RUHÁZZA FELADATAIT MEGBÍZHATÓ SEGÍTŐKRE.

BMW ConnectedDrive vezetőt segítő rendszerek a BMW X4-ben.

Még az eddigieknél is magabiztosabban vezethet, ha tudja, megbízhat az útitársában. Ön nyugodtan rábízhatja magát BMW X4-esének vezetőt segítő rendszereire, amelyek csúcsszintű biztonságot és kényelmet nyújtanak. Ezek közül az egyik legjobb példa a teljes színspektrumú Head-Up Display, amely a vezetéssel kapcsolatos információkat közvetlenül a vezető látómezejébe vetíti, lehetővé téve, hogy az kizárólag a legfontosabbra összpontosítson – a vezetés gondtalan élményére.

BMW HEAD-UP DISPLAY.

BMW HEAD-UP DISPLAY.

Mindent egy pillantásra.

A teljes színspektrumú BMW Head-Up kijelző a szükséges információkat közvetlenül a vezető látóterébe vetíti, aki így teljes mértékben az úton történő eseményekre összpontosíthat. A jármű felszereltségétől függően az információk között szerepelhetnek a navigációs rendszer üzenetei, sebességhatár-kijelzési adatok, előzni tilos üzenetek, telefon és szórakoztató rendszer listák, és egyéb vezetés-támogató rendszerek információi és figyelmeztetései. A szélvédőre kivetített szimbólumok tűéles felbontásban, teljes színben jelennek meg. A kivetített kép úgy jelenik meg, mintha körülbelül 2,3 méterre lenne a jármű előtt. Ez, és az optimális elhelyezés teszi lehetővé, hogy az információt az agy gyorsan és hatékonyan dolgozza fel anélkül, hogy az elvonná a figyelmet a vezetéstől. A vetítés fényereje automatikusan igazodik a külső fényviszonyokhoz; éjszakai és nappali kijelző egyaránt rendelkezésre áll, és a kijelző magassága is állítható. A vezető azt is beállíthatja, hogy a sebesség, valamint a vezetéstámogató rendszerek aktuális jelzésein kívül milyen információk jelenjenek meg a szélvédőn.

  

DRIVING ASSISTANT.

A Driving Assistant vezetéstámogató rendszer kamera-alapú sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, és a ráfutásos ütközésveszélyre és gázolásveszélyre figyelmeztető városi fékezés funkcióval ellátott rendszert tartalmaz.

A sávelhagyásra figyelmeztető jelzés érzékeli a sávfelfestéseket, és nagyjából 70 km/órás sebesség felett a kormánykerék vibrálásával, valamint egy műszerfali vizuális jelzéssel hívja fel a vezető figyelmét az akaratlan sávváltásra. A figyelmeztetés nem aktiválódik, amikor a sávváltás szándékos – vagyis például akkor, ha a vezető bekapcsolja az irányjelzőt.

Míg a városi fékezés funkcióval ellátott, ráfutásos ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer a járműveket figyeli, a városi fékezés funkcióval ellátott, gázolásveszélyre figyelmeztető rendszer a gyalogosok jelenlétére reagál figyelmeztetéssel és fékezéssel. Ütközésveszély esetén a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer két lépésben jelez: először a műszerfalon piktogram jelenik meg, majd figyelmeztető hangjelzés hallható. A gázolásveszélyre figyelmeztető rendszer 10-60 km/h sebességig egylépcsős figyelmeztetést ad, ha közvetlen gázolásveszély lép fel. Amennyiben a rendszer potenciális ütközésveszélyt azonosít, a fékeket felkészíti a gyorsabb reagálás érdekében. Vészhelyzet esetén a rendszer automatikusan fékez. A rendszer hatékonysága sötét és ködös időben csökkenhet.

A funkció korlátozottan működőképes sötétben és ködben.

  • Driving Assistant Plus

    A Driving Assistant Plus (kizárólag Steptronic váltóval együtt érhető el) nemcsak a ráfutásos ütközésre figyelmeztető jelzést és a sávelhagyásra figyelmeztető jelzést foglalja magában, hanem a Stop&Go funkcióval ellátott aktív sebességszabályozó automatikát is. Ez utóbbi hasznos segítséget nyújt a vezetőnek autópályán való haladáskor, kritikus és normál körülmények között is. A szolgáltatás csak Business vagy Professional navigációs rendszerrel együtt rendelhető meg.

    A ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer több lépcsőben reagál. Attól függően, hogy az elöl haladó jármű hirtelen fékez-e vagy álló akadályról van szó, a rendszer válasza a vizuális figyelmeztetéstől az aktív, akár teljesen állóra történő fékezésig terjedhet. Amennyiben a jármű akaratlanul elhagyni készül a sávját, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer azonnal figyelmeztet a kormánykerék vibrálásával.

    Az aktív sebességszabályozó automatika 30-tól 210 km/órás sebességig folyamatosan tartja a megadott haladási sebességet, illetve a távolságtartó automatika aktiválása esetén fenntartja a követési távolságot az elöl haladó járművektől. A Stop&Go funkció akár teljesen állóra is fékezi az autót, hogy aztán újra a megadott sebességre gyorsítson fel a gázpedál megnyomását követően – mindez különösen sűrű forgalomban jön jól.

Professional navigációs rendszer iDrive Touch kontrollerrel.

