AZ IDŐ FELGYORSÍTÁSA.

BMW i

BMW i Víziók.

AZ IDŐ FELGYORSÍTÁSA.

BMW i Víziók.

AZ IDŐ FELGYORSÍTÁSA.BMW i Víziók.

Az új utak felfedezéséhez olykor szakítani kell a hagyományokkal, és teljesen új irányba kell terelni a gondolkodást. A BMW i Víziók esetében mindez különleges formát öltött. A látnoki ötletek és az innovatív technológiák most először váltak láthatóvá. Az eredmény: a mobilitás jövője kézzelfoghatóbbá vált. A BMW i Víziók nemcsak a jövő fejlesztési irányaiba engednek betekintést – hanem azok egyúttal ösztönző erőt és inspirációs forrást is biztosítanak a holnap emisszió-mentes, fenntartható mobilitásának megteremtéséhez.

BMW i VISION FUTURE INTERACTION.

A BMW i Vision Future Interaction, amely a Las Vegas-i Consumer Electronics Show 2016 kiállításon tartotta világpremierjét, bepillantást engedett abba, hogy miként fest majd a jövő hálózatba kapcsolt műszerfala. A nagy felbontású kijelzőkkel ellátott, érintéssel, hanggal vagy akár az Air Touch gesztusvezérléssel működtethető felhasználói felületnek köszönhetően a vezető valóssággal egy új világba merülhet el. Mindez pedig egy szuperlatívuszokkal jellemezhető, izgalmasan vonzó roadsterben történik meg vele.

Összeköttetésben a jövővel.

BMW i Vision Future Interaction

EGY VALÓDI SIKERTÖRTÉNET: BMW i.

2008: PROJECT i.

2008 tavaszán a BMW legnagyobb koponyái Münchenben, szupertitkos helyszíneken arról határoztak, hogy belevágnak egy ambiciózus cél megvalósításába – a városi mobilitás újrafeltalálásába. A müncheni csapat által felállított agytröszt elé egyetlen küldetést állítottak: felejtsen el mindent, amit eddig a témáról tudott. Azután pedig jöhet a teljes újragondolás.

2009: BMW VISION EFFICIENT DYNAMICS.

Elsőként egy, az energiatakarékosságot célzó, átfogó koncepció kifejlesztésére került sor; a korábbi megközelítés az volt, hogy az energiatakarékos technikákat már meglévő modellekbe integrálták. Ezúttal azonban az energiatakarékosságra fókuszálva külön kifejlesztettek egy teljesen új karosszériát és hajtásláncot. Ez a koncepció képezte azután a BMW fejlesztéseinek technológiai alapját.

2010: ÚTJÁRA INDUL A BMW i.

Born Electric: a BMW i, amely a BMW új márkája, egy olyan mobilitási koncepcióval nyűgöz le, amely lehetővé teszi a kizárólag elektromos energiát felhasználó mobilitást – és ez az utazás előtti, alatti és utáni időre is vonatkozik. Mindez úgy lehetséges, hogy a BMW megközelítése messze túlmutat magán a járművön – és az semmiféle kívánnivalót nem hagy maga után az innovatív mobilitási szolgálatásoknak köszönhetően.

2011: BMW CONCEPT i8 ÉS BMW CONCEPT i3.

A BMW Vision EfficientDynamics következő, forradalmi jelentőségű állomását a BMW i8 Concept megalkotása jelentette. A tanulmány egy sportkocsi lenyűgöző teljesítményét magasfokú hatékonysággal ötvözi. Vele egy időben került bemutatásra a BMW i3 Concept, az első teljes mértékben hálózatba kötött elektromos jármű, amelyet kifejezetten az elektromobilitás igényeihez szabtak.

2012: BMW i8 CONCEPT SPYDER.

Kevesebb ballaszt, nagyobb szabadság – valahogy így foglalható össze a BMW i8 Concept Spyder alapfilozófiája. A lélegzetelállítóan könnyű, hibrid hajtáslánccal ellátott roadster ledobta a tetejét, és kizárólag a karbonra, az alumíniumra és a lítiumra hagyatkozik. A hajtáslánc elemei és az akkumulátorok a vázszerkezetben kaptak helyet, így a tömeg abszolút kiegyensúlyozottan oszlik el.

2012: BMW i3 CONCEPT COUPÉ.

A mobilitás újrafeltalálása egy olyan gondolkodást jelent, amely jóval távolabbra tekint a környezetkímélő és agilis autózás világán. Az eredmény a BMW i3, amely látnokian újszerű dizájnjával a holnap autóját vetíti előre. A jármű eDrive meghajtási rendszere amellett, hogy emisszió-mentes és semmi máshoz nem hasonlítható vezetési élményt nyújt, megtapasztalhatóvá teszi a szinte teljesen hangtalan autózás izgalmas jelenségét.

2013: A BMW i3 PIACI STARTJA.

A városi mobilitás újrafeltalálása: a BMW i3 egy olyan vízió kézzelfogható gyümölcse, amelynek látóköre jóval túlterjed a környezetkímélő és agilis vezetésen. Látnokian újszerű dizájnjával és innovatív eDrive hajtásláncával a BMW i3 a holnap autójának tekinthető. A jármű amellett, hogy teljesen emisszió-mentesen képes haladni, tökéletes összeköttetésben van a nagyvárossal.

2013: A BMW i8 PIACI STARTJA.

