BMW EfficientDynamics, fogyasztás és emisszió

FOGYASZTÁS ÉS EMISSZIÓ.

Az új járművek tüzelőanyag-fogyasztását és CO2-kibocsátását szabványosított eljárással határozzák meg. 2018 szeptemberében a korábban alkalmazandó Új Európai Vezetési Ciklust (NEDC) felváltotta a WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) nevű, valósághűbb vezetési ciklus. Ezt kiegészíti az RDE teszt (valós körülmények között tapasztalt kibocsátás), amely közvetlenül az úton kibocsátott szennyezőanyagokat méri. Az új ellenőrzési folyamatokkal a fogyasztók a jövőben jobban fel tudják mérni járművük tüzelőanyag-fogyasztását és kibocsátását. Ezen az oldalon hasznos információkat kaphat a dízelmotorok hatékonyságáról is.

Bővebben
FOGYASZTÁS ÉS EMISSZIÓ.

5 TÉNY A WLTP MÉRÉSI ELJÁRÁSRÓL.

  • 01 Az új, törvényileg kötelező WLTP fogyasztásmérési eljárás a korábbiaknál jóval gyakorlatiasabb.
  • 02 A tesztek hosszabb ideig tartanak, emellett az azokon résztvevő járművekkel gyorsabban és dinamikusabb stílusban haladnak.
  • 03 Az új mérési eljárás végeredményeként megállapított referenciaértékek ily módon közelebb állnak a valóságban tapasztalhatókhoz.
  • 04 Mindez átláthatóbbá teszi a vásárlók számára azt, hogy várhatóan mekkora üzemanyag-költségekkel kell számolniuk.
  • 05 A WLTP mérési technika fokozatos bevezetése 2017. szeptember 1-jével vette kezdetét.

A WLTP MÉRÉSI TECHNIKA.

Precízebb teszteljárás a realisztikusabb üzemanyag-fogyasztási és a CO₂-kibocsátási értékek érdekében.

A WLTP mérési technika a globális szinten begyűjtött, valós vezetési adatokon alapul, aminek eredményeként a megállapított értékek közelebb állnak a valósághoz. A megelőző metódusokhoz képest a változást az újragondolt, jóval szigorúbb tesztelési körülmények, a nagyobb sebesség, valamint a lényegesen hosszabb tesztperiódus (20 helyett 30 perc) jelentik.
A CO2-kibocsátás meghatározása is sokkal precízebb, mivel a mérési eljárás során a jármű alap- és kiegészítő felszereltségeit is tekintetbe veszik. Minden egyes járműhöz kétféle fogyasztási érték tartozik: a legalacsonyabb és a legmagasabb, amelyeket az aerodinamikai tulajdonságok, a tömeg és a gördülési ellenállás határoznak meg. A WLTP-nek köszönhetően Ön tisztább képet kap járművének fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról. Valamely specifikus járműkonfiguráció esetében közvetlenül az egyedi sztenderd értéket tüntetik fel. Valamely specifikus járműkonfiguráció esetében közvetlenül az egyedi sztenderd értéket tüntetik fel. Még ezen tesztelési eljárás mellett is előfordulhat, hogy eltérés mutatkozik a teszt során megállapított és a valós közlekedés során mért adatok között. A fentiektől függetlenül továbbra is igaz, hogy a mindennapi fogyasztás és CO2-kibocsátás nagyban függ a topográfiai és klimatikus viszonyoktól, valamint az egyéni vezetési stílustól. A jelentős hatást gyakorló tényezők közé tartozik továbbá a forgalmi helyzet, a jármű pillanatnyi terhelése, valamint olyan berendezések használata, mint a légkondicionáló. Ami biztos: Mivel a tesztelési körülmények sokkal realisztikusabbak a korábbiaknál, így papíron a fogyasztási és CO2-kibocsátási értékek magasabbak, a hatótávok pedig alacsonyabbak lesznek. Ezzel együtt mindez nincs negatív hatással a valós életben tapasztalható fogyasztásra és hatótávra. Mindemellett pedig a BMW Group folyamatosan olyan új technológiákon dolgozik, amelyek még előnyösebbé teszik a fogyasztást és a hatótávot.
A BMW Group által az EU 27+ országban forgalmazott járművek mindegyikét alávetik a WLTP mérési eljárásnak.
Németországban a törvényhozók úgy rendelkeztek, hogy a WLTP eljárás során megállapított értékeket kezdetben az NEDC mérési eljárásra konvertálva kell kommunikálni. A EU Bizottság egy korrelációs technikát dolgozott ki erre a célra, amelyet minden járműgyártónak alkalmaznia kell.
Az említett közbenső fázis a váltást hivatott egyszerűsíteni. A fázis időtartama az egyes országok jogi szabályozásától függ, így az országról-országra változik.
2018 szeptemberétől az összes autógyártónak törvényes kötelessége a WLTP eljárásnak alávetni minden, az EU-ban, valamint az Egyesült Királyságban, Svájcban, Törökországban, Norvégiában, Liechtensteinben és Izraelben (EU 27+) forgalmazott járművét.
2021. január 1-jétől minden, az EU törvényi szabályozását követő országban a típusjóváhagyást követően minden jármű esetében a WLTP adatokat kell közölni és kommunikálni.

