A BMW X MODELLEK AKTUÁLIS VÁLASZTÉKA.
A BMW X sorozat jellegzetes X-géneket hordozó járművekből áll. E modellek esetében a sportos, robusztus formaterv kompromisszumoktól mentes teljesítménnyel találkozik. Az SUV járművekre jellemző, kitűnő kilátást nyújtó üléspozíció, az intelligens BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszer, valamint a kimagasló üzemanyaghatékonyság lehető teszi, hogy Ön izgalmas módon fedezze fel a világot.
- akár 230 (313) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 5.6 másodperc alatt
BMW iX2.
- akár 240 (326) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 6.1 másodperc alatt
BMW iX.
- 455 (619) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 3.8 másodperc alatt
BMW iX M60.
- akár 230 (313) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 5.6 másodperc alatt
BMW iX1.
- akár 480 (653) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 4.3 másodperc alatt
BMW XM modellek.
- 390 (530) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 4.7 másodperc alatt
BMW X7 M60i xDrive.
- akár 460 (625) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 3.9 másodperc alatt
BMW X6 M modellek.
- akár 460 (625) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 3.9 másodperc alatt
BMW X5 M modellek.
- akár 353 (480) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 4.0 másodperc alatt
BMW X4 M modellek.
- akár 293 (398) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 4.6 másodperc alatt
BMW X3 M modellek.
- 221 (300) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 5.4 másodperc alatt
BMW X2 M35i xDrive.
- 221 (300) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 5.4 másodperc alatt
BMW X1 M35i xDrive.
- akár 259 (352) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 5.9 másodperc alatt
BMW X7.
- akár 280 (381) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 5.4 másodperc alatt
BMW X6.
- akár 280 (381) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 5.4 másodperc alatt
BMW X5.
- akár 210 (286) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 5.7 másodperc alatt
BMW X4.
- akár 153 (208) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 7.8 másodperc alatt
BMW X3.
- akár 125 (170) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 8.3 másodperc alatt
BMW X2.
- akár 125 (170) kW (LE)
- 0-ról 100 km/órára 8.3 másodperc alatt
BMW X1.
TOVÁBBI TÉMÁK.
BMW ELEKTROMOBILITÁS.
A BMW X MODELLEK ÁTTEKINTÉSE.
Lépjen be a BMW X modellek világába. Egyúttal ismerkedjen meg mindazon előnyökkel, amelyeket a BMW széles választékban elérhető SUV járművei nyújtanak. A kínálatban ugyanúgy ott találhatók a hatékony elektromos SUV-k és a sokoldalúan használható plug-in hibridek, mint a belső égésű motoros modellek. A kisméretű kompakt autóktól a nagyméretű 7 ülésesekig és a luxusterepjárókig Ön mindent megtalál. Legyen szó akár használt, akár új autóról. Találjon hát rá arra az SUV-re, amelyet ideálisan beilleszthet az életébe.
BMW X1.
ELSŐ GENERÁCIÓ (BMW E84).
Miután 2009-ben bevezették a piacra, a BMW X1 hamar a prémium kompakt SUV kategória élén találta magát. A járművet egyfelől robusztusság és sokoldalúság, másfelől sportosság és agilitás jellemzi. Az intelligens BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszer fokozatmentesen osztja el a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között. Mindennek eredményeként a vonóerő-átadás és a dinamizmus izgalmasan magas szintje valósul meg.
Az autóból külsőre csak úgy sugárzik a sportosság és az erő. A belső tér színben harmonizáló borításaival, valamint kitűnő minőségű nemesacél elemeivel nyűgöz le.
Gyártási periódus: 2009–2015
Motorok: 2,0–3,0 liter (85–225 kW, 116–306 LE), 4 és 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4454 mm/1798 mm/1545 mm
MÁSODIK GENERÁCIÓ (BMW F48).
Legyen szó akár a hátrafelé emelkedő vonalakról, akár a lágyan ívelő tetőről, a második generációs BMW X1-et az elődjénél is dinamikusabb jelenséggé avatja sportos dizájnja. Az olyan innovatív felszereltségeknek köszönhetően, mint amilyen a BMW Head-Up kijelző vagy az opcionális, LED-es Adaptív első fényszórók, a terepjáró modern technológiáival is meggyőz. A turbófeltöltésű dízel- és benzinmotorok új generációjának jóvoltából a hatékonyság és a sportosság rendkívül harmonikus egyensúlya valósul meg. A SUV 2020 márciusától plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhetővé válik. Emellett az autó nemcsak az agilis BMW xDrive összkerék-, hanem elsőkerék-meghajtással is kapható.
Azzal pedig, hogy a 2019-es modellfrissítés alkalmával jóval tekintélyesebb dupla vesével, valamint szélesebbre vett első légbeömlőkkel látták el az autót, még elegánsabbá tették az összképet.
Gyártási periódus: 2015–2022
Motorok: 1,5–2,0 liter (85–170 kW, 116–231 LE), 3 és 4 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4439–4447 mm/1821 mm/1582–1612 mm
HARMADIK GENERÁCIÓ (BMW U11).
A 2022-ben színre lépett BMW X1 generációt egyszerre jellemzi magabiztosság, sokoldalúság és praktikum. A jármű belső égésű motorral, plug-in hibrid hajtáslánccal vagy teljes egészében elektromos meghajtással érhető el. A letisztult formanyelv, amelynek fő elemeit a látványos, már-már négyzet formájú veséket magán viselő, markáns orr-rész, a monolitikus dizájnelemek, valamint a szögletes kerékjárati ívek képezik, tekintélyt parancsoló jelenséggé teszi az autót.
