IKON+

BMW M

Az új BMW M3 Limousine. Radikálisan több.

IKON+

Az új BMW M3 Limousine. Radikálisan több.

IKON+Az új BMW M3 Limousine. Radikálisan több.

Egy kompromisszumokat nem ismerő, nagy teljesítményű, négyajtós sportautó lélegzetelállító dizájnnal. Egy jármű, amely egy egész sor, az autóversenyzés világa által ihletett technikai innovációt vonultat fel – a még nagyobb dinamizmus és a még agilisabb menettulajdonságok érdekében. Ez az autó arra született, hogy a vezetés adrenalinnal teli pillanataiban egyértelművé tegye: nincs elérhetetlen cél. Ez a BMW M3 Limousine.




BMW M3 Limousine:
Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 8,8 (8,3)
CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 204 (194)

Az üzemanyagfogyasztási, valamint a CO2-kibocsátási adatok a kerék- és a gumiabroncsméret függvényében változhatnak. A fogyasztás meghatározása az EU vezetési ciklus alapján történt. Az illusztrációban szereplő modellek olyan felszereltségeket és tartozékokat tartalmazhatnak, amelyek nem részei az alapfelszereltségnek.

BMW M

Gyorsulás, 0–100 km/óra, s

4,3 (4,1)

Max. teljesítmény, kW (LE) / 1/perc

317 (431)/5500–7300

Kombinált fogyasztás, l/100 km

8,8 (8,3)

CO2-kibocsátás, g/km

204 (194)

Saját tömeg (EU), kg

1610 (1635)

Az új BMW M3 Limousine-t, a négyajtós, nagy teljesítményű versenyautót egy soros 6 hengeres, 450 lóerős (331 kW) benzinmotor repíti előre – amely bármilyen fordulatszámon képes egyedülálló gyorsító erőt rendelkezésre bocsájtani. A lélegzetelállító dinamizmust és a precíziós menettulajdonságokat egy egész sor, az autóversenyzés világa által inspirált innováció garantálja. Íme, egy szoborszépségű atléta, amely messzire tolja ki a határokat.

DIZÁJN+

KARAKTER+

A BMW M3 Limousine extrém módon sportos, ikonikus megjelenésű, dinamikus mozgása pedig bámulatosan hatékony. Az autó minden egyes dizájneleme – a nagyméretű légbeömlő nyílásoktól a kifejező könnyűfém keréktárcsákon át egészen az atletikus farig – a nagy teljesítményű sportautóban lakozó elemi erőre hívja fel a figyelmet.

TÖKÉLY+

A BMW M3 oldalnézetből a nagy teljesítményű sportautókra jellemző jegyeket ötvözi a mindennapokban praktikus négyajtós limuzinok vonásaival.

LENYŰGÖZŐ STÍLUS+

Az előrehaladás vágyát sugárzó orr-rész esetében a dupla, magasfényű, fekete rácselemekkel ellátott, M3-emblémával ékesített vesék, valamint a nagyméretű légbeömlő nyílások által meghatározott összképet a dinamikus dizájnnal rendelkező, tisztán LED-es fényszórók teszik teljessé. Utóbbiak – amelyeknek filigrán alakja nappal ragyogóan magabiztos fellépést biztosít, éjszaka tökéletesen világítják meg az utat.

KIFEJEZŐ ERŐ+

A szélesen terpesztő hátsó rész mély benyomást tesz. A progresszív formatervű, LED-es hátsó lámpák – a nagy teljesítményre optimalizált sport gumiabroncsokkal együtt – kiemelik az autó magabiztos kiállását. A M hátsó légterelő jobb aerodinamikai tulajdonságokat biztosít, emellett fokozza a leszorító erőt. Az M diffúzor és a szögletes M dupla kipufogók harmonikusan olvadnak bele a jellegzetes légkivezető nyílásokkal ellátott hátsó köténybe.

AERODINAMIKUSSÁG+

Az Air Curtain két, függőlegesen álló légbeömlő nyílása, valamint az Air Breather oldalt található kopoltyúi csökkentik a kerékjáratokban létrejövő légellenállás mértékét. Mindez optimalizálja az aerodinamikai tulajdonságokat, egyszersmind növeli a pulzusszámot.

