SPORTOS ÁRAMLÁS.

BMW i

A BMW i8 meghajtása.

SPORTOS ÁRAMLÁS.

A BMW i8 meghajtása.

Az elektromotor és a nagy teljesítményű benzines erőforrás különleges kombinációja képezi az alapját korunk leginnovatívabb sportautójának – a BMW i8-nak. A jármű sportos karaktere mindig teljesen nyilvánvaló. A belső égésű és az elektromos motor tökéletes összjátékának köszönhetően a hatékonyság és a dinamizmus egyformán jellemző az autóra.

SPORTOS ÁRAMLÁS.A BMW i8 meghajtása.

Az elektromotor és a nagy teljesítményű benzines erőforrás különleges kombinációja képezi az alapját korunk leginnovatívabb sportautójának – a BMW i8-nak. A jármű sportos karaktere mindig teljesen nyilvánvaló. A belső égésű és az elektromos motor tökéletes összjátékának köszönhetően a hatékonyság és a dinamizmus egyformán jellemző az autóra.

BMW i

BMW eDRIVE.

A BMW eDrive technológia sokévnyi BMW EfficientDynamics fejlesztés eredménye. Az agilis elektromotor teljes nyomatéka már az elindulás pillanatában rendelkezésre áll, ami semmi máshoz nem hasonlítható vezetési élményt biztosít. Az innovatív hűtőrendszer folyamatosan optimális hőmérsékleten tartja a nagyfeszültségű akkumulátorokat, ami a teljesítmény mellett a telepek élettartamát is növeli.
Az elektromotor és az akkumulátor, illetve az elektromotor és a belső égésű motor együttműködését az intelligens energiamenedzsment hangolja össze úgy, hogy a cél mindig a minimális fogyasztással együtt járó maximális teljesítmény. Az eredmény: egy erős és hatékony plug-in hibrid rendszer.

A BMW eDrive plug-in hibridként.

Az első sportautó, amely egy kompakt modell fogyasztásával dicsekedhet.

  • Nagy teljesítményű plug-in hibrid rendszer

    Az előrehaladáshoz nem árt előre gondolkodni. A BMW i8 intelligens eDrive meghajtási rendszere egy elektromos és egy benzinüzemű motor segítségével teremt egészen kivételes vezetési élményt – úgy, hogy egyszerre lehetséges a páratlan hatékonyság és a maximális dinamizmus. Az elektromos meghajtást biztosító erőteljes, 131 lóerős (96 kW) motor az első tengely felett található. A hátsó kerkeket ezzel szemben az izmos, 1,5 literes, 3 hengeres, 231 lóerős (170 kW) BMW TwinPower Turbo motor mozgatja, amely 320 Nm-nyi nyomatékot termel – hibrid rendszer elektromos hajtásának rásegítésével tehát garantált a jellegzetesen BMW-s vezetési élmény. A két rendszer együttesen 4,4 másodperc alatt gyorsítja fel 0-ról 100 km/órás sebességre a BMW i8-at – mindössze 2,1 l/100 km-es átlagfogyasztás és 49 g/km-es CO2-kibocsátás mellett. Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt a márkakereskedőknél ingyenesen kapható, illetve a következő postacímen megrendelhető brosúrából kaphat: Deutsche Automobil Treuhand GmbH Helmuth-Hirth-Str. 1 73760 Ostfildern, Németország.
    A nagyfeszültségű akkumulátorokat töltő belső égésű motor kipufogógázának összetétele teljesíti az EU6 emissziós szabvány előírásait. A fogyasztás meghatározása az ECE vezetési ciklus (93/116/EC) alapján történt, amely kb. egyharmad városban és kétharmad városon kívül vezetett részből áll. A fogyasztás mellett a CO2-kibocsátás mérése is megtörtént. A feltüntetett fogyasztási értékek az alapfelszereltségű járművekre vonatkoznak. A kiegészítő felszerelések jelentős mértékben befolyásolhatják a fogyasztást.
    A feltüntetett adatok a magyarországi piacra szállított járművekre vonatkoznak. Az illusztrációkban szereplő modellek opcionálisan rendelhető felszereléseket tartalmazhatnak, amelyek nem részei az alapfelszereltségnek. A különböző piacokon eltérések fordulhatnak elő az adott modellváltozatok, valamint az alap- és a kiegészítő felszereltségek tekintetében. További információért kérjük, forduljon hivatalos BMW Márkakereskedőjéhez. A változtatások lehetősége fenntartva. A weboldalon szereplő felszereltségek nem piac-specifikusak.
    Saját tömeg (EU, kg): a megadott érték 90 százalékban feltöltött üzemanyag-tartállyal, 68 kg testtömegű vezetővel és 7 kg poggyásszal együtt értendő. A saját tömeg az alapfelszereltségű járműre érvényes. Az opcionális felszerelések növelhetik a megadott értéket.
    Teljesítmény: a BMW 95 RON üzemanyag használatát javasolja. Ólommentes RON 91, illetve magasabb oktánszámú, maximum 10 százalék etanol tartalmú (E10) üzemanyag használata engedélyezett. A belső égésű motor itt feltüntetett teljesítmény- és fogyasztási adatai RON 98 üzemanyag használata esetén érvényesek.
    Az itt szereplő adatok nem egy adott járműre vonatkoznak, és azok nem képezik konkrét ajánlat tárgyát; azok kizárólag a más járműtípusokkal való összehasonlítás célját szolgálják.
    A gyártás, illetve benzin-, valamint az egyéb energiaforrások rendelkezésre bocsátása során keletkezett CO2-kibocsátást az 1999/94/EC direktíva értelmében nem vették figyelembe CO2-kibocsátás meghatározása során.

