FELFALJA A KANYAROKAT.

BMW M

A BMW M2 Coupé dinamizmusa és hatékonysága.

FELFALJA A KANYAROKAT.

A BMW M2 Coupé dinamizmusa és hatékonysága.

Ez autó a spontán sprintekre és kanyarvadászatra termett. Extrém vezetési élményt nyújt, amit Ön garantáltan nem felejt majd el egyhamar. Egyedülálló agilitásával, csúcsszintű dinamizmusával és lúdbőröztető hangjával a BMW M2 Coupé egy igazi M modell. Opcionálisan elérhető az extra gyors kapcsolásokat biztosító, 7 fokozatú M duplakuplungos sebességváltó is. Az M kompozit fékeket a legnagyobb igénybevételre tervezték. Alapfelszereltségként jár az aktív M differenciálmű, amely gondoskodik a maximális stabilitásról és az erő tökéletes útra viteléről. Röviden: a BMW M2 Coupé győzelemre született, akárhol is forduljon meg.

FELFALJA A KANYAROKAT.A BMW M2 Coupé dinamizmusa és hatékonysága.

Ez autó a spontán sprintekre és kanyarvadászatra termett. Extrém vezetési élményt nyújt, amit Ön garantáltan nem felejt majd el egyhamar. Egyedülálló agilitásával, csúcsszintű dinamizmusával és lúdbőröztető hangjával a BMW M2 Coupé egy igazi M modell. Opcionálisan elérhető az extra gyors kapcsolásokat biztosító, 7 fokozatú M duplakuplungos sebességváltó is. Az M kompozit fékeket a legnagyobb igénybevételre tervezték. Alapfelszereltségként jár az aktív M differenciálmű, amely gondoskodik a maximális stabilitásról és az erő tökéletes útra viteléről. Röviden: a BMW M2 Coupé győzelemre született, akárhol is forduljon meg.

BMW M

SEBESSÉGVÁLTÓ-OPCIÓK.

6 fokozatú M sebességváltó.

Kis tömegének és kompakt kialakításának köszönhetően az M 6 fokozatú sebességváltó csökkenti az autó össztömegét, ami egy egész sor előnnyel jár a dinamizmus, az agilitás, a gyorsító képesség és a fogyasztás terén. A könnyített sebességváltó hozzájárul a megközelítőleg 50:50 arányú súlyelosztás megvalósulásához is, mely utóbbi minden helyzetben semlegesebbé és stabilabbá teszi az autó viselkedését. A sebességváltó belsejében innovatív karbon dörzsbetéteket alkalmaznak, ami még kényelmesebbé teszi a kapcsolásokat. Mindemellett az új sebességváltó hatékonyabb is, mivel a száraz karteres kenési rendszer lehetővé teszi a célzott olajozást. Ez az autóversenyzés világából átemelt technológia hozzájárul a nagyobb hatékonysághoz és a fogyasztás csökkentéséhez. A BMW M mérnökei nagy gondot fordítottak a motorzaj mérséklésére is. Mindezeken felül az M 6 fokozatú sebességváltó szorosan együttműködik a csúcstechnológiás vezérlő rendszerekkel is: a motorvezérlő elektronika mellett sebességváltáskor a váltó érzékelői is jeleket küldenek fordulatszám-szabályozó rendszernek.

7 fokozatú M DCT sebességváltó Drivelogic-kal.

A Drivelogic funkcióval ellátott M duplakuplungos sebességváltó egy innovatív, 7 fokozatú, két kuplungszerkezettel rendelkező szerkezet, amelyet kimondottan a pörgős BMW M motorhoz fejlesztettek ki. A rendszer erőátvitel-optimalizált, automatikus sebességfokozat-kiválasztást, Launch Controlt, Low Speed Assistance funkciót, valamint Auto Start/Stop funkciót tartalmaz. A sebességváltások rendkívül gyorsan, a hajtási nyomaték megszakadása nélkül mennek végbe. A két al-váltószerkezet – mindkettő saját kuplunggal rendelkezik – folyamatosan, megszakítás nélkül továbbítja a motor erejét a hátsó kerekek felé. A rendszer automatikus vagy manuális üzemmódban használható – utóbbi esetben a kapcsolások a kormánykeréken lévő fülekkel vagy a sebesség-előválasztó kar segítségével hajthatók végre. Így van ez a Launch Control esetében is, amely álló helyzetből rajtolva maximális erejű gyorsítást tesz lehetővé, ami páratlanul dinamikus vezetési élményt eredményez: nagy sebességnél kuplungolás és a nyomatékfolyam megszakadása nélkül hajthatók végre a váltások. Függetlenül attól, hogy a vezető az automatikus (D) vagy manuális (S) üzemmódot választja-e, a Drivelogic jóvoltából háromféle váltási karakterisztikát kínál fel az extrémen sportostól a kényelmesig és a hatékonyságot célzóig.

