ELEGANCIA. AZ ASZFALTON.

A 7-es BMW dinamizmusa és hatékonysága.

ELEGANCIA. AZ ASZFALTON.

A 7-es BMW dinamizmusa és hatékonysága.

Az innovatív könnyűépítés, az úttörő motortechnológiák és az intelligens motormenedzsment a legjobb példák arra, hogy a BMW EfficientDynamics mérnökei által kidolgozott innovációk új mércét állítanak. E technológiák pedig mesteri módon egyesülnek a 7-es BMW-ben. Az eredmény a menetkényelem, a dinamizmus és a hatékonyság optimális kombinációja.

ELEGANCIA. AZ ASZFALTON.A 7-es BMW dinamizmusa és hatékonysága.

Az innovatív könnyűépítés, az úttörő motortechnológiák és az intelligens motormenedzsment a legjobb példák arra, hogy a BMW EfficientDynamics mérnökei által kidolgozott innovációk új mércét állítanak. E technológiák pedig mesteri módon egyesülnek a 7-es BMW-ben. Az eredmény a menetkényelem, a dinamizmus és a hatékonyság optimális kombinációja.

Read more

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Függetlenül attól, hogy a cél a maximális teljesítmény vagy éppen a minimális fogyasztás – a BMW számára a középpontban mindig a színtiszta BMW-s vezetési élmény áll. A BMW EfficientDynamics egy, a BMW által kifejlesztett stratégia, amely a fogyasztás és a CO2-kibocsátás minimalizálását, egyúttal a dinamizmus és a vezetési élmény fokozását szolgálja. Egy átfogó technológiai csomagról van szó, amely a motort, a motormenedzsmentet és a járműkoncepciót foglalja magában – és amely minden BMW alapfelszereltségének része.
A BMW TwinPower Turbo benzin- és dízelmotorok új generációja felelős a fokozott teljesítményért és az alacsonyabb fogyasztásért. A hatékonyság növeléséhez hozzájárul az optimalizált aerodinamika is, akárcsak a BMW EfficientLightweight filozófia, mely utóbbi egyszerre csökkenti a tömeget és növeli a jármű merevségét a legmegfelelőbb anyagok legmegfelelőbb helyen való alkalmazása révén. Mindez remekül példázza a BMW innováció terén betöltött vezető szerepét – amely az egyetlen olyan jelentős autógyártó vállalat, mely alapvető módon támaszkodik az ultrakönnyű és rendkívül merev karbonszál-erősítésű műanyagra (CFRP). Technológiák egész sora – többek között az intelligens energiamenedzsment és az opcionális ECO PRO mód – támogatja a vezetőt a fogyasztás optimalizálásában. A BMW kiemelt figyelmet szentel az olyan jövőbe mutató hajtáslánc-koncepcióknak is, mint amilyen a BMW eDrive technológia, amely ugyanúgy megtalálható a 100%-ban elektromos hajtásláncú modellekben, mint a plug-in hibridekben.

BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT.

BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT.

A fejlett könnyűépítési koncepciókat és az intelligens anyagösszetételt felvonultató BMW EfficientLightweight program szintén a minden részletre kiterjedő, átgondolt optimalizációt szolgálja.
Az alumínium, a nagy szilárdságú acél, a magnézium és a karbonszál-erősítésű műanyag (CFRP) – mely utóbbiból a Carbon Core szerkezet is készül – alkalmazása jelentős mértékben hozzájárul a jármű tömegének csökkentéséhez, ugyanakkor a stabilitás fokozásából is kiveszi a részét. Az előnyök egyértelműen megmutatkoznak az elődhöz képest akár 130 kilogrammot is elérő tömegcsökkenésben, amelyet annak ellenére sikerült elérni, hogy az új modellben több kényelmi és biztonsági funkció található. Mindemellett az intelligens hibrid konstrukció és a tömeg-optimalizált illesztési technológiák együttes alkalmazása még jobb tömegelosztást, valamint alacsonyabbra kerülő súlypontot eredményez.
Az említett fejlesztésekkel a BMW EfficientLightweight új mérföldkövet állít az intelligens könnyűépítés terén. Hasonló teljesítményű elődjeikkel összehasonlítva az új BMW 7-es sorozat modelljei akár 25%-kal is kevesebb CO2-t bocsátanak ki. A megtakarítás a teljes értékciklustól (a nyersanyag feldolgozásától a gyártásig, valamint az újrahasznosításra való elszállításig) az optimalizált gyártási eljárásokon (optimalizált anyagfelhasználás, megújuló energiaforrások alkalmazása a gyártás során) át egészen a jármű fenntartható elemeiig (másodlagos alumíniumból, illetve hőre lágyuló szintetikus anyagokból készült alkatrészek) tart.

