Egy pixelesített város futurisztkus látványa és egy, a távolba tekintő nő pixelesített arca.

BMW PERSONAL COPILOT: AUTONÓM VEZETÉS.

A segítség mindig karnyújtásnyira van.

BMW PERSONAL COPILOT: AUTONÓM VEZETÉS.

A segítség mindig karnyújtásnyira van.

BMW PERSONAL COPILOT: AUTONÓM VEZETÉS.A segítség mindig karnyújtásnyira van.

A jövőben Ön még a mostaninál is jobban élvez majd minden egyes, a BMW-jével megtett kilométert. Lehetősége lesz ugyanis arra, hogy válasszon a saját kezűleg történő, az asszisztencia rendszerek által támogatott vezetés, illetve aközött, hogy járműve az Ön beavatkozása nélkül, autonóm módon haladjon. A BMW közös tető alá hozta összes innovatív, a vezetést támogató technológiáját: a BMW Personal CoPilotról van szó, amelynek vezetőt segítő rendszerei ízelítőt adnak a holnap mobilitásából. Abból a jövőből, amelyben egy BMW vezetése még biztonságosabb, még hatékonyabb és még izgalmasabb lesz – így minden, az autóban töltött pillanat igazi kikapcsolódássá válik.

Read more

AZ AUTONÓM VEZETÉS ALAPJAIBAN VÁLTOZTATJA MEG AZ ÉLETÜNKET.

A BMW szakértője, Elmar Frickenstein az egyéni mobilitás jövőjéről.

AZ AUTONÓM VEZETÉS ALAPJAIBAN VÁLTOZTATJA MEG AZ ÉLETÜNKET.

A BMW szakértője, Elmar Frickenstein az egyéni mobilitás jövőjéről.

„Az autóra ugyanúgy tekinthet munka-, illetve szórakoztató környezetként, mint csendes visszavonulási helyként – mint ügyfél, Ön dönthet.”
Elmar Frickenstein, a Teljesen Automatizált Vezetést és a Fejlett Vezetői Asszisztencia Rendszereket kutató részleg rangidős alelnöke

AUTONÓM VEZETÉS – EGY FELEJTHETETLEN ÉLMÉNY.

Egy jövőbeli önvezető autó belső terének megrajzolása.

A VEZETŐ NÉLKÜLI JÖVŐ BELÜLRŐL.

A jövő a szó szoros értelmében körülvesz majd minket – ugyanis az autonóm vezetés nemcsak a mobilitást változtatja majd meg alapjaiban, hanem az döntő hatást gyakorol a járművek belső terére is. Otthona és munkahelye mellett a jármű válhat az Ön harmadik legfontosabb, mind az öt érzékszerve számára vonzó életterévé.

A BMW által elvégzett felmérésben résztvevők részletes skicceken vázolták fel azt, hogy a jövő belső tere szerintük miként fest majd: amint Ön beszáll az autóba, kiválaszthatja a személyes profilját, majd a „Munka”, a „Pihenés” vagy a „Család és közösségi háló” beállítások közül aktiválhatja azt, amelyre az adott pillanatban vágyik. A belső tér ily módon minden funkciójában – ideértve a világítást és a zenei atmoszférát – az Ön egyéni preferenciáihoz igazodhat.

Luxus szintű felszereltséggel ellátott, bőséges helyet kínáló, intelligens – a gombokat és az egyéb kezelőszerveket teljesen nélkülöző – belső tér fogadhatja Önt, amely ugyanolyan vonzó a relaxációhoz, mint a munkához. Az elképzelések szerint lehetővé válik, hogy önvezető BMW-jével Ön csak beszéddel, szemmozdulatokkal és gesztusokkal kommunikáljon. Mindössze ennyit kell tennie tehát, amikor például a legfrissebb hírekre szeretne egy pillantást vetni, a pillanatnyi egészségi állapotáról akar tájékozódni – netán egy alternatív világba kíván alámerülni a virtuális valóság segítségével.

Autonóm vezetés jelenben.

Egy szürke, „BMW Personal CoPilot” felirattal ellátott, bal oldalról látható BMW 5-ös Limousine halad az úton.

Autonóm vezetés jelenben.

Az önvezető BMW-kből álló tesztflotta világszerte rója a kilométereket.

Egy közös cél: a ma szinte még elképzelhetetlen változás. A BMW Group már jó ideje komoly sikereket könyvelhet el az autonóm vezetést célzó fejlesztések terén. A kutatások középpontjában az összesen 40 darab 7-es BMW-ből álló tesztflotta áll, amely a világ legkülönbözőbb helyszínenin kilométerek ezreit teszi meg annak érdekében, hogy sikerüljön megfelelni a rendkívül összetett követelményeknek, elérve ezzel a szériaérettséget.

