A sütik általunk történő használatának kezelése átmenetileg offline. Ezért lehet, hogy bizonyos sütihasználat engedélyezését igénylő funkciók hiányozni fognak.
ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK A BMW CONNECTED DRIVE-VAL KAPCSOLATBAN
GY.I.K.
Szeretne többet megtudni a BMW Connected Drive szolgáltatásokról? Kérdései vannak a Bluetooth kapcsolatról vagy az USB csatlakozóról? Itt megtalálja a megfelelő válaszokat, a kapcsolódó linkeket és elérhetőségeinket.
Mi az a Bluetooth®?
A Bluetooth® egy olyan ipari szabvány, ami vezeték nélküli kommunikációt tesz lehetővé különböző készülékek közötti. A Bluetooth-profilok számos különböző funkciókat támogatnak. A járművek számára kifejlesztett profilok például az alábbiak: Kihangosító és a Telefonkönyv-elérés. További információk a Bluetooth-ról® az alábbi internetcímen érhetőek el: www.bluetooth.com és www.bluetooth.org.
Melyik BMW modellekben érhető el a Bluetooth® technológia?
A BMW volt az első autógyártó, amely bevezette a Bluetooth® kommunikációs szabványt a mobiltelefonok integrációja és a modellekben való széleskörű alkalmazása érdekében. A technológia használatának az alábbi feltételei vannak: az opcionálisan rendelhető mobiltelefon-előkészítés Bluetooth-csatlakozással (SA 644) vagy a Business mobiltelefon-előkészítés Bluetooth-csatlakozással (SA 633) (a felszereltség kódja Észak-Amerikában: SA 639).
Melyik Bluetooth®- képes mobil készülékeket lehet használni a BMW mobiltelefon-előkészítésemmel?
A BMW által tesztelt mobil készülékek listáját az alábbi weboldalon találja meg: www.bmw.com/bluetooth. Itt részletesen tájékozódhat arról, hogy a jármű az Ön mobil készülékének mely funkcióit támogatja. Emellett talál egy rövid használati útmutatót is.
Használható a listában nem szereplő Bluetooth®-képes mobil készülék a járművemben?
A BMW a www.bmw.com/bluetooth oldalon felsorolt mobil készülékek használatát javasolja, hiszen ezek mindegyike pozitív eredményt ért el a teszteken. A listában nem szereplő mobil készülékek elméletileg támogatják az alapfunkciókat, de ezeket a készülékeket a BMW nem tesztelte.
Miért nem szerepel a mobilkészülékem a BMW által tesztelt mobil készülékek listáján?
A piacon megjelenő készülékek széles választéka miatt szelektálnunk kell. Mielőtt egy adott készülék felkerülhetne a BMW által jóváhagyott mobilkészülékek listájára, alaposan letesztelik, hogy az a fedélzeti mobiltelefon-előkészítések összes típusával megfelelően működik-e. Amennyiben a készülék megfelel a teszteken, felkerülhet a BMW által tesztelt mobil készülékek listájára. A BMW az összes vezető gyártóval együtt dolgozik annak érdekében, hogy a legújabb mobil készülékek mielőbb felkerülhessenek a listára.
A www.bmw.com/bluetooth weboldalon szereplő mobil készülékek használhatók eltérő szoftververzióval is?
A BMW a www.bmw.com/bluetooth weboldalon feltüntetett szoftververzió használatát javasolja a mobil készülékéhez. A többi szoftververzió működéséről és kompatibilitásáról nem tudunk információval szolgálni. Ugyanakkor az általános tapasztalat alapján feltételezhető, hogy egy újabb szoftververzió használata esetén a kompatibilitási jellemzők hasonlók lesznek. Kérjük, vegye figyelembe, hogy egyes esetekben a rendszer korlátozott működőképessége a mobil készüléken tárolt adatoknak, illetve ezek méretének tulajdonítható.
Miért van különbség a különböző készülékek kezelhetőségében és a funkciók használatában?
A telefongyártó cégek a Bluetooth® szabványt különféleképpen alkalmazzák. Mivel a Bluetooth® szabvány alkalmazása jellemzően eltérő a különböző mobil készülék esetén, valamint az az egyes készülékek modellciklusa közben is megváltozhat, a járműben olyan funkcióbeli korlátozottság léphet fel, amelyért nem a BMW Group felelős. A mobil készülék szoftververziója mellett a következő tényezők befolyásolhatják még a kompatibilitást:
– A mobil készülék hardver-verziója
– A mobil készülék konfigurációja (pl. a telefonkönyv mérete, az energiatakarékos mód)
– A mobil készülék készenléti állapota (pl. az akkumulátor töltöttsége, üzemeltetési ideje, a használat mértéke)
– A hálózat és a SIM-kártya
A fentiek miatt némely funkciók korlátozott működőképessége még azoknál a mobil készülékeknél sem zárható ki, amelyek egyébként megbízhatóan működnek.Mi történik akkor, ha a járműben egy időben több regisztrált mobil készülék is található bekapcsolt Bluetooth® funkcióval?
A rendszer bekapcsoláskor automatikusan azt a mobil készüléket próbálja megkeresni, amely legutoljára volt csatlakoztatva. Ha ezt a készüléket egy adott időn belül nem találja meg, a jármű automatikusan keresni kezdi a következő telefont a bejelentkezett készülékek listán. Ha szükséges, a listát újra lefuttatja.
Kihez lehet fordulni a mobil készüléken esetlegesen felmerülő Bluetooth® csatlakozási problémákkal?
Ha bármilyen kérdés merülne fel a mobil készülékével kapcsolatban, a mobiltelefon használati útmutatójában találhat bővebb információt. A telefon gyártója, illetve mobilszolgáltatója készséggel állnak rendelkezésére.
Hol találom meg mobil készülékem modellszámát?