Bővebben

A WLTP ÉS AZ NEDC ÖSSZEHASONLÍTÁSA.

Tudja meg részletesebben, hogy mi a különbség a régi és az új teszteljárás között.

Teszteljárás
NEDC
WLTP

VALÓS VEZETÉSI KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTTI EMISSZIÓ (RDE).

A jármű által a hétköznapi forgalomban kibocsátott szennyezőanyag-mennyiség realisztikus mérése.

2016 májusának közepétől a Valós Vezetési Körülmények Közötti Emisszió (RDE) mérése minden, az EU, valamint Svájc, Törökország, Norvégia, Liechtenstein és Izrael területén működő autógyár részére kötelező. Az RDE tesztek során közvetlenül a közúti forgalomban történik a kibocsátott káros anyagok – így például a szilárd részecskék és a nitrogén-oxidok (NOx) – mennyiségének mérése. A metódus jóvoltából meghatározhatók a hétköznapi közlekedés során várható átlagos emissziós értékek. A mindennapok során kibocsátott károsanyag-mennyiség mérséklésének érdekében a BMW Group számos technológiát vet be az általa gyártott járművek esetében.

A BMW BluePerformance komponensei például a dízelmotorok nitrogén-oxid kibocsátását csökkentik. A 6 hengeres dízelmotorok új, 2020-tól bevezetésre kerülő generációjánál a motor közvetlen közelében elhelyezett tároló katalizátort egy sokkal hatékonyabb, ugyancsak a motor közelében elhelyezett SCR rendszer váltja fel. Mindennek eredményeként – kiváltképpen városi forgalomban – hatékonyabban történik a nitrogén-oxidok semlegesítése. Az eddigiekhez hasonlóan az alváznál lévő, második SCR katalizátor – amely a járműtípustól függően saját AdBlue® adagolórendszerel rendelkezik – szintén hozzájárul a folyamathoz.

A BMW Group volt az első olyan autógyártó, amely a NOx tároló katalizátort és az SCR rendszert egyszerre alkalmazta sorozatgyártású járművek esetében. A dupla AdBlue adagolás bevezetésével a BMW ismét új mércét állított a kipufogógázok tisztítása és a szennyezőanyag-kibocsátás mérséklése terén.

A BMW 2006 óta minden dízel járművét részecskeszűrővel látja el annak érdekében, hogy csökkenjen a kipufogógázban lévő káros részecskék mennyisége. A fentieken túl a márka benzines modellpalettájának minden tagja speciális részecskeszűrőt kap.

A BMW 2020. október 1-jétől az EU6d szabványnak megfelelő autókat gyárt – három hónappal megelőzve a szabvány 2021. január 1-jei kötelező életbe lépését. Az EU6c-vel ellentétben az EU6d emissziós szabvány már konkrét határértékeket szab meg az RDE teszt során a kipufogógázban kimutatott részecskék és nitrogén-oxidok mennyiségére vonatkozóan. Az EU6d minősítés igazolja, hogy járműve teljesíti az EU jelenleg hatályban lévő legszigorúbb emissziós szabványának előírásait.

 

Bővebben

BMW TWIN POWER TURBO TECHNOLÓGIÁVAL ELLÁTOTT MOTOROK.

Erő és hatékonyság: a BMW benzin- és dízelmotorok.

Az innovatív, BMW TwinPower Turbo technológiájú benzin- és dízelmotorok minden BMW valódi ékköveinek számítanak. Az erőforrások a legmodernebb befecskendezési rendszereket fokozatmentes teljesítményszabályozással és innovatív turbófeltöltési technológával ötvözik.

Bővebben
BMW EfficientDynamics, BMW TwinPower Turbo benzinmotorok

BMW TwinPower Turbo benzinmotorok.

A kivételesen sima járású háromhengeres benzinmotorok, a négyhengeres benzines erőforrások, valamint a BMW TwinPower Turbo soros hangeres benzines egység – amely már többször is elnyerte „Az Év Motorja” díjat – etalonnak számítanak. A BMW EfficientDynamics motorcsalád legújabb generációjának tagjai még elődeiknél is gazdaságosabbak, kisebb emissziójúak és erősebbek.

