafogott és elegáns maradt.

 

A BMW M GmbH már 1972-ben kihozta a BMW E12 M változatait, igaz, csak korlátozott darabszámban. Közülük a csúcsot a BMW M535i képviselte. Jellegzetes első légterelőjével és 6 hengeres, 160 kW (218 LE) teljesítményű motorjával az autó viszonyítási alapnak számított – mind látványra, mind pedig a dinamizmusát tekintve. 1987 végéig több mint 720 000 darab BMW 5 gördült le a gyártósorról.

 

Gyártási periódus: 1981 – 1987
Motorok: 1,8–3,5 liter (66–210 kW, 90–286 LE), 4 és 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4620 mm/1700 mm/1415 mm

BMW M5 Limousine (E34), egy álló, rézsútos elölnézetből látható autó

A BMW 5-ÖS SOROZAT HARMADIK GENERÁCIÓJA.

(BMW E34)

 

A BMW 5-ös sorozat harmadik generációja 1988-ban lépett színre. Az autó nagyobb és szélesebb volt elődjénél. Mindemellett pedig áramvonalasabb is. Többek között ez is hozzájárult ahhoz, hogy a belső égésű motorral ellátott BMW 5 végsebessége meghaladta a 200 km/órát. Nagy tengelytávjának köszönhetően a járművet sportos és dinamikus menettulajdonságok jellemezték. Ezekhez természetesen jelentősen hozzájárult az optimális, majdnem pontosan 50:50 arányú tömegelosztás is. A kínálat a 4 hengeres BMW 518i-től az izmos, 232 kW (315 LE) teljesítményű BMW M5-ig terjedt, mely utóbbi már a piacra lépés évében megjelent a kínálatban.

 

1991-ben a BMW 5 Touringra szegeződött minden tekintet. A BMW ugyanis első ízben rukkolt elő prémium felső középkategóriás kombival. Az autó egyik különlegessége a hátsó szélvédő volt. Ezt a csomagtértetőtől függetlenül volt nyitható. Még ugyanebben az évben a sorozatba tartozó járműveket megerősített oldalvédelemmel látták el a még nagyobb biztonság érdekében.

 

A BMW 525iX 1992-ben lépett piacra. Ez volt az első összkerék-meghajtásos BMW 5. Megjelentek továbbá a V8-as motorral szerelt BMW 5 modellek is. A BMW 530i és BMW 540i motorja kimagaslóan csendes járásával és kirobbanó erejével tűnt ki a sorból. A BMW 5 továbbra is 6 hengeres motorral került forgalomba. Az erőforrás hengerűrtartalmát azonban 3,8 literre növelték. Ezzel együtt a teljesítmény 250 kW-ra (340 LE) emelkedett. Ráadásul a BMW M5-ből Touring változat is készült. A Limousine verzió gyártása 1995-ben szűnt meg. A BMW 5 Touring viszont 1996-ig kínálatban maradt. Összesen 1,3 millió járművet szállítottak ki a vásárlóknak.

 

Gyártási periódus: 1988 – 1996
Motorok: 1,8–4,0 liter (83–250 kW, 113–340 LE, 4), 4, 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4720 mm/1751 mm/1412–1421 mm

BMW 5 Limousine (E39), egy parkolóház felső szintjén álló autó rézsútos oldalnézetből

A BMW 5-ÖS SOROZAT NEGYEDIK GENERÁCIÓJA.

(BMW E39)

 

A BMW 5-ös sorozat új generációja nőtt az elődjéhez képest. A tömeg ugyanakkor szinte semennyit nem gyarapodott a könnyű alumínium szélesebb körű felhasználásának köszönhetően. Mindez jelentős előnyökkel járt az agilitás, a stabilitás és a kormányzás pontosságának szempontjából. A fentieken túl az 1995-től elérhető BMW 5-ös sorozat egyedülálló rozsda elleni védelmet kapott oly módon, hogy a karosszéria jelentős részét merítőfürdős, ún. hot-dip galvanizálási eljárásnak vetették alá. Az aerodinamikai tulajdonságok úgyszintén igen meggyőzőek voltak. Olyannyira, hogy kategóriájában a BMW 5 rendelkezett a legjobb légellenállási együtthatóval. A felsőfokú biztonságról akár 10 légzsák is gondoskodhatott.

