Az éghajlatra gyakorolt hatás, BMW 5 Limousine, G60 ICE

BMW JÁRMŰLÁBNYOM

AZ ÉGHAJLATRA GYAKOROLT HATÁS.

A BMW 5 LIMOUSINE KARBONLÁBNYOMA.

Teljes életciklusa során minden jármű úgynevezett karbonlábnyomot hagy maga után, amely az újrahasznosítás, a gyártás, az újrahasznosítás, illetve a nyers- és egyéb anyagok ártalmatlanítása során jön létre. A CO₂-egyenérték (CO₂e) egy olyan mértékegység, amely a különféle üvegházhatású gázok, például a metán éghajlatra gyakorolt hatásának a szabványosítására szolgál.

Az ellátási láncban, a szállításkor, valamint az energiaellátás során keletkező emisszió CO₂e-ben kifejezett. A házon belüli regeneratív rendszerek termelte villamosenergiát, a közvetlen beszállítói szerződéseket, valamint a hivatalos eredetigazolásokat egyaránt figyelembe veszik, amikor megállapítják a zöld energia arányát. A karbonellentételezés nem vehető figyelembe.

A BMW 5 LIMOUSINE KARBONLÁBNYOMA.

Összesen: 45,7 t CO₂e

Homogén szürke háttér

10,4 t

Ellátási lánc és logisztika

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Homogén szürke háttér

0,7 t

BMW gyártás

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Homogén szürke háttér

34,0 t

Felhasználási fázis

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Homogén szürke háttér

0,6 t

Az életciklus vége

Az összes adat tonna CO₂e-ben (CO₂-egyenérték) kifejezett.

Ön újonnan nagyjából 11,1 tonna CO₂e-vel veszi át BMW 520i járművét.

A WLTP szerinti fogyasztást, illetve 200 000 kilométeres futásteljesítményt figyelembe véve a belső égésű járművek esetében a CO₂e döntő hányada a felhasználási fázis alatt keletkezik. Éppen ezért a tervezési folyamatban nagy hangsúlyt fektetünk a hatékonyságra. Ehhez a My BMW appon keresztül elérhető menetstatisztikákat is felhasználjuk. 

Az életciklus-elemzésben szereplő emissziós adatok modell- és felszereltség-specifikusak, jelen esetben a BMW 520i modellre vonatkoznak. Az általunk forgalmazott más modellek esetében a különböző életciklus-szakaszokra vonatkoztatott értékek eltérnek azoktól, amelyeket itt feltüntettünk.

Egy hasonló teljesítményű dízel modell, például az 520d esetében a gyártás során, illetve az életciklus végén keletkező CO₂e emisszió nagyjából megegyező, viszont a felhasználási fázisban dízel jármű 30,9 tonna széndioxid-egyenértékkel (CO₂e) rendelkezik. Az ellátási láncot és a logisztikát illetően a dízelhez kapcsolódó emisszió kevéssel (< 1 t) meghaladja a benzines változat esetében mérhetőt.

A BMW 5 LIMOUSINE JÁRMŰLÁBNYOMA.

A további részletek, illetve a BMW 520i életciklus-elemzésével kapcsolatos tanulmány itt találhatók: