ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK A BMW CONNECTED DRIVE-AL KAPCSOLATBAN

Gy. I. K.

Többet szeretne megtudni a BMW ConnectedDrive Services kiegészítő felszereltségről? Kérdései vannak a Bluetooth- és az USB-csatlakozókkal kapcsolatban? A válaszokat és a linkeket, valamint a kapcsolat-felvételi adatokat az alábbiakban találja.

ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK

  • Mi is az a Bluetooth®?

    A Bluetooth® egy olyan iparági szabvány, amely vezeték nélküli kommunikációt tesz lehetővé különböző eszközök között. A Bluetooth® profilokban számos funkció támogatott. A járművel kapcsolatos profilok között egyebek között megtalálható a kihangosító-profil és a telefonkönyv-elérési profil is. A Bluetooth®-szal kapcsolatos további információk az interneten, a XXXwww.bluetooth.comXXX és a XXXwww.bluetooth.orgXXX weboldalon találhatók meg.

  • Mely BMW modellekben érhető el a Bluetooth® technológia?

    A BMW volt az első olyan autógyártó, amely a mobiltelefonok járműbe való integrálhatóságának érdekében mindegyik modelljéhez elérhetővé tette Bluetooth® kommunikációs szabványt. A szabvány használatához szükség van az SA 644 opciós kódú Bluetooth-csatlakozós mobiltelefon-előkészítés vagy az SA 633 opciós kódú, Bluetooth-csatlakozós Business mobiltelefon-előkészítés felszereltségre (Észak-Amerikában az SA 639 opciós kódú felszereltség szükséges).

  • Mely Bluetooth®-kompatibilis mobil eszközeimet tudom csatlakoztatni a BMW-m mobiltelefon-előkészítésével?

    A BMW által letesztelt mobil eszközök listáját a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX weboldalon találja meg. Az oldalon mindemellett részletes információk találhatók arról, hogy az Ön mobil eszközének mely funkciói támogatottak, illetve a használattal kapcsolatos megjegyzéseket is olvashat.

  • A listában nem szereplő Bluetooth®-kompatibilis eszközömet is használhatom az autóban?

    A BMW a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX weboldalon felsorolt mobil eszközök használatát javasolja, amelyek pozitív teszteredményeket hoztak. Mivel azokat a BMW nem tesztelte, a listából hiányzó mobil eszközök esetében fennáll a lehetőség arra, hogy azok csak az alapfunkciókat támogatják.

  • A birtokomban lévő mobil eszköz miért nincs a BMW által tesztelt mobil eszközök között?

    Mivel folyamatosan rendkívül nagyszámú eszköz kerül a piacra, szükség van bizonyos mértékű szelekcióra. Mielőtt egy adott eszköz felkerülne a listára, azt átfogó módon letesztelik a BMW modellekhez kínált összes fajta mobiltelefon-előkészítéssel. Miután az eszköz teljesítette a teszteket, felkerülhet a BMW által tesztelt mobil eszközök listájára. Mivel a BMW az összes vezető gyártóval együttműködik, a legmodernebb eszközök a lehető leghamarabb megjelennek a felsorolásban.

  • Használhatom a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX oldalon szereplő eszközömet a listán feltüntetettől eltérő verziójú szoftverrel?

    A BMW a listában szereplő eszközökhöz a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX oldalon szereplő szoftververziót ajánlja. A feltüntetettől eltérő verziójú szoftver esetén nem garantálható a zökkenőmentes működés és funkcionalitás. A tapasztalatok nagy általánosságban azt mutatják, hogy a feltüntetettnél újabb verziójú szoftver esetén a kompatibilitási jellemzők nem változnak. Kérjük, vegye figyelembe, hogy néhány esetben a korlátozott működést a mobil eszközön tárolt adatok, illetve az adatok által felhasznált memória mennyisége is okozhatja.

  • A különböző mobil eszközök között miért vannak különbségek a kezelés, illetve a velük elérhető funkciók tekintetében?

    A telefongyártók különböző módokon alkalmazzák a Bluetooth® szabványt.
    A Bluetooth® szabványt egymástól lényegesen eltérő módon használják a különböző mobil eszközök, ráadásul az egyes eszközök esetében a modellciklus alatt is történhetnek változások, ezért előfordulhat, hogy csak korlátozottan állnak rendelkezésre bizonyos funkciók. Mindezért a BMW Group nem tartozik felelősséggel. A mobil eszköz szoftververziója mellett a következő tényezők befolyásolhatják a működést:
    – A mobileszköz hardverváltozata
    – A mobil eszköz konfigurációja (pl. a telefonkönyv mérete, energiatakarékos mód stb.)
    – A mobil eszköz igénybevételének foka (pl. töltés, a használat időtartama, a használat intenzitása)
    – Hálózat és SIM-kártya
    Mindezen okokból nem zárhatók ki a működésben keletkező zavarok, még akkor sem, ha a készülék egyébként megbízhatóan működik.

  • Mi történik akkor, ha a járműben egynél több, Bluetooth® kapcsolattal rendelkező mobil eszköz van regisztrálva?

    Amint Ön aktiválja a járműben lévő telefoncsatlakozót, az automatikusan keresni kezdi a legutóbb csatlakoztatott eszközt. Amennyiben a rendszer bizonyos időtartamon belül nem találja meg a készüléket, automatikusan megkezdi a regisztrált eszközök listájában soron következő eszköz keresését. Ha szükséges, a rendszer újra végigpásztázza a listát.

  • Kihez fordulhatok kérdéssel, ha a valamilyen probléma adódna a mobil eszközöm Bluetooth®-csatlakozójával?

    Amennyiben valamilyen kérdése merülne fel a mobil eszközével kapcsolatban, az eszköz kezelési útmutatójában talál bővebb információkat. Mindemellett rendelkezésre áll a mobiltelefon gyártójának, illetve az Ön mobiltelefon-szolgáltatójának asszisztencia-szolgáltatása is.

  • Hogyan azonosíthatom be pontosan a mobil eszközöm pontos típusát?

    Apple:
    A sorozatszám megkeresése: [Beállítások][Általános][Infó][Sorozatszám]
    A sorozatszámot üsse be a következő weboldalon:
    [support.apple.com/specs]

    HTC:
    A modellel kapcsolatos információk általában az eszköz burkolatán találhatók; alternatívaként a következő menüben érhetők el:
    Windows Mobile 6.1: [Start][Settings][System][Device Information][Identity][Model No.]
    Android: [Menu][Settings][Info][Model Number]

    Motorola:
    Normál esetben az információ a burkolat belső részén lévő CE-címkén olvasható; amennyiben szükséges, távolítsa el az akkumulátort.

    Nokia:
    *#0000#

    RIM:
    [Applications][Options][About]

    Sony Ericsson:
    Normál esetben az információ a burkolat belső részén lévő CE-címkén olvasható; amennyiben szükséges, távolítsa el az akkumulátort. Alternatívaként menüből is kikereshető a szám: [Settings][General][Phone Status] a Modell menüpont alatt

    LG:
    Normál esetben az információ a burkolat belső részén lévő CE-címkén olvasható; amennyiben szükséges, távolítsa el az akkumulátort.

    Samsung:
    A készülék bekapcsolásakor rövid időre megjelenik a kijelzőn a készülék modellszáma.

    Palm:
    [Device Info] [Name]

  • Hogy találom meg a telefonom állapotára vonatkozó információt?

    Apple:
    [Settings][General][About][Version]

    HTC:
    [Start][Settings][System][Device information][ROM version]

    Motorola:
    *#9999# or [Menu][Settings][Phone Status][Other Info][S/W version]
    Milestone: [Settings][Telephone info][Firmware Version]

    Nokia:
    *#0000#

    RIM:
    [Applications][Options][Info]

    Sony Ericsson:
    [Menu][Settings][Update Service][Software Version]
    Windows (e.g. X1): [Start][Settings][System][Device Information][ROM Version]

    LG
    2945# or [Menu][Settings][Phone Settings][Phone Info]

    Samsung
    *#1234# or *#9999# or *#0000#

    Palm
    [Device info][Further info][Software]

  • Amikor a készülékemen vissza szeretnék térni a gyári beállításokhoz, a készülék az eszközkódot kéri. Hol találom meg ezt a kódot?

    Az információt mobil eszközének kezelési kézikönyvében találja meg. Alternatívaként beszerezheti azt a készülék gyártójától is.

  • A hívások hangereje a járműben túl hangos/csendes. Hogyan szabályozhatom a hangerőt?

    Kérjük, ellenőrizze, hogy a hangerő megváltoztatható-e a jármű kezelőszerveivel. Ha nem, akkor a hangerő közvetlenül a mobiltelefon saját hangerő-szabályozásával is állítható (ez nem vonatkozik minden mobil eszközre).

  • Mire kell odafigyelnem, amikor a járműben használom a mobil eszközömet?

    Kérjük, ne tegye ki a készüléket szélsőséges hatásoknak (pl. extrém hőmérsékletnek, nedvességnek stb.), mivel ez befolyásolhatja a működőképességet. Például a töltőt érdemes kikapcsolni, amikor túlságosan magas a belső hőmérséklet az autóban. További információk a mobil eszköz kezelési kézikönyvében találhatók.

  • Mi az USB audio-csatlakozó?

    Az USB audio-csatlakozó lehetővé teszi az Apple iPhone/iPod készülékek, bizonyos MP3-lejátszók és az USB-pendrive-ok csatlakoztatását a jármű fedélzeti rendszeréhez az USB-csatlakozó vagy a megfelelő snap-in adapter segítségével (nem Bluetooth-csatlakozóval vagy AUX-bemenettel). A csatlakoztatott eszköz a jármű kezelőszerveivel működtethető, és lejátszhatók az azon tárolt audiofájlok. A zenei tartalom műfaj, előadó, albumcím, dalcím és lejátszási lista szerint kategorizálható. A járműben megjelenített információk az MP3-lejátszón tárolt információkon (pl. ID3 tageken) alapulnak.

  • Mely eszközök támogatottak?

    A következő eszköztípusok támogatottak (a BMW Group megfelelő, a kompatibilitási információkat tartalmazó weboldalán megtalálhatók a részletek):
    • Apple iPhone és iPod
    • MP3-lejátszók és USB-pendrive-ok (az USB Mass Storage Class szabványt használó USB adattárolók)
    • MP3-lejátszók, amelyek média-átviteli protokollt (MTP) használnak
    • Amennyiben a járműben "Nem támogatott eszköz" üzenet jelenik meg, a csatlakoztatni kívánt készülék a nem támogatott eszközök kategóriájába tartozik
    Mivel a piacon nagyszámú eszköz található, és azok között technikai különbségek vannak, a készülékek tökéletes működéséről csak úgy tud meggyőződni, hogy kipróbálja azokat a járműben.

  • Mire kell odafigyelnem, amikor a járműben USB-eszközöket használok?

    Kérjük, vegye figyelembe, hogy az USB-eszközöket alapvetően nem arra tervezték, hogy azokat járműben használják. Emiatt az autóra jellemző működési környezet – például a hőség, a hideg és az extrém vibrációk – károkat okozhatnak a készülékben.

  • Mire kell odafigyelnem, amikor USB-pendrive-ot használok?

    Kivételes esetekben előfordulhat, hogy a régebbi típusú vagy kis adatátviteli képességű USB-pendrive-okat nem ismeri fel a jármű. Mindez lassítja a működést.
    Kerülje a CDFS fájlrendszert. A FAT32 fájlrendszer használata ajánlott. A támogatott formátumokkal kapcsolatos további információkat a jármű kezelési kézikönyvében találja meg.

  • Mire kell odafigyelnem, ha audioforrásként csatlakoztatok egy mobil eszközt?

