FELEJTHETETLEN ÉLMÉNY.

A BMW 5-ös Gran Turismo dinamizmusa.

Minden BMW modellre igaz egy jellemvonás: a semmi máshoz nem fogható dinamizmus. A BMW 5-ös Gran Turismo esetében ez különösen jól érzékelhető – minden egyes megtett méterrel lehetőség van megtapasztalni a színtiszta vezetési élményt.

FUTÓMŰ.

Ön szinte kézzel foghatóan érezheti a vezetési élményt, amint a BMW 5-ös Gran Turismo futóműve közvetlen visszajelzéseket ad az útról a kormánykeréken keresztül – úgy, hogy közben maximális biztonságot és kényelmet nyújt. A futómű egyszerre több elvárásnak is megfelel, mivel épp olyan feszes, mint kényelmes, és épp annyira dinamikus, mint biztonságos. Mindezt az első és hátsó tengelyek közötti 50:50 százalékos súlyelosztás, valamint az egyes elemek tökéletes összehangoltsága teszi lehetővé.
Az integrált alumínium hátsó futómű nem engedi eljutni a motorig az útfelület miatt fellépő vibrációkat, ami még tökéletesebb erőátvitelt és kényelmet biztosít. Mindezen előnyök még tovább fokozhatók az integrált aktív kormányzás segítségével. A kettős első keresztlengőkarok jóvoltából a kerekek szorosan az úthoz tapadnak. Az alumínium szerkezettel felesleges súly takarítható meg, ugyanakkor nő a szilárdság. A maximális szintű utasvédelem érdekében baleset esetén a futómű elnyeli az ütközés energiáját. A sportos manőverek bármilyen helyzetben finoman, az utasok szükségtelen dobálása nélkül hajthatók végre.
 

  • Automatikus szintszabályozású futómű alapfelszereltségként

    A BMW 5-ös Gran Turismo alapfelszereltségéhez tartozó automatikus szintszabályozású hátsó futómű a légrugózás segítségével egyenlíti ki az első és a hátsó tengely közötti szintkülönbséget. A hátsó kerekekben lévő érzékelők mérik a karosszéria és az út közötti távolságot. Az útviszonyoktól és a vezetési helyzettől függően a rugókban lévő levegő mennyisége mindig annyi, amennyi az optimális rugóúthoz szükséges. Mindez jelentősen hozzájárul az agilitáshoz és a biztonsághoz, amikor a jármű erősen terhelt.

  • Dinamikus csillapítás-szabályozás és Adaptive Drive

    Egyenetlen útfelület, kátyú, macskakő vagy tükörsima aszfalt – a dinamikus csillapítás-szabályozás jóvoltából immár létezik olyan futómű, amely bármilyen útfelülethez és vezetési stílushoz képes alkalmazkodni. Az alap Comfort beállítás mellett rendelkezésre áll a még nagyobb kényelmet nyújtó Comfort+ mód is, amely a minimálisra csökkenti a rossz minőségű útfelület okozta kellemetlen hatásokat.
    Az opcionális Adaptive Drive rendszer a dinamikus csillapítás-szabályozást és a karosszéria billegését aktívan minimalizáló Dynamic Drive-ot ötvözi. Az Ön BMW-jében lévő érzékelők folyamatosan figyelik a jármű sebességét, a kormánykerék állásszögét, valamint a futóműre ható függőleges és oldalirányú erőket. Az adatokat figyelembe véve a rendszer gyorsan és pontosan változtatja meg a stabilizátorok és a lengéscsillapítók beállításait. Mindez még precízebb kormányreakciókat, rövidebb fékutakat és nagyobb menetkényelmet biztosít.

8 FOKOZATÚ STEPTRONIC SEBESSÉGVÁLTÓ.

8 FOKOZATÚ STEPTRONIC SEBESSÉGVÁLTÓ.

A 8 fokozatú Steptronic sebességváltó a váltásokat és a vezetést lényegesen kényelmesebbé teszi az egyes fokozatokhoz tartozó motorfordulatszám-tartományok közötti különbség gyors áthidalása és a rövidebb kapcsolási idők révén. A váltó az egyedülálló kényelmet a dinamizmus tisztán érzékelhető növekedésével és a hatékonyság fokozódásával ötvözi. Az egyes fokozatok kézzel is kiválaszthatók a sebesség-előválasztó karral.

