A sütik általunk történő használatának kezelése átmenetileg offline. Ezért lehet, hogy bizonyos sütihasználat engedélyezését igénylő funkciók hiányozni fognak.

BMW iX5 HYDROGEN

BMW iX5 HYDROGEN.
BMW iX5 Hydrogen:
Hidrogénfogyasztás, kombinált (WLTP), kg/100 km: 1,19
CO₂-kibocsátás, kombinált (WLTP), g/km: 0
Elektromos hatótáv (WLTP, km): 504
BMW iX5 HYDROGEN: AZ INNOVÁCIÓ HIDROGÉNHAJTÁSÚ MOTORJA.
A BMW iX5 Hydrogen a BMW-kre jellemző dinamizmust és agilitást innovatív, úttörő jelentőségű hidrogénhajtással ötvözi. Tapasztalja meg a kompromisszumoktól mentes, a hidrogénből előállított áramon alapuló elektromos vezetési élményt. Nagy hatótávja és rövid újratöltési ideje a hidrogénalapú, helyi károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitás úttörőjévé avatja a BMW iX5 Hydrogen modellt.

FELVILLANYOZÓ VEZETÉSI ÉLMÉNY. HIDROGÉNALAPON.

- A mindössze 3-4 percet igénylő teljes újratöltéssel 504 km hatótáv nyerhető
- Zéró helyi károsanyag-kibocsátással járó, a 295 kW (401 LE) teljesítménynek köszönhetően dinamikus vezetési élmény
- Felhőtlenül gondtalan és rugalmas mobilitás még hosszú utakon is
- A hatótáv és az újratöltési idő független a hőmérséklettől
Oliver Zipse – a BMW AG igazgatótanácsának elnöke„A kirakós hiányzó darabja a hidrogén, mivel pusztán egyetlen technológia nem lesz elegendő ahhoz, hogy a világon mindenütt megvalósulhasson a klímasemleges mobilitás.”

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK A BMW iX5 HYDROGEN MODELLEL KAPCSOLATBAN.
Mikortól lesz megvásárolható a BMW iX5 Hydrogen?
A BMW iX5 Hydrogen kísérleti flottája nem kereskedelmi értékesítés céljából készült. Amennyiben a piaci igények indokolják, valamint az általános körülmények lehetővé teszik, úgy tervezzük, hogy az évtized második felétől sorozatgyártású járművet kínálunk vásárlóinknak. A kis széria fontos lépés afelé, hogy az ajánlat elérhetővé váljon az ügyfelek számára.
Hol készül a BMW iX5 Hydrogen?
A BMW Group egy külön a hidrogénhajtásnak szentelt, Münchenben található kompetenciaközpontban állítja elő a kimagasló hatékonyságú üzemanyagcellás rendszereket. Maguk az üzemanyagcellák a Toyota Motor Corporation vállalattól érkeznek.
Hogyan működik a hidrogénhajtás?
Hasonlóan az akkumulátoros elektromos járművekhez (BEV), a hidrogénhajtású vagy üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV) is elektromos hajtásláncot kapnak – vagyis ugyanolyan elektromos motor mozgatja azokat. A fő különbség az energiatárolásban rejlik: a járműbe akkumulátor helyett a gáznemű hidrogén eltárolására szolgáló tartályok kerülnek, amelyeknek tartalmát üzemanyagcellák alakítják át a meghajtást biztosító elektromos árammá. A vezető szemszögéből a legfőbb előny az, hogy a hidrogéntartályok 3-4 perc alatt teljesen újratölthetőek. Ez azt jelenti tehát, hogy a jármű nagyon hasonlóan használható, mint belső égésű motoros társai – úgy, hogy közben maradéktalanul nyújtja az elektromobilitás minden előnyét.
A BMW iX5 Hydrogen nem bocsát ki káros anyagokat?
A hidrogénhajtású járművek elektromos árammal működnek. Utóbbit üzemanyagcella állítja elő hidrogénből. A reakció során elektromos áram, valamint hő és víz keletkezik, a jármű pedig csak vízgőzt bocsát ki. A hidrogénhajtású járművek tehát zéró helyi károsanyag-kibocsátásúak.
Mennyire biztonságos a hidrogénhajtás?
A biztonság számunkra elsőrendű szempont. Ennélfogva járművünk minden vonatkozó biztonsági előírást teljesít. Mielőtt az autót kiengedtük volna az útra, átfogó törésteszteket végeztünk, valamint alkatrész- és járműszinten egyaránt gondoskodtunk arról, hogy minden megfeleljen a jogszabályi előírásoknak. A BMW iX5 Hydrogen tehát megfelel ugyanazoknak a szigorú biztonsági követelményeknek, mint az összes többi járművünk.
Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.
BMW iX5 Hydrogen:
Hidrogénfogyasztás, kombinált (WLTP), kg/100 km: 1,19
CO₂-kibocsátás, kombinált (WLTP), g/km: 0
Elektromos hatótáv (WLTP), km: 504