A BMW 3-SOROZAT ÁTTEKINTÉSE.

Sportos, megbízható és sikeres: A BMW 3-sorozat immár több mint 40 éve a dinamikus vezetési élmény szinonimája – sokkal inkább, mint akármelyik másik jármű. A BMW egykori dizájnfőnökének, Paul Bracqnak köszönhetően az érzelemgazdagság és a vezetési élmény – amely értékek a mai napig a BMW 3-sorozat meghatározó értékei – megtalálták az útjukat a középkategóriába. Az 1970-es években megjelent BMW E21-gyel Paul Bracq egy példa nélkül álló sikertörténet alapjait rakta el. A BMW 3-sorozat azóta is tartó diadalmenete az egyik olyan tényező, amelynek köszönhetően a BMW a világ vezető prémium autógyártójának szerepét tölti be.

A jelenleg a hetedik generációjánál tartó BMW 3-sorozat modelljei a folyamatos fejlesztések és finomítások jóvoltából olyan járművekké nemesedtek, amelyeknek a sportosság terén nincs vetélytársuk a középkategóriában. A hosszú évtizedek alatt a BMW 3-sorozat nemcsak a dizájn, a dinamizmus és az egyediség terén lépett előre, hanem a motorok tekintetében is. A BMW 3-sorozat élénk erőforrásai a mélyreható kutatások eredményeként egyre gazdaságosabbá és alacsonyabb emissziójúvá váltak.

A Limousine-tól a „Touring” néven forgalmazott kombin, a Coupén és a Cabrión át egészen az egykori 3 ajtós kompaktig terjedő kínálatával a BMW 3-sorozat minden korcsoport kedvencévé vált. Az agilitás, a funkcionalitás és a biztonság közötti optimális egyensúly megteremtésének köszönhetően a BMW 3-sorozat modelljei ma is rendkívüli népszerűségnek örvendenek. E járművek a maguk sokoldalúságával a vásárlók mellett az autós szaksajtó képviselőire is nagyon jó benyomást tettek és tesznek, ami tükröződik a díjak tucatjaiban is. Az elismerések egyik forrása minden kétséget kizáróan a BMW 3-sorozat modelljeinek összefogottan sportos karaktere, amely generációról generációra egyre csak csiszolódik.

Bővebben

5 ÉRV BMW 3-SOROZAT MELLETT.

  • 01 Páratlan dinamizmus
  • 02 A mesteri kialakítás jóvoltából teljesül a sportos vezetési élmény utáni vágy
  • 03 Kivételes járműkoncepció
  • 04 Bőséges tér az aktív életstílus számára
  • 05 A legmagasabb szintet képviselő hálózati megoldások
A BMW 3-sorozat modelljei, BMW 3 Limousine, G20, egy elölnézetből látható autó hegyvidéki környezetben

A BMW 3-SOROZAT TÖRTÉNETÉNEK ÁTTEKINTÉSE.

Figyelem, beszállás! Egy évtizedeken átívelő utazásra hívjuk Önt, amelynek során bemutatjuk a BMW 3-sorozat modelljeit – az elbűvölő BMW E21-től az innovatív BMW G20/G21-ig, a nagy hagyományokkal rendelkező sorozat legújabb képviselőiig. Reméljük, örömét leli majd a BMW története ezen 50 évének áttekintésében.

Bővebben

A BMW 3-SOROZAT TÖRTÉNETÉNEK ÁTTEKINTÉSE.

AZ ELSŐ GENERÁCIÓ.

A BMW 3-sorozat modelljei, BMW 3 Limousine, E21, egy első generációs példány rézsútos elölnézetből, az utcán

(BMW E21)

A BMW E21 Paul Bracq formatervezőnek köszönheti sportos megjelenését. A járművet mindenekelőtt a jellegzetes dupla vese és a kerek első fényszórók ruházzák fel bájos, egyszersmind talpraesett külsővel. A maga 1,36 milliós értékesített példányával a BMW E21 számít az 1970-es évek egyik legnépszerűbb sportlimuzinjának. A vezető felé fordított műszerfalával, a C-oszlopba vágott dupla íveivel (Hofmeister-könyök), valamint látványos farával a BMW E21 tökéletesen eltalálja a sportosságra vágyó vásárlói rétegek ízlését.

Gyártási periódus: 1975–1983
Motorok: 1,6–2,3 liter (75–143 LE/55–105 kW, 4 és 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4355 mm/1610 mm/1380 mm

A MÁSODIK GENERÁCIÓ.

