FELVILLANYOZÓ VEZETÉSI ÉLMÉNY.

A BMW 740e Plug-in hibrid.

BMW iPerformance

FELVILLANYOZÓ VEZETÉSI ÉLMÉNY.

A BMW 740e Plug-in hibrid.

A BMW TwinPower Turbo motor hatótávja és teljesítménye egy elektromos motor hatékonyságával párosítva: a 7-es BMW a BMW EfficientDynamics eDrive technológiájával felvértezett változatai (BMW 740e/ 740Le xDrive iPerformance) két világ legjavát egyesítik. Az eredmény: nagyságrendekkel mérsékelt fogyasztás és emisszió. Valamint olyan menetteljesítmények, amelyek a 7-es BMW nyújtotta kényelmet és jó közérzetet még intenzívebbé teszik.

FELVILLANYOZÓ VEZETÉSI ÉLMÉNY.A BMW 740e Plug-in hibrid.

A BMW TwinPower Turbo motor hatótávja és teljesítménye egy elektromos motor hatékonyságával párosítva: a 7-es BMW a BMW EfficientDynamics eDrive technológiájával felvértezett változatai (BMW 740e/ 740Le xDrive iPerformance) két világ legjavát egyesítik. Az eredmény: nagyságrendekkel mérsékelt fogyasztás és emisszió. Valamint olyan menetteljesítmények, amelyek a 7-es BMW nyújtotta kényelmet és jó közérzetet még intenzívebbé teszik.

JÁRMŰKONCEPCIÓ.

Egy BMW luxuslimuzin, amelyet minimális fogyasztás és maximális dinamizmus jellemez bármelyik vezetési módban. Kényelmével és dinamizmusával a BMW 7-es Limousine iPerformance minden elvárásnak eleget tesz. Kívülről szemlélve, az iPerformance modellt az autó C-oszlopain elhelyezett eDrive megjelölés, valamint az autó első sárvédői fölött megjelenő i betű különbözteti meg a hagyományos technológiával hajtott modellektől. A vesék rácsainak és a kerékagyak jellegzetes kék színe egyértelműen jelzi, hogy az autó innovatív hajtástechnológiával működik. A modellt azonban mindenekelőtt az különbözteti meg társaitól, hogy tisztán elektromos módban is haladhat. Az elektromos hatótáv 44–45 kilométer (xDrive: 39 kilométer) is lehet, amelynek megtétele során az autó nem bocsát ki káros anyagot és nem használ fel üzemanyagot. De a BMW 7-es Limousine iPerformance még kombinált módban is csak 59–51 g/km-es CO2-kibocsátással rendelkezik (xDrive: 66–64 g/km). A nagyfeszültségű akkumulátor a csomagtér padlója alatt kapott helyet, így megfelelő méretű, 420 literes csomagtér várja a terjedelmes poggyászokat. Íme, ilyen egy felülmúlhatatlan, jövőorientált járműkoncepció.

SZEMÉLYRESZABOTT VEZETÉSI STÍLUS.

Plug-in hibrid modellként a BMW 7-es Limousine iPerformance számos vezetési móddal rendelkezik, amelyeknek segítségével a vezető jelentős hatást gyakorolhat a tényleges üzemanyag-fogyasztásra. A gyakorlatban az eredmény elsősorban a választott vezetési módtól függ – másodsorban pedig az egyéni vezetési stílustól. Amennyiben az akkumulátor teljesen fel van töltve, akár 45 kilométer (xDrive: 39 kilométer) is megtehető tisztán elektromos energiával.

HAJTÁSLÁNC.

HAJTÁSLÁNC.

A BMW 7-es Limousine iPerformance egy erős, 4 hengeres BMW TwinPower Turbo benzinmotor, valamint egy kimagaslóan hatékony eDrive elektromos motor hajtja. A rendszerteljesítmény 326 LE (240 kW), amelyhez 2,6–2,3 l/100 km-es átlagfogyasztás társul (xDrive: 2,9–2,8 l/100 km)*. Az intelligens BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszer optimális tapadást biztosít. Az említett BMW EfficientDynamics technológiák kombinációjának köszönhetően egy olyan innovatív jármű született meg, amely rendkívül gazdaságosan bánik az üzemanyaggal, ugyanakkor teljes értékű dinamizmust nyújt, és amely bármilyen útviszonyok között megőrzi stabilitását.

* A fogyasztásra és a CO2-kibocsátásra vonatkozó értékek a gumiabroncs-méret függvényében változhatnak.

