AZ DINIMIKÁNAK TÉR KELL.

A BMW 6-os Cabrio dinamizmusa és hatékonysága.

AZ DINIMIKÁNAK TÉR KELL.

A BMW 6-os Cabrio dinamizmusa és hatékonysága.

A nagy nyomatékú motorok és a kifinomult futómű-technológiák tökéletes összhangban állnak egymással, garantálva ezzel a kiemelkedő vezetési élményt – mindezt pedig a motor és a sport kipufogórendszerrel hangzása festi alá. A BMW 6-os Cabrio magas fokú dinamizmusa és agilitása különösen az olyan BMW EfficientDynamics technológiákban tükröződik, mint a nagy teljesítményű és rendkívül hatékony BMW TwinPower Turbo motorok vagy a 8 fokozatú Steptronic Sport sebességváltó.

AZ DINIMIKÁNAK TÉR KELL.A BMW 6-os Cabrio dinamizmusa és hatékonysága.

A nagy nyomatékú motorok és a kifinomult futómű-technológiák tökéletes összhangban állnak egymással, garantálva ezzel a kiemelkedő vezetési élményt – mindezt pedig a motor és a sport kipufogórendszerrel hangzása festi alá. A BMW 6-os Cabrio magas fokú dinamizmusa és agilitása különösen az olyan BMW EfficientDynamics technológiákban tükröződik, mint a nagy teljesítményű és rendkívül hatékony BMW TwinPower Turbo motorok vagy a 8 fokozatú Steptronic Sport sebességváltó.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Akár a maximális teljesítmény, akár a minimális üzemanyag-fogyasztás a cél, a BMW mindenkor a letisztult vezetési élmény biztosítására összepontosít. A BMW EfficientDynamics stratégiát a BMW a dinamizmus és a vezetési élmény fokozása mellett az üzemanyag-fogyasztás és a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentésére fejlesztette ki. Ez az átfogó technológiai csomag a hajtásláncot, az energia-menedzsmentet és a BMW EfficientLightweight filozófiát is magába foglalja – és minden új BMW-ben szériatartozék.

Az BMW TwinPower Turbo családba tartozó új generációs benzin és dízelmotorok gondoskodnak a megnövelt teljesítményről és az alacsonyabb fogyasztási értékekről. Az optimalizált aerodinamika szintén hozzájárul a hatékonyság javulásához.

SPORT KIPUFOGÓRENDSZER.

A sport kipufogórendszer telt hangja tökéletesen egészíti ki a jármű általános sportosságát. A hangzás a kipufogóba épített szelep-mechanizmus segítségével – amelyet a Driving Experience szabályozás vezérel – változtatható. A dinamikus SPORT és SPORT+ módokban a haladást izgalmas, jellegzetes hang festi alá, a kényelmet a középpontba helyező módokban azonban lényegesen diszkrétebb, a hosszabb utakhoz és a luxus szintű vezetési élményhez jobban megfelelő a hangzás.

Erőteljes és semmi máshoz nem hasonlítható.

DINAMIZMUS.

Sokszor az, ami természetesnek tűnik, rendkívül kemény munka eredménye. Ez a helyzet a BMW 6-os Cabrióval is. Az autó könnyű irányíthatósága mögött ugyanis a futómű rendkívül aprólékos, igen precíz hangolása áll. A BMW EfficientDynamics technológiák, mint például a nyomatékos, soros 6 és 8 hengeres BMW TwinPower Turbo motorok, illetve az alapfelszereltségként járó 8 fokozatú Steptronic Sport sebességváltó egy olyan dinamikus kabrióvá teszik a BMW 6-os sorozat nyitott tetejű tagját, amelyben Önnek semmi más dolga nincs, mint hogy hátradőljön az ülésben, azután felszabadultan élvezze a napfényt és a friss fuvallatokat.

Vihar előtti csend.

Tekintse meg a BMW 6-os Cabrio menetdinamikájáról szóló filmet.

  • Futómű

    A BMW 6-os Cabrio precíz kezelhetősége és rendíthetetlen iránytartása lenyűgöző. Mindennek a műszaki alapját a futómű teremti meg, amely optimális kapcsolatot biztosít az útfelülettel, valamint ideális viselkedésűvé teszi az autót bármilyen helyzetben. A BMW 6-os Cabrio futóművének erényeit a tökéletesen egymáshoz hangolt műszaki alkotóelemek, az egyneletes, 50:50 arányú tengelyek közötti súlyelosztás, valamint a hátsókerék-meghajtás biztosítják.
    A hátsó futómű gondoskodik arról, hogy az erő dinamikusan továbbítódjék az útra, anélkül, hogy hajtási befolyások jelentkeznének a kormányon. A kettős keresztlengőkaros első, valamint az integrált hátsó futómű a a felfüggesztés kulcsfontosságú elemei. A tömegcsökkentés érdekében mindkettő javarészt alumíniumból készült. Hiszen a kevesebb több: a BMW 6-os Cabrio esetében például a kisebb tömeg nagyobb agilitást, kényelmet és biztonságot eredményez.

