BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020, egy mozgó, BMW Individual Imola vörös fényezésű autó
Teljesítmény625 LE (460 kW)
Motor és ÜzemanyagtípusBenzin

BMW M5

BMW M
Teljesítmény625 LE (460 kW)
Motor és ÜzemanyagtípusBenzin

BMW M5 Competition, BMW M5 és BMW M550i xDrive Limousine.

A BMW 5 Limousine M modellek az M járművekre jellemző sportosságot mesteri módon ötvözik az elegáns üzleti limuzinok kényelmével. Fedezze hát fel a négy, erős saját személyiséggel rendelkező M modellt. A 625 lóerős (460 kW), a nagy teljesítményhez optimalizált futóművel és M xDrive-val ellátott BMW M5 Competition a legmagasabb elvárásokat is felülmúlja. Az erőtől duzzadó sportlimuzin ezt a tényt számos magasfényű fekete dizájnelemével nyomatékosítja. A maximális tapadást és dinamizmust lehetővé tevő M xDrive mellett a BMW M5 olyan futóművet kapott, amely még hosszú távokon is maradéktalanul kielégíti a sportos, egyszersmind kényelmes menettulajdonságokra vágyók igényeit. Mindez, valamint a 600 LE (441 kW) teljesítményű, 8 hengeres M erőforrás az erő és az agilitás által meghatározott dinamizmussal ruházzák fel az autót. A trió harmadik tagja a BMW M550i xDrive Limousine. Az atletikus, 530 lóerős (390 kW) BMW 5 Limousine a sportosság, a kényelem és a hatékonyság kiegyensúlyozott elegyével ejt ámulatba.

Bővebben

A BMW 5 LIMOUSINE M MODELLEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA

A sportosság fő összetevőinek áttekintése: hajtáslánc, futómű és teljesítmény

BMW M5 Competition

Fölényes dinamizmus és exkluzív, M-specifikus dizájnjegyek kívül-belül
  • Nagy teljesítményű M TwinPower Turbo V8-as benzinmotor 625 lóerővel
  • M xDrive Aktív M differenciálművel és 8 fokozatú Steptronic Sport sebességváltó Drivelogic funkcióval
  • Exkluzív, M-specifikus dizájnelemek és felszereltségek
  • 625 LE (460 kW), 750 Nm, gyorsulás 0-ról 100 km/órára 3,3 másodperc alatt­
BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020, BMW Individual Imola vörös, rézsútos elölnézet

BMW M5

Az M modellekre jellemző dinamizmus és a legmagasabb szintet képviselő sportos kényelem
  • Nagy teljesítményű M TwinPower Turbo V8-as benzinmotor 600 lóerővel
  • M xDrive Aktív M differenciálművel
  • 8 fokozatú M Steptronic Sport sebességváltó Drivelogic funkcióval
  • 600 LE (441 kW), 750 Nm, gyorsulás 0-ról 100 km/órára 3,4 másodperc alatt
BMW M5, F90 LCI, Facelift 2020, Brands Hatch szürke metál, rézsútos elölnézet

BMW M550i xDrive Limousine

A sportosság, a kényelem és a mindennapi használhatóság eszményi szintézise
  • M TwinPower Turbo V8-as benzinmotor 530 lóerővel
  • 8 fokozatú Steptronic Sport sebességváltó
  • BMW xDrive
  • 530 LE (390 kW), 750 Nm, gyorsulás 0-ról 100 km/órára 3,8 másodperc alatt­
BMW M550i xDrive Limousine, G30 LCI, Facelift 2020, BMW Individual Verde Ermes metál, rézsútos elölnézet­
  • BMW M5 Competition
  • BMW M5
  • BMW M550i xDrive Limousine
BMW M5, CS, F90, Frozen sötétzöld metálfényezés, rézsútos hátulnézet
BMW M TwinPower Turbo 8 hengeres benzinmotor, BMW M5 CS, F90, 2021, a motorburkolat közelről

M TwinPower Turbo 8 hengeres benzinmotor.

635 LE (467 kW) teljesítményével és 750 Nm-es nyomatékával a M TwinPower Turbo 8 hengeres benzinmotor mindössze 3,0 másodperc alatt gyorsítja fel a járművet 0-ról 100 km/órás sebességre. A két TwinScroll turbófeltöltőnek, a nagy precizitású befecskendezésnek és a fokozatmentes Valvetronic szelepvezérlésnek köszönhetően a 4,4 literes motort már alacsony fordulatszámokon is energikus hajtóerő, közvetlen gázreakciók és letaglózó erő jellemzik.
Könnyűépítésű elemek, BMW M5 CS, F90, 2021, Frozen sötétzöld metál, karbon motorháztető

Tömegcsökkentés

Az intelligens, többek között karbonszál-erősítésű műanyagot (CFRP) felvonultató anyagfelhasználás, valamint a speciális, könnyűépítésű elemek csökkentik a BMW M5 CS tömegét, egyszersmind fokozzák annak agilitását.
M Karbon kerámia fékrendszer magasfényű vörös féknyergekkel, BMW M5 CS, F90, 2021, a könnyűfém keréktárcsa közelről

M Karbon kerámia fékrendszer magasfényű vörös féknyergekkel

Az M Karbon kerámia fékrendszer közvetlenebbül hagyja érvényesülni a fékezési erőt. A nem rozsdásodó, kimagaslóan kopásálló, hagyományos társaiknál sokkal jobb hőtűrő képességekkel rendelkező fékek hozzájárulnak a jármű tömegének csökkentéséhez, ami pozitív hatással van az agilitásra, a dinamizmusra és a gyorsulásra. E technikai különlegességnek számító felszereltség jelenlétéről a magasfényű vörös, M logóval ellátott féknyergek árulkodnak. A speciális anyagjellemzők miatt felerősödhet az üzemi zaj pl. tartós, alacsony fékterhelésnél vagy vizes úton történő fékezésnél, közvetlenül a jármű teljes megállása előtt. A kialakításból fakadó zaj csapadékos időben a féktárcsákat szárító fékezéssel, máskor pedig úgy kerülhető el, hogy a vezető hosszabb ideig tartó, kisebb intenzitású fékezést követően erősebben a fékpedálra lép. A nedvesség és az útszóró só hasonlóan befolyásolja a fékhatást, mint a hagyományos fékrendszerek esetében. A fékerő csökkenése a fékpedál erősebb lenyomásával kompenzálható. Az üzemi zajok nincsenek semmilyen összefüggésben a teljesítménnyel, a működés biztonságosságával és a fékstabilitással.
M könnyűfém keréktárcsák, Y-küllős 789 M, Aranybronz, BMW M5 CS, F90, 2021

20" M könnyűfém keréktárcsák, Y-küllős 789 M, Aranybronz, elöl és hátul eltérő méretű, versenypályás használatra is alkalmas gumiabroncsokkal

20" M könnyűfém keréktárcsák, Y-küllős 789 M, Aranybronz, kovácsolt, elöl 9,5J x 20, 275/35 ZR20, hátul 10,5J x 20, 285/35 ZR20 méretű, versenypályás használatra is alkalmas gumiabroncsokkal.
M Sport kipufogórendszer, BMW M5 CS, F90, 2021, Frozen sötétzöld metálfényezés, a hátsó lökhárító közelről

M Sport kipufogórendszer

A purista stílusú dupla nemesacél kipufogóvégekkel ellátott M Sport kipufogórendszer dinamizmust kifejező hangot bocsájt ki, amelynek tónusa az integrált kipufogószelep-mechanizmus segítségével változtatható. A SPORT és SPORT+ programokhoz – amelyek a menetdinamikai szabályozás gombjaival választhatók ki – még intenzívebb motorhang tartozik.
8 fokozatú M Steptronic sebességváltó Drivelogic funkcióval, BMW M5 CS, F90, 2021, a sebesség-előválasztó kar közelről

8 fokozatú M Steptronic Sport sebességváltó Drivelogic funkcióval.

A 8 fokozatú, Drivelogic funkcióval ellátott M Steptronic Sport sebességváltó – amelyet extrém módon rövid kapcsolási idők jellemeznek – számos váltási módot kínál a kifejezetten sportostól és dinamikustól egészen a kényelmesig és az üzemanyag-hatékonyig. A vezető a váltásokat manuálisan, a sebesség-előválasztó karral, valamint a kormánykeréken elhelyezett kapcsolókarokkal is kezdeményezheti.
BMW Lézervilágítás, BMW M5 CS, F90, 2021, Frozen sötétzöld metál, az orr-rész felülnézetből