Apple:
Keresse meg a telefon sorozatszámát a következő módon: [Beállítások][Általános][Info][Sorozatszám]
Írja be a sorozatszámot az alábbi oldalra:
[support.apple.com/specs]HTC:
A modellre vonatkozó információ általában a hátlap külsején, illetve az alábbi menüpontok egyikén található:
Windows Mobile 6.1: [Start][Beállítások][Rendszer][Készülék Információk][Azonosítás][Modellszám]
Windows Mobile 6.5: [Beállítások][Minden beállítás][Rendszer][Készülék-információ][Azonosítás]
Android: [Menü][Beállítások][Info][Modellszám]Motorola:
Az információ rendszerint a hátlap belsején található CE jelölésen van feltüntetve; amennyiben szükséges, távolítsa el az akkumulátort is.Nokia:
*#0000#RIM:
[Alkalmazások][Opciók][Bővebben]Sony Ericsson:
Az információ rendszerint a hátlap belsején található CE jelölésen van feltüntetve; amennyiben szükséges, távolítsa el az akkumulátort is.
Az alábbi menüpontban szintén megtalálja a szükséges információt: [Beállítások][Általános][Telefonállapot] és a Modell fül alatt.LG:
Az információ rendszerint a hátlap belsején található CE jelölésen van feltüntetve; amennyiben szükséges,távolítsa el az akkumulátort is.Samsung:
A mobilkészülék bekapcsolásakor rövid információ jelenik meg.Palm:
[Készülék Információ] [Név]Hogy tudom megnézni, hogy a mobilkészülékemen melyik a legutóbbi szoftververzió?
Apple:
[Beállítások][Általános][Bővebben][Verzió]HTC:
[Start][Beállítások][Rendszer][Készülék-információ][ROM verzió]Motorola:
*#9999# vagy [Menü][Beállítások][Telefonállapot][Egyéb Információ][S/W verzió]
Mérföldkő: [Beállítások][Telefon-információ][Firmware Verzió]Nokia:
*#0000#RIM:
[Alkalmazások][Opciók][Info]Sony Ericsson:
[Menü][Beállítások][Frissítések][Szoftver Verzió]
Windows (pl. X1): [Start][Beállítások][Rendszer][Készülék-információ][ROM Verzió]LG
2945# vagy [Menü][Beállítások][Telefon-beállítások][Telefon-információ]Samsung
*#1234# vagy *#9999# vagy *#0000#Palm
[Készülék információ][További információ][Szoftver]A mobil készülék gyári beállításokra való visszaállítása során a telefon a készülékkód beírását kéri. Hol található meg ez a kód?
Ezt az információt megtalálhatja a mobiltelefonja használati útmutatójában, vagy megszerezheti azt a készülék gyártójától.
A hívás hangereje a járműben túl magas/alacsony. Ezt hogyan lehet szabályozni?
Kérjük, ellenőrizze, hogy a hangerő változtatható-e a jármű kezelőszerveivel. A hívás hangereje a telefonon közvetlenül is állítható a hangerő-beállítások módosításával (ez nem minden mobilkészülékre érvényes).
Mire kell figyelnem a mobil készülékem járműben való használata során?
Kérjük, óvja meg mobilkészüléket a szélsőséges külső körülményektől (pl. hőmérséklet, páratartalom), mert azok annak működését hátrányosan befolyásolhatják. Például, az üzemi hőmérséklet hirtelen megemelkedése esetén a készüléket le kell választani a töltőről. Bővebb információk mobilkészüléke használati útmutatójában találhatók.
Mi az az USB-/Audio-csatlakozó?
Az USB-/Audio-csatlakozó lehetővé teszi, hogy az Apple iPhone/iPod készülékét, megfelelő MP3-lejátszóját és USB-adathordozóját USB-csatlakozón keresztül, vagy egy megfelelő snap-in adapter segítségével (nem Bluetooth- vagy Aux-bemenet) a járművéhez csatlakoztathassa. A csatlakoztatott készülék a jármű kezelőszerveivel vezérelhető, az audiotartalom pedig a jármű hangszóróin szólal meg. A megjelenített információ az MP3-lejátszón tárolt adatoknak felel meg (pl. ID3 tagek).
Melyek a támogatott készülékek?
Az alábbi készülékcsoportok támogatottak (a részletek megtalálhatók a BMW Group megfelelő weboldalain, a kompatibilitási információk között):
• Apple iPhone és iPod
• MP3-lejátszók és USB-adathordozók (USB-háttértárolók, melyek megfelelnek az USB Mass Storage Class követelményeinek)
• Media Transfer Protocollal (MTP) ellátott MP3-lejátszók
• A jármű kijelzőjén megjelenő "Nem támogatott eszköz" felirat azt jelzi, hogy a használatban lévő eszköz egy nem kompatibilis eszközcsoporthoz tartozik.
A piacon megjelenő készülékek széles választéka, és a köztük lévő technikai különbségek miatt csak akkor garantált az eszközök tökéletes működése, ha azok átestek a tesztelési folyamaton.Mire kell figyelnem, amikor USB-eszközöket használok a járművemben?
Kérjük, vegye figyelembe azt, hogy a mobil USB-eszközök nem járművekben való használatra lettek kifejlesztve. Az autók üzemi körülményei, mint például a hőség vagy a hideg, valamint az extrém rázkódások az eszközök károsodásához vezethetnek.
Mire kell figyelnem USB-adathordozó használata esetén?
Egyedi esetekben előfordulhat, hogy a régi, vagy alacsony átviteli sebességű USB-adathordozókat nem ismeri fel a jármű. Ez hosszú várakozási időhöz vezet. Kerülje a CDFS fájlrendszer használatát, amely helyett a FAT32 fájlrendszer ajánlott. A további támogatott formátumokról a jármű kezelési útmutatójában található információ.
Mire szükséges odafigyelni egy mobil eszköz hangforrásként való csatlakoztatása esetén?
