INNOVÁCIÓK. AMELYEK MEGELŐZIK A KORUKAT.

A 7-es BMW innovatív funkcionalitása.

INNOVÁCIÓK. AMELYEK MEGELŐZIK A KORUKAT.

A 7-es BMW innovatív funkcionalitása.

A BMW mérnökeit az úttörő innovációk létrehozása utáni vágy hajtotta. Az olyan funkciókkal pedig, mint amilyen például a BMW gesztusvezérlés, a BMW Lézervilágítás vagy a távvezérlésű parkolás, a 7-es BMW-t sikerült is a jövőbe tekintés mércéjévé tenniük. Mindemellett ott a legfontosabb funkciók vezérlésére szolgáló BMW Touch Command tablet, amelyhez hasonlót most először építettek be egy BMW-be.

INNOVÁCIÓK. AMELYEK MEGELŐZIK A KORUKAT.A 7-es BMW innovatív funkcionalitása.

A BMW mérnökeit az úttörő innovációk létrehozása utáni vágy hajtotta. Az olyan funkciókkal pedig, mint amilyen például a BMW gesztusvezérlés, a BMW Lézervilágítás vagy a távvezérlésű parkolás, a 7-es BMW-t sikerült is a jövőbe tekintés mércéjévé tenniük. Mindemellett ott a legfontosabb funkciók vezérlésére szolgáló BMW Touch Command tablet, amelyhez hasonlót most először építettek be egy BMW-be.

BMW LÉZERVILÁGÍTÁS.

Lézer távolsági fényszóró módban a BMW Lézervilágítás akár 600 méteres távolságot is bevilágít az autó előtt – ami közel kétszerese a hagyományos fényszórók hatótávjának. Az új fényszóró-technológiát alkalmazó BMW Lézervilágítás az út tökéletesebb éjszakai megvilágításával fokozza a biztonságot.
A felszereltség a LED-es tompított, valamint a lézer modullal kiegészített LED-es távolsági fényszórókat foglalja magában. A rendkívül erős BMW Lézervilágítás fényének intenzitása nagyságrendekkel nagyobb, mint a hagyományos fényforrásoké. A BMW Lézervilágítás technológiával ellátott fényszórók kék színű dizájnelemeket, valamint „BMW Laserlight” feliratot kapnak, így azok vizuálisan is megkülönböztethetők a hagyományos fényszóróktól. A BMW Lézervilágítás mindemellett tartalmazza a LED-es parkolófényeket, a LED-es nappali menetfényeket, a LED-es irányjelzőket, a LED-es kanyarfényeket, az adaptív fényszórókat és a BMW Selective Beam funkciókat (vakításmentes távolságifényszóró-asszisztens).

BMW TOUCH COMMAND.

A BMW Touch Command egy 7” képernyő-átmérőjű, a hátsó középső kartámaszba integrált tablet. A készülék, amely összeköttetésben van az autó fedélzeti rendszereivel, sokféle vezérlési és beállítási lehetőséget kínál.
A tablet segítségével egyebek mellett a jobb első ülés helyzete állítható. A készülékkel a klímaberendezés, a szellőztetés, a hátsó ülésfűtés, a hangulatvilágítás funkcióval ellátott belső világítás, a napfénytető árnyékolója, valamint hátsó és oldalsó napfényvédő rolók egyaránt vezérelhetők. A Touch Command segítségével vezérelhetők mindemellett a szórakoztató funkciók is, így a kívánt média (pl. film) a hátul elhelyezett képernyőkön játszható le.
A hordozható BMW Touch Command kényelmesen tölthető a snap-in adapter segítségével.

BMW GESZTUSVEZÉRLÉS.

A BMW gesztusvezérlés jóvoltából bizonyos funkciók meghatározott kézmozdulatokkal vezérelhetők. Az olyan egyszerű, a középkonzol felett tett gesztusokat, mint a „legyintés” vagy a „rámutatás” a rendszer felismeri, és olyan funkciókat képes működtetni ezzel, mint a bejövő telefonhívások fogadása vagy elutasítása, navigáció megkezdése vagy megszakítása, illetve hangfelvételek indítása és befejezése. A hangerőt a mutatóujjal tett körkörös mozdulattal lehet változtatni. A gesztusvezérlés a már meglévő fedélzeti kezelőfelületek, úgy mint az iDrive Touch kontroller kiegészítésére szolgál.

