A BMW 7-SOROZAT ÁTTEKINTÉSE.

Legyen szó bármilyen alkalomról, a BMW 7 minden körülmények között gondoskodik a briliáns nagybelépőről. Az autó fenséges és magabiztos megjelenésében a luxus szegmensben elvárt tradíció, hatalmas háttértudás és tökély tükröződik. A jármű kivételes menettulajdonságai és a technológiai fölénye pedig megmutatja, hogy miként lehet újra és újra magasabbra helyezni a mércét a teljesítmény, a kényelem és a dinamizmus terén.

Bővebben

Az új 7-es BMW a rendkívüli megjelenés, a maximális teljesítmény és a különleges kényelem fogalmainak megtestesítője. Az autó magabiztosságának a jellegzetes hűtőrács által uralt, lenyűgöző orr-rész ad nyomatékot. Oldalt az Air Breatherek erősítik fel az egyedülállóan különleges karaktert. Belül pedig a kibővített tartalmú bőrkárpitok és a csúcsminőségű belső díszítőelemek gondoskodnak a kivételesen magas szintű luxus atmoszférájáról.

A 7-es BMW a vezetési élmény és a biztonság terén is még feljebb lépett a digitális és automatizált funkciók, valamint a vezetőt segítő rendszerek jóvoltából. A BMW Personal CoPilot számos olyan asszisztencia rendszert fog össze, amelyek a legkülönfélébb helyzetekben nyújtanak segítséget a vezetőnek, mi több, akár teljes egészében képesek átvenni tőle bizonyos feladatokat. A 7.0 verziószámú BMW Live Cockpit Professionalnak köszönhetően pedig a vezérlés minden eddiginél egyszerűbbé és intuitívabbá vált.

A 6 hengeres BMW TwinPower Turbo erőforrás vagy a 8 hengeres benzinmotor mellett a BMW 7-es Limousine plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető: a BMW 745e/Le plug-in hibrid modellek a soros 6 hengeres BMW TwinPower Turbo motor lenyűgöző teljesítményét a legújabb generációs nagyfeszültségű akkumulátor eleddig nem látott hatékonyságával elegyítik.

Az erőteljes, 12 hengeres BMW TwinPower Turbo benzinmotor által hajtott, új BMW M760Li xDrive Limousine az eleganciát és a sportosságot ötvözi. Az M Sport csomaggal, valamint az exkluzív M Performance felszereltséggel és dizájnelemekkel ellátott modell esetében a dinamizmus iránt érzett szenvedély áll a középpontban.
 

Bővebben

A BMW 7-SOROZAT 5 FŐ JELLEMZŐJE.

  • 01 Fenséges, magabiztos megjelenés
  • 02 Kompromisszumoktól mentes kényelem és luxus
  • 03 Kivételes teljesítmény minden tekintetben
  • 04 Élvonalbeli járműtechnológia
  • 05 Kitűnő kapcsolódás az összes szolgáltatáshoz a BMW ConnectedDrive jóvoltából
Egy álló, rézsútos elölnézetből látható BMW 7 Limousine (E23) és egy álló, rézsútos oldalnézetből látható BMW 7 Limousine (G12)

A BMW 7-SOROZAT TÖRTÉNETE DIÓHÉJBAN.

Fedezze fel a BMW csúcskategóriás járművének eredetét és történetét. Ismerkedjen meg annak a limuzinnak az evolúciójával és fejlődésével, amely generációról generációra mércét állít a teljesítmény, a luxus és a dizájn terén.

Bővebben

A BMW 7-SOROZAT TÖRTÉNETE DIÓHÉJBAN.

A BMW 7 ELSŐ GENERÁCIÓJA.

BMW 7 Limousine (E23), egy mozgó autó rézsútos oldalnézetből

(BMW E23)

1977-ben indult hódító útjára a BMW 7 – a jármű, amely a legmagasabb szinten testesíti meg a dinamizmust, a technikai haladást és az elegáns luxust.  A BMW E3 örökébe lépő újdonság mozgatását 6 hengeres motorokra bízták, amelyeknek mindegyikét verhetetlen kifinomultság, valamint erőnlét jellemezte, és amelyek a felső kategória legsportosabb limuzinjává avatták az autót. A Paul Bracq elképzelései szerint megalkotott formaterv legfőbb jellegzetességeit a finoman lefelé ívelő orr- és farrész, valamint az azokat összekötő, alacsonyan futó övvonal jelentette, amelyek hatásosan irányították rá a figyelmet a luxus limuzin sportos természetére.