Egyes telefonmodellek nem engedélyezik több Bluetooth-eszköz egyidejű használatát, pl. nincs garancia arra, hogy a hívások fogadása vagy indítása lehetséges lesz.
Van elektromos ellátása a csatlakoztatott készüléknek?
Amikor az Apple iPhone/iPod készülékek, az MP3-lejátszók és a mobiltelefonok csatlakoztatva vannak, az USB-csatlakozón keresztül elektromos áramot kapnak. A szórakoztató rendszer – típustól függően – legfeljebb 1 amper ellátást kap. Ha a mobilkészüléke az USB-/Audio-porthoz való csatlakoztatás előtt teljesen lemerült, pár percig eltarthat, amíg azt újra zenelejátszásra tudja használni. Miután a jáműről levette a gyújtást, mobilkészüléke nem töltődik tovább.
Mire kell figyelnem, az USB-készülék leválasztása során?
USB-készülékét bármikor, adatvesztés nélkül leválaszthatja a járműről.
Hogyan tudom megjeleníteni a zeneszámok borítóját a kijelzőn?
Ha járműve grafikus kijelzővel van ellátva, lehetősége van az összes lejátszóra lementett borító megjelenítésére. Az MP3-lejátszók esetén (az USB Mass Storage Class követelményeinek megfelelő, illetve Media Transfer Protocol-lal (MTP) ellátott USB-háttértárak) a megjelenítendő albumborítókat az egyes zenefájlok metaadataiban kell tárolni. Kérjük, használjon speciális szoftvert (pl. Apple iTunes, Windows Media Player stb.) az album képeinek zenefájlokba való elmentéséhez.
Hogyan tudom megnézni, hogy aktuálisan melyik szoftververzió van az Apple iPhone/iPod készülékemen?
Apple iPhone/iPod készülékének szoftververzióját az alábbi elérési úton találja meg: Beállítások > Általános > Bővebben > Verzió. További információk az Apple weboldalán érhetők el. Kérjük, vegye figyelembe azt, hogy az iTunes automatikusan frissítheti az iPhone/iPod szoftverét, amely hátrányosan befolyásolhatja az iPhone/iPod és az USB-/Audio-csatlakozó kapcsolatát.
Hogyan tudom alaphelyzetre állítani az Apple iPhone/iPod készülékemet?
Az iPhone/iPod alaphelyzetbe való visszaállításáról az alábbi címen talál tájékoztatást: support.apple.com/kb/HT1320
Mi az az MTP-képes MP3-lejátszó?
A Media Transfer Protocol a Picture Transfer Protocol (magyarul: képátviteli protokoll) egy továbbfejlesztett változtata. A szabvány lehetővé teszi a mobilkészülékek és a számítógép közötti adatátvitelt. Az MTP-képes MP3-lejátszók az MTP-protokollt a zenefájlok továbbítására és szinkronizálására használják. Egyes MTP-képes MP3-lejátszók lehetővé teszik, hogy Ön az MTP- és az USB-háttértároló mód között manuálisan tudjon váltani. Kérjük, mindkét esetben tanulmányozza az Ön által használt készülék használati útmutatóját.
Tudok-e videót lejátszani a járműben?
Az Ön járművének felszereltségétől függően az USB-/Audio-csatlakozón keresztül – az iPhone/iPod készülékéről vagy USB eszközéről – van lehetőség audio- és video-fájlok lejátszására. A videólejátszás iPhone és iPod készülékről csak snap-in adapter vagy egy speciális adapter kábelel segítségével lehetséges. Az iPhone/iPod készülékekről történő videólejátszás lehetőségeiről, illetve a speciális adapterkábel/speciális snap-in adapter elérhetőségével kapcsolatos információkért forduljon bizalommal hivatalos BMW Márkakereskedőjéhez. Biztonsági okokból videót csak akkor lehet lejátszani, amikor az autó álló helyzetben van.
KÉRDÉSEK ÉS MEGJEGYZÉSEK A MŰKÖDÉSRŐL
Hogyan tudom párosítani a mobil készülékemet BMW-m mobiltelefon-előkészítésével?
Biztonsági okokból mobil készülékét és a mobiltelefon-előkészítést egyszer párosítani kell. Ennek lépéseiről a jármű kezelési útmutatójában, valamint mobil készüléke használati utasításában talál részletes leírást.
Amennyiben a mobil készüléket korábban már párosították a járműben, úgy az az utazás kezdetekor automatikusan csatlakozni fog a mobiltelefon-előkészülethez. Annak érdekében, hogy a készülék tényleg kapcsolódni tudjon a járműben, gondoskodjon arról, hogy mind a telefon, mind pedig a jármű Bluetooth® funkciója aktivált állapotban legyen.
A párosítási folyamat során a rendszer egy belépési kódot kér Öntől. Ezt a kódot tetszőlegesen választhatja meg. Ugyanakkor – biztonsági okokból – fontos, hogy a kód legalább négy számjegyből álljon, és ne legyen túl kézenfekvő (pl. "0000 vagy "1234").Lehetséges egyidejűleg több készülék csatlakoztatása Bluetooth®-on keresztül?
Egyidejűleg maximum négy mobil készüléket lehet párosítani. Ezek közül egy mobil készülék lehet aktív (azaz a fedélzeti hálózatra csatlakoztatva). Ha az Ön BMW-je támogatja a Bluetooth®-on keresztüli zenelejátszást, egyidejűleg egy másik készülék (mobil készülék vagy Bluetooth®-képes zenelejátszó) is csatlakoztatható a járműhöz.
Eltávolítható az indítókulcs a telefonbeszélgetés alatt?
Az indítókulcs eltávolítható a telefonbeszélgetés alatt anélkül, hogy azzal megszakítaná a hívást. A telefonrendszer addig marad bekapcsolva, amíg Ön vagy beszélgető partnere be nem fejezi a hívást. Ugyanakkor a jármű felszereltségétől és az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően a telefonrendszer korábban kikapcsolhat. Utána a hívást a mobiltelefonján folytathatja.
Amennyiben a mobilomon lévő kontaktok, naptárbejegyzések, teendők vagy jegyzetek között bármilyen változtatást hajtok végre, az mennyi időn belül jelenik meg a jármű rendszerében?
Kérjük, a www.bmw.com/bluetooth weboldalon ellenőrizze, hogy az adott funkciót az Ön mobil készüléke és a járművének felszereltsége támogatja-e. Az adatfrissítés általában a gyújtás ráadásával indul el. Kérjük, közben figyelje a mobil készülék kijelzőjét is: lehetséges, hogy engedélyeznie kell az adatátvitelt.
Hogyan tudom megváltoztatni a telefonkönyvem elrendezését (pl. beállítani a családi név szerinti sorba rendezést)?
Az, hogy telefonkönyvének rendezési sorrendje változtatható-e, az Ön mobil készülékétől, valamint járműve felszereltségétől is függ. Néhány telefonkészülék nem tesz különbséget a családi- és keresztnév között: mindkét név egy mezőbe kerül beírásra; emellett sok mobilkészüléken csak egy vessző vagy pontosvessző jelzi, hogy melyik rész értelmezhető keresztnévként és melyik utónévként. Ez különösen a SIM-kártya bejegyzéseire vonatkozik. Néhány mobil készülék lehetővé teszi rendezési sorrend alternatív beállításait – viszont ezt a rendszer nem feltétlenül fogja figyelembe venni, amikor a telefonkönyvet Bluetooth® kapcsolaton keresztül másolja át autójába. A legújabb járművekben, a megfelelő eszközök segítségével a központi kijelzőn van mód a rendezési sorrend beállítására. További információ a jármű kezelési útmutatójában és az alábbi linken található: www.bmw.com/bluetooth.
Miért nem tudom használni a konferenciahívás funkciót a járművemben?
Ezt a funkciót a jármű felszereltségének, a mobil készülékének és a mobiltelefon-szolgáltatójának egyaránt támogatnia kell. Lehetséges, hogy a mobiltelefon-szolgáltatónak a SIM-kártyán kell aktiválnia a szolgáltatást. További információ mobil készülékének és gépjárművének kezelési útmutatójában, valamint a www.bmw.com/bluetooth weboldalon található. Megjegyzés: amennyiben a hívásvárakoztatás funkció nincs aktiválva, úgy konferenciahívás nem hozható létre bejövő hívással.
Bejövő híváskor miért nem jelenik meg a kijelzőn a hívó fél telefonszáma?
Ez rendszerint azért történik, mert a telefonáló bekapcsolta a "hívószám elrejtése" funkciót a mobiltelefonján.
Kimenő hívásnál az általam hívott fél miért nem látja a telefonszámomat?
Kérjük, ellenőrizze, hogy a mobil készülékén be van-e bekapcsolva a "hívószám elrejtése" funkció. Amennyiben nem ez a probléma, úgy lehetséges, hogy a mobilszolgáltatója automatikusan aktiválta ezt a funkciót (CLIR = hívóazonosító-letiltás). Az CLIR kikapcsolásához kérjük, vegye fel a kapcsolatot mobiltelefon szolgáltatójával.
Miért nem jelennek meg az időpontjaim, a teendőim és a jegyzeteim az autóm "Iroda" menüjében?
Azok az időpontok, amelyek 20 napnál régebbiek, vagy több mint 50 nap múlva aktuálisak, nem kerülnek átmásolásra. Az elvégzett teendőket, vagy azokat, amelyek több mint 90 nap múlva lesznek aktuálisak, szintén nem másolja át a rendszer. Attól függően, hogy mennyi időpont van lementve a mobil készülékére, nem minden bejegyzés kerül megjelenítése a jármű kijelzőjén. További információt mobilkészüléke és gépjárműve kezelési útmutatójában, valamint a www.bmw.com/bluetooth oldalon talál.
A jármű híváslistája megegyezik a mobiltelefon híváslistájával?
A híváslista átmásolása egyaránt függ a mobilkészüléktől és a járműtől. Kérjük, ellenőrizze a www.bmw.com/bluetooth weboldalon, hogy mely mobilkészülékek támogatják a híváslista szinkronizálását, illetve ellenőrizze azt is, hogy az Ön járművén elérhető-e ez a funkció. Amennyiben Ön olyan mobilkészüléket használ, amely nem támogatja a híváslistát, a jármű listáján csak azok a hívások fognak szerepelni, amelyek a Bluetooth®-kapcsolat révén jöttek létre.
Miért nem látom a mobil készülékem összes szöveges üzenetét az autóban?
A szöveges üzenetek átmásolása a mobil készüléktől és a járműtől egyaránt függ. Kérjük, tanulmányozza az ide vonatkozó információkat a www.bmw.com/bluetooth weboldalon.
Hogyan működik a Bluetooth® hangreprodukció a járművemben?
Kérjük, a központi kijelző segítségével bizonyosodjon meg arról, hogy az Audio (Bluetooth) funkció be van-e kapcsolva. A www.bmw.com/bluetooth oldalon ellenőrizze, hogy a mobil készüléke támogatja-e a Bluetooth hangreprodukciót. Egyes mobilkészülékek esetében a telefonon kell elindítani a zenelejátszó programot, majd a készülék használatával kell kiválasztani a zeneszámot is.
Hogyan lehet egy hívás befejezése vagy közlekedési információ érkezése után folytatni a Bluetooth® hangreprodukciót?
A rendszer normál esetben automatikusan feloldja a hangreprodukció némítását. Ha nem így történne, a hangreprodukciót a hangerőszabályzóval tudja újra elindítani.