BMW Lézervilágítás sárga kiemelő fényekkel

A lézeres távolságifényszóró-módban a BMW Lézervilágítás akár 650 méternyi útszakaszt is képes bevilágítani – a hatótávolsága tehát közel kétszerese a hagyományos fényszórókéinak. A sárga kiemelő fények, a lámpabetéteken elhelyezett „BMW Laser” feliratok, valamint a fekete kontúrok érzékletesen irányítják rá a figyelmet a jármű magas műszaki színvonalára és sportosságára.
M Karbon motorháztető, BMW M5 CS, F90, 2021, Frozen sötétzöld metál, madártávlati felülső elölnézet

M Karbon motorháztető légkivezető nyílásokkal

A karbonszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült motorháztetőn látható karbonszálas légkivezető nyílások találhatók.
M vesék egy darabból álló Aranybronz kerettel, BMW M5 CS, F90, 2021, Frozen sötétzöld metál, közelről

M vesék

Az egy darabból álló Aranybronz keretbe foglalt M vesék látványos, egyedi megjelenést biztosítanak az M5 CS számára. A vesék jellegzetesen M-es, háromdimenziós kialakítású, dupla, magasfényű fekete függőleges elemekből álló betétjén M5 CS embléma látható.
M Karbon első splitter, BMW M5 CS, F90, 2021, Frozen sötétzöld metál, közelről

M Karbon első splitter

A karbonszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült első splitter látványos módon erősít rá az M5 CS teljesítményorientált megjelenésére.
M Karbon tükörburkolatok, BMW M5 CS, F90, 2021, Frozen sötétzöld metál, közelről

M Karbon tükörburkolatok

A jellegzetesen M-es, duplaszáras kialakítású M Karbon tükörburkolatok még hatásosabbá teszik a jármű erőt sugárzó, sportos formatervét.
M Karbon hátsó légterelő, BMW M5 CS, F90, 2021, Frozen sötétzöld metál, a far közelről

M Karbon hátsó légterelő

Az M Karbon hátsó légterelő kihangsúlyozza a jármű exkluzivitását, valamint erőt sugárzó, sportos dizájnját, egyszersmind jelentősen csökkenti a hátsó tengelyre ható, nemkívánatos felhajtóerőt. Azzal, hogy leszorító erőt termel a hátsó tengelyen, a légterelő fokozza a menetstabilitást.
M Karbon hátsó diffúzor, BMW M5 CS, F90, 2021, Frozen sötétzöld metál, a far közelről

M Karbon hátsó diffúzor

Az M5 CS összképébe eszményi módon illeszkedő, karbonszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült hátsó diffúzor, amely még sportosabb karakterrel ruházza fel az autót, lenyűgöző módon erősít rá a nagy teljesítményt kifejező megjelenésre.
„M5 CS” típusfelirat, MW M5 CS, F90, 2021, Frozen sötétzöld metál, a csomagtértető közelről

„M5 CS” típusfelirat

A csomagtértető jobb oldalán látható „M5 CS” típusfelirat, az M vesék és az M oldalkopoltyúk félreérthetetlenül utalnak a járműben lakozó rendkívüli menetdinamikai potenciálra.
M Karbon kagylóülések, BMW M5 CS, F90, 2021, belső tér, a vezetőhely a volán mögött ülő pilótával

M Karbon kagylóülések

A világító M5 logóval ellátott, Mugello vörös kontrasztvarrású M Karbon kagylóülések – amelyeknek fejtámláit a Nürburgring sziluettje díszíti – a kagylóülésekre jellemző filigrán könnyedséget és sportos karaktert az M Sport ülések gazdag funkciókínálatával ötvözik. Az ideális formázású ülések tökéletes oldaltartást nyújtanak és még hosszabb távon is nagyon kényelmesek.
M könnyűépítésű hátsó ülésrendszer, BMW M5 CS, F90, 2021, belső tér

M könnyűépítésű hátsó ülésrendszer

A sportos, könnyűépítésű hátsó ülésrendszer két különálló, hárompontos biztonsági övvel ellátott ülőhelyből áll. A két hátsó üléstámla között „CS” felirat látható, középen pedig egy praktikus tárolórekesz kapott helyet.
M kormány, BMW M5 CS, F90, 2021, belső tér, vezetőhely

M kormány

A multifunkciós gombokkal és M logóval ellátott, a vezetőoldali légzsákot magában foglaló M kormányon karbon kapcsolókarok találhatók. A kellemesen a kézbe simuló, kontrasztvarrású Alcantarával borított kormánykarimán kontúros hüvelykujj-támaszokat alakítottak ki. A 12 óránál lévő középállásjelző az orientációban segíti a vezetőt, aki az M Drive gombokkal, a kormány elengedése nélkül választhatja ki a kívánt beállításokat.
Könnyűépítésű kartámasz, BMW M5 CS, F90, 2021, belső tér

