TÖKÉLETESEN KIMÉRT SZENVEDÉLY.

BMW M

A BMW M6 Gran Coupé dinamizmusa és hatékonysága.

TÖKÉLETESEN KIMÉRT SZENVEDÉLY.

A BMW M6 Gran Coupé dinamizmusa és hatékonysága.

A BMW M6 Gran Coupén jól érezhető a BMW M GmbH filozófiájának vibráló hatása: az ideális súlyelosztás, az autóversenyzés világából átvett technológiák és az intelligens könnyűépítés alkalmazása maximális dinamikát és teljesítményt eredményeznek. A könnyített karbon tető nemcsak a hatékonyságot növeli, hanem a fokozott agilitásban is szerepet játszik az alacsonyabb súlypont miatt. Íme, a még sportosabb vezetési élmény összetevői – felülmúlhatatlan, luxus környezetben.

TÖKÉLETESEN KIMÉRT SZENVEDÉLY.A BMW M6 Gran Coupé dinamizmusa és hatékonysága.

A BMW M6 Gran Coupén jól érezhető a BMW M GmbH filozófiájának vibráló hatása: az ideális súlyelosztás, az autóversenyzés világából átvett technológiák és az intelligens könnyűépítés alkalmazása maximális dinamikát és teljesítményt eredményeznek. A könnyített karbon tető nemcsak a hatékonyságot növeli, hanem a fokozott agilitásban is szerepet játszik az alacsonyabb súlypont miatt. Íme, a még sportosabb vezetési élmény összetevői – felülmúlhatatlan, luxus környezetben.

BMW M

7 FOKOZATÚ M DUPLAKUPLUNGOS SEBESSÉGVÁLTÓ DRIVELOGIC FUNKCIÓVAL.

A Drivelogic funkcióval ellátott M duplakuplungos sebességváltót kifejezetten a pörgős BMW M motorokhoz fejlesztették ki. A szerkezet a legjobb tapadást szolgáló, automatikus fokozat-kiválasztást, a Launch Control funkciót, a Low Speed Assistance funkciót, valamint az Auto Start/Stop funkciót foglalja magában. A sebességváltó automatikusan, illetve manuálisan vezérelhető az M bőrkormányon található sebességváltó fülekkel, valamint a középkonzolon lévő sebesség-előválasztó karral.
Az M duplakuplungos sebességváltó extrém módon gyorsan kapcsolja a fokozatokat, anélkül, hogy a hajtási nyomatékban bármilyen megszakítás keletkezne. Mindez a két, külön kuplungszerkezettel ellátott al-váltóműnek köszönhető, amelyek egymást átfedő működésű kuplungjaik jóvoltából folyamatosan engedik áradni a motor erejét. A sebességváltási stratégia optimalizálásából kiveszik a részüket a navigációs adatok is – például kanyarok előtt az M duplakuplungos sebességváltó proaktív módon visszakapcsol. A mindezt kiegészítő Launch Control funkció – amely maximális erejű gyorsítást tesz lehetővé már az elindulás pillanatától kezdve – extrém módon dinamikus vezetési élményt biztosít: a kapcsolások kuplungolás mennek végbe nagy sebességnél, így semmi nem állja útját a kerekek felé áramló nyomatéknak.
Függetlenül attól, hogy a vezető az automata („D” mód) vagy a manuális („S” mód) módot választja-e, a Drivelogic mindig háromféle kapcsolási karaktert kínál: az extrém módon sportosat, a kényelmeset és a hatékonyt.

M VERSENYCSOMAG.

Hamisítatlan versenyhangulat: az M Versenycsomag, amely még nagyobb motorteljesítménnyel, még közvetlenebb kormányzással és speciális futóműhangolással ruházza fel a BMW M6-ot, még magasabb szintre emeli a vezetési élményt.

 

A 8 hengeres M TwinPower Turbo benzinmotor teljesítménye a csomag részeként 412 kW / 575 LE-ről 441 kW / 600 LE-re nő. A teljesítménygyarapodás a magasabb fordulatszám-tartományokban megnövelt töltőnyomásnak köszönhető. Az M Sport kipufogórendszer markánsan dinamikus hangzást biztosít, amely arra hivatott, még izgalmasabbá tegye a vezetést. Legyen szó akár versenypályás, akár mindennapi használatról, a különleges hangolású futómű és az extrém módon dinamikus, közvetlen kormányzás gondoskodnak arról, hogy az autó a kormánymozdulatokat maximális pontossággal hajtsa végre. Az exkluzív, 20” méretű, kétszínű kivitelű, elöl és hátul eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt duplaküllős 601 M könnyűfém keréktárcsák rendkívüli módon lenyűgözők, akárcsak az M Sport kipufogórendszerhez tartozó fekete Króm bevonatú, dupla kipufogóvégek.