M KIPUFOGÓRENDSZER.

M KIPUFOGÓRENDSZER.

Az alacsony kipufogó-ellennyomásnak köszönhetően a két, dupla kipufogóvéggel ellátott M kipufogórendszer optimalizálja az M motor hangzását, és fokozza annak környezetkímélő jellegét. Az elektronikus vezérlésű kipufogó-csappantyúk még nagyobb tökélyre emelik a jellegzetes, sportos hangot.

 

AKTÍV M DIFFERENCIÁLZÁR.

Az aktív M differenciálzár fokozatmentesen osztja el a hajtási nyomatékot a két hátsó kerék között, hogy ezzel optimalizálja az erőátvitelt és a menetstabilitást dinamikus sávváltások és kanyarokból való kigyorsítások alkalmával, valamint egyenetlen – például havas, apró kavicsos és jeges – útfelületen való nagy sebességű kanyarodáskor. A rendszer mindemellett gondoskodik a precíz menettulajdonságokról extrém mértékű oldalirányú gyorsulás esetén. A differenciálzár folyamatos, finom mértékű szabályozása harmonikussá teszi a jármű teljesítmény-leadását, emellett jobban kézben tarthatóvá teszi azt a kiélezett vezetési szituációkban.


A tapadás optimalizálását egy elektronikusan vezérelt berendezés végzi, amely csökkenti a hátsó kerekek fordulatszáma közötti különbséget. Az eredetileg az autóversenyzéshez kifejlesztett rendszer egy elektronikus vezérlőegységen keresztül összeköttetésben van a dinamikus stabilitás kontrollal (DSC). A rendszer tökéletesen kihasználja a 0 és 100 százalék közötti zárásban rejlő lehetőségeket, és ezzel semlegesíti még a legkisebb mértékű nyomatékkülönbséget is a hátsó kerekek között – anélkül, hogy fellépne az alulkormányozottsági hajlam. Az aktív M differenciálzár optimális tapadást, nagyszerű iránytartást és tökéletes menettulajdonságokat biztosít, és a motor hajtóerejét lényegében maradéktalanul képes a gyorsulás szolgálatába állítani.

VERSENYAUTÓS KARAKTERISZTIKA.

Ellenállhatatlan dinamizmus, rabul ejtő agilitás és precíz irányíthatóság: három olyan tulajdonság, amelyek már az első pillanattól meghatározzák az M modellek jellegét. A BMW M2 Coupé által nyújtott vezetési élmény alapja az a kimagaslóan fejlett technológia, amelyet a legszélsőségesebb körülmények között teszteltek, és amely mindig gondoskodik a maximális tapadásról – így az autó folyamatosan készen áll a tökéletesen kivitelezett sprintekre. A legfontosabb komponenseket az autóversenyzésre jellemző viszonyokra optimalizálták, a tesztek során pedig meggyőződtek arról, hogy azok maradéktalanul szolgálják-e a maximális teljesítményt. A lenyűgöző járműkoncepciót az M Dynamic móddal ellátott DSC, az M-specifikus Servotronic funkcióval ellátott elektromos szervokormány, valamint a könnyűépítésű első és hátsó futómű teszik teljessé.

  • Pályaalkalmasság

    A versenypályán előforduló hossz- és oldalirányú gyorsulások igen komoly feladat elé állítják a kenési rendszert. Az autóversenyzés terén felhalmozott tapasztalataiknak köszönhetően a BMW M GmbH mérnökei képesek voltak megoldani a biztonságos olajellátást – úgy a hétköznapokban, mint odakinn a pályán.

