A BMW 8-SOROZAT ÁTTEKINTÉSE.

A BMW 6 (E24) utódja, amely a ’80-as évek végén jelent meg, meglepetést okozott még az autókat jól ismerőknek is. Az új kupé immár a BMW 8 nevet viselte. Az elődjénél jóval nagyobb, teljesen új karosszériaformával rendelkező autó a legmodernebb technológiákkal dicsekedhetett. A BMW 8 Coupé a műszaki fejlettséget a legmagasabb szintű dinamizmussal és teljesítménnyel, valamint a high-end luxusautók exkluzivitásával ötvözte.

Bár csaknem 20 év telt el, a jelenlegi generáció ugyanezt az alapelvet követi. Esetében a korábbiakhoz képest teljesen átdolgozott, forradalmian újszerű stílusú formaterv a legfejlettebb műszaki tartalommal találkozik – amelynek egyik eleme a legerősebb motor, amelyet a BMW valaha is sorozatgyártású autóba szerelt. A dinamizmust szolgáló, precízen összehangolt, felülmúlhatatlan színvonalú komponensek jelenléte egyértelműen érvényre jut az autó pedáns viselkedésén, kézben tarthatóságán és menetteljesítményein. Az esztétikum, a kényelem és az erő három karosszériaformában – Coupé, Cabrio és Gran Coupé – ölt testet. 

Bővebben

A BMW 8-SOROZAT 5 LEGJELLEMZŐBB TULAJDONSÁGA.

  • 01 Kompromisszummentes dinamizmus
  • 02 A stílust és tökélyt ötvöző dizájn
  • 03 Exkluzív anyagok, különleges fényezések: mindegyik BMW 8 egyedien különleges
  • 04 Meggyőző karosszériaváltozatok: BMW 8 Coupé, BMW 8 Cabrio vagy BMW 8 Gran Coupé
  • 05 A haladás luxusa: mindig az élen a biztonság és a vezetőt segítő rendszerek terén

Erő. Kontrollálhatóság. Kényelem. Különleges dizájnjával, kivételes agilitásával és lenyűgöző motorjaival a BMW 8 Coupé nemcsak a fordulatszámmérő mutatóját kergeti elképesztő magasságokba, hanem az adrenalinszintet is. Exkluzív, a versenyautózás világából származó felszereltségeivel a luxus sportautó a csúcsminőség és a maximális teljesítmény tökéletes fúzióját nyújtja.


BMW 8-as Cabrio: a BMW Luxus Kategória sportautója, egyben a szabadság új értelmezési formájának úttörője. Egy autó, amelynek még a legapróbb részlete is lenyűgöző eleganciával fejezi ki a dinamikai potenciált. A dizájn: erőt sugárzó és esztétikus. A meghajtás: kimagaslóan agilis és túláradó teljesítményű. E jármű a luxus sportautók érzelemgazdag újraértelmezése. A legmagasabb szintű kényelem találkozik benne a műszaki innovációval – valamint az ambiciózus sportosság a határtalan vezetési élménnyel.


A BMW 8-as Gran Coupé egy lélegzetelállító sportautó, amely nagyvonalú térérzetet nyújt. Az autó formaterve – amely a luxus sportautók teljesen új dizájnnyelvének jegyeit viseli magán – a határtalan erő és az ámulatba ejtő dinamizmus kifejezője. A BMW 8-as Gran Coupé kirobbanó formában lévő motorjaival minden megtett méteren maradéktalanul teljesíti azt, amit ígér. Az élményből mind a négy utas részesül – akiket ellenállhatatlanul exkluzív, egyszersmind lenyűgözően sportos környezet vesz körül.

Bővebben
BMW 8 Coupé (G15), rézsútos elölnézet, BMW 8 Cabrio (G14) rézsútos elölnézet, BMW 8 Gran Coupé (G16), egy álló autó 7/8-os oldalnézetből

A BMW 8-SOROZAT TÖRTÉNETE DIÓHÉJBAN.

Fedezze fel a BMW 8-sorozat modelljeinek történetét és ismerkedjen meg a legújabb kupékkal – valamint azzal, hogy honnan erednek az elegáns, erős luxus sportautók gyökerei.