A jövő sportautója – egy kompakt modell fogyasztásával és emissziós értékeivel. A plug-in hibrid jármű erősségét az elektromos és a belső égésű erőforrás tökéletes szinkronizációja jelenti, amelynek eredménye az úton a maximális hatékonyságban és dinamizmusban fejeződik ki. Tehát nem valamiféle látomásról van szó, hanem a megtestesült intelligenciáról. Ez az első olyan sportautó, amely komoly lökést adhat még a korszellemnek is.

2016: BMW i VISION FUTURE INTERACTION.

A közszemlére tett jövő 2016-ban, Las Vegasban: a Consumer Electronics Show kiállításon a BMW i Vision Future Interaction engedett bepillantást abba, hogy milyen lesz a holnap hálózati összeköttetéseket biztosító műszerfala. A sok közül az egyik érdekesség az Air Touch, a merőben új rendszer, amely egy egész sor funkció gesztusok általi vezérlését teszi lehetővé.

2016: BMW i3 (94 Ah).

A BMW i sikertörténete folytatódik – vagy ami még jobb: egyre csak halad és halad. Azzal, hogy egyetlen feltöltéssel akár 200 km-t is képes megtenni, a BMW i3 (94 Ah) akár a hosszabb utakon is megbízható partner. Sőt, 7,3 másodperces 0–100-as sprintidejével az autó még hamisítatlan sprinteri erényeket is megcsillogtat.

2017: BMW i3s (94 Ah).

Ha a jövőt a sportos, egyben emissziómentes autózás jelenti, akkor ez a jövő már most megérkezett a BMW i3s formájában. Maximálisan sportos és maximálisan felvillanyozó: a BMW i3s a kitűnő menettulajdonságokat a legmodernebb technológiákkal ötvözi. Lenyűgöző, 3,4 másodperces 0–60 km/órás sprintidejével, jellegzetes, „egypedálos” jellegével, valamint progresszív dizájnjával a modell egy sportautó dinamizmusát engedi szabadjára.

2017: BMW i8 Roadster.

A jövő ismét alakot ölt – ezúttal az első BMW i8 Roadster formájában, amely szenvedélyes, izgalmasan vonzó, és amely készen áll arra, hogy új tartalommal töltse meg a szabadság fogalmát. Az autó leglátványosabb elemei az impozáns, felfelé nyíló, kényelmesen nyitható szárnyas ajtók. A sebességmérőn viharos gyorsasággal pörögnek a számok: az innovatív plug-in hibrid hajtáslánc, amely 374 lóerőt és 570 Nm-nyi nyomatékot állít elő, mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsítja fel a BMW i8 Roadstert 0-ról 100 km/órás sebességre.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • A BMW i3 (94 Ah) villamosenergia-fogyasztása és CO2-kibocsátása:
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 0
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km: 13,6* / 13,1**

    A Range Extenderrel ellátott BMW i3 (94 Ah) fogyasztása és CO2-kibocsátása:
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 14* / 13,0**
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 11,9* / 11,5**
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0,6

    A BMW i3s (94 Ah) fogyasztása és CO2-kibocsátása:
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 0
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 14,31
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0

    A Range Extenderrel ellátott BMW i3s (94 Ah) fogyasztása és CO2-kibocsátása:
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 14,01
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 12,51
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0,71

    A plug-in hibrid BMW iPerformance modell BMW i8(2)(3) fogyasztása és CO2-kibocsátása:
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 49
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 11,9
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 2,1

    A plug-in hibrid BMW iPerformance modell BMW i8 Roadster(2)(3) fogyasztása és CO2-kibocsátása:
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 46
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 14,5
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 2,1

    * 1-es keréktípus: 19” méretű
    ** 2-es keréktípus: 20” méretű téli gumiabroncsok

    Az itt szereplő fogyasztási és CO2-kibocsátási adatok meghatározása az Európai Parlament és Tanács 715/2007/EK rendeletének a típusjóváhagyás idején érvényben lévő változata alapján történt. Az adatok a Magyarországon forgalomba helyezett, alapfelszereltségű modellekre vonatkoznak. A fogyasztás és a CO2-kibocsátás esetében feltüntetett értékek megállapításánál figyelembe vették a különböző keréktárcsa- és gumiabroncsméreteket.

    A (2) felső indexszel jelölt értékek előzetes, hivatalosan egyelőre meg nem erősített adatok.

    A (3) felső indexszel megjelölt modellek esetében megadott értékek már az új WLTP szabvány alapján kerültek megállapításra, ám azokat átkonvertálták a NEDC-értékekre annak érdekében, hogy az egyes járművek fogyasztási adatai összehasonlíthatók legyenek. [E modellek esetében a CO2-kibocsátás alapján kirótt adók és egyéb terhek kiszámítási alapját képező CO2-kibocsátási értékek az országonkénti törvényi szabályozások függvényében eltérőek lehetnek az itt szereplő értékektől.]

    Az üzemanyag-fogyasztásra, a CO2-kibocsátásra és a villamosenergia-fogyasztásra vonatkozó adatok meghatározása az 1994/94/EK direktíva alapján történt. Az üzemanyag-fogyasztásra és a CO2-kibocsátásra vonatkozó adatokat, valamint a hatékonysági besorolást a NEDC ciklus alapján határozták meg.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO₂-kibocsátásáról további információt a „Handbook of fuel consumption, the CO2 emission and power consumption of new passenger cars“ című, a márkakereskedőknél ingyenesen kapható, illetve a https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html weboldalról letölthető brosúrából kaphat.