Az autóhoz már 1978-ban elérhetők voltak olyan modern felszereltségek, mint az elektronikus vezérlésű klímaberendezés, valamint a sebességtartó automatika. 1979-től azután a blokkolásgátló (ABS) és a digitális motorvezérlő elektronika is bekerült a kínálatba.

1980-ban színre lépett a sorozat zászlóshajója, a BMW 745i is, amelyet 252 lóerőnyi (185 kW) teljesítménye 227 km/órás végsebességhez segített. Az 1982-es modellfrissítést követően az autó módosított, aerodinamikai szempontból még ideálisabb kialakítású orr-résszel, négyfokozatú automata sebességváltóval és átdolgozott futóművel folytatta karrierjét. Kilenc év alatt több mint 270 000 példány gördült ki a gyárból ¬– hogy azután az új generáció színre lépésével tovább erősödjön a BMW dominanciája a modern, luxus kategóriás limuzinok körében.

Gyártási periódus: 1977–1986
Motorok: 2,5–4,0 liter (150–343 LE/110–185 kW), 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4860 mm/1800 mm/1430 mm

A BMW 7 MÁSODIK GENERÁCIÓJA.

Egy álló BMW 7 Limousine (E23) rézsútos oldalnézetből

(BMW E32)

A Claus Luthe vezetése alatt megalkotott formatervű, második generációs BMW 7 a harmonikus vonalakat, valamint a dinamizmust és a magabiztosságot sugárzó stíluselemeket foglalta egyetlen, harmonikus egységbe. Az összhatást egyebek mellett a széles dupla vese, valamint az L-alakú lámpák által még impozánsabbá tett far fokozta. A BMW 7 új generációjához már alapfelszereltségként járt az ABS, az opciós listán pedig a Parkolást segítő rendszer mellett ott szerepelt a kétrétegű üvegezés is, amely jelentősen csökkentette a belső téri zajszintet, emellett sokkal kevésbé volt hajlamos a párásodásra.

1987-től a felső kategóriás limuzin 5,0 literes, V12-es, 300 LE (220 kW) teljesítményű motorral is elérhetővé vált, amelyhez hasonlót 1945-től egészen odáig egyetlen német autógyártó sem kínált. A BMW 7 második generációja már megnövelt tengelytávú változatban is kapható volt, amelynek hátsó szekciója fejedelmi kényelmet nyújtott az ott helyet foglalók számára. Az 1989-től kínált új High Line kiegészítő felszereltség olyasmikkel emelte a tétet a luxus terén, mint a fedélzeti hűtő és az autótelefon.

1991-ben, a sorozatgyártású járművek közül elsőként a BMW 7-hez vált elérhetővé a xenon fényszóró. 1992-ben átfogó modellfrissítésre került sor, amelynek során két 8 hengeres, három-, illetve négyliteres hengerűrtartalmú egységgel gazdagodott a motorpaletta. A második generációból 1994-ig bezárólag nagyjából 310 000 példány készült.

Gyártási periódus: 1986–1994
Motorok: 3,0–5,0 liter (184–300 LE/135–220 kW), 6, 8 és 12 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4910–5024 mm/1845 mm/1400–1411 mm

A BMW 7 HARMADIK GENERÁCIÓJA.

Egy álló BMW 7 Limousine (E38) rézsútos oldalnézetből

(BMW E38)

A BMW 7 újabb generációja, amely 1994-ben érkezett meg az autószalonokba, egy egész sor innovációval dicsekedhetett. Ez volt az első olyan európai gyártású autó, amelybe navigációs berendezést szereltek, 1996-tól pedig alapáron jártak hozzá az elülső oldallégzsákok. Az hátul ülő utasokat is védő légzsákok 1997-ben kerülte be az autóba. Az új generáció szélesebbé és sportosabbá, egyszersmind elegánsabbá vált elődjénél.

A generációváltás hozta el a sorozatba a dízelmotort egy 6 hengeres, 184 LE (135 kW) teljesítményű, common rail technológiával ellátott egység formájában. 1996-tól azután egy 2,5 liter hengerűrtartalmú, 143 lóerős (105 kW) egységre osztották a belépő dízelmotor szerepét. Azzal pedig, hogy 1999-ben bekerült a felsőkategóriás limuzin motorháztetője alá a V8-as, 245 lóerős (180 kW) dízel erőforrás, egy újabb rekord dőlt meg: megszületett minden idők legerősebb dízelmotoros személyautója.

