A éghajlatra gyakorolt hatás, BMW i5 Limousine, G60 BEV

BMW JÁRMŰLÁBNYOM

AZ ÉGHAJLATRA GYAKOROLT HATÁS.

A BMW i5 KARBONLÁBNYOMA.

Minden jármű hagy maga mögött szénlábnyomot az életciklusa során. Ez az életciklus magában foglalja az alapanyagok és egyéb anyagok beszerzését, előállítását, felhasználását és újrahasznosítását, illetve ártalmatlanítását is. A szénegyenérték a különböző üvegházhatású gázok, például a metán éghajlati hatásainak szabványosítására használatos mértékegység.


Az ellátási lánc mentén a szállítási logisztika és a termelési lánc felsőbb szakaszában végzett energiaellátás által okozott kibocsátást szénegyenértékként adják meg. A megújuló energiaforrásokat alkalmazó házon belüli energiatermelő rendszerek által előállított villamos energiát, a közvetlen beszállítói szerződéseket és a hiteles származási igazolást mind figyelembe veszik, amikor a megújuló energiaforrásokból előállított villamos energiát számításba veszik.

A BMW i5 TELJES ÉLETCIKLUSRA VETÍTETT KARBONLÁBNYOM-ELEMZÉSE.

A megújuló energiaforrásokból előállított villamos energia és az EU-28 villamosenergia-mix közötti eltérés a járműhasználat fázisban a következő:

Összesen: 18,3 t CO₂e

Homogén szürke háttér

16,3 t

Ellátási lánc és logisztika

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Homogén szürke háttér

0,7 t

BMW gyártás

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Homogén szürke háttér

0,7 t

Megújuló energia, felhasználási fázis

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Homogén szürke háttér

0,6 t

Az életciklus vége

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Az Ön BMW i5 járművét körülbelül 17,0 t szénegyenértékkel adjuk át Önnek.

 

A járműhasználati fázisban WLTP szerinti fogyasztási adatokkal és 200 000 km (kb. 125 000 mérföld) megtett úttal számolunk. Az ebben a fázisban használt villamos energia előállításának módja nagyban befolyásolja a jármű éghajlati hatását. Kis, 0,7 t mennyiséget hagyunk rá, hogy figyelembe vegyük az energetikai infrastruktúra kiépítésének szénlábnyomát.

 

A BMW Charging töltőhálózaton belüli nyilvános töltés biztosítja, hogy az egyes töltésekkel elfogyasztott energiának megfelelő mennyiség zöld áramként visszakerüljön az elektromos hálózatba. Az otthoni napenergia felhasználása is lehetséges a Connected Home Charging segítségével. A BMW i5 ezáltal gyakorlatilag kibocsátásmentesen vezethető.

 

Az életciklus-értékelésben szereplő kibocsátási értékek modell- és felszereltségfüggőek, és az itt szereplő értékek a balkormányos kivitelűBMW i5 eDrive40 járműre vonatkoznak. A különböző életciklusfázisok számadatai a többi modellünk esetében eltérőek lesznek.

Összesen: 29,1 t CO₂e

Homogén szürke háttér

16,3 t

Ellátási lánc és logisztika

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Homogén szürke háttér

0,7 t

BMW gyártás

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Homogén szürke háttér

11,5 t

EU-28 villamosenergia-mix, felhasználási fázis

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Homogén szürke háttér

0,6 t

Az életciklus vége

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Ön újonnan nagyjából 17,0 tonna CO₂e-vel veszi át BMW i5 járművét.

A jármű felhasználási szakaszában a WLTP mérési eljárás szerinti fogyasztást, valamint 200 000 kilométer futásteljesítményt veszünk alapul. A villamosenergia-előállítás módja döntő módon befolyásolja azt a hatást, amelyet az Ön járműve gyakorol az éghajlatra. Az energiát rendelkezésre bocsátó infrastruktúra kiépítése kapcsán 0,7 tonnát jóváírunk a CO₂e-ből.

A BMW Charging hálózatán belüli nyilvános töltés lehetővé teszi azt, hogy a töltések során felhasznált energiával egyenértékű zöld áram táplálódjon vissza az elektromos hálózatba. A Connected Home Charging lehetőséget ad arra, hogy Ön az otthonában megtermelt napenergiát használja töltésre. Ily módon BMW i5 járművének használata zéró helyi károsanyag-kibocsátással jár.

Az életciklus-elemzésben szereplő emissziós adatok modell- és felszereltség-specifikusak, jelen esetben a BMW i5 eDrive40 modellre vonatkoznak. Az általunk forgalmazott más modellek esetében a különböző életciklus-szakaszokra vonatkoztatott értékek eltérnek azoktól, amelyeket itt feltüntettünk.




BMW i5 JÁRMŰLÁBNYOM.

A további részletek, illetve a BMW i5 eDrive40 életciklus-elemzésével kapcsolatos tanulmány itt találhatók: