EGY ATLÉTA CSÚCSFORMÁBAN.

BMW i

A BMW i8 hatékonysága és dinamizmusa.

EGY ATLÉTA CSÚCSFORMÁBAN.

A BMW i8 hatékonysága és dinamizmusa.

Innovatív LifeDrive architektúrájával a BMW i8 ideális feltételeket biztosít a tömeg-optimalizált kialakítás számára, emellett a BMW-k közül ez a modell rendelkezik a legalacsonyabb súlyponttal. Tökéletes alap mindez egy klasszikus sportautó számára. Az ultrakönnyű anyagoknak, a speciális aerodinamikai optimalizációnak és a BMW EfficientDynamics technológiák átfogó csomagjának köszönhetően a BMW i8 megdöbbentően alacsony fogyasztási és emissziós értékekkel dicsekedhet.

EGY ATLÉTA CSÚCSFORMÁBAN.A BMW i8 hatékonysága és dinamizmusa.

Innovatív LifeDrive architektúrájával a BMW i8 ideális feltételeket biztosít a tömeg-optimalizált kialakítás számára, emellett a BMW-k közül ez a modell rendelkezik a legalacsonyabb súlyponttal. Tökéletes alap mindez egy klasszikus sportautó számára. Az ultrakönnyű anyagoknak, a speciális aerodinamikai optimalizációnak és a BMW EfficientDynamics technológiák átfogó csomagjának köszönhetően a BMW i8 megdöbbentően alacsony fogyasztási és emissziós értékekkel dicsekedhet.

BMW i

AERODINAMIKA.

Áramvonalas karosszéria, feltűnő, kúp alakú forma és alacsony tömeg – a BMW i8 minden kétséget kizáróan egy telivér sportautó. Egy egész sor aerodinamikailag optimalizált részegység biztosítja, hogy a maximális dinamizmus optimális hatékonysággal járjon együtt. Csak egy példa: a LED-es hátsó lámpáknak – amelyeket a réteges dizájn-irányelv szerint alkottak meg – feladata az is, hogy megfelelően vezessék el a légáramlatokat.

Alacsony, széles és dinamikus.

A BMW i8 egy telivér sportautó jellegzetes vonásait mutatja.

  • Aerodinamikailag optimális dizájn

    A BMW i8 vonalai és lapos sziluettje már első pillantásra az erőteljes előrehaladás érzetét keltik. A már álló helyzetben is lenyűgözően dinamikus autó formája és részletmegoldásai az aerodinamikai alapelveknek vannak alárendelve, amelyek a dizájnra is alapvető hatással voltak. Az áramló forma, amelynek egyik meghatározó jellegzetessége a sárhányóba olvadó C-oszlop, a felfelé ívelő oldalfal, valamint a lendületes tetővonal – mindezek pedig nem csak a látványt szolgálják. A BMW i8 esetében a koncepció még tovább tökéletesíti az aerodinamikai tulajdonságokat. A mindössze 0,26-os légellenállási együttható (cW érték) is megerősíti a BMW i8 sportautós státuszát – azét a modellét, amelynek ék alakú formája semmi máshoz nem fogható.

  • Aerodinamikus részletmegoldások

    A részben zárt BMW vesék és az aktív hűtőlégterelők csak annyi levegőt engednek át magukon, amennyit a hűtőrendszer igényel. Az első lökhárítóban lévő, nagyméretű légbeömlők – amelyek Air Curtain néven ismertek – szintén jelentős mértékben hozzájárulnak a légellenállás mérsékléséhez, egyszersmind egyértelművé teszik a BMW i8 aerodinamikus kialakítását. Az első kerekek mögött, illetve a hátsó kerekek előtt lévő ún. aeroflap légterelők ugyancsak pozitív hatással vannak a légellenállás alakulására. A karosszéria körüli, pontosan kiegyensúlyozott légáramlatok a legmagasabb szintű dinamizmust és stabilitást biztosítják. Mindebben jelentős szerep hárul a speciális, diffúzorral ellátott hátsó sárhányókra is. Az Aero keréktárcsák további olyan elemek, amelyek a legalacsonyabb légellenállás elérését segítik elő azzal, hogy a minimumra csökkentik a kerekek körül turbulenciákat.

INTELLIGENS KÖNNYŰÉPÍTÉS.

Kisebb tömeg. Nagyobb agilitás és hatékonyság

INTELLIGENS KÖNNYŰÉPÍTÉS.

Kisebb tömeg. Nagyobb agilitás és hatékonyság

A szisztematikus könnyűépítés alapvető fontosságú az elektromos járművek esetében. Ez a jármű egyik legalapvetőbb tulajdonsága, amely komoly hatással van a dinamizmusra, a dizájnra és a hatékonyságra. Az alacsonyabb tömeg jobb gyorsulást, magasabb fokú agilitást és maximális hatékonyságot jelent.

A BMW i8 könnyű-építési filozófiája.

Kisebb tömeg. Nagyobb agilitás és hatékonyság.

KARBONSZÁL.

KARBONSZÁL.

Az akkumulátor jelentette plusz tömeget ellensúlyozandó, az utascella karbon szálas anyagból készül, ami több szempontból is telitalálat: az anyag 50%-kal könnyebb az acélnál és nagyjából 30%-kal kisebb tömegű az alumíniumnál, ugyanakkor rendkívül szilárd, és egyedülálló ütközésbiztonsági tulajdonságokkal rendelkezik. A BMW i modellek a világ első olyan nagy sorozatban gyártott járművei, amelyeknek legfontosabb részegységei ebből a high-tech anyagból készülnek. A karbon szál ily módon tehát az egyik legfontosabb alkotóeleme az innovatív LifeDrive architektúrának, amely alapvető hatással van a BMW i8 egészére – és a sportos autózás jövőjére is.

LIFEDRIVE ARCHITEKTÚRA.

A sportautós arányok egy egyedülálló könnyűépítési koncepcióval találkoznak, amelynek esetében a mérnökök minden egyes felesleges grammot megtakarítottak. A LifeDrive architektúra két részegységből áll, amelyek tökéletesen megfelelnek az intelligens könnyűépítés elve által támasztott követelményeknek. Az első komponens a Drive modul, egy alumínium szerkezet, amelynek első részében található az elektromotor, a hátsó részében pedig a 3 hengeres benzinmotor kapott helyet. A két szekciót a nagyfeszültségű akkumulátor köti össze. A LifeDrive architektúra második komponense a Life modul, a nagy szilárdságú karbonból készült, ultrakönnyű utascella. Utóbbi fontos szerepet játszik az elektromotor és a nagyfeszültségű akkumulátor jelentette súlytöbblet kompenzálásában is. A kombináció, amely LifeDrive koncepcióként ismert, az BMW i8-at a hibrid járműgeneráció éllovasává teszi. Az átgondolt, az adott modellre szabott könnyűépítési koncepció tökéletes és hatékony módon viszi át a hétköznapi közlekedésbe a maximális sportosságot és a leleményes fenntarthatóságot.

Egy különleges koncepció.

A sportosság és a fenntartható hatékonyság kombinációjának alapja.

  • 50:50 százalékos arányú tömegelosztás

    A speciális, a BMW i8 esetében alkalmazott LifeDrive architektúra lehetővé teszi a tömeg optimális elosztását a két tengely között. Az elektromotor elöl, a benzinmotor pedig hátul van – összekötő elemként pedig a nagyfeszültségű akkumulátorokat tartalmazó ún. energia-alagút szolgál, mely végigfut a karosszéria alsó részének a közepén. Az, hogy a hibrid technológia részét képező akkumulátor a karosszéria alján van, a könnyű karbon modul pedig felette, ideális súlyelosztást biztosít – ami egyedülállóan sportos menettulajdonságokat eredményez.