KEVESEBB ERŐFORRÁS. TÖBB VEZETÉSI ÉLMÉNY.

BMW EfficientDynamics a BMW 5-ös Gran Turismo-ban.

A BMW 5-ös Gran Turismo úttörő a hatékonyság tekintetében is. Az 5-ös sorozat minden egyes tagja rendelkezik a BMW EfficientDynamics technológiai csomaggal, amely számottevően csökkenti a fogyasztást, valamint a károsanyag-kibocsátást – a még nagyobb vezetési élmény érdekében.

BMW 520d.

A négyhengeres BMW TwinPower Turbo dízelmotor kivételesen nagy, 184 lóerőnyi (135 kW) teljesítményt hoz ki 2,0 literes hengerűrtartalomból. A Common Rail közvetlen befecskendezés és a változó turbinageometriájú turbófeltöltés kombinációjaval 215 km/órás csúcssebesség, valamint 8,9 másodperces 0–100-as sprintidő érhető el – amiben nagy szerepe van a 380 Nm-es, az 1750 – 2750-es fordulatszám-tartományban rendelkezésre álló nyomatéknak is. Az átlagfogyasztás: 5,7–5,5 l/100 km, amihez 149–144 g/km-es CO2-kibocsátás társul

ECO PRO MÓD

Miután Ön ECO PRO módba kapcsol, minden a nagyobb hatékonyságot kezdi el szolgálni. Az Ön egyéni vezetési stílusától függően mindez akár 20 százalékos fogyasztás-csökkenést is eredményezhet (egy belső BMW fogyasztási tanulmány megállapítása alapján).
A további funkciókkal, a siklással (csak automata sebességváltó esetén), a Preview Assistanttel és az ECO PRO Route-tal (mindkettő csak a Professional navigációs rendszer megléte esetén áll rendelkezésre) további ötszázaléknyi megtakarítási potenciál áll rendelkezésre. E módban optimalizálódnak a gáz- és a váltóreakciók, valamint a váltási pontok, és intelligensen alkalmazkodik a körülményekhez a fűtés/légkondicionálás működési stratégiája is. A központi kijelzőn nyomon követhető, hogy az adott pillanatban melyik EfficientDynamics technológia csökkenti éppen a fogyasztást. Az aktuális vezetési helyzetnek megfelelően a rendszer ECO PRO tippekkel látja el Önt a hatékonyság további fokozásának érdekében.

  • Siklás funkció

    Az automata sebességváltóval felszerelt modellek esetében az ECO PRO mód egyik további funkciója a siklás: amennyiben 50 és 160 km/órás sebesség között a vezető elveszi a lábát a gázpedálról, és közben nem fékez, a rendszer leválasztja a hajtásláncról a motort, így az autó szabadon siklik – vagyis közben nem használja a motor erejét.

  • Preview Assistant

    Az ECO PRO mód egyik különlegesen innovatív eleme a Professional navigációs rendszerrel együttműködő Preview Assistant. A navigációs adatok alapján a rendszer felismeri a kanyarokat, a lakott területeket, a körforgalmakat, a nem egyenrangú útkereszteződéseket, a sebességhatárokat és az autópálya-kihajtókat az útvonal mentén, és idejekorán tippeket ad Önnek a sebesség csökkentésére. A proaktív Driving Assistant hatékonyan vezérli a siklás funkciót.

  • ECO PRO Route funkció

    Az ECO PRO mód részét képezi az ECO PRO Route funkció is, amely az új generációs Professional navigációs rendszerrel együttműködve olyan paraméterek alapján kalkulálja ki az üzemanyag-hatékonyság szempontjából legmegfelelőbb útvonalat, mint például az egyéni vezetési stílus, a forgalmi helyzet vagy az útviszonyok. A fedélzeti számítógépről Ön leolvashatja a bónusz hatótávolságot, vagyis a további megtehető kilométerek számát, amelyet az ECO PRO mód használata eredményezett.

BMW EFFICIENT DYNAMICS TECHNOLÓGIA.