AKTÍV M DIFFERENCIÁL.

Az aktív M differenciál fokozatmentesen osztja el a hajtási nyomatékot a két hátsó kerék között, hogy ezzel optimalizálja a tapadást és a menetstabilitást dinamikus sávváltás és kanyarokból való kigyorsítások alkalmával, valamint egyenetlen – például havas, apró kavicsos és jeges – útfelületen való nagy sebességű kanyarodáskor. A rendszer mindemellett gondoskodik a precíz menettulajdonságokról extrém mértékű oldalirányú gyorsulás esetén. A differenciálzár folyamatos, finom mértékű szabályozása harmonikussá teszi a jármű teljesítmény-leadását, emellett jobban kézben tarthatóvá teszi azt a kiélezett vezetési szituációkban.
A tapadás optimalizálását egy elektronikusan vezérelt berendezés végzi, amely csökkenti a hátsó kerekek fordulatszáma közötti különbséget. Az eredetileg az autóversenyzéshez kifejlesztett rendszer egy elektronikus vezérlőegységen keresztül összeköttetésben van a dinamikus stabilitás kontrollal (DSC). A rendszer tökéletesen kihasználja a 0 és 100 százalék közötti zárásban rejlő lehetőségeket, és ezzel semlegesíti még a legkisebb mértékű nyomatékkülönbséget is a hátsó kerekek között – anélkül, hogy fellépne az alulkormányozottsági hajlam. Az aktív M differenciál optimális tapadást, nagyszerű iránytartást és tökéletes menettulajdonságokat biztosít, és a motor hajtóerejét lényegében maradéktalanul képes a gyorsulás szolgálatába állítani.

M KARBON-KERÁMIA FÉKRENDSZER.

Az M karbon-kerámia fékrendszer* az autóversenyzésből származó technológiai transzfer eredménye. Az innovatív, karbonszálas kompozit anyag alkalmazásának köszönhetően a fékerő még közvetlenebbül érvényesül, emellett nő a fékek kopásállósága is. A nem rozsdásodó, kimagaslóan kopásálló fékek igen jó hőtűrő képességgel rendelkeznek, emellett azok hozzájárulnak a jármű tömegének mérsékléséhez is. Kis tömegük révén a fékek mérséklik a forgó és a rugózatlan tömegek nagyságát, fokozzák a gyorsító képességet és érzékenyebbé teszik a kormányzást, egyszersmind javítják a menetdinamikai tulajdonságokat és a trakciót, növelik a rugózási kényelmet, valamint mérséklik a fogyasztást. A megszokottnál nagyobb átmérőjű (elöl 410 mm, hátul 396 mm), úszó féknyergekkel ellátott M karbon-kerámia fékrendszer még tartós igénybevétel után is rendkívül jó hőtűrő képességű, ezért az alkalmas versenypályás használatra. A perforált és szellőztetett féktárcsák még tökéletesebb hőleadási tulajdonságokkal rendelkeznek. Az M karbon-kerámia fékeket könnyű felismerni a klasszikus M-logóval ellátott, matt arany fényezésű féknyergekről.


* A speciális anyagösszetétel miatt, illetve bizonyos helyzetekben és körülmények között a fékek üzemi zajokat bocsájthatnak ki. A jelenség különösen nedves felületeken fordul elő, közvetlenül azelőtt, hogy a jármű teljesen állóra fékezne. A nedvesség és az útszóró só hatására előfordulhat, hogy a fékhatás ugyanolyan lesz, mint a hagyományos fékrendszerrel. A jelenség – amely rövid ideig, a fékhatás csökkenésének formájában észlelhető – úgy ellensúlyozható, hogy a vezető szükség esetén nagyobb erőt fejt ki a fékpedálra.

VERSENYAUTÓS KARAKTER.

Ha egy autó a világ legerősebb betűjét viseli magán, akkor az az út minden egyes méterén bizonyítja majd, hogy versenyautós gének lakoznak benne. Az olyan technológiákkal, mint a Launch Control és a nagy precizitású felfüggesztés – amelynek hangolása a Comforttól egészen a Sport Plusig terjedhet az Ön kívánalmainak megfelelően – a BMW M6 Gran Coupé közúton és versenypályán is nagyszerűen helytáll.