 

  • BMW TwinPower Turbo 4 hengeres benzinmotor

    A BMW 740e/Le xDrive iPerformance innovatív, 2-literes BMW TwinPower Turbo 4 hengeres benzinmotorja maximális vezetési élményt garantál agilis erőleadásának, valamint a bármilyen fordulatszámon mutatott egyedülállóan élénk gázreakcióinak köszönhetően – ugyanakkor rendkívül takarékos, valamint alacsony a károsanyag-kibocsátása.

    A 4 hengeres erőforrás a modern motortervezés egyik kimagasló példája. A dinamizmus és a hatékonyság növelése érdekében a BMW Twin Power Turbo technológiát, fokozatmentes Valvetronic szelepvezérlést, dupla-VANOS vezérműtengely-állítást, valamint nagy precizitású befecskendezést alkalmazott a motor esetében. Mindennek köszönhetően az erőforrás teljesítmény-hatékonyság aránya bármilyen terhelésnél optimális, tehát csökken annak fogyasztása. A plug-in hybrid esetében a motor magas terhelés mellett optimális teljesítmény-hatékonysággal dolgozik, miközben a nagyfeszültségű akkumulátort is folyamatosan tölti. Ennek megfelelően a nagyfeszültségű akkumulátor áramellátása rendkívül hatékony módon történik, míg az autó mozgásban van.

    Az EfficientDynamics motorcsaládba tartozó egység 258 LE (190 kW) teljesítményű és 400 Nm nyomatékú, míg 0-ról 100 km/órás sebességre 5,5–5,4 másodperc alatt (xDrive: 5,3 másodperc) gyorsul fel. Kombinált üzemanyag-fogyasztása: 2,6–2,3 l/100 km (xDrive: 2,9–2,3 l/100 km), CO2-kibocsátása: 58–51 g/km (xDrive: 66–64 g/km).

  • Elektromotor

    A plug-in hibrid modell vízhűtéses elektromos motorját a sebességváltó házába építették be. Az erőforrás 113 LE (83 kW) teljesítményű és 250 Nm nyomatékú. Segítségével kb. 45 km* (xDrive: 39 km) tehető meg 100%-ban elektromos módban, maximum 120 km/órás sebességgel.
    Amikor a vezető lelép a gázpedálról, az elektromotor egy, a kerekek által energiával ellátott generátorként kezd működni, és a mozgási energiát elektromossággá alakítja át egy rekuperációnak nevezett folyamat során. Fékezéskor még nagyobb mértékű rekuperáció érhető el. A fékpedál bizonyos mértékig való lenyomása esetén a járművet egyedül az elektromos motor lassítja, amely a művelet közben még több mozgási energiát alakít át elektromos árammá. Ez a lényegében ingyenes, rekuperált energia később az autó elektromos motor segítségével történő gyorsítására vagy az elektromos berendezések energiával való ellátására használható fel. Mindez csökkenti a fogyasztást, illetve számottevő mértékben fokozza a vezetés hatékonyságát.

    * A mérés 17 és 18 colos, defekttűrő gumiabroncsok használatával történt.

     

  • Nagyfeszültségű akkumulátor

    A BMW 740e/Le xDrive iPerformance Limousine nagyfeszültségű akkumulátorát biztonságos helyre, a hátsó ülés alá építették be, amivel helyet sikerült megtakarítani. Mindennek eredményeként a csomagtér (420 l) alig kisebb, mint a hagyományos modellek esetében.

    Az akkumulátor az autóhoz mellékelt kábellel, hagyományos, 230 voltos háztartási konnektorról vagy nyilvános töltőállomáson tölthető. Út közben az elektromotor olykor generátorként működik, elektromossággá alakítva át a mozgási energiát (rekuperáció), amely elektromosság az akkumulátorban tárolódik.

    A lítium-ion technológiának köszönhetően a folyadékhűtéses, nagyfeszültségű akkumulátor nagy energiasűrűségű és kompakt méretű. 9,2 kWh-s teljesítményével az akkumulátor szinte azonnal 112 lóerőt (83 kW) képes az elektromotor rendelkezésére bocsátani. Teljesen feltöltött állapotában az akkumulátor a BMW 740e/Le xDrive iPerformance Limousine-nal 44–48 km* (xDrive: 37 km) megtételét teszi lehetővé tisztán elektromos meghajtással, miközben a maximális sebesség 140 km/óra lehet.

    * Az itt szereplő adatok előzetes méréseken alapulnak, azok hivatalosan nem megerősítettek. A mérés 17 és 18 colos, defekttűrő gumiabroncsok használatával történt.