INTEGRÁLT AKTÍV KORMÁNYZÁS.

A hátsókerék-meghajtású autók számára kifejlesztett integrált aktív kormányzás a passzív hátsókerék-kormányzást és a változó áttételű első kormányművet ötvözi. Nagyjából 60 km/órás sebességig a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak el. Ez érzetre csökkenti a tengelytávot, fokozva a manőverezési képességet és az agilitást. Kb. 60 km/órás sebességtől a hátsó kerekek ugyanabba az irányba fordulnak el, mint az elsők. Ezzel virtuálisan megnő a tengelytáv, ami viszont a stabilitást és a kényelmet növeli – főleg gyors és hirtelen sávváltások alkalmával.

DRIVING EXPERIENCE SZABÁLYOZÁS.

A Driving Experience szabályozás felkínálja Önnek a választás lehetőségét: a középkonzolon található gomb segítségével kiválaszthatja a kívánt módot. Amennyiben a Comfort módról – amely az alap motor- és erőátvitel-beállításokat alkalmazza – az ECO PRO módra vált át, minden beállítás a hatékonyság fokozását szolgálja, a Sport mód pedig a még dinamikusabb vezetést szolgálja. A fordulatszámmérő alatt folyamatosan nyomon követheti, hogy éppen melyik beállítás van aktiválva.

  • ECO PRO mód

    A gazdaságos működést célzó ECO PRO mód intelligens módon változtatja meg a gázpedál és az erőátvitel karakterisztikáját csakúgy, mint a fűtés/légkondicionálás stratégiáját. Az ECO PRO tippek segítik Önt vezetési stílusának optimalizálásában, a bónusz hatótávolság pedig arról tájékoztatja Önt, hogy hány további kilométert tehet meg az ECO PRO mód által optimalizált fogyasztásnak köszönhetően.
    Az ECO PRO mód akár 20 százalékkal is képes csökkenteni a fogyasztást az Ön egyéni vezetési stílusától függően. A siklás, a Preview Assistant és az ECO PRO Route funkciók – amelyek az automata sebességváltó és a Professional navigációs rendszer megléte esetén állnak rendelkezésre – további 5 százalékos megtakarítást eredményezhetnek. Az említett megtakarítási potenciált egy belső fogyasztási tanulmány állapította meg.

  • Sport mód

    Sport módban az autó még közvetlenebbül reagál az Ön által kiadott utasításokra, ami még sportosabb vezetési stílust tesz lehetővé. Az előreprogramozott motor- és futómű-beállítások sportosabbak, mint az alapbeállítás esetében. A motor gázreakciói például élesebbé válnak. Az automata sebességváltóval ellátott modelleknél a váltások időzítése is sportosabb. Az adaptív futómű esetében a felfüggesztés beállításai agilisabbá válnak a Sport módban. Mindeközben csökken a Servotronic és a változó áttételű sportkormány rásegítésének mértéke.

BMW xDrive.

BMW xDrive.

Az intelligens BMW xDrive összkerék-meghajtási rendszer tökéletesen alkalmazkodik még a legnehezebb útviszonyokhoz is, folyamatosan optimális tapadást biztosítva ezzel. Az xDrive és a dinamikus stabilitás kontroll (DSC) együttesen garantálják, hogy a BMW rendíthetetlenül tartsa a kijelölt irányt.

A DSC érzékelőjétől kapott jelek alapján az xDrive rugalmasan és gyorsan osztja el a nyomatékot a tengelyek között annak érdekében, hogy elejét vegye a túl-, illetve az alulkormányozottság jelenségének, és ezzel biztosítsa a kiváló iránytartást. Emellett sebes és biztonságos gyorsulást tesz lehetővé akár csúszós és meredek útszakaszokon is.Kritikus útviszonyok közepette a DSC-nek kevesebbszer kell beavatkoznia a folyamatokba. A BMW xDrive az összkerék-meghajtás összes előnyét – nevezetesen a kitűnő tapadást és iránytartást, valamint a menetbiztonságot – a BMW klasszikus értékének számító agilitással ötvözi a még nagyobb vezetési élmény érdekében.