CARBON CORE.

A 7-es BMW esetében a BMW EfficientLightweight filozófia központi fontosságú eleme a karosszéria hibrid konstrukciója. Az acél, az alumínium, de legfőképpen a karbon szál (karbonszál-erősítésű műanyag, CFRP) felhasználásának köszönhetően az autó nemcsak maradéktalanul teljesíti a dinamizmussal és a kényelemmel kapcsolatos elvárásokat, hanem új mércét is állít a luxus kategóriában.
A holisztikus koncepció középpontjában a Carbon Core konstrukció áll, amelynek az acélhoz képest meglévő tömegbeli előnye a karosszéria torziós merevségében mutatkozik meg. Mindez a teljes járműkoncepciótól a legapróbb részletekig mindent felölelő tömegcsökkentéssel együtt csaknem tökéletes, 50:50 százalékos súlyelosztást és még alacsonyabbra kerülő súlypontot eredményez. Mindez tehát egy olyan ideális autó DNS-évé áll össze, amely maximális menetkényelemmel dicsekedhet, és amely ugyanakkor minden korábbinál agilisabb, alacsonyabb fogyasztású és károsanyag-kibocsátású.
Ily módon a BMW EfficientDynamics intelligens módon kapcsolja össze egymással a hatékonyságot és a maximális dinamizmust, egyúttal felmutatja az innovatív könnyűépítésben rejlő technológiai lehetőségeket is.

AERODINAMIKA.

Az aerodinamika, amely nagyon fontos terület, alapvető szerepet játszik számtalan, a járművel kapcsolatos – például a légellenállással, a menetstabilitással, valamint az akusztikával szemben támasztott – elvárás teljesítésében.
A BMW EfficientDynamics szempontjából a legfontosabb szerep a légellenállásnak, azaz az ún. légellenállási együtthatónak jut, amely az áramvonalasság mérőszáma. A légellenállás 40%-áért a karosszéria, 20%-áért az alváz, 30%-áért a kerekek és a kerékjárati ívek, 10%-áért pedig a különböző, funkcióval rendelkező nyílások felelősek. A kerékjárati ívek és a nyílások kínálják a legjobb terepet az optimalizációra, mivel a formákat jelentős részben a járműdizájn határozza meg, az alváz pedig szinte teljesen egészében borítást kap.
A légellenállást jelentős mértékben csökkentik az Air Breather és az első kerékjárati íveknél keletkező Air Curtain, valamint az Active Air Stream elnevezésű, a hűtőlégterelőket láthatóvá tévő vesék. A hűtőradiátor előtt lévő hűtőlégterelők elektromosan nyílnak és záródnak a hűtési szükséglettől függően. Mindemellett a mindkét tengelyen megtalálható légrugózás 120 km/óra felett automatikusan 10 mm-rel lejjebb engedi a futóművet, ami még tovább csökkenti a légellenállást. A jármű légellenállása nagyjából 10%-kal mérséklődött az elődéhez képest a fejlesztéseknek köszönhetően.

  • Active Air Stream vesék

    Az Active Air Stream vesék az aerodinamika terén elért eredmények legmagasabb szintjét képviselik. Amikor hűtőlevegőre van szükség, a rendszer automatikusan bezárja a vesékben lévő hűtőlégterelőket, útját állva ezzel a motorba jutó légáramlatoknak. Mindez az aerodinamikai tulajdonságok mellett a fogyasztásra is jótékony hatással van.

  • Air Curtain

    Az Air Curtain rendkívül egyszerű módon, ugyanakkor igen hatékonyan csökkenti a karosszéria által keltett légellenállást. Két, az első léghárítóban kialakított szűkítő nyílás csatornázza be a légáramlatokat, amelyek azután kerekek mellett haladnak el. Mindez csökkenti a kerékjárati ívekben létrejövő turbulencia mértékét, ami mérsékli a fogyasztást és a CO2-kibocsátást. Az Air Breather további előnye, hogy hozzájárul a fő járműkomponensek még hatékonyabb hűtéséhez.

  • Air Breather

    Az első kerékjárati ívek mögött lévő Air Breather nyílások azon innovációk sorát gyarapítják, amelyek a jármű aerodinamikai tulajdonságait hivatottak javítani. Az első lökhárítóban lévő Air Curtain nyílásokkal együtt az Air Breather nagymértékben csökkenti a turbulenciát, és akkurátus módon csatornázza be a légáramlatokat. Mindez csökkenti a légellenállást, következésképpen a fogyasztást és a CO2-kibocsátást is.

