HATÁRTALAN LEHETŐSÉGEK, MELYTŐL A LÉLEGZETE IS ELÁLL.

A BMW 3-as Gran Turismo dinamizmusa és hatékonysága.

HATÁRTALAN LEHETŐSÉGEK, MELYTŐL A LÉLEGZETE IS ELÁLL.

A BMW 3-as Gran Turismo dinamizmusa és hatékonysága.

Nagyobb vezetési élmény kisebb emisszió mellett. A BMW 3-as Gran Turismo olyan tulajdonságokat ötvöz egymással, amelyek látszólag nem férnek meg egymás mellett. Az autót egy egész technológiai csomag segíti hozzá a csúcsteljesítmény eléréséhez – a BMW EfficientDynamics elemeitől, például a nyolcfokozatú Steptronic sebességváltótól kezdve egészen az adaptív futóműig. Optikailag pedig az aktív hátsó légterelő emeli ki a BMW 3-as Gran Turismo dinamizmusát.

hATÁRTALAN LEHETŐSÉGEK, MELYTŐL A LÉLEGZETE IS ELÁLL.A BMW 3-as Gran Turismo dinamizmusa és hatékonysága.

Nagyobb vezetési élmény kisebb emisszió mellett. A BMW 3-as Gran Turismo olyan tulajdonságokat ötvöz egymással, amelyek látszólag nem férnek meg egymás mellett. Az autót egy egész technológiai csomag segíti hozzá a csúcsteljesítmény eléréséhez – a BMW EfficientDynamics elemeitől, például a nyolcfokozatú Steptronic sebességváltótól kezdve egészen az adaptív futóműig. Optikailag pedig az aktív hátsó légterelő emeli ki a BMW 3-as Gran Turismo dinamizmusát.

DINAMIZMUS A CSÚCSON.

DINAMIZMUS A CSÚCSON.

Egy futómű, amely útra viszi a teljesítményt. A BMW TwinPower Turbo motorok, amelyek maximális mennyiségű energiát bocsátanak rendelkezésre. Fedezze hát fel a BMW 3-as Gran Turismo lenyűgöző dinamizmusát – és ismerje meg a határtalan vezetési élményt.

 

BMW 340i Gran Turismo
l/100 km (kombinált): 7,3–7,0
CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 166–159
 

Az üzemanyag-fogyasztásra, a CO2-kibocsátásra és a villamosenergia-fogyasztásra vonatkozó adatok a kerék- és a gumiabroncsméret függvényében változhatnak. Az üzemanyag-fogyasztás meghatározása az EU vezetési ciklus alapján történt. Az illusztrációkban szereplő modellek olyan kiegészítő felszereléseket és tartozékokat tartalmazhatnak, amelyek nem részei az alapfelszereltségnek.


HATÉKONYSÁGGAL PÁROSULÓ DINAMIZMUS.

A BMW 3-as Gran Turismo új mércét állít a dinamizmus és a menetkényelem terén. A BMW TwinPower Turbo motorokkal együttműködőve a nyolcfokozatú Steptronic sebességváltó bármilyen fordulatszámon optimális erőfelépítést garantál. Az adaptív M futómű pedig még intenzívebb élménnyé teszi a dinamizmust.

  • BMW TwinPower Turbo motorok

    A BMW TwinPower Turbo technológiának köszönhetően a BMW EfficientDynamics erőforrások családjába tartozó benzines és dízelmotorokat agilis teljesítményleadás és kimagasló gázreakciók jellemzik még alacsony fordulatszámokon is, miközben azok rendkívül gazdaságosak és alacsony emissziójúak. A nagyobb hatékonyság és az optimális dinamikai jellemzők jelentős mértékben fokozzák a vezetés élményét.

    A benzinmotorokat innovatív turbófeltöltési technológiával, fokozatmentes Valvetronic szelepvezérléssel, dupla-VANOS vezérműtengely-állítással és nagy precizitású befecskendezéssel látják el. A többi, rendkívül korszerű komponenssel együtt mindez elképesztően nagy erőt és fokozott hatékonyságot biztosít. A dízelmotorokban a változó turbinageometriájú turbófeltöltést és a Common Rail közvetlen befecskendezést ötvözik. Az optimalizált égési folyamat alacsony fogyasztást és emissziót eredményez.

  • 8 fokozatú Steptronic sebességváltó

    A 8 fokozatú Steptronic sebességváltó, amely új mérföldkövet jelent a kényelem és a dinamizmus területén, a BMW EfficientDynamics kulcsfontosságú eleme. A fokozatok közötti szokatlanul kicsi áttételiarány-különbség optimális erőleadást biztosít bármilyen fordulatszámon. Mindez jelentős mértékben csökkenti a fogyasztást, miközben a vezető fokozott sportosságot és dinamizmust élvezhet. A motor fordulatszáma – különösen nagyobb sebességnél – alacsonyabb a szokásosnál, ami a mérsékeltebb fogyasztásban és motorzajban is megmutatkozik.