  • Intelligens energiamenedzsment

    A BMW i8 meglepő hatékonysága a BMW eDrive technológia és a benzinmotor tökéletes összjátékának köszönhető. Az energiamenedzsment a két rendszer működését precízen hangolja össze a vezetési módnak és helyzetnek megfelelően. Az egypedálos haladás (elektromos hajtásnál, amikor a gázelvétel önmagában is fékezi az autót), valamint a lassítási folyamat során visszanyert fékenergia hatékonyan növeli a tisztán elektromos hajtással megtehető távolságot. Az aerodinamikailag optimalizált dizájn szintén hozzájárul ahhoz, hogy a BMW i8 egy telivér sportautó legyen – úgy, hogy közben a fogyasztási és az emissziós értékei egy kompakt modelléihez hasonlóak.

BMW TWINPOWER TURBO 1,5 LITERES, 3 HENGERES BENZINMOTOR.

BMW TWINPOWER TURBO 1,5 LITERES, 3 HENGERES BENZINMOTOR.

A BMW TwinPower Turbo 1,5 literes, 3 hengeres benzinmotor – amelyet újonnan fejlesztettek ki a BMW EfficientDynamics stratégia égisze alatt – rendelkezik az összes olyan előnyös tulajdonsággal, melyeket egy sportautó erőforrásától általában elvárnak. A motorvezérlés a gyulladáspont szabályozásán keresztül optimális terhelésváltást, valamint gyors turbóreakciókat garantál. Működés közben a 231 lóerős (170 kW) motor, amely akár 320 Nm-es nyomatékot is képes előállítani, igen pörgősnek bizonyul. A robbanékonyság és a nagy teljesítményszint ugyanakkor egyedülálló hatékonysággal párosul, amelyet kitűnően példáz a mindössze 2,1 l/100 km-es átlagfogyasztás és a 49 g/km-es CO2-kibocsátás.

Könnyű és kompakt méretű.

A BMW TwinPower Turbo motor dinamikus, ugyanakkor szerény fogyasztású.

  • Jogi közlemény

    A fogyasztásra és a CO2-kibocsátásra vonatkozó értékek a kerék- és a gumiabroncsméret függvényében változnak.

     

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról további információt „Az új személygépjárművek fogyasztási és CO2-kibocsátási irányelvei” című, a márkakereskedőknél ingyenesen beszerezhető, illetve a következő postacímen megrendelhető brosúrából kaphat: Deutsche Automobil Treuhand GmbH Helmuth-Hirth-Str. 1 73760 Ostfildern, Németország.

     

    A maximális sebesség elektronikusan leszabályozott.

     

    A motorok megfelelnek az EU6 károsanyag-kibocsátási norma előírásainak. A fogyasztás meghatározása az ECE vezetési ciklus (93/116/EC) alapján történt, amely kb. egyharmad városban és kétharmad városon kívül vezetett részből áll. A fogyasztás mellett a CO2-kibocsátás mérése is megtörtént. A feltüntetett fogyasztási értékek az alapfelszereltségű járművekre vonatkoznak.
    A kiegészítő felszerelések (például szélesebb gumiabroncsok) jelentős mértékben
    befolyásolhatják a fogyasztást.

     

    A feltüntetett adatok a magyarországi piacra szállított járművekre vonatkoznak. Az illusztrációkban szereplő modellek opcionálisan rendelhető felszereléseket
    tartalmazhatnak, amelyek nem részei az alapfelszereltségnek.

    A különböző piacokon eltérések fordulhatnak elő az adott modellváltozatok, valamint az alap- és a kiegészítő felszereltségek tekintetében. További információért kérjük, forduljon hivatalos BMW Márkakereskedőjéhez. A változtatások lehetősége fenntartva. A weboldalon szereplő felszereltségek nem piac-specifikusak.

     

    Saját tömeg (EU, kg): a megadott érték 90 százalékban feltöltött üzemanyag-tartállyal, 68 kg testtömegű vezetővel és 7 kg poggyásszal együtt értendő. A saját tömeg az alapfelszereltségű járműre érvényes. Az opcionális felszerelések növelhetik a megadott értéket.

