Egy város pixelizált látképéből és egy távolba néző nő arcának pixelizált fotójából készített, futurisztikus kompozíció.

BMW PERSONAL COPILOT: AUTONÓM VEZETÉS.

Viszik vagy vezet – az Ön döntésén múlik.

BMW PERSONAL COPILOT: AUTONÓM VEZETÉS.

Viszik vagy vezet – az Ön döntésén múlik.

BMW PERSONAL COPILOT: AUTONÓM VEZETÉS.Viszik vagy vezet – az Ön döntésén múlik.

A jövőben Ön még a mostaninál is jobban élvez majd minden egyes, a BMW-jével megtett kilométert. Lehetősége lesz ugyanis arra, hogy döntsön: saját maga vezet vagy hagyja, hogy vigyék. A BMW közös tető alá hozta összes innovatív, a vezetést támogató technológiáját: a BMW Personal CoPilotról van szó. A vezetőt segítő rendszerek ízelítőt adnak a holnap mobilitásából. Abból a jövőből, amelyben egy BMW vezetése még biztonságosabb, még hatékonyabb és még izgalmasabb lesz – így minden, az autóban töltött pillanat igazi kikapcsolódássá válik.

Bővebben
Három BMW egy olyan virtuális grafikában elhelyezve, amely mutatja a helyzetüket és a haladási irányukat.

AZ AUTONÓM VEZETÉS ALAPJAIBAN VÁLTOZTATJA MEG AZ ÉLETÜNKET.

A BMW szakértője, Elmar Frickenstein az egyéni mobilitás jövőjéről.

AZ AUTONÓM VEZETÉS ALAPJAIBAN VÁLTOZTATJA MEG AZ ÉLETÜNKET.

A BMW szakértője, Elmar Frickenstein az egyéni mobilitás jövőjéről.

„Az autóra ugyanúgy tekinthet munka-, illetve szórakoztató környezetként, mint csendes visszavonulási helyként – Ön dönthet.”
Elmar Frickenstein, a Teljesen Automatizált Vezetést és a Fejlett Vezetői Asszisztencia Rendszereket kutató részleg rangidős alelnöke

AUTONÓM VEZETÉS – EGY FELEJTHETETLEN ÉLMÉNY.

A BMW Vision iNEXT belső tere egy, a hátsó ülés felé forduló nővel
A BMW Vision iNEXT műszerfala a panoráma üvegtetőn keresztül
A BMW Vision iNEXT hátsó ülésének érintésérzékeny anyaga
A BMW Vision iNEXT háromnegyedes elölnézetből, egy fal előtt

MY FAVORITE SPACE.

A vezetéshez elképzelni is nehéz szebb helyet a BMW Vision iNEXT belső terénél. Utóbbi egy olyan jármű vízióját jeleníti meg, amely feltétlen bizalmat ébreszt maga iránt a vezetőben, aki ily módon úgy relaxálhat bárhol, amerre jár, mintha csak az otthonában ülne. A tisztán elektromos meghajtású, magas fokon automatizált és teljes mértékben hálózatba kötött BMW Vision iNEXT merőben újfajta utazási élmény megtapasztalását teszi lehetővé. Nemcsak az autonóm vezetés változtat meg alapjaiban mindent, hanem a teljes egészében újraálmodott utastér is, amely jóval több, mint innovatív és esztétikus. Egy olyan hely, ahol Ön nyugodtan kényelembe helyezheti magát és szabadon választhatja meg, hogy mivel kívánja tölteni az idejét. A BMW tehát egy olyan látnoki vezetési élménnyel ismerteti meg Önt, amely magát az utat teszi meg kedvenc úti céljának.

Miután Ön beült a BMW Vision iNEXT-be, az innovatív BMW Personal CoPilot technológiának köszönhetően eldöntheti, hogy saját maga kíván-e vezetni, avagy élni kíván-e az autonóm vezetés lehetőségével. A „Boost” módban az Öné az irányítás. Az „Ease” módban a BMW Vision iNEXT saját magát vezeti. Hangutasításra vagy a kormánykeréken lévő BMW logó megérintésére a belső tér a következő módon alakul át: a rendelkezésre álló tér megnövelése érdekében a kormánykerék visszahúzódik, a pedálok pedig a padlóba süllyednek, sík felületűvé téve azt. A vezető és az elöl ülő utas így akadálytalanul a hátul helyet foglalók felé fordulhatnak. Mindeközben a kijelzőkön információk jelennek meg arról a környezetről, amelyen az autó éppen áthalad.

