A LEGJOBB KÖRIDŐ. KÖR NÉLKÜL IS.

BMW M

A BMW X5 M dinamizmusa és hatékonysága.

A LEGJOBB KÖRIDŐ. KÖR NÉLKÜL IS.

A BMW X5 M dinamizmusa és hatékonysága.

A BMW X5 M koncentrált erejét az M-specifikus xDrive igen hatékonyan továbbítja az útra. Az egyedülálló tapadás úgyszintén biztosított. Az alapfelszereltség részét képező, 8 fokozatú M Steptronic sebességváltónak köszönhetően igen gyorsan mennek végbe a kapcsolások úgy manuális, mint automatikus üzemmódban. Az M kompozit fékekkel egyedülálló, versenyautós szintű lassulási értékek érhetők el. A BMW EfficientDynamics technológiák garanciát nyújtanak arra, hogy a lehengerő teljesítmény párját ritkító hatékonysággal párosuljon.

A LEGJOBB KÖRIDŐ. KÖR NÉLKÜL IS.A BMW X5 M dinamizmusa és hatékonysága.

A BMW X5 M koncentrált erejét az M-specifikus xDrive igen hatékonyan továbbítja az útra. Az egyedülálló tapadás úgyszintén biztosított. Az alapfelszereltség részét képező, 8 fokozatú M Steptronic sebességváltónak köszönhetően igen gyorsan mennek végbe a kapcsolások úgy manuális, mint automatikus üzemmódban. Az M kompozit fékekkel egyedülálló, versenyautós szintű lassulási értékek érhetők el. A BMW EfficientDynamics technológiák garanciát nyújtanak arra, hogy a lehengerő teljesítmény párját ritkító hatékonysággal párosuljon.

8 FOKOZATÚ M STEPTRONIC SEBESSÉGVÁLTÓ DRIVELOGIC FUNKCIÓVAL.

8 FOKOZATÚ M STEPTRONIC SEBESSÉGVÁLTÓ DRIVELOGIC FUNKCIÓVAL.

Optimális erőleadás.

A 8 fokozatú, Drivelogic funkcióval ellátott M Steptronic sebességváltó új mércét állít a dinamizmus és a váltások finomsága tekintetében. A fokozatok közötti finom átmenetek és az extrém módon gyors kapcsolások bármilyen fordulatszámon optimális erőleadást tesznek lehetővé, a maximumot garantálva ezzel mind az erő, mind a hatékonyság tekintetében. Főként nagyobb sebességnél a nyolcadik fokozat csökkenti a fordulatszámot, ami a fogyasztást és a motorzajt egyaránt mérsékli. A vezető az M sebességváltó karral, illetve a kormánykerékben lévő váltófülekkel „D” és „S” módban manuálisan is válthat. A manuális „S” módban az M Steptronic sebességváltó nem vált feljebb automatikusan, így a motor szükség esetén a maximális fordulatszámig pörgethető.
Mindemellett a vezető rendkívül dinamikusan válthat nagy sebességnél, a Drivelogic funkció jóvoltából pedig háromféle váltási stílus közül lehet választani a kényelmestől a hatékonyságra törekvőn át, egészen a rendkívül rövid kapcsolási időket alkalmazó versenyautósig. A nyomatékváltó tengelykapcsoló közvetlen kapcsolatot teremt a motor és a sebességváltó között, ami minimális erőveszteséget eredményez. Egy M-kiváltság: amikor a jármű álló helyzetben van, nincs erőátadás a motor és a váltó között, elejét véve ezzel a „kúszás” jelenségének. Manőverezés közben azonban elég enyhén rálépni a gázpedálra, és máris aktiválódik a „kívánatos kúszás”.

Rendkívüli dinamika.

Mindemellett a vezető rendkívül dinamikusan válthat nagy sebességnél, a Drivelogic funkció jóvoltából pedig háromféle váltási stílus közül lehet választani a kényelmestől a hatékonyságra törekvőn át egészen a rendkívül rövid kapcsolási időket alkalmazó versenyautósig. A nyomatékváltó tengelykapcsoló közvetlen kapcsolatot teremt a motor és a sebességváltó között, ami minimális erőveszteséget eredményez. Egy M-kiváltság: amikor a jármű álló helyzetben van, nincs erőátadás a motor és a váltó között, elejét véve ezzel a „kúszás” jelenségének. Manőverezés közben azonban elég enyhén rálépni a gázpedálra, és máris aktiválódik a „kívánatos kúszás”.

xDrive M-specifikus funkciókkal.

xDrive M-specifikus funkciókkal.