INTELLIGENS ENERGIAMENEDZSMENT.

Az intelligens energiamenedzsment a BMW iPerformance koncepció egyik legfontosabb pillére. Ez koordinálja a hajtáslánc komponenseinek együttműködését a kimagasló dinamizmussal együtt járó, lehető legnagyobb hatékonyság érdekében. Az intelligens energiamenedzsment úgy optimalizálja a hibrid meghajtás teljesítmény–hatékonyság faktorát, hogy előre kiválasztja a legmegfelelőbb hajtási módot. Például a navigációs adatok alapján a rendszer előre azonosítja az útvonal azon szakaszait, illetve azokat a vezetési szituációkat, amikor az elektromos motorral való haladás a legmegfelelőbb, vagy éppen a nagyfeszültségű akkumulátor töltésére kínálkozik megfelelő alkalom.

Olyan helyzetekben, amikor a belső égésű motor alacsonyabb teljesítmény-hatékonyság faktorral rendelkezne, a rendszer nagyobb terhelésre kapcsol át a jobb teljesítmény-hatékonyság faktor elérése érdekében. Ez azt jelenti, hogy a belső égésű motor több erőt termel. Ez az erő, amelyet az elektromotor/generátor elektromossággá alakít át, azután az akkumulátor töltésére fordítódik. Az így megtermelt és eltárolt elektromos áram később a tisztán elektromos haladásra vagy a belső égésű motor hatékony támogatására használható fel. Az energiamenedzsment vezérli az elektromotort/generátort is, így a mozgási energia elektromos energiává konvertálódik siklás és fékezés közben. ECO PRO módban az intelligens energiamenedzsment a jármű fedélzeti rendszereinek – köztük az összes kiegészítő berendezésnek és a kényelmi funkcióknak – a működését úgy szabályozza, hogy az a lehető legkevesebb üzemanyag-felhasználással járjon, és kimagaslóan hatékony legyen.

Az eDrive gomb segítségével a vezető háromféle elektromos hajtási mód közül választhat. Induláskor alapbeállításként az AUTO eDrive (hibrid) mód aktiválódik. A MAX eDrive módban lehetővé válik a tisztán elektromos energiával való haladás, maximum 140 km/órás sebességgel. A Battery Control módban elektromos energia tárolódik el későbbi felhasználás céljára.

  • AUTO eDrive mód

    Az autó beindításakor az AUTO eDrive mód, azaz a hibrid mód aktiválódik alapbeállításként, amelyben a vezető kihasználhatja a rendkívül hatékony, tisztán elektromos energiával való haladás előnyeit. A jármű terhelésétől, valamint az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően a jármű akár 80 km/órával is haladhat tisztán elektromos meghajtással. Egy, a műszeregységen található teljesítménymérő tájékoztatja a vezetőt arról, hogy a jármű az adott pillanatban mekkora elektromos teljesítményt használ fel, és mutatja azt a pontot is, amikor az energiaigény kielégítése céljából automatikusan beindul az belső égésű motor is.

  • MAX eDrive mód

    MAX eDrive módban – amely egy tisztán elektromos mód – a rendszer maximálisan kihasználja az elektromos hajtásban rejlő lehetőségeket. A vezető anélkül nyomhatja le teljesen a gázpedált, hogy beindulna a belső égésű motor, a végsebesség pedig elérheti a 140 km/órát is. Ha esetleg nagyobb hajtóerőre lenne szükség, a belső égésű motor bármikor beindítható a sebesség-előválasztó kar segítségével, illetve a gázpedál teljes lenyomásával.

  • Battery Control mód

    Battery Control módban a járművet kizárólag a belső égésű motor mozgatja, amelynek terhelését a vezető határozhatja meg. Az eltárolt elektromos energia a későbbi elektromos haladáshoz használható fel.

  • Előzetes kiválasztás

    Amint a vezető betáplálta az úti célt a navigációs rendszerbe, az energiamenedzsment részben az olyan állandó adatok, például a sebességkorlátozások, részben pedig a valós idejű közlekedési információk* alapján kielemzi a tervezett útvonalat. A rendszer ezután hatékony módon alkalmazza a tisztán elektromos meghajtást az adott szituációnak, de legfőképpen az adott útszakasz adottságainak megfelelően, ott, ahol annak legtöbb értelme van – például városi forgalomban.
    *A szolgáltatás magyarországi elérhetőségével, valamint a használat feltételeivel kapcsolatos információkért kérjük, forduljon hivatalos BMW Márkakereskedőjéhez.

