A BMW 7-ES SOROZAT JELENLEGI MODELLVÁLASZTÉKA.
A BMW 7 az első generációjától kezdve a technológiai innováció megtestesítője a prémium szegmensben. A sorozatba tartozó modellek azóta is igazodási pontnak számítanak a kényelem, a menetdinamikai tulajdonságok, valamint a biztonság terén. Már az első BMW 7 felszereltségi listáján is ott szerepelt az automata klímaberendezés, a sebességtartó automatika és a blokkolásgátló. Igazi úttörőként a BMW 7 vezetett be – méghozzá alapfelszereltségként – a sorozatgyártású járművek világába olyan újdonságokat, mint a xenon fényszórók, vagy éppen a navigációs rendszer. Teljesítményre optimalizált járművekről lévén szó, a BMW 7 sorozat tagjai a motorok tekintetében is rendkívül meggyőzőek. E luxuslimuzin összes generációja olyan jelenség, amely soha nem kopik ki az emlékezetből.
- 485 (659) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 3.7 másodperc alatt
BMW i7 M70 xDrive Limousine.
- akár 400 (544) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 4.7 másodperc alatt
BMW i7 Limousine.
- 420 (571) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 4.3 másodperc alatt
BMW M760e xDrive Limousine.
- 220 (299) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 5.8 másodperc alatt
BMW 740d xDrive Limousine.
- 360 (489) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 4.8 másodperc alatt
BMW 750e xDrive Limousine.
TOVÁBBI TÉMÁK.
BMW ELEKTROMOBILITÁS.
A BMW 7-ES SOROZAT ÁTTEKINTÉSE.
Kifinomult megjelenés és magabiztos karakter. A BMW 7-es sorozat a tradíció, a tapasztalat és a tökély eszményeit testesíti meg a luxus kategóriában. A rendkívüli erő, valamint a teljesítmény, a kényelem és a dinamizmus fokozására hivatott, intelligens technológiák újra és újra kitolják a lehetőségek határait. Mindez együttesen egy olyan jelenséggé áll össze, amelyet senki nem felejt el egyhamar.
ELSŐ GENERÁCIÓ (BMW E23).
A BMW 7 első generációja 1977-ben mutatkozott be. Egy olyan járműről van szó, amely a sportosságot, a műszaki innovációt, valamint a legmagasabb szintű luxust volt hivatott megjeleníteni. A BMW E03 modellsorozat örököseként az autóba hathengeres motor került. Az erőforrás, amelyet minden teljesítményszinten páratlanul sima járás és nagy erőtartalékok jellemeztek, a szegmens legsportosabb limuzinjává avatta az autót. A karosszéria formatervét Paul Bracq álmodta meg. A finoman lejtő motorház- és csomagtértető, valamint az alacsony övvonal vizuálisan hangsúlyozza a luxuslimuzin sportos karakterét.
Már 1978-ban olyan modern felszereltségek voltak elérhetők a modellhez, mint az elektronikus vezérlésű automatikus klímaberendezés és a sebességtartó automatika. 1979-től pedig elérhetővé vált a blokkolásgátló (ABS), valamint a digitális motorvezérlő elektronika is. Még ugyanebben az évben az összes motor üzemanyag-befecskendezésre váltott.
A zászlóshajó szerepét betöltő BMW 745i 1980-ban érkezett meg. A 185 kW (252 LE) teljesítményű autó végsebessége elérte a 227 km/órát. Az 1982 modellfrissítés keretében még dinamikusabb megjelenésű orr-résszel látták el a járművet. Ekkor került be a BMW 7-be a négyfokozatú automata sebességváltó, valamint a futóművet és a felfüggesztési rendszert is átdolgozták. A sikeres sorozatból a kilencéves gyártási időtartam alatt több mint 270 000 példány gördült le a futószalagról. Mindez pedig hozzájárult ahhoz, hogy a BMW megőrizze vezető szerepét a modern luxuslimuzinok szegmensében.