Könnyűépítésű kartámasz

Az első és hátsó ajtók borításán kartámaszokat alakítottak ki, emellett elöl, a középkonzolon is található egy könnyűépítésű, tárolórekesz nélküli kartámasz.
M Alumínium Karbon belső díszítőelemek, BMW M5 CS, F90, 2021, belső tér

M Alumínium Karbon belső díszítőelemek

A műszerfalon, az ajtókon és a középkonzolon sötét króm kiemeléssel, valamint vörös „CS” felirattal ellátott M Alumínium Karbon belső díszítőelemek találhatók.
„M5 CS” felirattal ellátott küszöbbelépő-burkolatok, BMW M5 CS, F90, 2021, a küszöbbelépő-burkolat közelről, nyitott ajtó mellett

„M5 CS” felirattal ellátott küszöbbelépő-burkolatok

Az ajtó kinyitásakor exkluzív, világító „M5 CS” felirattal ellátott küszöbbelépő-burkolat fokozza tovább ad izgalmas ízelítőt a vezető számára abból az élményből, amelyben hamarosan része lesz.

BMW M5 COMPETITION – FŐBB JELLEMZŐK

A BMW M5 Competition dinamizmusa és dizájnja

625 LE (460 kW) teljesítményével és speciális hangolású, minden szükséges szabályozórendszerrel ellátott futóművével a BMW M5 Competition magabiztosan uralja a mezőnyt. Vezetésre termett mivoltát félreérthetetlenül nyilvánítja ki a rajta látható számos karakteres BMW M részlet.

BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020, BMW Individual Imola vörös, oldalnézet
BMW M TwinPower Turbo 8 hengeres benzinmotor, BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020, a motorburkolat közelről

M TwinPower Turbo V8-as benzinmotor.

625 LE (460 kW) teljesítményével és 750 Nm-es nyomatékával az M TwinPower Turbo V8-as benzinmotor mindössze 3,3 másodperc alatt gyorsítja fel a járművet 0-ról 100 km/órás sebességre. A két TwinScroll turbófeltöltőnek, a nagy precizitású befecskendezésnek és a fokozatmentes Valvetronic szelepvezérlésnek köszönhetően a 4,4 literes motort már alacsony fordulatszámokon is energikus hajtóerő, közvetlen gázreakciók és letaglózó teljesítmény jellemzik.

BMW M5 Competition M xDrive-val, F90 LCI, Facelift 2020, egy mozgó, BMW Individual Imola vörös autó rézsútos elölnézetből

M xDrive

Az Aktív M differenciálművel ellátott M xDrive gondoskodik a maximális tapadásról és dinamizmusról – úgy a mindennapokban, mint a versenypályán. Az M-specifikus technológia a hátsókerék-meghajtásra jellemző agilitást az összkerék-meghajtás által biztosított uralhatósággal ötvözi. Ön a 4WD, a 4WD Sport, valamint – kikapcsolt DSC-vel – a 2WD meghajtás közül választhat.
BMW M5 Competition 8 fokozatú, Drivelogic funkcióval ellátott M Steptronic sebességváltóval, F90 LCI, Facelift 2020, belső tér, a sebesség-előválasztó kar közelről

8 fokozatú M Steptronic Sport sebességváltó Drivelogic funkcióval.

A 8 fokozatú, Drivelogic funkcióval ellátott M Steptronic Sport sebességváltó – amelyet extrém módon rövid kapcsolási idők jellemeznek – számos váltási módot kínál a kifejezetten sportostól és dinamikustól egészen a kényelmesig és az üzemanyag-hatékonyig. A vezető a váltásokat manuálisan, a sebesség-előválasztó karral, valamint a kormánykeréken elhelyezett kapcsolókarokkal is kezdeményezheti.
BMW M5 Competition M MODE gombbal, F90 LCI, Facelift 2020, belső tér, a sebesség-előválasztó kar közelről

