FELVILLANYOZÓ PARTNERSÉGEK.

BMW i

BMW i márkakooperációk.

FELVILLANYOZÓ PARTNERSÉGEK.

BMW i márkakooperációk.

A BMW i úttörő szerepet tölt be a forradalmi, látnokian újszerű technológiák terén. Éppen ezért semmi meglepő nincs abban, hogy gyorsan megtalálták a hozzá hasonló újító kedvűek. Legyen szó akár a művészet, a kultúra, a dizájn vagy az építészet területeiről érkezett partnerekről, akár azokkal a prémium márkákkal közösen létesített projektekről, amelyek a BMW i modelleket tökéletesen kiegészítő termékeket állítanak elő – a BMW i horizontja mindig tovább terjed az autónál.

FELVILLANYOZÓ PARTNERSÉGEK.BMW i márkakooperációk.

A BMW i úttörő szerepet tölt be a forradalmi, látnokian újszerű technológiák terén. Éppen ezért semmi meglepő nincs abban, hogy gyorsan megtalálták a hozzá hasonló újító kedvűek. Legyen szó akár a művészet, a kultúra, a dizájn vagy az építészet területeiről érkezett partnerekről, akár azokkal a prémium márkákkal közösen létesített projektekről, amelyek a BMW i modelleket tökéletesen kiegészítő termékeket állítanak elő – a BMW i horizontja mindig tovább terjed az autónál.

BMW i

TED.

A BMW i a TED-del közösen indította útjára a Next Visionaries elnevezésű versenyt. Egy olyan globális kezdeményezésről van szó, amely az újító szellemű, a változtatni vágyó, a nagy álmokat szövő és a jövő formálásán gondolkodó embereket igyekszik megnyerni a holnap mobilitásának újragondolásához. A verseny életre hívóinak reményei szerint ily módon képet kaphatunk arról, hogy 30, 50 vagy 200 év múlva miként változtatjuk majd a helyünket.

Összesen több mint 180 látnoki elképzelést neveztek a Next Visionaries versenyre a mindössze néhány hétig tartó jelentkezési időszakban. A legígéretesebb pályaműveket szerkesztett formában nyilvánosságra is hozták a www.nextvisionaries.com weboldalon. A pályázók közül a BMW i és a TED szakértőiből álló zsűri választotta ki a frankfurti döntőre továbbjutó hat főt. Mindegyikük mellé kirendeltek egy-egy gyakorlott mentort – a TED szóvivőit –, akik segítettek nekik helytállni a 2017. évi frankfurti IAA autókiállítás előestéjén megrendezett versenyen.

A Next Visionaries döntősei 500 fős közönség – amely a kreatív szcéna, az üzleti élet és a média meghívott képviselőiből állt – ismertették elképzeléseiket. A zsűri a képzeletbeli koronát Sandra Phillips fejére helyezte fel, aki olyan, az autómegosztással kapcsolatos vízióval nyerte meg a versenyt, amely különlegesen nagy figyelmet szentel a társadalmi és a nagyvárosokon túlmutató tényezőknek. „A többi finalistához hasonlóan Sandra Phillips is merőben újszerű megközelítést alkalmazott. Koncepciója, amely már egészen jól kiérlelt, tekintettel van a társadalmi változásokra is“ – mondta el a zsűri döntését megindokolandó Hildegard Wortmann, a BMW termékmenedzsment részlegének rangidős alelnöke és a Next Visionaries zsűrijének tagja.

A győztes, Sandra Phillips jutalma az volt, hogy New Yorkban felállhatott a TED színpadára, ahol a 2017. novemberi TED Talk keretében részletesen kifejthette ötletét.

MR PORTER.

Mi történik akkor, amikor a BMW i partneri viszonyra lép a mrporter.com portállal, a stílusos férfiak számára létrehozott, díjnyertes online platformmal? Nos, megjelenik egy limitált kiadású, a maga nemében egyedülálló, a különleges MR PORTER dizájnjegyeket magán viselő BMW i3. A tekinteteket magára vonzó BMW i3 tökéletes társa azoknak a divat iránt fogékony férfiaknak, akik tudnak értékelni egy kis extravaganciát.

Mr Porter dizájnercsapatának közreműködésével megalkotott prémium kiadás sajátossága, hogy a BMW i jellegzetességekhez számos további, különleges részlet társul. A jármű exkluzív, szmoking kék külső fényezésével remek kontrasztot képeznek a külső tükrökön, az ajtóküszöbökön és a veséken lévő fehér kiemelések. A további érdekességek közé tartoznak még a kézzel festett, fehér színű, „Mr Porter” felirattal ellátott dekorcsíkok. A külső stílus odabent is folytatódik: a pazar minőségű dizájnkoncepciót a kormánykerék fehér belső gyűrűje, a szőnyegek fehér varrása, valamint az egyedi „Mr Porter” gravírozással ellátott sötét tölgy belső díszbetétek teszik teljessé.