Gyártási periódus: 1977–1986
Motorok: 2,5–3,4 liter (110–185 kW, 150–252 LE), 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4860 mm/1800 mm/1430 mm
MÁSODIK GENERÁCIÓ (E32).
A BMW 7 második generációja a Claus Luthe vezette részleg alkotta dizájnnal kezdte meg pályafutását. A formatervet a harmonikus vonalak mellett a dinamizmust és magabiztosságot sugárzó stíluselemek határozták meg. Ez utóbbiak közé tartoznak többek között a széles BMW vesék, valamint a lenyűgöző fart ékesítő, L-alakú lámpák. Az autóhoz alapfelszereltségként járt az ABS. A Parkolást segítő rendszert külön kérésre építették be a járműbe, hasonlóan, mint a dupla üvegezést, amely jóval kevesebb zajt engedett be az utastérbe, emellett páramentes volt.
1987-től a luxuslimuzin motorterében megjelent egy 5 literes, V12-es erőforrás is. A 220 kW (300 LE) teljesítményű motor 1945 óta a maga nemében az első volt a német autógyártás történetében. Az optimális kényelem jegyében a modell hosszított tengelytávú változatban is megjelent. Olyan exkluzív tételeivel, mint a fedélzeti hűtőszekrény és telefon, az új High Line felszereltség a luxus új dimenzióját nyitotta meg 1989-ben.
A kiegészítő felszereltségek listáján 1991-től ott szerepeltek a xenon első fényszórók is, amivel a BMW 7 egyedülállónak számított a sorozatgyártású járművek körében. Az egy évvel később megejtett modellfrissítés keretében két 8 hengeres, egy három-, illetve négyliteres hengerűrtartalmú egységgel egészült ki a motorpaletta. 1994-ig bezárólag nagyjából 310 000 példány hagyta el a gyárat.
Gyártási periódus: 1986–1994
Motorok: 3,0–5,0 liter (135–220 kW, 184–300 LE), 6, 8 és 12 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4910–5024 mm/1845 mm/1400–1411 mm
HARMADIK GENERÁCIÓ (E38).
A BMW 7 harmadik generációja 1994-ben érkezett meg a márkakereskedésekbe. Az autó műszaki innovációival, illetve azzal nyerte meg magának a vásárlókat, hogy Európában hozzá volt először elérhető fedélzeti navigációs rendszer. 1997-től az alapfelszereltségbe bekerültek az elülső oldallégzsákok, egy évvel később pedig az utasok fokozott védelmének jegyében az autót fejlégzsákokkal is ellátták. A jármű szélesebb és sportosabb kiállásúvá, ugyanakkor elegánsabba is vált.
A BMW 7 e generációja volt először elérhető dízelmotoros változatban. A szóban forgó 3,0 literes, 6 hengeres, common rail technológiás egység 135 kW (184 LE) teljesítményt állít elő. 1996-ban azután a dízelkínálat alsóbb régióiba, a kínálatot teljessé téve jött egy 6 hengeres, 2,5 literes, 105 kW (143 LE) teljesítményű motor. 1999-ben debütált V8-as, 180 kW (245 LE) teljesítményű dízelmotorjával a luxuslimuzin új rekordokat állított fel. Egészen addig ez volt a sorozatgyártású személygépkocsiba valaha beépített legerősebb dízelmotor.