M MODE gomb

Az középkonzolon elhelyezett M MODE gombbal állítható a vezetőt segítő rendszerek beavatkozási intenzitása. ROAD módban az elektronikus asszisztensek összes funkciója maradéktalanul rendelkezésre áll. SPORT módban az asszisztensek nem avatkoznak be, csak figyelmeztetnek. TRACK módban – például versenypályán – Ön teljesen kiiktathatja a vezetőt segítő rendszereket. A kijelzőhálózat a kiválasztott módnak megfelelő menetinformációkat jelenít meg.
BMW M5 Competition M Setuppal, F90 LCI, Facelift 2020, belső tér, sebesség-előválasztó kar

M Setup

Az M Setup segítségével Ön a saját igényeinek megfelelően konfigurálhatja a dinamizmussal összefüggő komponensek, illetve tényezők – például a motor-, a sebességváltó- és a kormányzási karakterisztika, a csillapítás feszessége, a Dinamikus stabilitás-ellenőrzés (DSC) szabályozási intenzitása vagy az M xDrive összkerék-meghajtási rendszer erőelosztása – paramétereit.
M kormány, BMW M5 Competition M Servotronickal, F90 LCI, Facelift 2020, műszerfal

M Servotronic

Az M Servotronic a különféle vezetési helyzetekben oly módon gondoskodik a legideálisabb kormányrásegítésről, hogy annak mértékét a pillanatnyi sebességhez igazítja. A rendszer mindezen túl bármilyen sebességnél garantálja a közvetlen és precíz kormányzási érzetet. A kifejezetten az M modellekhez hangolt M Servotronic két, gombnyomással kiválasztható beállítást kínál.
BMW M5 Competition M Karbon kerámia fékrendszerrel, F90 LCI, Facelift 2020, BMW Individual Imola vörös, a kerék közelről

M Karbon kerámia fékrendszer

Az M Karbon kerámia fékrendszer közvetlenebbül hagyja érvényesülni a fékezési erőt. A nem rozsdásodó, kimagaslóan kopásálló, hagyományos társaiknál sokkal jobb hőtűrő képességekkel rendelkező fékek hozzájárulnak a jármű tömegének csökkentéséhez, ami pozitív hatással van az agilitásra, a dinamizmusra és a gyorsulásra. Kívülről az M logóval ellátott, matt arany színű féknyergek árulkodnak e különleges műszaki felszereltségről. A speciális anyagjellemzők miatt felerősödhet az üzemi zaj pl. tartós, alacsony fékterhelésnél vagy vizes úton történő fékezésnél, közvetlenül a jármű teljes megállása előtt. A kialakításból fakadó zaj csapadékos időben a féktárcsákat szárító fékezéssel, máskor pedig úgy kerülhető el, hogy a vezető hosszabb ideig tartó, kisebb intenzitású fékezést követően erősebben a fékpedálra lép. A nedvesség és az útszóró só hasonlóan befolyásolja a fékhatást, mint a hagyományos fékrendszerek esetében. A fékerő csökkenése a fékpedál erősebb lenyomásával kompenzálható. Az üzemi zajok nincsenek semmilyen összefüggésben a teljesítménnyel, a működés biztonságosságával és a fékstabilitással.
BMW M5 Competition M Sport kipufogórendszerrel, F90 LCI, Facelift 2020, BMW Individual Imola vörös, a hátsó lökhárító közelről

M Sport kipufogórendszer

Az M Sport kipufogórendszer dinamizmust kifejező hangot bocsájt ki, amelynek tónusa a beépített kipufogószelep-mechanizmus segítségével változtatható. A SPORT és SPORT+ programokhoz – amelyek a menetdinamikai szabályozás gombjaival választhatók ki – intenzívebb motorhang tartozik, míg a kényelmet a középpontba helyező módban diszkrétebb a hangzás.
Magasfényű fekete M vesék, BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020, BMW Individual Imola vörös, elölnézet

M vesék

Az egy darabból álló, magasfényű fekete keretbe foglalt M vesék látványos, egyedi megjelenést biztosítanak az M5 Competition számára. A jellegzetesen M-es, háromdimenziós kialakítású, dupla függőleges elemekből álló rács ugyancsak magasfényű fekete kivitelű és fekete M5 Competition embléma díszíti azt.
Magasfényű fekete M oldalkopoltyúk, BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020, BMW Individual Imola vörös, közelről

M oldalkopoltyúk

A jellegzetes, „M5 Competition” típusfelirattal ellátott, magasfényű fekete M oldalkopoltyúk – amelyek háromdimenziós kialakításukkal még sportosabbá teszik az összképet – ráirányítják a figyelmet a műszaki tökélynek és a lélegzetelállító dizájnnak arra a dinamizmust sugárzó elegyére, amely már a kezdetektől fogva az M modellek védjegyének számít.
Magasfényű fekete M külső tükrök, BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020, BMW Individual Imola vörös, közelről

