TÖKÉLETESEN KIMÉRT SZENVEDÉLY.

BMW M

A BMW M6 Gran Coupé dinamizmusa és hatékonysága.

TÖKÉLETESEN KIMÉRT SZENVEDÉLY.

A BMW M6 Gran Coupé dinamizmusa és hatékonysága.

A BMW M6 Gran Coupén jól érezhető a BMW M GmbH filozófiájának vibráló hatása: az ideális súlyelosztás, az autóversenyzés világából átvett technológiák és az intelligens könnyűépítés alkalmazása maximális dinamikát és teljesítményt eredményeznek. A könnyített karbon tető nemcsak a hatékonyságot növeli, hanem a fokozott agilitásban is szerepet játszik az alacsonyabb súlypont miatt. Íme, a még sportosabb vezetési élmény összetevői – felülmúlhatatlan, luxus környezetben.

TÖKÉLETESEN KIMÉRT SZENVEDÉLY.A BMW M6 Gran Coupé dinamizmusa és hatékonysága.

A BMW M6 Gran Coupén jól érezhető a BMW M GmbH filozófiájának vibráló hatása: az ideális súlyelosztás, az autóversenyzés világából átvett technológiák és az intelligens könnyűépítés alkalmazása maximális dinamikát és teljesítményt eredményeznek. A könnyített karbon tető nemcsak a hatékonyságot növeli, hanem a fokozott agilitásban is szerepet játszik az alacsonyabb súlypont miatt. Íme, a még sportosabb vezetési élmény összetevői – felülmúlhatatlan, luxus környezetben.

BMW M

7 FOKOZATÚ M DUPLAKUPLUNGOS SEBESSÉGVÁLTÓ DRIVELOGIC FUNKCIÓVAL.

A Drivelogic funkcióval ellátott M duplakuplungos sebességváltót kifejezetten a pörgős BMW M motorokhoz fejlesztették ki. A szerkezet a legjobb tapadást szolgáló, automatikus fokozat-kiválasztást, a Launch Control funkciót, a Low Speed Assistance funkciót, valamint az Auto Start/Stop funkciót foglalja magában. A sebességváltó automatikusan, illetve manuálisan vezérelhető az M bőrkormányon található sebességváltó fülekkel, valamint a középkonzolon lévő sebesség-előválasztó karral.
Az M duplakuplungos sebességváltó extrém módon gyorsan kapcsolja a fokozatokat, anélkül, hogy a hajtási nyomatékban bármilyen megszakítás keletkezne. Mindez a két, külön kuplungszerkezettel ellátott al-váltóműnek köszönhető, amelyek egymást átfedő működésű kuplungjaik jóvoltából folyamatosan engedik áradni a motor erejét. A sebességváltási stratégia optimalizálásából kiveszik a részüket a navigációs adatok is – például kanyarok előtt az M duplakuplungos sebességváltó proaktív módon visszakapcsol. A mindezt kiegészítő Launch Control funkció – amely maximális erejű gyorsítást tesz lehetővé már az elindulás pillanatától kezdve – extrém módon dinamikus vezetési élményt biztosít: a kapcsolások kuplungolás mennek végbe nagy sebességnél, így semmi nem állja útját a kerekek felé áramló nyomatéknak.
Függetlenül attól, hogy a vezető az automata („D” mód) vagy a manuális („S” mód) módot választja-e, a Drivelogic mindig háromféle kapcsolási karaktert kínál: az extrém módon sportosat, a kényelmeset és a hatékonyt.

COMPETITION CSOMAG.

Hamisítatlan versenyhangulat: a Competition csomag megnövelt motorteljesítményt, közvetlenebb kormányzást és különlegesen hangolt felfüggesztést tartalmaz, biztosítva a BMW M6 Gran Coupé páratlan dinamizmusát és erejét.

A csomaggal az M TwinPower Turbo 8 hengeres benzinmotor teljesítménye 423 kW-ról 442 kW-ra emelhető. A fokozott teljesítményt a felső fordulatszám tartományban megnövelt feltöltőnyomás biztosítja. A sport kipufogórendszer felerősíti és igazán lenyűgözővé varázsolja a nyolchengeres motor hangját. A versenypályán és a mindennapi közlekedésben is, a különlegesen hangolt felfüggesztés és a rendkívül dinamikus, közvetlen kormányzás gondoskodik arról, hogy a jármű pontosan reagáljon minden kormánymozdulatra. Az exkluzív, bikolor-kivitelű, 20 colos, duplaküllős, elöl és hátul eltérő méretű abroncsokkal felszerelt 601 M könnyűfém keréktárcsák komoly megjelenést kölcsönöznek az autónak a sport kipufogórendszer fekete króm bevonatú, kettős kipufogócsöveivel együtt.