A teljesítményt illetően a csúcsot a BMW 750i/750iL foglalta el a sorozaton belül. A párost mozgató 12 hengeres, 5,4 literes hengerűrtartalmú egység 240 kW (326 LE) teljesítményű. Az 1998-ban elvégzett modellfrissítés alkalmával új dizájnnal rendelkező, a korábbiaknál dinamikusabb első és hátsó lámpákat kapott az autó. A változások közé tartoztak továbbá az áttervezett oldalküszöbök, valamint a némileg szélesebbre vett vesék is. A motorkínálatot úgyszintén átfésülték, aminek eredményeként az erőforrások hatékonyabbá, egyszersmind erősebbekké váltak. 2000-től a BMW 7-es sorozat új technológiát vezetett be: a kis példányszámban gyártott BMW 750hL hidrogént használt fel hajtóanyagul. A hosszított tengelytávú változatra épülő, L7 típusnevű járműből 900 darab készült. A hosszított tengelytávú variáns 39 centiméterrel hosszabb, mint az alapverzió. A harmadik generációból összességében körülbelül 327 000 példányt gyártottak.
Gyártási periódus: 1994–2001
Motorok: 2,5–5,4 liter(105–240 kW, 143–326 LE), 6, 8 és 12 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4984–5374 mm/1862 mm/1425–1435 mm
NEGYEDIK GENERÁCIÓ (E65, E67 és E68).
A 2001-ben színre lépett új BMW 7-et teljesen új járműként mutatta be a BMW. Az autó formatervéért Chris Bangle és csapata felelt. A dizájn legjellegzetesebb elemei közé tartoznak a korábbiaktól merőben eltérő első fényszórók, de ide sorolható a jellegzetes, a vállvonal fölé magasodó csomagtérfedél is. A belső térben a vezető az iDrive rendszer jóvoltából eladdig soha nem látott vezérlési koncepcióval találkozott. Az újdonságnak köszönhetően drasztikusan csökkent a kezelőszervek száma. Mindez úgy lehetséges, hogy a szerteágazó képességekkel rendelkező járműrendszerek nagyjából 700 funkciója egyetlen gombbal vezérelhető. E gomb forgatható, nyolc különböző irányba billenthető, illetve le is nyomható. A fedélzeti számítógép internetelérést kapott. A hatfokozatú automata sebességváltó előválasztó karja világújdonságként a kormányra került. A kínálat csúcsán lévő 12 hengeres, hat literes hengerűrtartalmú motor 327 kW (445 LE) teljesítményt állít elő.
2003-tól a BMW 7-es sorozat modelljeihez elérhető volt az Adaptív fényszórók kiegészítő felszereltség is. Az átfogó modellfrissítésre két évvel ezután került sor. Ami az esztétikumot illeti, a far szélesebbé vált, valamint megnövelték a vesék méretét. A korábbiaknál dinamikusabb dizájnt kapott bi-xenon első fényszórók felkerültek az alapfelszereltségek listájára. A frissítés keretében hozzányúltak az iDrive rendszerhez is, amely még fejlettebbé és hatékonyabban kezelhetővé vált. Még ebben az évben bevezette a BMW a Távolságifényszóró-asszisztenst és a BMW Night Vision rendszert, mely utóbbi éjszakai vezetésnél növeli a biztonságot.
A többféle típusnév az alábbi járműváltozatokat takarja: a limuzint (E65), a 14 centiméterrel megnövelt tengelytávú hosszított verziót (E66), a speciális, páncélozott variánst (E67), valamint a hidrogénhajtású változatot.
Gyártási periódus: 2001–2008
Motorok: 3,0–6,0 liter (160–327 kW, 218–445 LE), 6, 8 és 12 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 5039–5179 mm/1902 mm/1491 mm
ÖTÖDIK GENERÁCIÓ (F01, F02).
Tekintélyt parancsoló dinamizmus. Egyedülálló kiállás. Párját ritkító kényelem. A BMW 7 már a müncheni premierjén egyértelműen megmutatta, hogy ezen erényeket illetően új mércét állít fel. Az autó dizájnja éppen annyira elegáns, mint amennyire sportos. Mindez javarészt a hosszú motorháztető, az alacsonyan futó tetővonal, valamint a dinamizmust sugárzó arányok érdeme. A far teljes szélességén egy krómcsík fut végig. E díszítőelem a hátsó lámpákkal együtt kiemeli a jármű széles mivoltát.