Abban az esetben is használhatom Bluetooth®-on keresztül a hangreprodukció funkciót a mobilkészülékemen, amikor az egy USB snap-in adapterrel vagy USB-kábellel kapcsolódik a járműhöz?
Nem minden mobil készülék biztosít stabil kapcsolatot ehhez a funkcióhoz. Amennyiben problémák merülnek fel a hangreprodukcióval, kapcsolja ki az Audio (Bluetooth) funkciót a központi kijelzőn.
Miért nem jelenik meg a központi kijelzőn néhány névjegyhez tartozó kép, amelyek el vannak mentve a telefonkönyvben?
Kérjük, ellenőrizze a www.bmw.com/bluetooth weboldalon, hogy mobilkészüléke és járművének felszereltsége támogatja-e a Névjegy kép funkciót. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a névjegyképek csak korlátozott számban tárolhatóak a rendszerben.
Hogyan frissíthetem a gépjárművem szoftverét?
Az erre vonatkozó információkat a www.bmw.com/update oldalon találja meg.
Hogyan tudom használni az opcionálisan rendelhető Internet funkciót a mobilkészülékemmel?
Az Internet funkció az SA614 és az SA644 (vagy a 2010 szeptembere után gyártott járművek esetében SA6NK) kóddal ellátott kiegészítő felszereltségek részeként vehető igénybe, amely szolgáltatás nem minden országban érhető el.
Kérjük, az első használat előtt gondoskodjon róla, hogy a rendszer megkapja a szükséges frissítéseket. A frissítést a központi kijelzőn a BMW szolgáltatások > Szolgáltatások állapota > BMW szolgáltatások frissítése elérési úton tudja végrehajtani. Kérjük, emellett győződjön meg arról is, hogy mobil készüléke megfelelően van beállítva. Bővebb információt erről a GY.I.K további részében talál.Hogyan tudom konfigurálni a mobiltelefont az internet vagy a BMW TeleServices szolgáltatás használatához?
A mobil készülék használati útmutatójában találja a leírást arról, hogy miként tudja az Access Point Name (APN) funkciót konfigurálni; ez előfordulhat még az alábbi helyeken: "Internet-beállítások", "Modem-beállítások" vagy "Internetmegosztás-beállítások". Az igényelt beállítások a szolgáltatójánál érhetőek el. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a legtöbb Sony Ericsson mobil készülék csak az első bejegyzést ismeri fel az APN listán. Ezért azt javasoljuk, hogy töröljön ki minden egyéb APN konfigurációt.
Miután a Bluetooth kapcsolat felállt, a mobilkészülékem megpróbál magától hívást kezdeményezni.
A BMW TeleServices szolgáltatással összefüggésben (SA 6AA opciós kód) a rendszer automatikusan tárcsázza a BMW Teleservice számát, amint a szolgáltatásra szükség van. A mobil készüléken keresztül való adatkapcsolat létesítéséhez – a jármű adatainak továbbítása céljából – számos próbálkozásra szükség lehet.
Miért jelennek meg egyes bejegyzések kétszer is a járműben?
Amennyiben a mobil készülék támogatja a SIM-kártyán tárolt adatok átvitelét, úgy ezek is megjelenítésre kerülnek a járműben.
Miért van az, hogyha telefonhívást indítok, akkor egy másik név jelenik meg a kijelzőn, és nem a tárcsázott félé?
Ez akkor történik meg, amikor ugyanaz a szám több névjegyhez is hozzá van rendelve a telefonkönyvben. Amikor Ön hívást kezdeményez vagy fogad, az adott számhoz társított nevek közül csak az egyik jelenik meg a kijelzőn.
Van valamilyen korlátozás a fájlnevek és a készüléknevek használatában?
Célszerű minél rövidebb fájlneveket használni, hogy a kijelzőn megjelenítendő név hossza (beleértve annak elérési útvonalát) ne haladja meg a 255 karaktert. Azon fájlok neveit, melyek ennél hosszabbak, vagy azonos névvel szerepelnek ugyanazon az adathordozón, a rendszer számokkal különbözteti meg és lerövidíti. Kérjük, kerülje a speciális karakterek és szimbólumok használatát az elnevezéseknél.
Miért tart néha olyan sokáig, hogy hozzáférjek a zeneszámokhoz a zenekeresővel?
Amikor egy MP3-lejátszó vagy egy USB-pendrive első alkalommal kerül csatlakoztatásra, a zenefájlok csak közvetlenül a készülék könyvtárán keresztül lesznek elérhetők. A kényelmes, műfajra, előadóra vagy zeneszámra szűkíthető keresési opció csak akkor válik elérhetővé, amikor már minden szükséges fájlinformáció átmásolásra került. Az MP3-lejátszó vagy az USB-pendrive reakcióideje – például a szinkronizálás időtartama vagy a működési sebesség – a tárolási kapacitástól és a készülék technológiájától, illetve a rajta tárolt hanganyag méretétől és típusától függ. Egy 8 GB-os flash-memóriával ellátott MP3-lejátszó esetében ez a szinkronizáció körülbelül 10 percig tart, de ez készüléktől függően akár hosszabb időt is igénybe vehet ennél. Ezalatt az idő alatt a hanganyag a könyvtárak és fájlnevek közül választható ki.
Van valamilyen korlátozás a lejátszási listák használatában?
Az M3U formátumú lejátszási listákat minden BMW USB-/Audio-csatlakozó támogatja. A további formátumok támogatottsága az USB-/Audio-csatlakozó típusától függ. Kérjük, ebben a témában tanulmányozza a kezelési útmutatót.
Járművem beindításakor miért nem aktiválódik az USB-/Audio-csatlakozó, noha az utolsó audio-kimeneti forrás külső eszközről származott?