  • M Dynamic mód

    Az M Dynamic mód – a dinamikus stabilitás kontroll (DSC) egyik al-funkciója – fokozottan dinamikus menettulajdonságokat tesz lehetővé azáltal, hogy bizonyos mértékig engedi kipörögni a kerekeket.


    A dinamikus stabilitás kontroll (DSC) számos érzékelőjével képes azonosítani az instabil helyzeteket, például az alul- vagy a túlkormányozottságot, illetve a tapadásvesztést. Ilyen esetekben, normál körülmények között a DSC azonnal stabilizálja az autót a motor teljesítményének szabályozásával, illetve az egyes kerekek célzott fékezésével.


    Miután a vezető kiválasztotta az M Dynamic módot, a hasonló intézkedésekre késleltetve kerül sor annak érdekében, hogy fokozottan kielégítést nyerjenek a dinamizmussal kapcsolatos ambíciók. A kerék kipörgésének bizonyos mértékű megengedésének köszönhetően teljes mértékben kiaknázható az autó hossz- és oldalirányú dinamikai képességében rejlő potenciál. Szemben azzal a helyzettel, amikor a DSC teljesen ki van kapcsolva, M Dynamic módban a DSC közbelép, ha az autó eléri a fizika törvényeinek határait. Az adott vezetési szituációban a stabilitás megőrzése azonban mindig a pilóta felelőssége.

  • M Servotronic

    A vezető az M Servotronicnak köszönhetően mindig optimális mértékű kormányrásegítést élvezhet. A rendszer a kormányrásegítés mértékét a pillanatnyi sebességnek megfelelően szabályozza, és pontos visszajelzéseket biztosít még nagy sebességnél is. Az M Servotronic mindemellett kimagasló kényelmet nyújt azzal, hogy a minimálisra csökkenti a kormányzás fizikai erőszükségletét, és a maximumra növeli az agilitást parkolás, manőverezés, valamint szűk vagy kanyargós utakon való haladás közben.


    Az adott helyzetben szükséges rásegítés mértékét egy vezérlőegység határozza meg az elektronikus sebességmérési adatok alapján. Az ily módon történő szabályozás sokkal pontosabb, mint a hagyományos szervokormány-rendszerek esetében, ahol a vezérlés csak a motor fordulatszámát veszi figyelembe.


    Az M Servotronicnak köszönhetően kisebb sebességnél a minimálisra csökken a kormányzáshoz szükséges fizikai erőkifejtés mértéke. A sebesség növekedésével azonban egyre csökken a rásegítés, mivel így közvetlenebb lesz az úttal való kapcsolat, ami feltétlenül szükséges az optimális iránytartáshoz. Az M Servotronic – amelyet kimondottan az M modellekhez hangoltak – három különböző beállítási lehetőséget kínál, amelyek gombnyomással választhatók ki.

M KOMPOZIT FÉKEK.

M KOMPOZIT FÉKEK.

Az M kompozit fékek a versenytechnológiák előnyeit élvezik, aminek köszönhetően folyamatosan megtartják hatékonyságukat és mentesek a fáradás jelenségétől – még nagy igénybevétel esetén is. A különféle, rendkívül ellenálló anyagok felhasználása kitűnő hő-tűrő képességet, tartósságot és precíz fékezést eredményez. Mindemellett csökken a fékek tömege is, ami pozitív hatással van az agilitásra, a dinamizmusra, a gyorsulásra és a fogyasztásra.


Az elöl négydugattyús, hátul kétdugattyús, fix féknyergekkel ellátott, lyuggatott, hűtött féktárcsák (elöl 380 mm-es, hátul 370 mm-es átmérővel) optimális fékhatást biztosítanak csapadékos időjárási körülmények között, emellett azok hőelvezetési képessége is kimagaslóan jó. A jellegzetes M logóval ellátott, kék metálfényezésű féknyergek kiemelik a tárcsafékek sportosságát és autentikus M dizájnját.

270 KM/ÓRA

Az M Driver’s csomag az alap 250 km/órás végsebességet 270 km/órára növeli. Az M Driver’s csomag az új járművekhez közvetlenül megrendelhető, de annak utólagos beépítésére is lehetőség van. Az M Driver’s csomag az autó egyéb műszaki jellemzőit nem befolyásolja. A csomaghoz jár egy vezetésbiztonsági tréningre szóló utalvány is.

