MAXIMALIZÁLT ELŐNYÖK.

A BMW X5 hatékonysága.

Számos érv sorakozik fel a BMW X5 ereje és hatékonysága mellett: üzemanyag-takarékos benzin és dízel motorok, kifinomult aerodinamika és megannyi egyéb BMW EfficientDynamics tényező.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Maximális teljesítmény minimális üzemanyag-fogyasztás mellett.

Legyen szó akár maximális teljesítményről vagy minimális fogyasztásról, a mi célunk egyértelműen az, hogy az igazi BMW-s vezetési élmény kvintesszenciáját valósítsuk meg.
A BMW EfficientDynamics egy a BMW által kifejlesztett stratégia, melynek alapelve igen egyszerű: a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátás csökkentése a dinamizmus és a vezetési élmény fokozása mellett. Az átfogó technológiai csomag, amely a hajtásláncot, az energiamenedzsment rendszert és a járműkoncepciót is magában foglalja, minden BMW alapfelszereltségének része.
Az BMW TwinPower Turbo családba tartozó újgenerációs benzin és dízelmotorok gondoskodnak a megnövelt teljesítményről és az alacsonyabb fogyasztási értékekről. Az optimalizált aerodinamika mellett az intelligens könnyűépítés felel a magas fokú hatékonyságért. Az utóbbi azt is lehetővé teszi, hogy a jármű tömegének csökkentése mellett annak szilárdsága növekedjen. A BMW intelligens könnyűépítés alapelve az, hogy a megfelelő anyagokat a megfelelő helyen alkalmazza, hiszen minden anyagnak megvan a specifikus pozitív tulajdonsága. Ez megkérdőjelezhetetlenül igazolja a BMW vezető szerepét az innováció területén, aki a nagy autógyártók közül egyedülállóan alkalmaz ultrakönnyű és meglehetősen nagy szilárdságú karbonszálat (CFRP) fő alapanyagként. A BMW jelenleg is a jövőbetekintő hajtáslánc koncepciók kifejlesztésén dolgozik, ideértve a 100%-ban elektronikus hajtásláncra épülő BMW eDrive technológiát és a plug-in hibrideket is.

BMW Concept X5 eDrive.

A BMW Concept X5 eDrive-ban végre először egyesül az innovatív EfficientDynamics BMW eDrive hajtástechnológiája és a BMW xDrive intelligens összkerék-meghatási rendszere. A négyhengeres BMW TwinPower Turbo belsőégésű motor és a 95 lóerős (70 kW) elektromotor gondoskodik a hamisítatlan vezetési élményről, miközben a BMW xDrive tovább fokozza a dinamizmust. Emellett a fent nevezett erőforrás-páros elképesztően hatékonyan működik együtt: az EU tesztkörön produkált kevesebb, mint 3,8 l/100 km-es átlagfogyasztása egyelőre verhetetlennek bizonyul a kategóriájában, de a kilométerenkénti 90 grammos CO2 kibocsátás is új mércét állít. A különböző vezetési stílusok szerint kialakított módozatokban a menetkarakterisztikákat egyénre szabottan lehet szabályozni. Teljesen elektromos módban, aminek helyi kibocsátási értéke nulla, nagyságrendileg 30 kilométeres hatótávolság érhető el maximálisan 120 km/órás sebesség mellett.

  • Tökéletes a mindennapi igénybevételhez

    A BMW Concept X5 eDrive energiaellátását egy magas feszültségű lítium-ion akkumulátor biztosítja, amely helytakarékos módon a csomagtér lapos padlója alatt kap helyet. Ez lehetővé teszi, hogy az autó belső tere továbbra is nagyon tágas maradjon, változatlan méretű helyet biztosítva a bepakoláshoz. A magas feszültségű akkumulátor nemcsak otthon tölthető fel gyorsan, egyszerűen és kényelmesen a wallbox vagy a töltőkábel segítségével, hanem útközben is, a növekvő számú hivatalos töltőállomások valamelyikén.
    Kívül az összetéveszthetetlen vesék, légbeömlők és az aerodinamikailag optimalizált 21 colos könnyűfém keréktárcsák BMW i Blue színe figyelemfelkeltő kontrasztot alkot a Silverflake metál fényezéssel.

ECO PRO MÓD.