A Professional navigációs rendszer elegáns kivitelű és rendkívül sokféle szolgáltatást kínál: ezek között szerepel egy egyszerű és könnyen használható, a BMW szerves részeként működő navigációs rendszer, amely az iDrive működési koncepció alapján üzemel és az iDrive Touch kontrollerrel kezelhető.

A rendszer USB-interfésszel és hangvezérléssel működik és tartalmazza a DVD-lejátszóval ellátott BMW Professional rádiót, valamint 20 GB memóriát a hangfájlokhoz. A rendszer lehetővé teszi a valós idejű közlekedési információk (RTTI) funkció használatát is. Az osztott (fő és kiegészítő) képernyő funkciót támogató, beépített 8,8 colos színes LCD-kijelző optimális olvashatóságot és áttekinthetőséget biztosít.

Professional navigációs rendszer.

Tekintse meg a felszereltségről szóló filmet.

  • iDrive Touch kontroller

    A közvetlen menüelérést biztosító, nyolc „kedvencek” gombbal és beszédvezérléssel ellátott iDrive Touch kontroller érintés-érzékeny felületén egyszerűen, kézírással adható meg az úti cél, amely igazán intuitív adatbevitelt tesz lehetővé. A háromdimenziós térképnézetnek köszönhetően, amely háttérként műholdképeket alkalmaz és fotorealisztikusan ábrázolja a kiválasztott látványosságokat, a navigáció izgalmas vizuális élménnyé válik. A térképfrissítések három évig licencdíjfizetés nélkül, a BMW márkakereskedőktől szerezhetők be. A BWM ConnectedDrive keretén belül egyes európai országokban a rendszer automatikusan három éven át, évente négyszer frissíti a térképeket.

INTELLIGENS BESZÉDVEZÉRLÉSI ASSZISZTENS.

A fedélzeten kívüli beszédfelismerő funkcióval ellátott intelligens beszédvezérlési asszisztens a legmagasabb szintű hangvezérlési támogatást nyújtja. Az egyszerű hangparancsokkal szemben a rendszer már a természetes beszédhangot is felismeri. A beszédvezérlési asszisztens már nemcsak az egyéni és a szituációs variációk széles tárházát képes kezelni, de meg tudja különböztetni az egyes lingvisztikai sajátosságokat, a dialektusokat és a zsargont is. Ennek köszönhetően minden eddiginél szélesebb körű segítséget nyújt a szöveges üzenet- és e-mail-diktálás során. A funkciók rendkívül nagy száma a Connected Drive szerveralapú, fedélzeten kívüli hangfelismerő szolgáltatásának köszönhető, amely az intelligens beszédvezérlési asszisztens működésének alapjául szolgál. Ez a felhő-alapú funkció lehetővé teszi, hogy az egyszerűbb internetes kereséseket hétköznapi nyelven, gyorsan és könnyedén el lehessen végezni, így is segítve a navigációs rendszer működését. A funkció jóvoltából egyszerű, természetes nyelven kereshetünk rá például a közeli éttermekre. A felhő-alapú szolgáltatásra való átállásnak köszönhetően sokkal gyakoribbak a frissítések, így garantált, hogy a jövő innovációi a megjelenésük után a lehető leggyorsabban elérhetővé válnak, legyen szó akár új szoftverről vagy a számítógépes lingvisztika fejlesztéséről.

VAKÍTÁSMENTES TÁVOLSÁGIFÉNYSZÓRÓ-ASSZISZTENS.

A vakításmentes távolságifényszóró-asszisztens (kizárólag az adaptív LED-es fényszórók/adaptív fényszórók kiegészítő felszerelésekkel együtt) biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi az éjszakai vezetést. A rendszer kitűnő megvilágítást biztosít anélkül, hogy elvakítaná a többi vezetőt.
A rendszer érzékeli a többi közlekedőt, és kitakarja őket a reflektor által bevilágított területből. A fénysugarak hatótávolsága 400 méter felett van, ami lehetővé teszi a veszélyek időben való észlelését, emellett az út vonalvezetése is jobban látható.

SURROUND VIEW.

A Surround View rendszer 360°-os látószögű panorámaképet biztosít a jármű körülötti területről a külső tükrök házaiban lévő kamerák, az előre beépített nagy látószögű kamera, valamint a tolatókamera segítségével. A rendszer segítséget nyújt a vezetőnek szűk helyen való parkolás vagy manőverezés, illetve korlátozottan belátható helyeken való tájékozódás közben.
A Surround View a tolatókamerát, illetve a Top View, valamint a Side View funkciókat foglalja magában. A Top View az autó melletti területet jeleníti meg a kényelmes manőverezés érdekében. A Side View előre, a vesék közé beépített, nagy látószögű kamerája, illetve a hátul lévő tolatókamera panorámaképet biztosít az autó előtti és mögötti területről. A keresztirányú forgalomra figyelmeztető jelzés a kép szélén megjelenő sárga nyalábokkal, valamint sárga színű figyelmeztető háromszöggel hívja fel a vezető figyelmét az oldalról közelítő járművekre. A Side View automatikusan kikapcsol, amint a jármű sebessége eléri a 15 km/órát.
A vezető ezután a tolatókamera, a Top View vagy a Panorama View funkció közül választhat. A rendszer hátrameneti fokozatba való kapcsoláskor, illetve egyéb, előre meghatározott körülmények között aktiválódik. A rendszer a kamera képét a központi kijelzőre vetíti.