Bővebben

A BMW 8-SOROZAT TÖRTÉNETE DIÓHÉJBAN.

A BMW 8-SOROZAT ELSŐ GENERÁCIÓJA.

BMW 8 Coupé (E31), egy mozgó autó 7/8-os oldalnézetből

(E31)

Amikor bemutatták az 1989-es frankfurti nemzetközi autókiállításon a BMW 6 (E24) igencsak ütőképesnek tűnő utódját, az olyan nagyszerű fogadtatásban részesült, hogy 5000 példányt már azelőtt előrendeltek az ügyfelek, hogy az új BMW 850i-ből egyet is átadtak volna a márkakereskedésekben. Az ékalakú karosszériájú, hosszú motorháztetővel rendelkező, élesen levágott farú autót Klaus Kapitza tervezte. A lapos orr-rész a BMW M1-et idézi. Az áramló, rendkívül elegáns vonalak a nagy teljesítmény ígéretét hordozzák, amelyet könnyedén valóra is váltott a V12-es, ötliteres hengerűrtartalmú, 300 LE (220 kW) teljesítményű motor. 

Számos műszaki innovációjával a ’80-as végén ez volt a BMW által gyártott legmodernebb jármű. A BMW 850i-hez elérhető újdonságok sorát gyarapították egyebek mellett az opcionális önkormányzó hátsó tengely, a DSC menetstabilizálóhoz hasonló új vezetőt segítő rendszerek, a változó rásegítésű szervokormányzás, valamint az elektronikus lengéscsillapító-szabályozás (EDC). A BMW 8 volt az első olyan BMW, amely 0,3 alatti Cw-értékkel, valamint multiplex elektronikai rendszerrel rendelkezett. 1992-ben azután megjelent a még erősebb, BMW 850CSi nevet viselő variáns is, amelynek motorja 380 LE (280 kW) teljesítményt hozott ki az 5,6 literes hengerűrtartalomból.

Egy évvel később megérkezett a 4,0 literes, 8 hengeres, 286 lóerős (210 kW) motor is. 1994-től volt kapható a BMW 850Ci, amelynek mozgatásáról a 12 hengeres motor másik, 5,4 literes hengerűrtartalmú, 326 lóerős (240 kW) változata gondoskodott. 1995-ben megrendelhetővé vált a BMW 840 Ci verziója is. A BMW 8 a technológiák, az aerodinamikai jellemzők és a dizájn tekintetében korának élvonalát képviselte. A jármű képében az avantgárd elegancia és az exkluzív luxus találkozott az egyedülállóan nagy teljesítménnyel. Ez a koncepció él tovább a 2018-ban debütált BMW 8-sorozat karosszériaváltozatainak (G14, G15, G16) esetében is. A gyártás 1999-es befejezéséig több mint 30 000 példány gördült le a szerelőszalagról.

Gyártási periódus: 1989–1999
Motorok: 4,0–5,6 liter (218–380 LE/160–280 kW), 8 és 12 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4780 mm/1885 mm/1340 mm

A BMW 8-SOROZAT MÁSODIK GENERÁCIÓJA.

BMW 8 Coupé (G15), egy álló autó rézsútos elölnézetből

(G15)

A BMW 6 (F13) utódja a legmagasabb minőség és a maximális teljesítmény ideális ötvözetét nyújtja. Az autó különleges dizájnjával már a luxus sportkupék felé kacsingat. A karcsú, opcionálisan lézeres fényforrásokkal ellátható, újszerű esztétikumú első lámpák nagyszerűen rímelnek a jármű alacsonyépítésű jellegére és nyúlánk sziluettjére. A letisztult vonalak, az izmos vállak és a lapos tetővonal együttesen egy olyan sportautót rajzolnak ki, amely a BMW luxus kategória teljes jogú tagja. 