M-specifikus külső tükrök

A magasfényű fekete, M-specifikus külső tükrök különlegesen sportos karakterrel ruházzák fel az M5 Competition modellt.
Magasfényű fekete M hátsó légterelő, BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020, BMW Individual Imola vörös, a csomagtértető közelről

M hátsó légterelő

A magasfényű fekete M hátsó légterelő kiemeli az autó atletikus sziluettjét és jelentősen csökkenti a nemkívánatos felhajtóerőt. Azzal, hogy leszorító erőt termel, a légterelő nagyobb sebességnél hozzájárul a hátsó kerekek tökéletesebb tapadásához, így az autó iránytartása még nagyszerűbbé válik.
M-specifikus dupla kipufogók, BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020, BMW Individual Imola vörös, a far közelről

M-specifikus dupla kipufogók

Az M Sport kipufogórendszerhez tartozó dupla, fekete króm kipufogók látható és hallható módon adják a külvilág tudtára a járműben lakozó sportos teljesítményt.
M magasfényű fekete hátsó kötény, BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020, BMW Individual Imola vörös, a diffúzor közelről

M magasfényű fekete hátsó kötény

Az M5 Competition magasfényű fekete hátsó köténye kiemeli az autó sportos karakterét, egyszersmind összetéveszthetetlen személyiséggel ruházza fel a járművet.
M multifunkciós ülések, BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020, belső tér

M multifunkciós ülések

A vezető és az első utas exkluzív dizájnnal rendelkező M multifunkciós ülésein látható, világító M5 logó a jármű atletikus megjelenésére reflektál. A süllyesztett ülőlapok és a magasított oldalpárnák, amelyek kihangsúlyozzák az ülések kagylószerű kialakítását, együttesen tökéletes oldaltartást nyújtanak. Mindehhez bőséges mennyiségű állítási lehetőség járul, ami maximális kényelmet eredményez.
M bőrkormány, BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020, műszerfal

M bőrkormány

A duplaküllős kialakítású M bőrkormányt multifunkciós gombokkal, M-logóval, krómdíszítésekkel, M1 és M2 gombokkal, valamint integrált vezetői oldali légzsákkal látták el. A színes kontrasztvarrású fekete bőrrel borított kormány – amelyen kontúros hüvelykujj-támaszokat képeztek ki – fenségesen simul a kézbe.
Vörös színű Start/Stop gomb, BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020, műszerfal

Vörös színű Start/Stop gomb

A vörös színű Start/Stop gomb az autó nyitása után lehetővé teszi a motor kulcs nélküli beindítását. A gomb szolgál a motor leállítására is. Az autókulcsot automatikusan felismeri a rendszer, így azt nem kell behelyezni sehová.
M sebesség-előválasztó kar, BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020, belső tér

M sebesség-előválasztó kar

A háromféle Drivelogic váltási karakterisztika valamelyikének kiválasztására szolgáló kapcsoló az M sebesség-előválasztó kar felső részén lévő M logó közelében található. A parkolózár aktiválására szolgáló „P” gomb az M logó alatt van. A manuális „S” módban a vezető kézzel, a jellegzetes M-stílusban kapcsolhatja a fokozatokat; „D” módban a váltások automatikusan mennek végbe.
M-specifikus műszeregység, BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020, műszerfal

M-specifikus műszeregység

Az M-specifikus műszeregységen Ön a megszokottnál több, a kifejezetten sportos stílusú vezetéssel összefüggő információt láthat. Amennyiben a versenypályás használathoz kiválasztja a TRACK módot, Ön a töltőnyomást, a gumiabroncs-nyomást és -hőmérsékletet, valamint a hossz- és az oldalirányú G-erőket is leolvashatja a műszeregységről.
„M5 Competition” felirattal ellátott küszöbbelépő-burkolatok, BMW M5 Competition, F90 LCI, Facelift 2020

„M5 Competition” felirattal ellátott küszöbbelépő-burkolatok

Az ajtó kinyitásakor az exkluzív, világító „M5 Competition” felirattal ellátott küszöbbelépő-burkolat fokozza tovább a vezetőben a várakozás izgalmát az iránt az élmény iránt, amelyben hamarosan része lesz.