A karcsú, a sárhányókba messze benyúló LED-es Adaptív fényszórók dinamikus vonást visznek az összképbe.
Ugyanez vonatkozik a függőleges arányokra. Az erő és a dinamizmus elegye a műszaki tartalomban is megnyilvánul. A BMW X1 elsőkerék-meghajtással, valamint az agilis BMW xDrive összkerék-meghajtással egyaránt elérhető. Amellett, hogy fokozza a dinamizmust, az utóbbi rendszer kiváló tapadást és menetbiztonságot szavatol. A duplakuplungos, 7 fokozatú Steptronic sebességváltó az alacsony fogyasztással párosuló magas fokú váltási és vezetési kényelem ideáljának megtestesítője. A plug-in hibrid változatok a WLTP mérési eljárás tanúsága szerint akár 89 kilométert[1] is megtehetnek kizárólag az elektromos meghajtásra támaszkodva.
Gyártási periódus: 2022-től napjainkig
Motorok: 1,5 – 2,0 liter (100–240 kW, 136–326 LE)[2], 3 és 4 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4500 mm/1845 mm/1630–1642 mm
BMW X2.
ELSŐ GENERÁCIÓ (BMW F39).
A BMW X1 alapjaira épülő BMW X2 2016-ban, tanulmányautóként mutatkozott be a világnak. A SUV azóta is folyamatosan inspirál bennünket kifejező dizájnjával és műszaki zsenialitásával. A szinte szögletes kerékjárati ívek és a lapos tetővonal együttese exkluzív, egyben extrovertált karakterrel ruházza fel a járművet. Az elöl látható, lefelé szélesedő vesék, valamint a légbeömlők magabiztosságot sugallnak.
A BMW X2 a dinamizmust illetően is maga mögé utasítja a kisebb SUV modellek mezőnyét. A modern turbómotorok, valamint a hozzájuk csatlakozó Steptronic sebességváltó mindig ugrásra készen tartják az autót. Az opcionális BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszernek köszönhetően pedig a SUV kupé a városon kívül is otthonosan érzi magát. Függetlenül attól, hogy milyen felületen halad. Az olyan legendás BMW modellek előtt tisztelegve, mint amilyen a 2000 CS és a 3.0 CSL, a C-oszlopokra BMW logók kerültek.
Gyártási periódus: 2018-től napjainkig
Motorok: 1,5–2,0 liter (100–225 kW, 136–306 LE), 3 és 4 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4360 mm/1824 mm/1512–1526 mm
MÁSODIK GENERÁCIÓ (U10).
A BMW X2 második generációja 2024-ben érkezett meg. A SUV dizájnját az erőt sugárzó vonalak és a kupés sziluett határozzák meg. Az orr-részt a sportos, hálómintás betéttel ellátott vesék teszik még látványosabbá. Az első és hátsó, korszerű LED-technológiás, az utat optimálisan megvilágító lámpák további atletikus vonásokkal gazdagítják az összképet.
A belső térben kiváló minőségű anyagok, innovatív technológiák, valamint kiváló ergonómiával ötvözött kényelem fogadja Önt. A perforált műbőrből készült, valóban kellemes látványt nyújtó kárpiton kényelmes ülés esik. Ily módon komfortos környezetben élvezhetők az innovatív, játékokat és videostreaming lehetőségeket nyújtó szórakoztató programok. A navigáció és a járműbeállítási lehetőségek a nagyméretű BMW Curved Display kijelzőn, valamint a BMW Live Cockpit Professional felületén keresztül érhetők el. A teret felfelé kitágító prémium panoráma üvegtető jóvoltából a belső tér még nagyobbnak tűnik mindegyik üléshelyről.
A 125 kW (170 LE)[3] teljesítményű BMW X2 legnagyobb sebessége 213 km/óra. Adja hát át magát az izgalmas vezetési élményeknek, valamint vegye igénybe az olyan intelligens vezetőt segítő rendszerek nyújtotta segítséget, mint a Parkolóasszisztens Plus, amely még arra is képes, hogy 3D-ben jelenítse meg az autó környezetét. Ott van továbbá a Driving Assistant Professional, amely egészen 210 km/órás sebességig biztonságosan tartja a sávot és a követési távolságot.
Gyártási periódus: 2024-től napjainkig
Motorok: 1,5–2,0 liter (110–221 kW, 150–300 LE), 3 és 4 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4554–4567 mm/1845 mm/1575–1590 mm
BMW X3.
ELSŐ GENERÁCIÓ (BMW E83).
A BMW X3 2003-ban, a 60. IAA autókiállításon állt a nagyközönség elé. A seregszemlén a terepjárónak úgyszólván egyetlen vetélytársa sem akadt. Itt mutatkozott be az új, intelligens BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszer is. Utóbbi fokozatmentesen osztja el a hajtási nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Az autó látványos és atletikus dizájnja ugyancsak ekkor tartotta premierjét. Ennek egyik eleme a látványos, a bi-xenon fényszórókat, valamint a dupla vesét magán viselő orr-rész. A lámpákban ott vannak a jellegzetes világító gyűrűk, amelyek a korabeli BMW modelleket még sötétben is messziről felismerhetővé teszik.
2006-ban modellfrissítésre került sor. Ennek alkalmával finomítottak a vesék, a hátsó lámpák és az első kötény megjelenésén. Mindemellett a motorok is hatékonyabbá, valamint jóval erősebbé váltak.
Gyártási periódus: 2003–2010
Motorok: 2,0–3,0 liter (105–210 kW, 143–286 LE), 4 és 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4565 mm/1853 mm/1674 mm
MÁSODIK GENERÁCIÓ (BMW F25).
Az első után hat évvel mutatkozott be a teljesen új dizájnnal rendelkező utód. A magabiztos és ütőképes autó egy egész sor új funkciót kínált. Ezek közé tartoznak például az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítók, amelyek aktívan alkalmazkodnak az útfelület sajátosságaihoz. De ide sorolható a menetdinamikai szabályozás is, amelynek jóvoltából a motor élénkebben reagál a gázpedállal kiadott utasításokra. Mindemellett a sebességváltó is dinamikusabban hajtja végre a kapcsolásokat, valamint a kormányzás és a dinamikus stabilitásvezérlés (DSC) is érzékenyebbé válik. A vezetőt segítő rendszerek egész hada – köztük a Sávtartó asszisztens és a BMW Head-Up kijelző – merőben újszerű vezetési élményről gondoskodik. Mindezért cserébe természetesen nem szükséges lemondani a jellegzetesen BMW-s erényekről.
A SUV 2014-ben megejtett frissítésekor az autó új fényszórókat és irányjelzőket, valamint külső tükröket kapott. Ezzel párhuzamosan a belső térben több króm jelent meg, bekerült az alapfelszereltségbe a bőrkormány, illetve jelentősen kibővültek a BMW X3 testreszabási lehetőségei.
Gyártási periódus: 2010–2017
Motorok: 2,0–3,0 liter (105–230 kW, 143–313 LE), 4 és 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4648 mm/1881 mm/1661 mm
HARMADIK GENERÁCIÓ (BMW G01 ÉS F97).
A SUV harmadik generációja 2017-ben jelent meg a piacon. Noha a modell megnőtt az elődjéhez képest, mégis kevesebbet nyom a mérlegen. Mindez pedig nagyon jót tesz az agilitásnak. Az első fényszórók, a hűtőrács és a hátsó lámpák optikailag még tovább szélesítik a járművet. Ehhez jönnek még a korábbinál szélesebb vesék és légbeömlő nyílások. Mindez kifejezetten magabiztos és atletikus jelenséggé teszi a BMW X3-at.
A műszerfal informatív és modern, a funkciók pedig a BMW Gesztusvezérléssel működtethetők. A vezetőt segítő rendszerek a maguk területén a legjobbak közé tartoznak. A jármű például önműködően képes végrehajtani az előzéseket. A futómű, a sebességváltó és a motor mind a sportosságot szolgálják. Az autó az intelligens BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszerrel is elérhető. A BMW X3 mindenféle helyzetben megállja a helyét, legyen szó városi vagy vidéki környezetről, vagy éppenséggel a természetről.
Gyártási periódus: 2017-től napjainkig
Motorok: 2,0–3,0 liter (135–375 kW, 184–510 LE)[2], 4 és 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4708–4734 mm/1891–1897 mm/1667–1676 mm
BMW X4.
ELSŐ GENERÁCIÓ (BMW F26).
2014-ben lépett színre a BMW prémium középkategóriás SUV kupéja. Műszaki értelemben a BMW X4 legközelebbi rokona a BMW X3. Dizájnjában azonban nagyon eltér egymástól a két jármű. A lendületesen ívelő tető-, valamint a dupla karaktervonal már oldalról egyértelművé teszi, hogy egy sportos karakterű járműről van szó. Mind az orr-rész, mind a far kialakítása kiemeli a jármű széles mivoltát. Ugyanez igaz a lapos dupla vesére, valamint a sárhányókba erősen benyúló első és hátsó lámpákra.
A BMW X4 vásárlói számos fajta motor közül választhattak. A hatékony és erős hajtóművek jóvoltából a jármű agilisan és dinamikus viselkedik minden helyzetben. Az alapfelszereltségnek számító összkerék-meghajtási rendszer kivételes dinamizmushoz segíti az autót. Függetlenül attól, hogy az milyen felületen halad.
Gyártási periódus: 2014–2018
Motorok: 2,0–3,0 liter (135–230 kW, 184–313 LE), 4 és 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4671 mm/1881 mm/1624 mm
MÁSODIK GENERÁCIÓ (BMW G02 ÉS F98).
A BMW X4 második generációja még az elődjénél is sportosabb. Ez a benyomás jelentős részben az izmosan domborodó kerékjárati íveknek, a széles nyomtávnak, valamint a kupészerű tetővonalnak köszönhető. A külső dizájn mindennek köszönhetően lenyűgöző módon fejezi ki az X modellek erényeit: az erőt, a magabiztosságot és a sportosságot. A karcsú, LED-es hátsó lámpák optikailag szélesítik a fart. Ugyanezt a hatást gyakorolja a csomagtérfedélen végigfutó, a sárhányókra felülről ráhajló vonal is. Az orr-rész összképét a dupla vese és a keskeny LED-es első fényszórók alkotta kompozíció uralja. Ettől csak még tovább erősödik a SUV kupé atletikus és dinamikus jellege.
Az intelligens BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszer alapfelszereltségként jár az összes BMW X4 modellhez. Mindehhez jön még a szintén alapáron járó 8 fokozatú automata sebességváltó, ami igencsak meggyőző dinamizmussal ruházza fel a járművet. Belül nagyméretű érintőképernyők, BMW Gesztusvezérlés, valamint modern vezetőt segítő rendszerek várják a vezetőt.
Gyártási periódus: 2018-től napjainkig
Motorok: 2,0–3,0 liter (135–375 kW, 184–510 LE), 4 és 6 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4733–4758 mm/1918–1938 mm/1618–1621 mm
BMW X5.
ELSŐ GENERÁCIÓ (BMW E53).
Forradalminak bátran nevezhető lépés: a BMW 1999-ben a nagyvilág elé tárta első terepjáróját. Az alapfelszereltségként összkerék-meghajtásos Sports Utility Vehicle (SUV) az exkluzivitást sportossággal és kényelemmel ötvözi. Egy prémium kategóriájú járműről van szó, amely maradéktalanul hozza a BMW-ktől elvárt agilitást. Mindez nagyrészt a kitűnő futóműhangolásnak, valamint az erős, hat és nyolchengeres motoroknak köszönhető.
A 2003-as modellfrissítés által behozott, átrajzolt dupla vese jóvoltából az autó még markánsabb jelenséggé vált. Az új xDrive jóvoltából pedig műszaki értelemben is előrelépés történt. A korábbiaknál érezhetően tökéletesebb vonóerő-átadás, valamint a gyorsabb reakciók egyértelmű előnyöket biztosítanak a menettulajdonságok és a dinamizmus terén. 2004-ben jelent meg a színen a legerősebb, nyolchengeres motorral ellátott változat, a BMW X5 4.8is. Az autót 4,8 literes, 265 kW (360 LE) motorja emelte ki a mezőnyből. Az idők során több mint 500 000 példány készült az E53 kódjelű modellből.
Gyártási periódus: 1999–2006
Motorok: 3,0–4,8 liter (135–265 kW, 184–360 LE), 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4667 mm/1872–1925 mm/1707–1715 mm
MÁSODIK GENERÁCIÓ (BMW E70).
Az első BMW X5 2006-ban kapott utódot. A második generáció olyan műszaki újdonságokkal gazdagodott, mint az Adaptive Drive. Utóbbi csökkenti a karosszéria oldalirányú mozgásait, valamint aktívan szabályozza a lengéscsillapítók hangolását. Átdolgozott dizájnjának köszönhetően a bármilyen terepen elboldoguló jármű sportosabb és agilisabb jelenséggé vált. Mindez többek között a markáns kerékjárati ívekben is kifejeződik. A fényszórókba gyűrű alakú menetfények kerültek. Ez utóbbiak jóvoltából a jármű még alkonyatkor és éjszaka is rögtön BMW-ként azonosítható. A kínálatban megjelent az opcionális harmadik üléssor, amelynek megrendelése esetén akár hat személy is helyet foglalhat a fedélzeten.
A 2010-es modellfrissítés alkalmával a SUV LED-es fényforrásokkal ellátott első fényszórókat kapott. Emellett alaposan felfrissült a motorkínálat is. A vezetőt segítő rendszerek közé bekerült a Sebességhatár-kijelzés és az Aktív sebességtartó automatika. Jelentős újdonság volt továbbá a Side View nézet. A jármű oldalán elhelyezett kamerákat felhasználó funkció segítségével a vezető jobban átláthatja az autó környezetét.
Gyártási periódus: 2006–2013
Motorok: 3,0–4,8 liter (173–300 kW, 235–408 LE), 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4854 mm/1933 mm/1739 mm
HARMADIK GENERÁCIÓ (BMW F15).
A harmadik generáción azonnal észrevehető az aerodinamikai tulajdonságok területén tett előrelépés. Az első légbeömlők átgondoltan kialakított rendszere, valamint az első kerékjárati ív mögötti nyílás mérsékeli a keréknél kialakuló légörvények erejét. Mindez pedig csökkenti a légellenállást. A harmonikus arányok kifinomultságot, magabiztosságot és agilitást sugároznak.
A belső hangulatvilágítás rendkívül elegáns. A kifinomultságra törekvést az aprólékosan kidolgozott, kitűnő minőségű anyagok is kifejezik. Remek példa erre a duplaöltéses varrású bőrkárpit. Az úgyszólván minden területet lefedő vezetőt segítő rendszerek intuitívan használhatók az átdolgozott, érintésérzékeny felülettel ellátott iDrive Touch kontrollernek köszönhetően. Az említett rendszerek közé tartozik a dugóasszisztenssel kiegészített Sebességtartó automatika. Vagy éppen a BMW Night Vision rendszer, amelynek köszönhetően sötétben egyszerűen ismerhetők fel a gyalogosok és az állatok.
Gyártási periódus: 2013–2018
Motorok: 2,0–4,4 liter (160–330 kW, 218–450 LE, 4), 4, 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4880–4886 mm/1938–1985 mm/1717–1762 mm
NEGYEDIK GENERÁCIÓ (BMW G05).
A BMW X5 magabiztos és látványos jelenség a jól láthatóan megnövelt méreteivel és immár egyetlen egységet képező dupla veséjével. A LED-es első fényszórók az opcionális BMW Lézervilágítást is bevethetik az út még jobb megvilágításának érdekében. A teljes egészében digitális BMW Live Cockpit Professional felületén megjelenő tartalmak személyre szabhatók. A vezérlés intuitívan, gesztusokkal és hangutasításos parancsokkal is történhet. A modern vezetőt segítő rendszerek veszélyes helyzetekben, például fékezéskor hathatós támogatásban részesítik a volán mögött ülőt.