  • Aero kerekek

    A tökéletes aerodinamikai optimalizáció nem áll meg a karosszériánál. A jármű kerekeiben, illetve azok mellett, a küllők forgó mozgása miatt gyakran olyan turbulenciák keletkeznek, amelyek akadályozzák a tökéletes légáramlást. Az új, a légellenállás csökkentésére optimalizált Aero keréktárcsák a BMW által tervezett turbina kialakítása hatásosan ellensúlyozza az ilyen turbulenciákat azzal, hogy optimális módon, a jármű oldala mellett vezeti el a levegőt. Mindennek köszönhetően csökken a légellenállás, egyúttal mérséklődik az emisszió, valamint fokozódik a vezetési élmény.

BMW 730d/Ld.

A BMW 730d/Ld soros 6 hengeres TwinPower Turbo dízelmotorja, amely a BMW EfficientDynamics erőforrások legújabb generációjába tartozik, a tekintélyt parancsoló teljesítményt alacsony fogyasztással ötvözi. A motor lenyűgöző, 620 Nm-es nyomatékot, valamint 265 LE (195 kW) maximális teljesítményt állít elő. A kombinált fogyasztás mindössze 5,7–5,3 l/100 km (xDrive: 5,9–5,6 l/100 km), a CO2-kibocsátás pedig szerény 150–139 g/km (xDrive: 155–148 g/km). Az ezzel az erőforrással ellátott BMW 730d/Ld 6,2–6,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órás sebességre (xDrive: 5,9–5,8 s), a végsebesség pedig 250 km/óra. Az alumíniumból készült, könnyűépítésű, 3,0 literes dízelmotor nagy teljesítményével, lenyűgöző erőleadásával és a minden fordulatszámon parádés gázreakciójával vált ki csodálatot. Az erőforrás a Common Rail közvetlen befecskendezést kétlépcsős turbófeltöltéssel és változó turbinageometriával ötvözi.

8 FOKOZATÚ STEPTRONIC SEBESSÉGVÁLTÓ.

8 FOKOZATÚ STEPTRONIC SEBESSÉGVÁLTÓ.

A 8 fokozatú Steptronic sebességváltó, amely új mércét állít a kényelem és a dinamizmus terén, a BMW EfficientDynamics egyik kulcseleme. A fokozatok közötti szokatlanul finom átmeneteknek köszönhetően minden fordulatszámon optimális az erőátvitel. Mindennek köszönhetően jelentősen csökken a fogyasztás, egyszersmind a vezető fokozott sportosságnak és dinamizmusnak örvendhet. A motor fordulatszáma – különösen nagyobb sebességnél – alacsonyabb, ami jótékonyan hat a fogyasztásra és a motorzajra is.
A kuplungszerkezet ugyancsak jelentős segítséget nyújt – még akkor is, ha a váltó manuális módban van. Az egyes fokozatok közötti fordulatszám-tartományok közötti csekély különbségeknek, illetve a precíz váltóhangolásnak köszönhetően a kapcsolások rendkívül finoman mennek végbe.
A beépített funkciók – például a prediktív hajtáslánc, a jármű mozgásainak folyamatos monitorozása és a forgalmi helyzet figyelése – jelentős hatást gyakorolnak a váltások végrehajtásának módjára. Az aktuálisan kiválasztott vezetési módtól függetlenül a rendszer mindig a legmegfelelőbb fokozatba kapcsol. A sebességváltó összeköttetésben áll a navigációs rendszerrel, így – az útvonal jellegzetességeinek megfelelően – a prediktív hajtáslánc a sportosabb, közvetlenebb (SPORT mód), valamint a kényelmesebb, kevesebb kapcsolást alkalmazó beállítás (COMFORT mód) között váltogat.

BMW xDrive.

Az intelligens BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszer tökéletesen alkalmazkodik még a legnehezebb útviszonyokhoz is, folyamatosan optimális tapadást biztosítva ezzel. Az xDrive és a dinamikus stabilitás kontroll (DSC) együttesen garantálják, hogy a BMW rendíthetetlenül tartsa a kijelölt irányt.