Az intelligens BMW összkerék-meghajtási rendszer.

Az intelligens BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszer finoman osztja el a nyomatékot a tengelyek között. Azért, hogy a tapadással, az iránytartással és a menetbiztonsággal szemben támasztott legmagasabb elvárásokat egyszerre teljesítse, a rendszer villámgyorsan osztja el a hajtóerőt. A rendszer képes aktívan ellensúlyozni a túl- és az alulkormányozottságot, még jobbá téve ezzel az iránytartást és a kezelhetőséget.

Dinamikusan az éles kanyarokban.

Az M modellek esetében az xDrive a hátsó tengelyre továbbít nagyobb nyomatékot, ami még dinamikusabb menettulajdonságokat eredményez. Az erőelosztásnál tehát a hátsó kerekek élveznek prioritást, azután jönnek az elsők. Mindennek eredményeként a kanyarokban minimálisra csökken az alulkormányozottsági hajlam. Mindez azt jelenti, hogy a vezető korábban és jóval erőteljesebben gyorsíthat ki, teljes mértékben kihasználva a járműben szunnyadó dinamikai potenciált. Szükség esetén az első tengelyre akár 50 százalékkal is több hajtási nyomaték juthat. Amikor a dinamikus stabilitás kontroll teljesen kikapcsolt állapotban van, lehetőség van a szabályozott driftelésre is.

M KOMPOZIT FÉKEK.

M KOMPOZIT FÉKEK.

Az M kompozit fékek a versenytechnológiák előnyeit élvezik, aminek köszönhetően folyamatosan megtartják hatékonyságukat és mentesek a fáradás jelenségétől – még nagy igénybevétel esetén is.
A különféle, rendkívül ellenálló anyagok felhasználása kitűnő hőtűrő képességet, tartósságot és precíz fékezést eredményez. Mindemellett csökken a fékek tömege is, ami pozitív hatással van az agilitásra, a dinamizmusra, a gyorsulásra és a fogyasztásra.

Az elöl található, hatdugattyús féknyergekkel ellátott, lyuggatott, hűtött keréktárcsák optimális fékhatást biztosítanak csapadékos időjárási körülmények között, emellett hőelvezetési képességük is kimagaslóan jó. A jellegzetes M logóval ellátott, kék metálfényezésű féknyergek kiemelik a tárcsafékek sportosságát és autentikus M dizájnját.

VERSENYAUTÓS KARAKTER.

Ellenállhatatlan dinamizmusával, lenyűgöző agilitásával és precíz kezelhetőségével a BMW X5 M új mércét állít szegmensében. A Launch Control segítségével tökéletes rajtot vehet. A Dynamic Drive, a Dynamic Performance Control és a dinamikus csillapítás-szabályozás segítségével pedig az adott vezetési szituációhoz igazíthatja a járműbeállításokat.

  • Launch Control

    A Launch Control – amennyiben a motor elérte az üzemi hőmérsékletét – maximális erejű állórajtot tesz lehetővé. A vezető először a DSC gombjának lenyomásával kikapcsolja a dinamikus stabilitás kontrollt (DSC), majd aktiválja a Launch Control funkciót. Következő lépésként a 3-as programmal kiválasztja a szekvenciális módot, a fékpedál lenyomásával a helyén tartja a járművet, és egészen az ütközésig lenyomja a gázpedált. Amint a műszerfalon felvillan a startzászló-szimbólum, a motor – teljesen padlóig nyomott gázpedál esetén – automatikusan felpörög az ideális fordulatszámra. A vezető ezután teljesen lenyomott gázpedál mellett elveszi a lábát fékről, az autó pedig maximális erejű gyorsításba kezd, amely egészen addig tart, ameddig a gázpedál teljesen le van nyomva. A 8 fokozatú M Steptronic sebességváltó folyamatosan állítja a váltási pontokat, így felkapcsolásnál mindig biztosítva van az optimális fordulatszám. A funkció a dinamikus, sportos ambíciójú vezetők igényeit hivatott kiszolgálni.

