RUHÁZZON ÁT FELADATOKAT MEGBÍZHATÓ SEGÍTŐIRE.

BMW ConnectedDrive vezetői asszisztencia a BMW X5 M-ben.

Emelt üléspozíció, sportos ergonómia: a BMW X5 M-et vezetve biztos lehet benne, hogy minden az Ön irányítása alatt áll. Mindazonáltal nem szükséges mindent saját magának csinálnia, ugyanis számos feladatot átruházhat a vezetőt segítő rendszerekre. Például a parkolási manőverek végrehajtását. Vagy a fényszórók működtetését. A BMW ConnectedDrive innovációi tehát sokféle helyzetben képesek segíteni Önt. A maximális kényelem és a fokozott biztonság érdekében.

SURROUND VIEW.

A Surround View a Top View, a tolatókamera és a Panorama View kamerarendszereit foglalja magában. A külső visszapillantó tükrök házába épített, valamint az autó orr- és farrészén lévő egy-egy, nagy látószögű kamera 360°-os panorámaképet ad az autó előtti, melletti és mögötti területről.
A Top View 360°-os panorámanézetet szolgáltat a jármű környezetéről. Az így kapott adatok segítségével, számítógéppel generált, madártávlati nézetet hoz létre, megkönnyítendő a manőverezést. A nagy látószögű, a dupla vesék közé beépített Side View kamera, valamint a hátra beépített, ugyancsak nagy látószögű tolatókamera panorámaképet biztosítanak az autó előtti és mögötti területről. A keresztirányú forgalomra figyelmeztető jelzés a kép szélén megjelenő sárga nyalábokkal, valamint sárga színű figyelmeztető háromszöggel hívja fel a vezető figyelmét az oldalról közelítő járművekre.
A kamerarendszerek akkor aktiválódnak, amikor a vezető hátramenetbe kapcsolja a váltót, illetve, amikor megnyomja a PDC vagy a Side View gombját. A kamerák képe a központi kijelzőn látható. A vezető választhat a tolatókamera, a Top View vagy a Panorama View között. A Side View funkció automatikusan kikapcsol, ha a jármű átlépi a 15 km/órás sebességet.

BMW HEAD-UP DISPLAY M-SPECIFIKUS KIJELZÉSSEL.

A színes, M-specifikus kijelzéssel ellátott BMW Head-Up Display (csak a navigációs rendszerrel együtt érhető el) közvetlenül a vezető látóterébe vetíti a fontos információkat, így az kizárólag a vezetésre összpontosíthat. A kijelzőn egyebek mellett a sebesség, a navigációs útmutatások, az előzési tilalomra figyelmeztető jelzéssel ellátott sebességhatár-kijelzés információi, a telefonfunkciók, a lejátszási listák, illetve a különböző vezetőt segítő rendszerek figyelmeztetései jelennek meg. A vezető egyetlen gombnyomással válthat át a sportosabb, M-specifikus kijelzésre. A digitális sebesség-kijelzés mellett látható az aktuálisan kiválasztott sebességfokozat, illetve egy színes fordulatszámmérő, amelyen fények jelzik a sebességváltásra legalkalmasabb pillanatot.
A szélvédőre kivetített ikonok rendkívül nagy felbontásban, színesben jelennek meg. A vetített kép a jármű előtt 2,3 méterrel látszik lebegni. Mindennek, illetve az optimális pozíciónak köszönhetően az információk gyorsan, a figyelem minimális szintű elvonása mellett olvashatók le.
A vetítés erőssége automatikusan alkalmazkodik a külső fényviszonyokhoz. Mindemellett rendelkezésre áll egy nappali és egy éjszakai beállítás is. A vetítés magassága állítható. A vezető maga választhatja meg, hogy a pillanatnyi sebesség, illetve a vezetőt segítő rendszerek figyelmeztetései mellett mely információkat tartalmazza a kijelző.

BMW NIGHT VISION DYNAMIC LIGHT SPOT FUNKCIÓVAL.

A Dynamic Light Spot funkcióval ellátott BMW Night Vision segítségével éjszaka könnyebben észlelhetők a gyalogosok és a nagyobb testű állatok – még nagyobb távolságból is. A BMW vesék egyikébe beépített kamera képe a központi kijelzőn jelenik meg. A képen akár 300 méteres távolságból is észlelhetők a gyalogosok és a nagyobb testű állatok.
Amint az infravörös rendszer gyalogosokat vagy állatokat észlel a sötétben, a két, egymástól függetlenül irányított dinamikus irányfénnyel megvilágítja őket – anélkül, hogy az elvakítás zavaró jelensége fellépne. Mindennek köszönhetően mind a vezető, mind a megvilágított személy hatásos, időbeni figyelmeztetést kap a potenciálisan veszélyt jelentő szituációról.
A vezető mindemellett további figyelmeztetéseket kap a központi kijelzőn és a BMW Head-Up Display-en is. Akut balesetveszély esetén egy villogó, piros színű ikon (állat vagy gyalogos) jelenik meg. Mindemellett akusztikus jelzés is felhangzik, a fékek pedig készenléti állapotba kerülnek. A figyelmeztető rendszer automatikusan aktiválódik, amint a jármű elindul. A rendszer akkor is figyelmeztetést bocsát ki, ha a képszolgáltatás funkció nem aktív. A Dynamic Light Spot funkcióval ellátott BMW Night Vision a BMW ConnectedDrive innovációja.

DRIVING ASSISTANT.

A Driving Assistant olyan kameraalapú vezetéstámogató rendszereket tartalmaz, mint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a ráfutásos ütközésveszélyre és gázolásveszélyre figyelmeztető, városi fékezés funkcióval ellátott rendszer.