A terepen haladást a SUV négy különböző, más és más felületekre optimalizált, a Terepcsomagban foglalt menetprogrammal könnyíti meg. Mindennek köszönhetően mindig biztosított az ideális vezetési élmény. A hatékony motorok és az állítható futómű kimagasló agilitást és dinamizmust szavatolnak. Az SUV plug-in hibrid változatával pedig Ön zéró helyi károsanyag-kibocsátás mellett, úgyszólván hangtalanul bonyolíthatja le napi utazásait a kiegészítő elektromos meghajtás jóvoltából.
Gyártási periódus: 2018–2022
Motorok: 2,0–4,4 litres (170–390 kW, 231–530 LE), 4, 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4922–4938 mm/2004–2015 mm/1745–1747 mm
ÖTÖDIK GENERÁCIÓ (BMW G05 ÉS F95).
A 2022-ben átfogó modellfrissítésen – amely a megjelentést illetően főként az orr-részt érintette – átesett BMW X5 szinte teljesen új modellként folytatja pályafutását. Elölről a széles, horizontális felületek határozzák meg a látványt. Mely utóbbi központi elemei a világító BMW Iconic Glow vesék. Valamint a korábbiaknál karcsúbb LED-es fényszórók. Ezek együttesen igen látványos és kifejező tekintettel ruházzák fel a járművet. A dizájnkoncepcióval összhangban megnőttek a háromdimenziós hatású LED-es hátsó lámpák, aminek hatására hátulról szélesebbnek hat a jármű. A választott csomag függvényében a BMW X5 még modernebb (X Line) vagy sportosabb (M Sport csomag) kisugárzásúvá tehető.
A jármű belső tere szintén korszerű. A műszeregységet és a központi kijelzőt egyetlen egységbe foglaló BMW Curved Display kijelző és a BMW Interakciós Sáv multimédiás élményben részesítik az elöl ülőket. A Crafted Clarity metszett üveg díszítőelemek luxust visznek az összképbe. A kézzel készített, fényesre csiszolt kristályüveg elemek a világító „X” szimbólummal ellátott sebesség-előválasztó karon, a Start/Stop gombon, valamint az iDrive kontrolleren vannak jelen. Az új Vontatmányasszisztens jóvoltából Ön könnyebben végezheti el a tolatási manővert, amikor utánfutó csatlakozik a járműhöz.
Az SUV sportos dinamizmussal örvendeztet meg az erős BMW TwinPower Turbo 6 hengeres belső égésű motor jóvoltából. Az autó felsőfokú menetkényelemmel kényeztet az xOffroad csomag, valamint az adaptív 2 tengelyes légrugózás jóvoltából.
Gyártási periódus: 2022-től napjainkig
Motorok: 3,0–4,4 liter (219–460 kW, 298 – 625 LE)[2], 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4935 mm/2004 mm/1765 mm
BMW X6.
ELSŐ GENERÁCIÓ (BMW E71).
Ez egy kupé? Vagy egy SUV? 2008-ban egy olyan jármű tűnt fel az utakon, amely elmosta a kategóriák közötti választóvonalat. A BMW X6 ugyanis mindkét szegmens legfőbb erényeit felsorakoztatja. Egy olyan autóról van szó, amely a teljesítményt nagyra értékelő individualistáknak készült. A 6 és 8 hengeres, erőtől duzzadó motorok erejét tökéletesen hagyja érvényesülni a Dynamic Performance Control, amely egyúttal a kormányzást is pontosabbá teszi. Ehhez jön még az xDrive összkerék-meghajtás, amely oly módon optimalizálja az iránytartást és a tapadást, hogy fokozatmentesen osztja el az egyes kerekekre jutó hajtási nyomatékot.
A bármilyen terepen elboldoguló autó kifejezetten áramvonalasnak hat a kupészerű vonalaknak köszönhetően. A dupla vese a keskeny első fényszórókkal együtt optikailag szélesíti az orr-részt.
A 2012-es modellévre diszkrét frissítésen esett át a jármű. A változások egyikeként a fényszórók világító gyűrűinek fényét LED-ek szolgáltatják. Mindemellett kibővült a felszereltségek köre. Az újdonságok közé tartozott a „power dome” domborítással ellátott motorháztető is.
Gyártási periódus: 2008–2014
Motorok: 3,0–4,4 liter (173–300 kW, 235–408 LE), 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4876–4877 mm/1983 mm/1684–1690 mm
MÁSODIK GENERÁCIÓ (BMW F16).
Az utód még inkább önálló karakterrel tűnt fel a színen. Az egészen a vesékig behúzott első fényszórók még szélesebbnek láttatják az SUV-t. Mindemellett meredekebbé vált az orr-rész. A fart a korábbiaknál szélesebb hátsó lámpák ékesítik. Oldalnézetből a tekintetet a két karaktervonal ragadja meg. A belső térben kitűnő minőségű anyagok, frissített műszerek és állítható színű hangulatvilágítás kaptak helyet. A streaming lehetőségének köszönhetően úgyszólván végtelen választékban érhetők el a fedélzeten a különféle zenei és egyéb tartalmak.
Az új motorok még erősebbekké, egyben hatékonyabbakká váltak. Az alapfelszereltséghez tartozó xDrive összkerék-meghajtással, valamint a 8 fokozatú automata sebességváltóval kiegészülve pedig a dinamikus, agilis vezetési élmény ígéretét hordozzák.
Gyártási periódus: 2014–2019
Motorok: 3,0–4,4 liter (190–330 kW, 258–450 LE), 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4909 mm/1989 mm/1689–1702 mm
HARMADIK GENERÁCIÓ (BMW G06).