  • Launch Control

    A Launch Control funkció üzemmeleg motor mellett lehetővé teszi a maximális erejű állórajtot. Önnek csak annyit kell tennie, hogy kikapcsolja a dinamikus stabilitás kontrollt (DSC), a 3-as számú menetprogramban kiválasztja a szekvenciális módot, erősen lenyomva tartja a fékpedált, majd egészen ütközésig nyomja a gázt. Amikor a műszerfalon megjelenik a startzászló szimbólum, a motor készen áll arra, hogy elérje az ideális kezdő fordulatszámot a gázpedál lenyomására. Miközben teljesen lenyomva tartja a gázpedált, engedje fel a féket, és a jármű egészen addig maximális erővel gyorsul, ameddig fel nem engedi a gázpedált. Az M duplakuplungos sebességváltó folyamatosan állítja a váltási pontokat, így felváltáskor már be van készítve a következő fokozat. A funkció kimondottan a dinamikus, sportos ambíciójú vezetők kedvét szolgálja.

  • Elektronikus csillapítás-szabályozás (EDC)

    Az elektronikus csillapítás-szabályozás (EDC) az útviszonyoknak megfelelően, automatikusan vagy manuálisan állítja a csillapítás erősségét. A jármű összes, a kormányzás élénkségét befolyásoló tényezőjét érzékelők figyelik. Az elektronikus csillapítás-szabályozás kielemzi a szenzorok adatait, majd a kapott eredmény alapján utasítást ad a lengéscsillapítóknak. Utóbbiakban mágneses szelepek változtatják a csillapítás erősségét az útfelület változásainak, a terhelésnek és a vezetés körülményeinek megfelelően. Mindennek eredményeként érzékelhetően csökken a fékezéskor jelentkező bólintások mértéke, és a rendszer hatásosan nyomja el a döccenőkön, kanyarodáskor vagy gyorsításokkor fellépő karosszéria-mozgásokat. Az eredmény: nagyobb biztonság – többek között a rövidebb fékutak miatt – és fokozott menetkényelem.

  • Dinamikus stabilitás kontroll (DSC)

    A BMW M6 Gran Coupé további fontos elemei közé tartozik a dinamikus stabilitás kontroll (DSC). Az optimalizált vezérlő funkciók a régebbi rendszerekkel összehasonlítva még tökéletesebb menettulajdonságokat biztosítanak. Mindemellett további funkciók jelentek meg az aktív biztonság növelése (fékkészenlét, fékszárítás, fáradás-kompenzáció), valamint a kényelem fokozása (elindulást segítő asszisztens, Automatic Hold funkcióval ellátott rögzítő fék) érdekében.
    A dinamikus stabilitás kontroll három különböző módot kínál fel a vezetőnek: a DSC on-t, az MDM-et (M Dynamic mód) és a DSC off-ot. Míg a DSC a fékezésbe való beavatkozás által ellensúlyozza a túl- és az alulkormányozottságot, az MDM jobban engedi kipörögni a kerekeket, aminek köszönhetően a sportosabb ambíciójú vezetők enyhe drifteléseket hajthatnak végre. Ebben a módban menetszabályozó rendszerek csak egy előre meghatározott szint átlépésekor lépnek működésbe. Kikapcsolt DSC-vel (DSC off) a vezető teljes mértékben, egészen a fizikai határok széléig kiaknázhatja az autó képességeit a versenypályán, és a gázpedállal veheti rá a járművet a driftelésre.

  • M Servotronic

    A vezető az M Servotronic jóvoltából mindenkor optimális mértékű kormányrásegítést élvezhet. A rendszer dinamikusan, az adott sebességnek megfelelően állítja a rásegítés erősségét és közvetlen, precíz irányíthatóságot tesz lehetővé nagy sebességnél. Az M Servotronic mindemellett a kormányzáshoz szükséges fizikai erő minimálisra csökkentésével kimagasló kényelmet biztosít, valamint a maximálisra növeli az agilitást parkolás, manőverezés és szűk vagy kanyargós utakon való haladás közben.
    A vezérlőegység az elektronikus sebességmérési adatokat használja fel az adott vezetési helyzetben szükséges kormányrásegítés mértékének meghatározásához. A hidraulikus szervokormány működtetéséhez szükséges fizikai erő mértéke mindig optimális és az adott helyzethez igazított.
    Mindez azt jelenti, hogy kisebb sebességnél a vezetőnek kevesebb fizikai erőt kell kifejtenie. A sebesség növekedésével azonban folyamatosan csökken a rásegítés mértéke, hogy több visszajelzés érkezhessen az útról, és ezzel optimális mértékű legyen az iránytartás. Az M Servotronic – amelyet kifejezetten az M modellekhez hangoltak – háromféle karakterisztikát kínál fel, amelyeket egyetlen gombnyomással lehet kiválasztani. Az M versenycsomagga együtt az M Servotronic még közvetlenebb viselkedést biztosít.

M DRIVER'S CSOMAG.