AKTÍV M DIFFERENCIÁL.

Az aktív M differenciál fokozatmentesen osztja el a hajtási nyomatékot a két hátsó kerék között, hogy ezzel optimalizálja a tapadást és a menetstabilitást dinamikus sávváltás és kanyarokból való kigyorsítások alkalmával, valamint egyenetlen – például havas, apró kavicsos és jeges – útfelületen való nagy sebességű kanyarodáskor. A rendszer mindemellett gondoskodik a precíz menettulajdonságokról extrém mértékű oldalirányú gyorsulás esetén. A differenciálzár folyamatos, finom mértékű szabályozása harmonikussá teszi a jármű teljesítmény-leadását, emellett jobban kézben tarthatóvá teszi azt a kiélezett vezetési szituációkban.
A tapadás optimalizálását egy elektronikusan vezérelt berendezés végzi, amely csökkenti a hátsó kerekek fordulatszáma közötti különbséget. Az eredetileg az autóversenyzéshez kifejlesztett rendszer egy elektronikus vezérlőegységen keresztül összeköttetésben van a dinamikus stabilitás kontrollal (DSC). A rendszer tökéletesen kihasználja a 0 és 100 százalék közötti zárásban rejlő lehetőségeket, és ezzel semlegesíti még a legkisebb mértékű nyomatékkülönbséget is a hátsó kerekek között – anélkül, hogy fellépne az alulkormányozottsági hajlam. Az aktív M differenciál optimális tapadást, nagyszerű iránytartást és tökéletes menettulajdonságokat biztosít, és a motor hajtóerejét lényegében maradéktalanul képes a gyorsulás szolgálatába állítani.

M KARBON-KERÁMIA FÉKRENDSZER.

Az M karbon-kerámia fékrendszer az autóversenyzés világából származó technológiák átvételének eredményeként született meg. Az innovatív karbon szálas kompozit kerámia fékek még közvetlenebbé teszik a fékezést, emellett fokozott mértékben küszöbölik ki a fékfáradás jelenségét. További előnyeik közé tartoznak a korróziómentesség, a fokozott hőtűrő-képesség, a hagyományos féktárcsákénál lényegesen kisebb mértékű kopás, valamint az, hogy hozzájárulnak a jármű össztömegének csökkentéséhez. A könnyű anyagok szisztematikus alkalmazásának köszönhetően csökken a forgó és a rugózatlan tömeg, javul a gyorsító képesség, élénkebbé válik a kormányzás és általában az autó viselkedése, mindemellett fokozódik a dinamizmus, a tapadás és a rugózási kényelem, a fogyasztás pedig csökken.
 

Megnövelt méretüknek (elöl 410, hátul 396 mm-es átmérő), valamint emelt számú dugattyújuknak köszönhetően az M karbon-kerámia fékek folyamatos igénybevétel esetén olyan kiváló hőtűrő-képességgel rendelkeznek, ami a versenypályán való használatra is alkalmassá teszi őket. A perforált, hűtött féktárcsák nedves időben is optimális erejű fékezést garantálnak, emellett hőelvezető képességük is ideális. Az elöl 6, hátul 4 dugattyús, fix nyergekkel rendelkező fékrendszer jelenléte kívülről is azonnal felismerhető az Arany metál fényezésű, a jellegzetes M logóval ellátott féknyergekről.
 

A speciális anyagösszetétel miatt, illetve bizonyos helyzetekben és körülmények között a fékek üzemi zajokat bocsáthatnak ki. A jelenség különösen nedves felületeken fordul elő, közvetlenül azelőtt, hogy a jármű teljesen állóra fékezne.

VERSENYAUTÓS KARAKTER.

Ha egy autó a világ legerősebb betűjét viseli magán, akkor az az út minden egyes méterén bizonyítja majd, hogy versenyautós gének lakoznak benne. Az olyan technológiákkal, mint a Launch Control és a nagy precizitású felfüggesztés – amelynek hangolása a Comforttól egészen a Sport Plusig terjedhet az Ön kívánalmainak megfelelően – a BMW M6 Gran Coupé közúton és versenypályán is nagyszerűen helytáll.