    Néhány mobil eszköz esetében nincs lehetőség arra, hogy párhuzamosan a Bluetooth-csatlakozó is működjön, tehát előfordulhat, hogy zenehallgatás közben nem fogadhatók és kezdeményezhetők telefonhívások.

  • A csatlakoztatott eszköz kap áramellátást?

    Amikor az Apple iPhone/iPod eszközök, az MP3-lejátszók és a mobiltelefonok csatlakoztatva vannak, azok az USB-csatlakozón keresztül jutnak áramhoz. A szórakoztató rendszer típusától függően a tápáram nagysága 1 A lehet. Amennyiben az Ön mobil eszköze teljesen lemerült, mielőtt csatlakoztatta azt az USB audio-porthoz, több perc is eltelhet addig, ameddig megkezdheti a zenelejátszást. Amennyiben leveszi a jármű gyújtását, a mobil eszköz töltése is abbamarad.

  • Mire kell odafigyelnem az USB-eszköz eltávolításakor?

    Az USB-eszközt Ön bármikor leválaszthatja a járműben található csatlakozóról anélkül, hogy ez adatvesztéssel járna.

  • Hogyan jeleníthetem meg a zeneszámokhoz található albumfotót?

    A grafikus kijelzővel ellátott járművekben lehetőség van a lejátszón tárolt bármilyen albumfotó megjelenítésére.
    MP3-lejátszók (USB Mass Storage szabványt vagy média-átviteli protokollt (MTP) használó USB-adattárolók) esetében a borítófotókat az egyes zenei fájlokba kell lementeni (a metaadatok közé). Kérjük, albumfotó zenei fájlba való elmentéséhez használja az erre szolgáló szoftvert (pl. Apple iTunes, Windows Media Player stb.).

  • Hogyan győződhetek meg arról, hogy Apple iPhone/iPod készülékemen milyen szoftververzió fut?

    Az Apple iPhone/iPod készülékén futó szoftververziót a Beállítások > Általános> Infó > Verzió menüpont alatt találja meg. További információkat az Apple weboldalain olvashat. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az iTunes automatikusan frissítheti az iPhone/iPod szoftverjét, ami hátrányosan befolyásolhatja az iPhone/iPod és az USB audio-csatlakozó együttműködését.

  • Hogyan állíthatom vissza Apple iPhone/iPod készülékem gyári beállításait?

    Az iPhone/iPod visszaállításának leírását a következő weboldalon találja: XXXsupport.apple.com/kb/HT1320XXX

  • Mit jelent az, hogy MTP-képes MP3-lejátszó?

    A Media Transfer Protocol (MTP) szabvány a Picture Transfer Protocol továbbfejlesztett változata. A szabvány a mobil eszközök és a számítógépek közötti adatátvitelt teszi lehetővé. Az MTP-képes MP3-lejátszók az MTP protokollt használják az adatátvitelhez és a zenei fájlok szinkronizálásához. Néhány MTP-képes MP3-lejátszó lehetővé teszi a manuális átkapcsolást az MTP és az USB mass storage mód között. Kérjük, minden alkalommal vegye figyelembe a készülék kezelési útmutatójában foglaltakat.

  • Lejátszhatok videókat a járműben?

    Járművének felszereltségétől függően Ön az USB audio-csatlakozó segítségével lejátszhatja az iPhone/iPod készülékeken vagy valamely USB-eszközön tárolt audio- és videófájljait.
    Az iPhone/iPod készülékeken tárolt vidók lejátszásához speciális adapterkábelre van szükség. Az iPhone/iPod készülékeken tárolt videók járműben való lejátszásával, illetve a speciális adapterkábel/speciális snap-in adapter beszerzési helyével kapcsolatos információkért kérjük, forduljon a készülék forgalmazójához.
    Biztonsági okokból a videók csak akkor játszhatók le, amikor a jármű álló helyzetben van.

KÉRDÉSEK ÉS MEGJEGYZÉSEK A MŰKÖDTETÉSSEL KAPCSOLATBAN

  • Hogyan regisztrálhatom mobil eszközömet a BMW mobiltelefon-előkészítéssel (párosítás)?

    Biztonsági okokból az Ön mobil eszközével és a mobiltelefon-előkészítéssel egyszeri regisztrálási műveletet (párosítás) kell végrehajtani. A regisztráció műveletével kapcsolatos információkat a járműve kezelési kézikönyvében, valamint a mobil eszköz használati útmutatójában találja meg. Amennyiben a mobil eszköz már regisztrálásra került a járműben, a kapcsolat automatikusan létrejön az utazás megkezdésekor. A kapcsolat megteremtése érdekében győződjön meg arról, hogy a Bluetooth® szolgáltatás be van-e a kapcsolva mind a telefonon, mind pedig a járművön. A regisztrációs művelet során meg kell adnia egy jelkódot. Ön bármilyen karaktereket megadhat. Biztonsági okokból a kódnak legalább négy számjegyből kell állnia, és nem szabad túlságosan egyszerűnek lennie (pl. "0000"-nak vagy "1234"-nek).

  • Egyszerre egynél több eszközt is csatlakoztathatok Bluetooth®-kapcsolattal?

    Egyszerre maximum négy eszköz lehet regisztrálva. A regisztrált mobil eszközök közül egyszerre egy lehet aktív (azaz csatlakoztatott).
    Amennyiben az Ön BMW-je támogatja a Bluetooth®-kapcsolaton keresztül történő zenelejátszást, egy további eszköz (mobil készülék vagy Bluetooth®-kompatibilis audiolejátszó) is csatlakoztatható.

  • A telefonbeszélgetés alatt ki lehet venni a slusszkulcsot?

    A slusszkulcs kivételekor Önnek nem kell megszakítania a beszélgetést. A telefonrendszer egészen addig bekapcsolva marad, ameddig Ön vagy a vonal másik végén lévő fél meg nem szakítja a hívást. A jármű felszereltségétől, illetve az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően azonban előfordulhat, hogy a telefonrendszer előbb kikapcsol. Ön ezután a mobiltelefonon folytathatja a beszélgetést.

