MÉRTÉKLETESSÉG. BŐKEZŰ CSOMAGOLÁSBAN.

BMW EfficientDynamics a BMW X4-ben.

A mértékletesség nem kifejezetten az a tulajdonság, ami a BMW X4 kapcsán bárkinek is először az eszébe jutna – kivéve két dolgot: a fogyasztást és a CO2-kibocsátást. A legújabb BMW EfficientDynamics technológiák és az autó kifinomult aerodinamikai kialakítása alacsony fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket garantálnak – de nem a teljesítmény és a dinamizmus kárára.

AERODINAMIKA.

A jármű teljes formaterve a BMW EfficientDynamics filozófia megtestesülésének tekinthető. A BMW modellek mindegyike kitűnő légellenállási együtthatóval rendelkezik, köszönhetően az optimalizált formájú aerodinamikai elemeknek – mindez pedig pozitív hatással van a hatékonyságra és a fogyasztásra. Például a sima felületű, a motortér alatt található alvázborítás, valamint a hátsó futómű alatti pajzs javítják az autó aerodinamikai tulajdonságait. Az említett új borítások nem csak az aerodinamika szempontjából hasznosak: tökéletesebbé teszik a zajszigetelést, emellett nagyobb védelmet nyújtanak a rozsda ellen. A további innovációk közé tartoznak az aerodinamikailag optimalizált formájú külső tükörházak, valamint a hátsó légterelő is. Utóbbi az aerodinamikai jellemzők mellett csökkenti a zajokat, és megóvja az oldalablakokat a bekoszolódástól.

INTELLIGENS KÖNNYŰÉPÍTÉS.

INTELLIGENS KÖNNYŰÉPÍTÉS.

A BMW X4 megépítéséhez high-tech anyagok egész sorát használták fel. Például az első és hátsó futóművek esetén alumíniumot, a karosszériánál nagy szilárdságú acélt, illetve ultramodern műanyagokat és magnéziumot alkalmaztak.
Az intelligens könnyűépítés csökkenti az egyes komponensek tömegét és egyedülálló karosszéria-merevséget eredményez, mindemellett első rangú passzív biztonságot nyújt a vezető és az utasok számára. A technológia pozitív hatással van a menettulajdonságokra is azáltal, hogy az első és hátsó tengelyek közötti súlyelosztás egyenletes.

ECO PRO MÓD.

Az ECO PRO mód abban segíti a vezetőket, hogy vezetési stílusuktól függően akár 20 százalékkal is csökkenthessék autójuk fogyasztását – egy belső BMW fogyasztási tanulmány megállapítása szerint. További megtakarítási potenciált hordoz a siklás (csak a nyolcfokozatú Steptronic váltó esetén), a Route-Ahead asszisztens és az ECO PRO Route funkció (utóbbi kettő csak a Professional navigációs rendszer megléte esetén).

  • Siklás

    A siklás funkció során a motor le van választva a hajtásláncról, tehát az autó a motor erejének igénybevétele nélkül halad, „vitorlázik”. Minderre akkor kerül sor, amikor a vezető 50 és 160 km/órás sebesség között, fékezés nélkül lép le a gázpedálról. További feltétel az is, hogy a Route-Ahead asszisztens ne jelezzen előre a sebesség módosítását szükségessé tevő körülményt.

  • Stop&Go funkcióval ellátott aktív sebességszabályozó automatika az ECO PRO módban

    Az aktív sebességszabályozó automatika használata közben az ECO PRO mód a fékezés után hatékonyabban gyorsítja fel az autót a kívánt sebességre.

  • Route-Ahead asszisztens

    A navigációs rendszer adatait felhasználva a Route-Ahead asszisztens felismeri a kanyarokat, a lakott területeket, a sebességkorlátozásokat és az autópálya-kihajtókat, és ezek alapján előzetes tippeket ad a vezetőnek a gyorsítás befejezésére.

  • ECO PRO Route funkció

    A forgalmi helyzetet, a vezető stílusát és az útviszonyokat figyelembe véve az ECO PRO Route funkció felkínálja a leghatékonyabban megtehető útvonalat. A fedélzeti számítógép százalékos formában jelzi ki a megtakarítás mértékét, amely az ECO PRO Route útvonal választása esetén érhető el.

NYOLCFOKOZATÚ STEPTRONIC SEBESSÉGVÁLTÓ.

A nyolcfokozatú Steptronic sebességváltó, amely mércét állít a dinamikus teljesítmény és a hatékonyság terén, a BMW EfficientDynamics filozófia központi eleme.
A rendkívül finom fokozatkiosztás optimális teljesítmény-leadást tesz lehetővé – alacsony és nagy fordulatszámokon egyaránt. A megoldás számottevő mértékben csökkenti a fogyasztást, emellett neki köszönhetően a vezető még nagyobb sportosságnak és dinamizmusnak örülhet. Nagyobb sebességű haladásnál a plusz fokozatok csökkentik a motor fordulatszámát, ami jótékony hatással van a fogyasztásra és a motorzajra.
A tengelykapcsoló úgyszintén komoly segítséget jelent – még akkor is, ha a váltó manuális üzemmódban van. A fordulatszám-tartományok közötti csekély különbségnek, valamint az átgondolt hangolásnak köszönhetően a váltó rendkívül simán és kényelmesen hajtja végre a kapcsolásokat, mindemellett pedig jelentősen mérsékli a zajt is.

