CSAK AZ EMISSZIÓ CSÖKKEN, AZ EMÓCIÓ NEM.

BMW EfficientDynamics a BMW Z4 Roadsterben.

A BMW Z4 Roadster a BMW EfficientDynamics technológiai csomag alkalmazásának minden előnyét élvezi. A csomag számos olyan funkciót foglal magában, amely csökkenti az emissziót és növeli az üzemanyag-hatékonyságot, ugyanakkor fokozza a teljesítményt. A szóban forgó elemek a közé tartoznak például a fékenergia-visszanyerés, az Auto Start/Stop funkció és az elektromos szervokormány. Mindez lehetővé teszi, hogy a kanyarokat és egyeneseket Ön ugyanazzal az élvezettel róhassa, miközben értékes energiát takaríthat meg.

ELEKTROMOS SZERVOKORMÁNY.

ELEKTROMOS SZERVOKORMÁNY.

Az elektromos szervokormány csak akkor aktív, amikor szükség van rá – vagyis, amikor Ön elfordítja a kormánykereket. A szerkezet energiaszükségletét a fékenergia-visszanyerési rendszer által felfogott, a fékezés során felszabaduló, valamint a mozgási energia biztosítja.
A BMW EfficientDynamics ezen eleme a hagyományos, elektromotor által támogatott, hidraulikus szervokormányt váltja fel. Míg a hidraulikus rendszerek folyamatosan energiát vonnak el a motortól – következésképpen utóbbinak így több üzemanyagra van szüksége –, addig a BMW innovatív rendszere csak akkor lép működésbe, ha valóban szükség van rá. Amennyiben Ön nem hajt végre kormánymozdulatot (például egyenesen halad vagy azonos kormányszöggel kanyarodik), az elektromotor nem kapcsolódik be, csökkentve ezzel az energiafelhasználást.

FÉKENERGIA-VISSZANYERÉS.

Egészen mostanáig a fékezés energiaveszteséget jelentett. A fékenergia-visszanyerés most véget vet ennek azzal, hogy a fékezés során felszabaduló energiát az akkumulátor töltésére használja fel.
Amint Ön elveszi a lábát a gázpedálról vagy lenyomja a féket, a fékenergia-visszanyerési rendszer a felszabaduló energiát az akkumulátor töltésére használja fel. Mindez csökkenti a motor terhelését, és következésképpen az emissziót is.
A célzott energiatermelés további előnnyel is jár: teljes erejű gyorsításkor plusz energia áll az erőforrás rendelkezésre, amely a hagyományos megoldások esetén veszendőbe menne. Az eredmény tehát nemcsak a költséghatékonyság, hanem a nagyobb vezetési élmény formájában is megmutatkozik.

NYOLCFOKOZATÚ STEPTRONIC SPORT SEBESSÉGVÁLTÓ.

A takarékoskodás legdinamikusabb és legkényelmesebb módja: a kompakt kategória egyedüli 8 fokozatú Steptronic Sport sebességváltója nemcsak rendkívül finoman kapcsol és mérsékli a nagy sebességnél jelentkező háttérzajokat, hanem a fogyasztást is számottevő mértékben csökkenti.
Csak a fordulatszámmérő árulkodik a nyolcfokozatú Steptronic Sport sebességváltó gyors és kényelmes váltásairól. Az egyes fokozatok finoman összehangoltak, ezért a váltás során csak kis áttétel-különbségeket kell áthidalni – maga a sebességváltás folyamata szinte észrevehetetlen. A motor mindig abban a fordulatszám-tartományban van, amelyben optimálisan kihasználható a benne rejlő erő- és megtakarítási potenciál.
Nagyobb sebességtartományokban a plusz fokozatoknak köszönhetően visszaesik a fordulatszám, ami mind a fogyasztást, mind pedig a motorzajt csökkenti. A rendszer működését az újonnan kifejlesztett, még hatékonyabb működésű tengelykapcsoló segíti – akkor is, ha Ön saját maga vált az előválasztó kar segítségével.

AUTO START/STOP FUNKCIÓ.

Piros lámpa, forgalmi dugó, útépítési munkálatok – a hétköznapokban számtalan olyan helyzet adódik, amikor a motor üresben jár, szükségtelenül égetve az üzemanyagot. A BMW Z4 Roadster Auto Start/Stop funkciója lekapcsolja a motort, amikor a jármű ideiglenesen megáll, elkerülve ezzel a felesleges üzemanyag-felhasználást.
A BMW Z4 Roadster (sDrive18i, sDrive20i és sDrive28i) Auto Start/Stop funkciója leállítja a motort, amint jármű megáll, és a vezető lenyomja a kuplung- (manuális váltó esetén) vagy a fékpedált (Steptronic sebességváltó esetén). Az intelligens elektronika ezzel együtt csak akkor kapcsolja le a belsőégésű erőforrást, amennyiben annak energiájára nincs szüksége valamely berendezésnek, illetve, ha a művelet nem befolyásolja hátrányosan a biztonságot és az utazási kényelmet. Éppen ezért a motor nem áll le addig, amíg el nem érte optimális üzemi hőfokát, illetve, amíg az utastér hőmérséklete nem állt be az Ön által kívánt értékre. Az Auto Start/Stop funkció által leállított motor a másodperc tört része alatt újraindul, amint Ön lenyomja a kuplung- (manuális sebességváltó esetén) vagy felengedi a gázpedált (automata váltó esetén). Az eredmény: alacsonyabb fogyasztás és kisebb emisszió.