A teljesítmény terén a 750i/750iL páros ült a trónon a maga tizenkét hengeres, 5,4 literes hengerűrtartalmú, 326 lóerőt (240 kW) előállító motorjával. Az 1998-ban végrehajtott modellfrissítés alkalmával dinamikusabb külleműekre cserélték az első és a hátsó lámpákat, áttervezték az oldalküszöböket és kissé kiszélesítették a veséket. A motorválasztékot sem hagyták érintetlenül: az átdolgozott erőforrások hatékonyabbá, egyúttal erősebekké váltak. 2000-től egy új motortechnológia költözött be a BMW 7 lemezei alá: a kis példányszámban gyártott BMW 750hL hidrogént használt üzemanyagul. A normál hosszított tengelytávú változaton túl nagyjából 900 példány készült az L7 verzióból, amely 39 centiméterrel volt hosszabb az alapverziónál. A harmadik generációs BMW 7-ből (E38) összesen 327 000 példányt készítettek.

Gyártási periódus: 1994–2001
Motorok: 2,5–5,4 liter (143–326 LE/105–240 kW), 6, 8 és 12 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4984–5374 mm/1862 mm/1425–1435 mm

A BMW 7 NEGYEDIK GENERÁCIÓJA.

Egy álló BMW 7 Limousine (E66) rézsútos oldalnézetből

(BMW E65, E66, E67 and E68)

Az új BMW 7 (E65), amelyről a 2001-es frankfurti autókiállításon (IAA) rántották le a leplet, egy minden tekintetben teljesen új jármű volt. A Chris Bangle vezette formatervezői csapat által megálmodott látványvilág sarokköveit a formabontóan újszerű első fényszórók és a jellegzetes, a síkból kiemelkedő csomagtértető jelentette. Belül az iDrive rendszer teremtett eladdig soha nem látott vezetői környezetet, amelyből eltűnt a megszokott gombok túlnyomó része. A helyüket egy forgatható, lenyomható és nyolc irányba mozgatható tárcsa vette át, amely nagyjából 700 funkcióhoz – köztük a jármű számos, sokféle feladatot ellátott rendszeréhez – biztosított hozzáférést. A fedélzeti számítógép immár az internetről származó információkat is beépítette a működésébe. A negyedik generációval egy további világújdonság is bemutatkozott, amely nem más volt, mint kormányra szerelt kapcsolókarokkal is működtethető hatfokozatú automata sebességváltó. A sorozat zászlóshajójának mozgatásáról egy 12 hengeres, hatliteres hengerűrtartalmú motor gondoskodott, amely 445 lőerőt (327 kW) bocsájtott a vezető rendelkezésére.

2003-tól kezdődően a BMW 7-hez elérhetővé váltak az adaptív fényszórók, 2005-ben pedig egy jelentősebb modellfrissítésre került sor. Ekkor az autó optikailag szélesebbé vált, megnőttek a vesék, a bi-xenon lámpák pedig bekerültek az alapfelszereltségi tételek közé. Az új fényszórók dinamikusabb külsőt öltöttek magukra. Az átdolgozott iDrive rendszer működtetése egyszerűsödött. 2005 őszén az autó opcionális felszereltségébe bekerült a Távolságifényszóró-asszisztens és a Night Vision funkció, mely utóbbi még magasabbra növelte a biztonságot éjszakai vezetésnél.

A Limousine verzió (E65) mellett a sorozat tagja volt az alapverziónál 14 centiméterrel hosszabb megnövelt tengelytávú változat (E66), a biztonsági jármű variáns (E67) és a hidrogén meghajtású (E68) modell is.

Gyártási periódus: 2001–2008
Motorok: 3,0–6,0 liter (218–445 LE/160–327 kW), 6, 8 és 12 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 5039–5179 mm/1902 mm/1491 mm

A BMW 7 ÖTÖDIK GENERÁCIÓJA.

Egy álló BMW 7 Limousine (F02) rézsútos oldalnézetből

(BMW F01/F02)

A Münchenben bemutatott BMW 7 (F01) új mércét állított fel a kimagasló dinamizmus, az egyedülálló megjelenés és a kivételes utazási élmény harmonikus ötvözésének terén. Az elegáns és sportos dizájn alapjellegét mindenekelőtt a nyújtott motorháztető, az alacsony tetővonal és a dinamikus arányok határozták meg. A far teljes szélességén végigfutó krómcsík és a hátsó lámpák alkotta kompozíció érzékletesen emeli ki a jármű széles mivoltát.

A belső térben exkluzív, kivételesen nagy gonddal megmunkált anyagok biztosítanak méltó környezetet a modern vezetőt segítő rendszerek – köztük az Aktív sebességtartó automatika és a Head-Up kijelző számára. A még magasabb szintű biztonság megteremtésének céljából kerültek be az autóba azok a kamerák, amelyeknek segítségével a vezető nemcsak a mögöttes területet láthatja, hanem azt is, hogy mi van oldalt és elöl.  Amennyiben az autóba bekerül az összes kamera, a vezető felülnézetből láthatja az autót – vagyis a lehető legjobb áttekintést kaphatja annak környezetéről.