 

A BMW 5 Touring soron következő generációja 1997-ben mutatkozott be. Az 1998-ban megjelent soros 6 hengeres, common-rail befecskendezésű dízelváltozat világszinten is új mércét állított teljesítményével és hatékonyságával. A sorozatba bekerült korszerű motorok lenyűgöző teljesítményükkel és selymesen sima járásukkal tűntek ki. A választék a 4 hengeres dízeltől az erőtől duzzadó V8-as, 294 kW (400 LE) teljesítményű motorig terjedt.

 

A BMW 5-ös sorozat 2000-ben megejtett frissítése hozta el a lámpák körüli, ikonikus világító gyűrűket. A korábbi szögletes ködlámpákat is kerek alakúak váltották. A negyedik generációból több mint 1,48 millió példány készült – amely mennyiségből 266 000 Touring változat volt – a gyártás 2004-es leállításáig, ami új értékesítési rekordot jelentett.

 

Gyártási periódus: 1995 – 2004
Motorok: 2,0–5,0 liter (85–294 kW, 115–400 LE, 4), 4, 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4775–4805 mm/1800 mm/1435–1445 mm

BMW 5 Limousine, E60, egy mozgó autó rézsútos elölnézetből

A BMW 5-ÖS SOROZAT ÖTÖDIK GENERÁCIÓJA.

(BMW E60, E61)

 

A 2003-ban megjelent BMW 5 Limousine karakteres megjelenésének megálmodója Chris Bangle volt. A konkáv és a konvex felületek váltakozása a fény és az árnyék különleges összjátékát hozta létre. A járműbe a BMW luxuslimuzinjainak vezérlési koncepcióját ültették át. A vezető az iDrive segítségével működtetheti a BMW 5 különböző funkcióit, a BMW Head-Up kijelző pedig a szélvédőre, közvetlenül a látótérbe vetíti a legfontosabb információkat. Az új BMW 5 Limousine nagyobb és tágasabb volt elődjeinél. Az intelligens könnyűépítésnek, így például az alumínium első szekciónak köszönhetően azonban az autó 75 kilogrammal kevesebbet nyomott a mérlegen, mint a nyugdíjazott modell. Az adaptív kanyarfények és féklámpák felár ellenében voltak elérhetők. A BMW 5 mindemellett megkapta a Dynamic Drive aktív karosszériadőlés-érzékelőt, valamint az Aktív sebességtartó automatikát (ACC) is. Mind a common rail befecskendezéses, soros 6 hengeres dízelmotor, mind pedig a Bi-VANOS technológiával ellátott, ugyancsak soros 6 hengeres benzinmotor nagyon meggyőző.

 

A 2005-ben megjelent BMW M5 Limousine és Touring változatban egyaránt kapható volt. A hatalmas, 5 literes, V10-es, 373 kW (507 LE) teljesítményű erőforrás jóvoltából a BMW M5 Touring a világ leggyorsabb kombijának számított.

 

A BMW 5 2007-ben finom ráncfelvarráson esett át. A beavatkozás a lámpák mellett érintette a lökhárítókat, valamint az iDrive rendszert is.

 

Gyártási periódus: 2003 – 2010
Motorok: 2,0–5,0 liter (120–373 kW, 163–507 LE), 4, 6, 8 és 10 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4841–4855 mm/1846 mm/1468–1512 mm

BMW 5 Gran Turismo (F07), egy mozgó autó rézsútos elölnézetből

BMW 5 GRAN TURISMO.

(BMW F07)

 

A BMW 5 fejlesztésével párhuzamosan a BMW egy teljesen új járműszegmenst hozott létre. A BMW 5 Gran Turismo olyan elegáns, mint egy limuzin. Valamint olyan rugalmas, mint egy Sports Activity Vehicle. Sportossága pedig egy klasszikus Gran Turismóé. Az autóban az elegancia, a nagyvonalú térkínálat és a magas szintű dinamizmus találkozik a BMW-kre jellemző dinamizmussal.

 

A kupészerű tetővonal, a nyújtott profil, valamint a jellegzetes BMW vesék harmonikussá teszik a látványt. Az L-alakú hátsó lámpák, valamint a vízszintes vonalak hatására még szélesebbnek hat a far.