  • Dynamic Performance Control

    A Dynamic Performance Control (DPC, dinamikus teljesítmény-szabályozás) még tovább fokozza a sportosságot és optimalizálja a menetdinamikai tulajdonságokat azzal, hogy rugalmasan osztja el a hajtási nyomatékot a két hátsó kerék között. A többi futómű-szabályozó rendszerrel együttműködve a DPC még precízebb vezetést és nagyobb dinamizmust biztosít. Az M-specifikus rendszer csökkenti a szükséges kormányzási szöget és pontosabbá teszi az irányíthatóságot. Két elektronikus vezérlésű kuplung is található a hátsó tengelyen a differenciálzár mellett, aminek köszönhetően a Dynamic Performance Control képes a vezetési helyzet folyamatos elemzésére, illetve arra, hogy a kapott eredmény alapján, kanyarokban nagyobb nyomatékot juttasson az ívkülsőn futó kerékre.

  • Dynamic Drive

    A Dynamic Drive csillapítás-szabályozó rendszer aktív, hidraulikusan vezérelt stabilizátorai csökkentik a karosszéria billegését kanyarvételkor, illetve hirtelen kikerülések alkalmával. Mindez fokozza a kényelmet és az agilitást, egyúttal pontosabbá teszi a kormányzást. Végső soron tehát a vezető teljes mértékben kihasználhatja a BMW M modellben szunnyadó dinamikai potenciált. Egyenesen haladva a stabilizátor két része szétkapcsolt állapotban van, így a csillapítás és a felfüggesztés zavartalanul, optimálisan működhet. A rendszer, amely számos érzékelővel figyeli a vezetési helyzetet, szükség esetén – az oldalirányú gyorsulás mértékének megfelelően – a minimálisra csökkenti a karosszéria megdőlését. Az első és hátsó tengely közötti aktív visszatérítőnyomaték-elosztás kiküszöböli a kritikus helyzetek kialakulásának veszélyét. Az M-specifikus beállításnak köszönhetően a visszatérítő nyomaték a hátsó tengelyen az erősebb, így a jármű még dinamikusabban viselkedik. A jármű a célzott, M-specifikus kormányreakciók jóvoltából még közvetlenebbül és aktívabban reagál a kormánymozdulatokra és a terhelésváltásokra.

  • Dinamikus Lengéscsillapító Ellenőrzés

    Az ültetett futómű dinamikus lengéscsillapító ellenőrzés rendszere az aktuális vezetési helyzetnek és az útfelületnek megfelelően, folyamatosan állítja a csillapítás karakterisztikáját. A menetdinamikai szabályozás középkonzolon elhelyezett gombjainak segítségével a vezető pillanatnyi kívánalmaihoz hangolhatja a futóművet a kényelmes, ugyanakkor komoly dinamikai potenciált hordozótól egészen az extrém sportosig, amellyel a lehető legtöbb hozható ki az aktív vezetési stílusból és a színtiszta M-es vezetési élményből. Comfort módban a lengéscsillapítók lágyabban reagálnak, így egyenetlen útfelületen haladva a minimálisra csökkennek a jármű zavaró, függőleges irányú mozgásai. Ezzel szemben Sport és Sport+ módban a lengéscsillapítók a jellegzetesen M-es feszességet veszik fel, még sportosabb vezetési élményt szerezve ezzel a kanyargós vidéki utakon haladva – tehát pont ott, ahol az autó M-es teljesítménye a legjobban élvezhető. Sima felületű úton a kerék- és a karosszéria-mozgások a minimálisra csökkennek a maximális dinamizmus érdekében. Az M Drive menü előre programozott beállításai közvetlenül is kiválaszthatók a kormánykeréken található M gombok segítségével. Az egyes kerekek mozgásait érzékelők figyelik, az adatokat pedig egy vezérlőegység értékeli ki. A lengéscsillapítók állítását a rendszer a másodperc törtrésze alatt végzi el. Az egyes lengéscsillapítók kompressziójának és visszarugózásának mértékét a rendszer külön-külön szabályozza. Az eredmény: példás úttartás a kerekenként optimálisan beállított csillapításnak és felfüggesztésnek köszönhetően.

M DRIVE.

Az M Drive-nak köszönhetően a vezető szabadon állíthat össze személyes vezetési profilokat a kényelmes suhanástól a versenypályákon használatos, sportosan közvetlen beállításokig.
A két, (az összes beállítást tartalmazó) elmentett profil aktiválásához egyszerűen csak meg kell nyomni az M bőrkormányon található két M Drive gomb egyikét.
A M menetdinamikai szabályozás gombjai – amelyekkel az egyéni hajtáslánc- és felfüggesztés-beállítások végezhetők el – a középkonzolon, a sebesség-előválasztó kar köré csoportosítva találhatók. A vezető külön választhatja ki a DSC módot, a motorkarakterisztikát, az adaptív felfüggesztés paramétereit, az M Servotronic kormányzás karakterisztikáját, a 8 fokozatú M Steptronic sebességváltó váltási módját és a Head-Up Display által kijelzett tartalmakat.
A testreszabott járműbeállítások az iDrive menüvel hozhatók létre. A beállítások az M bőrkormányon elhelyezett két M Drive gomb egyikének a lenyomásával menthetők el.