Méretüktől, kapacitásuktól és gyorsaságuktól függően egyes USB-készülékeknek több időre van szükségük, amíg az USB-/Audio-csatlakozó felismeri őket. Ennek egyik nyilvánvaló oka az, hogy némely készüléket egyénileg kell aktiválni az "Entertainment" fül alatt, ami miatt a zene újralejátszása annak ellenére sem indul el automatikusan, hogy az USB-/Audio-csatlakozó volt az utolsó aktív audioforrás, mielőtt a vezető kiszállt az autóból.
Miért nem ismeri fel az USB-/Audio-csatlakozó az iPhone/iPod készülékemet?
Esetenként probléma léphet fel az Apple iPhone/iPod eszközök felismerésénél. A következő lépések megoldást nyújthatnak:
• Kérjük, válassza le Apple iPhone/iPod készülékét, majd csatlakoztassa azt újra.
• Kérjük, ellenőrizze, hogy az Apple iPhone/iPod készüléke a megfelelő adapter-kábellel van csatlakoztatva az USB-/Audio-csatlakozóhoz.
• Kérjük, ellenőrizze, hogy található-e sérülés a kábelen. Próbálja elkerülni a kábel felcsavarodását.
• Ha járműve rendelkezik USB snap-in adapterrel, és azt szeretné, hogy az iPhone/iPod készüléke az USB-csatlakozón át is működjön, az USB snap-in adapter leválasztására lehet szükség. Ugyanez vonatkozik az üres snap-in adapterre.
• Kérjük, ellenőrizze az Apple iPhone/iPod töltöttségi szintjét.
• Ha a fenti lépések sikertelennek bizonyulnak, kérjük, állítsa alaphelyzetbe Apple iPhone/iPod készülékét.Miért nem ismeri fel az USB-/Audio-csatlakozó az MP3-lejátszómat/mobiltelefonomat?
Ritka esetben problémák merülhetnek fel a mobilkészülék felismerésénél. Például, amikor a járművet leállítja majd újra beindítja, és a mobilkészülék az USB-kábelen keresztül bekapcsolva marad, az USB-kapcsolat néha nem jön létre. Ebben az esetben az USB-kapcsolatot meg kell szüntetni, és újra létre kell hozni azt.
TERMÉK
Használható SAP (SIM Access Profile) Bluetooth®-profil a BMW járművekben?
Az SA 6NB opciókóddal rendelkező felszereltségek, illetve a SAP snap-in adapterek a GSM-szolgáltató SIM-kártyáján, vagy a SAP Bluetooth profilt is támogató mobiltelefonokon keresztül működtethetők.
Miért van szükségem a "Kibővített csatlakoztatási lehetőség mobiltelefonok zenelejátszójához" (SA 6NF) kiegészítő felszereltségre?
Meglévő telefonos felszereltsége (SA 633 és SA 644 kóddal ellátott felszereltségek) és USB -/Audio- csatlakozója (SA 6FL opció) mellé megrendelheti a "Kibővített csatlakoztatási lehetőség mobiltelefonok zenelejátszójához" (SA 6NF) felszereltséget. Megfelelő USB snap-in adapter segítségével a felszereltség lehetővé teszi a telefonon elmentett zenei tartalmakhoz való hozzáférést, amely jóváhagyott mobil készülékek közel mindegyikével kompatibilis.
A megfelelő USB snap-in adapter megléte esetén minden feltétel adott lesz ahhoz, hogy a telefon kihangosítóját és hangreprodukciós funkcióját egyszerre használhassa.Szükség van snap-in adapterre ahhoz, hogy mobilkészülékemet a járműben használjam?
A mobiltelefon járműben való optimális működéséhez a BMW Group snap-in adapter használatát javasolja, ami garantálja mobil készüléke biztonságos rögzítését, folyamatos töltését, valamint a külső antennához való csatlakozását. További információ a snap-in adapterek jelenlegi választékáról a www.bmw.com/bluetooth oldalon található.
Milyen kiegészítő felszereltségre van szükségem az USB-/Audio-csatlakozóhoz?
Az USB-készülékről való hangreprodukcióhoz speciális kiegészítő felszereltség szükséges (SA6NL, SA6NK, SA6NH vagy SA6F). Egyes országokban ez alapfelszereltségként jár. Azon a járművek esetében, amelyek az USB-/Audio-csatlakozót alapfelszereltségként tartalmazzák, az SA számok már nincsenek külön feltüntetve.
Lehetséges/szükséges-e adapterkábelt használnom a járműben?
Az eszközök csatlakoztatására használhatók hosszabbítók – csakúgy, mint a mini/micro USB-ről USB-re átalakító adapter kábelek. A flexibilis adapterkábel használata annak érdekében ajánlott, hogy megóvja az USB-csatlakozót és az Ön MP3-lejátszóját a mechanikai sérülésektől. A kábel nem lehet hosszabb egy méternél.
TERMÉK
Miért nem tudom párosítani a mobilkészülékemet, noha beírtam a jelszót?
Ellenőrizze, hogy a mobil készüléke szerepel-e a BMW által tesztelt készülékek listáján (www.bmw.com/bluetooth). A járműbe beírt jelszónak meg kell egyeznie a mobil készülékében használt kóddal, és a párosítást 30 másodpercen belül végre kell hajtani. A régebbi modelleknél a jelszót hét másodpercen belül kell beírni. Amennyiben meg kell ismételnie a párosítást, lehetséges, hogy ki kell törölnie a meglévő bejegyzéseket a készülékek listáin. További információért kérjük, tanulmányozza mobilkészüléke használati útmutatóját.
Miért nem tud a mobilkészülékem automatikusan újrakapcsolódni? És miért nem érhető el egy, a korábbiakban támogatott funkció?