A sávelhagyásra figyelmeztető jelzés érzékeli a sávfelfestéseket, és nagyjából 70 km/órás sebesség felett a kormánykerék vibrálásával, valamint egy műszerfali vizuális jelzéssel hívja fel a vezető figyelmét az akaratlan sávváltásra. A figyelmeztetés nem aktiválódik, amikor a sávváltás szándékos – vagyis például akkor, ha a vezető bekapcsolja az irányjelzőt.

Míg a városi fékezés funkcióval ellátott, ráfutásos ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer a járműveket figyeli, a városi fékezés funkcióval ellátott, gázolásveszélyre figyelmeztető rendszer a gyalogosok jelenlétére reagál figyelmeztetéssel és fékezéssel. Ha a BMW előtt haladó jármű hirtelen fékez, a BMW - bekapcsolt ráfutásos ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer mellett - azonnal reagál. A rendszer lépcsőzetesen működik. Először figyelmeztető szimbólum jelenik meg, majd kezd villogni a műszerfalon, azután hangjelzés hallható, végül a rendszer enyhén fékezni kezd (60 km/h sebesség alatt). A gázolásveszélyre figyelmeztető jelzés 10-60 km/h között működik, és egylépcsős figyelmeztetést ad, ha közvetlen gázolásveszély lép fel. Amennyiben a rendszer potenciális ütközésveszélyt azonosít, a fékeket felkészíti a gyorsabb reagálás érdekében. Vészhelyzet esetén a rendszer automatikusan fékez. A rendszer hatékonysága sötét és ködös időben csökkenhet.

SÁVVÁLTÁSRA FIGYELMEZTETŐ JELZÉS.

20 km/óránál gyorsabb haladás esetén a radaralapú sávváltásra figyelmeztető jelzés érzékeli a holttérben lévő, illetve a másik sávban haladó járműveket. A rendszer a kritikus zónában tartózkodó járművekre a külső tükrökben elhelyezett, háromszög alakú szimbólumokkal figyelmeztet. Amennyiben a vezető a figyelmeztetés ellenére sávváltási szándékkal bekapcsolja az irányjelzőt, a rendszer a kormánykerék rezegtetésével, illetve a tükörbe épített, háromszög alakú szimbólumok villogtatásával figyelmeztet.

PROFESSIONAL NAVIGÁCIÓS RENDSZER.

A Professional navigációs rendszer elegáns kivitelű és rendkívül sokféle szolgáltatást kínál: ezek között szerepel egy egyszerű és könnyen használható, a BMW szerves részeként működő navigációs rendszer, amely az iDrive működési koncepció alapján üzemel és az iDrive Touch kontrollerrel kezelhető. A rendszer USB-interfésszel és hangvezérléssel működik és tartalmazza a DVD-lejátszóval ellátott BMW Professional rádiót, valamint 20 GB memóriát a hangfájlokhoz. Az osztott (fő és kiegészítő) képernyő funkciót támogató beépített 10,25 colos színes LCD-kijelző optimális olvashatóságot és áttekinthetőséget biztosít.

Professional navigációs rendszer.

Tekintse meg a felszereltségről szóló filmünket.

  • iDrive Touch kontroller

    A közvetlen menüelérést biztosító, nyolc "kedvencek" gombbal és beszédvezérléssel ellátott iDrive Touch kontroller érintés-érzékeny felületén egyszerűen, kézírással adható meg az úti cél, amely igazán intuitív adatbevitelt tesz lehetővé. A háromdimenziós térképnézetnek köszönhetően, amely háttérként műholdképeket alkalmaz és fotorealisztikusan ábrázolja a kiválasztott látványosságokat, a navigáció izgalmas vizuális élménnyé válik.

    A térképfrissítések három évig licencdíjfizetés nélkül, a BMW márkakereskedőktől szerezhetők be. A BWM ConnectedDrive keretén belül egyes európai országokban a rendszer automatikusan három éven át évente négyszer frissíti a térképeket.

PARKOLÓ-ASSZISZTENS.

A teljesen automatikus parkoló-asszisztens a kényelmes parkolási rendszerek egy új generációját képviseli a BMW-ben. A legmodernebb rendszer saját maga választja ki az előre- vagy hátrameneti fokozatot, átveszi a kormányzás feladatát, ezen kívül automatikusan ad gázt és fékez, ahogy azt a helyzet kívánja. A parkolási manővert megelőzően a vezetőnek csak be kell kapcsolnia az irányjelzőt. A parkolási művelet során végig lenyomva kell tartania a PDC gombját, közben pedig – az automatikusan aktiválódó tolatókamera segítségével – figyelemmel kell kísérnie az autó körüli történéseket.
A manőver végrehajtása után a rendszer „P” állásba helyezi a váltót. Ha az autó maximum 35 km/órás sebességgel, legfeljebb 1,5 méteres oldaltávolságban halad el a parkoló járművek mellett, a rendszer az ultrahangos érzékelőkből kapott jelek alapján az ellenőrző kijelzőn tájékoztat, amint megfelelő méretű, párhuzamos parkolásra alkalmas helyet talált.

BMW SELECTIVE BEAM.

A BMW Selective Beam még kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi az éjszakai autózást. A rendszer kitűnően világítja meg az utat, anélkül, hogy elvakítaná a többi vezetőt. A rendszer érzékeli a többi közlekedőt, és kitakarja azokat a távolsági fényszóró nyalábjából. A fényszóró 400 méteres hatótávolságának köszönhetően korán észlelhetők a kockázatok.