  • Integrált aktív kormányzás

    Az integrált aktív kormányzás a hátsókerék-meghajtású járművek esetében a hátsókerék-kormányzást és a változó áttételű aktív kormányművet ötvözi. Nagyjából 60 km/órás sebességig a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányba fordulnak el. Az ily módon virtuálisan csökkentett tengelytáv még jobb manőverezhetőséget és nagyobb agilitást biztosít. Körülbelül 60 km/órás sebességtől a hátsó kerekek az elsőkkel azonos irányban fordulnak el. A tengelytáv ilyenkor hosszabbnak érződik, ami egyaránt jótékony hatással van a stabilitásra és a kényelemre – különösen gyors vagy hirtelen sávváltások alkalmával.

  • Driving Experience szabályozás ECO PRO móddal

    A Driving Experience szabályozás felkínálja a vezetőnek, hogy válasszon az alap motor- és váltóbeállításokat tartalmazó COMFORT mód, a nagyobb hatékonyságot célzó ECO PRO mód, valamint a dinamikus vezetést szolgáló SPORT mód között. Az ECO PRO mód a gázpedál és a sebességváltó karakterisztikáját, valamint a fűtés/légkondicionálás beállításait úgy állítja be, hogy azzal a lehető legtakarékosabb vezetést tegye lehetővé.
    Az ECO PRO mód akár 20 százalékkal is visszafogja a fogyasztást. További fogyasztás-csökkenés érhető el a „siklás” móddal, a Route-Ahead asszisztenssel és az ECO PRO Route funkcióval. A Route-Ahead asszisztens a navigációs rendszer adatai alapján felbecsüli a helyi útviszonyokat, és előre tippeket ad a vezetőnek. Amennyiben például sebességkorlátozást érzékel a következő kanyar környékén, a rendszer lassítást javasol.
    Az ECO PRO Route funkció szintén a fokozott üzemanyag-hatékonyságot szolgálja azzal, hogy az üzemanyag-takarékosság szempontjából gazdaságos útvonalat állít össze, figyelembe véve a forgalomsűrűséget, az egyéni vezetési stílust és a helyi viszonyokat. A „siklás” funkció segítségével az autó 160 km/órás sebességig üres fokozatban gurulhat, miután a vezető anélkül vette el a lábát a gázpedálról, hogy közben fékezett volna. A SPORT módban az autó még közvetlenebbül reagál, ami dinamikusabb vezetési élményt eredményez.

8 FOKOZATÚ STEPTRONIC SPORT SEBESSÉGVÁLTÓ.

A 8 fokozatú Steptronic Sport sebességváltó alkalmazkodik az egyéni vezetési stílusokhoz, így a kényelmes haladástól egészen a kimondottan dinamikus vezetésig mindent tökéletesen kiszolgál. Az automatikus sebességváltás mellett természetesen bármikor lehetőség van a manuális váltásra is.
A sebességváltás a dinamikus formatervű sebesség-előválasztó karral vagy a kormánykeréken elhelyezett váltófülekkel hajtható végre.
Sport módban a sebességváltások a maximális teljesítményt szolgálják. A fokozatok finom kiosztásának, valamint a nyolc fokozatnak köszönhetően a motor mindig azon a fordulatszámon jár, amelyen legjobban kiaknázható a benne rejlő erő, illetve hatékonysági potenciál. Robbanékonyabbá válnak a gyorsítások is, ami különösen előzéskor hasznos.
Nagy sebességű haladásnál a nyolcadik, plusz fokozat csökkenti a fordulatszámot, és ezzel a fogyasztást, valamint a motorzajt is. Ilyenkor jut igazán szerephez az új fejlesztésű nyomatékváltó. A 8 fokozatú Steptronic Sport sebességváltó a legmagasabb szintű kényelem mellett biztosítja a lehető legnagyobb hatékonyságot.

  • Launch Control

    A Launch Control a 8 fokozatú Steptronic Sport sebességváltónak egy olyan funkciója, amely álló helyzetből indulva maximális erejű gyorsítást tesz lehetővé. A funkció használatához aktiválja a DTC-t (dinamikus vonóerő-szabályozás) a DSC (dinamikus stabilitás kontroll) gombjának rövid megnyomásával, és tolja a sebességváltó kart „S” pozícióba. Miközben erősen lenyomva tartja a fékpedált, nyomja a padlóig gázt. Miközben ütközésig nyomva tartja a gázpedált, engedje fel teljesen a féket. A jármű maximális erejű gyorsításba kezd egészen addig, ameddig fel nem engedi a gázpedált. A funkció a dinamikus, sportos ambíciókkal rendelkező vezetők igényeit hivatott szolgálni.

BMW xDrive.

BMW xDrive.

Az intelligens BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszer tökéletesen alkalmazkodik még a legnehezebb útviszonyokhoz is, folyamatosan optimális tapadást biztosítva ezzel. Az xDrive és a dinamikus stabilitás kontroll (DSC) együttesen garantálják, hogy a BMW rendíthetetlenül tartsa a kijelölt irányt.