Tesztjárműveink jelenleg magas fokon automatizált, illetve teljesen automatizált haladásra képesek – ez azt jelenti, hogy a jármű teljes egészében önmagát irányítja, miközben a vezető bármi másnak szentelheti a figyelmét.

A BMW célja, hogy 2021-re a kísérleti flottán belül maradéktalanul megvalósuljon az autonóm vezetés, illetve, hogy még ugyanebben az évben útjára indítsa az első olyan sorozatgyártású BMW-t, amely képes a magas fokon automatizált haladásra: ez lesz a BMW iNext. E jármű akár teljesen önvezető módon is közlekedhet.

Az autonóm vezetés felé haladva.

Egy szürke, „BMW Personal CoPilot” felirattal ellátott, jobb oldalról látható BMW 5-ös Limousine halad az úton.

Az autonóm vezetés felé haladva.

Mesterséges intelligenciával az élen.

A kezek szabadon, ám minden szorosan kézben tartva – az Ön BMW-je biztonságosan, megbízhatóan és jól értelmezhetően reagál majd az összes többi közlekedőre minden elképzelhető helyzetben. Az ultramodern hardveres és szoftveres támogatással rendelkező mesterséges intelligencia használatának köszönhetően az autó képes lesz arra, hogy a közlekedésben előforduló szituációkat önállóan kezelje. Az ily módon megvalósuló előrelátó vezetés azt jelenti, hogy minden önvezető BMW jelentősen hozzájárul majd a balesetek bekövetkezési valószínűségének csökkenéséhez, ideális esetében azok teljes elkerüléséhez. Az Ön BMW-je tehát képes lesz tanulni és stresszmentesen átvezetni Önt a torlódásokon, valamint a lassan haladó forgalmú szakaszokon – úgy, hogy közben lényegesen kevesebb energiát fogyaszt.

A fehér 5-ös BMW háromnegyedes elölnézete.

MÁR MA TAPASZTALJA MEG AZT A SZABADSÁGOT, AMELYET A JÖVŐ TARTOGAT.

MÁR MA TAPASZTALJA MEG AZT A SZABADSÁGOT, AMELYET A JÖVŐ TARTOGAT.

Számos BMW modellben Ön már ma élvezheti a jövő által tartogatott szabadságot. Olyan innovatív, részben automatizált asszisztencia rendszerek állnak rendelkezésre jelenleg is, amelyek nagyobb biztonságot nyújtanak Önnek és kényelmesebbé teszik az életét. Fedezze hát fel ezeket az intelligens vezetőt segítő rendszereket, és ámuljon el azon, hogy egy BMW már most mennyi futurisztikus technológiával van felvértezve.

Read more

BMW VEZETŐT SEGÍTŐ RENDSZEREK.

Ön maximálisan megbízhat a vezetőt segítő rendszerekben, akárhová is vezessen az útja. E rendszerek ugyanis még intelligensebbé teszik az Ön BMW-jét – minden közlekedési szituációban, manőverezéskor és parkoláskor. Élvezze hát annak tudatát, hogy a lehető legjobb kezekben van – a BMW Personal CoPilot vezetői asszisztencia minden pillanatban gondoskodik erről.

Read more
Az ember egy BMW-t vezet, miközben a BMW Personal CoPilot vezetőt segítő rendszert nézi.

Intelligens vezetés.

Intelligens vezetés – szinte teljesen önállóan. Az asszisztencia rendszerek biztonságosan és kényelmesen, a legmodernebb technológia segítségével juttatják el Önt úti céljához. A Driving Assistant Plus elemei – például a torlódásasszisztens funkcióval ellátott kormányzási és sávasszisztens, a sávváltásra figyelmeztető jelzés és a sebességhatár-asszisztens – átveszik Öntől a fontos stabilitási funkciók felügyeletét, megkönnyítve ezzel az utazásait. A BMW Night Vision éjszaka teszi egyszerűbbé a vezetést.

Read more
Az ember egy BMW-ben ül, miközben a BMW Personal CoPilot részét képező parkolóasszisztenssel hajt végre egy parkolási manővert.

Intelligens parkolás.