A hatékonyságot és a dinamizmust egyszerre növelendő – amely törekvés a BMW EfficientDynamics stratégia sarokkövének számít –, a motoroknál alkalmazott innovatív műszaki csomag a legmodernebb befecskendezési eljárást, a Valvetronic fokozatmentes szelepvezérlést és a dupla-VANOS-t innovatív turbófeltöltési technológiával ötvözi. Az eredmény: egy különlegesen hatékony hajtáslánc, amely lenyűgözően példázza a BMW általánosan elismert szakértelmét.

Bővebben
dBMW EfficientDynamics, BMW TwinPower Turbo dízelmotorok

BMW TwinPower Turbo dízelmotorok.

A BMW TwinPower Turbo dízelmotorokon egyértelműen tükröződik a BMW EfficientDynamics alapelv szisztematikus gyakorlati megvalósítása: esetükben a csúcsszintű gazdaságosság, teljesítmény és járási kultúra alacsony fogyasztással találkozik. Az erőforrások hatékonyságát és az első rendű dinamizmus zálogának tekinthető, példás teljesítményét senki nem kérdőjelezi meg. Míg a BMW TwinPower Turbo háromhengeres dízelmotorok ideális belépő szintű erőforrásnak számítanak, addig az innovatív BMW TwinPower Turbo négyhengeres, illetve a kivételesen erős BMW TwinPower Turbo soros hathangeres dízelmotor figyelemre méltóan alacsony emissziójú és súrlódási együtthatójú. A maximális vezetési élmény tehát garantált. A BMW EfficientDynamics motorcsaládba tartozó, könnyű alumíniumból készült dízel egységek esetében változó turbinageometriájú turbófeltöltést alkalmaznak. A üzemanyag égéstérbe juttatása a legújabb generációs common rail közvetlen befecskendezés feladata.

Bővebben
BMW EfficientDynamics, BMW dízelmotor, közelről

BMW DÍZELMOTOROK: PROGRESSZÍVAK ÉS HATÉKONYAK.

A dízelmotor nem csak a gazdaság előmozdítója, hanem egy rendkívül hatékony hajtás. Az innovatív AdBlue befecskendezési technológiának köszönhetően a modern, dízelüzemű BMW járművek nitrogén-kibocsátása a nulla felé tendál. A szennyezőanyag-kibocsátás további csökkentése érdekében további kipufogógáztisztítási eljárásokat is alkalmaznak. Tehát, a dízelmotor hatékony hajtásrendszer, különösen azon járművezetők számára, akik rendszeresen nagy távolságokat tesznek meg. A BMW Group-on belül minden hajtástípus párhuzamosan fejlődik tovább és tökéletesedik.

AMIT A DÍZELMOTORRÓL TUDNI ÉRDEMES.

Legyen szó gazdaságosságról vagy hatékonyságról, számos nyomós ok szól a modern dízelmotorok mellett. Mégis gyakran hiányoznak a tények és a háttérinformációk. Formáljon saját véleményt az itt található, dízelhajtás és a szennyezőanyag-kibocsátás témájáról szóló informatív áttekintés segítségével.

Bővebben
  • A dízelmotor és a környezet
  • Részecskék és részecskeszűrők
  • Pontosan mi is a CO₂?
  • Mit jelent a „NOx”?
  • EU kipufogógáz-kibocsátási szabvány
  • Környezetvédelmi zónák
  • Emissziós címke
BMW EfficientDynamics, hatékony vezetés

HATÉKONY VEZETÉS A BMW EFFICIENT DYNAMICS SEGÍTSÉGÉVEL.

BMW EfficientDynamics, Innovatív technológiák a BMW EfficientDynamics-től

INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK A BMW EFFICIENT DYNAMICS-TŐL.

GY. I. K. – A FOGYASZTÁS ÉS AZ EMISSZIÓ MEGÁLLAPÍTÁSÁRA SZOLGÁLÓ MÉRÉSI ELJÁRÁSOK

Ön kérdez. Mi válaszolunk.

  • Mi az a WLTP?
  • Mi is az a WLTP vezetési ciklus?
  • A gyakorlatban mit jelent számomra a WLTP bevezetése?
  • Mi az az RDE?
  • Mi az az EU6?
  • Mit takar a „szelektív katalitikus redukció (SCR)” elnevezés
  • Mit az a BluePerformance?
  • Mi az a részecskeszűrő?
  • A WLTP hogyan érvényesül az elektromos és a hibrid járművek esetében?