SEMMI KOMPROMISSZUM. MINDEN A VEZETÉSI ÉLMÉNY SZOLGÁLATÁBAN.

Az új BMW i3 fenntarthatósága.

SEMMI KOMPROMISSZUM. MINDEN A VEZETÉSI ÉLMÉNY SZOLGÁLATÁBAN.

Az új BMW i3 fenntarthatósága.

SEMMI KOMPROMISSZUM. MINDEN A VEZETÉSI ÉLMÉNY SZOLGÁLATÁBAN.Az új BMW i3 fenntarthatósága.

A BMW i3 a mobilitás teljesen újfajta felfogását testesíti meg. A koncepció egy átfogó megközeltésen alapul, amely a jármű teljes életciklusát figyelembe veszi a fejlesztéstől a gyártáson át egészen az újrahasznostásig. Számos anyag megújuló erőforrások felhasználásával készült – a BMW i3 gyártása pedig 100%-ban megújuló energiaforrások segítségével történik. A vezetési élményt nem is kísérhetné ennél jobb érzés.

BMW i

FENNTARTHATÓSÁG MINDEN TÉREN.

VÉGTELEN NAGYSÁGÚ HOZZÁADOTT ÉRTÉK.

A fenntarthatóság nem csupán egy szó a BMW i számára – hanem a legfőbb vezérlő elv. Éppen ezért a BMW i3 teljes életciklusát a természeti erőforrások maximális megóvásának, valamint a fenntarhatóságnak az elve határozza meg.

FEJLESZTÉS.

A járművet a legutolsó csavarig az elektromos mobilitásra tervezték. Miközben az innovatív aerodinamikai megoldások csökkentik a légellenállást és az energiafelhasználást, addig a fenntartható és újrahasznosított anyagok óvják a környezetet és kiváltják az olyan hagyományos anyagokat, mint amilyen például a műanyag.

GYÁRTÁS.

Fenntarthatóság felsőfokon: A BMW i3 esetében alkalmazott karbonszálak gyártásához kizárólag vízienergiából származó elektromos áramot használnak fel. A BMW németországi, lipcsei üzemének áramellátását pedig teljes egészében szélenergiából fedezik. De ez még nem minden: a BMW i3 gyártása mindössze feleannyi energiát igényel, mint többi BMW modellé.

HASZNÁLAT.

A BMW i3-mal Ön emissziómentesen, zajtalanul és szagok kibocsátása nélkül autózhat. Csökken tehát a nagyvárosok légszennyezettsége. Ami pedig még fontosabb: az autó egyszerűen tölthető „zöld” energiával, amelyet például Ön állított elő a saját otthonában napelemek segítségével. Mindemellett pedig ott az ECO PRO mód, amely növeli a hatótávolságot és csökkenti az energiafelhasználást.

ÚJRAHASZNOSÍTÁS.

A BMW i3 95%-ban újrahasznosítható. Az akkumulátormodul például a napenergia összegyűjtésére szolgáló tárolóegységként szolgálhat. A gyártás során keletkező karbonszál-nyesedéket pedig visszaforgatják a gyártási folyamatba.

ANYAGOK, AMELYNEK JÖVŐJÜK VAN.

TERMÉSZETES SZÁLAKBÓL KÉSZÜLT ELEMEK.

Szemmel látható fenntarthatóság: A kenaf kiterjedt alkalmazásának jóvoltából kiválthatók a kőolaj-alapú műanyagok, egyszersmind csökken a BMW i3 tömege is – hiszen a kenaf szálak 30%-kal könnyebbek, mint a hagyományos anyagok. A szálak egy olyan mályvaféléből származnak, amely az átlagosnál nagyobb arányban alakítja át a CO₂-t oxigénné.

40%-BAN SZŰZ GYAPJÚBÓL KÉSZÜLŐ ÜLÉSHUZATOK.

A Lodge belső dizájnhoz tartozó üléshuzat 40%-ban igazolt eredetű szűz gyapjúból készül ,amely egy magas szintű kényelmet nyújtó, megújuló forrásból származó alapanyag. A lélegző gyapjúkeverék oly módon szabályozza a test és az ülésfelület közötti levegő hőmérsékletét, hogy az ülés még melegben is hűvös marad.

EUKALIPTUSZFÁBÓL KÉSZÜLŐ BELSŐ DÍSZÍTŐELEMEK.

