A BMW 3-as álcázott prototípusa a versenypálya kanyarjában.

MAGASABB FOKOZAT. TÖBB ADRENALIN.

Az új BMW 3-as Limousine.

MAGASABB FOKOZAT. TÖBB ADRENALIN.

Az új BMW 3-as Limousine.

MAGASABB FOKOZAT. TÖBB ADRENALIN.Az új BMW 3-as Limousine.

Június elején néhány kiválasztott újságíró a világ minden tájáról alkalmat kapott arra, hogy tesztelje az új BMW 330i-t a Nürburgring Nordschleifén. A pálya tökéletes helyszín az alapos próbatételre, a határokig feszítve a menetdinamika, a motor, a futómű és a kormányzás legrejtettebb képességeit is. A sportlimuzin megmutatta, mit jelent a menetdinamika a BMW 3-as számára. Habár külsőjét még álcázás borította, így is képes volt meggyőzően kiemelni a tökéletes autó karakterét.

5 DINAMIKUS TÉNY.

  • 01 Kifinomult TwinPower Turbo négyhengeres benzinmotor – immár 258 LE teljesítménnyel.
  • 02 A 400 Nm-es legnagyobb nyomaték már 1550-es fordulatszámtól rendelkezésre áll.
  • 03 Az intelligens könnyűépítésnek köszönhetően tömege akár 25 kg-mal alacsonyabb.
  • 04 Kiegyensúlyozott tengelyterhelés (50:50), alacsonyabb súlypont és szélesebb nyomtáv.
  • 05 Optimalizált futómű a maximális precizitás, agilitás és simaság érdekében.
A BMW 3-as álcázott prototípusa a vadon havában.

AKCIÓBAN A TÖKÉLETESSÉG.

Az új BMW 3-as Limousine téli próbán, Arjeplogban.

AKCIÓBAN A TÖKÉLETESSÉG.

Az új BMW 3-as Limousine téli próbán, Arjeplogban.

MENETDINAMIKA A HARMADIK HATVÁNYON.

A feladat: a karosszéria, a súlyelosztás, az aerodinamika, a hajtáslánc, a futómű, a csillapítás, a gördülési ellenállás és a kormányzás tökéletes egymáshoz hangolása. Az új BMW 3-as mérnökei a hetedik modellgenerációval ismét sikeresen emelték új magasságokba a páratlan menetdinamikát. Az eredmény: kiváló úttartás, tökéletes irányíthatóság és fokozott agilitás.

A BMW 3-as álcázott prototípusa a versenypálya kanyarjában.

ERŐSEBB. PÖRGŐSEBB. HATÉKONYABB.

Az új BMW 330i kifinomult, még erősebb TwinPower Turbo négyhengeres benzinmotorja immár 258 LE teljesítményt és 400 Nm nyomatékot, vele pedig még intenzívebb gyorsulást kínál. Az erőforrás már 1550-as percenkénti fordulatszámon szabadjára engedi teljes erejét. A vezetési módok közötti nagyobb különbségnek és a még gyorsabb sebességváltásoknak köszönhetően pedig lenyűgözően sportos és agilis. Ezzel párhuzamosan a motor a BMW EfficientDynamics megoldások hatására hatékonyságával és fogyasztásával is lenyűgöz. Az optimalizált hőelvezetés, a kisebb súrlódás, a 350 bar nyomáson történő benzinbefecskendezés és az optimalizált 8 fokozatú Steptronic sebességváltó együtt képes csökkenteni a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátást.

A BMW 3-as álcázott prototípusa oldalnézetből, a versenypálya kanyarjában.

ALACSONYABB. SZÉLESEBB. DINAMIKUSABB.

Az új BMW 330i nemcsak könnyebb lett elődjénél, hanem súlypontja is 10 mm-rel alacsonyabbra került, nyomtávja pedig 30 mm-rel megnőtt. A tökéletesen hangolt és magabiztos futómű alapját az alacsonyabb tömeg és a tökéletesen kiegyensúlyozott súlyelosztás jelenti. A Nürburgringen tesztelt BMW 330i dinamikusan hangolt M Sport futóművel volt felszerelve – az átfogó felszereltség része a változtatható sport kormánymű, az M Sport fékek és az elektromos vezérlésű M Sport differenciálmű is. A menetdinamikát a karosszéria is befolyásolja, amelynek merevebb kialakítása érzékenyebbé teszi a kormányzást és javítja a zajszintet menet közben.

A BMW 3-as álcázott prototípusa szemből, a versenypálya kanyarjában.

MÉG PRECÍZEBB. MÉG KÖZVETLENEBB. MÉG AGILISABB.

Maga a kormányzás is jelentősen hozzájárul a menetdinamikához. A cél: sportos, közvetlen kormányzás, stabilitás az egyenesekben és intuitív, könnyed vezetési karakterisztika – még a határokon is. Az új BMW 330i esetében mindezen paraméterek még tovább optimalizáltak. A tengelyek dizájnja és a kormányzási paraméterek javultak, a sport kormányművel pedig a kanyarvétel még precízebb. Az autó sportos karakterének még következetesebb életre hívásához a „Komfort” és a „Sport” vezetési módok között nagyobb a különbség. Menetdinamika tekintetében az új BMW 3-as a precizitás, az agilitás és a kifinomultság etalonját jelenti.