A DSC érzékelőjétől kapott jelek alapján az xDrive rugalmasan és gyorsan osztja el a nyomatékot a tengelyek között annak érdekében, hogy elejét vegye a túl-, illetve az alulkormányozottság jelenségének, és ezzel biztosítsa a kiváló iránytartást. Emellett sebes és biztonságos gyorsulást tesz lehetővé akár csúszós és meredek útszakaszokon is.Kritikus útviszonyok közepette a DSC-nek kevesebbszer kell beavatkoznia a folyamatokba. A BMW xDrive az összkerék-meghajtás összes előnyét – nevezetesen a kitűnő tapadást és iránytartást, valamint a menetbiztonságot – a BMW klasszikus értékének számító agilitással ötvözi a még nagyobb vezetési élmény érdekében.

INTELLIGENS ENERGIAMENEDZSMENT.

A 7-es BMW intelligens energiamenedzsmentje alapfelszereltségként tartalmazza a BMW EfficientDynamics részét képező Auto Start/Stop funkciót, a fékenergia-visszanyerést és az elektromos szervokormányt. Az említett technológiák együttműködnek egymással a fenntartható mobilitás és a maximális hatékonyság biztosítása érdekében.
Az itt bemutatott illusztrációk nem feltétlenül tükrözik teljes mértékben a valóságot.

  • Auto Start/Stop funkció

    Az Auto Start/Stop funkció gondoskodik arról, hogy csakis akkor történjen üzemanyag-felhasználás, ha a jármű ténylegesen mozgásban van. Amikor a jármű ideiglenesen megáll például a piros lámpánál vagy a dugóban, az Auto Start/Stop funkció a motor leállításával takarít meg üzemanyagot, amint a vezető teljesen állóra fékezte az autót. Ezzel a fogyasztás akár 6%-kal is csökken.
    Egy, az információs kijelzőn megjelenő szimbólum tájékoztat arról, hogy az Auto Start/Stop funkció aktiválva van. Amint a vezető elveszi a lábát a fékpedálról, a motor automatikusan újraindul.
    A funkció sohasem kényszerít kompromisszumokra a biztonság vagy a kényelem terén, tekintve, hogy inaktív marad, ha a motor még nem érte el az optimális üzemi hőmérsékletét, ha az utastér nem melegedett fel/hűlt le a megfelelő mértékben, ha az akkumulátor töltöttségi szintje túl alacsony, illetve, ha a vezető éppen elfordítja a kormánykereket. Amennyiben szükséges, a központi vezérlőegység még álló helyzetben is újraindítja a motort, ha például az autó gurulni kezd, vagy páralecsapódás jelenik meg a szélvédőn. Az Auto Start/Stop funkció egy gomb segítségével bármikor kikapcsolható.

  • Fékenergia-visszanyerés

    Minden egyes fékezési művelet alkalmával mozgási energia szabadul fel – és egészen a legutóbbi időkig ez az energia kárba veszett. A fékenergia-visszanyerés azonban kiaknázza a sokáig alulbecsült potenciálban rejlő lehetőségeket. A rendszer befogja azt az energiát, amely akkor keletkezik, amikor a vezető elveszi a lábát a gázpedálról, és azt elektromossággá alakítja át. Ez az elektromos áram azután az akkumulátor töltésére fordítódik. Az intelligens energiamenedzsment jóvoltából a generátornak nem kell folyamatosan működnie, így csökken ezen alkatrész terhelése. Az eredmény: alacsonyabb fogyasztás és megnövelt hajtóerő – vagyis a BMW EfficientDynamics klasszikus értékei.

  • Elektromos szervokormány

    Az elektromos szervokormány optimálisan a pillanatnyi sebességhez igazítja a rásegítés mértékét. Az eredmény: közvetlen, precíz viselkedés nagy sebességnél, valamint könnyed manőverezhetőség parkoláskor. A kormánymű csak akkor fogyaszt energiát, ha az tényleg szükséges. Mindezzel üzemanyag takarítható meg, és csökken az emisszió is.
    A berendezés hidraulikus szivattyú helyett elektromos motort használ. A hagyományos rendszerek esetében a belső égésű motornak folyamatosan energiával kell ellátnia a szivattyút – ezzel szemben az elektromos szervomotor csak akkor működik, ha a vezető megmozdítja a kormánykereket. Egyenesen haladva vagy ugyanazt a kormányszöget tartva (például hosszú kanyarokban) az elektromotor inaktív, így az energiát sem fogyaszt. Azzal, hogy a rásegítés mértéke a pillanatnyi helyzethez és sebességhez igazodik, a kormányzás kényelmesebbé válik.

DRIVING EXPERIENCE SZABÁLYOZÁS ADAPTIVE MÓDDAL.