  • Módosításokat végeztem a mobil eszköz névjegyeiben, naptárbejegyzéseiben és teendőlistáiban. Mikor jelennek meg ezek a változások a járműben is?

    Kérjük, a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX weboldalon ellenőrizze, hogy az adott funkció támogatott-e a mobil eszköze által, valamint jármű felszereltsége alapján.
    Általában az adatfrissítés a gyújtás ráadásával egy időben megy végbe. Kérjük, pillantson rá mobil eszközének kijelzőjére is: előfordulhat, hogy engedélyeznie kell az adatátvitelt.

  • Hogyan változtathatom meg a telefonkönyv-bejegyzések listázási kritériumát (pl. vezetéknév szerinti sorba rendezés)?

    A telefonkönyv listázási kritériuma a mobil eszköztöl és a jármű felszereltségétől függ. Néhány mobil készülék nem tesz különbséget a kereszt- és a vezetéknevek között: mindkét nevet ugyanabba a mezőbe kell beírni; számos mobil készülék esetében vessző vagy pontosvessző választja el egymástól a kereszt- és a vezetéknevet. Mindez különösen érvényes a SIM-kártyára elmentett nevek esetében.
    Néhány mobil eszköz esetében lehetőség van a sorba rendezés kritériumának beállítására – ugyanakkor ez a kritérium nem feltétlenül érvényesül, amikor a telefonkönyv átvitele Bluetooth®-kapcsolaton keresztül történik. A megfelelő felszereltséggel ellátott, aktuális járműmodellek esetében a sorba rendezési kritérium a központi kijelzőn is megadható.
    Bővebb információkat minderről a jármű kezelési kézikönyvében, illetve a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX weboldalon talál.

  • Miért nem tudom használni a konferenciahívás-funkciót a járműben?

    Ezt a funkciót támogatnia kell a jármű felszereltségének, a mobil eszköznek és az Ön mobilszolgáltatójának is. Előfordulhat, hogy a mobilszolgáltatóval aktiváltatnia kell ezt a szolgáltatást a SIM-kártyán. További információkat minderről az Ön mobil készülékének használati útmutatójában, a jármű kezelési kézikönyvében és a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX weboldalon talál.
    Megjegyzés: amennyiben a hívásvárakoztatás funkció nincs aktiválva, bejövő hívással nem lehet konferencia-hívást létesíteni.

  • Bejövő hívásnál miért nem látható a hívó fél száma?

    Ez általában azért van, mert a hívó fél a saját mobiltelefonján aktiválta a hívóazonosító-letiltás funkciót.

  • Amikor kimenő hívást kezdeményezek, az általam hívott személy miért nem látja a számomat a készülékén?

    Kérjük, ellenőrizze, hogy nem aktiválta-e a készülékén a hívóazonosító-letiltás funkciót.
    Amennyiben nem ez az ok, a problémát az okozhatja, hogy az Ön mobilszolgáltatója alapbeállításként aktiválja ezt a funkciót (CLIR = Calling Line Identification Restriction). A CLIR hatástalanítása érdekében forduljon mobilszolgáltatójához.

  • A találkozók, a teendőlisták és a feljegyzések miért nem jelennek meg a jármű "Iroda" ("Office") menüpontja alatt?

    A 20 napnál régebbi, valamint az aktuális időponttól számított 50 napon túl esedékes találkozók adatai nem továbbítódnak a járműbe. A már teljesített teendők vagy az aktuális időponttól számított 90 napon túl esedékes teendők szintén nem továbbítódnak. Amennyiben túl sok találkozót tárolt a mobil készülékén, előfordulhat, hogy nem mindegyik jelenik majd meg a járműben.
    Minderről további információkat a mobil készüléke használati útmutatójában, a jármű kezelési kézikönyvében és a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX weboldalon talál.

  • A járműben és a mobil készüléken megjelenő híváslisták megegyeznek egymással?

    A híváslisták összeállítása függ mind a mobil készüléktől, mind pedig a járműtől. Kérjük, a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX weboldalon tájékozódjon, hogy mely mobil készülékek támogatják a híváslisták exportálását, és arról is, hogy az Ön járműve rendelkezik-e a szükséges funkcióval.
    Amennyiben az Ön mobil készüléke nem támogatja a híváslisták exportálását, a járműben csak azok a hívások szerepelnek majd a listában, amelyeket az autóban lévő Bluetooth®-kapcsolaton keresztül bonyolított le.

  • Miért nem látom a mobil készülékemre beérkezett összes szöveges üzenetet a járműben?

    A szöveges üzenetek továbbíthatósága a mobil készüléktől és a járműtől egyaránt függ. Kérjük, az ezzel kapcsolatos információkért keresse fel a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX weboldalt.

  • Hogyan használhatom az autóban a Bluetooth®-on keresztüli zenelejátszást?

    Kérjük, ellenőrizze a központi kijelzőn, hogy aktiválva van-e az Audio (Bluetooth) funkció, és a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX weboldal segítségével győződjön meg arról is, hogy a mobil készüléke támogatja-e a Bluetooth hangreprodukciót.
    Néhány mobil készülék esetében a zenei fájlok lejátszásához el kell indítani a programot magán a készüléken, majd ki kell választani egy, a készüléken tárolt zeneszámot.

  • Hogyan folytatható a Bluetooth®-on keresztüli zenelejátszás telefonhívás vagy forgalmi helyzetjelentés után?

    Normál esetben a lejátszás némítása automatikusan feloldódik. Amennyiben mégsem ez történne, a hangerő-szabályozó gomb megnyomásával újra kell indítania a zenelejátszást.

  • Tudom használni Bluetooth®-kapcsolaton keresztül a mobil készülékem zenelejátszó funkcióját, amikor a készülék az USB snap-in adapterrel vagy az USB-kábellel össze van kötve a járművel?