A BMW 3-sorozat modelljei, BMW 3 Limousine, E30, a második generáció elölnézetből

(BMW E30)

A jellegzetes dupla fényszórók alapfelszereltségként járnak a BMW E30-hoz, amelyet már kabrió- és négyajtós változatban is gyártanak. A 2,34 millió eladott példány hűen illusztrálja a BMW 3-sorozat újabb generációjának kirobbanó sikerét. A kiugróan jó eredményeket látva nem csoda, hogy a vezetőség zöld utat ad a BMW E30 paletta jelentős bővítésének: a két- és a négyajtós verzió mellett a BMW felveszi a kínálatába a kombi változatot – amely nemcsak a sorozat, hanem a BMW első kombija is egyben. A BMW 3-sorozathoz később a lehajtható vászontetős kabrió variáns csatlakozik. A gyártószalagról 1985-ben legördülő BMW 325ix pedig az első négykerék-meghajtású BMW. Az évek alatt összesen 2,34 millió BMW E30 készül Münchenben és Regensburgban.

Gyártási periódus: 1982–1994
Motorok: 1,6–3,2 liter (75–238 LE/55–175 kW), 4 és 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: max. 4360 mm/1680 mm/1380 mm

A HARMADIK GENERÁCIÓ.

A BMW 3-sorozat modelljei, BMW 3 Limousine, E36, a harmadik generáció rézsútos elölnézetből

(BMW E36)

A BMW E36-ot erősen döntött A- és C-oszlopa a ’90-es években a temperamentum és az agilitás jelképévé teszi. A BMW 3-sorozat nyúlánk, enyhén emelkedő motorháztetőjű harmadik generációja nemcsak a kényelem terén lép feljebb, hanem az ütközésvédelem tekintetében is. Az jármű új, kompakt verziója – amely a far 20 centiméteres rövidítésével előállított háromajtós modell – szintén hozzájárul a BMW E36 sikeréhez. Az előző generációba tartozó kétajtós limuzin most első ízben egy önálló modellnek számító kupé formájában kap utódot, amely alacsonyabb és szélesebb a Limousine-nál.

Gyártási periódus: 1990–2000
Motorok: 1,6¬3,2 liter (81–333 LE/60–245 kW), 4 és 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: max. 4433 mm/1710 mm/1393 mm

A NEGYEDIK GENERÁCIÓ.

A BMW 3 sorozat modelljei, BMW 3 Limousine, E46, a negyedik generáció rézsútos elölnézetből

(BMW E46)

A BMW E46 – amelynek íves tetővonala nagyobb fejtér kialakítását tette lehetővé – egyedi dizájnnyelvét megalkotó, különleges formatervi jellegzetességek a kupén, a kabrión és a kompakt változaton egyaránt megjelennek. Az extrán sportos, agilis BMW E46 a biztonság terén is többet ad: az ABS, a BMW által fejlesztett kanyarstabilitás-kontroll (CBC) és a hat légzsák mind-mind alapfelszereltségként jár a BMW 3-sorozat negyedik generációjához. A kompakt változat szintén jó pontokat gyűjt be vadonatúj motortechnológiájával: az Otto motorokat fokozatmentes szelepvezérléssel (Valvetronic) látták el, amelyek ennek köszönhetően nagyjából 10%-kal kevesebbet fogyasztanak elődjeiknél.

Gyártási periódus: 1998–2007
Motorok: 1,6–4,0 liter (105–360 LE/77–265 kW), 4 és 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: max. 4492 mm/1780 mm/1434 mm

AZ ÖTÖDIK GENERÁCIÓ.

A BMW 3 sorozat modelljei, BMW 3 Limousine, E90, BMW 3 Cabrio, E93, egy szemből látható, ötödik generációs modell az utcán

(BMW E90, BMW E91, BMW E92, BMW E93)

A BMW E90 2005 tavaszán, a genfi autókiállításon lép először a nagyközönség elé. Nem sokkal később a sikeres BMW 3-sorozat ötödik generációja elnyeri a „World Car of the Year” díjat. A BMW E90 Limousine és a BMW E91 Touring, valamint a Coupé (BMW E92) és a Cabrio (BMW E93) variánsok közötti vizuális elkülönülés sokkal markánsabb, mint korábban. A BMW E46-nál öt centiméterrel hosszabb BMW E90 kívülről jóval érettebb megjelenésű elődjénél, azonban ez mit sem halványított a sportos jellegen. A BMW 3-sorozatban most először jelenik meg a nagyobb modellekből már jól ismert iDrive rendszer, amelynek jóvoltából a navigáció, az infotainment rendszer, valamint a legfontosabb járműfunkciók joystickkel vezérelhetők.

Gyártási periódus: 2005–2013
Motorok: 1,6–4,0 liter (122–420 LE/90–309 kW), 4, 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: max. 4580mm/1817 mm/1421 mm

A HATODIK GENERÁCIÓ.

