RUHÁZZON ÁT FELADATOKAT MEGBÍZHATÓ SEGÍTŐIRE.

A BMW ConnectedDrive vezetőt segítő rendszerei a BMW X1-ben.

Profi asszisztensek: vezetőt segítő rendszerek egész sora nyújt támogatást Önnek BMW X1-esében, mindenkor a lehető legnagyobb biztonságot és kényelmet nyújtva. Így Ön arra összpontosíthat, ami a legfontosabb – a vezetés gondtalan élményére.

PLUS NAVIGÁCIÓS RENDSZER.

A BMW Head-Up Displayt is magában foglaló Plus navigációs rendszer számos hasznos elemet vonultat fel: a 8,8 colos, színes LCD-kijelzővel ellátott navigációs rendszert, a rádiót, az MP3-lejátszót, a dupla RDS-erősítőt, valamint a központi műszeregységbe beépített, 5,7 colos TFT-kijelzőt. A teljes színspektrumú BMW Head-Up Display a releváns információkat közvetlenül a vezető látóterébe vetíti, így az teljes mértékben az útra koncentrálhat. A navigálást nyilak vagy térképes kijelzés, illetve hangos utasítások segítik. A navigációs rendszer intuitívan, a közvetlen menüelérést biztosító gombokkal kiegészített iDrive Touch kontrollerrel, a nyolc „kedvencek” gombbal vagy – a jármű felszereltségétől függően – hanggal vezérelhető. A Plus navigációs rendszer gyors és közvetlen útvonalakat ajánl számos európai országban, néhány esetben pedig távolabbi helyeken is. A TMC technológia idejekorán felismeri a forgalmi akadályokat, és gyorsan alternatív útvonalakat kalkulál ki az úti cél biztonságos elérése érdekében.

  • iDrive Touch kontroller

    A Professional navigációs rendszer részét képező iDrive Touch kontrollernek köszönhetően Ön kényelmesen, egy kézzel vezérelheti a központi kijelzőt. A kontrollerbe épített érintés-érzékeny felület révén Ön könnyen, kézírással adhatja meg az olyan információkat, mint például a navigációs rendszerbe betáplálandó úti cél. A kontroller tekerése és lenyomása segítségével egy egész sor funkcióhoz hozzáférhet, megváltoztathatja beállításait és görgetheti a listákat is. A működés az érintéses vezérlés miatt könnyű és intuitív – mindez nagy segítség az Ön számára, hiszen a figyelme így alig vonódik el az útról. A kontrollerrel vezérelt funkciók kényelmesen megtekinthetők a központi kijelzőn.

BMW HEAD-UP DISPLAY.

A teljes színspektrumú BMW Head-Up Display az utazással kapcsolatos információkat közvetlenül a vezető látóterébe vetíti, így az teljes mértékben az útra összpontosíthat. A kijelzőn egyebek mellett a pillanatnyi sebesség, a navigációs útmutatások, az előzési tilalomra figyelmeztető jelzéssel ellátott sebességhatár-kijelzés, valamint a telefonos híváslisták és a zeneszámok lejátszási listái jeleníthetők meg.

DRIVING ASSISTANT.

A Driving Assistant olyan kameraalapú vezetőtámogató rendszereket tartalmaz, mint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint a városi fékezés funkcióval ellátott ráfutásos ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer és gázolásveszélyre figyelmeztető rendszer.

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer érzékeli a burkolati jeleket, és 70 km/h sebesség felett a kormánykerék vibrációjával figyelmezteti a vezetőt az adott forgalmi sávból történő lassú, akaratlan kisodródásra. A figyelmeztetés szándékos sávváltás esetén - azaz, ha az irányjelzők működnek - nem aktiválódik. Míg a városi fékezés funkcióval ellátott, ráfutásos ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer a járműveket figyeli, a városi fékezés funkcióval ellátott, gázolásveszélyre figyelmeztető rendszer a gyalogosok jelenlétére reagál figyelmeztetéssel és fékezéssel. Ha a BMW előtt haladó jármű hirtelen fékez, a BMW - bekapcsolt ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer mellett - azonnal reagál. A rendszer lépcsőzetesen működik. Először figyelmeztető szimbólum jelenik meg, majd kezd villogni a műszerfalon, azután hangjelzés hallható, végül, ha a vezető továbbra sem reagál, a rendszer 60 km/h sebesség alatt enyhén fékezni kezd.

A gázolásveszélyre figyelmeztető rendszer a 20-25 km/h közötti sebességtartományban hatékonyan előzi meg a közvetlen gázolásveszélyt, és 60 km/h alatt csökkenti a gyalogosokat érintő gázolásos balesetek súlyosságát. Amennyiben a rendszer potenciális ütközésveszélyt azonosít, a fékeket készenlétbe helyezi a gyorsabb reagálás érdekében és vészhelyzet esetén automatikus fékezésbe kezd. Az éberségjelző rendszer a vezető viselkedését figyeli: amennyiben az utazás során fáradtság vagy kimerültség jeleit észleli, a központi kijelzőn megjelenő üzenettel figyelmezteti a vezetőt arra, hogy tartson szünetet.

PARKOLÓ-ASSZISZTENS.

A parkoló-asszisztens jelentősen megkönnyíti a párhuzamos parkolást. Akár be van kapcsolva, akár nem, a rendszer alacsony (35 km/óránál kisebb) sebességgel, a parkoló autóktól maximálisan 1,5 méteres oldaltávolságban elhaladva felméri a potenciális parkolóhelyeket. Amikor a rendszer kellő méretű helyet talál, a vezetőnek csak fel kell kapcsolnia az irányjelzőt, és a parkoló-asszisztens átveszi tőle a kormányzás feladatát. A gázpedált, a sebességváltót és a fékeket továbbra is a vezetőnek kell működtetnie. A rendszer mindemellett kiegészítő utasításokat ad a központi kijelzőn, és akusztikus jelzéseket is kibocsát. A vezető mindennek köszönhetően stressz-mentesen és biztonságosabban parkolhat.

TOLATÓKAMERA.

TOLATÓKAMERA.

A tolatókamera jobb tájékozódást tesz lehetővé 15 km/óránál kisebb sebesség esetén, például a parkolási műveletek során. A rendszer a központi kijelzőn mutatja az autó mögötti területet. A helyzet felmérésében interaktív vonalak segítik a vezetőt manőverezés közben, az akadályok pedig különböző színekben jelennek meg.

PARKOLÁS-SEGÍTŐ RENDSZER.

A hátsó parkolás-segítő rendszer (PDC) egyszerűbbé teszi a szűk helyekre való betolatást és beparkolást. Az autóhoz közel kerülő akadályokra akusztikus, illetve a központi kijelzőn megjelenő vizuális jelzés figyelmeztet.