A 2019-ben bemutatott BMW X6 erőt sugárzó arányokkal és kifejező dizájnnal dicsekedhet. Az autó első és hátsó lámpái igen keskenyek és szélesek. A lökhárító két oldalára, valamint a BMW vesék alá nagyméretű légbeömlő nyílások kerültek. Háttérvilágítással ellátott veséinek, valamint az opcionális BMW Lézervilágításnak köszönhetően az SUV még sötétben is könnyen azonosítható. Az erős motorok, az intelligens vezetőt segítő rendszerek, valamint az alapfelszereltséghez tartozó xDrive összkerék-meghajtási rendszer igen meggyőző dinamizmushoz segítik a járművet.
A Bowers & Wilkins Diamond surround HiFi hangsugárzó rendszer különleges, személyre szabható zenei élményt nyújt. A BMW X6 fedélzetén tehát Ön nemcsak gyorsabban és biztonságosabban, hanem kényelmesebben is érheti el úti célját.
Gyártási periódus: 2019–2022
Motorok: 2,0–3,0 liter (195–390 kW, 265–530 LE), 4, valamint 6/8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4935–4948 mm/2004–2019 mm/1693–1697 mm
NEGYEDIK GENERÁCIÓ (BMW G06 ÉS F96).
Erőtől duzzadó atletikusság maximális kifejező erővel fűszerezve. A BMW X6 negyedik generációja alapfelszereltségként kapja meg az M Sport csomagot. Az Iconic Glow veséket magán viselő, átrajzolt orr-rész igen látványos. Ugyanez igaz a sportos, aerodinamikailag optimalizált kialakítású külső dizájnelemekre is. Az M magasfényű Shadowline, az M-specifikus kipufogók, a 20" méretű BMW könnyűfém keréktárcsák, valamint az M-es stílusú első és hátsó lökhárító mágnesként vonzzák a tekinteteket.
A belső tér jellegét úgyszintén a luxus szintű sportosság, valamint a modern technológiák határozzák meg. A BMW Curved Display kijelző, az M-specifikus tartalmakat megjelenítő műszeregység, az M bőrkormány, az exkluzív M pedálok, valamint a világító M logóval ellátott küszöbbelépő-burkolatok rendkívül elegánssá teszik az összképet.
Erős BMW M TwinPower Turbo 8 hengeres motorjával az SUV maga a dinamizmus. Az xOffroad csomaggal, valamint a 8 fokozatú Steptronic Sport sebességváltóval felvértezett jármű csúcsszintű kényelemmel ajándékoz meg bármilyen útfelületen. Az Adaptív M futómű és a sprint funkció rendkívül közvetlen élményt nyújtóvá és agilissá teszi a járművet.
Gyártási periódus: 2022-től napjainkig
Motorok: 3,0–4,4 liter (219–460 kW, 298–625 LE), 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 4960 mm/2004 mm/1700 mm
BMW X7.
ELSŐ GENERÁCIÓ (BMW G07).
A BMW X7 formájában a BMW legnagyobb SUV modellje látott napvilágot. Méreteit tekintve az autó csak a később megjelent BMW XM-hez fogható. Ezzel együtt minimalista stílusa és egyszerű dizájnnyelve könnyed és agilis jelenséggé teszi a járművet. A sportos, atletikus és magabiztos modell a BMW jól ismert erényeire épít. Mi több, új tartalommal ruházza fel azokat. A járművet luxus szintű menetkényelme és dinamizmusa a kategóriatársak fölé emeli. Az említett erények egyebek mellett a dupla első szabályozókaroknak, az ötkaros hátsó futóműnek, az xDrive összkerék-meghajtási rendszernek, valamint a 8 fokozatú automata sebességváltónak köszönhetők.
A vezetéssel összefüggő valamennyi fontos információt megjelenítő, 12.3" méretű kijelző a tájékoztatás mellett lehetővé teszi a legkülönfélébb funkciók, valamint a prémium szintű vezetőt segítő rendszerek vezérlését is. Hátul két kijelző gondoskodik a nívós fedélzeti szórakozásról. Amikor felpillantanak az utasok, az alapfelszereltséghez tartozó üvegtetőn akad meg a tekintetük, amely este 15 000 világító pontjával töri meg a sötétséget. Az SUV bőséges mozgásteret ad a testreszabáshoz. A maga után semmiféle kívánni valót nem hagyó kínálatban a kontrasztvarrású Merino bőrkárpittól az exkluzív metálfényezésekig minden elérhető.
A 2022-ben elvégezett frissítéssel még kifejezőbbé és elegánsabbá vált a jármű. A luxusautó státuszt a megvilágított BMW Iconic Glow vesék, a széles kiállás, valamint az új Sparkling Copper szürke metálfényezés teszi még nyilvánvalóbbá. A BMW Curved Display kijelző és a BMW Operating System 8 fedélzeti rendszer innovatív digitális élményt nyújt.
Gyártási periódus: 2019-től napjainkig
Motorok: 3,0–4,4 liter (259–390 kW, 352–530 LE), 6 és 8 henger
Hosszúság/szélesség/magasság: 5151–5181 mm/2000 mm/1835 mm
BMW XM.
ELSŐ GENERÁCIÓ (BMW G09).
Új fejlesztésű V8-as motorjának jóvoltából az izmos BMW XM letaglózó, 550 kW (748 LE) teljesítménnyel veti rá magát az útra. Az akár a 83 kilométert (WLTP)[1] is elérő tisztán elektromos hatótávjával ugyanakkor az autó úgyszólván hangtalan és helyi károsanyag-kibocsátástól mentes haladást is lehetővé tesz. Modern plug-in hibrid hajtásláncával az SUV két világ legjavát egyesíti.
