AZ IKON.

Az új BMW M3 CS. A sportosság új dimenziója.

AZ IKON.

Az új BMW M3 CS. A sportosság új dimenziója.

AZ IKON.Az új BMW M3 CS. A sportosság új dimenziója.

Gyorsulás, 0–100 km/óra, s

3,9*

Max. teljesítmény, kW (LE) / 1/perc

338 (460)/6250*

Fogyasztás, l/100 km (kombinált)

8,3*

CO₂-kibocsátás, g/km (kombinált)

194*

Az új BMW M3 CS – amely a BMW M GmbH legújabb különleges modellje – minden idők legerősebb sorozatgyártású járműve az M3-as sorozaton belül. A limuzin azoknak a nagy teljesítményű autóknak a nyomdokain jár, amelyeknek sorát a legendás BMW M3 Evolution nyitotta meg. A számos, könnyű karbon alkatrésszel, valamint innovatív M-technológiákkal ellátott extrém sportoló 7 perc 38 másodperces csúcsidőt állított be a Nürburgring hires Nordschleife szakaszán. A BMW M3 CS – amelyből mindössze mintegy 1200 példány készül – ezzel együtt ugyanolyan lenyűgözően jól használható a mindennapokban, mint egy négyajtós sportlimuzin. Ilyen, amikor egy sportikon igazi csúcsformában van.


BMW M3 CS:
Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 8,3*
CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 194*


* Előzetes, hivatalosan egyelőre meg nem erősített értékek. A változtatás joga fenntartva.

A fogyasztás meghatározása az EU vezetési ciklus alapján történt. Az üzemanyagfogyasztási, valamint a CO2-kibocsátási adatok a kerék- és a gumiabroncsméret függvényében változhatnak. Az illusztrációban szereplő modellek olyan felszereltségeket és tartozékokat tartalmazhatnak, amelyek nem részei az alapfelszereltségnek.

LÉLEGZETELÁLLÍTÓ DIZÁJN. ADRENALINTÓL TÚLCSORDULÓ DINAMIZMUS.

Atletikus orr-rész.

Az első benyomás aligha lehetne ennél sportosabb: a lapított, feketére fényezett rácselemekkel ellátott dupla vese, valamint az összetéveszthetetlen látványt nyújtó, opcionális adaptív LED-es dupla fényszórók kompromisszumokat nem ismerően dinamikus megjelenéssel ruházzák fel a BMW M3 CS orrát. A hármas osztatú, nagyméretű légbeömlő nyílásokkal rendelkező első kötény hatékony hűtést biztosít a nagy teljesítményű, 6 hengeres motor számára ugyanúgy, mint az M kompozit vagy az opcionális M karbon-kerámia fékeknek* – egyszersmind még hatásosabbá teszi az eleve sportos összbenyomást. Tovább csökkenti az első tengelyre ható felhajtó erőt, és ezzel még dinamikusabbá teszi az autó menettulajdonságait az egyedi, a CS kiváltságának számító, víztiszta lakkbevonatú karbonból készült első splitter, amely közúti homologizációval rendelkezik.

*A körülményektől és a használattól függően előfordulhat, hogy az anyagok különleges tulajdonságai különféle üzemi zajokat okoznak – erre különösen csapadékos időben, illetve fékezéskor, közvetlenül a teljes megállás előtt van esély. A nedvesség és az útszóró só miatt a fékhatás nagyjából megegyező lesz a hagyományos fékrendszerekével. Mindez a fékhatás rövid ideig tartó csökkenésének formájában tapasztalható meg, amely szükség esetén a pedál erőteljesebb lenyomásával ellensúlyozható.

Erőnek erejével.

A BMW M3 CS motorháztetője alatt egy soros 6 hengeres M TwinPower Turbo benzinmotor szunnyad, amely csakis szuperlatívuszokkal jellemezhető, lélegzetelállító menetteljesítményekkel ruházza fel az autót. A dinamikus, nagy teljesítményű erőforrás 460 lóerejével és 600 Nm-es nyomatékával az extrém sportoló 3,9* másodperc alatt vágtázik 0-ról 100 km/órás sebességre, a legnagyobb sebességet pedig elektronika korlátozza 280 km/órában.

*Előzetes, hivatalosan egyelőre meg nem erősített érték. A változtatás joga fenntartva.

Intelligens könnyűépítés.

A BMW M3 CS számos, csökkentett tömegű alkatrészével is erős inspirációt nyújt. A CFRP-ből készült motorháztető például 25 százalékkal könnyebb még a BMW M3 Limousine eleve optimalizált tömegű, alumínium motorháztetőjénél is. A középrészen enyhén süllyesztett tető anyaga szintén CFRP. E megoldással a fémtetőhöz képest további hat kilogrammot sikerült megtakarítani, egyszersmind lejjebb került az autó súlypontja is, ami még nagyobb agilitást és dinamizmust eredményez. Az intelligens könnyűépítési koncepciót következetesen alkalmazták a belső térben is, ahol ergonomikus kialakítású, könnyű M Sport ülések kaptak helyet, valamint, ahol egy olyan középkonzol található, amely 30 százalékkal kisebb tömegű, mint a normál sorozatgyártású modellbe épített társa.