  • Launch Control

    A Launch Control funkció üzemmeleg motor mellett lehetővé teszi a maximális erejű állórajtot. Önnek csak annyit kell tennie, hogy kikapcsolja a dinamikus stabilitás kontrollt (DSC), a 3-as számú menetprogramban kiválasztja a szekvenciális módot, erősen lenyomva tartja a fékpedált, majd egészen ütközésig nyomja a gázt. Amikor a műszerfalon megjelenik a startzászló szimbólum, a motor készen áll arra, hogy elérje az ideális kezdő fordulatszámot a gázpedál lenyomására. Miközben teljesen lenyomva tartja a gázpedált, engedje fel a féket, és a jármű egészen addig maximális erővel gyorsul, ameddig fel nem engedi a gázpedált. Az M duplakuplungos sebességváltó folyamatosan állítja a váltási pontokat, így felváltáskor már be van készítve a következő fokozat. A funkció kimondottan a dinamikus, sportos ambíciójú vezetők kedvét szolgálja.

  • Elektronikus csillapítás-szabályozás (EDC)

    Az elektronikus csillapítás-szabályozás (EDC) az útviszonyoknak megfelelően, automatikusan vagy manuálisan állítja a csillapítás erősségét. A jármű összes, a kormányzás élénkségét befolyásoló tényezőjét érzékelők figyelik. Az elektronikus csillapítás-szabályozás kielemzi a szenzorok adatait, majd a kapott eredmény alapján utasítást ad a lengéscsillapítóknak. Utóbbiakban mágneses szelepek változtatják a csillapítás erősségét az útfelület változásainak, a terhelésnek és a vezetés körülményeinek megfelelően. Mindennek eredményeként érzékelhetően csökken a fékezéskor jelentkező bólintások mértéke, és a rendszer hatásosan nyomja el a döccenőkön, kanyarodáskor vagy gyorsításokkor fellépő karosszéria-mozgásokat. Az eredmény: nagyobb biztonság – többek között a rövidebb fékutak miatt – és fokozott menetkényelem.

  • Dinamikus stabilitás kontroll (DSC)

    A BMW M6 Gran Coupé további fontos elemei közé tartozik a dinamikus stabilitás kontroll (DSC). Az optimalizált vezérlő funkciók a régebbi rendszerekkel összehasonlítva még tökéletesebb menettulajdonságokat biztosítanak. Mindemellett további funkciók jelentek meg az aktív biztonság növelése (fékkészenlét, fékszárítás, fáradás-kompenzáció), valamint a kényelem fokozása (elindulást segítő asszisztens, Automatic Hold funkcióval ellátott rögzítő fék) érdekében.
    A dinamikus stabilitás kontroll három különböző módot kínál fel a vezetőnek: a DSC on-t, az MDM-et (M Dynamic mód) és a DSC off-ot. Míg a DSC a fékezésbe való beavatkozás által ellensúlyozza a túl- és az alulkormányozottságot, az MDM jobban engedi kipörögni a kerekeket, aminek köszönhetően a sportosabb ambíciójú vezetők enyhe drifteléseket hajthatnak végre. Ebben a módban menetszabályozó rendszerek csak egy előre meghatározott szint átlépésekor lépnek működésbe. Kikapcsolt DSC-vel (DSC off) a vezető teljes mértékben, egészen a fizikai határok széléig kiaknázhatja az autó képességeit a versenypályán, és a gázpedállal veheti rá a járművet a driftelésre.

  • M Servotronic

    A vezető az M Servotronic jóvoltából mindenkor optimális mértékű kormányrásegítést élvezhet. A rendszer dinamikusan, az adott sebességnek megfelelően állítja a rásegítés erősségét és közvetlen, precíz irányíthatóságot tesz lehetővé nagy sebességnél. Az M Servotronic mindemellett a kormányzáshoz szükséges fizikai erő minimálisra csökkentésével kimagasló kényelmet biztosít, valamint a maximálisra növeli az agilitást parkolás, manőverezés és szűk vagy kanyargós utakon való haladás közben.
    A vezérlőegység az elektronikus sebességmérési adatokat használja fel az adott vezetési helyzetben szükséges kormányrásegítés mértékének meghatározásához. A hidraulikus szervokormány működtetéséhez szükséges fizikai erő mértéke mindig optimális és az adott helyzethez igazított.
    Mindez azt jelenti, hogy kisebb sebességnél a vezetőnek kevesebb fizikai erőt kell kifejtenie. A sebesség növekedésével azonban folyamatosan csökken a rásegítés mértéke, hogy több visszajelzés érkezhessen az útról, és ezzel optimális mértékű legyen az iránytartás. Az M Servotronic – amelyet kifejezetten az M modellekhez hangoltak – háromféle karakterisztikát kínál fel, amelyeket egyetlen gombnyomással lehet kiválasztani. A Competition csomaggal együtt az M Servotronic még közvetlenebb viselkedést biztosít.