Győződjön meg arról, hogy a Bluetooth® szolgáltatás be van kapcsolva a mobil készülékén és a járművében egyaránt. Amennyiben a csatlakozás nem történik meg automatikusan, kérjük, ellenőrizze a mobil készüléke kijelzőjét. Néhány mobil készülék megerősítést kér az adott, és a későbbi kapcsolódásokra vonatkozóan. További információt a mobiltelefonja használati utasításában talál. Ha a mobil készüléke a sokadik próbálkozás után sem tud automatikusan csatlakozni, a probléma megoldását szolgálhatja még a mobiltelefon teljes kikapcsolása és újraindítása, az akkumulátor rövid időre való eltávolítása vagy a mobiltelefon gyári beállításainak visszaállítása. A telefon alaphelyzetbe állítása előtt erősen ajánlott menteni az adatokat. További információért kérjük, tanulmányozza mobiltelefonja használati útmutatóját. Ellenőrizze, hogy a párosítási adatok elérhetők-e a járműben és a mobilkészüléken egyaránt. Amennyiben nem ezzel van probléma, törölje ki a meglévő regisztációs bejegyzéseket, és hajtsa végre újra a párosítást.
Az állandó és stabil kapcsolat létrehozásának sikertelenségét (pl. a Bluetooth-kapcsolat állandó megszakadását) gyakran a mobiltelefon, vagy a rajta tárolt adatok hardveres hibája okozza (pl. telefonkönyv-bejegyzések, szöveges üzenetek, híváslisták). Ilyen esetekben az adatmentést követően ajánlott a mobil készülékek gyári beállításainak visszaállítása.A hívott fél neve nem jelenik meg a kijelzőn, annak ellenére, hogy a névjegy el van mentve a mobil készüléken.
Amennyiben a hívást a mobil készülékről aktív Bluetooth kapcsolat mellett kezdeményezte, nem garantált, hogy a szám vagy a névjegy megjelenik a központi kijelzőn. Ellenőrizze továbbá, hogy mobiltelefonjának telefonkönyve megjelenik-e a központi kijelzőn, valamint azt, hogy a névjegy megfelelően és hiánytalanul továbbítódott-e az autó fedélzeti rendszerébe.
Miért mutatja a kijelző hibásan a mobilhálózat erősségét?
Ezt a funkciót nem minden mobilkészülék-típus támogatja. Egyes mobilkészülékek a hálózati jel erősségét jelentős késéssel jelzik ki. Bővebb információt erről a www.bmw.com/bluetooth oldalon talál. Nem minden névjegy, illetve a mobiltelefon névjegyeinek nem minden részlete jelenik meg a központi kijelzőn. A rendszer korlátozott számú névjegyet képes kezelni. Bővebb információk a www.bmw.com/bluetooth oldalon érhetőek el.
Miért nem jelenik meg a Blackberry készülékem telefonkönyve a járműben?
Sok esetben a Blackberry mobil készülékek Enterprise módban működnek. Ezekben az esetekben a cég informatikai adminisztrátora határozza meg a biztonsági beállításokat és irányelveket. Sok esetben a probléma megoldható a biztonsági beállítások egyikének megváltoztatásával. Kérjük, ellenőrizze, hogy az alábbi opciónál a "Nem" került-e kiválasztásra: Beállítások > Biztonsági beállítások > Általános beállítások > Telefonkönyv beillesztése > Nem. Ha nem sikerül megváltoztatni a beállítást, vagy a változtatással nem éri el a kívánt hatást, kérjük, konzultáljon az informatikai adminisztrátorával.
Az Office mappa nem tartalmazza a Hírek, Naptár, Feladatok és Jegyzetek elemeket.
Először is ellenőrizze a www.bmw.com/bluetooth oldalon, hogy a mobil készüléke támogatja-e a kívánt funkciót a járművén. Ugyanakkor figyeljen arra is, hogy az e-mailek, szöveges üzenetek, naptárbejegyzések, feladatok és jegyzetek letöltését ne indítsa el addig, amíg a telefonkönyv teljesen be nem töltődött. Ez pár jó néhány percbe is telhet a telefonkönyv méretétől és tartalmától függően. Figyelem: a letöltési folyamat megszakad, amikor hívást kezdeményez vagy fogad.
Miután a Bluetooth-kapcsolat felállt, egy ismétlődő hangjelzés hallható a mobil készülékemen. Bizonyos hangok a jármű hangszóróin keresztül hallhatók. Ez miért van?
Amikor naptárbejegyzéseket, emlékeztetőket és jegyzeteket nyit meg, bizonyos mobilkészülékek hangjelzéseket bocsátanak ki. Attól függően, hogy milyen mobil készüléket használ, ezeket a hangjelzéseket ki lehet kapcsolni (pl. a profil beállításainál). A mobil készüléken esetlegesen megjelenő állapotfrissítéseket és hibaüzeneteket figyelmen kívül hagyhatja.
Miért jelenik meg a <Content Protection> üzenet a kijelzőn az üzenet tartalma helyett (az e-maileknél és szöveges üzeneteknél)?
Ebben az esetben az adattitkosítás miatt (Content Protection) a zárolt Blackberry készülékről nem kerülnek át adatok a járműbe. Amint a Blackberry zárolását jelszavával feloldotta, az üzenet továbbítása megfelelően végbemegy. Ahhoz, hogy ezt a problémát végleg megszüntesse, a mobil készüléke biztonsági beállításait a következőképpen kell megváltoztatnia: Menü > Opciók > Biztonsági beállítások > Titkosítás: Kikapcsol. Ha ezt a módosítást nem tudja önállóan végrehajtani, kérjük, keresse fel a Blackberry Enterprise Szerver adminisztrátorát cége informatikai részlegén.
Miért nem tudom lejátszani a számokat, amiket egyszer megvásároltam?
A megvásárolt zeneszámok sokszor másolásvédelemmel vannak ellátva (DRM: digitális jogok kezelése). A másolásvédelemmel ellátott zeneszámok nem játszhatók le, ezért a rendszer kihagyja őket a lejátszási listából. A program a soron következő jogtiszta számmal folytatja a lejátszási listát. Ugyanez vonatkozik a sérült vagy hibás zeneszámokra is.
