SEMMI KOMPROMISSZUM. MINDEN A ZÉRÓ EMISSZIÓJÚ VEZETÉSI ÉLMÉNY SZOLGÁLATÁBAN.

Az új BMW i3 és az új BMW i3s fenntarthatósága.

SEMMI KOMPROMISSZUM. MINDEN A ZÉRÓ EMISSZIÓJÚ VEZETÉSI ÉLMÉNY SZOLGÁLATÁBAN.

Az új BMW i3 és az új BMW i3s fenntarthatósága.

SEMMI KOMPROMISSZUM. MINDEN A ZÉRÓ EMISSZIÓJÚ VEZETÉSI ÉLMÉNY SZOLGÁLATÁBAN.Az új BMW i3 és az új BMW i3s fenntarthatósága.

A BMW i3 a mobilitás teljesen újfajta felfogását testesíti meg. A koncepció egy átfogó megközeltésen alapul, amely a jármű teljes életciklusát figyelembe veszi a fejlesztéstől a gyártáson át egészen az újrahasznostásig. Számos anyag megújuló erőforrások felhasználásával készült – a BMW i3 gyártása pedig 100%-ban megújuló energiaforrások segítségével történik. A vezetési élményt nem is kísérhetné ennél jobb érzés.

Read more
BMW i

FENNTARTHATÓSÁG MINDEN TÉREN.

VÉGTELEN NAGYSÁGÚ HOZZÁADOTT ÉRTÉK.

A fenntarthatóság nem csupán egy szó a BMW i számára – hanem a legfőbb vezérlő elv. Éppen ezért a BMW i3 teljes életciklusát a természeti erőforrások maximális megóvásának, valamint a fenntarhatóságnak az elve határozza meg.
Read more

FEJLESZTÉS.

A járművet a legutolsó csavarig az elektromos mobilitásra tervezték. Miközben az innovatív aerodinamikai megoldások csökkentik a légellenállást és az energiafelhasználást, addig a fenntartható és újrahasznosított anyagok óvják a környezetet és kiváltják az olyan hagyományos anyagokat, mint amilyen például a műanyag.
Read more

GYÁRTÁS.

Fenntarthatóság felsőfokon: A BMW i3 esetében alkalmazott karbonszálak gyártásához kizárólag vízienergiából származó elektromos áramot használnak fel. A BMW németországi, lipcsei üzemének áramellátását pedig teljes egészében szélenergiából fedezik. De ez még nem minden: a BMW i3 gyártása mindössze feleannyi energiát igényel, mint többi BMW modellé.
Read more

HASZNÁLAT.

A BMW i3-mal Ön emissziómentesen, zajtalanul és szagok kibocsátása nélkül autózhat. Csökken tehát a nagyvárosok légszennyezettsége. Ami pedig még fontosabb: az autó egyszerűen tölthető „zöld” energiával, amelyet például Ön állított elő a saját otthonában napelemek segítségével. Mindemellett pedig ott az ECO PRO mód, amely növeli a hatótávolságot és csökkenti az energiafelhasználást.

Read more

ÚJRAHASZNOSÍTÁS.

A BMW i3 95%-ban újrahasznosítható. Az akkumulátormodul például a napenergia összegyűjtésére szolgáló tárolóegységként szolgálhat. A gyártás során keletkező karbonszál-nyesedéket pedig visszaforgatják a gyártási folyamatba.
Read more

ANYAGOK, AMELYNEK JÖVŐJÜK VAN.

TERMÉSZETES SZÁLAKBÓL KÉSZÜLT ELEMEK.

Szemmel látható fenntarthatóság: A kenaf kiterjedt alkalmazásának jóvoltából kiválthatók a kőolaj-alapú műanyagok, egyszersmind csökken a BMW i3 tömege is – hiszen a kenaf szálak 30%-kal könnyebbek, mint a hagyományos anyagok. A szálak egy olyan mályvaféléből származnak, amely az átlagosnál nagyobb arányban alakítja át a CO₂-t oxigénné.
Read more

40%-BAN SZŰZ GYAPJÚBÓL KÉSZÜLŐ ÜLÉSHUZATOK.