TÖLTÉS.

Legyen szó akár a szabványos otthoni elektromos csatlakozóról, akár valamely, a 360° ELECTRIC által kínált termékek és szolgáltatások kiterjedt választékába tartozó BMW i Wallbox készülékről – a nagyfeszültségű akkumulátor töltése nem is lehetne egyszerűbb.

  • Otthoni töltés

    A jármű kényelmesen tölthető a hagyományos, otthoni, 230 voltos elektromos csatlakozóról is – a „tele tank” kevesebb mint négy óra alatt érhető el. Az autó töltőcsatlakozója egy nyitható fedél alatt található a bal első sárhányón. A töltéshez csak az autóhoz járó kábelre van szükség, amely biztonságosan és helytakarékosan tárolható a csomagtér bal hátsó részén. A töltőcsatlakozót és a dugót speciális szigetelés védi az elemektől. A normál elektromos csatlakozó helyett a speciális, falra szerelhető töltőállomás, más néven BMW i Wallbox is használható a töltéshez. A berendezés nagyobb töltőenergiát biztosít, így lerövidül a töltési folyamat. A nagyfeszültségű akkumulátor töltési státuszáról a színes LED-ekkel ellátott világító gyűrű tájékoztat, illetve az leolvasható a BMW ConnectedDrive alkalmazásról is. Bizonyos tényezőktől – például töltőáram erősségétől, az autóban a töltési ideje alatt elektromos energiát felhasználó berendezések számától, valamint a BMW i Wallbox használati módjától körülbelül 2,4 óra alatt tölthető fel teljesen a kiürült nagyfeszültségű akkumulátor. A külső energiaforrással való töltés során az utastér előre felfűthető vagy lehűthető. Mivel a haladás jelentős részben elektromos energiával történik, az utazási költségek számottevő mértékben csökkennek.

  • Nyilvános töltés

    A jármű egyaránt tölthető az otthoni, háztartási elektromos csatlakozóról az autóhoz mellékelt töltőkábellel, illetve menet közben, a nyilvános töltőállomásokon is az eredeti BMW tartozékok választékából megvásárolható kábellel. Az utóbbi esetben például bevásárlás után a vezető „tele tankkal” folytathatja az útját zéró károsanyag-kibocsátás mellett. Az autó töltőcsatlakozója egy, az első sárhányón lévő, zárható fedél mögött található. A töltéshez egyedül a kábelre van szükség, amely biztonságosan és helytakarékos módon a csomagtérben, a bal oldali kerékjárat felett tárolható. A nyilvános töltőállomáson való töltéshez szükség van a BMW tartozékok választékából megvásárolható kábelre. A töltési idő több tényezőtől – például a töltőáram erősségétől, valamint a járműben a töltési folyamat ideje alatt aktívan elektromos áramot felhasználó eszközök számától – függ.
    Az elemektől egy speciális tömítő gyűrű védi a töltőcsatlakozót és a dugót. A töltőcsatlakozón lévő LED-es világító gyűrűk egyértelműen informálnak a töltési folyamat státuszáról. A navigációs rendszer és a BMW ConnectedDrive alkalmazás tájékoztatják a vezetőt a megfelelő töltőállomások helyéről és elérhetőségéről.
    A töltéshez való jogosultság ellenőrzése, valamint az energiaköltségek havi kiszámlázása a BMW ChargeNow mobilitási szolgáltatás* keretében külön megvásárolható ChargeNow kártya segítségével történik.
    Megjegyzés: a ChargeNow* a 360° ELECTRIC választéka tartozó, díjköteles szolgáltatás.
    *A szolgáltatás magyarországi elérhetőségével, valamint a használat feltételeivel kapcsolatos információkért kérjük, forduljon hivatalos BMW Márkakereskedőjéhez.

HÁLÓZATI KAPCSOLATOK.

Maradjon mindig összeköttetésben BMW-jével: az olyan BMW távolsági szolgáltatások* mellett, mint amilyen például az autó távolból való bezárása, hibrid-specifikus funkciók is elérhetők okostelefon (iOS vagy Android) segítségével. Mindez azt jelenti, hogy Ön mindig áttekintheti BMW 7-es Limousine iPerformance modelljének fogyasztási és hatékonysági adatait. A különböző eshetőségekre kifejlesztett BMW szolgáltatások bármikor rendelkezésre állnak a járműben – illetve azon kívül is.