A dízel és benzines motorok – köztük a dupla turbófeltöltős erőforrások és a BMW 760i változatot mozgató V12-es, 544 lóerős (400 kW) egység – sportos menetteljesítményekkel ruházzák fel a járművet. A vásárlók most első ízben hibrid hajtáslánccal is megrendelhették a BMW 7-et. Az opcionális összkerék-meghajtás, az Adaptív karosszériadőlés-szabályozás és az Elektronikus lengéscsillapító-vezérlés (EDC) mind hozzájárulnak a jellegzetesen BMW-es menettulajdonságok megteremtéséhez, valamint azok biztonságot és precíz viselkedést szavatolnak.

A 2012-es modellfrissítés új, 3D-s hatású központi kijelzőt, átdolgozott vezetőt segítő rendszereket, LED-es távolságifényszóró-asszisztenst, valamint frissített, a korábbiaknál hatékonyabb motorokat hozott.

Gyártási periódus: 2008–2015
Motorok: 3,0–6,0 liter (254–544 LE/180–400 kW), 6, 8 és 12 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 5072–5212 mm/1902 mm/1479 mm

A BMW 7 HATODIK GENERÁCIÓJA.

Egy álló BMW 7 Limousine (G12) rézsútos oldalnézetből

(BMW G11/G12)

A 2015-ben gyártásba került BMW 7 (G11) a kimagasló dinamizmust és a precíz menettulajdonságokat kivételes megjelenéssel és exkluzív luxussal ötvözi. Ezt a tényt már első pillantásra nyilvánvalóvá teszik a kápráztató csillogású fényezések, valamint a látványos dizájnnal rendelkező far, amelyen a karcsú LED-es lámpákat keskeny fénycsík köti össze egymással. A magabiztos jelleget csak tovább erősítik a trapéz alakú, egymástól távolra helyezett kipufogók. Az autó karosszériája CFRP-ből (szénszál-erősítésű műanyag), acélból és alumíniumból készül, aminek köszönhetően jelentős tömegmegtakarítást sikerült elérni. A hosszított tengelytávú változathoz (G12) elérhető Panoráma üvegtető toló- és billenő funkciójával nemcsak a fényről, hanem a friss levegőről is gondoskodik. Sky Lounge változat esetében színes fénygrafika gazdagítja az üvegfelületet, amely tökéletesen harmonizál a B-oszlopba épített kiemelő fényekkel. Amint a vezető az autója közelébe ér, a BMW 7 üdvözlő fényjátékkal fogadja, kiszálláskor pedig elköszönő fényszcenárióval búcsúzik tőle.

Az exkluzív, aprólékos gonddal kidolgozott anyagok – köztük a steppelt mintájú, Konyak színű Nappa bőrkárpit, az összhatást még rangosabbá tevő belső díszítőelemek, valamint a különböző fajta tetőkárpitok – tökéletesen képesek kifejezni az Ön egyéni preferenciáit. Az utastér hátsó szekciójába kerülő szórakoztató rendszerhez HD felbontású érintőképernyők járnak. Az Executive Lounge opció kiválasztása esetén a hátul helyet foglaló utasok maximális kényelmet élvezhetnek a különböző masszázsprogramokat felkínáló, luxus színvonalú ülések jóvoltából. A felszereltség megléte esetén az első utasülés háttámlája teljesen előredönthető, így a jobb hátsó ülőhelyről akadálytalan panorámakilátás nyílik.

Az ezen az ülésen helyet foglaló utas kényelmét az első ülésbe épített, elektromosan kihajtható lábtámasz fokozza. Az autóba fixen beépített SIM-kártya jóvoltából a BMW Intelligent Personal Assistant korlátlan hozzáférést biztosít az applikációkhoz és a különféle szolgáltatásokhoz, köztük a Távoli szoftverfrissítéshez. A My BMW app pedig gondoskodik a jármű és az okostelefon közötti zökkenőmentes kapcsolatról. A félautomata parkolásvezérlésnek köszönhetően a vezető úgy is levezényelheti a parkolási manővert, hogy nem ül az autóban: a BMW 7 a vezető felügyelete mellett képes bemanőverezni magát a parkolóhelyekre és a garázsokba.

A 2019-ben végrehajtott modellfrissítés alkalmával az autó a korábbiaknál lényegesen nagyobb veséket, valamint velük harmonizáló fényszórókat kapott. Mindez pedig még inkább kihangsúlyozza a luxuslimuzin széles mivoltát és tekintélyt parancsoló karakterét.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • Disclaimer reference invalid