A progresszív stílusával bizsergető izgalmat keltő belső térben minden egy irányba mutat: előre. A luxus színvonalú anyagok – így például a nemesfából készült belső díszítőelemek, valamint a BMW Individual bőrkárpitok – a rendkívüli atmoszférájú utazás ígéretét hordozzák. Mindehhez jön még az egyedi, különleges fényezések sokasága, amelyekkel maradéktalanul érvényesíthetők a személyes preferenciák. A digitális műszerfal jóvoltából megbízhatóan uralható a jármű teljesítménye. A fentieken túl a BMW 8 a legújabb biztonsági és vezetőt segítő rendszerekkel áll tulajdonosa rendelkezésére.

A kompromisszumoktól mentes menetdinamikai jellemzőket szolgáló komponensek – így például az xDrive összkerék-meghajtási rendszer, az M Sport differenciálmű és az elektromechanikus karosszériadőlés-szabályozás – egyenesen az autóversenyzés világából érkeztek. Az említettek, valamint a rendkívül hatékony és acélos erejű motorok jóvoltából a BMW 8 Coupé mindig lehengerlő produkciót nyújt. E motorok közé tartozik az M8 Competition 625 LE (460 kW) teljesítményű, dupla turbófeltöltős, 8 hengeres erőforrása is. Ez utóbbi egyébként a legerősebb motor, amelyet a BMW sorozatgyártású járműbe épít be.

Gyártási periódus: 2018-tól napjainkig
Motorok: 3,0–4,4 liter (333–625 LE/245–460 kW), 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4843–4867 mm/1902–1907 mm/1339–1362 mm

BMW 8 Cabrio (G14), egy álló autó rézsútos oldalnézetből

(G14)

A 2019 óta a piacon lévő BMW 8 Cabrio különleges nyitott tetős vezetési élményt nyújt. A szövetből készült tető, amely zárt állapotában kupészerű sziluettet kölcsönöz az autónak, kevesebb, mint 15 másodperc alatt nyílik ki. A szélfogó pedig gondoskodik a zavartalan utazásról. A versenyautós génekkel rendelkező BMW M8 Competition Cabrio mindössze 3,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órás sebességre. A precízen összecsiszolt futóműelemek, valamint az aktív hátsókerék-kormányzás dinamikus kanyarvételi tulajdonságokat szavatolnak. A légiesen könnyed sziluettel és erőteljes farral rendelkező jármű önmagáért beszélő, magabiztosságot sugárzó dizájnja lélegzetelállító, érzéki sportossággal kecsegtet.

A luxus és a nagy teljesítmény tökéletes szimbiózisát nyújtó belső térben olyan kifinomult anyagok találhatók, mint az opcionális, steppelt mintájú, kontrasztvarrással ellátott Merino bőrkárpit. A legbecsesebb részletek közé tartoznak a „Crafted Clarity” metszett üveg díszítőelemek is. A felszereltség megrendelése esetén kézzel készített üvegdíszítések kerülnek a sebesség-előválasztó karra, az iDrive kontrollerre és a Start/Stop gombra, ami látványra és érzésre egyaránt csak még rangosabbá teszi az enteriőrt.

A BMW 8 Cabrio semmi máshoz nem fogható, exkluzív élményt nyújt. Mindez ugyanúgy igaz az M TwinPower Turbo 8 hengeres motorral ellátott BMW M8 Competition Cabrióra, mint a 6 hengeres erőforrással rendelkező verziókra.

Gyártási periódus: 2019-től napjainkig
Motorok: 3,0–4,4 liter (333–625 LE/245–460 kW), 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4843–4867 mm/1902–1907 mm/1339–1353 mm

BMW 8 Gran Coupé (G16), egy mozgó, rézsútos hátulnézetből látható autó

(G16)

A Cabrióhoz hasonlóan 2019 óta a piacon lévő négyajtós BMW 8 Gran Coupé a BMW 8-sorozatba tartozó kupékra jellemző extravagáns luxust és szenzációs menetteljesítményeket lenyűgöző térkínálattal ötvözi. A nagy tengelytáv és az enyhén emelt tetővonal tágas fej- és lábtérről gondoskodik. A panoráma üvegtető fényárba borítja az utasteret – és ha kell, toló-billenő funkcióinak segítségével friss levegőt enged be. Mindemellett pedig zavartalan kilátást biztosít az első szélvédőtől egészen a hátsó ablakig.