Örökre búcsút inthet a parkolással együtt járó stressznek. A távvezérlésű parkolás elnevezésű asszisztencia rendszerre ugyanis nyugodtan rábízhatja a feladatot. Miután Ön kiszállt a BMW-jéből, az autó teljesen automatikusan bemanőverezi magát a rendelkezésre álló szűk helyre. Amikor Ön a járművön kívül tartózkodik, a parkolási manőver elindításához csak meg kell nyomnia a BMW Display kulcson lévő gombot. A parkolóasszisztens segítségével BMW-je az útpályával párhuzamos, valamint az arra merőleges parkolóhelyekre is képes magától beállni. A 3D-s nézetet biztosító Surround View funkció jóvoltából Ön a műszerfali kijelzőn tökéletesen nyomon követheti a manővert.
Read more
Az ember egy BMW-vel halad az autópályán, miközben a Stop&Go funkcióval ellátott aktív sebességtartó automatikát használja.

Intelligens biztonság.

Az első a biztonság – amikor vezet, az aktív oldalirányúütközés-elkerülő funkcióval ellátott sávtartó asszisztens megakadályozza, hogy akaratlanul elhagyja a sávját. BMW-je az Ön előtt zajló eseményeket is figyeli: az oldalirányú forgalomra figyelmeztető jelzés, valamint a fékező funkcióval ellátott gyalogosfelismerés és túl kis követési távolságra figyelmeztető jelzés segítenek megelőzni a baleseteket. Az aktív PDC parkolás közben óvja Önt és a BMW-jét a sérülésektől.
Read more

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • A BMW i3 (94 Ah)(3) villamosenergia-fogyasztási és CO2-kibocsátási adatai:
    Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 0
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km: 13,6–13,1
    Elektromos hatótávolság, km (kombinált): 300–290
    Elektromos hatótávolság hétköznapi használati körülmények között, km: akár 200

    A BMW i3 (94 Ah) Range Extender(3) villamosenergia-fogyasztási és CO2-kibocsátási adatai:
    Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0,6
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 14–13
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km: 11,9–11,5
    Elektromos hatótávolság, km (kombinált): 235–225
    Teljes elektromos hatótávolság hétköznapi használati körülmények között, km: akár 330

    A BMW i3s (94 Ah)(3) villamosenergia-fogyasztási és CO2-kibocsátási adatai:
    Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 0
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km: 14,3
    Elektromos hatótávolság, km (kombinált): 280
    Elektromos hatótávolság hétköznapi használati körülmények között, km: akár 200

    A BMW i3s (94 Ah) Range Extender(3) villamosenergia-fogyasztási és CO2-kibocsátási adatai:
    Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0,7
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 14
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km: 12,5
    Elektromos hatótávolság, km (kombinált): 220
    Teljes elektromos hatótávolság hétköznapi használati körülmények között, km: akár 330

    Az itt szereplő fogyasztási és CO2-kibocsátási adatok meghatározása az Európai Parlament és Tanács 715/2007/EK rendeletének a típusjóváhagyás idején érvényben lévő változata alapján történt. Az adatok a német piacra szállított, alapfelszereltségű modellekre vonatkoznak. A fogyasztás és a CO2-kibocsátás esetében feltüntetett értékek megállapításánál figyelembe vették a különböző keréktárcsa- és gumiabroncsméreteket.

    A (3) felső indexszel megjelölt modellek esetében megadott értékek már az új WLTP szabvány alapján kerültek megállapításra, ám azokat átkonvertálták a NEDC-értékekre annak érdekében, hogy az egyes járművek fogyasztási adatai összehasonlíthatók legyenek. [E modellek esetében a CO2-kibocsátás alapján kirótt adók és egyéb terhek kiszámítási alapját képező CO2-kibocsátási értékek az országonkénti törvényi szabályozások függvényében eltérőek lehetnek az itt szereplő értékektől.]

    Az üzemanyag-fogyasztásra, a CO2-kibocsátásra és a villamosenergia-fogyasztásra vonatkozó adatok meghatározása az 1994/94/EK direktíva alapján történt. Az üzemanyag-fogyasztásra és a CO2-kibocsátásra vonatkozó adatokat, valamint a hatékonysági besorolást a NEDC ciklus alapján határozták meg.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO₂-kibocsátásáról további információt a „Handbook of fuel consumption, the CO2 emission and power consumption of new passenger cars“" című, a márkakereskedőknél ingyenesen kapható, illetve a következő postacímen megrendelhető brosúrából kaphat: Deutsche Automobil Treuhand GmbH Helmuth-Hirth-Str. 1 73760 Ostfildern, Németország. A brosúra le is tölthető az internetről az alábbi linkre kattintva: https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html.