A nyomaték jelentősége azzal szemléltethető a legjobban, ha tisztázzuk a motorteljesítmény fogalmát. A legjobb, ha a BMW szakértőjének magyarázatához itt is adunk egy kis rövid elméleti áttekintést. A motorteljesítménynél az időtényező kerül be a képbe. E faktor az adott idő alatt átalakított energiát jelöli. A fizikai képlet a következő: teljesítmény = erő x sebesség. A teljesítmény számszerű értékét kilowattban (kW) vagy (a korábban használt mértékegységben kifejezve) lóerőben (LE) adják meg. Egy watt (W) egy newtonmétert jelent másodpercenként, míg 1 lóerő az az erő, amely ahhoz szükséges, hogy 33 000 fontot pontosan egy lábnyira emeljünk fel egy perc alatt. A motorok a nagy teljesítményt vagy nagy nyomatékkal, vagy nagy fordulatszámmal érik el. A gyártók által közzétett és a jármű forgalmi engedélyében is feltüntetett maximális motorteljesítmény általában magas fordulatszámon jelentkezik.
A szabványos gyorsulás mérési módja (➜ Bővebben: 0-tól 60-ig: Kerüljön képbe a gyorsulással kapcsolatban) hűen kifejezi a lényeget: a fokozatok teljesen ki vannak húzatva, a motor nagy fordulatszámon jár, így lehívható a maximális névleges teljesítmény. A motor nyomatékának és a motor teljesítményének, ezen keresztül az autó mindennapokban mutatott viselkedésének megértéséhez fontos tudni, hogy a belső égésű motorok a maximális nyomatékukat a maximális teljesítménynél alacsonyabb fordulatszámon érik el. Amikor tehát arról beszélünk, hogy már az alacsonyabb fordulatszám-tartományoktól nagy a teljesítmény, akkor ez alatt azt értjük, hogy alacsony fordulatszámokon is nagy nyomaték áll rendelkezésre. Nem érdemes tehát gyorsan felkapcsolgatni, amikor kézi sebességváltós járműveket vezetünk, illetve, amikor utánfutót húzunk vagy emelkedőn hajtunk fel.