    Az elektronikus vezérlésű nyomatékváltó tengelykapcsoló szintén fontos szerepet játszik – még akkor is, ha a váltó manuális módban van. Az egyes fokozatokhoz tartozó fordulatszám-tartományok közötti kis különbségnek és a precíz váltóhangolásnak köszönhetően a kapcsolások rendkívül simán mennek végbe.
    Az olyan beépített funkciók, mint a prediktív hajtáslánc-vezérlés, a jármű mozgásának folyamatos monitorozása, valamint a forgalmi helyzet figyelése szintén befolyásolják a váltásokat. Függetlenül az adott vezetési módtól, a rendszer mindig az adott helyzetben legmegfelelőbb fokozatot választja ki. A sebességváltó összeköttetésben áll a navigációs rendszerrel, így az útvonal jellemzőinek függvényében a prediktív hajtáslánc-vezérlés váltogat a sportosabb, kihegyezettebb (SPORT mód), valamint a kevesebb kapcsolással járó, kényelmesebb beállítások (COMFORT mód) között.

    SPORT módban a hajtláslánc sportosabb és élesebb reakciójú, a COMFORT módban viszont a kényelmet előnyben részesítő, az alacsonyabb fordulatszámokat preferáló váltási program érvényesül. Mindemellett a további funkciók – például a prediktív hajtáslánc-vezérlés, a jármű mozgásának folyamatos monitorozása, valamint a közlekedési szituáció figyelése – jelentős hatással vannak a sebességváltó működési karakterisztikájára. Az aktuális vezetési módtól függetlenül a rendszer mindenkor a legideálisabb fokozatot választja ki.

  • Adaptív M futómű

    A 10 milliméterrel ültetett adaptív M futómű még jobban kiaknázhatóvá teszi a járműben rejlő dinamikai potenciált. A vezető a Driving Experience szabályozás segítségével kiválaszthatja azt a karakterisztikát – a kényelmestől az extrém sportosig –, amely a leginkább illik a kívánt vezetési stílushoz. Bármelyik beállításra is essen a választás, az adaptív M futómű elektronikus vezérlésű lengéscsillapítói a másodperc tört része alatt alkalmazkodnak az útviszonyokhoz. A rendszer számos érzékelőt használ egyebek mellett a kerék vibrációinak, valamint a jármű sebességének mérésére annak érdekében, mindig garantált legyen az optimális csillapítás és járműbiztonság.

    A COMFORT mód a pihentető utazáshoz ajánlott. A SPORT módban érezhetően feszesebbé válik a csillapítás, sportosabbá téve a futómű karakterisztikáját. A kimondottan dinamikus autózáshoz a SPORT+ mód a legjobb választás: a DTC funkció (dinamikus vonóerő-szabályozás) ilyenkor aktív, aminek következtében a rendszer engedi jobban kipörögni a meghajtott kerekeket, utat nyitva ezzel a fenomenálisan sportos vezetési stílus számára.

    A DSC mindazonáltal nem teljesen inaktív; jóval később – a fizikailag lehetséges és még biztonságos határ elérésekor – avatkozik csak be a jármű stabilizálásának céljából.

AKTÍV HÁTSÓ LÉGTERELŐ.

Az aktív hátsó légterelő – amely automatikusan emelkedik ki a 110 km/órás sebességet átlépve, majd húzódik vissza 70 km/óra alá lassulva – a stabilitás fokozását szolgálja. A légterelő manuálisan, a vezetőoldali ajtón elhelyezett gombbal is működtethető.

INTELLIGENS ENERGIAMENEDZSMENT.

A BMW EfficientDynamics alaptechnológiái – például az Auto Start/Stop funkció, az ECO PRO mód, a fékenergia-visszanyerés és az elektromechanikus szervokormány – együttesen egy intelligens energiamenedzsment rendszert alkotnak, amely csökkenti a fogyasztást, és ily módon hozzájárul a fenntartható mobilitás megteremtéséhez. A magas szintű dinamizmus és vezetési élmény kompromisszumok nélkül megmarad.