A Lodge belső dizájnhoz tartozó üléshuzat 40%-ban igazolt eredetű szűz gyapjúból készül ,amely egy magas szintű kényelmet nyújtó, megújuló forrásból származó alapanyag. A lélegző gyapjúkeverék oly módon szabályozza a test és az ülésfelület közötti levegő hőmérsékletét, hogy az ülés még melegben is hűvös marad.
Read more

EUKALIPTUSZFÁBÓL KÉSZÜLŐ BELSŐ DÍSZÍTŐELEMEK.

Az eukaliptuszfa természetesen selymes tapintással és pórusszerkezettel rendelkezik, ennélfogva 90%-kal kevesebb felületkezelést igényel, mint az általában használt fafajták. A belső díszítőelemek anyagául szolgáló eukaliptuszfa a Felelős Erdőgazdálkodás Tanácsa (FSC®) által minősített ültetvényekről származik, ami garantálja a fenntartható erdőgazdálkodási gyakorlatot.
Read more

100%-BAN OLAJFALEVÉLLEL CSERZETT BŐR.

A BMW i3-ban található, hőmérséklet-kiegyenlítő hatású bőrkárpitokat teljes egészében az olajfalevélből kinyert természetes kivonattal cserzik környezetbarát módon. Mindennek köszönhetően a bőr megtartja természetes fényét és hőszabályozó tulajdonságát. Mindehhez hozzá kell még tenni, hogy az olívabogyó-szüret után az olajfalevelek általában zöldhulladékként maradnak hátra – viszont azok értelmes módon az említett célra is felhasználhatók.

Read more

ZÖLD ENERGIA.

A BMW i3-mal Ön a fenntarthatóság elvét könnyedén ültetheti át a gyakorlatba. Például akkor, amikor halad az autóval, az nem bocsájt ki káros anyagokat. Mindez csökkenti a nagyvárosok légszennyezettségét, ily módon Ön több friss levegőt lélegezhet be. Amennyiben Ön „zöld” vagy az otthonában található napelemek által termelt energiát használ fel a töltéshez, valóban zéró emisszióval autózhat. Az ECO PRO mód pedig növeli a hatótávolságot és általánosságban csökkenti a villamosenergia-fogyasztást.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • A BMW i3 CO2-kibocsátása és villamosenergia-fogyasztása(2):
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 0
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 13,1
    Elektromos hatótáv, km (kombinált): 310–285
    Gyakorlati elekromos hatótáv, km: akár 260

    A BMW i3s CO2-kibocsátása és villamosenergia-fogyasztása(2):
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 0
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 14,6 - 14.0
    Elektromos hatótáv, km (kombinált): 285–270
    Gyakorlati elekromos hatótáv, km: akár 260

    Az itt szereplő fogyasztási és CO2-kibocsátási adatok meghatározása az Európai Parlament és Tanács 715/2007/EK rendeletének a típusjóváhagyás idején érvényben lévő változata alapján történt. Az adatok a német piacra szállított, alapfelszereltségű modellekre vonatkoznak. Az értékek a feltüntetett tartományon belül az adott modellhez elérhető opcionális felszereltségek, valamint keréktárcsa- és gumiabroncs-méretek függvényében változhatnak.

    A (2) felső indexszel megjeltölt modellek esetében feltüntetett adatok előzetes, hivatalosan egyelőre meg nem erősített értékek.

    Az üzemanyag-fogyasztásra, a CO2-kibocsátásra és a villamosenergia-fogyasztásra vonatkozó adatok meghatározása az 1994/94/EK direktíva alapján történt. Az üzemanyag-fogyasztásra és a CO2-kibocsátásra vonatkozó adatokat, valamint a hatékonysági besorolást a NEDC ciklus alapján határozták meg.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a „Handbook of fuel consumption, the CO2 emission and power consumption of new passenger cars“ című, a márkakereskedőknél ingyenesen kapható, illetve a https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html weboldalról letölthető brosúrából kaphat.