M SERVOTRONIC.

A vezető az M Servotronicnak köszönhetően minden vezetési szituációban optimális mértékű kormányrásegítést élvezhet. A rendszer a kormányrásegítés mértékét a pillanatnyi sebességnek megfelelően szabályozza, és pontos visszajelzéseket biztosít még nagy sebességnél is.
Az M Servotronic mindemellett kimagasló kényelmet nyújt azzal, hogy a minimálisra csökkenti a kormányzás fizikai erőszükségletét, és a maximumra növeli az agilitást parkolás, manőverezés, valamint szűk vagy kanyargós utakon való haladás közben.
Az adott helyzetben szükséges rásegítés mértékét egy vezérlőegység határozza meg elektronikus sebességmérési adatok alapján. Az ily módon történő szabályozás sokkal pontosabb, mint a hagyományos szervokormány-rendszerek esetében, ahol a vezérlés csak a motor fordulatszámát veszi figyelembe.
Az M Servotronicnak köszönhetően kisebb sebességnél a minimálisra csökken a kormányzáshoz szükséges fizikai erőkifejtés. A sebesség növekedésével azonban egyre csökken a rásegítés mértéke, mivel így közvetlenebb lesz az úttal való kapcsolat, ami feltétlenül szükséges az optimális iránytartáshoz. Az M Servotronic – amelyet kimondottan az M modellekhez hangoltak – három különböző beállítási lehetőséget kínál, amelyek gombnyomással választhatók ki.

BMW EFFICIENT DYNAMICS TECHNOLÓGIÁK.

Hozzon ki még többet minden egyes liter üzemanyagból a BMW EfficientDynamics segítségével a nagyobb teljesítmény, a fokozott hatékonyság és a megnövelt élmény formájában. Azoknak a műszaki innovációknak köszönhetően, amelyek úgy fokozzák a dinamizmust, hogy közben mérséklik a fogyasztást, minden BMW-hez alapáron jár a vezetési élmény.

  • Auto Start/Stop funkció

    Az Auto Start/Stop funkció gondoskodik arról, hogy csak akkor történjen üzemanyag-felhasználás, amikor az autó ténylegesen mozgásban van. Lámpánál való várakozás vagy dugóban araszolás közben az Auto Start/Stop funkció úgy biztosít lehetőséget az üzemanyaggal való takarékoskodásra, hogy leállítja a motort, amikor a jármű álló helyzetbe kerül, és a vezető a fékpedálon tartja a lábát. A funkció aktív állapotáról egy, az információs kijelzőn világító ikon tájékoztat. Amint a vezető a fékről a gázpedálra teszi át a lábát, a motor a másodperc tört része alatt újraindul. A funkció soha nem kényszerít kompromisszumra a kényelem vagy a biztonság terén, mivel inaktív marad például akkor, ha a motor még nem érte el az optimális üzemi hőfokát, ha belső tér még nem melegedett fel/hűlt le a kívánt mértékben, ha az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony, illetve, ha a kormánykerék elfordított helyzetben van. Amennyiben szükséges, a vezérlőegység akár álló helyzetben is újraindítja a motort például akkor, amikor az autó gurulni kezd vagy bepárásodik a szélvédő. Az Auto Start/Stop funkció egyetlen gombnyomással bármikor kikapcsolható.

  • Fékenergia-visszanyerés

    Ahányszor a vezető fékez, mozgási energia szabadul fel, amely egészen a legutóbbi időkig veszendőbe ment. A fékenergia-visszanyerés azonban kihasználja a sokáig alábecsült potenciálban rejlő előnyöket. A rendszer befogja az energiát, amely akkor keletkezik, amikor a vezető fékez vagy elveszi a lábát a gázpedálról, és elektromos árammá alakítja át azt. Ez az elektromos áram azután az akkumulátor töltésére fordítódik. Az intelligens energiamenedzsment-rendszernek köszönhetően a generátornak nem kell folyamatosan működnie, tehát csökken a terhelése. Az eredmény: alacsonyabb fogyasztás és fokozott teljesítmény – a klasszikus BMW EfficientDynamics értékek.