RUHÁZZON ÁT FELADATOKAT MEGBÍZHATÓ SEGÍTŐIRE.

A BMW ConnectedDrive vezetőt segítő rendszerei a 7-es BMW-ben.

Számos innovatív technológia sokféle módon nyújt Önnek támogatást út közben, csúcsszintű kényelmet és biztonságot nyújtva ezzel. Ez azt is jelenti egyúttal, hogy a leglényegesebb dologra összpontosíthat – a gondtalan vezetési élményre.

PROFESSIONAL NAVIGÁCIÓS RENDSZER TOUCH DISPLAY KIJELZŐVEL.

A Professional navigációs rendszert letisztult dizájn és kimagasló szolgáltatás-kínálat jellemzi. A rendszer egyszerűen használható navigációs szolgáltatásokat nyújt, amelyek zökkenőmentesen vezérelhetők a BMW kezelőszerveivel, így például az iDrive Touch kontrollerrel ellátott iDrive rendszerrel, valamint a Touch Display érintőképernyővel. A rendszer mindemellett magában foglalja a beszédvezérlést, a DVD-meghajtóval ellátott BMW Professional rádiót, valamint az audiofájlok számára fenntartott, 20 GB-os memóriát is. A beépített, osztottképernyő-funkciós (fő- és mellékablakok), színes, 10,25 colos LCD kijelzőt optimális leolvashatóságra és áttekinthetőségre tervezték.
Az iDrive kontrollerrel – amelynek érintésérzékeny felületén egyszerűen, kézírással vihetők be az úti célok nevei – segítségével könnyedén kiválasztható az adatbevitel módja, vagyis az érintőképernyő, a gesztusvezérlés vagy a beszédvezérlés, illetve a hét „kedvencek” gomb.
A térképadatbázis 3 évig ingyenesen frissíthető a Márkakereskedésben.

  • Automatikus térképfrissítés

    A térképadatbázis 3 évig ingyenesen frissíthető a Márkakereskedésben.

DRIVING ASSISTANT PLUS KORMÁNYZÁS- ÉS SÁVTARTÓ-ASSZISZTENSSEL.

A Driving Assistant Plus a részben önvezető jármű kényelmét biztosítja a Stop&Go funkcióval ellátott aktív sebességszabályozó automatikának, a kormányzás- és sávtartó asszisztensnek köszönhetően. A vezetéstámogató funkciók mellett az aktív biztonságról a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az oldalirányú ütközés ellen védő aktív sávtartás-asszisztens, fékezés funkcióval ellátott, ráfutásos ütközésre és gázolásveszélyre figyelmeztető rendszer és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer gondoskodik.

Az aktív sebességszabályozó automatika tartja a kívánt sebességet (egészen 210 km/óráig), valamint az elöl haladó autótól való követési távolságot. A kényelmes kormányzás- és sávtartó asszisztens ugyanekkora sebességig használható. Utóbbi funkció átveszi a vezetőtől a kormányzás feladatát, és a sáv közepén tartja a BMW-t. Lassan haladó forgalomban és dugókban a jármű automatikusan, fékezéssel és gyorsítással állandó távolságot tart az elöl haladó járműtől.

Az itt bemutatott illusztrációk nem feltétlenül tükrözik teljes mértékben a valóságot.

  • Kormányzás- és sávtartó asszisztens torlódásasszisztenssel

    A torlódásaszisztenst is magában foglaló kormányzás- és sávtartó asszisztens arra hivatott, hogy monoton közlekedési viszonyok között nyújtson támogatást a vezetőnek. 0 és 210 km/órás sebesség között a rendszer automatikusan kormányozza a járművet, és mindig a sáv közepén tartja azt.

    Az ultramodern kormányzási funkció, amely bekapcsolt sebességtartó automatika mellett is működőképes, többféle felderítő radarrendszert és egy sztereó kamerát alkalmaz. A rendszer a sávfelfestések, valamint az elöl haladó jármű alapján – ha van ilyen – pozícionálja magát. A funkció automatikusan tartja a kívánt követési távolságot az elöl haladó járműtől, és egészen álló helyzetig szabályozza az autó sebességét, mindemellett aktív támogatást nyújt a kormányzásban. A kormányzás- és sávtartó asszisztens egy új jelentős mérföldkő a magas szinten automatizált vezetés felé vezető úton.

    Noha a rendszer teljesen önállóan is képes irányítani az autót, a törvényi előírások szerint a vezetőnek továbbra is a kormányon kell tartania mindkét kezét. Ha a vezető nem tartja magát ehhez az előíráshoz, az érzékelők felismerik ezt, és a rendszer bizonyos idő eltelte után akusztikus figyelmeztetést bocsát ki. A figyelmeztetést követően a rendszer stand-by (alvó) módba vált. Ugyanez a helyzet akkor is, ha a vezető sávváltási szándékkal bekapcsolja az irányjelzőt, vagy akkor, ha a rendszer működéséhez szükséges követelmények nem állnak fenn, például azért, mert a sáv túl szűk.