Miért hallok zavaró zajokat a zeneszámok lejátszása közben?
Kérjük, ellenőrizze az MP3-fájlokat, és indítsa újra őket egy másik szoftverrel. Ha a mobil készüléke az Aux-in-porthoz van csatlakoztatva, annak hangmagasságát állítsa maximumra, és ezt követően állítsa be a jármű audiorendszerének hangerejét.
Miért nem szól semmi, amikor zenét akarok lejátszani az iPhone/iPod készülékemről a snap-in adapteren keresztül?
Kérjük, ellenőrizze, hogy a snap-in adapter nem videóhoz van-e beállítva. Amennyiben szükséges, távolítson el minden kábelt az analóg AUX-portból.
Miért van az, hogy bizonyos zeneszámokat csak a címjegyzékben találok meg?
Ha egyes számokat csak a címjegyzékben talál meg, ellenőrizze az adott zene ID3 információját. Ha az információ nem teljes, akkor nem lehet a zeneszámokat helyesen könyvtárba rendezni.
Otthon módosítottam a zeneszámokat. Miért nem látszik ez a járműben?
Ha az adathordozón megváltoztatja a fájl ID3 címkéjét, bizonyos körülmények között lehetséges, hogy az USB-/Audio-csatlakozó ezt nem fogja felismerni azt. Ilyenkor válassza le a készüléket az USB-/Audio-csatlakozóról, és töröljön le egy fájlt a róla, vagy tölsön fel rá egy fájlt. Ezzekkel a lépésekkel elérheti, hogy a készülék USB-/Audio-csatlakozóhoz való következő csatlakoztatásakor az aktuális zeneinformáció beolvasásra kerüljön.
Az autó beindításakor néha a rádió kapcsol be először, annak ellenére, hogy az USB-/Audio-csatlakozó volt a legutóbb kiválasztott audioforrás.
Amikor a jármű elindul, megkísérli elindítani a legutóbb használt audioforrást. Amennyiben ez az USB-/Audio-csatlakozó volt, akkor a felismerést befolyásolja a csatlakoztatott MP3-lejátszó. Amikor a jármű beindul, a rendszer váltakozó gyorsasággal ismeri fel az MP3-lejátszót. Ennek sebessége attól függ, hogy mekkora az MP3-lejátszó mérete, kapacitása és csatlakozási sebessége. Bizonyos esetekben az MP3-lejátszóval nem létesíthető elég gyorsan kapcsolat, ezért a jármű először bekapcsolja a rádiót.
Miért tart néha olyan sokáig, amíg az USB-/Audio-csatlakozó reagál a véletlenszerű lejátszási lista beállítására?
A véletlenszerű lejátszás Apple iPhone/iPod készülékével vagy az USB-/Audio-csatlakozóval valósítható meg. A véletlenszerű lejátszási beállítás mentéséhez szükséges idő a lista nagyságától függ. Különösen nagy lejátszási listák esetében hosszabb várakozási időre lehet számítani.
Miért látok néha számjegyeket a listában az album vagy a szám címe helyett?
A számjegyek a találatok helyeit jelzik a listában, és akkor tűnnek fel, ha az információ az MP3-lejátszójáról nem tud elég gyorsan betöltődni. Amint az információ elérhető, a lejátszási lista maradéktalanul megjelenik a kijelzőn.
Miért jelenik meg időnként "Az adat betöltés alatt..." üzenet, és miért tűnik fel csak később a kívánt lista?
Az üzenet akkor jelenik meg, amikor Ön gyorsan görgeti a listát, vagy amikor nagy adattartalommal megtöltött mappák között böngészik.
Miért nem jelennek meg megfelelően az audiofájlom metainformációi a kijelzőn?
Speciális karakterek, ékezetek és más nyelvből származó karakterek az audiofájlok ID3 címkéjén arra utalhatnak, hogy a lementett metainformáció nincs helyesen megjelenítve. Ha szükséges, távolítsa el ezeket a karaktereket az érintett fájlok metainformációjából, vagy használjon más programot a metainformáció elmentésére.
Miért eltérő hangerővel játssza le a program az audiofájljaimat?
Az, hogy az MP3-fájlok különböző hangerővel kerülnek lejátszásra – annak ellenére, hogy a lejátszás hangereje a járműben nem került módosításra –, magának az MP3-fájlnak tulajdonítható. Kérjük, ellenőrizze a hangerő-beállításokat, amikor az audiofájlt MP- fájllá alakítja, és ha szükséges, a már meglévő MP3-fájlt alakítsa vissza audiofájllá. Esetleg használhat olyan programot is, amely egységesíti a zenegyűjtemény hangerejét.
Miért nincs az Apple készülékem zeneszűrője elmentve?
Bizonyos szoftverek régebbi verziói nem támogatják a zeneszűrő elmentését a járműben, ezért szoftverfrissítést kell végrehajtania Apple készülékén. Az Apple készülékére letöltött szoftververziót a következő menüpontokból hívhatja elő: Beállítások > Általános > Bővebben > Verzió
Miért látszik egy fekete kép, amikor videót játszok le az iPhone/iPod készülékemről?
Ritka esetben lehetséges, hogy egy fekete kép jelenik meg, amikor nyitott alkalmazások futnak a háttérben az Apple készülékén. Ebben az esetben készüléke feladatkezelőjének segítségével be kell zárnia az összes háttérben futó alkalmazást.
Miért nincsenek középen a videóim az iPhone/iPod készülékem kijelzőjén?
Kérjük, válassza ki még egyszer a megtekinteni kívánt iPhone/iPod videoklipet, ha a videó nem jelenik meg a kijelző közepén. A legjobb lejátszási minőséget akkor éri el, ha a videóbeállításoknál az iPhone/iPodján az NTSC és a Widescreen ki van kiválasztva.