BMW M5 – FŐBB JELLEMZŐK

A BMW M5 dinamizmusa és dizájnja

A BMW M5 a kimagasló mérnöki szakértelem és az innovatív, intelligens autózás megtestesülése. A modell olyan magas dimenziókba emeli a dinamizmust, amelyek eleddig elképzelhetetlenek voltak egy üzleti limuzin esetében. A mindenütt jelenlévő modern technológiák még biztonságosabbá és kényelmesebbé teszik a mindennapokat. A 600 lóerős (441 kW) motorral ellátott BMW M5-ben szolgálatot teljesítő innovatív M xDrive összkerék-meghajtási rendszer a vezetőt a nagy teljesítményű, hihetetlen erőtartalékokkal rendelkező, pengeéles és agilis sportlimuzin magabiztos pilótájává avatja.

BMW M5, F90 LCI, Facelift 2020, Brands Hatch szürke metál, rézsútos elölnézet
BMW M TwinPower Turbo 8 hengeres benzinmotor, BMW M5, F90 LCI, Facelift 2020, a motorburkolat közelről

M TwinPower Turbo V8-as benzinmotor.

600 LE (441 kW) teljesítményével és 750 Nm-es nyomatékával az M TwinPower Turbo V8-as benzinmotor mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsítja fel a járművet 0-ról 100 km/órás sebességre. A két TwinScroll turbófeltöltőnek, a nagy precizitású befecskendezésnek és a fokozatmentes Valvetronic szelepvezérlésnek köszönhetően a 4,4 literes motort már alacsony fordulatszámokon is energikus hajtóerő, közvetlen gázreakciók és letaglózó teljesítmény jellemzik.

M xDrive, BMW M5, F90 LCI, Facelift 2020, Brands Hatch szürke metál, oldalnézet

M xDrive

Az Aktív M differenciálművel ellátott M xDrive gondoskodik a maximális tapadásról és dinamizmusról – úgy a mindennapokban, mint a versenypályán. Az M-specifikus technológia a hátsókerék-meghajtásra jellemző agilitást az összkerék-meghajtás által biztosított uralhatósággal ötvözi. Ön a 4WD, a 4WD Sport, valamint – kikapcsolt DSC-vel – a 2WD meghajtás közül választhat.
8 fokozatú M Steptronic sebességváltó Drivelogic funkcióval, BMW M5, F90 LCI, Facelift 2020, belső tér, sebesség-előválasztó kar

8 fokozatú M Steptronic Sport sebességváltó Drivelogic funkcióval.

A 8 fokozatú, Drivelogic funkcióval ellátott M Steptronic Sport sebességváltó – amelyet extrém módon rövid kapcsolási idők jellemeznek – számos váltási módot kínál a kifejezetten sportostól és dinamikustól egészen a kényelmesig és az üzemanyag-hatékonyig. A vezető a váltásokat manuálisan, a sebesség-előválasztó karral, valamint a kormánykeréken elhelyezett kapcsolókarokkal is kezdeményezheti.
M MODE gomb, BMW M5, F90 LCI, Facelift 2020, belső tér, a sebesség-előválasztó kar közelről

M MODE gomb

Az középkonzolon elhelyezett M MODE gombbal állítható a vezetőt segítő rendszerek beavatkozási intenzitása. ROAD módban az elektronikus asszisztensek összes funkciója maradéktalanul rendelkezésre áll. SPORT módban az asszisztensek nem avatkoznak be, csak figyelmeztetnek. TRACK módban – például versenypályán – Ön teljesen kiiktathatja a vezetőt segítő rendszereket. A kijelzőhálózat a kiválasztott módnak megfelelő menetinformációkat jelenít meg.
M Setup, BMW M5, F90 LCI, Facelift 2020, belső tér, sebesség-előválasztó kar

M Setup

Az M Setup segítségével Ön a saját igényeinek megfelelően konfigurálhatja a dinamizmussal összefüggő komponensek, illetve tényezők – például a motor-, a sebességváltó- és a kormányzási karakterisztika, a csillapítás feszessége, a Dinamikus stabilitás-ellenőrzés (DSC) szabályozási intenzitása vagy az M xDrive összkerék-meghajtási rendszer erőelosztása – paramétereit.
M Servotronic, BMW M5, F90 LCI, Facelift 2020, műszerfal