A DSC érzékelőjétől kapott jelek alapján az xDrive rugalmasan és gyorsan osztja el a nyomatékot a tengelyek között annak érdekében, hogy elejét vegye a túl-, illetve az alulkormányozottság jelenségének, és ezzel biztosítsa a kiváló iránytartást. Emellett sebes és biztonságos gyorsulást tesz lehetővé akár csúszós és meredek útszakaszokon is. Kritikus útviszonyok közepette a DSC-nek kevesebbszer kell beavatkoznia a folyamatokba. A BMW xDrive az összkerék-meghajtás összes előnyét – nevezetesen a kitűnő tapadást és iránytartást, valamint a menetbiztonságot – a BMW klasszikus értékének számító agilitással ötvözi a még nagyobb vezetési élmény érdekében.

INTELLIGENS ENERGIAMENEDZSMENT.

A BMW 6-os Cabrio intelligens menedzsment-rendszere alapfelszereltségként foglalja magában az ECO PRO mód, az Auto Start/Stop funkció és a fékenergia-visszanyerés BMW EfficientDynamics technológiákat. Az említett elemek összjátéka garantálja a fenntartható mobilitást és a maximális hatékonyságot.

  • ECO PRO mód

    Az ECO PRO mód abban segíti a vezetőket, hogy vezetési stílusuktól függően akár 20 százalékkal is csökkenthessék autójuk fogyasztását – egy belső BMW fogyasztási tanulmány megállapítása szerint.
    A siklás funkció, a Route-Ahead asszisztens és az ECO PRO mód további ötszázalékos üzemanyag-megtakarítást tesznek lehetővé.
    A siklás funkció leválasztja a motort a hajtásláncról, tehát az autó a motor erejének igénybe vétele nélkül halad, „vitorlázik”. Minderre akkor kerül sor, amikor a vezető 50 és 160 km/órás sebesség között, fékezés nélkül lép le a gázpedálról. További feltétel az is, hogy a Route-Ahead asszisztens ne jelezzen előre a sebesség módosítását szükségessé tevő körülményt.
    A navigációs rendszer adatait felhasználva a Route-Ahead asszisztens felismeri a kanyarokat, a lakott területeket, a sebességkorlátozásokat és az autópálya-kihajtókat, és ezek alapján előzetes tippeket ad a vezetőnek a gyorsítás befejezésére.
    A forgalmi helyzetet, a vezető stílusát és az útviszonyokat figyelembe véve az ECO PRO Route funkció felkínálja a leghatékonyabban megtehető útvonalat. A fedélzeti számítógép százalékos formában jelzi ki a megtakarítás mértékét, amely az ECO PRO Route útvonal választása esetén érhető el.

  • Auto Start/Stop funkció

    Az Auto Start/Stop funkció jóvoltából garantált, hogy az autó csak akkor fogyaszt üzemanyagot, amikor ténylegesen mozgásban van. Amikor a jármű ideiglenesen megáll – például piros lámpánál vagy dugóban araszolva – az Auto Start/Stop funkció úgy takarékoskodik az üzemanyaggal, hogy leállítja a motort, ha a váltó üres fokozatban van és a vezető állóra fékezi az autót.
    Az információs kijelzőn egy ikon jelzi, hogy az Auto Start/Stop funkció éppen aktív-e. Amint a vezető leveszi a lábát a fékpedálról, a motor automatikusan újraindul.
    A funkció soha nem kényszerít kompromisszumokra a kényelem vagy a biztonság terén, mivel inaktív marad, ha a motor még nem érte el az optimális üzemi hőfokát, ha a belső tér még nem melegedett fel vagy hűlt le a kívánt mértékben, ha az akkumulátor töltöttségi szintje túl alacsony, illetve, ha kormánykerék elfordított helyzetben van. Amennyiben szükséges, a központi vezérlőegység újraindítja a motort az autó álló helyzetében is – például akkor, ha a szélvédő párásodni kezd. Az Auto Start/Stop funkció bármikor, egyetlen gombnyomással kikapcsolható.

  • Fékenergia-visszanyerés

    Minden alkalommal, amikor fékez a vezető, mozgási energia keletkezik, amely egészen a legutóbbi időkig kárba veszett. A fékenergia-visszanyerés azonban kihasználja ezt a sokáig kiaknázatlan potenciált. A rendszer befogja a gurulás közben keletkező energiát, és elektromossággá alakítja azt, amint a vezető fékezni kezd vagy elveszi a lábát a gázpedálról. Ez az elektromosság azután az akkumulátort tölti. Az intelligens energiamenedzsment rendszernek köszönhetően a generátornak nem kell folyamatosan működnie, ami mérsékli ezen alkatrész terhelését. Az eredmény: csökkentett fogyasztás és megnövelt teljesítmény – vagyis a BMW EfficientDynamics klasszikus jellemzői.