ENERGIAMENEDZSMENT.

A BMW X4 intelligens energiamenedzsmentje mögött számos, az autó alapfelszereltségének részét képező BMW EfficientDynamics technológia – köztük az optimális váltási pontra figyelmeztető jelzés, az Auto Start/Stop funkció, az elektromos szervokormány és a fékenergia-visszanyerés – áll.
Az említett technológiák közötti tökéletes összjáték a holnap mobilitását idézi – ma.

  • Optimális váltási pontra figyelmeztető jelzés

    A tökéletesen időzített sebességváltás segít az üzemanyag-takarékosságban, különösen városi forgalomban és hosszú utak alkalmával. Optimális váltások, alacsonyabb fogyasztás – a motorvezérlő elektronika a vezetési szituációnak és a fordulatszámnak megfelelően azonosítja az aktuálisan leghatékonyabb sebességfokozatot. Az információs kijelzőn egy nyíl jelenik meg, jelezve, hogy a hatékonyság a fel- vagy visszaváltással fokozható lenne. A rendszer felismeri azt is, ha az autó erőteljesen gyorsít: ilyenkor a rendszer egészen addig nem ad ajánlást, ameddig a motor magas fordulatszámon jár. Az összehasonlító tesztek tanúsága alapján az optimális váltási pontra figyelmeztető jelzés használatával nagyjából négy százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el.

  • Auto Start/Stop funkció

    Az Auto Start/Stop funkció garantálja, hogy csak akkor történjen üzemanyag-felhasználás, amikor az autó ténylegesen mozgásban van. Amint a jármű ideiglenesen megáll – például piros lámpánál vagy dugóban araszolva –, az Auto Start/Stop funkció üzemanyagot takarít meg azzal, hogy leállítja a motort, amint a vezető üresben gurulás közben elveszi a lábát a kuplungpedálról (manuális váltó) vagy teljesen állóra fékezi az autót (Steptronic sebességváltó). Az információs kijelzőn ikon jelzi az Auto Start/Stop rendszer aktív állapotát. Amint a vezető lenyomja a kuplungpedált (manuális váltó) vagy elveszi a lábát a fékpedálról (Steptronic váltó), a motor automatikusan újraindul.
    Az Auto Start/Stop funkció soha nem kényszerít kompromisszumra a kényelem és a biztonság terén, mivel inaktív marad egészen addig, ameddig a motor el nem éri az ideális üzemi hőmérsékletét, a belső tér nem melegedett fel/hűlt le a kellő mértékig, az akkumulátor töltöttségi szintje túl alacsony vagy a kormánykerék elfordított helyzetben van. A központi vezérlő egység szükség esetén újraindítja a motort még akkor is, ha az autó áll – ilyesmire például akkor kerül sor, ha az autó lassan elkezd előregurulni vagy az ablak kezd bepárásodni. Az Auto Start/Stop rendszer egyetlen gombnyomással bármikor kikapcsolható.

  • Elektromos szervokormány

    Minden alkalommal, amikor a vezető kormánymozdulatot tesz, energiafelhasználás megy végbe. De miért is kellene energiát felhasználni akkor, amikor a kormánykerék mozdulatlan? A BMW elektromos szervokormány pontosan ezért csak akkor aktív, amikor arra szükség van. A hagyományos hidraulikus rendszerekkel ellentétben a BMW elektromos szervokormány csak akkor fogyaszt energiát, amikor a kormánykereket ténylegesen elfordítja a vezető. Amikor a kormány mozdulatlan – pl. egyenes autópálya-szakaszon való, nagy sebességű haladáskor –, az elektromotor inaktív.

  • Fékenergia-visszanyerés

    A fékpedál megnyomásakor mozgási energia termelődik, amely egészen a legutóbbi időkig veszendőbe ment. A fékenergia-visszanyerés pontosan ezt a sokáig elhanyagolt potenciált használja ki. A rendszer befogja azt a mozgási energiát, amely fékezéskor, illetve gázelvételkor generálódik, és azt elektromossággá alakítja át. Ez az elektromosság azután az akkumulátor töltésére fordítódik. Az intelligens energiamenedzsment rendszer arról is gondoskodik, hogy a generátor ne járjon folyamatosan, csökkentve ezzel a terhelését. Az eredmény: alacsonyabb fogyasztás és fokozott teljesítmény – azaz a klasszikus BMW EfficientDynamics-erények.