KÖNNYEDSÉG+

A BMW intelligens könnyűépítési koncepciójának részét képező, karbonszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tető hozzájárul a jármű tömegének csökkentéséhez, illetve lejjebb viszi az autó súlypontját. Mindennek jótékony hatása az autó agilitásának és dinamizmusának fokozódásában nyilvánul meg – kanyarvételkor és gyorsításkor éppúgy, mint fékezéskor.

HANGSÚLYOSSÁG+

A hátsó lámpák esetében a világító funkciókat szintén teljes egészében fénykibocsátó diódák látják el. A nyújtott L-alakú, megszakítás nélküli fénydizájnnal rendelkező lámpák harmonikusan húzódnak rá a csomagtérfedélre, még jobban kiemelve ezzel a far egyedülálló stílusát.

M VERSENYCSOMAG.

A megnövelt motorteljesítménynek, valamint a speciális hangolású adaptív M futóműnek köszönhetően az M versenycsomag jól érzékelhetően fokozza a dinamizmust. A csomaghoz tartozó, fekete króm borítású, dupla végekkel ellátott M Sport kipufogórendszer erőteljes, telt hangzású. Az M versenycsomag mindemellett magában foglalja a könnyített szerkezetű M sportüléseket, valamint az elöl és hátul eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, exkluzív, 20 colos M könnyűfém keréktárcsákat is.

BELSŐ TÉR+

MŰSZERFAL+

Aligha létezik ennél sportosabb belső tér: ott van például az ergonómiailag optimalizált M bőrkormány a rajta található két M Drive gombbal, amelyek az egyéni járműbeállítások előhívására szolgálnak. De említhetnénk még az M-specifikus műszeregységet is. Vagy éppen a tökéletes, kagyló formájú M üléseket. Röviden: odabent olyan atmoszféra várja Önt, amely telve van dinamizmussal és a technikai fejlődés szellemével.

VEZETŐORIENTÁLTSÁG+

A vezető látómezőjét az M dizájnnal rendelkező, műszerfal és az ergonomikus M bőrkormány uralják. Az egyéni beállítások a központi M Drive gombbal aktiválhatók. Amennyiben az autó M duplakuplungos sebességváltóval van ellátva, közvetlenül a puha nappa bőrrel borított kormánykarima mögött váltófülek is találhatók.

OLDALTARTÁS+

Az integrált fejtámlával, valamint a vállmagasságban megvilágított M-logóval ellátott, kagylósított M ülések, amelyek tökéletes oldaltartást biztosítanak, szabályosan felkeltik a vágyat az egyéni rekorddöntésre. Az üléseknél alkalmazott, szisztematikus könnyépítési koncepció hozzájárul a jármű tömegének csökkentéséhez. A sportos stílusú vezetés megtámogatása érdekében a középkonzol vezetőoldali részén térdtámaszt helyeztek el.

RÉSZLETGAZDAGSÁG+

Arról, hogy az M-karakter még magasabb szintre emelkedett, a részletek is meggyőzően árulkodnak – például a középkonzol esetében, ahol a rádió- és a klímavezérlő egység bizonyos elemeit krómbetét díszíti.

EXKLUZIVITÁS+

A fizika határain való autózás a sportos exkluzivitás világába alámerülve – nos, ez még véletlenül sem ellentmondás a BMW M3 Limousine esetében. Az M ülések például ugyanazt a kimagasló minőséget képviselik, mint a teljes belső tér. Kitűnően szemlélteti mindezt a képen látható, a BMW Individual kollekcióból származó, Opál fehér Merino bőrkárpit.

LÁTVÁNYOSSÁG+

A valódi exkluzivitás a második pillantás után sem halványul. Remek példák erre az opcionális Zongoralakk fekete belső díszítőelemek, amelyek a BMW Individual kollekciót gazdagítják. A díszítőelemek fényes felületükkel teszik fel a végső ecsetvonást a belső tér sportos, progresszív összképére.