 

Az alapfelszereltségként járó 8 fokozatú automata sebességváltó és a Dynamic Driving Control még dinamikusabbá és hatékonyabbá teszik a BMW 5 Gran Turismót. A kettős keresztlengőkaros első és az integrált „V” hátsó futóműhöz, valamint az Integrált aktív kormányzáshoz hasonló műszaki innovációk igen jót tesznek az úttartásnak, valamint a kanyarvételi tulajdonságoknak. A belső tér tágas és sokoldalúan használható. Az emelt üléspozíciónak, valamint a nagyméretű üvegfelületeknek köszönhetően akadálytalanabb az autóból nyíló kilátás. A kitűnő minőségű anyagok a luxus atmoszféráját teremtik meg. A BMW iDrive segítségével a vezető egyszerűen és intuitív módon működtetheti az olyan vezetőt segítő rendszereket, mint a Sávváltásra figyelmeztető jelzés, a BMW Night Vision és a Távolságifényszóró-asszisztens. A jármű az állandó fedélzeti internet-összeköttetés segítségével kapcsolódik a BMW Online és a BMW Teleszerviz szolgáltatásokhoz.

 

Gyártási periódus: 2009 – 2017
Motorok: 2,0–4,4 liter (135–330 kW, 184–450 LE, 4), 4, 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4998 mm/1901 mm/1559 mm

BMW 518d Limousine (F10 LCI), egy mozgó, rézsútos oldalnézetből látható autó

A BMW 5-ÖS SOROZAT HATODIK GENERÁCIÓJA.

(BMW F10, F11)
 

A BMW 5 új generációja 2010-ben látta meg a napvilágot. A sorozat tagjaiból több mint kétmilliót adtak el. A siker hátterében a sportos és elegáns dizájn, a márkára jellemző vezetési élmény, valamint a számos műszaki innováció állt. Az intelligens BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszer az adott helyzetnek megfelelően osztja el a nyomatékot a kerekek között. Az elérhető legerősebb benzinmotor a 407 lóerős BMW TwinPower Turbo V8-as egység volt. A dízelmotor-kínálat csúcsát pedig a soros 6 hengeres, 200 kW (300 LE) teljesítményű motor foglalta el.


2010 szeptemberében jelent meg a kínálatban az M csomag, amellyel a tulajdonos még sportosabbá tehette autóját mind kívül, mind belül. Az M Sport futómű, az M Aerodinamikai csomag és az M könnyűfém keréktárcsák kivételes képességekkel felruházott atlétává varázsolták a járművet. Az M dizájnnal rendelkező sportülések, az M bőrkormány, az M váltógomb, valamint az M belső díszítőelemek formájában pedig exkluzív elemekkel volt gazdagítható az utastér látványa.


A 2013-as modellfrissítés változásokat hozott a dizájn terén. Mindemellett további motorok kerültek a portfólióba. A xenon első fényszórók és a Bluetooth-kihangosító innentől kezdve alapáron jártak. 2016-ban lépett színre a BMW 530e hibrid verzió. Plug-in hibrid meghajtásával a jármű zéró helyi károsanyag-kibocsátás mellett is haladhat. Az autó dinamizmusa és kényelme változatlan szinten maradt.


Gyártási periódus: 2010 – 2017
Motorok: 2,0–4,4 liter (105–423 kW, 143–575 LE, 4), 4, 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4899–5039 mm/1860 mm/1464–1471 mm

BMW 530e Limousine (G30), egy mozgó autó rézsútos elölnézetből

A BMW 5-ÖS SOROZAT HETEDIK GENERÁCIÓJA.

(BMW G30, G31)

 

A BMW 5 2017-ben megjelent új generációja bemutatásakor a sportos prémium felső középkategóriás üzleti limuzinok ékkövének számított. Az utastérben az egyik változást a felár ellenében elérhető új komfortülések jelentették. A BMW veséket a tiszta rajzolatú felületek és a precízen megrajzolt kontúrok emelik ki. A vesék összeérnek az első fényszórókkal, ami lenyűgözően hívja fel a figyelmet a jármű széles mivoltára.

 

A vásárlók egy egész sor modern motor közül választhattak. Természetesen a kínálatban megtalálható volt egy hatékony hibrid hajtásláncú verzió is. A menetdinamikai tulajdonságok még magasabb szintre emeléséről az opcionális Adaptív futómű és az Integrált Aktív kormányzás gondoskodik. A biztonságot a progresszív vezetőt segítő rendszerek szavatolják. Az opcionális tételek közé tartozó Driving Assistant Professional automatikusan támogatást nyújt a sávtartáshoz hasonló feladatokhoz, amivel gondoskodik a nyugodt vezetésről.

 

A 2020-as modellfrissítés részeként új vesék kerültek az autóra. Az opcionálisan BMW Lézervilágítással ellátott első fényszórók karcsúbbakká váltak. A színválaszték pedig új árnyalatokkal bővült. Az utastérben az egyik változást a felár ellenében elérhető új komfortülések jelentették. A vezetőt segítő rendszerek sora a Mentésifolyosó-asszisztenssel és a Városifék-aktiválás funkcióval egészült ki.