    Nem minden mobil készülék támogatja stabilan ezt a funkciót. Amennyiben problémák merülnének fel a zenelejátszás során, a központi kijelzőn kapcsolja ki az Audio (Bluetooth) funkciót.

  • A telefonkönyvben tárolt kontaktfotók közül miért nem jelenik meg mindegyik a központi kijelzőn?

    Kérjük, ellenőrizze a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX weboldalon, hogy az Ön mobil készüléke, valamint a jármű felszereltsége támogatja-e a kontaktfotók megjelenítését. Vegye figyelembe, hogy megjeleníthető kontaktfotók mennyiségét korlátozza a rendszer.

  • Hogyan frissíthetem az autóm szoftverét?

    A témával kapcsolatos további információkat a XXXwww.bmw.com/updateXXX weboldalon találja meg.

  • Hogyan használhatom autóm internet kiegészítő felszerelését a mobil eszközömmel?

    Ehhez az SA 614 opciós kódú kiegészítő felszereltség megléte szükséges az SA 644 vagy SA 6NK opciós kódú felszereltséggel együtt a 2010 szeptembere után gyártott járművek esetében (ez a funkció nem minden országban érhető el).
    Kérjük győződjön meg róla, hogy a rendszer frissítve lett, mielőtt először használja az internetet az autójában. Ezt a központi kijelzőn teheti meg a BMW szolgáltatások > Szolgáltatás státusz > BMW szolgáltatások frissítése (BMW Services > Service status > Update BMW Services) menüpont alatt.
    Kérjük, ellenőrizze továbbá, hogy mobil eszköze helyesen van-e beállítva. További információk a Gy.I.K. vonatkozó részében találhatók.

  • Hogyan állíthatom be a mobil eszközömet, hogy használhassam az internetet vagy a BMW TeleServices funkciót?

    Mobil eszközének használati útmutatójában talál arra vonatkozó instrukciókat, hogy miként kell beállítani az elérési pont nevét (APN, azaz Access Point Name). Az APN helyett a különböző gyártók az “Internet Settings”, “Modem Settings” vagy “Tethering Settings” menüpont-elnevezéseket is használják. A megfelelő beállítás a szolgáltatótól igényelhető.
    Kérjük, vegye figyelembe, hogy a legtöbb Sony Ericsson mobil készülék az APN lista legelső elemét ismeri csak fel. Emiatt azt ajánljuk, hogy minden más APN beállítást töröljön.

  • Miután létrejött a Bluetooth kapcsolat, a telefonom megpróbál magától tárcsázni egy számot.

    A BMW TeleServices (opciós kód: SA 6AA) a BMW Teleservice Call funkcióval automatikusan hívást indít, ha szükségessé válik valamilyen szervizművelet. Ez azzal járhat, hogy a rendszer többször adatkapcsolatot próbál létesíteni annak érdekében, hogy továbbíthassa a járműadatokat.

  • Néhány névjegy miért jelenik meg duplán a járműben?

    Amennyiben a mobil eszköz támogatja a SIM-kártyán tárolt névjegyek átvitelét, azok megjelennek a járműben is.

  • Miért van az, hogy amikor hívok valakit, a hívott fél neve helyett egy másik név jelenik meg a kijelzőn?

    Ez olyankor fordulhat elő, ha ugyanazt a számot több névhez társította a telefonkönyvben. Amikor hívást kezdeményez, csak egy, az adott számhoz rendelt név jelenik meg.

  • Van valamilyen korlátozás a fájlnevekre és az eszköz elnevezésére vonatkozóan?

    Olyan rövid neveket kell megadni, hogy a kijelzett név (ideértve a könyvtár elérési útját is) hossza ne haladja meg a 255 karaktert. Amennyiben a név meghaladja ezt a hosszúságot, vagy a tárolóeszközön több fájl is létezik ugyanazzal a névvel, akkor azokat számok alapján azonosítja a rendszer, a fájlneveket pedig lerövidíti. Kérjük, ne használjon különleges karaktereket vagy szimbólumokat, amikor nevet ad a készülékének.

  • Miért van az, hogy néha eltelik egy kis idő addig, amíg a zenei keresővel elérem a zeneszámaimat?

    Amikor első alkalommal csatlakoztatja az MP3-lejátszóját vagy az USB-pendrive-ját, a zenei fájlok csak a készülék könyvtárrendszeréből érhetők el. A kényelmesebb, műfaj, előadó, albumcím vagy dalcím alapján való keresés nem lehetséges addig, ameddig a megfelelő fájlinformációk továbbításra nem kerültek. Az, hogy az MP3-lejátszót vagy az USB-pendrive-ot mennyi idő alatt érzékeli a rendszer, hogy milyen hosszú ideig tart a szinkronizálás, valamint a működés gyorsasága az adott készülék tárolási kapacitásától és technológiájától, valamint a rajta tárolt zeneszámok mennyiségétől és típusától függ. Egy 8 GB-os flash memóriával rendelkező MP3-lejátszó esetén a szinkronizálás nagyjából 10 percet vesz igénybe. A készülék típusától függően ez az idő hosszabb is lehet. A szinkronizálás ideje alatt a zeneszámok könyvtár és fájlnév alapján választhatók ki.

  • Érinti valamilyen korlátozás a lejátszási listák használatát?

    Az M3U formátumú lejátszási listákat mindegyik BMW USB audio-csatlakozó támogatja. Az Ön által használt USB audio-csatlakozó típusától függően egyéb formátumok is támogatottak. Kérjük, a témával kapcsolatos bővebb információkért tekintse meg a kezelési kézikönyv vonatkozó részét.

  • Az autóm miért nem az USB audio-csatlakozón keresztül kezdi lejátszást, ha az utolsó audioforrás egy külső eszköz volt?

    Néhány USB-eszköz esetében – a méret, a tárhely és az elérési sebesség függvényében – több időre van szükség ahhoz, hogy az USB audio-csatlakozó észlelje az. Előfordulhat, hogy néhány eszközt ki kell választani az "Szórakozás" ("Entertainment") menüpont alatt, mert a zenelejátszás nem kezdődik el automatikusan – még akkor sem, ha utoljára a vezető az USB audio-csatlakozót használta aktív audioforrásként.