INNOVÁCIÓK A JÖVŐ SZÁMÁRA. A BMW i A FIA FORMULA-E BAJNOKSÁGBAN.

Hong Kong, Mexikóváros, Párizs, Berlin, New York, Montreal: a Formula-E felvillanyoz néhányat a földkerekség legnagyobb városai közül. Az együléses, elektromos meghajtású versenyautók részvételével zajló, innovatív versenysorozatot látványos, utcai versenypályán rendezik meg a világ legkülönbözőbb pontjain.

A BMW idejekorán felismerte a FIA Formula-E Bajnokságban rejlő potenciált – és a versenyhétvégeken egészen a kezdetek óta a BMW i Support Carokkal tartja izgalomban a rajongókat. Eleddig a Qualcomm BMW i8 Safety Car volt a leglátványosabb jármű, amelyet a BMW i, mint a versenysorozat „hivatalos autós partnere“ rendelkezésre bocsájtott.

Az Andretti Autosport hajtóerejét az amerikai autóversenyzés csillaga, Michael Andretti szolgáltatja. Az MS Amlin-Andretti csapat egyúttal a Formula-E egyik alapítója is. A BMW a szakértelmével nyújt támogatást az amerikaiak számára. A versenycsapattal való együttműködés a 4. szezon megkezdésével tovább bővül, a FIA Formula-E Bajnokság 5. szezonjában pedig a BMW saját gyári csapattal áll majd a rajtvonalhoz.

SOHO HOUSE.

A BMW i és a Soho House Group (SHG) 2014 októbere óta közösen szervez olyan eseményeket, amelyeknek középpontjában a kortárs művészet, az innováció és a dizájn áll. Mint a Soho House Group globális autóipari partnere, a BMW i az egyes helyszíneken és kulturális eseményeken megjelent vendégek részére BMW i3-asokat bocsájt rendelkezésre tesztvezetés céljából. A Soho House és a BMW i mindemellett nemzetközi művészeti programok lebonyolításában is részt vesz a Soho House által biztosított helyszíneken Európában és az Egyesült Államokban.

A Soho House története 1995-ben, a londoni Greek Streeten kezdődött. Két évtized elteltével a portfólió immár számos, az Egyesült Királyság, a kontinentális Európa, az Egyesült Államok és Kanada területén lévő klubot, hotelt, éttermet és wellness-létesítmény foglal magában.

  • Egyesült Királyság

    Anglia vezető metropolisza természetesen London. Nem meglepő tehát, hogy ez a város dicsekedhet a legtöbb Soho House-helyszínnel. A Soho House Greek Streeten lévő központjából alig kőhajításnyira, a Shoreditch House-tól kissé keletre található a Dean Street Townhouse, a 39 szobás hotel. Nyugati irányba elindulva az érdeklődő előbb a Little House-t, Mayfair legautentikusabb éttermét, bárját és szalonját éri el, azután a Notting Hill-i Electric House, végül pedig a chiswicki High Road House következik, amely a nyugalom távoli szigetének tűnhet. Az említett helyek mindegyike remek ételeket és italokat, valamint gazdag sportolási és pihenési lehetőségeket kínál.

    Természetesen a vidék szerelmesei is megkapják, amit kívánnak. A fővárostól autóval mindössze kétórányi autóútra lévő, a Somerset grófságban elterülő 18 holdas birtokon van a Babington House, amely 32 egyedi tervezésű szobával és 24 órán át nyitva tartó étteremmel rendelkezik, illetve ott található a Cowshed Spák zászlóshajója is.

  • Kontinentális Európa

    Az európai földrészen az első helyszín Berlinben létesült: a vibráló atmoszférájú Mitte kerületben 2010 májusában nyitotta meg a kaput a Soho House Berlin. A nyolcszintes létesítmény egy nagy kiterjedésű klubemeletet, egy tetőtéri medencét, egy tökéletesen felszerelt edzőtermet, egy vetítőtermet, valamint egy hammammal rendelkező Cowshed Spát foglal magában.

    Az európai turné a délszaki tájakat is érinti: Isztambulban és Barcelonában nyílnak Soho House-ok.

  • Észak-Amerika

    Az észak-amerikai jelenlét 2003-ban vette kezdetét – egy műemléki jellegű raktárépületben, a Meatpacking negyedben. A Soho House New York, amely hat emeletet foglal el, 30 tágas szobával, egy étteremmel, egy 44 férőhelyes mozival, egy tetőtéri medencével, valamint egy Cowshed Spával rendelkezik.

    A következő cím nem máshol, mint a Sunset Boulevard-on taláható: 2010 tavaszán itt, egy ikonikus irodaépületben nyitott meg a Soho House West Hollywood. Néhány hónappal később következett a Soho Beach House Miamiban, amely dél-amerikaias bájt, két medencét és saját tengerparti klubot kínál vendégeinek.