  • Sávtartó asszisztens aktív oldalirányú ütközés elleni védelemmel

    Az aktív oldalirányú ütközés elleni védelemmel ellátott sávtartó asszisztens tevőlegesen avatkozik be a kormányzásba, elkerülendő és a nem szándékos sávelhagyást, illetve a járműtől oldalt lévő tárgyakkal való ütközést. Amennyiben az ütközésveszélyre figyelmeztető jelzés aktivált állapotban van, és az elöl haladó jármű fékez, a BMW egyre intenzívebb figyelmeztetések kibocsátásával, azután enyhe, majd teljes erejű fékezéssel reagál.

BMW HEAD-UP DISPLAY.

A teljes színspektrumú BMW Head-Up Display az utazással kapcsolatos információkat közvetlenül a vezető látóterébe vetíti, így az teljes mértékben a vezetésre összpontosíthat. A kijelzőn olyan adatok szerepelnek, mint például a pillanatnyi sebesség, a navigációs tippek, az előzési tilalomra is figyelmeztető sebességhatár-kijelzés információi, a telefonhívás- és a lejátszási listák, valamint a különböző vezetőt segítő rendszerek információi és figyelmeztetései.
A szélvédőre vetített ikonok igen nagy felbontásban, színesben jelennek meg a valósághű közlekedési szimbólumokkal együtt. A vetített kép a jármű előtt 2,3 méterrel látszik lebegni. Ez, valamint az optimális elhelyezés biztosítják a gyors és kényelmes leolvashatóságot, amely csak minimális mértékben vonja el a vezető figyelmét.
A vetített kép fényereje automatikusan igazodik a külső fényviszonyokhoz, míg a vetítési magasság attól függően változik, hogy nappal vagy éjszaka van-e. A vezető maga választhatja ki, hogy a pillanatnyi sebesség és a vezetőt támogató rendszerek jelzései mellett milyen információk jelenjenek meg a kijelzőn.

PARKOLÁS.

Három funkció tökéletesen összehangolt együttműködése: a parkolóasszisztensnek, a távvezérlésű parkolásnak és az aktív parkolássegítő rendszernek köszönhetően a 7-es BMW-vel való parkolás igen egyszerű művelet. Nem jelentenek problémát még a szűk garázsok sem. Egyszerűen csak szálljon ki 7-es BMW-jéből, majd távirányítással, a BMW Display kulcs használatával parkolja be az autót.

  • Távvezérlésű parkolás

    A távvezérlésű parkolás funkció jóvoltából a vezető parkolás előtt kényelmesen kiszállhat az autóból, majd távirányítással orral előre beparkolhatja azt a szűk parkolóhelyre vagy garázsba – vagy fordítva, ugyancsak távirányítással kitolathat onnan. A távirányítású parkolást a vezető a járművön kívülről, a BMW Display kulcs segítségével kezdeményezheti.

    A teljes parkolási procedúrát a parkolássegítő rendszer (PDC) érzékelői, a parkoló-asszisztens és a Surround View érzékelői felügyelik. A távirányítású parkolás funkció használatához az autót a parkolóhellyel vagy a garázsbejárattal szemben, egyenesen, középre kell beállítani. A parkolási műveletet a vezető bármikor megszakíthatja.

    A művelet végén a motor a kulcs segítségével állítható le. Indulás előtt a motor ugyancsak a kulcs segítségével indítható be. A parkolóhelyről való távirányítású kitolatásnál a jármű automatikusan, egyenes vonalban tolat ki.

    A távirányítású parkolás funkció várhatóan 2016 márciusától lesz elérhető a 730d, 740d, 730i, 740i, 750i, 730Ld, 740Ld, 730Li, 740Li és 750Li modellekhez.

  • Parkolóasszisztens

    A parkolóasszisztens teljesen automatikusan hajtja végre a párhuzamos, valamint az útra merőleges parkolási műveleteket. Akár be van kapcsolva, akár nem, a rendszer alacsony sebességnél (35 km/óra alatt), maximum 1,5 méteres oldaltávolságban elhaladva a parkoló járművektől, felmérő a potenciális parkolóhelyeket.
    Amint a rendszer megfelelő méretű parkolóhelyet talált, a vezetőnek csak be kell kapcsolnia az irányjelzőt, és a parkolóasszisztens átveszi tőle a kormányzás, valamint a fokozat-kiválasztás, a gyorsítás és a fékezés feladatát. A vezetőre csak a parkolási művelet figyelése marad. A rendszer a központi kijelzőn, valamint akusztikus jelzésekkel ad utasításokat. A parkolóasszisztens hangjelzést bocsát ki a parkolási művelet végén, és „P” állásba helyezi a váltót.
    A parkolóasszisztens segítsége nélkül végrehajtott parkolási műveletek során az oldalirányú parkolássegéd érzékelők segítségével figyeli az oldalt lévő területeket, és a központi kijelzőn jeleníti meg az akadályokat. Az aktív parkolássegítő rendszer (PDC) automatikusan fékez, amennyiben tolatáskor fennáll az akadállyal való ütközés veszélye. A vezető így kipihent maradhat, és nagyobb biztonságot élvezhet parkolás közben.