     

    Teljesítmény: a BMW 95 RON üzemanyag használatát javasolja. Ólommentes RON 91, illetve magasabb oktánszámú, maximum 10 százalék etanol tartalmú (E10) üzemanyag használata engedélyezett. Az itt feltüntetett teljesítmény- és fogyasztási adatok RON 98 üzemanyag használata esetén érvényesek.

     

VEZETÉSI MÓDOK.

A különleges vezetési élményt többféle vezetési mód szolgálja: a BMW i8 tulajdonságait az adott vezetési szituációhoz illeszkedve a COMFORT, az ECO PRO és a SPORT mód, illetve az eDrive gomb optimalizálja. Akár 37 kilométer* is megtehető 100%-ban elektromos hajtással, lévén az autó egy rendkívül dinamikus sportkocsi, amelyet inkább közúti, mint városi közlekedésre szántak. De leginkább arra, hogy mindkét helyen a legjobbat nyújtsa: a benzines és az elektromos motor folyamatosan megmutatja, hogy műszaki szimbiózisuk sohasem kényszerít kompromisszumokra.
Az eDrive gomb megnyomására a BMW i8 tisztán elektromos hajtásra vált. Erre COMFORT és ECO módban van lehetőség. COMFORT módban, az eDrive gomb megnyomását követően a BMW i8 a belső égésű motor támogatása nélkül halad egészen addig, ameddig az akkumulátor lemerülés-közeli állapotba nem kerül. Az eDrive-val, tisztán elektromos meghajtással elérhető sebesség akár 120 km/óra is lehet. Amennyiben a vezető nem nyomja meg az eDrive gombot, a belső égésű motor beindul a 60 km/órás sebesség elérésekor.
* Az értéket egy belső BMW fogyasztási tanulmány állapította meg. A hatótávolság egy sor különböző tényezőtől függ, amelyek közül különösen fontos szerepet töltenek be a következők: egyéni vezetési stílus, kiválasztott útvonal, időjárási viszonyok, a fűtés/hűtés használata, az akkumulátor töltöttségi szintje.

  • COMFORT mód

    Erő, amire elindulás után azonnal szüksége van. COMFORT módban a teljesen feltöltött BMW i8 elektromosan indul. A tisztán elektromos meghajtás, amely nagyjából 65 km/órás sebességig lehetséges, bőven elegendő a zöld lámpáktól való kigyorsításra és az előzések végrehajtására. Nagyobb sebességnél beindul a belső égésű motor is, optimális vezetési kényelmet nyújtva ezzel.

  • ECO PRO mód

    Az ECO PRO mód lehetőséget biztosít a BMW i8 számára, hogy teljes valójában megcsillantsa hatékonyságát. A gázpedál és a sebességváltó, valamint a fűtő és hűtő rendszerek beállítása ilyenkor a lehető legnagyobb hatékonyságot szolgálja. A tisztán elektromos energiával való haladás 65 km/óráig lehetséges. Nagyobb sebességnél, illetve akkor, amikor az akkumulátor töltöttségi szintje az előre meghatározott minimális szint alá esik, beindul a belső égésű motor.

  • SPORT mód

    Az automatikus előrehaladást biztosító „D” váltóállás alternatívájaként SPORT módban a vezető saját maga is kapcsolhatja a fokozatokat. A mód ugyanis lehetővé teszi a manuális váltást – ami a sebesség-előválasztó karral vagy a kormánykeréken lévő fülekkel hajtható végre. A SPORT módban mindemellett aktiválódnak a kimondottan sportos vezetést szolgáló beállítások is. A belső égésű és az elektromos motor szabadjára engedik teljes nyomatékukat, a gázreakciók nagyon közvetlenné válnak, és a vezető teljes mértékben kiélvezheti az elektromotor a teljesítményt növelő (boost) funkcióját. Azért, hogy mindig elegendő energia álljon rendelkezésre, a többihez hasonlóan a SPORT mód is maximális energia-regenerációt biztosít az előrehaladási és a fékezési fázisokban.

ÖSSZKERÉK-MEGHAJTÁS.

Az eDrive gomb megnyomása után, amikor a BMW i8 100%-ban elektromosan haladhat, a hajtóerő az első tengely felől érkezik. Hibrid üzemben a kétféle meghajtási mód intelligens kombinációja minden helyzetben optimális tapadást biztosít. Az elektromos meghajtás az első tengelyen található, a nagy teljesítményű, 3 hengeres erőforrás pedig a hátsó kerekeket hajtja. A két motor ily módon egyidejűleg mozgatja a négy kereket, így az autó – a vezetési helyzettől függően – az első, illetve az összkerék-meghajtás előnyeit használja ki. A BMW i8 teljes értékű összkerék-meghajtása a városból kihajtva mutatja meg valódi képességeit – akár 250 km/órás sebességig.