A BMW motorok mindig is megelőzték a korukat, mivel már 1917 óta a BMW figyelmének a középpontjában vannak. A BMW 5-ös Limousine motorjai különösen lenyűgöző bizonyítékát adják ennek. Egyedülállóan nagy teljesítményükkel, spontán gázreakcióikkal és dicséretesen sima járásukkal az erőforrások a kulturált vezetési élménnyel kapcsolatos legmagasabb elvárásoknak is megfelelnek.
A dízelmotoros változatok esetében alapfelszereltségként járó BluePerformance technológia jóvoltából a gázolajos erőforrások emissziós tulajdonságai még tovább javíthatók. A dízel részecskeszűrő és az oxidációs katalizátor mellett egy nitrogén-oxid konverter csökkenti a kipufogógázban lévő nitrogén-oxid mennyiségét. Az egyes modellek más módszerrel, AdBlue befecskendezéssel működő SCR (SCR = szelektív katalitikus konverter) konverterrel csökkentik a nitrogén-oxid kibocsátást. Utóbbi esetben a karbamid-alapú AdBlue befecskendezése egy olyan kémiai reakciót indít be, amely számottevően mérsékli a kipufogógázban lévő nitrogén-oxid mennyiségét. Mindezzel a hosszú távon a világ legtisztább, legalacsonyabb emissziójú dízel járműveit sikerült megalkotni. A dízel erőforrások teljesítik az EU6 emissziós norma előírásait.

FÉKENERGIA-VISSZANYERÉS.

Minden alkalommal, amikor fékez, mozgási energia termelődik, amely egészen a legutóbbi időkig kárba veszett. A fékenergia-visszanyerés azonban kihasználja e sokáig elhanyagolt potenciálban rejlő lehetőségeket. Amikor Ön fékez vagy elveszi a lábát a gázpedálról, mozgási energia jön létre, amelyet a rendszer elektromossággá alakít át.
Ez az elektromosság azután az akkumulátor töltésére fordítódik. Az intelligens energiamenedzsment rendszernek köszönhetően a generátornak nem kell folyamatosan működnie, ami csökkenti az alkatrész terhelését. Az eredmény: kisebb fogyasztás és nagyobb teljesítmény – klasszikus BMW EfficientDynamics erények.

AUTO START/STOP FUNKCIÓ.

Az Auto Start/Stop funkció garantálja, hogy csak akkor történik üzemanyag-felhasználás, amikor az autó ténylegesen mozgásban van. Az Auto Start/Stop funkció garantálja, hogy csak akkor történik üzemanyag-felhasználás, amikor az autó ténylegesen mozgásban van. Piros lámpánál való várakozás vagy araszoló forgalom esetén az Auto Start/Stop rendszer úgy takarít meg üzemanyagot, hogy várakozás közben, amint Ön üresbe vált (manuális sebességváltó esetén) vagy teljesen állóra fékezi az autót (Steptronic váltó), a motor leáll.
Az információs kijelzőn egy ikon tájékoztat az Auto Start/Stop funkció aktivált állapotáról. Amint Ön sebességbe kapcsol (manuális váltó) vagy leveszi a lábát a fékpedálról (Steptronic váltó), a motor önműködően, a másodperc tört része alatt újraindul, és Ön azonnal folytathatja az útját.
Az Auto Start/Stop funkció soha nem befolyásolja hátrányosan a kényelmet és a biztonságot, mivel inaktív marad, ha a motor még nem érte el az ideális üzemi hőmérsékletét, ha az utastér nem melegedett fel/hűlt le a kívánt mértékig, ha az akkumulátor töltöttsége túl alacsony, illetve, ha Ön elfordította kormánykereket. Szükség esetén a központi vezérlőegység még az autó álló helyzetében is újraindítja a motort – ez például akkor történik meg, amikor a jármű gurulni kezd vagy a szélvédőn pára jelenik meg. Az Auto Start/Stop funkció egy gombbal bármikor kikapcsolható.