Amint kiválasztja az ECO PRO módot, minden a maximális hatékonyságot szolgálja, és – az Ön egyéni vezetési stílusától függően – akár 20 százalékos fogyasztás-csökkenést is lehetővé tesz (egy belső BMW fogyasztási tanulmány megállapítása szerint).
A siklás, a Preview Assistant és az ECO PRO Route funkcióknak köszönhetően további ötszázalékos megtakarítás érhető el. A mód optimalizálja a gázpedál és a sebességváltó reakcióidejét, valamint a váltási pontokat, ezen kívül intelligens módon alakítja a fűtés/légkondicionálás stratégiáját. A központi kijelzőn továbbá megjelenik, hogy éppen melyek azok az EfficientDynamics technológiák, amelyek üzemanyag-fogyasztását pillanatnyilag csökkentik.
Emellett Ön az aktuális vezetési körülményeket is figyelembe vevő ECO PRO tippeket is kap annak érdekében, hogy tovább növelhesse járműve hatékonyságát.
Az ECO PRO mód egyik eleme a siklás funkció: amennyiben 50 és 160 km/órás sebesség között nincs szükség hajtóerőre, a rendszer lekapcsolja a motort a hajtásláncról, vagyis az autó szabadon siklik.
A Professional navigációs rendszerrel együttműködő Preview Assistant funkció az ECO PRO mód egyik leginnovatívabb eleme. A navigációs adatok alapján a rendszer felismeri az útvonalba eső kanyarokat, lakott területeket, körforgalmakat, útkereszteződéseket, sebességkorlátozás hatálya alá eső útszakaszokat, valamint autópálya-kihajtókat, és idejében javaslatot tesz Önnek a sebesség csökkentésére.
Az ECO PRO mód további eleme az ECO PRO Route funkció, amely az új generációs Professional navigációs rendszer adatainak, illetve az egyéb paramétereknek – például az egyéni vezetési stílusnak, a közlekedési helyzetnek és az útviszonyoknak – megfelelően kikalkulálja az üzemanyag-fogyasztás szempontjából leggazdaságosabb útvonalat. A fedélzeti számítógép kijelzi a bónusz hatótávolságot, vagyis azoknak a kilométereknek a számát, amelyeket pluszban nyert az ECO PRO mód használata révén.

AERODINAMIKA.

A jármű egésze a BMW EfficientDynamics filozófia megtestülésének tekinthető. Az optimalizált kialakítású, aerodinamikus első kötény és alváz olyan innovatív fejlesztések, amelyek csökkentik a légellenállást és a fogyasztást.

  • Air Curtain és Air Breather

    Az első kötény a BMW EfficientDynamics filozófia egyik leglátványosabb eleme. Az Air Curtain két függőleges nyílása a levegőt az első kerékjárati ív mellett vezeti el. A felgyorsult levegő egyfajta „függönyt” képez a kerekek mellett. Ott van továbbá az Air Breather, amelyik az első kerékjáratokban lévő levegőt vezeti el. Az említett innovatív technológiák mérséklik a turbulenciát és a légellenállást, aminek az eredménye az alacsonyabb fogyasztásban mutatkozik meg.

  • Állítható hűtőlégterelők

    Az automatikus működésű állítható hűtőlégterelők esetében egy érzékelő folyamatosan felméri a motor hűtési igényét, és ennek alapján nyitja vagy zárja a lamellákat. Mindez amellett, hogy javítja az aerodinamikai jellemzőket, lerövidíti a motor felmelegedési szakaszát, és ezzel csökkenti a fogyasztást.

  • Hátsó légterelő él és Air Blade élek

    A tető peremén lévő légterelő él és az oldalához csatlakozó Air Blade élek együttesen egy igen hatékony, ún. „kilépőélt” alkotnak. A precízen elvezetett légáramlatoknak köszönhetően csökken a hátul kialakuló vákuum mértéke, és ezzel a minimálisra csökken annak fékező hatása.

BMW X5 sDrive25d.

A BMW X5 sDrive25d a modellkínálat legtakarékosabb tagja. A BMW X5 sDrive25d nem összkerék-, hanem hátsókerék-meghajtással rendelkezik. Nem kis mértékben az ebből kifolyólag alacsonyabb tömegének köszönhető, hogy fogyasztása és emissziója ennyire alacsony. 218 lóerejével (160 kW) a BMW X5 sDrive25d dinamikus menetteljesítményeket nyújt – csekély, 5,6 l/100 km-es fogyasztás mellett. Takarékossága ellenére az autó lenyűgöző 8,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órás sebességre.

EU6 EMISSZIÓS SZABVÁNY.

A BMW X5 motorjai az esetükben alkalmazott úttörő technológiák jóvoltából már most teljesítik a szigorú EU6 emissziós szabvány előírásait.
A BMW motorok mindig is megelőzték a korukat, mivel a BMW már 1917 óta kiemelt figyelmet szentel az erőforrások fejlesztésének. A BMW X5 motorjai különösen lenyűgöző bizonyítékát adják ennek. Egyedülállóan nagy teljesítményükkel, spontán gázreakcióikkal és dicséretesen sima járásukkal az erőforrások a kulturált vezetési élménnyel kapcsolatos legmagasabb elvárásoknak is megfelelnek.
A dízelmotoros változatok esetében alapfelszereltség BluePerformance technológia jóvoltából a gázolajos erőforrások emissziós tulajdonságai még tovább javíthatók. A dízel részecskeszűrő és az oxidációs katalizátor mellett egy nitrogén-oxid konverter csökkenti a kipufogógázban lévő nitrogén-oxid mennyiségét. Az egyes modellek más módszerrel, AdBlue befecskendezéssel működő SCR (SCR = szelektív katalitikus konverter) konverterrel csökkentik a nitrogén-oxid kibocsátást. Utóbbi esetben a karbamid-alapú AdBlue befecskendezése egy olyan kémiai reakciót indít be, amely számottevően mérsékli a kipufogógázban lévő nitrogén-oxid mennyiségét. Mindezzel a hosszú távon a világ legtisztább, legalacsonyabb emissziójú dízel járműveit sikerült megalkotni. A dízel erőforrások már ma teljesítik a szigorú, 2014-ben hatályba lépő EU6 emissziós norma előírásait.