M DRIVE.

Az M Drive lehetővé teszi az egyéni vezetési profilok összeállítását a kényelmes suhanástól egészen a sportos és pengeéles versenypályás vezetésig. A két elmentett profil valamelyike (az összes, hozzá tartozó beállítással együtt) bármikor előhívható a multifunkciós kormánykerékbe épített gomb segítségével. Az egyes profilokhoz tartozó beállításokat a vezető az iDrive menüben változtathatja meg.
Az egyéni hajtáslánc- és felfüggesztés-beállításokat lehetővé tevő M menetdinamikai gombok a középkonzolon, a váltókar köré csoportosítva találhatók. A vezető külön kiválaszthatja a DSC üzemmódját, állíthatja a motor teljesítmény-karakterisztikáját, a dinamikus csillapítás-szabályozás paramétereit, az M Servotronic karakterisztikáját, az M duplakuplungos sebességváltó váltási pontjait, valamint állíthatja össze Head-Up Display megjelenítendő tartalmát. Ily módon a legapróbb részletekbe menő járműbeállítások válnak lehetővé – amelyek a multifunkciós kormánykeréken elhelyezett, két M Drive gomb valamelyikének lenyomásával és nyomva tartásával menthetők el.

BMW EFFICIENT DYNAMICS TECHNOLÓGIÁK.

Mindegy, hogy a maximális teljesítmény vagy a minimális fogyasztás-e a cél – egy BMW esetében a hangsúly mindig a BMW-s vezetési élmény kvintesszenciális megvalósításán van. A BMW EfficientDynamics egy olyan stratégia, amelyet a BMW a fogyasztás és az emisszió minimalizálására, és ezzel egyidejűleg a dinamizmus és a vezetési élmény fokozására alkotott meg. Az átfogó technológiai csomag, amely magában foglalja a hajtásláncot, az energiamenedzsmentet és az intelligens könnyűépítésen alapuló járműkoncepciót, minden egyes BMW-ben megtalálható.

BMW EfficientDynamics.

  • Auto Start/Stop funkció

    Az Auto Start/Stop funkció gondoskodik arról, hogy az autó csak akkor használjon fel üzemanyagot, ha ténylegesen mozgásban van. Amikor a jármű ideiglenesen megáll – például a közlekedési lámpánál vagy a dugóban araszolva – az Auto Start/Stop funkció a motor leállításával takarékoskodik az üzemanyaggal, amikor a motor üresben jár, és a vezető felengedi a kuplungot (manuális sebességváltó), vagy amikor állóra fékez, és a lábát fékpedálon tartja (M DCT Drivelogic sebességváltó).
    Egy, az információs kijelzőn található szimbólum tájékoztat arról, hogy az Auto Start/Stop funkció aktív-e. Amint a vezető elveszi a lábát a fékpedálról, a motor azonnal, automatikusan újraindul.
    A funkció soha nem kényszerít kompromisszumokra a kényelem vagy a biztonság terén, mivel inaktív marad, ha a motor még nem érte el az optimális üzemi hőfokát, ha a belső tér nem melegedett fel vagy hűlt le a kívánt mértékűre, ha az akkumulátor töltöttségi szintje túl alacsony, vagy ha a vezető épp kormánymozdulatot hajt végre. Amennyiben szükséges, a központi vezérlő egység még álló helyzetben is újraindítja a motort, például akkor, ha a jármű gurulni kezd vagy pára csapódik le a szélvédőn. Az Auto Start/Stop funkció bármikor, egyetlen gombnyomással kikapcsolható.

  • Fékenergia-visszanyerés funkció

    Fékenergia-visszanyerés: amikor a vezető fékez, mozgási energia szabadul fel, amely egészen a legutóbbi időkig kárba veszett. A fékenergia-visszanyerés azonban hasznosítja ezt a sokáig alábecsült potenciált. A rendszer befogja a siklás közben keletkező energiát, amely akkor termelődik, amikor a vezető fékez vagy elveszi a lábát gázpedálról, és elektromossággá alakítja át azt. Ez az elektromosság azután az akkumulátor töltésére fordítódik. Az intelligens energiamenedzsmentnek köszönhetően a generátornak nem kell folyamatosan működnie, ami csökkenti ezen részegység terhelését. Az eredmény: alacsonyabb fogyasztás és megnövelt teljesítmény – a klasszikus BMW EfficientDynamics értékek.