0% EMISSZIÓ, 100% VEZETÉSI ÉLMÉNY.

BMW i

Elektromobilitásra tervezve – hajtáslánc és technológia a BMW i3-ban.

0% EMISSZIÓ, 100% VEZETÉSI ÉLMÉNY.

Elektromobilitásra tervezve – hajtáslánc és technológia a BMW i3-ban.

0% EMISSZIÓ, 100% VEZETÉSI ÉLMÉNY.Elektromobilitásra tervezve – hajtáslánc és technológia a BMW i3-ban.

Kevés olyannyira rabul ejtő dolog van, mint egy új korszak aurájának megtapasztalása. A nem is olyan régen mindent betöltő motorzaj helyébe a szinte teljesen hangtalan erőátvitel lépett. A belvárosi nyüzsgést hirtelen nyugalom váltotta fel. Mindez pedig annak köszönhető, hogy a BMW i szisztematikusan, újszerű és fenntartható módon újradefiniálta az elektromos mobilitást. Ott van például a BMW i3, amely az első olyan autó, amelyet a legutolsó csavarig az elektromos közlekedésre terveztek.

BMW i

FELVILLANYOZÓ VEZETÉSI ÉLMÉNY.

Az élmény akkor az igazi, ha spontán – legalább annyira, mint a tisztán elektromos BMW eDrive rendszer. Ha Ön el kíván indulni, elég finoman lenyomnia a gázpedált ahhoz, hogy mozgósítsa a teljes nyomatékot, és szinte teljesen hangtalanul kilőjön az autóval. Nem mellesleg pedig ugyanezzel a pedállal fékezhet is, hiszen amint lelép a gázpedálról, érzi majd, hogy az autó lassulni kezd. E jelenség oka, hogy a BMW i3 visszanyeri a rendelkezésre álló mozgási energiát, és azt az akkumulátor töltésére fordítja. Az „egypedálos érzés” – ahogy mi hívjuk ezt az innovációt – nemcsak eleddig soha nem tapasztalt vezetési érzetet eredményez, hanem megnöveli a hatótávolságot is.

Merőben újszerű vezetési élmény.

A BMW i3 tisztán elektromos hajtáslánca.

  • BMW eDrive: dinamizmus az első métertől

    Egy új korszak aligha vehetne lendületesebb rajtot, mint a BMW i3-mal. A BMW eDrive rendszert teljes egészében házon belül fejlesztette ki a BMW. 170 lóerőnyi (125 kW) teljesítménye és 250 Nm-nyi nyomatéka elképesztően élénkké teszi az autót. De mit is jelent ez a gyakorlatban? Azt, hogy a maximális nyomaték már az elindulás pillanatában rendelkezésre áll. Míg a hagyományos járművek sebességet váltanak gyorsítás közben, addig a tisztán elektromos BMW i3 (94 Ah) a legkisebb megszakítás nélkül, 7,3 másodperc alatt teljesíti a 0–100-as sprintet. Az autó – különösen az első métereken – könnyedén állva hagyja a jóval erősebb járműveket is.

  • Villamosenergia-fogyasztás: felvillanyozóan hatékony

    A BMW i3 a hatékonyság terén is új mércét állt: a BMW i3 (60 Ah) villamosenergia-fogyasztása rendkívül szerény, mindössze 12,9 kWh/100 km. Sőt, a BMW i3 (94 Ah) változat beéri 12,5 kWh-val is. Mindez másképpen kifejezve: 100, szinte teljesen hangtalan, szagtalan és abszolút stresszmentes kilométer meglepően alacsony költségráfordítással tehető meg.

RANGE EXTENDER.

RANGE EXTENDER.

Meghosszabbított vezetési élmény: az opcionális Range Extender – amely a BMW i3 hátsó részében, közvetlenül az elektromos motor mellett kap helyet – a BMW i3 (94 Ah) hatótávolságát COMFORT módban az alap maximum 180 km-ről akár 330 km-re is képes megnövelni. A kicsi és csendes üzemű, kéthengeres benzinmotor táplálja a generátort, amely állandó töltöttségi szinten tartja a nagyfeszültségű akkumulátort, így a BMW i3 folyamatosan haladhat tovább tisztán elektromos meghajtással. A Range Extender automatikusan működésbe lép, amint az akkumulátor töltöttségi szintje visszaesik.