A belső térben az első rangú megmunkálás és a kitűnő minőségű bőrkárpit – amely kérésre akár kézzel varrott is lehet – kényezteti az érzékeket. A belső tér a legapróbb részletig személyre szabható. Az e célt szolgáló felszereltségek egyike a BMW Live Cockpit Professional, amely egyebek mellett a nagy felbontású, szabadon programozható, digitális műszeregységet, a tartalmakat tűélesen megjelenítő, nagyméretű központi kijelzőt, valamint a BMW Head-Up kijelzőt foglalja magában. Az egyes funkciók érintéssel vagy az iDrive kontrollerrel, illetve gesztus- vagy hangvezérléssel működtethetők.

Kívülről a luxus sportkupé atletikus orr-részével, lendületes sziluettjével és látványos farával nyújt forradalmian újszerűt a kategóriában. Az autó elegáns profilja tökéletesen hagyja kibontakozni a különleges ragyogású fényezéseket. Az acélos erejű TwinPower Turbo benzinmotorok, illetve a duplaturbó-feltöltéses common rail dízel erőforrás rendkívüli, a kategória élvonalára jellemző agilitással és menetteljesítményekkel ruházzák fel a járművet. Az autó viselkedésére igen jó hatást tesz az alacsony súlypont és a nagy karosszériamerevség is.

A BMW 8 Gran Coupé városban, autópályán és kanyargós vidéki utakon egyaránt pazar utazási élményt nyújt – és természetesen ideális partner a hosszú autós túrákhoz és utazásokhoz is.

Gyártási periódus: 2019-től napjainkig
Motorok: 3,0–4,4 liter (333–625 LE/245–460 kW), 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 5074–5098 mm/1932–1948 mm/1401–1420 mm

BMW használt autók egy BMW márkakereskedés előtt

BMW HASZNÁLT AUTÓK.

BMW M8 Cabrio (F91), egy álló autó rézsútos oldalnézetből

BMW 8 CABRIO M MODELLEK.

BMW 8 Coupé (G15), egy álló autó rézsútos elölnézetből

BMW 8 COUPÉ.

BMW 8 Gran Coupé (G16), egy mozgó autó rézsútos hátulnézetből

BMW 8 GRAN COUPÉ.

BMW M8 Coupé (F92), egy álló, egy modell társaságában látható autó rézsútos hátulnézetből

BMW 8 COUPÉ M MODELLEK.

BMW M8 Gran Coupé (F93), egy álló, egy modell társaságában látható autó rézsútos oldalnézetből

BMW 8 GRAN COUPÉ M MODELLEK.

BMW 8 Cabrio (G14), egy álló autó rézsútos oldalnézetből

BMW 8 CABRIO.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • Az üzemanyag-felhasználási, széndioxid-kibocsátási és villamosenergia-fogyasztási adatok a Könnyűgépjárművekre Vonatkozó Világszinten Harmonizált Vizsgálati Eljáráson (WLTP) alapulnak és a 715/2007/EK rendelet jelenleg hatályban lévő változatában előírt mérési eljárás szerint kerültek meghatározásra. A feltüntetett értékek a magyarországi piacra szállított alapfelszereltségű gépjárműre vonatkoznak. Az értéktartományon – amelynek megállapítása során figyelembe vették a különböző kerék- és gumiabroncsméreteket, valamint a választható kiegészítő felszereltségeket – belül az adatok az egyedi konfigurációnak megfelelően változhatnak.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO₂-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption and CO₂ Emission Guidelines” című, a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Németország postacímen megrendelhető brosúrából vagy a https://www.dat.de/co2 weboldalon kaphat.

    Az itt szereplő gépjárművek vonatkozásában az olyan gépjárművet terhelő adók vagy egyéb illetékek tekintetében, amelyek (legalább részben) a széndioxid-kibocsátáson alapulnak, a széndioxid-kibocsátási adatok eltérhetnek az itt megadott értékektől.

    Kérjük, hogy a WLTP mérési eljárással kapcsolatos további információkért keresse fel a www.bmw.de/wltp weboldalt.