SPÓROLÓS FOGYASZTÁS. BŐKEZŰEN MÉRT TELJESÍTMÉNY.

BMW EfficientDynamics a BMW X6-ban.

A BMW X6 tudja, hogy miként hasznosítsa az erőforrásokat. A bizonyíték: ellenállhatatlanul vonzó dinamizmus alacsony fogyasztással és emisszióval párosítva. A hamisítatlan vezetési élményt az olyan innovatív BMW EfficientDynamics technológiák garantálják, mint az intelligens könnyűépítés és a kifinomult aerodinamikai megoldások.

A központi kijelzőről készült fényképek a felhasználói felület megújult dizájnját tükrözik, amely várhatóan 2016 októberétől lesz elérhető.

INTELLIGENS KÖNNYŰÉPÍTÉS.

Az intelligens könnyűépítés filozófiája szerint minden egyes, a jármű tömegéből megtakarított gramm fokozza a vezetési élményt. Mivel kisebb a tömeg, kevesebb energia szükséges annak mozgatásához. A BMW immár az 1930-as évek óta alkalmazza ezt a megközelítést a járműépítés terén, és azóta is finomítja azt. Mérnökeink folyamatosan felteszik maguknak a kérdést: hol érdemes tovább csökkenteni a tömeget? És melyek azok a pontok, ahol ez nem előnyös? Az eredmény: intelligens könnyűépítés. Ezen elvnek megfelelően alkalmaznak például ultrakönnyű magnéziumot a műszerfal-felfogatásnál és alumíniumot a futóműnél, valamint a motorháztetőnél. Az alvázvédő borítás textilalapú anyagokból készült, ami pozitív hatással van az akusztikai tulajdonságokra, és a tömeget is csökkenti. Mindezek eredményeként az autó egésze lényegesen könnyebb, mint elődei.

AERODINAMIKA.

A BMW X6 dizájnja teljes egészében a BMW EfficientDynamics filozófia jegyében született meg. Az optimalizált, aerodinamikailag ideális kialakítású első kötényen és az alvázon olyan innovatív fejlesztések kaptak helyet, amelyek csökkentik a légellenállást és a fogyasztást.
A beépített Air Curtain a levegőt a két, függőleges nyílásba tereli, majd az első kerekek mellett vezeti el azokat. Az ily módon felgyorsított légáramlatok egyfajta „függönyt” hoznak létre a kerekek mellett. Ezután az Air Breather csatornázza be az első kerekek melletti levegőt. Az innovatív technológiák mérséklik a turbulenciát és a légellenállást, ami a fogyasztás csökkenéséhez vezet.
Menet közben az állítható hűtő-légterelők érzékelője folyamatosan figyeli, hogy a motornak mikor van szüksége hűtésre, és ennek megfelelően nyitja vagy zárja a légterelőket. Az optimalizált aerodinamika és a motor üzemi hőfokának gyorsabb elérése úgyszintén hozzájárul a fogyasztás mérsékléséhez.

8 FOKOZATÚ STEPTRONIC SPORT SEBESSÉGVÁLTÓ.

A 8 fokozatú Steptronic sebességváltó, amely új mérföldkövet jelent a kényelem és a dinamizmus területén, a BMW EfficientDynamics kulcsfontosságú eleme.
A fokozatok közötti szokatlanul kicsi áttételiarány-különbség optimális erőleadást biztosít bármilyen fordulatszámon. Mindez jelentős mértékben csökkenti a fogyasztást, miközben a vezető a fokozott sportosságot és dinamizmust élvezheti. A motor fordulatszáma – különösen nagyobb sebességnél – alacsonyabb a szokásosnál, ami a mérsékeltebb fogyasztásban és motorzajban is megmutatkozik. A nyomatékváltó tengelykapcsoló szintén fontos szerepet játszik – még akkor is, ha a váltó manuális módban van. Az egyes fokozatokhoz tartozó fordulatszám-tartományok közötti kis különbségnek és a precíz váltóhangolásnak köszönhetően a kapcsolások rendkívül simán mennek végbe.
Az olyan beépített funkciók, mint a prediktív hajtáslánc-vezérlés, a jármű mozgásainak folyamatos monitorozása, valamint a forgalmi helyzet figyelése szintén befolyásolják a váltásokat. Függetlenül az adott vezetési módtól, a rendszer mindig az adott helyzetben legmegfelelőbb fokozatot választja ki. A sebességváltó összeköttetésben áll a navigációs rendszerrel, így az útvonal jellemzőinek függvényében a prediktív hajtáslánc-vezérlés váltogat a sportosabb, kihegyezettebb (SPORT mód), valamint a kevesebb kapcsolással járó, kényelmesebb beállítások (COMFORT mód) között.