MÉRTÉK UTÁNI MOBILITÁS: AZ ABSZOLÚT MÉRCE.

Az elektromos mobilitás új, hosszú korszakának formába öntéséhez egészen az alapokig kellett visszamenni. Az egyik legnagyobb kihívást a nagyfeszültségű akkumulátor tömegének ellensúlyozása jelentette. A cél érdekében a jármű-felépítményt két külön szekcióra bontottuk. Az egyik az alul lévő Drive modul, amely alumíniumból készül, és amely a váltót, a hajtási rendszert, valamint az akkumulátort foglalja magában. A második, efölötti szekció a Life modul, amely bőséges helyet biztosít az autóban ülők számára. Az első sorozatban gyártott, ultrakönnyű karbonból készült utascellának köszönhetően csökkent a BMW i3 tömege, illetve alacsonyabbra került annak súlypontja, ami egyszerre fokozza a biztonságot és az agilitást.

Forradalmian újszerű.

A BMW i3 gyártása.

  • Life modul

    A felül lévő Life modul belseje egy átgondoltan megtervezett élettér. A nagy szilárdságú karbonból készült, nagyvonalú arányokkal rendelkező utascellát loft-szerű atmoszféra és magas szintű biztonság jellemzi. A modul mindemellett hozzájárul ahhoz is, hogy a BMW i3 (94 Ah) DIN tömege mindössze 1245 kg – ami egyrészt különlegesen magas szintű agilitással ruházza fel a járművet, másrészt pozitív hatással van a hatótávolságra.

  • Drive modul

    A könnyű alumíniumból készülő Drive modul a haladáshoz szükséges elemeket foglalja magában. A hátsó traktusban található az elektromos motor, az erőátviteli egység és az opcionális Range Extender. A nagyfeszültségű akkumulátort optimális védelmet nyújtó helyre, az alvázba építik be. Ez a megoldás garantálja a maximális biztonságot, emellett nagyon alacsonyra helyezi az autó súlypontját, tökéletes támogatást nyújtva ezzel a hátsókerék-meghajtású BMW i3 számára. Végül, de nem utolsó sorban: az akkumulátorra nyolcéves vagy 100 000 kilométeres jótállás vonatkozik.

KARBON – EGY ÚJ KORSZAK HAJNALA.

Az előnyök.

A CFRP (karbonszál-erősítésű műanyag) egy rendkívül ellenálló kompozit anyag, amely karbon szálakból és műanyagkeverékből áll. A CFRP az alumíniumnál nagyjából 30, az acélnál pedig kb. 50 százalékkal könnyebb.

Gyártás. 1. lépés.

Az SGL Automotive Carbon Fibers vállalattal kooperációban a BMW Group maga állítja elő a karbon szálakat. Több mint tízévnyi kutatói és fejlesztői munkát követően most először lehetővé vált az anyag alkalmazása nagy szériában gyártott autókban.

Gyártás. 2. lépés.

A fonott szálakat szőnyegekké szövik össze, amelyeket speciális gyantába merítenek.

Gyártás. 3. lépés.

A szőnyegeket merev alkatrészekké – a karosszéria elemeivé – sütik.

Gyártás. 4. lépés.

A következő lépésben speciálisan kifejlesztett, teljesen automatizált ragasztási folyamat során illesztik össze a karosszériaelemeket.

Az eredmény.

A karbon használatával nagyobb karosszéria-merevség érhető el, és nő a járműben ülők biztonsága. A maximális szintű merevség erőteljesebb gyorsítást, valamint fokozott agilitást és még kitűnőbb úttartást eredményez, az alacsonyabb tömeg pedig csökkenti a fogyasztást.

VEZETŐT SEGÍTŐ RENDSZEREK.

VEZETŐT SEGÍTŐ RENDSZEREK.