*A szolgáltatás magyarországi elérhetőségével, valamint a használat feltételeivel kapcsolatos információkért kérjük, forduljon hivatalos BMW Márkakereskedőjéhez.

  • BMW Connected alkalmazás

    A BMW Connected App plug-in hibridekre optimalizált, iOS operációs rendszert használó okostelefonokhoz kifejlesztett Remote Services funkciói részletes információkat közölnek az autó pillanatnyi státuszáról – például a jármű helyzetéről, az akkumulátor töltöttségi szintjéről, illetve a még megtehető távolságról.

    A töltési folyamat akár a távolból is vezérelhető a heti időzítő segítségével, a jármű utasterének hőmérséklete pedig idejében a kívánt mértékűre állítható be az utazás előtt. Az úti célok, az érdekes helyek, valamint a töltőállomások helyzetére vonatkozó adatok az alkalmazásból könnyedén továbbíthatók a járműbe.

    A BMW Connected App plug-in hibridekre optimalizált Remote Services funkciói mérik az egyes utak hatékonyságát is, és hasznos tippeket adnak a hatékonyabb vezetés és a hatótávolság növelése érdekében.

  • Elő-kondicionálás

    Nyáron kellemesen lehűtött, télen pedig hívogatóan felmelegített autóba szállhat be – annak köszönhetően, hogy a BMW 740e/Le xDrive iPerformance álló helyzeti légkondicionálása ezt lehetővé teszi. Az elektromos hűtőkompresszornak, valamint a tartály nélküli elektromos fűtőegységnek köszönhetően az automata légkondicionáló berendezés szinte teljesen némán működik – akkor is, amikor a motor áll. A hét minden napjára három indulási idő programozható be.

    A fűtéshez és hűtéshez szükséges villamosenergiát a nagyfeszültségű akkumulátor, illetve töltés közben az elektromos hálózat biztosítja.

    Fél órával a tervezett indulás előtt a fűtés, a hűtés és a szellőztetés egy intelligens vezérlő rendszer segítségével megkezdi a tulajdonos által beállított hőmérséklet előállítását. A rendszer az autóba épített iDrive kontrollerrel, vagy egy kompatibilis okostelefonnal kényelmesen, a BMW ConnectedDrive alkalmazás segítségével vezérelhető.

    Amennyiben a nagyfeszültségű akkumulátor megfelelő töltöttségi szinttel rendelkezik, az állóhelyzeti légkondicionálás működőképes akkor is, ha a jármű éppen nem áll töltés alatt.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • Benzin- és dízelmotorral hajtott BMW 7-es modellek üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása:
    Kombinált fogyasztás (l/100km): 8,3–4,9
    Kombinált CO2-kibocsátás (g/km): 194–129

    A BMW 7-es iPerformance(3) modellek üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása:
    Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 2,9–2,3
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 66–51
    Energiafogyasztás (kWh/100 km, kombinált): 14,8–13,4

    Az itt szereplő fogyasztási és CO2-kibocsátási adatok meghatározása az Európai Parlament és Tanács 715/2007/EK rendeletének a típusjóváhagyás idején érvényben lévő változata alapján történt. Az adatok a német piacra szállított, alapfelszereltségű modellekre vonatkoznak. Az értékek a feltüntetett tartományon belül az adott modellhez elérhető opcionális felszereltségek, valamint a keréktárcsa- és gumiabroncs-méretek függvényében változhatnak.

    A (3) felső indexszel megjelölt modellek esetében megadott értékek már az új WLTP szabvány alapján kerültek megállapításra, ám azokat átkonvertálták a NEDC-értékekre annak érdekében, hogy az egyes járművek fogyasztási adatai összehasonlíthatók legyenek. [E modellek esetében a CO2-kibocsátás alapján kirótt adók és egyéb terhek kiszámítási alapját képező CO2-kibocsátási értékek az országonkénti törvényi szabályozások függvényében eltérőek lehetnek az itt szereplő értékektől.]

    A CO2-kibocsátásra vonatkozó adatok meghatározása az 1994/94/EK direktíva, valamint a mindenkor hatályos közösségi szabályozás alapján történt. Az üzemanyag-fogyasztásra és a CO2-kibocsátásra vonatkozó adatokat, valamint a hatékonysági besorolást a NEDC ciklus alapján határozták meg.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a márkakereskedőknél ingyenesen kapható, „Handbook of fuel consumption, the CO2 emission and power consumption of new passenger cars“ című brosúrából kaphat. A brosúra le is tölthető az internetről az alábbi linkre kattintva: https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html.