450 LE

Az opcionális M versenycsomaggal a BMW M3 Limousine még nagyobb dinamizmust présel ki a 450 lóerős (331 kW) motorból. A csomag további elemei: speciálisan hangolt adaptív M futómű, polírozott, 20 colos, elöl és hátul eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt csillagküllős 666 M könnyűfém keréktárcsák, valamint a hangzást még markánsabbá tevő M Sport kipufogórendszer.

DINAMIZMUS+

Meggyőző a versenypályán. Lenyűgöző az úton. Különösen, ha el van látva az opcionális M versenycsomaggal. A jármű sportos karakterét a 450 lóerős motor, valamint az autóversenyzés világa által inspirált innovációk egész sora erősíti. A különleges hangolású adaptív M futómű, az aktív M differenciálmű, az M Servotronic és a hétfokozatú M duplakuplungos sebességváltó újradefiniálják a határokat – egyúttal extrém sportolót faragnak a BMW M3 Limousine vezetőjéből.

M TWIN POWER TURBO SOROS 6 HENGERES BENZINMOTOR.

M TWIN POWER TURBO SOROS 6 HENGERES BENZINMOTOR.

A 3,0 literes, 6 hengeres M TwinPower Turbo benzinmotor két világ legjavát egyesíti: az akár 7600-as percenkénti fordulatszámmal jellemezhető pörgősséget, valamint a letaglózó, az 550 Nm-es csúcsnyomaték formájában megnyilvánuló erőt. A bi-turbó feltöltés, a közvetlen befecskendezés és a jellegzetesen M-es finomhangolás jóvoltából a motor a gázpedál legenyhébb lenyomására is igen élénken reagál és magabiztosan árasztja magából hajtóerőt. A számos innováció – például a perselymentes konstrukció vagy a korábbiaknál könnyebb, az intelligens könnyűépítés szellemében tervezett vezérműtengely – fokozza a dinamizmust és a gyorsulást, mérsékli a fogyasztást, emellett lehetővé teszi az optimális, szinte tökéletesen 50:50 arányú súlyelosztást. A mérnökök erőfeszítéseinek hozadéka: párjukat ritkítóan agilis menettulajdonságok, amelyekhez az M motor összetéveszthetetlen hangja adja a zenei aláfestést.

AGILITÁS+

A BMW EfficientLightweight – amely az intelligens, a hatékonyságot fokozó, az ultrakönnyű anyagoknak különös jelentőséget tulajdonító könnyűépítési filozófia elemeinek összefoglaló neve – kitüntetett szerepet tölt be az M modellek esetében. A koncepció eredményeként számottevő mértékben csökken a tömeg, ugyanakkor nagyobb lesz a karosszéria merevsége. A gyakorlatban mindez a jobb irány- és úttartásban, valamint a fokozott dinamizmusban és agilitásban nyilvánul meg.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • BMW M3 Limousine:
    Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 8,8 (8,3)
    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 204 (194)

    A zárójelben szereplő adatok a Drivelogic funkcióval ellátott hétfokozatú M duplakuplungos sebességváltóval felszerelt járműre vonatkoznak.

    Az üzemanyagfogyasztási, valamint a CO2-kibocsátási adatok a kerék- és a gumiabroncsméret függvényében változhatnak. A fogyasztás meghatározása az EU vezetési ciklus alapján történt. Az illusztrációban szereplő modellek olyan felszereltségeket és tartozékokat tartalmazhatnak, amelyek nem részei az alapfelszereltségnek.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption, CO2 Emission And Electric Power Consumption Guidelines" című, a márkakereskedőknél ingyenesen kapható, illetve a következő postacímen megrendelhető brosúrából kaphat: Deutsche Automobil Treuhand GmbH Helmuth-Hirth-Str. 1 73760 Ostfildern, Németország.

    A feltüntetett adatok nem egy bizonyos járműre vonatkoznak, és azok nem képezik konkrét ajánlat tárgyát; az itt szereplő értékek kizárólag a különböző járműtípusok összehasonlításának célját szolgálják. A gyártás és az üzemanyag-előállítás, valamint -ellátás során keletkező CO2-kibocsátást az 1994/94/EU direktíva értelmében nem vették figyelembe a CO2-kibocsátási adatok meghatározásánál.