A rendszer által értelmezett gesztusok a központi kijelzőn jelennek meg, segítséget nyújtva ezzel a vezetőnek vagy az utasnak a használatukhoz. Mindemellett a rendszer azonnal hallható és vizuális visszajelzést ad a gesztusokra.

Közérzet és kényelem.

A 7-es BMW-vel a kényelem új korszaka köszöntött be.

  • Professional navigációs rendszer Touch Display kijelzővel

    A Professional navigációs rendszert letisztult dizájn és kimagasló szolgáltatáskínálat jellemzi. A berendezés egyszerű és könnyen használható navigációs rendszert tartalmaz, amely harmonikusan illeszkedik a BMW többi fedélzeti rendszeréhez, például a Touch kontrollerrel ellátott iDrive vezérlési koncepcióhoz, valamint a Touch Display érintőképernyőhöz. A rendszer magában foglalja a beszédvezérlést, a DVD-meghajtóval ellátott BMW Professional rádiót, illetve tartalmaz egy 20 GB-os, az audiofájlok tárolására fenntartott merevlemezt is. A rendszer lehetővé teszi a valósid idejű közlekedési információk (RTTI)* funkció használatát is. A beépített, 10,25 colos, színes, osztottképernyő-funkciós (fő- és kiegészítő képernyő) LCD-kijelzőt úgy tervezték meg, hogy az optimálisan legyen leolvasható és áttekinthető.
    A könnyedén változtatható adatbeviteli módok közül az egyik az iDrive Touch kontroller, amelynek érintés-érzékeny felületén egyszerűen, kézírással adható meg az úti cél, a másik az érintőképernyő, a harmadik gesztusvezérlés, a negyedik a beszédvezérlés, illetve ötödik lehetőségként ott a hét „kedvencek” gomb is.
    A rendszer bizonyos európai országokban évente háromszor automatikusan frissíti a térképeket a BMW ConnectedDrive szolgáltatás részeként.*
    * A szolgáltatás magyarországi elérhetőségével, valamint a használat feltételeivel kapcsolatos információkért kérjük, forduljon hivatalos BMW Márkakereskedőjéhez.

TÁVVEZÉRLÉSŰ PARKOLÁS.

A távvezérlésű parkolás funkció lehetővé teszi a vezető számára, hogy parkolás előtt kényelmesen kiszálljon az autóból, majd távirányítással, előre- vagy hátramenetben beparkolhassa azt a szűk parkolóhelyre vagy garázsba, illetve azokból kiálljon a járművel. A vezető a távirányítású parkolást a járművön kívülről, a BMW Display kulcs segítségével végezheti el.
A parkolássegítő rendszer (PDC), a parkolóasszisztens és a Surround View érzékelői a teljes parkolási műveletet végig nyomon kísérik. A távvezérlésű parkoláshoz a járművet egyenesen, a parkolóhellyel vagy a garázzsal szemben, középre kell beállítani. A parkolási manőver során a vezető szükség esetén leállíthatja az autót.
A parkolási művelet befejezése után a motor a kulccsal állítható le. Induláskor a motor szintén a kulccsal indítható el. A parkolóhelyről való kiállás során a jármű automatikusan tartja az egyenes irányt.

BMW DISPLAY KULCS.

A BMW Display kulcs számos különböző információt közöl a jármű aktuális állapotáról, és lehetővé teszi bizonyos funkciók irányítását a beépített érintőképernyő segítségével.
A kulcson az időn kívül az üzemanyag-szint, a hatótávolság, a szervizüzenetek, valamint a zárrendszer, az ablakok és az üvegtető állapota jeleníthetők meg. A BMW Display kulccsal mindemellett a következő felszereltségek vezérelhetők: távvezérlésű parkolás és kiegészítő fűtés.
A BMW Display kulcs vezeték nélkül, illetve a mellékelt USB-kábellel tölthető.

VEZETÉK NÉLKÜLI TELEFONTÖLTÉS.

A vezeték nélküli töltés funkcióval ellátott telefon-előkészítés felszereltség egy vezeték nélküli töltődokkolót, valamint egy beépített figyelmeztető rendszert tartalmaz, amely jelez a vezetőnek, ha az a telefonját az autóban felejtette. A felszereltség része mindemellett két univerzális USB-csatlakozó is, amelyeknek mindegyike kétamperes töltőáramot képes továbbítani a mobil készülékek gyors töltése érdekében. A WIFI-előkészítés pedig lehetőséget biztosít a mobilszolgáltatók által megfelelő sávszélességben és egyedi tarifával rendelkezésre bocsátott hotspotok használatára.