  • Az USB audio-csatlakozó miért nem ismeri fel az iPhone/iPod készülékemet?

    Bizonyos esetekben problémák merülhetnek fel az Apple iPhone/iPod felismerésében. A jelenséget a következő lépésekkel orvosolhatja:
    • Kérjük, csatlakoztassa újra Apple iPhone/iPod készülékét.
    • Kérjük, ellenőrizze, hogy az Apple iPhone/iPod készüléket a megfelelő típusú adapterkábellel csatlakoztatta-e.
    • Kérjük, ellenőrizze, hogy a kábel sérülésmentes-e. Lehetőség szerint ne tekerje fel a kábelt.
    • Amennyiben a járműve el van látva a "Kibővített csatlakoztatási lehetőség a mobiltelefonok zenelejátszójához" (USB snap-in adapter) felszereltséggel, lehetséges, hogy az USB snap-in adaptert előbb ki kell vennie a tartójából ahhoz, hogy az USB-csatlakozón keresztül tudja működtetni iPhone-ját/iPodját. Mindez az üres snap-in adapterre is vonatkozik.

  • Az USB audio-csatlakozó miért nem ismeri fel az MP3-lejátszómat/mobiltelefonomat?

    Némely esetben problémák adódhatnak az Ön mobil készülékének felismerésével. Például akkor, ha úgy veszi le, majd adja rá a gyújtást a járműre, hogy a mobil készülék közben végig csatlakoztatva van az USB-kábellel, előfordulhat, hogy az USB-kapcsolat nem jön újra létre. Ilyenkor az USB-kábelt ki kell húzni, majd újra vissza kell dugni.

TERMÉK

  • A SAP (SIM Access Profile) Bluetooth® profilt tudom használni a BMW-mben?

    Az SA 6NB opciós kóddal rendelkező felszereltség vagy a SAP snap-in adapter használható a GSM-szolgáltató által kibocsájtott SIM-kártyával, vagy olyan mobiltelefonnal, amely támogatja a SAP Bluetooth® profilt.

  • Miért van szükségem a "Kibővített csatlakoztatási lehetőség a mobiltelefonok zenelejátszójához" (SA 6NF) felszereltségre?

    A meglévő, a telefonhasználattal összefüggő felszereltség (SA 633 vagy SA 644 opciós kóddal) és az USB audio-csatlakozó (SA 6FL opciós kód) mellett ott a "Kibővített csatlakoztatási lehetőség a mobiltelefonok zenelejátszójához" (SA 6NF kód) felszereltség is. A megfelelő USB snap-in adapter megléte esetén az utóbbi felszereltséggel csaknem bármilyen mobil készüléken tárolt zenei fájlok elérhetők.
    Amennyiben Ön rendelkezik a mobil készülékéhez való USB snap-in adapterrel, egyszerre használhatja mobil készülékének kihangosító, illetve zenelejátszó funkcióját.

  • Szükségem snap-in adapterre ahhoz, hogy a mobil készülékemet az autóban használjam?

    Annak érdekében, hogy a mobil készülék optimális módon működjön az autóban, a BMW Group a snap-in adapter használatát javasolja, amely biztonságosan rögzíti a mobil készüléket, valamint tölti, illetve összeköti azt a külső antennával. A snap-in adapterek aktuális választékával kapcsolatos információkat a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX weboldalon találja meg.

  • Melyik kiegészítő felszerelésre van szükségem az USB audio-csatlakozó használatához?

    Az USB-eszközökről való zenelejátszást az SA6NL, az SA6NK, az SA6NH vagy az SA6FL opciós kódú kiegészítő felszerelések támogatják. Az említett felszerelések bizonyos piacokon az alapfelszereltség részét képezik. Azon járművek esetében, amelyek alapfelszereltségként tartalmazzák az USB audio-csatlakozót, az SA-val kezdődő nevű opciókat nem tüntetik fel külön.

  • Használhatok/kell használnom adapterkábelt a járműben?

    Mobil készülékeinek csatlakoztatásához használhat bővítményeket, így például USB mini/micro kábeleket az USB-csatlakozóhoz. Ajánlatos rugalmas adapterkábelt használni, mert ezzel az USB-csatlakozó és az MP3-lejátszó megóvható a mechanikus sérülésektől. A kábel lehetőleg ne legyen hosszabb egy méternél.

PROBLÉMÁK ÉS MEGOLDÁSOK

  • Miért nem tudom regisztrálni (párosítani) a mobil készülékemet, noha beütöttem a jelkódot?

    Elsőként ellenőrizze, hogy a mobil készülék rajta van-e a BMW által letesztelt mobil készülékek listáján (XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX).
    A járműbe beütött jelkódnak meg kell egyeznie azzal, amelyet a mobil készüléknek adott meg. A párosítási műveletnek 30 másodpercen belül kell végbemennie. Régebbi modellek esetén a jelkódot hét másodpercen belül kell beírni. Amennyiben meg kell ismételnie a párosítási műveletet, előfordulhat, hogy a párosított eszközök listájából törölnie kell a korábban regisztrált készülékeket. Bővebb információkért kérjük, olvassa el a kezelési útmutató vonatkozó részét.

  • A mobil készülékem miért nem képes automatikusan újracsatlakozni? A korábban már megbízhatóan működő funkció miért nem érhető el a megszokott módon?