 

Gyártási periódus: 2017–
Motorok: 1,6–4,4 liter (135–390 kW, 184–530 LE, 4), 4, 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4936–4972 mm/1868 mm/1483–1498 mm

BMW i5 M60 xDrive Limousine, G60

A BMW 5-ÖS SOROZAT NYOLCADIK GENERÁCIÓJA.

(BMW G60)

 

A BMW 5 modellekre jellemző sportos dizájn új interpretációban jelenik meg a nyolcadik generáció esetében. A jellegzetesen BMW-s arányokhoz, a nagy tengelytávhoz, a nyújtott motorháztetőhöz, valamint a dinamikusan ívelő tetővonalhoz hasonló dizájnelemek különlegesen elegánsan jelennek meg Az olyan exkluzív dizájnelemek, mint a világító körvonalú BMW Iconic Glow vesék, a nagyméretű Panoráma üvegtető, valamint a kristályszerű BMW Interakciós Sáv nagyon egyedi jelenséggé teszik az új BMW 5-öt.

 

Igen figyelemreméltó a motorkínálat is: a BMW 5 legújabb generációja elérhető klasszikus benzin- és dízelmotorokkal is. Mindemellett ott van a tisztán elektromos meghajtású BMW i5, a plug-in hibrid változat, valamint a nagy teljesítményű M verzió is.

 

A biztonság és a kényelem mindegyik hajtáslánc-változat sajátja. Az átfogó tartalmú vezetőt segítő rendszerek, valamint a hálózati technológiák igen jó szolgálatot tesznek a hosszú utak alkalmával, a BMW Live Cockpit Professional pedig mindenre kiterjedő áttekintést ad a vezetéssel kapcsolatos információkról.

 

Gyártási periódus: 2023–
Motorok: 2,0, elektromos motor liter (120–442 kW, 163–601 LE), 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 5060 mm/1900 mm/1505–1515 mm

 

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.


[1]
 A hatótáv több tényezőtől függ, amelyek közül kiemelkedő jelentőségűek a következők: egyedi vezetési stílus, az útvonal jellegzetességei, külső hőmérséklet, a fűtés/klimatizálás használata, előkondicionálás.

 

[2]A modell újonnan már nem rendelhető.

 

A feltüntetett teljesítmény-, fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatok az alapfelszereltséghez tartozó járművekre vonatkoznak.
Az üzemanyag-felhasználási, széndioxid-kibocsátási, villamosenergia-fogyasztási és elektromoshatótáv-adatok a Könnyűgépjárművekre Vonatkozó Világszinten Harmonizált Vizsgálati Eljáráson (WLTP) alapulnak és a 715/2007/EK rendelet jelenleg hatályban lévő változatában előírt mérési eljárás szerint kerültek meghatározásra. A feltüntetett értékek a magyarországi piacra szállított alapfelszereltségű gépjárműre vonatkoznak. Az értéktartományon – amelynek megállapítása során figyelembe vették a különböző kerék- és gumiabroncsméreteket, valamint a választható kiegészítő felszereltségeket – belül az adatok az egyedi konfigurációnak megfelelően változhatnak. Az itt szereplő gépjárművek vonatkozásában az olyan gépjárművet terhelő adók vagy egyéb illetékek tekintetében, amelyek (legalább részben) a széndioxid-kibocsátáson alapulnak, a széndioxid-kibocsátási adatok eltérhetnek az itt megadott értékektől. Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO₂-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption and CO₂ Emission Guidelines” című, a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Németország postacímen megrendelhető brosúrából vagy a https://www.dat.de/co2 weboldalon kaphat. A WLTP mérési eljárásról további információkat a következő weboldalon talál: www.bmw.de/wltp.    



A benzinmotorokra vonatkozó teljesítményadat RON 98 benzin használata esetén érvényes. Az üzemanyag-fogyasztási adatok a 715/2007/EK rendelet szerinti referenciaüzemanyaggal hajtott járművekre vonatkoznak. Ólmozatlan RON 91, illetve magasabb oktánszámú, legfeljebb 10% etanoltartalmú (E10) üzemanyag is használható. A BMW a RON 95 üzemanyag használatát javasolja. A nagy teljesítményű járművek esetében a BMW a RON 98 üzemanyagot ajánlja.