A tetőantenna gondoskodik arról, hogy a vételi minőség minél jobb legyen az autó fedélzetén, miközben a hangerő-szabályozás funkcióval ellátott második mikrofon optimális érthetőséget garantál kihangosított hívások esetén – még az első utas ülés esetében is. A második mikrofon emellett hatékonyan hárítja el az első és hátsó üléseken ülők térségében keletkező zajokat és zörejeket.

A jármű fedélzeti rendszeréhez egy időben két mobiltelefon és egy mobil audiolejátszó csatlakoztatható Bluetooth-kapcsolat segítségével. A Telefon-előkészítés csomag biztosítja a kompatibilis okostelefonok naptár-, SMS- és e-mail-funkcióival való együttműködést is.

ADAPTÍV MÓD.

ADAPTÍV MÓD.

Az adaptív mód a Driving Experience kapcsoló egy intelligens és interaktív funkciója. Az Adaptive mód kiválasztása befolyásolja a dinamikus lengéscsillapító ellenőrzést, a kormányzást, valamint a Steptronic sebességváltó működését, és folyamatosan az aktuális helyzethez igazítja a beállításokat, összhangban a kiválasztott vezetési móddal. Adaptive módban a rendszer számos körülményt vesz figyelembe, így például a hirtelen gázadással (pl. padlógázzal) előidézett sebességváltást, a kormánymozdulatokat és a sebességszabályozó automatika beállításait, illetve a vezető egyéni stílusát. Mindemellett a rendszer támaszkodik a valós idejű navigációs rendszerrel való együttműködésre is, amelynek alapján a felfüggesztést úgy állítja be, hogy az felkészüljön a kanyarokra, a kereszteződésekre vagy a megváltozó útviszonyokra. Az Adaptive mód mellett a vezető kiválaszthatja a SPORT, a COMFORT vagy az ECO PRO módot is.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • Benzin- és dízelmotorral hajtott BMW 7-es modellek üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása:
    Kombinált fogyasztás (l/100km): 8,3–4,9
    Kombinált CO2-kibocsátás (g/km): 194–129

    A BMW 7-es iPerformance(3) modellek üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása:
    Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 2,9–2,3
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 66–51
    Energiafogyasztás (kWh/100 km, kombinált): 14,8–13,4

    A BMW 750Li xDrive (1) fogyasztási és CO2-kibocsátási adatai:
    Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 8,5–8,3
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 197–192

    Az itt szereplő fogyasztási és CO2-kibocsátási adatok meghatározása az Európai Parlament és Tanács 715/2007/EK rendeletének a típusjóváhagyás idején érvényben lévő változata alapján történt. Az adatok a német piacra szállított, alapfelszereltségű modellekre vonatkoznak. Az értékek a feltüntetett tartományon belül az adott modellhez elérhető opcionális felszereltségek, valamint a keréktárcsa- és gumiabroncs-méretek függvényében változhatnak.

    A (3) felső indexszel megjelölt modellek esetében megadott értékek már az új WLTP szabvány alapján kerültek megállapításra, ám azokat átkonvertálták a NEDC-értékekre annak érdekében, hogy az egyes járművek fogyasztási adatai összehasonlíthatók legyenek. [E modellek esetében a CO2-kibocsátás alapján kirótt adók és egyéb terhek kiszámítási alapját képező CO2-kibocsátási értékek az országonkénti törvényi szabályozások függvényében eltérőek lehetnek az itt szereplő értékektől.]

    A CO2-kibocsátásra vonatkozó adatok meghatározása az 1994/94/EK direktíva, valamint a mindenkor hatályos közösségi szabályozás alapján történt. Az üzemanyag-fogyasztásra és a CO2-kibocsátásra vonatkozó adatokat, valamint a hatékonysági besorolást a NEDC ciklus alapján határozták meg.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a márkakereskedőknél ingyenesen kapható, „Handbook of fuel consumption, the CO2 emission and power consumption of new passenger cars“ című brosúrából kaphat. A brosúra le is tölthető az internetről az alábbi linkre kattintva: https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html.