A sütik általunk történő használatának kezelése átmenetileg offline. Ezért lehet, hogy bizonyos sütihasználat engedélyezését igénylő funkciók hiányozni fognak.

FÖLÉNYESSÉG. A SZÓ LEGJOBB ÉRTELMÉBEN.

A versenypályán születtek, de mindenütt otthon érzik magukat. M modellek.
Az M modellek a világ legnehezebb tesztpályáján sajátítják el a mozdulataikat. A nürburgringi Nordschleife az hely, ahol az M modellek lelkét formába öntik és finomra csiszolják. A lelket, amelyet betölt az autóversenyzés iránti elkötelezettség. És amely bárhol otthonosan érzi magát.
Az M modellek a világ legnehezebb tesztpályáján sajátítják el a mozdulataikat. A nürburgringi Nordschleife az hely, ahol az M modellek lelkét formába öntik és finomra csiszolják. A lelket, amelyet betölt az autóversenyzés iránti elkötelezettség. És amely bárhol otthonosan érzi magát.

M MODELLEK: SZÍNTISZTA VEZETÉSI ÉLMÉNY.
Csak a legjobb nyerhet. Ez az autóversenyzés aranyszabálya. Pontosan ezért mi sem érjük be ennél kevesebbel. Ez volt a helyzet akkor is, amikor sportautók egyik legsportosabbikával, a legendás BMW M1-gyel Niki Lauda és Nelson Piquet a Procar-sorozatban mindenki mást maguk mögé utasítottak. Ami a különleges autók fejlesztését és megépítését illeti, a cél ma is ugyanez. Kizárólag a tökély az a tényező, amely azzá teszi az M modelleket, amik: telivér versenygépekké. Mindezzel együtt az M modellek a mindennapokban is megcsillantják fölényes teljesítményüket – legyen szó a nagyvárosi utcákról, a vidéki utakról vagy az autópályákról.



ELBŰVÖLŐ DIZÁJN: ÖSSZETÉVESZTHETETLENÜL M.
A tökély és a szépség összetartozó fogalmak. Az esztétikum azonban nem pusztán a felületekről, a színről és az anyagról szól – hanem az megnyilvánul a karosszéria áramvonalas dizájnjában és a belső tér praktikumában is. A BMW M formatervezői és mérnökei pontosan tudják, hogy a forma és a funkció kéz a kézben járnak, ezért olyan megoldások kerülnek ki a kezeik alól, amelyek e két aspektust egyetlen műalkotássá forrasztják össze.
Egy sportautón nincs helye sallangoknak. Ez fokozottan igaz, ha az aerodinamikáról van szó: egy BMW M modell esetében még a külső tükröknek is jól kell teljesíteniük a szélcsatornában. A szél azonban nemcsak leküzdendő közegként jöhet szóba: a jellegzetes M első kötény széles légbeömlői lélegeztetik a motort és hűtik az M könnyűfém kerekek mögött lévő féktárcsákat, emellett a hátsó diffúzoron átáramló levegő növeli a leszorító erőt. Következetes teljesítmény-orientáltság jellemzi az utasteret is. Az oldalsó kopoltyúk azonnal észrevetetik magukat, csakúgy, mint az elmaradhatatlan M dupla kipufogók. Mindezek együttesen egy csúcsformában lévő sportoló jellemét rajzolják ki.

M POWER: LELKESÍTŐ LENDÜLET.
Az M erőforrásokkal kapcsolatosan előrebocsátandó: ezek nem a normál motorok tuningolt változatai, hanem az autóversenyzés világából ismert technológiák közútra való átültetéséből született, önálló fejlesztések. Innovációik mutatják az utat a többi BMW erőforrásnak is. Az "M Power" kifejezés egyfajta exkluzív minőségi védjegy – amely különleges technológiát, lélegzetelállító erőt és abszolút csúcsminőséget ígér. Csúcsteljesítményt, amely kiemel a hétköznapokból. Olyan nyomaték-fennsíkokat, amelyeket más motorok még csak megközelíteni sem képesek. Hihetetlen pörgősséget és azonnal felszabaduló erőt már a gázpedál legenyhébb lenyomásra is. Mindezek mögött innovatív technológiák sokasága áll: nagy nyomatékot szolgáló koncepciók, a hengersorok közé beépített TwinScroll turbófeltöltők, közös kipufogó-leömlő, szimpla fojtószelepek, kovácsolt vezérműtengely. És hiába sok a henger: nagy teljesítményű motorjaink a maximális teljesítményt maximális hatékonysággal párosítják.

ÚTTÖRŐ INNOVÁCIÓK: A KREATÍV GONDOLKODÁS KREATÍV CSELEKVÉSHEZ VEZET.
A BMW M részlege pontosan ezért ad megfelelő teret mérnökeinek arra, hogy azok megvalósíthassák új ötleteiket – ez a fajta megközelítés számos olyan szenzációs eredmény megszületését eredményezte, amely megmutatta a jövőbe vezető utat. És nemcsak a nagy teljesítményű sportautók, hanem számos másik BMW modell számára is. A "BMW M" nem pusztán a sebességről szól – az remekül reprezentálja a BMW Group innovációs erejét is.
Szedjük szét a legapróbb darabokra, azután alkossuk újra az egészet – így születnek az innovációk. A BMW M3 esetében az M duplakuplungos sebességváltó, valamint a Drivelogic funkció lehetővé teszik a nagy nyomatékú soros hathengeres motor erejének maradéktalan, zökkenőmentes kiaknázását. Vagy ott van a hengersorok közös kipufogó-leömlője, amely olyannyira harapóssá teszi a BMW X5 M és X6 M M TwinPower Turbo motorját. Kisebb tömeg, nagyobb teljesítmény, fokozott kontrollálhatóság: a vezetési élmény legfőbb forrásai.

M AGILITÁS: A HATÁROK FESZEGETÉSE.
A fékezés, valamint az oldal- és hosszirányú gyorsulás harmonikus összjátéka: az ideális ív keresése egyet jelent a tökély keresésével – még extrém körülmények között is. Egy M modell pedig tökéletes eszköz ilyen célokra. A kiindulópont: az intelligens könnyűépítés, az alacsony súlypont, a csekély rugózatlan tömeg, a feszes futómű, felfüggesztés és lengéscsillapítók együttesen azt eredményezik, hogy az autó ugyanolyan pazarul teljesít a versenypálya kiváló tapadást biztosító betonján, mint a kanyargós alpesi hágókon. A megvalósítás: a tető például karbonszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült, az oldalelemek és a futómű pedig alumíniumból vannak. A mechanikai konstrukció további finomítására az adaptív M futómű nyújt lehetőséget.