A éghajlatra gyakorolt hatás, BMW i5 Limousine, G60 BEV

BMW JÁRMŰLÁBNYOM

AZ ÉGHAJLATRA GYAKOROLT HATÁS.

A BMW i5 KARBONLÁBNYOMA.

Életciklusa során minden jármű karbonlábnyomot hagy maga után. Az említett életciklus a beszerzést, a gyártást, a felhasználási szakaszt, az újrahasznosítást, illetve a nyers- és egyéb anyagok ártalmatlanítását öleli fel. A CO₂-egyenérték (CO₂e) egy olyan mértékegység, amely a különféle üvegházhatású gázok, például a metán éghajlatra gyakorolt hatásának a szabványosítására szolgál.

Az ellátási láncban, a szállításkor, valamint az energiaellátás során keletkező emisszió CO₂e-ben kifejezett. A házon belüli regeneratív rendszerek termelte villamosenergiát, a közvetlen beszállítói szerződéseket, valamint a hivatalos eredetigazolásokat egyaránt figyelembe veszik, amikor megállapítják a zöld energia arányát. A karbonellentételezés nem vehető figyelembe.

A BMW i5 TELJES ÉLETCIKLUSRA VETÍTETT KARBONLÁBNYOM-ELEMZÉSE.

A zöld áram és az EU villamosenergia-mix közötti különbség a jármű felhasználási szakasza alatt:

Összesen: 18,3 t CO₂e

Homogén szürke háttér

16,3 t

Ellátási lánc és logisztika

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Homogén szürke háttér

0,7 t

BMW gyártás

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Homogén szürke háttér

0,7 t

Zöld áram, felhasználási fázis

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Homogén szürke háttér

0,6 t

Az életciklus vége

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Ön újonnan nagyjából 17,0 tonna CO₂e-vel veszi át BMW i5 járművét.

A jármű felhasználási szakaszában a WLTP mérési eljárás szerinti fogyasztást, valamint 200 000 kilométer futásteljesítményt veszünk alapul. A villamosenergia-előállítás módja döntő módon befolyásolja azt a hatást, amelyet az Ön járműve gyakorol az éghajlatra. Az energiát rendelkezésre bocsátó infrastruktúra kiépítése kapcsán 0,7 tonnát jóváírunk a CO₂e-ből.

A BMW Charging hálózatán belüli nyilvános töltés lehetővé teszi azt, hogy a töltések során felhasznált energiával egyenértékű zöld áram táplálódjon vissza az elektromos hálózatba. A Connected Home Charging lehetőséget ad arra, hogy Ön az otthonában megtermelt napenergiát használja töltésre. Ily módon BMW i5 járművének használata zéró helyi károsanyag-kibocsátással jár.

Az életciklus-elemzésben szereplő emissziós adatok modell- és felszereltség-specifikusak, jelen esetben a BMW i5 eDrive40 modellre vonatkoznak. Az általunk forgalmazott más modellek esetében a különböző életciklus-szakaszokra vonatkoztatott értékek eltérnek azoktól, amelyeket itt feltüntettünk.

Összesen: 29,1 t CO₂e

Homogén szürke háttér

16,3 t

Ellátási lánc és logisztika

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Homogén szürke háttér

0,7 t

BMW gyártás

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Homogén szürke háttér

11,5 t

EU elektromosenergia-mix, felhasználási fázis

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Homogén szürke háttér

0,6 t

Az életciklus vége

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Ön újonnan nagyjából 17,0 tonna CO₂e-vel veszi át BMW i5 járművét.

A jármű felhasználási szakaszában a WLTP mérési eljárás szerinti fogyasztást, valamint 200 000 kilométer futásteljesítményt veszünk alapul. A villamosenergia-előállítás módja döntő módon befolyásolja azt a hatást, amelyet az Ön járműve gyakorol az éghajlatra. Az energiát rendelkezésre bocsátó infrastruktúra kiépítése kapcsán 0,7 tonnát jóváírunk a CO₂e-ből.

A BMW Charging hálózatán belüli nyilvános töltés lehetővé teszi azt, hogy a töltések során felhasznált energiával egyenértékű zöld áram táplálódjon vissza az elektromos hálózatba. A Connected Home Charging lehetőséget ad arra, hogy Ön az otthonában megtermelt napenergiát használja töltésre. Ily módon BMW i5 járművének használata zéró helyi károsanyag-kibocsátással jár.

Az életciklus-elemzésben szereplő emissziós adatok modell- és felszereltség-specifikusak, jelen esetben a BMW i5 eDrive40 modellre vonatkoznak. Az általunk forgalmazott más modellek esetében a különböző életciklus-szakaszokra vonatkoztatott értékek eltérnek azoktól, amelyeket itt feltüntettünk.




BMW i5 JÁRMŰLÁBNYOM.

A további részletek, illetve a BMW i5 eDrive40 életciklus-elemzésével kapcsolatos tanulmány itt találhatók: