NAGYOBB AGILITÁS. KISEBB LÉGELLENÁLLÁS.

Aerodinamika.

NAGYOBB AGILITÁS. KISEBB LÉGELLENÁLLÁS.

Aerodinamika.

A nagy ötleteknek nem kell szükségszerűen bonyolultaknak is lenniük: az olyan, célzott hatást kifejtő aerodinamikai elemeknek köszönhetően, mint amilyenek például az állítható hűtőlégterelők, az aktív hátsó légterelő, valamin az első lökhárítóban lévő Air Curtain, az Ön BMW-jének csökken a légellenállása. Mindez pozitív hatással van a hatékonyságra és a menetstabilitásra, valamint az utastér zajszintjére. Győződjön meg minderről első kézből is.

NAGYOBB AGILITÁS. KISEBB LÉGELLENÁLLÁS.Aerodinamika.

A nagy ötleteknek nem kell szükségszerűen bonyolultaknak is lenniük: az olyan, célzott hatást kifejtő aerodinamikai elemeknek köszönhetően, mint amilyenek például az állítható hűtőlégterelők, az aktív hátsó légterelő, valamin az első lökhárítóban lévő Air Curtain, az Ön BMW-jének csökken a légellenállása. Mindez pozitív hatással van a hatékonyságra és a menetstabilitásra, valamint az utastér zajszintjére. Győződjön meg minderről első kézből is.

Bővebben

ACTIVE AIR STREAM VESÉK.

Az Active Air Stream vesék pontosan tudják, hogy a motornak, a fékeknek, illetve az egyéb alkotóelemeknek mikor van szükségük hűtésre, így automatikusan nyitnak az azokban lévő légterelő lamellák. Amennyiben már nincs szükség további hűtésre, a vezérlés újra bezárja a hűtőlégterelőket. Mindez javítja az aerodinamikai tulajdonságokat, illetve csökkenti a fogyasztást.

AIR CURTAIN.

Míg Ön a járművet irányítja, az Air Curtain a légáramlatokkal teszi ugyanezt. Az innováció meglepően egyszerű, ugyanakkor igen hatásos módon csökkenti a karosszéria légellenállását: szűkítő csatornáival felgyorsítja a légáramlatokat, amelyeket azután a kerekek mellett vezet el. Mindez csökkenti a kerékjárati ívekben a turbulenciát, valamint a karosszéria légellenállását, következésképpen pozitív hatást gyakorol a fogyasztásra és a CO2-kibocsátásra.

AIR BREATHER.

Ön gyorsít. Egyre gyorsabban és gyorsabban halad. Viszont még mindig nem érzi azt, hogy a nőtt volna a légellenállás. Mindez azért lehetséges, mert az Air Breather az első kerekeknél becsatornázza a légáramlatokat. Az innováció mérsékli a kerékjárati ívekben keletkező turbulencia nagyságát, és elejét veszi a légörvények kialakulásának. Mindennek eredményeként csökken a fogyasztás és a CO2-kibocsátás is.

AKTÍV HÁTSÓ LÉGTERELŐ.

A sebesség növekedésével egyre fokozódnak a jármű karosszériájára ható erők. 110 km/órás sebességnél az aktív hátsó légterelő automatikusan kiemelkedik. Mindez csökkenti a légellenállást, optimalizálja az úttartást, valamint csökkenti a felhajtó erőt. Mindemellett mérséklődik a fogyasztás és a CO2-kibocsátás is. 70 km/órás sebességre lelassulva a hátsó légterelő automatikusan visszahúzódik.

AIR BLADE.

Az Air Blade, amely a C-oszlop éles peremű meghosszabbításának tekinthető, szétválasztja a légáramlatokat, és ezzel csökkenti a jármű mögött keletkező vákuumot. Mindez mérsékli a far által keltett légellenállást, aminek hatására egyszerre csökken a fogyasztás és a CO2-kibocsátás.

AERO KERÉKTÁRCSÁK.

Kiütéses győzelem a szél felett: az áramlástanilag optimalizált kialakítású, turbinastílusú aero keréktárcsák optimális módon, a jármű mellett vezetik el a légáramlatokat, még jobbá téve ezzel az aerodinamikai tulajdonságokat.

A BMW i8 AERODINAMIKAI TULAJDONSÁGAI.

Áramvonalas karosszéria, látványos kúp alak, alacsony tömeg – a BMW i8 egyértelműen kifejezésre juttatja telivér sportautó mivoltát. Aerodinamikailag optimalizált elemek egész sora gondoskodik arról, hogy egyszerre valósuljon meg a maximális dinamizmus és az optimális hatékonyság. Minderre kitűnő példák a rétegesen megformált, LED-es hátsó lámpák, amelyeket úgy alakítottak ki, hogy egyúttal légcsatornaként is funkcionáljanak.
A BMW i8 Coupé fogyasztása és CO2-kibocsátása :
Kombinált fogyasztás, l/100 km: 2,1–2,2
Kombinált CO2-kibocsátás (g/km): 48,0–49,0
Kombinált villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km: 20,2–20,4

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • Az üzemanyag-felhasználási, széndioxid-kibocsátási és villamosenergia-fogyasztási adatok a Könnyűgépjárművekre Vonatkozó, Világszinten Harmonizált Vizsgálati Eljáráson (WLTP) alapulnak és a 715/2007/EK Rendelet jelenleg hatályban lévő változatában előírt mérési eljárás szerint kerültek meghatározásra. A feltüntetett értékek a németországi piacra szállított alapfelszereltségű gépjárműre vonatkoznak. Az értéktartományon – amelynek megállapítása során figyelembe vették a különböző kerék- és gumiabroncsméreteket, valamint a választható kiegészítő felszereltségeket – belül az adatok az egyedi konfigurációnak megfelelően változhatnak.

    Az itt szereplő gépjárművek vonatkozásában az olyan gépjárművet terhelő adók vagy egyéb illetékek tekintetében, amelyek (legalább részben) a széndioxid-kibocsátáson alapulnak, a széndioxid-kibocsátási adatok eltérhetnek az itt megadott értékektől.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption and CO2 Emission Guidelines” című, a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Németország postacímen megrendelhető brosúrából vagy a https://www.dat.de/co2 weboldalon kaphat.