Az eukaliptuszfa természetesen selymes tapintással és pórusszerkezettel rendelkezik, ennélfogva 90%-kal kevesebb felületkezelést igényel, mint az általában használt fafajták. A belső díszítőelemek anyagául szolgáló eukaliptuszfa a Felelős Erdőgazdálkodás Tanácsa (FSC®) által minősített ültetvényekről származik, ami garantálja a fenntartható erdőgazdálkodási gyakorlatot.

100%-BAN OLAJFALEVÉLLEL CSERZETT BŐR.

A BMW i3-ban található bőrkárpitokat teljes egészében az olajfalevélből kinyert természetes kivonattal cserzik környezetbarát módon. Mindennek köszönhetően a bőr megtartja természetes fényét és hőszabályozó tulajdonságát. Mindehhez hozzá kell még tenni, hogy az olívabogyó-szüret után az olajfalevelek általában zöldhulladékként maradnak hátra – viszont azok az említett célra is felhasználhatók.

ZÖLD ENERGIA.

A BMW i3-mal Ön a fenntarthatóság elvét könnyedén ültetheti át a gyakorlatba. Például akkor, amikor halad az autóval, az nem bocsájt ki káros anyagokat. Mindez csökkenti a nagyvárosok légszennyezettségét, ily módon Ön több friss levegőt lélegezhet be. Amennyiben Ön „zöld” vagy az otthonában található napelemek által termelt energiát használ fel a töltéshez, valóban zéró emisszióval autózhat. Az ECO PRO mód pedig növeli a hatótávolságot és általánosságban csökkenti a villamosenergia-fogyasztást.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • A BMW i3 (94 Ah) CO2-kibocsátása és villamosenergia-fogyasztása (3):
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 0
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 13.6–13.1
    Elektromos hatótáv, km (kombinált): 300–290
    Gyakorlati elekromos hatótáv, km: akár 200

    A Range Extenderrel ellátott BMW i3 (94 Ah) CO2-kibocsátása és villamosenergia-fogyasztása (3):
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 14–13
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 11.9–11.5
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0.6
    Elektromos hatótáv, km (kombinált): 235–225
    Gyakorlati elekromos hatótáv, km: akár 330

    A BMW i3s (94 Ah) CO2-kibocsátása és villamosenergia-fogyasztása (3):
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 0
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 14.3
    Elektromos hatótáv, km (kombinált): 280
    Gyakorlati elekromos hatótáv, km: akár 200

    A Range Extenderrel ellátott BMW i3s (94 Ah) CO2-kibocsátása és villamosenergia-fogyasztása (3):
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0.7
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 14
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 12.5
    Elektromos hatótáv, km (kombinált): 220
    Gyakorlati elekromos hatótáv, km: akár 330

    Az itt szereplő fogyasztási és CO2-kibocsátási adatok meghatározása az Európai Parlament és Tanács 715/2007/EK rendeletének a típusjóváhagyás idején érvényben lévő változata alapján történt. Az adatok a Magyarországon forgalomba helyezett, alapfelszereltségű modellekre vonatkoznak. A fogyasztás és a CO2-kibocsátás esetében feltüntetett értékek megállapításánál figyelembe vették a különböző keréktárcsa- és gumiabroncsméreteket.

    A (3) felső indexszel megjelölt modellek esetében megadott értékek már az új WLTP szabvány alapján kerültek megállapításra, ám azokat átkonvertálták a NEDC-értékekre annak érdekében, hogy az egyes járművek fogyasztási adatai összehasonlíthatók legyenek. [E modellek esetében a CO2-kibocsátás alapján kirótt adók és egyéb terhek kiszámítási alapját képező CO2-kibocsátási értékek az országonkénti törvényi szabályozások függvényében eltérőek lehetnek az itt szereplő értékektől.]

    Az üzemanyag-fogyasztásra, a CO2-kibocsátásra és a villamosenergia-fogyasztásra vonatkozó adatok meghatározása az 1994/94/EK direktíva alapján történt. Az üzemanyag-fogyasztásra és a CO2-kibocsátásra vonatkozó adatokat, valamint a hatékonysági besorolást a NEDC ciklus alapján határozták meg.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a „Handbook of fuel consumption, the CO2 emission and power consumption of new passenger cars“ című, a márkakereskedőknél ingyenesen kapható, illetve a https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html weboldalról letölthető brosúrából kaphat.