AUTONÓM VEZETÉS A JELENBEN.

Egy szürke BMW 7-es Limousine halad egy hídon, a háttérben a nagyváros sziluettjével

AUTONÓM VEZETÉS A JELENBEN.

Az önvezető BMW-kből álló tesztflotta világszerte rója a kilométereket.

Egy közös cél: a ma szinte még elképzelhetetlen változás. A BMW már több mint 10 éve komoly sikereket könyvelhet el a teljesen autonóm vezetést célzó fejlesztések terén. Egy 3-as BMW már 2006-ban saját magát vezetve rótta a köröket a hockenheimi versenypályán, az automatizált prototípusok tesztelése pedig 2011-ben kezdődött meg a Münchent és Nürnberget összekötő A9-es autópályán. 2014-ben fejlettebb, a környezetet 360°-os szögben érzékelő technológiával ellátott prototípusok jelentek meg, amelyek ily módon képesek elkerülni a baleseteket. Ugyancsak 2014-ben történt meg, hogy egy automatizált BMW prototípus első ízben száguldott körbe a Las Vegas Speedway versenypályán – bebizonyítva ezzel azt, hogy a határokat feszegető autonóm vezetés nagyon is lehetséges. Az automatizált járművek most már arra is képesek, hogy egyszerű gesztusokkal kiadott utasításra önállóan leparkolják magukat (automatizált valet parkolás). A München közelében, 2018-ban átadott BMW Group Autonomous Driving Campus jelentős továbblépést jelentett az autonóm vezetésre képes BMW járművek sorozatgyártása felé, egyben új perspektívák nyíltak meg a további fejlesztések előtt. A változatos összetételű, bővülő BMW Personal CoPilot tesztflotta segítségével a BMW Group szenzor- és járműadatokat gyűjt be a legkülönbözőbb forgalmi szituációkról Németországban, az USA-ban, Izraelben és Kínában. Az így nyert adatok a biztonsághoz, a szimulációhoz és a gépi tanuló algoritmusokhoz szükségesek.

AZ AUTONÓM VEZETÉS FELÉ HALADVA.

Egy, a navigációs rendszer kijelzését megjelenítő képernyő egy BMW vezetőülésének hátoldalán

AZ AUTONÓM VEZETÉS FELÉ HALADVA.

Mesterséges intelligenciával az élen.

A kezek szabadon, ám minden szorosan kézben tartva – az Ön BMW-je biztonságosan, megbízhatóan és jól értelmezhetően reagál majd az összes többi közlekedőre minden elképzelhető helyzetben. Az ultramodern hardveres és szoftveres támogatással rendelkező mesterséges intelligencia használatának köszönhetően az autó képes lesz arra, hogy a közlekedésben előforduló szituációkat önállóan kezelje. Az ily módon megvalósuló előrelátó vezetés azt jelenti, hogy minden önvezető BMW jelentősen hozzájárul majd a balesetek bekövetkezési valószínűségének csökkenéséhez, ideális esetében azok teljes elkerüléséhez. Az Ön BMW-je tehát képes lesz tanulni és stresszmentesen átvezetni Önt a torlódásokon, valamint a lassan haladó forgalmú szakaszokon – úgy, hogy közben lényegesen kevesebb energiát fogyaszt.

MÁR MA TAPASZTALJA MEG AZT A SZABADSÁGOT, AMELYET A JÖVŐ TARTOGAT.

MÁR MA TAPASZTALJA MEG AZT A SZABADSÁGOT, AMELYET A JÖVŐ TARTOGAT.

Számos BMW modellben Ön már ma élvezheti a jövő által tartogatott szabadságot. Olyan innovatív, részben automatizált asszisztencia rendszerek állnak rendelkezésre jelenleg is, amelyek nagyobb biztonságot nyújtanak Önnek és kényelmesebbé teszik az életét. Fedezze hát fel ezeket az intelligens vezetőt segítő rendszereket, és ámuljon el azon, hogy egy BMW már most mennyi futurisztikus technológiával van felvértezve.

Bővebben

BMW VEZETŐT SEGÍTŐ RENDSZEREK.

Az innovatív vezetőt segítő rendszerek még intelligensebbé teszik az Ön BMW-jét.
Tapasztalja meg a stresszmentesség és a nagyobb biztonság előnyeit – mindenféle közlekedési szituációban, illetve manőverezés és a parkolási műveletek során. Élvezze az érzést, hogy a legjobb kezekben van: a BMW Personal CoPilot támogatását mindig maga mögött tudhatja.

Bővebben
Egy mozgó, kék BMW egy üvegfalú gyalogos felüljáróval a háttérben

Intelligens vezetés.

Intelligens vezetés – szinte teljesen önállóan. A Driving Assistant Professional innovatív funkciói támogatást nyújtanak a vezetéshez. Ott van például a 210 km/órás sebességig elérhető, a szűk helyeken is segítséget biztosító Kormányzási és sávtartó asszisztens, amely oly módon nyújt asszisztenciát Önnek bármilyen felületű úton, hogy aktívan beavatkozik a kormányzásba, biztonságosan a sávjában tartva a járművet. A Stop&Go funkcióval ellátott Aktív sebességtartó automatika tartja az előre meghatározott sebességet, valamint követési távolságot. Amennyiben Ön úgy kívánja, a Sebességhatár-asszisztens automatikusan az aktuálisan érvényben lévő sebességhatárhoz igazítja a haladási tempót.

Bővebben
Egy BMW műszerfala egy férfival a volán mögött

Intelligens parkolás.

Örökre búcsút inthet a parkolással együtt járó stressznek. A Parkolóasszisztens Plus egyszerűbbé teszi a parkolást és a manőverezést. A felszereltség a Top View funkcióval ellátott Surround View-t, a Panorama View-t, a Remote 3D View-t, valamint a Parkolási és tolatási asszisztenst foglalja magában. A Tolatási asszisztens memorizálja az előremenetben, legfeljebb 35 km/órás sebességgel megtett útszakaszt, így az információkat igény esetén képes előhívni. BMW-je az eltárolt adatok alapján átveszi a kormányzás feladatát, így Ön a jármű környezetének figyelésére összpontosíthat.

Bővebben
Egy telefonáló férfi, a háttérben egy városi környezetben lévő, kék BMW

Intelligens biztonság.

Az aktív oldalirányú ütközés-elkerülő funkcióval ellátott Sávtartó asszisztens automatikusan végrehajtott korrigáló kormánymozdulatokkal nyújt támogatást Önnek, amikor akaratlanul készül elhagyni a sávját, magára vonva ezzel a más járművekkel való oldalirányú ütközés veszélyét. A fékező funkcióval ellátott, a ráfutásos baleset következményeit enyhítő asszisztens segít elkerülni a baleseteket. A Kikerülési asszisztens az álló vagy mozgó akadályok kikerülése során nyújt segítséget. Amennyiben egészségügyi vészhelyzet lép fel a vezetőnél, a Vészfék-asszisztens átveszi a jármű irányítását, biztonságosan kikormányozva azt az út szélére.

Bővebben

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • Az üzemanyag-felhasználási, széndioxid-kibocsátási és villamosenergia-fogyasztási adatok a Könnyűgépjárművekre Vonatkozó Világszinten Harmonizált Vizsgálati Eljáráson (WLTP) alapulnak és a 715/2007/EK rendelet jelenleg hatályban lévő változatában előírt mérési eljárás szerint kerültek meghatározásra. A feltüntetett értékek a németországi piacra szállított alapfelszereltségű gépjárműre vonatkoznak. Az értéktartományon – amelynek megállapítása során figyelembe vették a különböző kerék- és gumiabroncsméreteket, valamint a választható kiegészítő felszereltségeket – belül az adatok az egyedi konfigurációnak megfelelően változhatnak.

    Az itt szereplő gépjárművek vonatkozásában az olyan gépjárművet terhelő adók vagy egyéb illetékek tekintetében, amelyek (legalább részben) a széndioxid-kibocsátáson alapulnak, a széndioxid-kibocsátási adatok eltérhetnek az itt megadott értékektől.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption and CO2 Emission Guidelines” című, a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Németország postacímen megrendelhető brosúrából vagy a https://www.dat.de/co2 weboldalon kaphat.