  • Aktív PDC

    Az aktív PDC fékezés funkciója tolatáskor nyújt támogatást a vezetőnek azzal, hogy segít elkerülni az ütközéseket, illetve csökkenti az esetlegesen bekövetkező baleset súlyosságát. A vezető tehát stresszmentesebben és biztonságosabban parkolhat.

SURROUND VIEW 3D NÉZET, FELÜLNÉZET ÉS PANORÁMA NÉZET FUNKCIÓKKAL.

A Surround View egy, a parkolást vizuálisan segítő rendszer, amely olyan kameraalapú rendszereket foglal magában, mint a tolatókamera, Panoráma nézet és a 3D nézet. A külső tükrökbe, valamint az autó orr-részébe és farába beépített kamerák 360°-os látószögű képet biztosítanak az autó környezetéről.


Ahelyett, hogy egyszerűen csak az autó mögötti teret mutatná, a felülnézet láthatóvá teszi a vezető számára az ajtók melletti, a felfestéseket tartalmazó részt is, így még kényelmesebbé válik a parkolás. Amikor aktiválva van 3D nézet funkció, mindeközben egy számítógép által generált 3D-s nézet is megjelenik a kijelzőn, így még jobban áttekinthetővé válik az autó környezete a parkolási manőver végrehajtása közben. A Panoráma nézet funkció biztonságosabbá varázsolja a rosszul belátható helyeken, például az autókihajtókon vagy a bonyolult kereszteződésekben való navigálást. Az elöl, középen elhelyezett kamera rögzíti a jármű előtti forgalmi eseményeket. Ily módon a vezető idejekorán észleli a keresztező forgalmat, és ennek megfelelően cselekedhet. Az oldalsó nézet funkció automatikusan kikapcsol, amint a jármű átlépi a 15 km/órás sebességet.


A vezető külön-külön is aktiválhatja a felülnézet, a Panorama nézet és a 3D nézet funkciókat. A rendszer legközelebbi használatakor automatikusan a legutoljára használt funkció aktiválódik. A kamerarendszerek automatikusan aktiválódnak, amint a vezető hátrameneti fokozatba kapcsol, vagy megnyomja a PDC, illetve a Panoráma nézet gombját. A kamerák képe a központi kijelzőn látható.

Surround View.

Tekintse meg a rendszer működéséről szóló
ismertetőfilmet.

BMW NIGHT VISION SZEMÉLYFELISMERÉSSEL.

A gyalogos-felismerés funkcióval ellátott BMW Night Vision a fényszórók hatósugarán kívülre tolja ki a vezető látótávolságát, lehetővé téve azt, hogy a gyalogosok és a nagyobb testű állatok éjszaka jóval nagyobb távolságból észlelhetők legyenek. A gyalogosokat és az állatokat a vakításmentes főfényszóró dinamikus kijelölő fény funkciója külön megvilágítja. A BMW vesék egyikébe épített infravörös kamera a jármű előtti területet pásztázza, a kép pedig a központi kijelzőn jelenik meg. Mindez lehetővé teszi a vezető számára, hogy nagyjából 300 méteres távolságból észlelje a gyalogosokat és az állatokat.
 

A jármű sebességét és a kormányzási szöget figyelembe véve a rendszer kiértékeli, hogy az azonosított objektum ténylegesen veszélyt- jelent-e. Amennyiben akut veszélyhelyzet áll fenn, villogó, piros színű (állatot vagy emberi alakot ábrázoló) ikon tűnik fel a videó képen, valamint a BMW Head-Up Display-en. Akusztikus jelzés is felhangzik, a fékek pedig készenléti állapotba helyezkednek.
 

A rendszer automatikusan aktiválódik, amint a jármű elindul, és figyelmeztető jelzést bocsát ki, ha veszélyhelyzetet érzékel, viszont a kijelző nincs bekapcsolva. A személyfelismeréssel ellátott BMW Night Vision a BMW ConnectedDrive innovációja.

  • Benzin és dízel motorral hajtott BMW 7-es modellek üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása:
    Kombinált fogyasztás (l/100km): 12,6*–4,4
    Kombinált CO2-kibocsátás (g/km): 299–116

    A BMW 7-es iPerformance modellek üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása:
    Kombinált fogyasztás (l/100km): 2,5–2,0
    Kombinált CO2-kibocsátás (g/km): 56–45
    Energiafogyasztás (kWh/100 km, kombinált): 13,9–12,5

    A BMW 750Li xDrive fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatai:
    Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 8,5–8,3
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 197–192

    Az üzemanyag-fogyasztásra, a CO2-kibocsátásra és a villamosenergia-fogyasztásra vonatkozó adatok a keréktárcsa- és a gumiabroncs-méret függvényében változnak.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption, CO2 Emission And Electric Power Consumption Guidelines" című, a márkakereskedőknél ingyenesen kapható, illetve a következő postacímen megrendelhető brosúrából kaphat: Deutsche Automobil Treuhand GmbH Helmuth-Hirth-Str. 1 73760 Ostfildern, Németország.