A jármű exkluzív, kiváló anyagokat felvonultató belső terében modern vezetőt segítő rendszerek sokasága áll készenlétben. E rendszerek köre az Adaptív sebességtartó automatikától a Sávtartó asszisztensen át egészen a BMW Head-Up kijelzőig terjed. A még nagyobb biztonság érdekében az autó mögötti területet kamerák pásztázzák, de rendelkezésre áll a Surround View funkció is. Ennek lényege, hogy felülnézeti gépet generál a járműről az aktuális szituáció lehető legtökéletesebb áttekinthetőségének kedvéért.
A sportos teljesítményről a dízel- és benzinmotorok gondoskodnak. Az ikerturbó feltöltéses motorok teljesítményskálája egészen a 760i változatot mozgató V12-es egység 400 kilowattjáig (544 LE) terjed. A BMW 7-es sorozatba ez a generáció hozta be a hibrid hajtásláncot. Az opcionális összkerékmeghajtás, az Adaptive Drive karosszériadőlés-szabályozás, valamint az Elektronikus lengéscsillapító-vezérlés (EDC) mind-mind hozzájárulnak a jellegzetesen BMW-s menettulajdonságokhoz. Mindemellett pedig biztonságosabbá és precízebbé teszik az autó vezetését.
A 2012-ben sorra kerített modellfrissítéskor az autó új, 3D-s megjelenítésű központi kijelzőt kapott, frissültek a Távolságifényszóró-asszisztenshez hasonló vezetőt segítő rendszerek, az átfésült motorok pedig hatékonyabbá váltak.
Gyártási periódus: 2008–2015
Motorok: 3,0–6,0 liter(180–400 kW, 245–544 LE), 6, 8 és 12 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 5072–5212 mm/1902 mm/1479 mm
HATODIK GENERÁCIÓ (G11, G12).
A 2015-től gyártott BMW 7 (G11) az intelligens menetdinamikai szabályozás és a pontosság mellé egészen rendkívüli módon határozott kiállást és exkluzív luxust sorakoztat fel. Mindezt egyértelművé teszi már a kifinomult, irizáló hatású fényezés is. Akárcsak a látványos dizájnnal rendelkező far. 2019-től a lapított, LED-es hátsó lámpákat egy vékony fénycsík kötötte össze. Ez utóbbi a két oldalra kitolt, trapéz alakú kipufogóvégekkel olyan kompozíciót alkot, amely hátulnézetből rendkívül magabiztossá teszi az autó megjelenését. A karosszéria CFRP (karbonszál-erősítésű műanyag), acél és alumínium elemekből áll. Az anyagok ilyesfajta ötvözése számottevő mértékben csökkenti a jármű tömegét. A hosszított tengelytávú változathoz (G12) olyan panoráma üvegtető volt elérhető, amely toló- és billenő funkciójával kellő szellőzést biztosít mindkét üléssorban. A Sky Lounge változat színes grafikákkal emeli a hangulatot. Az üvegtetőbe épített fények színe harmonizál a B-oszlop megvilágításával. Amikor a tulajdonos közelít a BMW 7 felé, az autó üdvözlő fényjátékkal köszönti.
Az autó belső tere különösen tág határok között szabható testre az exkluzív, kiváló minőségű anyagok, például a Konyak színű, steppelt bőrkárpit, a többféle rendelkezésre álló belső díszítőelem, valamint a tetőkárpit segítségével. A hátsó szórakoztató rendszer HD felbontású érintőképernyőjével ejti rabul a második sorban helyet foglalókat. Az Executive Lounge hátsó ülőhelyen utazó a legmagasabb szintű kényelmet élvezheti luxuskivitelű foteljában. A fentieken túl az ülésekbe sokféle beállítási lehetőséget kínáló masszázsfunkció kerülhet. A bal hátsó ülőhelyről tökéletes körkilátás nyílik, a láb pedig az első utasülésből kihajtható lábtartón pihenhet.