Az M Driver’s csomag megvásárlása esetén a legnagyobb sebesség az alap 250 km/óráról 305 km/órára nő. Az M Driver’s csomag rögtön az új jármű megrendelésekor igényelhető, de az később is egyszerűen megrendelhető. A csomag installálása után a végsebességen kívül a jármű egyéb műszaki adatai nem változnak. A csomag magában foglalja a BMW M Intenzív Tréningre érvényes vouchert is. Az M Driver’s csomag újbóli megvásárlása esetén másik Driving Experience tréning vehető igénybe. Ennek árát az M Driver’s csomag ismételt megvásárlásakor kell kiegyenlíteni.

M DRIVE.

Az M Drive lehetővé teszi az egyéni vezetési profilok összeállítását a kényelmes suhanástól egészen a sportos és pengeéles versenypályás vezetésig. A két elmentett profil valamelyike (az összes, hozzá tartozó beállítással együtt) bármikor előhívható a multifunkciós kormánykerékbe épített gomb segítségével. Az egyes profilokhoz tartozó beállításokat a vezető az iDrive menüben változtathatja meg.
Az egyéni hajtáslánc- és felfüggesztés-beállításokat lehetővé tevő M menetdinamikai gombok a középkonzolon, a váltókar köré csoportosítva találhatók. A vezető külön kiválaszthatja a DSC üzemmódját, állíthatja a motor teljesítmény-karakterisztikáját, a dinamikus csillapítás-szabályozás paramétereit, az M Servotronic karakterisztikáját, az M duplakuplungos sebességváltó váltási pontjait, valamint állíthatja össze Head-Up Display megjelenítendő tartalmát. Ily módon a legapróbb részletekbe menő járműbeállítások válnak lehetővé – amelyek a multifunkciós kormánykeréken elhelyezett, két M Drive gomb valamelyikének lenyomásával és nyomva tartásával menthetők el.

BMW EFFICIENT DYNAMICS TECHNOLÓGIÁK.

Mindegy, hogy a maximális teljesítmény vagy a minimális fogyasztás-e a cél – egy BMW esetében a hangsúly mindig a BMW-s vezetési élmény kvintesszenciális megvalósításán van. A BMW EfficientDynamics egy olyan stratégia, amelyet a BMW a fogyasztás és az emisszió minimalizálására, és ezzel egyidejűleg a dinamizmus és a vezetési élmény fokozására alkotott meg. Az átfogó technológiai csomag, amely magában foglalja a hajtásláncot, az energiamenedzsmentet és az intelligens könnyűépítésen alapuló járműkoncepciót, minden egyes BMW-ben megtalálható.

BMW EfficientDynamics.

  • Auto Start/Stop funkció

    Az Auto Start/Stop funkció gondoskodik arról, hogy az autó csak akkor használjon fel üzemanyagot, ha ténylegesen mozgásban van. Amikor a jármű ideiglenesen megáll – például a közlekedési lámpánál vagy a dugóban araszolva – az Auto Start/Stop funkció a motor leállításával takarékoskodik az üzemanyaggal, amikor a motor üresben jár, és a vezető felengedi a kuplungot (manuális sebességváltó), vagy amikor állóra fékez, és a lábát fékpedálon tartja (M DCT Drivelogic sebességváltó).
    Egy, az információs kijelzőn található szimbólum tájékoztat arról, hogy az Auto Start/Stop funkció aktív-e. Amint a vezető elveszi a lábát a fékpedálról, a motor azonnal, automatikusan újraindul.
    A funkció soha nem kényszerít kompromisszumokra a kényelem vagy a biztonság terén, mivel inaktív marad, ha a motor még nem érte el az optimális üzemi hőfokát, ha a belső tér nem melegedett fel vagy hűlt le a kívánt mértékűre, ha az akkumulátor töltöttségi szintje túl alacsony, vagy ha a vezető épp kormánymozdulatot hajt végre. Amennyiben szükséges, a központi vezérlő egység még álló helyzetben is újraindítja a motort, például akkor, ha a jármű gurulni kezd vagy pára csapódik le a szélvédőn. Az Auto Start/Stop funkció bármikor, egyetlen gombnyomással kikapcsolható.

  • Fékenergia-visszanyerés funkció

    Fékenergia-visszanyerés: amikor a vezető fékez, mozgási energia szabadul fel, amely egészen a legutóbbi időkig kárba veszett. A fékenergia-visszanyerés azonban hasznosítja ezt a sokáig alábecsült potenciált. A rendszer befogja a siklás közben keletkező energiát, amely akkor termelődik, amikor a vezető fékez vagy elveszi a lábát gázpedálról, és elektromossággá alakítja át azt. Ez az elektromosság azután az akkumulátor töltésére fordítódik. Az intelligens energiamenedzsmentnek köszönhetően a generátornak nem kell folyamatosan működnie, ami csökkenti ezen részegység terhelését. Az eredmény: alacsonyabb fogyasztás és megnövelt teljesítmény – a klasszikus BMW EfficientDynamics értékek.