A BMW 3-sorozat modelljei, BMW 3 Limousine, F30, a hatodik generáció rézsútos elölnézetből, havon állva

(BMW F30, BMW F31, BMW F34)

Sportos, klasszikus és jövőorientált: a müncheni BMW gyárban 2011. október 14-én bemutatott BMW F30-cal a Bayerische Motoren Werke a nyilvánosság elé tárta az általa felfedezett új csapásokat, amelyeken útnak indította a BMW 3-sorozat hatodik generációját. A BMW F30 látványos megjelenése a BMW aktuális dizájntrendjeibe illeszkedik. A BMW 3-sorozat mindennek köszönhetően sportosabb és dinamikusabb megjelenésű, mint valaha. A sorozat történetében most először hibrid hajtásláncú változat is bekerül a választékba, de a jól bevált belső égésű motorok is extrém módon szerény fogyasztási adatokkal büszkélkedhetnek a BMW EfficientDynamics elemeinek köszönhetően. A dízelek esetében alapáron jár a részecskeszűrő. A jellegzetes, tekintetmágnesként funkcionáló fényszórók a BMW F30-esetében egészen a vesékig kúsznak. A sorozat az új BMW 3 Gran Turismóval (F34) egészül ki. E generációtól kezdődően a BMW középkategóriás kupéja és kabriója immár önálló modellekként, az új BMW 4-sorozat tagjaiként folytatják pályafutásukat.

Gyártási periódus: 2011–2019 (Limousine és Touring), Gran Turismo 2013-tól
Motorok: 1,5–3,0 liter (136–460 LE/100–338 kW), 3, 4 és 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: max. 4753 mm/1877 mm/1455 mm

A HETEDIK GENERÁCIÓ.

A BMW 3-sorozat modelljei, BMW 3 Limousine, G20, a hetedik generáció rézsútos oldalnézetből

(BMW G20, BMW G21)

A BMW 2018 őszén, a párizsi Mondial de l’Auto nemzetközi autókiállításon rántja le a leplet a modern és temperamentumos járműről alkotott vízióját megtestesítő BMW G20-ról. A nyújtottabb arányokkal rendelkező, áramvonalasabb kialakítású és tömegtakarékos, kitűnő minőségű alumíniumból készülő elemeket tartalmazó BMW G20 méltó örököse a BMW 3-sorozatba tartozó felmenőinek. Az új asszisztencia rendszereknek köszönhetően az újdonság félautonóm haladásra is képes. A BMW G20 a vezérlés tekintetében is viszonyítási alapnak számít – részben az adaptív hang-, illetve a gesztusvezérlésnek köszönhetően. A G20 – elődjeihez hasonlóan – a műszaki tartalmát illetően is megelőzi a korát. A BMW 3-sorozat hetedik generációja a lehető legmagasabb szintű biztonság, az innovatív vezérlés és a sportos vezetési élmény tökéletes szimbiózisát valósítja meg. A 2019 nyarán színre lépő BMW 3 Touring – amelynek belső elnevezése G21 – a sportos középkategóriás BMW kombik hagyományát viszi tovább. Először fordul elő, hogy hibrid hajtáslánc kerül egy BMW Touringba: teljesen feltöltött akkumulátorral a BMW 330e tisztán elektromos hatótávja eléri a 65 kilométert.

Gyártási periódus: 2019-től
Motorok: jelenleg 2,0–3,0 liter (116–374 LE/85–275 kW), 4 és 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: max. 4709mm/1827mm/1445 mm

BMW 3-sorozat, BMW E90, egy F30 áll egy BMW márkakereskedés előtt

MINŐSÍTETT BMW HASZNÁLT AUTÓK.

A BMW 3-sorozat modelljei, BMW 3 Limousine, G20, egy hetedik generációs modell rézsútos elölnézetből

BMW 3 LIMOUSINE.

A BMW 3-sorozat modelljei, BMW 3 Touring, G21, egy hetedik generációs modell oldalnézetből

BMW 3 TOURING.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • Az üzemanyag-felhasználási, széndioxid-kibocsátási és villamosenergia-fogyasztási adatok a Könnyűgépjárművekre Vonatkozó Világszinten Harmonizált Vizsgálati Eljáráson (WLTP) alapulnak és a 715/2007/EK rendelet jelenleg hatályban lévő változatában előírt mérési eljárás szerint kerültek meghatározásra. A feltüntetett értékek a magyarországi piacra szállított alapfelszereltségű gépjárműre vonatkoznak. Az értéktartományon – amelynek megállapítása során figyelembe vették a különböző kerék- és gumiabroncsméreteket, valamint a választható kiegészítő felszereltségeket – belül az adatok az egyedi konfigurációnak megfelelően változhatnak.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption and CO2 Emission Guidelines” című, a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Németország postacímen megrendelhető brosúrából vagy a https://www.dat.de/co2 weboldalon kaphat.

    Az itt szereplő gépjárművek vonatkozásában az olyan gépjárművet terhelő adók vagy egyéb illetékek tekintetében, amelyek (legalább részben) a széndioxid-kibocsátáson alapulnak, a széndioxid-kibocsátási adatok eltérhetnek az itt megadott értékektől.