    Győződjön meg arról, hogy a Bluetooth®-kapcsolat aktiválva van-e mind a mobil készüléken, mind pedig a járműben. Amennyiben nem jött létre automatikusan a kapcsolat, nézzen rá mobil készülékének kijelzőjére. Néhány mobil készülék ugyanis megerősítést kér minden egyes kapcsolódás előtt. Minderről további információkat a mobil készüléke használati útmutatójában talál.
    Amennyiben a mobil készülék többszöri próbálkozás ellenére sem csatlakozik, a probléma a mobiltelefon teljes – az akkumulátor rövid időre való ki- és berakásával vagy a gyári beállítások visszaállításával történő – kikapcsolásával, majd bekapcsolásával orvosolható. A mobiltelefon gyári beállításainak visszaállítása előtt tanácsos adatmentést végezni. Bővebb információkat minderről a mobil készülék kezelési útmutatójában talál.
    Győződjön meg arról is, hogy a párosítási információk vajon megvannak-e még a járműben, valamint a mobil készüléken. Amennyiben ezek közül bármelyik is hiányozna, törölje ki a korábbi regisztrációkat, és végezze el újra a párosítási műveletet.
    Annak hátterében, hogy nem sikerül állandó vagy stabil kapcsolatot teremteni (pl. többször megszakad a Bluetooth-kapcsolat) gyakran a mobil készülék hardveres hibája vagy a mobil eszközön tárolt adatok (pl. a telefonkönyv-bejegyzések, szöveges üzenetek, híváslisták) valamilyen rendellenessége áll. Ilyen esetekben javasolt visszaállítani a mobil készülék gyári beállításait (amennyiben szükséges, e művelet előtt végezzen adatmentést).

  • Annak a személynek a neve, akivel beszélek, nem jelenik meg, noha ez a személy el van mentve a mobil készülék telefonkönyvében.

    Amennyiben Ön a hívást akkor kezdeményezte, amikor a mobil készüléken aktiválva volt a Bluetooth-kapcsolat, nem biztos, hogy a másik fél száma megjelenik a központi kijelzőn. Mindazonáltal érdemes ellenőriznie, hogy a mobil készülék telefonkönyve megjelenik-e a központi kijelzőn, illetve, hogy az adott kontaktszemélyre vonatkozó adatok pontosan és teljes egészében továbbítódtak-e.

  • A térerő miért nem pontosan jelenik meg?

    Ezt a funkciót nem minden mobil készülék támogatja, néhány mobil készülék pedig ugyan továbbítja a pillanatnyi térerősségre vonatkozó adatokat, ám ez némi késéssel jelenik meg a központi kijelzőn. Minderről bővebb információt a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX weboldalon talál.
    Nem mindegyik névjegy jelenik meg a központi kijelzőn és/vagy a kontaktszemély nem mindegyik, a mobil készüléken tárolt adata látható.
    A névjegyadatok továbbításának módja függ mind a mobil készüléktől, mind pedig a járműtől. A névjegyek számát a rendszer korlátozza. További információkat ezzel kapcsolatban a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX weboldalon talál.

  • A Blackberry készülékem telefonkönyve miért nem látható a járműben?

    Számos esetben a Blackberry mobil készülékek Enterprise módban működnek. Ilyen esetben a vállalat IT-részlege határozza meg a biztonsági beállításokat és eljárásokat.
    Az esetek többségében a probléma a biztonsági beállítások alábbi módosításával kiküszöbölhető. Kérjük, ellenőrizze, hogy a következő beállítás "No": Options > Security Options > General Settings > Insert Address Book > No
    Amennyiben nem tudja megváltoztatni ezt az opciót, illetve a módosítás nem eredményezi a kívánt hatást, kérjük, vegye fel a kapcsolatot IT-admisztrátorával.

  • Az "Iroda" ("Office") folder nem tartalmaz "Hírek", "Naptár", "Teendők" és "Megjegyzések" menüpontokat.

    Kérjük, hogy először a XXXwww.bmw.com/bluetoothXXX weboldalon győződjön meg arról, hogy az Ön mobil készüléke támogatja-e a kívánt funkciók autóban való használatát. Ügyeljen arra, hogy az e-mailek és a szöveges üzenetek, valamint a naptár, a teendőlisták és megjegyzések letöltése ne kezdődjön meg a telefonkönyv tartalmának maradéktalan letöltése előtt. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a letöltési folyamat a híváskezdeményezés vagy -fogadás során megszakad.

  • A Bluetooth-kapcsolat létesítését követően mobil készülékem ismételten figyelmeztető hangjelzéseket bocsájt ki. E hangok közül némelyik a jármű hangszóróin is megszólal.

    A naptárbejegyzések, a teendők és a megjegyzések elérésekor néhány mobil eszköz figyelmeztető hangokat bocsájt ki. A mobil készülék típusától függően ezek a figyelmeztető hangok kikapcsolhatók (pl. a profilbeállításokban). A mobil eszközön esetlegesen felbukkanó státusz- és hibaüzenetek figyelmen kívül hagyhatók.

  • Az üzenet tartalma helyett miért a "<Content Protection>" megjegyzés látható (e-mailek és szöveges üzenetek esetén)?

    Ebben az esetben az adatok titkosítása ("Content Protection", azaz "Tartalomvédelem") megakadályozza azt, hogy a lezárt Blackberry készülékről adatok továbbítódjanak a járműbe. Amennyiben a Blackberry lezárását a jelszó megadásával feloldja, az üzenetek megfelelően továbbítódnak.
    A probléma tartós megoldása érdekében az alábbi módon módosítsa mobil készülékének biztonsági beállításait: Menu > Options > Security Options > Encryption: Disabled. Amennyiben nem tudja módosítani a beállításokat, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a cége IT-részlegén dolgozó Blackberry Enterprise Server adminisztrátorral.

  • Miért nem tudom lejátszani a megvásárolt zeneszámokat?

    A megvásárolt zeneszámok gyakran másolásvédelemmel (DRM: Digital Rights Management) vannak ellátva. A másolásvédelemmel ellátott dalok nem játszhatók le, ezért a rendszer átugorja azokat. Ilyenkor a listában soron következő, jogilag megfelelő hátterű dal lejátszása kezdődik meg. Ugyanez történik az illegálisan letöltött vagy hibás zeneszámok esetén is.

  • Miért hallható háttérzaj a dalok lejátszása közben?