    Két évvel később, a „zöld határ” túloldalán megnyitotta a kapuit a Soho House Toronto is, amely egy, a Torontói Nemzetközi Filmfesztivált ünneplő rendezvénysorozattal kezdte meg működését.

    2014 augusztusában – a „mentsd meg a legnagyobbat, ameddig nem késő” mottó szellemében – az SHG megnyitotta eddigi legóriásibb létesítményét, a Soho House Chicagót, amely egy egykori szíj- és hevedergyár 10 000 négyzetméteres épületét foglalja el.

Louis Vuitton.

Különleges poggyászelemek egy kivételes autóhoz. A Louis Vuitton egy újszerű poggyászkészletet tervezett a BMW i8-hoz, amely teljes egészében karbonszálból készül, hogy illeszkedjen azt utastérhez. A táskák szövete rendkívül könnyű, ám igen robusztus anyagból van, amely elképesztő mértékben képes ellenállni az ütésnek, a szakító erőhatásoknak és a súrlódásnak. Magához a BMW i8-hoz hasonlóan a poggyászkollekció különleges – elegáns, férfias és összetéveszthetetlen – dizájnjával nyűgöz le.

A készletet a hely optimális kihasználására tervezték meg. A nagyméretű utazótáska, amely kézben és vállon egyaránt hordozható, pontosan beleillik a BMW i8 csomagterébe. Az ruhatároló táskának a kalaptartón jut hely. A robusztus diplomatatáska – amely ideális a laptopok számára – tökéletesen belesimul a hátsó ülésekbe. Van egy kisméretű utazótáska is, amely a diplomatatáska tetejére helyezhető. A poggyászkészlet minden darabja bőr fogantyúval és névtáblával rendelkezik, és nem maradhatott el azokról a híres Louis Vuitton lakat sem.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • A BMW i3 (94 Ah) fogyasztása és CO₂-kibocsátása (3):
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0
    CO₂-kibocsátás, g/km (kombinált): 0
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 13,6* / 13,1**

    A Range Extenderrel ellátott BMW i3 (94 Ah) fogyasztása és CO₂-kibocsátása (3):
    CO₂-kibocsátás, g/km (kombinált): 14,0* / 13,0**
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 11,9* / 11,5**
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0,6

    A BMW i3s (94 Ah) fogyasztása és CO₂-kibocsátása (3):
    CO₂-kibocsátás, g/km (kombinált): 0
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 14,
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0

    A Range Extenderrel ellátott BMW i3s (94 Ah) fogyasztása és CO₂-kibocsátása (3):
    CO₂-kibocsátás, g/km (kombinált): 14,0
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 12,5
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0,7

    A plug-in hibrid BMW iPerformance modell BMW i8 (3) fogyasztása és CO₂-kibocsátása:
    CO₂-kibocsátás, g/km (kombinált): 42
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 14,0
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 1,9

    A plug-in hibrid BMW iPerformance modell BMW i8 Roadster(3) fogyasztása és CO₂-kibocsátása:
    CO₂-kibocsátás, g/km (kombinált): 46
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 14,5
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 2,1

    * 1-es keréktípus: 19” méretű
    ** 2-es keréktípus: 20” méretű téli gumiabroncsok

    Az itt szereplő fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatok meghatározása az Európai Parlament és Tanács 715/2007/EK rendeletének a típusjóváhagyás idején érvényben lévő változata alapján történt. Az adatok a Magyarországon forgalomba helyezett, alapfelszereltségű modellekre vonatkoznak. A fogyasztás és a CO₂-kibocsátás esetében feltüntetett értékek megállapításánál figyelembe vették a különböző keréktárcsa- és gumiabroncsméreteket.

    A (3) felső indexszel megjelölt modellek esetében megadott értékek már az új WLTP szabvány alapján kerültek megállapításra, ám azokat átkonvertálták a NEDC-értékekre annak érdekében, hogy az egyes járművek fogyasztási adatai összehasonlíthatók legyenek. [E modellek esetében a CO₂-kibocsátás alapján kirótt adók és egyéb terhek kiszámítási alapját képező CO₂-kibocsátási értékek az országonkénti törvényi szabályozások függvényében eltérőek lehetnek az itt szereplő értékektől.]

    Az üzemanyag-fogyasztásra, a CO₂-kibocsátásra és a villamosenergia-fogyasztásra vonatkozó adatok meghatározása az 1994/94/EK direktíva alapján történt. Az üzemanyag-fogyasztásra és a CO₂-kibocsátásra vonatkozó adatokat, valamint a hatékonysági besorolást a NEDC ciklus alapján határozták meg.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO₂-kibocsátásáról további információt a „Handbook of fuel consumption, the CO₂ emission and power consumption of new passenger cars“ című, a márkakereskedőknél ingyenesen kapható, illetve a https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html weboldalról letölthető brosúrából kaphat.