A beépített SIM-kártyának köszönhetően a BMW Intelligent Personal Assistanten keresztül korlátlan hozzáférés nyílik a mobiltelefonos alkalmazásokhoz és szolgáltatásokhoz. Rendelkezésre áll továbbá a folyamatosan frissített Connected navigáció, illetve adott a Távoli szoftverfrissítés lehetősége. A BMW Connected jóvoltából a jármű folyamatosan kapcsolatban marad az okostelefonnal. Ez teszi lehetővé többek között azt, hogy a vezető a telefonját használva távirányítóként, a járművön kívülről hajtathatja végre a kiparkolási műveletet. Mindez azt jelenti tehát, hogy a BMW 7 a vezető felügyelete mellett magától áll ki a helyéről.
A 2019-es modellfrissítéskor finoman módosított dizájn még markánsabbá és szélesebb kiállásúvá tette az autót. A hatás többek között a nagyméretű veséknek, valamint az átrajzolt első fényszóróknak köszönhető.
Gyártási periódus: 2015–2022
Motorok: 2,0–6,6 liter (183–448 kW, 249–610 LE), 4, 6, 8 és 12 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 5098–5260 mm/1902 mm/1467–1479 mm
HETEDIK GENERÁCIÓ (G70).
A 2022-ben bemutatott új BMW 7 a megszokottól merőben eltérő megjelenést vitt a luxus kategóriába. Az autó a hamisítatlan, tiszta eleganciát egyedülálló menettulajdonságokkal ötvözi, valamint különleges élményben részesíti az összes érzéket.
Az ikonikus orr-rész, valamint a monolitikus dizájnnyelv gondoskodik arról, hogy mindenki megforduljon a BMW 7 után. A BMW vesék kontúrvilágításának, valamint a kétrészes, felül résnyire szűkített LED-es első fényszóróknak köszönhetően a jármű elképesztően elegáns jelenség. Amennyiben a vásárló úgy óhajtja, még kifinomultabb első fényszóró is kerülhet az autóra: a BMW Iconic Glow első lámpákba megvilágított Swarovski kristályokat építenek be. A „Great Entrance Moments” funkció biztosította lenyűgöző üdvözlő fényjátékkal együtt mindez egészen egyedülálló és exkluzív karakterrel ruházza fel az autót.
A jármű belső terét az elegancia, a kényelem és az innováció virtuóz összjátéka jellemzi. Az olyan kiváló minőségű anyagok, mint a Merino bőr, a kasmírgyapjú és a Swarovski kristályok a luxus atmoszféráját teremtik meg. A műszerfalon jelenlévő modern technológia ergonomikusan a vezetőt helyezi a középpontba. Remek példát szolgáltatnak erre a látványos, kristályos hatású BMW Interakciós Sávon található kezelőszervek, amelyek vizuális és haptikus visszajelzést adnak. Mindez a nagy felbontású, 14,9" átmérőjű BMW Curved Display kijelzővel együtt különleges multimédia-élményben részesíti a volán mögött ülőt.
Az új BMW 7 nyújtotta izgalmas élmény azonban nem kizárólag a vezető kiváltsága. Már csak azért sem, mert az utasok mindegyike páratlan kényelmet élvezhet. Az opcionális, 31,3" átmérőjű BMW Theatre Screen képernyő szélesvásznú moziélménnyel bűvöl el. A vizuális kényeztetés mellé társul a Bowers & Wilkins Diamond surround HiFi rendszer 4D-s, kristálytiszta hangzása, így a hátul helyet foglalók a fület és a szemet egyszerre gyönyörködtető élményben merítkezhetnek meg.