Optimális kapcsolat az úttal.

A még a fizikai törvények határain egyensúlyozva is ideális menettulajdonságok a látványos, újonnan kifejlesztett, tízküllős, Orbit szürkére fényezett könnyűfém keréktárcsák érdemei. A kovácsolt, optimalizált tömegű kerekek tízküllős dizájnja a túraautó-bajnokságon induló BMW M4 DTM versenyautó előtt tiszteleg. A keréktárcsákon alapfelszereltségként elöl 265/35 ZR 19, hátul 285/30 ZR 20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok feszülnek. Opcionálisan még nagyszerűbb mindennapi használhatóságot biztosító, erősebb futófelület-mintázattal rendelkező Michelin sport gumiabroncsok is rendelhetők.

Lenyűgöző far.

A BMW M3 CS karakteres farrésze tökéletesen illeszkedik az autó általánosan erőt sugárzó dizájnnyelvébe. Az egyik különleges elem a víztiszta lakkal bevont karbonból készült Gurney-terelőél, amely csökkenti a hátsó tengelyre ható felhajtó erőt, ily módon optimalizálva a menettulajdonságokat – különösen nagyobb sebességnél. A teljes egészében CFRP-ből gyártott M diffúzor egy dinamizmust kifejező látványosság, amely mágnesként vonzza a farra a tekinteteket. A kettős áramlású M Sport kipufogórendszer nemesacélból készült M dupla kipufogócsöveit M-logó ékesíti.

MEGNYERŐ SPORTOSSÁGGAL FŰSZEREZETT BELSŐ LÁTVÁNY.

Az új BMW M3 CS belső terének legmeghatározóbb vonása a sportos exkluzivitás, amelyet a számos M-specifikus részlet teremt meg. A BMW M3 CS alumínium ajtóküszöb-borításai beszálláskor örömteli várakozással töltik majd el Önt az iránt a vezetési élmény iránt, amelyben hamarosan része lehet. A könnyített konstrukciójú M Sport üléseket – amelyek az M versenycsomagból lehetnek ismerősek – exkluzív, kétszínű, Silverstone/Fekete BMW Individual teljes bőrkárpit borítja. Az ülések még adrenalináradást okozó versenypályás száguldás alkalmával is tökéletes oldaltartást biztosítanak, hosszú utazások alkalmával ugyanakkor egyedülálló kényelmet nyújtanak.


A vezetőorientált cockpit középpontjában az ergonomikus M bőrkormány foglal helyet. A kormánykerék, amely akadálymentes rálátást biztosít a jellegzetes M-stílust magukon viselő, kerek műszerekre, opcionálisan kék és vörös M dekorvarrással, valamint a 12 óránál elhelyezett jelöléssel – amely maximális kontrollálhatóságot biztosít bármilyen vezetési helyzetben – ellátott M Alcantara kivitelben is elérhető. A középkonzolt – amely a normál sorozatgyártású változatnál mintegy 30 százalékkal könnyebb – luxus minőségű, szürke kontrasztvarrású Alcantara borítja. Ugyanez a dizájnelem visszaköszön a kézifékkaron, valamint a műszerfali díszítőelemen is. Az őszintén sportos ambíciók melletti állásfoglalásként utóbbit mindemellett egy elegáns „CS” modellfelirat is gazdagítja.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • BMW M3 CS:
    Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 8,3*
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 194*

    * Előzetes, hivatalosan egyelőre meg nem erősített értékek. A változtatás joga fenntartva.

    A fogyasztás meghatározása az EU vezetési ciklus alapján történt. Az üzemanyagfogyasztási, valamint a CO2-kibocsátási adatok a kerék- és a gumiabroncsméret függvényében változhatnak. Az illusztrációban szereplő modellek olyan felszereltségeket és tartozékokat tartalmazhatnak, amelyek nem részei az alapfelszereltségnek.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption, CO2 Emission And Electric Power Consumption Guidelines" című, a márkakereskedőknél ingyenesen kapható, a Deutsche Automobil Treuhand GmbH Helmuth-Hirth-Str. 1 73760 Ostfildern (Németország) postacímén keresztül megrendelhető, illetve a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html weboldalról letölthető brosúrából kaphat.

    Az adatok nem egy bizonyos járműre vonatkoznak és nem minősülnek ajánlattételnek, hanem kizárólag a különböző járműtípusok összehasonlításának célját szolgálják. Az üzemanyagok, illetve más energiahordozók előállítása és rendelkezésre bocsátása során keletkező CO2-kibocsátás mértéke nem kerül figyelembevételre a CO2-kibocsátás – 1999/94/EK irányelv szerinti – megállapításakor.