A lenyűgöző méreteivel és erőt sugárzó arányaival a jármű már messziről hirdeti kompromisszumokat nem ismerő, független természetét. Az új, semmivel össze nem téveszthető orrdizájnnal pedig a BMW M ismét csak megerősítette a luxus szegmensben betöltött pozícióját.
A BMW M és a BMW X elemek következetes módon a belső térben is együttesen vannak jelen. Az első szekció esetében a hangsúly egyértelműen a teljesítményen van. Miként az a BMW M modelleknél megszokott, a vezető áll a középpontban. Az új BMW Curved Display kijelző pedig egyfajta hidat képez a hagyományos vezetőközpontúság és a korszerű digitalizáció között.
Az első részt meghatározó, intenzív vezetőközpontúságot a második üléssor otthonossága és luxus lounge-atmoszférája ellenpontozza. Itt olyan térkínálat várja az utasokat, amelytől azok hírességeknek érezhetik magukat. Ebben pedig csak megerősítik őket a kitűnő minőségű anyagok, a nemes felületek, valamint a kifejező részletek. Az utastér egyik legnagyobb különlegessége a háromdimenziós prizmastruktúrájú tetőkárpit. Utóbbi a hangulatvilágítással együtt lenyűgöző módon tárja a bent ülők elé a progresszív luxus és a kényelem összjátékát.
Gyártási periódus: 2022-től napjainkig
Motorok: 4,4 literes belső égésű motor (360–430 kW, 489–585 LE), 8 henger + elektromos motor (145 kW, 197 LE), rendszerteljesítmény (480–550 kW, 653–748 LE)[2]
Hosszúság/szélesség/magasság: 5 110 mm/2 005 mm/1 755 mm
BMW iX1.
ELSŐ GENERÁCIÓ (BMW U11 BEV).
A BMW 2022-ben, a BMW iX1 formájában mutatta be első prémium kompakt kategóriás elektromos SUV-ját. Egyúttal ez a modell tölti be a belépőmodell szerepét a kisebb méretű BMW SUV-k világába.
A BMW iX1 a klasszikus kompakt SUV dinamizmusát a BMW eDrive technológia modern hatékonyságával elegyíti. A lapos, az alvázba beépített nagyfeszültségű akkumulátornak, valamint a rekuperációs rendszernek köszönhetően az autó nagy hatótávval rendelkezik: akár 474 kilométer (WLTP)[1] is képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Az igencsak ütőképes csomagot a figyelemre méltó, 230 kW-nyi (313 LE) teljesítmény teszi teljessé.
A merész orr-rész, valamint a függőleges vonalaknak köszönhetően az autó oldalról modern és dinamikus jelenség. A robusztus jármű elektromos hajtásláncáról a kék kiemelések árulkodnak. Az elektromos SUV belső tere sem kevésbé modern. Az aktív ülésekben rendkívül kényelmes ülés esik. A BMW iDrive első számú kezelőfelületéül az elegáns, keret nélküli BMW Curved Display kijelző szolgál.
Gyártási periódus: 2022-től napjainkig
Motorok: Elektromos motor (150–230 kW, 204–313 LE)[4]
Hosszúság/szélesség/magasság: 4500 mm/1845 mm/1616 mm
BMW iX2.
ELSŐ GENERÁCIÓ (BMW U10 BEV).
A 2024-ben piacra lépő BMW iX2 az SUV-k tágasságát a tisztán elektromos meghajtás előnyeivel egyesíti. Az autó erőt sugárzó formatervét a látványos vonalak, valamint SUV kupés sziluett határozzák meg. Elölnézetből a jármű a világító körvonalú BMW Iconic Glow vesékkel teszi le igen meggyőzően a névjegyét. A 20" méretű M könnyűfém keréktárcsák és az M Sport csomag elemei pedig csak még lendületesebbé varázsolják a BMW iX2 megjelenését.
Az SUV épp olyan elegáns belülről, mint amennyire erőteljes kívülről. Az ergonomikus sportülések optimálisan tartják a testet még sportos stílusú kanyarvételkor is. A nagyméretű BMW Curved Display, valamint a BMW Operating System 9 fedélzeti rendszert futtató BMW Live Cockpit Professional jóvoltából intuitív módon, a tekintet útról való levétele nélkül vezérelhető a zenelejátszás, a játék, valamint a navigáció. A 12 hangszórós Harman Kardon HiFi hangsugárzó rendszeren keresztül pedig még lenyűgözőbben szólalnak meg az Ön kedvenc zeneszámai. A prémium szintű panoráma üvegtető felfelé kitágítja a teret, aminek köszönhetően az utaskabin minden bent ülő számára még nagyobbnak érződik.
230 kW (313 LE)[4] teljesítményével a BMW iX2 5,6 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára. A kimagasló dinamizmuson túl Ön az olyan intelligens vezetőt segítő rendszerek előnyeit élvezheti, mint a Parkolóasszisztens Plus, amely 3D-ben jeleníti meg az autó környezetét. Ott van továbbá a Driving Assistant Professional, amely egészen 210 km/órás sebességig biztonságosan tartja a sávot és a követési távolságot.
Gyártási periódus: 2024–
Motorok: elektromos motor (230 kW, 313 LE)[4]
Hosszúság/szélesség/magasság: 4554 mm/1845 mm/1560 mm
BMW iX3.
ELSŐ GENERÁCIÓ (BMW G08 BEV).