ECO PRO MÓD.

Az ECO PRO mód segítséget nyújt a vezetőnek abban, hogy a vezetési stílusától függően akár 20 százalékkal csökkentse a fogyasztást – egy belső BMW fogyasztási tanulmány megállapítása szerint. A siklás funkció, a Route-Ahead asszisztens és az ECO PRO Route funkció további ötszázalékos megtakarítást tesz lehetővé.

  • Siklás

    A siklás funkció leválasztja a motort a hajtásláncról, így a jármű motorja alapjáraton forog. Az autó akkor kezd „siklani”, ha a vezető 50 és 160 km/órás sebesség között elveszi a lábát a gázpedálról, és közben nem fékez, valamint, ha a Route-Ahead asszisztens nem szabályozza a sebességet.

  • Route-Ahead asszisztens

    A navigációs rendszerből érkező adatok alapján a Route-Ahead asszisztens felismeri a kanyarokat, a lakott területeket, a sebességhatárokat és az autópálya-kihajtókat, és tippeket ad a vezetőnek arra nézve, hogy mikor érdemes befejezni a gyorsítást.

  • ECO PRO Route

    Az ECO PRO Route a forgalmi helyzet, a vezetési stílus és az útviszonyok alapján megmutatja a leghatékonyabb útvonalat. A fedélzeti számítógép százalékban kifejezve jelzi ki az ECO PRO útvonal választása esetén megtakarítható üzemanyag mennyiségét.

INTELLIGENS ENERGIA-MENEDZSMENT.

A BMW X6 esetében az intelligens energia-menedzsmentet egy sor, alapfelszereltségnek számító BMW EfficientDynamics technológia, például az Auto Start/Stop funkció, az elektromos szervokormány és a fékenergia-visszanyerés biztosítja. Az említett technológiák közötti összjáték a fenntartható mobilitás és a maximális hatékonyság záloga.

  • Auto Start-Stop funkció

    Az Auto Start/Stop funkció jóvoltából csak akkor történik üzemanyag-felhasználás, amikor az autó ténylegesen mozgásban van. Amint a jármű ideiglenesen megáll – például közlekedési lámpánál vagy araszoló dugóban – az Auto Start/Stop funkció azzal takarít meg üzemanyagot, hogy az autó álló helyzetbe kerülésekor leállítja a motort.
    Egy, az információs kijelzőn lévő szimbólum tájékoztat arról, hogy az Auto Start/Stop funkció aktivált állapotban van-e. Amint a vezető lelép a fékről, a motor automatikusan újraindul.
    A funkció soha nem kényszerít kompromisszumokra a kényelem és a biztonság terén, tekintve, hogy inaktív marad, ha a motor még nem érte el az üzemi hőfokát, ha a belső tér még nem melegedett fel/hűlt le a megfelelő mértékig, ha az akkumulátor töltöttsége túl alacsony, illetve, ha a kormánykerék elfordított helyzetben van. Amennyiben szükséges, a vezérlőegység az autó álló helyzetében is újraindítja motort – például akkor, ha a jármű gurulni kezd, vagy a szélvédő bepárásodik. Az Auto Start/Stop funkció egyetlen gombnyomással bármikor kikapcsolható.

  • Elektromos szervokormány

    Amikor Ön elfordítja a kormánykereket, energiafelhasználás megy végbe. De miért is kellene energiát felhasználni akkor, amikor a kormánykerék nincs elfordítva? A BMW elektromos szervokormány pontosan emiatt csak akkor aktív, amikor szükség van rá. A hagyományos, hidraulikus szervokormányokkal ellentétben a BMW elektromos szervokormány csak akkor használ energiát, amikor a kormányt ténylegesen elfordítják. Amíg a kormánykerék folyamatosan azonos szögben áll, az elektromotor inaktív állapotban marad.

  • Fékenergia-visszanyerés

    Minden egyes alkalommal, amikor a vezető fékez, mozgási energia szabadul fel, amely a legutóbbi időkig veszendőbe ment. A fékenergia-visszanyerés azonban kihasználja ezt a sokáig alábecsült potenciált. A rendszer befogja a mozgási energiát, amely akkor keletkezik, amikor a vezető fékez vagy elveszi a lábát a gázpedálról, és elektromossággá alakítja azt. Ez az elektromosság azután az akkumulátor töltésére fordítódik. Az intelligens energia-menedzsmentnek köszönhetően a generátornak nem szükséges állandóan működnie, ami csökkenti e részegység terhelését. Az eredmény: alacsonyabb fogyasztás és nagyobb teljesítmény – a BMW EfficientDynamics klasszikus receptje szerint.