A luxuslimuzin dízelmotorral, valamint hatékony plug-in hibrid hajtáslánccal egyaránt megvásárolható. Már a 2022-es bemutatkozás óta elérhető az úttörő szerepet betöltő, tisztán elektromos meghajtású BMW i7. Utóbbi, 400 kW (544 LE) teljesítményű jármű tisztán elektromos hatótávja a 600 kilométert is meghaladja. Így tehát Ön a legdinamikusabban és a legrugalmasabban élvezheti ki a fenntartható, zéró helyi károsanyag-kibocsátás melletti mobilitás előnyeit. A BMW IconicSounds Electric a Hans Zimmer komponálta hangzásvilággal festi alá a különböző menetmódokat, hogy a vezetés még magával ragadóbb és lenyűgözőbb élményt nyújtson.
Gyártási periódus: 2022-től napjainkig
Motorok: 3,0–4,4 liter (220–485 kW, 299–659 LE), 6 és 8 henger; elektromos motor (BMW i7)
Hosszúság/szélesség/magasság: 5391 mm/1950 mm/1544 mm
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK.
Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.
[1] A hatótáv több tényezőtől függ, amelyek közül kiemelkedő jelentőségűek a következők: egyedi vezetési stílus, az útvonal jellegzetességei, külső hőmérséklet, a fűtés/klimatizálás használata, előkondicionálás.
[2] Az adat a belső égésű motor 280 kW (381 LE), valamint az elektromos hajtás 145 kW (197 LE) teljesítményéből áll össze. Az elektromos hajtáslánc az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően áll rendelkezésre.
[3] A plug-in hibrid modell esetében: Az elektromos hajtáslánc az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően áll rendelkezésre.
[4] A plug-in hibrid modell esetében: Súlyozott, kombinált (EU AC-töltés súlyozott).
[5] Az adat a belső égésű motor 210 kW (286 LE), valamint az elektromos hajtás 13 kW (18 LE) teljesítményéből áll össze.
[6] Az adat a belső égésű motor 230 kW (313 LE), valamint az elektromos hajtás 145 kW (197 LE) teljesítményéből áll össze. Az elektromos hajtáslánc az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően áll rendelkezésre.
A feltüntetett teljesítmény-, fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatok az alapfelszereltséghez tartozó járművekre vonatkoznak.
Az üzemanyag-felhasználási, széndioxid-kibocsátási, villamosenergia-fogyasztási és elektromoshatótáv-adatok a Könnyűgépjárművekre Vonatkozó Világszinten Harmonizált Vizsgálati Eljáráson (WLTP) alapulnak és a 715/2007/EK rendelet jelenleg hatályban lévő változatában előírt mérési eljárás szerint kerültek meghatározásra. A feltüntetett értékek a magyarországi piacra szállított alapfelszereltségű gépjárműre vonatkoznak. Az értéktartományon – amelynek megállapítása során figyelembe vették a különböző kerék- és gumiabroncsméreteket, valamint a választható kiegészítő felszereltségeket – belül az adatok az egyedi konfigurációnak megfelelően változhatnak. Az itt szereplő gépjárművek vonatkozásában az olyan gépjárművet terhelő adók vagy egyéb illetékek tekintetében, amelyek (legalább részben) a széndioxid-kibocsátáson alapulnak, a széndioxid-kibocsátási adatok eltérhetnek az itt megadott értékektől. Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO₂-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption and CO₂ Emission Guidelines” című, a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Németország postacímen megrendelhető brosúrából vagy a https://www.dat.de/co2 weboldalon kaphat. A WLTP mérési eljárásról további információkat a következő weboldalon talál: www.bmw.de/wltp.
A benzinmotorokra vonatkozó teljesítményadat RON 98 benzin használata esetén érvényes. Az üzemanyag-fogyasztási adatok a 715/2007/EK rendelet szerinti referenciaüzemanyaggal hajtott járművekre vonatkoznak. Ólmozatlan RON 91, illetve magasabb oktánszámú, legfeljebb 10% etanoltartalmú (E10) üzemanyag is használható. A BMW a RON 95 üzemanyag használatát javasolja. A nagy teljesítményű járművek esetében a BMW a RON 98 üzemanyagot ajánlja.