A Driving Experience kapcsoló jóvoltából a vezető választhat az alapbeállításnak számító COMFORT mód, a hatékonyságot célzó ECO PRO mód, valamint a SPORT mód között, mely utóbbi még dinamikusabb haladást tesz lehetővé. Az új, interaktív ADAPTIVE mód az aktuális vezetési helyzetnek megfelelően, folyamatosan módosítja az adapív futómű, a kormányzás és a Steptronic sebességváltó karakterisztikáját.

  • Siklás

    A „siklás” funkció egészen 160 km/órás sebességig engedi az úton üresben gurulni az autót, amint a vezető fékezés nélkül veszi le a lábát a gázpedálról.

  • Route-Ahead asszisztens

    A Route-Ahead asszisztens a navigációs rendszer segítségével gyűjti be az adatokat a helyi útviszonyokról, és azok alapján előre tippeket ad a vezetőnek. Amennyiben például a következő kanyar után változik a megengedett sebesség, az asszisztens a kanyar előtt lasssítást javasol.

  • ECO PRO Route

    Az ECO PRO Route funkció ugyancsak segítséget nyújt az üzemanyag hatékony felhasználásához azzal, hogy a hatékonyságra optimalizált útvonalat javasol a forgalom sűrűségének, az egyéni vezetési stílusnak és a helyi viszonyoknak a figyelembevételével.

  • Adaptive mód

    Az adaptív mód a Driving Experience kapcsoló egy intelligens és interaktív funkciója. Az adaptív mód kiválasztása befolyásolja az adaptív futóművet, a kormányzást, valamint a Steptronic sebességváltó működését, és folyamatosan az aktuális helyzethez igazítja a beállításokat, összhangban a kiválasztott vezetési móddal (COMFORT/SPORT).

    Adaptive módban a rendszer számos körülményt vesz figyelembe, így például a gázadást, a kormánymozdulatokat és a sebességszabályozó automatika beállításait, illetve a vezető egyéni stílusát. Mindemellett a rendszer támaszkodik a valós idejű navigációs rendszerrel való együttműködésre is, amelynek alapján a felfüggesztést úgy állítja be, hogy az felkészüljön a kanyarokra, a kereszteződésekre vagy a megváltozó útviszonyokra. Az Adaptive mód mellett a vezető kiválaszthatja a SPORT, a COMFORT vagy az ECO PRO módot is.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • Benzin- és dízelmotorral hajtott BMW 7-es modellek üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása:
    Kombinált fogyasztás (l/100km): 8,3–4,9
    Kombinált CO2-kibocsátás (g/km): 194–129

    A BMW 7-es iPerformance(3) modellek üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása:
    Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 2,9–2,3
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 66–51
    Energiafogyasztás (kWh/100 km, kombinált): 14,8–13,4

    A BMW 750Li xDrive (1) fogyasztási és CO2-kibocsátási adatai:
    Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 8,5–8,3
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 197–192
        
    A BMW 730d (3) fogyasztási és CO2-kibocsátási adatai:
    Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 5,6–5,3
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 146–139

    Az itt szereplő fogyasztási és CO2-kibocsátási adatok meghatározása az Európai Parlament és Tanács 715/2007/EK rendeletének a típusjóváhagyás idején érvényben lévő változata alapján történt. Az adatok a német piacra szállított, alapfelszereltségű modellekre vonatkoznak. Az értékek a feltüntetett tartományon belül az adott modellhez elérhető opcionális felszereltségek, valamint a keréktárcsa- és gumiabroncs-méretek függvényében változhatnak.

    A (3) felső indexszel megjelölt modellek esetében megadott értékek már az új WLTP szabvány alapján kerültek megállapításra, ám azokat átkonvertálták a NEDC-értékekre annak érdekében, hogy az egyes járművek fogyasztási adatai összehasonlíthatók legyenek. [E modellek esetében a CO2-kibocsátás alapján kirótt adók és egyéb terhek kiszámítási alapját képező CO2-kibocsátási értékek az országonkénti törvényi szabályozások függvényében eltérőek lehetnek az itt szereplő értékektől.]

    A CO2-kibocsátásra vonatkozó adatok meghatározása az 1994/94/EK direktíva, valamint a mindenkor hatályos közösségi szabályozás alapján történt. Az üzemanyag-fogyasztásra és a CO2-kibocsátásra vonatkozó adatokat, valamint a hatékonysági besorolást a NEDC ciklus alapján határozták meg.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a márkakereskedőknél ingyenesen kapható, „Handbook of fuel consumption, the CO2 emission and power consumption of new passenger cars“ című brosúrából kaphat. A brosúra le is tölthető az internetről az alábbi linkre kattintva: https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html.