M Servotronic

Az M Servotronic a különféle vezetési helyzetekben oly módon gondoskodik a legideálisabb kormányrásegítésről, hogy annak mértékét a pillanatnyi sebességhez igazítja. A rendszer mindezen túl bármilyen sebességnél garantálja a közvetlen és precíz kormányzási érzetet. A kifejezetten az M modellekhez hangolt M Servotronic két, gombnyomással kiválasztható beállítást kínál.
M Kompozit féktárcsák, BMW M5, F90 LCI, Facelift 2020, Brands Hatch szürke metál, oldalnézet

M Kompozit féktárcsák

Annak köszönhetően, hogy különféle anyagok keverékéből készülnek, az M Kompozit féktárcsák egyedülálló lassítási értékeket képesek biztosítani, emellett azok extrém módon stabilak és rendkívül tartósak. Mindemellett könnyebbek is az acél féktárcsáknál, ami pozitív hatással van az agilitásra, a dinamizmusra és a gyorsulásra. A nagy teljesítményű, M-specifikus féktárcsák jelenlétéről a vörös metálfényezésű, M logóval ellátott féknyergek árulkodnak. A speciális anyagjellemzők miatt felerősödhet az üzemi zaj pl. tartós, alacsony fékterhelésnél vagy vizes úton történő fékezésnél, közvetlenül a jármű teljes megállása előtt. A kialakításból fakadó zaj csapadékos időben a féktárcsákat szárító fékezéssel, máskor pedig úgy kerülhető el, hogy a vezető hosszabb ideig tartó, kisebb intenzitású fékezést követően erősebben a fékpedálra lép. A nedvesség és az útszóró só hasonlóan befolyásolja a fékhatást, mint a hagyományos fékrendszerek esetében. A fékerő csökkenése a fékpedál erősebb lenyomásával kompenzálható. Az üzemi zajok nincsenek semmilyen összefüggésben a teljesítménnyel, a működés biztonságosságával és a fékstabilitással.
M Sport kipufogórendszer, BMW M5, F90 LCI, Facelift 2020, Brands Hatch szürke metál, a hátsó kötény közelről

M Sport kipufogórendszer

Az M Sport kipufogórendszer dinamizmust kifejező hangot bocsájt ki, amelynek tónusa a beépített kipufogószelep-mechanizmus segítségével változtatható. A SPORT és SPORT+ programokhoz – amelyek a menetdinamikai szabályozás gombjaival választhatók ki – intenzívebb motorhang tartozik, míg a kényelmet a középpontba helyező módban diszkrétebb a hangzás.
M vesék, BMW M5, F90 LCI, Facelift 2020, Brands Hatch szürke metál, elölnézet

M vesék

A dupla, fekete függőleges M rácselemekből álló, M5 logóval ellátott betéttel és krómozott kerettel rendelkező M vesék a jármű tökélyre vitt sportosságára tesznek utalást.
M oldalkopoltyúk, BMW M5, F90 LCI, Facelift 2020, Brands Hatch szürke metál, a kopoltyú közelről

M oldalkopoltyúk

A modellogóval ellátott M oldalkopoltyúk a beléjük integrált Air Breather nyílások segítségével gondoskodnak arról, hogy a kerekek körül optimálisan áramoljon a levegő. Mindemellett pedig a kopoltyúk hangsúlyosan háromdimenziós kialakításukkal ráirányítják a figyelmet arra a tényre, hogy az M modellek a műszaki tökély és a lélegzetelállító dizájn egyedülálló ötvözetei.
20” M könnyűfém keréktárcsa, duplaküllős 810 M, kétszínű, BMW M5, F90 LCI, Facelift 2020, Brands Hatch szürke metál, a kerék közelről

20'' M könnyűfém keréktárcsák, duplaküllős 810 M, kétszínű

A kitűnő minőségű, 20" méretű duplaküllős 810 M könnyűfém keréktárcsák Orbit szürkére fényezettek és fényesre esztergáltak. Az elöl 9,5J x 20, hátul 10,5J x 20 méretű keréktárcsák 275/35 R20, hátul 285/35 R20 méretű gumiabroncsokkal szereltek.
M hátsó légterelő, BMW M5, F90 LCI, Facelift 2020, Brands Hatch szürke metál, a csomagtértető közelről

M hátsó légterelő

A jármű kiviteli színére fényezett M hátsó légterelő kiemeli az autó atletikus sziluettjét és – az általános aerodinamikai koncepció részeként – hozzájárul a hatékonyság, valamint az iránytartás javításához.