A BMW i3-hoz elérhető, innovatív vezetőt segítő rendszerek nemcsak az autózást teszik még nagyobb élménnyé, hanem gondoskodnak a problémamentes parkolásról is. A Driving Assistant Plus felszereltség jóvoltából a BMW i3 figyelmezteti Önt az ütközésveszélyre, emellett automatikusan tartja a sebességet és a követési távolságot városi forgalomban, valamint dugókban. A parkoló-asszisztens gyerekjátékká teszi a parkolási manővert – amelyet az autó akár teljesen önműködően is végrehajt, ha Ön úgy kívánja.

  • Driving Assistant Plus

    Az opcionális Driving Assistant Plus egy olyan átfogó, különféle vezetőt segítő rendszerekből álló csomag, amely rendkívül biztonságossá és kényelmessé teszi a BMW i3-mal való autózást. A Stop & Go funkcióval ellátott aktív sebességtartó automatika állandó távolságot tart az elöl haladó járműtől, emellett szabályozza a sebességet – és akár állóra is fékezi a BMW i3-at. Autópályás dugókban a torlódásasszisztens 60 km/órás sebességig önállóan mozgatja a BMW i3-at. A rendszer jóvoltából az Ön BMW i3-asa tartja a sávját, aminek előfeltétele, hogy Ön a kormánykeréken tartsa a kezét. A városi fékezés funkcióval ellátott túl kis követési távolságra figyelmeztető jelzés felismeri a más járművekkel való ütközés veszélyét, a városi fékezés funkcióval ellátott gázolásveszélyre figyelmeztető jelzés pedig akkor lép működésbe, ha a gyalogosokkal való ütközés kockázatát észleli – a rendszer megfelelő erősségű nappali fény esetén működőképes. A sebességhatár-kijelző az adott útszakaszra érvényes legnagyobb haladási sebességet jeleníti meg a műszerfalon.

  • Pakolóasszisztens-csomag

    A parkolóasszisztens-csomag teljes körű segítséget nyújt a könnyű és stressz-mentes parkoláshoz: az elöl lévő parkolás-segítő rendszer (PDC), valamint a hátulra beépített tolatókamera és a parkoló-asszisztens nemcsak arra képesek, hogy a vezető számára kényelmessé tegyék a parkolási manővert: rendelkezésre áll a teljesen automatikus üzemmód is, amelyben a BMW i3 magától gyorsít, fékez és kormányoz.

Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

  • A BMW i3 (60 Ah) villamosenergia-fogyasztása és CO₂-kibocsátása:
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0
    CO₂-kibocsátás, g/km (kombinált): 0
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km: 12,9

    A BMW i3 (94 Ah) villamosenergia-fogyasztása és CO₂-kibocsátása:
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0
    CO₂-kibocsátás, g/km (kombinált): 0
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km: 12,6* / 13,1**

    A Range Extenderrel ellátott BMW i3 (60 Ah) fogyasztása és CO₂-kibocsátása:
    CO₂-kibocsátás, g/km (kombinált): 13
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 13,5
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0,6

    A Range Extenderrel ellátott BMW i3 (94 Ah) fogyasztása és CO₂-kibocsátása:
    CO₂-kibocsátás, g/km (kombinált): 12* / 13**
    Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 11,3* / 11,9**
    Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0,6

    * 1-es keréktípus: 19” méretű keréktárcsák

    ** 2-es keréktípus: 20” méretű téli gumiabroncsok

    A fogyasztási, CO₂-kibocsátási és villamosenergia-fogyasztási értékek a kerék- és a gumiabroncsméret függvényében változhatnak.

    A hatótávolság nagysága több tényezőtől függ, kiemelten a következőktől: egyéni vezetési stílus, választott útvonal, időjárási viszonyok, a fűtés/hűtés és az előkondicionálás használata.

    Az új személyautók hivatalos üzemanyag-fogyasztásáról és CO₂-kibocsátásáról további információt a „New Passenger Vehicle Fuel Consumption, CO₂ Emission And Electric Power Consumption Guidelines" című, a márkakereskedőknél ingyenesen kapható, illetve a következő postacímen megrendelhető brosúrából kaphat: Deutsche Automobil Treuhand GmbH Helmuth-Hirth-Str. 1 73760 Ostfildern, Németország.