INTELLIGENS KÖNNYŰÉPÍTÉS.

Könnyűépítésű első futómű.

A könnyűépítésű első futóművet teljes egészében újratervezték annak érdekében, hogy az megfeleljen az M járművekkel szembeni magas elvárásoknak. A rugózatlan tömeg mérséklésének jóvoltából a futómű fokozza a dinamizmust, javítja a tapadást és komfortosabbá teszi a rugózást. Mindemellett optimálisabbá válik a súlyelosztás is, ami semleges menettulajdonságokat eredményez, és jobban uralhatóvá teszi a kritikus helyzeteket. Mint a dinamizmust és a karosszériamerevséget szolgáló koncepció szerves része, a könnyűépítésű futómű fokozza a kormányzás precizitását. Az M-specifikus gumiabroncsokkal együtt komplett egészet alkotó futómű minden eddiginél jobb mechanikai tapadást biztosít, és gondoskodik a pontos kormányvisszajelzésekről is. A lengőkarok, a keréktartók, a segédkeret, valamint a kettős kereszt-lengőkaros első futómű konzolja könnyű alumíniumból készül. További súlycsökkenést sikerült elérni az alumínium rugóstagok, valamint az üreges stabilizátor rúd alkalmazásával. A konzol és a sárhányókon alkalmazott plusz csavarkötések fokozzák az orr-rész merevségét, és ily módon számottevő mértékben növelik a kormányzás pontosságát.

Könnyűépítésű hátsó futómű.

A könnyűépítésű futómű hozzájárul a jármű tömegének csökkentéséhez, fokozza az agilitást, a dinamizmust és a gyorsító képességet, mindemellett csökkenti a rugózatlan tömeget, valamint optimalizálja a tapadást és a rugózási kényelmet. Annak érdekében, hogy megfeleljen a versenyautós igényeknek, az M járművek futóművét teljes egészében újragondolták. A futóművek szerves egységet képeznek az M-specifikus gumiabroncsokkal, így garantált utóbbiak optimális tapadása, illetve a minden körülmények között stabil iránytartás. Az öt lengőkaros futóművek lengőkarjait, valamint a keréktartókat kovácsolt alumíniumból állítják elő, a hátsó tengelytartót pedig könnyű, rácsszerkezetes acélból készítik. Mindez jelentős mértékű tömeg-megtakarítást eredményez. A futóművet a karosszériához rögzítő, merev csavarkötő-elemek optimális kerékvezetést tesznek lehetővé. A fékerőt kereszt-rudak továbbítják a karosszériára.

BMW EFFICIENT DYNAMICS TECHNOLÓGIÁK.

BMW EFFICIENT DYNAMICS TECHNOLÓGIÁK.

Függetlenül attól, hogy a cél a maximális teljesítmény vagy éppen a minimális fogyasztás – a BMW számára a középpontban mindig a színtiszta BMW-s vezetési élmény áll. A BMW EfficientDynamics egy, a BMW által kifejlesztett stratégia, amely a fogyasztás és a CO2-kibocsátás minimalizálását, egyúttal a dinamizmus és a vezetési élmény fokozását szolgálja. Egy átfogó technológiai csomagról van szó, amely a motort, a motormenedzsmentet és a járműkoncepciót foglalja magában – és amely minden BMW alapfelszereltségének része.


A BMW TwinPower Turbo benzin- és dízelmotorok új generációja felelős a fokozott teljesítményért és az alacsonyabb fogyasztásért. A hatékonyság növeléséhez hozzájárul az optimalizált aerodinamika is, akárcsak a BMW EfficientLightweight filozófia, mely utóbbi egyszerre csökkenti a tömeget és növeli a jármű merevségét a legmegfelelőbb anyagok legmegfelelőbb helyen való alkalmazása révén.

  • A BMW M2 Coupé fogyasztása és CO2-kibocsátása:

    Fogyasztás, l/100 km (kombinált): 8,5–7,9

    CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 199–185

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt „Az új személygépjárművek fogyasztási és CO2-kibocsátási irányelvei” című, a márkakereskedőknél ingyenesen beszerezhető, illetve a következő postacímen megrendelhető brosúrából kaphat: Deutsche Automobil Treuhand GmbH Helmuth-Hirth-Str. 1 73760 Ostfildern, Németország.