A BMW X3 2018-ban még tanulmányként bemutatott elektromos változata 2021-ben jelent meg. Ötödik generációs BMW eDrive technológiájának és 210 kW (286 LE) teljesítményének köszönhetően a BMW iX3 lenyűgözően dinamikus. A 400 Nm nyomaték bármikor hiánytalanul lehívható. Az okosan hangolt futómű jóvoltából az autó mozgása is rendkívül élénk. A jármű mindezen erényeit ráadásul nagyobb távolságokon is érvényesíti. Nem kis részben a rekuperációs rendszer érdeme, hogy a tisztán elektromos hatótáv (WLTP) 450 kilométer[1] körül alakul.
Az elektromos SUV belső tere sem kevésbé meggyőző. A modern, elegáns környezetbe remekül illenek az olyasmik, mint az animált tartalmakat felvonultató BMW Live Cockpit felhasználói felület, valamint a kék Start/Stop gomb. A BMW iX3 ráadásul mind a városban, mind pedig az azt övező vidéken otthonosan érzi magát.
Gyártási periódus: 2021-től napjainkig
Motorok: Elektromos motor (210 kW, 286 LE)
Hosszúság/szélesség/magasság: 4734 mm/1891 mm/1668 mm
BMW iX.
ELSŐ GENERÁCIÓ (BMW i20).
Már a BMW iX orr-része is éppen eléggé kifejező. Az extrém módon keskeny első fényszórók izgalmas kontrasztot alkotnak a nagyméretű dupla vesével. Utóbbi mögött megannyi érzékelő áll készenlétben. Mindehhez letisztult, következetesen a legelőnyösebb aerodinamikai tulajdonságok szolgálatába állított dizájn társul, amelynek jellegzetes elemei a síkba süllyesztett kilincsek.
Igen meggyőző, az akár a 630 kilométert (WLTP)[1] is elérő hatótávjával, valamint 385 kW (523 LE) teljesítményével az elektromos SUV a műszaki precizitás, a kifinomultság, valamint a kiváló mindennapi használhatóság erényeinek megtestesítője.
A BMW iX kényelmes, sportos és innovatív belső tere merőben újszerű utazási élményt nyújt. A teljesen újratervezett iDrive rendszer az egyszerű, természetes kezelhetőség következő lépcsőfokát képviseli. Az összes információ és értesítés a vezető előtti képernyőn, vagy a head-up kijelző által a szélvédőre vetítve jelenik meg. Az úgyszólván minden területet lefedő vezetőt segítő rendszerek pedig kényelmes és biztonságos autózást szavatolnak. A BMW iX tehát kézenfekvő választás mindazok számára, akik prémium kategóriás, a jövőbe mutató, tisztán elektromos SUV-t keresnek.
Gyártási periódus: 2021-től napjainkig
Motorok: Elektromos motor (240–455 kW, 326–619 LE)
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK.
Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.
[1] A hatótáv több tényezőtől függ, amelyek közül kiemelkedő jelentőségűek a következők: egyedi vezetési stílus, az útvonal jellegzetességei, külső hőmérséklet, a fűtés/klimatizálás használata, előkondicionálás.
[2] A plug-in hibrid modell esetében: Az elektromos hajtáslánc az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően áll rendelkezésre.
[3] Az adat a belső égésű motor (115 kW), valamint az elektromos hajtás (14 kW) teljesítményéből áll össze).
[4] Ideiglenes, legfeljebb 10 másodpercig tartó teljesítménynövelés a névleges értékhez képest. A feltüntetett teljesítmény-, fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatok az alapfelszereltséghez tartozó járművekre vonatkoznak.
Az üzemanyag-felhasználási, széndioxid-kibocsátási, villamosenergia-fogyasztási és elektromoshatótáv-adatok a Könnyűgépjárművekre Vonatkozó Világszinten Harmonizált Vizsgálati Eljáráson (WLTP) alapulnak és a 715/2007/EK rendelet jelenleg hatályban lévő változatában előírt mérési eljárás szerint kerültek meghatározásra. A feltüntetett értékek a magyarországi piacra szállított alapfelszereltségű gépjárműre vonatkoznak. Az értéktartományon – amelynek megállapítása során figyelembe vették a különböző kerék- és gumiabroncsméreteket, valamint a választható kiegészítő felszereltségeket – belül az adatok az egyedi konfigurációnak megfelelően változhatnak. Az itt szereplő gépjárművek vonatkozásában az olyan gépjárművet terhelő adók vagy egyéb illetékek tekintetében, amelyek (legalább részben) a széndioxid-kibocsátáson alapulnak, a széndioxid-kibocsátási adatok eltérhetnek az itt megadott értékektől. Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO₂-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption and CO₂ Emission Guidelines” című, a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Németország postacímen megrendelhető brosúrából vagy a https://www.dat.de/co₂ weboldalon kaphat. A WLTP mérési eljárásról további információkat a következő weboldalon talál: www.bmw.de/wltp.
A benzinmotorokra vonatkozó teljesítményadat RON 98 benzin használata esetén érvényes. Az üzemanyag-fogyasztási adatok a 715/2007/EK rendelet szerinti referenciaüzemanyaggal hajtott járművekre vonatkoznak. Ólmozatlan RON 91, illetve magasabb oktánszámú, legfeljebb 10% etanoltartalmú (E10) üzemanyag is használható. A BMW a RON 95 üzemanyag használatát javasolja. A nagy teljesítményű járművek esetében a BMW a RON 98 üzemanyagot ajánlja.