  • Driving Experience szabályozás ECO PRO móddal

    A Driving Experience szabályozás jóvoltából a vezető a COMFORT mód, a hatékonyságot célzó ECO PRO mód, a dinamikus SPORT mód, illetve a SPORT+ módok közül választhat, mely utóbbi egészen a fizikailag lehetséges határokig engedi érvényesülni a dinamizmust. Az ECO PRO mód nemcsak a Steptronic sebességváltó (ha van ilyen a járműben) karakterisztikájába avatkozik be, hanem a például a fűtés/légkondicionálás működésébe is az üzemanyag-hatékonyság növelésének érdekében. Az ECO PRO mód akár 20 százalékkal* is képes mérsékelni a fogyasztást. További megtakarítási potenciált rejt az ún. siklás, valamint az ECO PRO Route funkció is, mely utóbbi hatékonyságra optimalizált útvonalat ajánl a forgalomsűrűség, az egyéni vezetési stílus és a helyi viszonyok flgyelembevételével. A „siklás” funkció akár 160 km/órás sebességgel is hagyja a saját mozgási energiájával előrehaladni az autót. A funkció akkor aktiválódik, amikor a vezető úgy veszi le a lábát a gázpedálról, hogy közben nem fékez.

    A COMFORT mód rendkívül kényelmes vezetési élményt nyújt a futómű elemeinek megfelelő beállításával. SPORT és SPORT+ módokban a hajtáslánc és felfüggesztés elemei mind a még dinamikusabb vezetést szolgálják. A motor ilyenkor még spontánabb módon reagál a gázadásra, az automata váltó jobban engedi kipörögni a motort, manuális váltó esetén később jelenik meg a felváltást javasló jelzés, és a jármű úgy általában is sokkal közvetlenebbül és dinamikusabban viselkedik.

    * egy belső BMW fogyasztási tanulmány megállapítása szerint; a megtakarítás mértéke az egyéni vezetési stílustól is függ

  • Auto Start/Stop funkció

    Az Auto Start/Stop funkció leállítja a motort, amikor a jármű ideiglenesen megáll (például piros lámpánál vagy a dugóban), hogy ezzel is csökkentse az üzemanyag-fogyasztást. Amint vezető lenyomja a kuplungot (manuális sebességváltó) vagy elveszi a lábát a fékpedálról (Steptronic sebességváltó), a motor automatikusan, a másodperc törtrésze alatt újraindul.

  • Fékenergia-visszanyerés

    Ahányszor a vezető fékez, mozgási energia termelődik, amely egészen a legutóbbi időkig kárba veszett. A fékenergia-visszanyerés azonban kihasználja ezt a sokáig figyelmen kívül hagyott potenciált. A rendszer befogja, majd elektromos árammá alakítja át azt az energiát, amely akkor keletkezik, amikor vezető fékez vagy leveszi a lábát a gázpedálról. Ez az elektromosság azután az akkumulátor töltésére fordítódik. Az intelligens energiamenedzsmentnek köszönhetően a generátornak nem kell folyamatosan működnie, tehát csökken a motor terhelése. Az eredmény: alacsonyabb fogyasztás és megnövelt teljesítmény – a klasszikus BMW EfficientDynamics képlet.

  • Elektromos szervokormány

    Az elektromos szervokormány optimálisan a pillanatnyi sebességhez igazítja a rásegítés mértékét. Az eredmény: közvetlen, precíz viselkedés nagy sebességnél, valamint könnyed manőverezhetőség parkoláskor. A kormánymű csak akkor fogyaszt energiát, ha az tényleg szükséges. Mindezzel üzemanyag takarítható meg, és csökken az emisszió is.

    A berendezés hidraulikus szivattyú helyett elektromos motort használ. A hagyományos rendszerek esetében a belső égésű motornak folyamatosan energiával kell ellátnia a szivattyút – ezzel szemben az elektromos szervomotor csak akkor működik, ha a vezető megmozdítja a kormánykereket. Egyenesen haladva vagy ugyanazt a kormányszöget tartva (például hosszú kanyarokban) az elektromotor inaktív, így az energiát sem fogyaszt. Azzal, hogy a rásegítés mértéke a pillanatnyi helyzethez és sebességhez igazodik, a kormányzás kényelmesebbé válik.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption, CO2 Emission And Electric Power Consumption Guidelines" című, a márkakereskedőknél ingyenesen kapható, illetve a következő postacímen megrendelhető brosúrából kaphat: Deutsche Automobil Treuhand GmbH Helmuth-Hirth-Str. 1 73760 Ostfildern, Németország. A brosúra ingyenesen letölthető az alábbi weboldalról: http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html.

    A feltüntetett adatok nem egy bizonyos járműre vonatkoznak, és azok nem képezik konkrét ajánlat tárgyát; az itt szereplő értékek kizárólag a különböző járműtípusok összehasonlításának célját szolgálják.

    A gyártás és az üzemanyag-előállítás, valamint -ellátás során keletkező CO2-kibocsátást az 1994/94/EU direktíva értelmében nem vették figyelembe a CO2-kibocsátási adatok meghatározásánál.