    Kérjük, ellenőrizze MP3-fájljait, majd rippelje vagy rippelje újra azokat a megfelelő szoftverek segítségével. Amennyiben az AUX-IN csatlakozón keresztül kötötte össze a mobil készülékét a járművel, állítsa a maximumra a készüléken a hangerőt, azután a jármű szórakozató rendszerének segítségével szabályozza a hangerőt.

  • Miért nem hallható semmi, amikor a snap-in adapteren keresztül zenét játszok le iPhone/iPod készülékemmel?

    Kérjük, ellenőrizze, hogy a videólejátszáshoz való snap-in adaptert használja-e. Ha szükséges, húzza ki a kábeleket az analóg AUX-csatlakozóból.

  • Néhány dalt miért csak a könyvtárban találok meg?

    Amennyiben Ön bizonyos zeneszámokat csak a könyvtárban talál meg, kérjük, ellenőrizze a dallal kapcsolatos információkat tartalmazó ID3 taget. Amennyiben ezek az információk hiányosak, nem lehetséges a dalok megfelelő rendszerezése.

  • Otthon módosítottam egy dalt. Az miért nem jelenik meg a járműben?

    Ha a tároló eszközön megváltoztatta a fájlok ID3 tagjeit, előfordulhat, hogy a változásokat nem ismeri fel az USB audio-csatlakozó. Kérjük, ilyen esetben válassza le a készüléket az USB audio-csatlakozóról, és töröljön egy fájlt a készülékről, vagy mentsen rá egy továbbit. Ezzel a lépéssel újraolvastathatja a zeneszámhoz kapcsolódó információkat, amikor a készüléket újra összeköti az USB audio-csatlakozóval.

  • A jármű beindításakor néha a rádió szólal meg, noha a legutóbb használt audioforrás az USB audio-csatlakozó volt.

    A jármű beindításakor a fedélzeti rendszer megkísérli a lejátszást a legutóbb használt audioforrásról. Amikor ez az audioforrás az USB audio-csatlakozó volt, a felismerés függ a csatlakoztatott MP3-lejátszótól is. Amikor Ön beindítja az autót, a különböző MP3-lejátszók felismerésének ideje változhat. A felismerés idejének hosszúságát egyebek mellett a méret, a tárhely nagysága és az MP3-lejátszó elérési sebessége befolyásolja. Előfordulhat, hogy az MP3-lejátszóval nem létesíthető elég gyorsan kommunikáció, és a jármű audiorendszere a rádiót kapcsolja be.

  • Miért van az, hogy a USB audio-csatlakozó néha késve reagál a véletlenszerű lejátszásra vonatkozó beállításra?

    A véletlenszerű lejátszást az Ön Apple iPhone/iPod készüléke vagy az USB audio-csatlakozó hajtja végre. A véletlenszerű lejátszásra vonatkozó beállítás érvényesítésének ideje a listák méretétől függ. Késés különösen a hosszabb listák esetén fordulhat elő.

  • A listában miért látok számjegyeket például a dal- és az albumcímek helyett?

    A számjegyek a listán szereplő tételeket jelzik, és akkor jelennek meg, amikor az Ön MP3-lejátszójáról nem elég gyorsan töltődnek be az adatok. Amint a szükséges információ rendelkezésre áll, megjelennek a teljes számcímek.

  • Miért jelenik meg néha a "Data is being read…" ("Az adatok beolvasása…") felirat, és miért jelenik meg késve a kívánt lista?

    Ez az üzenet akkor jelenik meg, amikor Ön túl gyorsan görgeti listát, vagy akkor, ha az adott folderben sok tétel található.

  • Az audiofájljaimmal kapcsolatos metaadatok miért nem jelennek meg megfelelően?

    Amennyiben az audiofájlok ID3 tagjeiben speciális karakterek, umlautos ékezetek és a különböző nyelvek egyéb speciális karakterei szerepelnek, előfordulhat, hogy a tárolt metainformációk nem jelennek meg megfelelően. Ha szükséges, kérjük, törölje ezeket a karaktereket a vonatkozó fájlok metainformációiból, illetve alternatívaként használjon másik programot a metainformációk elmentésére.

  • A zeneszámokat miért eltérő hangerővel játssza le a rendszer?

    Ha az MP3-fájlokat különböző hangerővel játssza le a rendszer annak ellenére, hogy járműben Ön nem változtatta meg a hangerőt, a különbséget valószínűleg maguk az MP3-fájlok okozzák. Kérjük, az audiofájlok MP3-fájllá való konvertálása során ellenőrizze a hangerőt, és ha szükséges, végezze el újra a konvertálást. Alternatívaként használjon olyan programot, amely egységesíti zenei gyűjteményének hangerejét.

  • Az Apple készülékemen alkalmazott zenei szűrő miért nem érvényesül a járműben?

    Régebbi szoftververziók esetén a zenei szűrő olykor nem érvényesül a járműben. A probléma kiküszöbölése érdekében kérjük, frissítse Apple készülékének szoftverjét. Az Apple készülékére telepített szoftver verziószámát a menüben tekintheti meg: Beállítások > Általános > Infó > Verzió

  • Miért csak egy fekete képet látok, amikor videót játszok le iPhone/iPod készülékemről?

    Ritkán, de előfordul, hogy fekete kép látszik, amikor Apple készülékén a háttérben alkalmazások futnak. Ha ez a helyzet, a készülék feladatkezelőjében zárjon be néhány felesleges alkalmazást.

  • Miért van az, hogy amikor videókat játszok le iPhone/iPod készülékemről, a kép nem középen van?

    Kérjük, amennyiben a videó nem a kijelző közepén jelenik meg, válassza ki újra az iPhone/iPod készülékén tárolt videót. A lehető legjobb lejátszási minőséget akkor érheti el, ha a iPhone/iPod készülékén, a videóbeállításokban be van kapcsolva az NTSC, illetve a szélesvásznú megjelenítés (widescreen = on).